privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului(actualizată până la data de 27 aprilie 2005*)
–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 503 din 4 iunie 2004. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 27 aprilie 2005, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 1.774 din 21 octombrie 2004; HOTĂRÂREA nr. 110 din 24 februarie 2005; HOTĂRÂREA nr. 277 din 7 aprilie 2005; HOTĂRÂREA nr. 344 din 21 aprilie 2005.În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, al art. 1 alin. (3) şi al art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, precum şi al art. 5 alin. (3) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumită în continuare AVAS, se organizează şi funcţionează ca instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. +
Articolul 2Sediul Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului este în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 218, sectorul 1.–––Art. 2 a fost modificat de art. 3 din HOTĂRÂREA nr. 277 din 7 aprilie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 13 aprilie 2005. +
Articolul 3(1) Atribuţiile AVAS sunt cele prevăzute la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004. … (2) În exercitarea atribuţiilor sale, AVAS colaborează cu ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu Banca Naţională a României, organismele internaţionale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale. … (3) Persoanele fizice şi juridice rezidente sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a AVAS, toate datele şi informaţiile pe care le deţin, în vederea îndeplinirii atribuţiilor din domeniile de activitate ale AVAS. … (4) Băncile sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a AVAS, toate datele şi informaţiile referitoare la cuantumul disponibilităţilor băneşti, precum şi al oricăror active deţinute la aceste bănci de către debitori, potrivit art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicată, cu modificările ulterioare. … (5) Informaţiile obţinute în temeiul alin. (2), (3) şi (4) se pun la dispoziţia AVAS cu promptitudine şi în mod gratuit, fiind clasificate ca secret profesional. … (6) Salariaţii AVAS, membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare şi membrii Comitetului de coordonare a restructurării, prevăzut la art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998, republicată, cu modificările ulterioare, au obligaţia de a păstra secretul profesional, fiind interzisă folosirea sau dezvăluirea, în timpul activităţii în cadrul AVAS, precum şi o perioadă de 5 ani de la încetarea activităţii în cadrul instituţiei, de date sau fapte care, devenite publice, ar dăuna intereselor AVAS. … +
Articolul 4(1) Structura organizatorică a AVAS se aprobă de Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. În structura organizatorică a AVAS pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, precum şi activităţi în teritoriu. … (2) Numărul maxim de posturi în structura organizatorică a AVAS este de 500, exclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii, din care 200 de posturi pentru activitatea de valorificare a activelor statului prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998 … privind valorificarea unor active ale statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi 300 de posturi pentru desfăşurarea activităţii prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare, de Legea nr. 137/2002privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002privind unele măsuri de urmărire a executării obligaţiilor asumate prin contractele de privatizare a societăţilor comerciale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 506/2002, cu modificările şi completările ulterioare.–––Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de art. unic din din HOTĂRÂREA nr. 1.774 din 21 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.045 din 11 noiembrie 2004.(3) Statul de funcţii al AVAS se aprobă prin ordin al preşedintelui.(4) În cadrul AVAS, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza colective temporare de lucru, având nivelul de organizare al compartimentelor funcţionale prevăzute la alin. (1), cu excepţia direcţiei generale. … +
Articolul 5(1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile compartimentelor din cadrul AVAS se stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută la art. 4 alin. (1), prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS, aprobat de către Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS. … (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului AVAS se stabilesc prin fişa postului, care constituie anexă la contractul individual de muncă. … +
Articolul 6(1) Salariaţilor AVAS li se interzice să reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial ori de altă natură, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intră în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor faţă de AVAS. … (2) Salariaţii AVAS îşi desfăşoară activitatea şi sunt salarizaţi în conformitate cu contractul colectiv de muncă, încheiat la nivelul instituţiei potrivit prevederilor legale în materie şi ale contractelor individuale de muncă. … +
