HOTĂRÂRE nr. 828 din 10 iulie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 7 august 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PENORMA 10/07/2003
ActulCONTINE PEREGULAMENT 10/07/2003
ActulCONTINE PEREGULAMENT 10/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 284 15/05/2002
ActulREFERIRE LALEGE 326 28/06/2001 ART. 14
ActulREFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 11
ActulREFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 22
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 1APROBA PENORMA 10/07/2003
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 10/07/2003
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 10/07/2003
CAP. 1REFERIRE LALEGE 284 15/05/2002
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 1
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 2
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 3
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 4
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 5
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 6
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 7
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 8
CAP. 1REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 9
CAP. 2REFERIRE INDIRECTA LAHG 129 06/02/2003
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 10
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 11
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 12
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 13
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 14
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 15
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 16
CAP. 2REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 17
CAP. 2REFERIRE LAHG 216 25/03/1999
CAP. 2REFERIRE LANORMA 25/03/1999
CAP. 2REFERIRE LALEGE 219 25/11/1998
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 18
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 19
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 20
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 21
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 22
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 23
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 24
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 25
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 26
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 27
CAP. 3REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 28
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 97 30/08/1999
CAP. 4REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 29
CAP. 4REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 30
CAP. 4REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997
CAP. 5REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 31
CAP. 5REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 32
CAP. 5REFERIRE LAOG 86 30/08/2001 ART. 33
ANEXA 1PENTRU APLICAREAOG 86 30/08/2001
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 161 19/04/2003
ANEXA 2REFERIRE INDIRECTA LAOUG 40 20/05/2003 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 219 25/11/1998
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 326 28/06/2001
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 215 23/04/2001
ANEXA 4REFERIRE LAOG 86 30/08/2001
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 105 27/06/2000
ANEXA 4REFERIRE LAHG 216 25/03/1999
ANEXA 4REFERIRE LANORMA 25/03/1999
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 219 25/11/1998
ANEXA 4REFERIRE LAOG 44 28/08/1997
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 284 15/05/2002
ANEXA 5REFERIRE LAOG 86 30/08/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de călători



În temeiul art. 107 din Constituţie, al art. 14 alin. (1) lit. b) din Legea serviciilor publice de gospodărie comunală nr. 326/2001, cu modificările ulterioare, al art. 11 alin. (2) şi al art. 22 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de călători, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 284/2002,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă următoarele reglementări privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători:a) Normele-cadru privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători, prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre;b) Regulamentul de funcţionare a comisiei judeţene de autorizare a operatorilor de transport public local de călători, prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre;c) Regulamentul-cadru privind concesionarea serviciului regulat de transport public local de călători, prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre;d) Contractul-cadru de concesiune a transportului public local de călători şi de exploatare a mijloacelor de transport şi a infrastructurii aferente, prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre;e) Caietul de sarcini-cadru pentru realizarea serviciului regulat de transport public local de călători, prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Autorităţile administraţiei publice locale vor urmări aplicarea prevederilor reglementărilor menţionate la art. 1.
 + 
Articolul 3(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri autorităţile administraţiei publice locale vor elabora şi vor adopta reglementări proprii, cu respectarea prevederilor normelor şi regulamentelor menţionate la art. 1.(2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se vor constitui comisii judeţene de autorizare a operatorilor din transportul public local de călători.
 + 
Articolul 4Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministrul administraţiei şi internelor,Ioan RusMinistru delegat pentru administraţia publică,Gabriel OpreaMinistrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Miron Tudor MitreaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 10 iulie 2003.Nr. 828.
