privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului(actualizată până la data de 25 ianuarie 2008*)
–––-În temeiul art. 108 din Constituţie, republicată, al art. 1 alin. (3) şi al art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, precum şi al art. 5 alin. (3) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumită în continuare AVAS, se organizează şi funcţionează ca instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului. +
Articolul 2(1) Sediul Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului este în municipiul Bucureşti, str. Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu nr. 50, sectorul 1. … (2) Până la darea în administrare a unui imobil din domeniul public al statului, cu destinaţia de sediu, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului îşi desfăşoară activitatea atât în spaţiul prevăzut la alin. (1), care constituie sediu principal, cât şi în imobilul închiriat, situat în municipiul Bucureşti, str. Promoroacă nr. 9-11, sectorul 1, şi în spaţiul situat în municipiul Bucureşti, str. Dimitrie Pompei nr. 5-7, sectorul 2. … –––Art. 2 a fost modificat de art. 2 din HOTARAREA nr. 858 din 1 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 7 august 2007. +
Articolul 3(1) Atribuţiile AVAS sunt cele prevăzute la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004. … (2) În exercitarea atribuţiilor sale, AVAS colaborează cu ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu Banca Naţională a României, organismele internaţionale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale. … (3) Persoanele fizice şi juridice rezidente sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a AVAS, toate datele şi informaţiile pe care le deţin, în vederea îndeplinirii atribuţiilor din domeniile de activitate ale AVAS. … (4) Băncile sunt obligate să furnizeze, la cererea scrisă a AVAS, toate datele şi informaţiile referitoare la cuantumul disponibilităţilor băneşti, precum şi al oricăror active deţinute la aceste bănci de către debitori, potrivit art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicată, cu modificările ulterioare. … (5) Informaţiile obţinute în temeiul alin. (2), (3) şi (4) se pun la dispoziţia AVAS cu promptitudine şi în mod gratuit, fiind clasificate ca secret profesional. … (6) Salariaţii AVAS, membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare şi membrii Comitetului de coordonare a restructurării, prevăzut la art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/1998, republicată, cu modificările ulterioare, au obligaţia de a păstra secretul profesional, fiind interzisă folosirea sau dezvăluirea, în timpul activităţii în cadrul AVAS, precum şi o perioadă de 5 ani de la încetarea activităţii în cadrul instituţiei, de date sau fapte care, devenite publice, ar dăuna intereselor AVAS. … +
Articolul 4(1) Structura organizatorică a AVAS se aprobă de Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. În structura organizatorică a AVAS pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, precum şi activităţi în teritoriu. … (2) În anul 2008, numărul maxim de posturi în structura organizatorică a AVAS este de 510, exclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii. … –––Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 68 din 23 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 25 ianuarie 2008.(2^1) Concedierile colective determinate de reducerea numărului de posturi în structura organizatorică a AVAS se realizează conform dispoziţiilor legale şi ale contractului colectiv de muncă aplicabil.–––Alin. (2^1) al art. 4 a fost introdus de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 68 din 23 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 61 din 25 ianuarie 2008.(4) În cadrul AVAS, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza colective temporare de lucru, având nivelul de organizare al compartimentelor funcţionale prevăzute la alin. (1), cu excepţia direcţiei generale. … +
Articolul 5(1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile compartimentelor din cadrul AVAS se stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută la art. 4 alin. (1), prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS, aprobat de către Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS. … (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului AVAS se stabilesc prin fişa postului, care constituie anexă la contractul individual de muncă. … +
Articolul 6(1) Salariaţilor AVAS li se interzice să reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial ori de altă natură, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor faţă de AVAS. … (2) Salariaţii AVAS îşi desfăşoară activitatea şi sunt salarizaţi în conformitate cu contractul colectiv de muncă, încheiat la nivelul instituţiei potrivit prevederilor legale în materie şi ale contractelor individuale de muncă. … +
Articolul 7(1) Supravegherea şi îndrumarea activităţii AVAS sunt asigurate de un consiliu de supraveghere şi îndrumare, format din 9 membri, în următoarea componenţă: … a) un preşedinte, care este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; … b) 8 membri, respectiv câte un reprezentant al Băncii Naţionale a României, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Integrării Europene, Ministerului Justiţiei, Autorităţii Naţionale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie. … (2) Membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS sunt numiţi prin hotărâre a Guvernului, la propunerea conducătorilor instituţiilor prevăzute la alin. (1). … (3) Componenţa nominală a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. … (4) Revocarea din funcţie a oricărui membru al Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se face prin hotărâre a Guvernului, caz în care conducătorul instituţiei al cărei reprezentant a fost revocat va face o nouă propunere în termen de 10 zile. … (5) Modalităţile de lucru ale Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS. … +