Articolul 7(1) Supravegherea şi îndrumarea activităţii AVAS sunt asigurate de un consiliu de supraveghere şi îndrumare, format din 9 membri, în următoarea componenţă: … a) un preşedinte, care este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; … b) 8 membri, respectiv câte un reprezentant al Băncii Naţionale a României, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Integrării Europene, Ministerului Justiţiei, Autorităţii Naţionale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie. … (2) Membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS sunt numiţi prin hotărâre a Guvernului, la propunerea conducătorilor instituţiilor prevăzute la alin. (1). … (3) Componenţa nominală a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … (4) Revocarea din funcţie a oricărui membru al Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se face prin hotărâre a Guvernului, caz în care conducătorul instituţiei al cărei reprezentant a fost revocat va face o nouă propunere în termen de 10 zile. … (5) Modalităţile de lucru ale Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS. … +
Articolul 8(1) În termen de 2 zile lucrătoare de la solicitarea preşedintelui AVAS, preşedintele Consiliului de supraveghere şi îndrumare al AVAS va convoca membrii acestuia. … (2) Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor membrilor săi. … (3) La şedinţele Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS participă, fără drept de vot, preşedintele AVAS. … +
Articolul 9(1) Conducerea AVAS se exercită de către preşedinte, ajutat de 4 vicepreşedinţi, numiţi prin decizie a primului-ministru. … (2) Preşedintele este ordonator principal de credite. … (3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni. … (4) Vicepreşedinţii AVAS exercită atribuţiile delegate de către preşedinte. Atribuţiile şi răspunderile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui. … (5) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagă prin ordin pe unul dintre vicepreşedinţi să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta. … +
Articolul 10Pe lângă preşedinte funcţionează colegiul director, ca organ colectiv de analiză şi evaluare, cu caracter consultativ. Componenţa, atribuţiile şi modalităţile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS. +
Articolul 11(1) Finanţarea AVAS este asigurată din sursele prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004. … (2) AVAS administrează, angajează şi utilizează fondurile provenite din sursele prevăzute la alin. (1), potrivit reglementărilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii. … (3) Administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor provenite din veniturile obţinute din privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 12(1) Pentru desfăşurarea activităţilor specifice proprii, AVAS are în dotare un număr de 49 de autoturisme, din care 5 autoturisme în parc propriu, pentru preşedinte şi vicepreşedinţi, celelalte autoturisme fiind utilizate în parcul comun, precum şi pentru activităţi specifice. … (2) Consumul de carburanţi este de 400 litri/lună/ autoturism pentru autoturismele care deservesc preşedintele şi vicepreşedinţii şi de 300 litri/lună/autoturism pentru autoturismele din parcul comun. … (3) Nu se consideră depăşiri la consumul normat pentru autoturisme consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul total de autoturisme aprobat. … +
Articolul 13Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se revocă din funcţie membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a activităţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, numiţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, cu modificările ulterioare. +
Articolul 14Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:– Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 17 decembrie 2001, cu modificările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 627/2002 privind aprobarea numărului de autoturisme şi a consumului de carburanţi pentru activităţile specifice desfăşurate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2002;– Hotărârea Guvernului nr. 678/2001 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autorităţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului,Mircea UrsacheMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Elena DumitruMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 27 mai 2004.Nr. 837. +
AnexăCOMPONENŢAConsiliului de supraveghere şi îndrumarea activităţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului 1. Sebastian Bodu – preşedinţe, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice 2. Niculae Ion Vulpescu – membru, reprezentant al Băncii Naţionale a României 3. Aurel Şaramet – membru, reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului 4. Lucică Ghiţă – membru, reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor 5. Gheorghe Pleşa – membru, reprezentant al Ministerului Integrării Europene 6. Katalin Barbara Kibedi – membru, reprezentant al Ministerului Justiţiei 7. Emanoil Neguţ – membru, reprezentant al Autorităţii Naţionale de Control.–––- Pct. 7 al anexei a fost modificat de art. 2 din HOTĂRÂREA nr. 344 din 21 aprilie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 357 din 27 aprilie 2005. 8. Dragoş Condrea – membru, reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru 9. Eugen Ovidiu Chirovici – membru, reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie–––-Anexa a fost înlocuită cu anexa la HOTĂRÂREA nr. 110/2005, conform art. 6 din HOTĂRÂREA nr. 110 din 24 februarie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 178 din 1 martie 2005–-