 + 
Anexa 1NORMA 10/07/2003
 + 
Anexa 2REGULAMENT 10/07/2003
 + 
Anexa 3REGULAMENT 10/07/2003
 + 
Anexa 4CONTRACT – CADRUde concesiune a transportului public local de călătorişi de exploatare a mijloacelor de transport şia infrastructurii aferenteNr. …. din ……,încheiat la sediul ………. + 
Capitolul IPărţile contractanteConsiliul Local al Oraşului/Municipiului …………….. /Consiliul General al Municipiului Bucureşti, cu sediul în …………….., str. ………………. nr. …., judeţul ………….., reprezentat prin ………………., având funcţia de primar, în calitate de concedent, pe de o parte, şiOperatorul de transport ………………………., cu sediul în ………….., str. ………………………. nr. ……………, judeţul ……………….., înregistrat sub nr. ………….. la Registrul comerţului ………………, având contul ……………………………………, deschis la …………………………………………., codul unic de înregistrare …………………., reprezentat legal prin director/director general, reprezentând câştigătorul licitaţiei publice conform Procesului-verbal nr. ../………, în calitate de concesionar, pe de altă parte.
 + 
Capitolul IIObiectul contractului de concesiune + 
Articolul 11.1. Obiectul contractului de concesiune este:a) efectuarea transportului public local de călători cu mijloace de transport specifice prevăzute în lege, respectiv tramvaie, troleibuze, autobuze, microbuze sau minibuze, conform prevederilor stipulate în caietul de sarcini anexa la prezentul contract;b) obţinerea dreptului de utilizare şi exploatare a bunurilor aparţinând patrimoniului consiliului local, judeţean sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, constând în mijloace de transport în comun, respectiv tramvaie, troleibuze, autobuze, microbuze sau minibuze, şi/sau a infrastructurii aferente, conform anexei la prezentul contract, în conformitate cu obiectivele concedentului.1.2. Obiectivele concedentului:a) dezvolta, promovează calitatea şi eficienta transportului public local de călători în scopul asigurării mobilitatii populaţiei în funcţie de necesităţile acesteia şi de dezvoltarea economică a localităţii;b) stabileşte structura reţelei de trasee pentru transport de călători în funcţie de dezvoltarea economică a localităţii, în concordanta cu cererile de transport stabilite pe baza studiilor de mobilitate a populaţiei;c) păstrează prerogativele privind promovarea politicilor şi strategiilor de dezvoltare a transportului public local de călători;d) organizează, reglementează, controlează şi monitorizează transportul public local de călători pe raza localităţii respective, în conformitate cu reglementările în vigoare;e) urmăreşte ca exploatarea bunurilor concesionate/închiriate să se realizeze în condiţii care să asigure executarea transportului public local de călători în condiţii de regularitate, siguranţa şi confort pe întreaga durata a contractului de concesiune;f) asigura modernizarea infrastructurii aferente transportului public local de călători, care să se realizeze în conformitate cu reglementările urbanistice în vigoare;g) asigura protecţia socială a grupurilor de persoane defavorizate prin acordarea de subvenţii şi facilităţi.1.3. În derularea contractului de concesiune concesionarul va utiliza următoarele categorii de bunuri:a) bunuri de retur; bunurile aparţinând domeniului public, baza materială pentru întreţinerea, repararea şi parcarea mijloacelor de transport deţinute, calea de rulare a tramvaielor, reţeaua electrica pentru tramvaie şi troleibuze şi sistemul energetic aferent transportului electric, conform anexei nr. …. .Bunurile pe care concesionarul activităţii de transport le realizează din fonduri proprii rămân în proprietatea acestuia pe toată durata contractului de concesiune, precum şi după expirarea acestuia, dacă nu s-a convenit altfel;b) bunuri proprii; bunurile care aparţin concesionarului şi sunt utilizate de către acesta pe întreaga perioadă a concesionarii, conform anexei nr. .;c) bunuri de preluare; bunurile achiziţionate de concesionar pe perioada contractului de concesiune din veniturile realizate din activitatea de transport, care vor fi preluate după expirarea contractului de concesiune, după cum s-a convenit între părţi.