Articolul 8(1) În termen de 2 zile lucrătoare de la solicitarea preşedintelui AVAS, preşedintele Consiliului de supraveghere şi îndrumare al AVAS va convoca membrii acestuia. … (2) Consiliul de supraveghere şi îndrumare a AVAS adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor membrilor săi. … (3) La şedinţele Consiliului de supraveghere şi îndrumare a AVAS participă, fără drept de vot, preşedintele AVAS. … +
Articolul 9(1) Conducerea AVAS se exercită de către preşedinte, ajutat de 4 vicepreşedinţi, numiţi prin decizie a primului-ministru. … (2) Preşedintele este ordonator principal de credite. … (3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni. … (4) Vicepreşedinţii AVAS exercită atribuţiile delegate de către preşedinte. Atribuţiile şi răspunderile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui. … (5) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagă prin ordin pe unul dintre vicepreşedinţi să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta. … +
Articolul 10Pe lângă preşedinte funcţionează colegiul director, ca organ colectiv de analiză şi evaluare, cu caracter consultativ. Componenţa, atribuţiile şi modalităţile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a AVAS. +
Articolul 11(1) Finanţarea AVAS este asigurată din sursele prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2004. … (2) AVAS administrează, angajează şi utilizează fondurile provenite din sursele prevăzute la alin. (1), potrivit reglementărilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii. … (3) Administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor provenite din veniturile obţinute din privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr. 137/2002, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 12(1) Pentru desfăşurarea activităţilor specifice proprii, AVAS are în dotare un număr de 49 de autoturisme, din care 5 autoturisme în parc propriu, pentru preşedinte şi vicepreşedinţi, celelalte autoturisme fiind utilizate în parcul comun, precum şi pentru activităţi specifice. … (2) Consumul de carburanţi este de 400 litri/lună/ autoturism pentru autoturismele care deservesc preşedintele şi vicepreşedinţii şi de 300 litri/lună/autoturism pentru autoturismele din parcul comun. … (3) Nu se consideră depăşiri la consumul normat pentru autoturisme consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul total de autoturisme aprobat. … +
Articolul 13Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se revocă din funcţie membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare a activităţii Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, numiţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, cu modificările ulterioare. +
Articolul 14Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:– Hotărârea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 17 decembrie 2001, cu modificările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 627/2002 privind aprobarea numărului de autoturisme şi a consumului de carburanţi pentru activităţile specifice desfăşurate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2002;– Hotărârea Guvernului nr. 678/2001 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autorităţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 6 august 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului,Mircea UrsacheMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Elena DumitruMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 27 mai 2004.Nr. 837. +
AnexăCOMPONENŢAConsiliului de supraveghere şi îndrumare a activităţiiAutorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului 1. Eugen Ciorici – preşedinte, reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor–––Pct. 1 al anexei a fost modificat de art. unic din HOTARAREA nr. 1.323 din 31 octombrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 749 din 5 noiembrie 2007. 2. Horia Vladimir Ursu – membru, reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor 3. Niculae Ion Vulpescu – membru, reprezentant al Băncii Naţionale a României 4. Cristina Maria Manda – membru, reprezentant al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative–––-Pct. 4 al anexei a fost modificat de art. unic din HOTARAREA nr. 1.323 din 31 octombrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 749 din 5 noiembrie 2007. 5. Iuliu Bara – membru, reprezentant al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor 6. Iulia Scântei – membru, reprezentant al Ministerului Justiţiei 7. Emanoil Neguţ – membru, reprezentant al Departamentului de Control al Guvernului 8. Răzvan Orăşanu – membru, reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru 9. Jozsef Csaka – membru, reprezentant al Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale–––Anexa a fost înlocuită cu anexa la HOTARAREA nr. 496/2007, conform pct. 2 al art. unic din HOTARAREA nr. 496 din 23 mai 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 381 din 6 iunie 2007.––