 + 
Capitolul IIIDurata contractului + 
Articolul 22.1. Durata contractului de concesiune este de ….. ani şi acesta intră în vigoare o dată cu semnarea lui de către ambele părţi.2.2. Caietul de sarcini şi anexele care fac parte integrantă din contractul de concesiune, din care decurg şi efectele economico-financiare, pot fi revizuite anual, cu acordul ambelor părţi.2.3. La expirarea duratei contractului de concesiune va avea loc o noua licitaţie la care concesionarul, având drept de preemţiune, îşi poate reînnoi contractul.
 + 
Capitolul IVPreţuri, tarife, subvenţii şi alte prevederi financiare + 
Articolul 33.1. În cazul concesionarii transportului public local de călători şi al concesionarii/închirierii bunurilor preluate potrivit procesului-verbal, în conformitate cu prevederile art. 12, concesionarul datorează lunar o sumă în valoare de …. lei, sub forma de redeventa/chirie.3.2. Stabilirea sumei redeventei/chiriei este unul dintre obiectivele licitaţiei privind concesionarea respectiva. Elementele de calcul al chiriei la data încheierii prezentului contract de concesiune sunt prezentate în anexa nr. …. (suma stabilită nu poate să fie mai mica decât echivalentul amortizarii bunurilor preluate în folosinţă, conform anexei nr. …., calculată conform prevederilor legale în vigoare la data scadentei fiecărei transe).
 + 
Articolul 4Redeventa/chiria astfel calculată va fi virata până la data de …………………… a lunii următoare perioadei de referinţa în contul …………………………………., deschis la Banca ………………………….. la dispoziţia concendentului.
 + 
Articolul 5Nevirarea sumelor datorate la data şi în condiţiile prevăzute la art. 4 atrage penalităţi în valoare de …..% pentru fiecare zi de întârziere asupra sumei datorate.
 + 
Articolul 6Dacă întârzierea virarii sumelor datorate este mai mare de …. zile faţă de termenul scadent şi dacă în această perioadă nu este invocată forta majoră sau nu intervine o noua înţelegere între părţi, concendentul poate iniţia instituirea procedurii de reziliere a contractului de concesiune, cu notificarea acestei intentii către concesionar.
 + 
Articolul 7Concesionarul este autorizat sa perceapă de la beneficiarii transportului contravaloarea serviciilor prestate pe bază de legitimatii de călătorie valabile la tarifele în vigoare, negociate conform metodologiei prevăzute de reglementările legale. La data încheierii prezentului contract de concesiune sunt în vigoare tarifele menţionate în anexa nr. ……. .
 + 
Articolul 88.1. Stabilirea sau modificarea tarifelor se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare la data respectiva.8.2. Tarifele practicate, inclusiv sumele destinate protecţiei sociale puse la dispoziţie de concendent, trebuie să acopere cel puţin cheltuielile legate de realizarea serviciului prestat, plata tuturor taxelor şi impozitelor prevăzute de lege, inclusiv o cota de ….% profit minim convenit.
 + 
Articolul 9Concesionarul va finanta lucrările de întreţinere, reparaţii, modernizare sau înlocuire a mijloacelor de transport, infrastructurii aferente şi a bunurilor concesionate/închiriate, în condiţiile şi pe baza programului aprobat.
 + 
Capitolul VDrepturile părţilorA. Drepturile concesionarului + 
Articolul 10Concesionarul are următoarele drepturi:a) sa încaseze tarifele aferente transportului public local de călători prestat;b) sa actualizeze tarifele cu indicele preţurilor de consum;c) sa utilizeze patrimoniul propriu sau concesionat pentru asigurarea serviciului de transport public local de călători;d) sa beneficieze de o despăgubire adecvată şi efectivă pentru prejudiciile aduse în caz de modificare unilaterala a contractului de către concedent;e) în cazul în care continuarea activităţii ar conduce la crearea de importante prejudicii patrimoniului încredinţat, sa ceara întreruperea executării transportului public local de călători;f) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, conform legislaţiei în vigoare, se poate adresa instanţei competente;g) să constate şi sa sanctioneze abaterile de la normele de transport conform legislaţiei în vigoare;h) să aibă acces liber şi nediscriminatoriu la activităţile de transport rutier desfăşurate pe drumul public.B. Drepturile concedentului
 + 
Articolul 11Concedentul are următoarele drepturi:a) asocierea intercomunala, în vederea realizării unor investiţii de interes comun în domeniul infrastructurii aferente transportului public local de călători;b) acordarea de facilităţi operatorilor de transport pentru încurajarea dezvoltării transportului public local de călători, corelata cu veniturile proprii;c) contractarea sau garantarea, în condiţiile legii, a împrumuturilor pentru finanţarea programelor de investiţii din infrastructura aferentă transportului public local de călători, precum şi contractarea de lucrări noi, extinderi, dezvoltări de capacităţi, reabilitări şi modernizări, care se fac prin licitaţie publică organizată potrivit legii;d) în cazul unor abateri grave şi/sau repetate poate rezilia contractul de concesiune a transportului public local de călători şi va solicita comisiei de autorizare retragerea autorizaţiei operatorului căruia i s-a concesionat transportul public local de călători.
 + 
Capitolul VIObligaţiile părţilorA. Obligaţiile concesionarului + 
Articolul 1212.1. Concesionarul este obligat să respecte regulile asumate prin contractul de concesiune şi caietul de sarcini şi normele specifice transportului public local de călători, completate de reglementările aprobate de consiliul local sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.12.2. Concesionarul este obligat:a) să efectueze transportul public local de călători conform prevederilor din caietul de sarcini, în condiţii de calitate, siguranţa, regularitate şi eficienta;b) sa preia de la concedent, pe bază de proces-verbal de predare-primire, mijloacele de transport, infrastructura aferentă sau bunurile concesionate/închiriate, după caz;c) sa preia întreg personalul aferent corespunzător prevederilor lit. b); după minimum 12 luni de la semnarea contractului concesionarul poate să aplice propria sa politica de selecţie, calificare, perfecţionare, recalificare, disponibilizare şi salarizare, conform contractului colectiv de muncă negociat cu organizaţiile sindicale;d) sa fundamenteze şi sa supună concedentului tarifele ce vor fi utilizate în activitatea de transport public local de călători;e) sa nu subconcesioneze servicii şi bunuri care fac obiectul concesiunii/închirierii, după caz;f) sa plătească redeventa/chiria la valoarea prevăzută şi la termenul stabilit în contractul de concesiune, dacă este cazul;g) sa nu încarce artificial costurile de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale prevăzute în normele privind achiziţiile de lucrări, bunuri sau servicii;h) sa pună la dispoziţie publicului călător mijloace de transport care să îndeplinească condiţiile impuse de legislaţia în vigoare privind siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului;i) să efectueze întreţinerea curenta, reparaţiile curente şi accidentale care se impun, în limita bugetului aprobat, la bunurile concesionate/închiriate de la concendent, conform programelor de întreţinere, reparaţii, dotări şi investiţii aprobate de acesta;j) sa fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru investiţii din surse proprii, precum şi diferenţa de tarif pentru protecţie socială, conform legislaţiei în vigoare, pentru a fi supuse aprobării consiliului local, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti;k) sa propună concedentului scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe concesionate/închiriate aparţinând acestuia, în baza legislaţiei în vigoare;l) sa transmită concedentului modificările de patrimoniu apărute în cursul anului ca urmare a scoaterii din funcţiune a unor mijloace fixe şi intrărilor de bunuri prin investiţii, precum şi situaţia patrimoniului public (cantitativ şi valoric) la data de 31 decembrie a fiecărui an, pentru înregistrarea în contabilitatea concedentului;m) la încetarea contractului de concesiune sa restituie concedentului în deplina proprietate bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de orice sarcini, cu uzura normală proporţională cu durata utilizării;n) la încetarea contractului de concesiune din alte cauze decât prin ajungerea la termen, excluzând forta majoră şi cazul fortuit, să asigure continuitatea prestării activităţii, în condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acesteia de către concedent sau de alt concesionar, dar nu mai mult de 90 de zile;o) în cazul în care sesizează existenta sau posibilitatea existenţei unei cauze de natura sa conducă la reducerea activităţii, va notifica de îndată acest fapt concedentului, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii;p) sa încheie şi sa onoreze contractele de asigurări pentru mijloacele de transport deţinute, precum şi asigurarea călătorilor şi bunurilor acestora, conform prevederilor legislaţiei în vigoare privind asigurările;q) sa informeze permanent călătorii cu privire la traseele, programele de circulaţie deservite, tarifele aplicate, precum şi modificarea acestora;r) să aplice normele de protecţie a muncii specifice activităţii desfăşurate în cadrul serviciului contractat;s) să asigure accesul organelor de control ale concedentului la informaţiile privind executarea serviciului concesionat şi modul de exploatare a mijloacelor de transport, a infrastructurii aferente şi a bunurilor concesionate/închiriate, după caz;t) sa utilizeze numai legitimatiile de călătorie tipizate, cu regim special, asigurate prin grija concedentului, conform hotărârii consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti;u) sa predea concedentului, la încheierea contractului, toată documentaţia tehnico-economică referitoare la serviciul concesionat, bunurile şi infrastructura concesionata/închiriată, planurile de reţele, schemele tehnologice şi alte documente stabilite prin contract, pe bază de proces-verbal;v) să respecte orice prevederi care deriva din reglementările în vigoare, din hotărârile consiliului local sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti.B. Obligaţiile concedentului
 + 
Articolul 1313.1. Concedentul este obligat să respecte regulile asumate prin contractul de concesiune şi caietul de sarcini, precum şi Normele-cadru privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători, completate de reglementările aprobate de consiliul local sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.13.2. Concedentul este obligat:a) sa predea concesionarului, la data intrării în vigoare a contractului de concesiune, mijloacele de transport, infrastructura aferentă sau bunurile concesionate/închiriate, după caz, cu inventarul existent, libere de orice sarcini, pe bază de proces-verbal de predare-primire;b) sa notifice la cererea părţilor interesate informaţii referitoare la încheierea prezentului contract de concesiune;c) să asigure controlul şi monitorizarea respectării condiţiilor cuprinse în prezentul contract de concesiune, în caietul de sarcini şi în normele-cadru prevăzute mai sus;d) sa intervină, la cerere, în rezolvarea problemelor care depăşesc posibilităţile de soluţionare ale concesionarului;e) sa faciliteze concesionarului autorizarea lucrărilor şi investiţiilor pe domeniul public şi privat, necesare realizării serviciului contractat, în conformitate cu reglementările legale;f) sa medieze, pe baza competentelor şi a cadrului legal, eventualele divergenţe, sesizări, plângeri etc. care apar între concesionar şi beneficiarii serviciului contractat, precum şi sa intervină în soluţionarea situaţiilor conflictuale apărute în relaţia cu sindicatele, în condiţiile în care concesionarul solicita acest lucru;g) sa rascumpere, la încetarea contractului de concesiune, plusurile valorice, dotările realizate cu aprobarea sa de către concesionar, prin investiţii finanţate din sursele proprii ale acestuia, la valoarea rămasă neamortizata până la data respectiva;h) sa aprobe tarifele pentru transportul public local de călători, precum şi subvenţia care se plăteşte de la bugetul local pentru acoperirea diferenţei dintre costurile înregistrate de operatorul de transport public şi veniturile efective încasate pentru transportul asigurat diferitelor categorii de persoane;i) sa propună pentru aprobare consiliului local sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti strategia de dezvoltare pe termen mediu şi lung a serviciului de transport public local de călători şi programele de investiţii corespunzătoare acestui scop;j) să îşi asume pe perioada derulării contractului de concesiune toate responsabilităţile şi obligaţiile ce decurg din calitatea sa de proprietar, cu excepţia celor transferate în mod explicit în sarcina concesionarului prin caietul de sarcini;k) sa nu îl tulbure pe concesionar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract;l) sa notifice concesionarului apariţia oricăror împrejurări de natura sa aducă atingere drepturilor sau intereselor concesionarului;m) sa intervină ferm în cazurile de concurenta neloială care perturba desfăşurarea activităţii concesionarului;n) să asigure exclusivitate concesionarului în exploatarea traseelor contractate de acesta în baza prevederilor din caietul de sarcini;o) sa nu modifice în mod unilateral contractul de concesiune în afară de cazurile prevăzute expres de lege sau de prevederile contractului.
 + 
Capitolul VIIClauza contractuală privind protecţia mediului + 
Articolul 14Concesionarul se obliga ca pe perioada derulării contractului de concesiune să respecte legislaţia, reglementările, precum şi hotărârile autorităţilor administraţiei publice locale în vigoare privind protecţia mediului.
 + 
Capitolul VIIIRăspunderea contractuală + 
Articolul 15Pentru nerespectarea obligaţiilor stabilite prin contractul de concesiune şi caietul de sarcini părţile datorează penalităţi şi daune ale căror cuantumuri se vor stabili de părţi prin prezentul contract.
 + 
Articolul 1616.1. Forta majoră, definită conform legii, apara de răspundere partea care o invoca.16.2. În cazul în care una dintre părţi nu îşi îndeplineşte obligaţiile prevăzute în prezentul contract de concesiune, invocand forta majoră, aceasta este obligată sa notifice celeilalte părţi în scris, în termen de 5 zile de la apariţia motivului invocat, începutul şi sfârşitul respectivului caz de forta majoră. Partea care nu va respecta aceasta clauza îşi va asuma toate riscurile şi consecinţele ce decurg.
 + 
Articolul 17Întârzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate din motive de forta majoră nu atrage pentru nici una dintre părţi penalizări sau alte compensaţii. Perioada de executare a contractului de concesiune va fi prelungită cu perioada pentru care a fost invocată şi acceptată forta majoră.
 + 
Articolul 18Dacă una dintre părţi reziliază unilateral contractul de concesiune fără justa cauza, aceasta va fi ţinuta sa compenseze daunele ce rezultă.
 + 
Articolul 19Dacă concesionarul este un grup de operatori asociaţi, orice neîndeplinire a sarcinilor contractuale şi a prevederilor caietului de sarcini din partea unui membru asociat rămâne în sarcina grupului asociat. În cazul retragerii unui operator dintr-un grup de operatori asociaţi, grupul de operatori respectiv este obligat sa preia sarcinile şi obligaţiile acestuia care deriva din contract şi caietul de sarcini.
 + 
Capitolul IXLitigii + 
Articolul 2020.1. Părţile vor depune toate diligenţele necesare pentru rezolvarea pe cale amiabila a neintelegerilor rezultate din executarea prezentului contract de concesiune.20.2. Pentru soluţionarea eventualelor litigii părţile pot stipula în prezentul contract de concesiune clauze compromisorii.
 + 
Articolul 21Eventualele litigii care nu pot fi rezolvate conform prevederilor art. 20 se vor soluţiona pe calea instanţelor judecătoreşti, potrivit legii.
 + 
Capitolul XÎncetarea contractului de concesiune + 
Articolul 2222.1. Prezentul contract de concesiune încetează în următoarele situaţii:a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune, dacă părţile nu au convenit în scris condiţiile legale de prelungire;b) în cazul denunţării unilaterale justificate de către concendent a contractului de concesiune; acesta va trimite o notificare prealabilă de 90 de zile, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului;c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere unilaterala de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concesionarului;d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere unilaterala de către concesionar, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului;e) în cazuri de forta majoră, fără plata unei despăgubiri;f) autorizaţia de executare a transportului public local de călători a expirat sau a fost retrasă definitiv;g) prin răscumpărarea concesiunii în cazuri justificate, pe baza unui act administrativ al autorităţii care a aprobat concesionarea şi a unei documentaţii de stabilire a valorii răscumpărării; în acest caz de încetare a concesiunii nu se percep daune;h) conţine alte clauze privind rezilierea, fără a aduce atingere cauzelor şi condiţiilor reglementate de lege.22.2. La încetarea din orice cauza a contractului de concesiune bunurile ce au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează:a) bunurile de retur revin de drept concedentului, gratuit şi libere de orice sarcini;b) bunurile proprii rămân în proprietatea concesionarului;c) bunurile de preluare vor fi preluate conform prevederilor stabilite de părţile contractante.
 + 
Capitolul XIAlte clauze + 
Articolul 23Suplimentar, părţile mai convin următoarele:a) legitimatiile de călătorie vor fi tipizate cu regim special, asigurate prin grija concedentului, şi vor fi utilizate ca legitimatii universal valabile sau ca legitimatii individualizate, în cazurile convenite, respectiv pe trasee, grupe de trasee sau pe întreaga reţea de trasee;b) modalitatea de distribuţie a veniturilor realizate din utilizarea legitimatiilor de călătorie universal valabile între operatorii de transport concesionari ai serviciului se stabileşte prin contract între concedent şi aceştia;c) nivelul şi condiţiile acordării subvenţiilor privind protecţia socială, modul de calcul, modul de plată şi perioadele în care se poate efectua regularizarea cuantumurilor subvenţiilor vor fi stabilite prin contractul menţionat la lit. b);d) contractul de concesiune va conţine condiţiile în care se poate acorda concesionarului, inchiriatorului sau cumpărătorului mijloacelor de transport, infrastructurii aferente sau bunurilor, după caz, dreptul de preemţiune, în cazul prelungirii contractului de concesiune a serviciului de transport public local de călători;e) contractul de concesiune poate conţine condiţii privind menţinerea, recalificarea şi protecţia forţei de muncă preluate prin contractul de concesiune a infrastructurii aferente, pe toată durata acestuia.
 + 
Capitolul XIIDispoziţii finale + 
Articolul 24Prezentul contract de concesiune are la baza următoarele documente de referinţa:a) Legea serviciilor publice de gospodărie comunală nr. 326/2001, cu modificările ulterioare;b) Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările ulterioare;c) Ordonanţa Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de călători, aprobată cu modificări prin Legea nr. 284/2002;d) Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor;e) Hotărârea Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificările ulterioare;f) Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 105/2000, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 2525.1. Modificarea prezentului contract de concesiune se face numai prin act adiţional încheiat între părţi.25.2. Concedentul poate modifica unilateral partea reglementara a prezentului contract de concesiune numai din cauze justificate, cu notificarea prealabilă a concesionarului.
 + 
Articolul 2626.1. Prezentul contract de concesiune, împreună cu caietul de sarcini şi anexele care fac parte integrantă din acesta, reprezintă voinţa părţilor.26.2. Prezentul contract de concesiune intră în vigoare la data semnării şi a fost încheiat în …….. exemplare.Concedent, Concesionar,………… …………
 + 
Anexa 5Consiliul Local al Oraşului/Municipiului …………..Consiliul General al Municipiului BucureştiCAIET DE SARCINI – CADRUpentru realizarea serviciului regulat de transportpublic local de călătoriAnexa la Contractul de concesiunenr. …… din …………….Executarea transportului public local de călătoriîn oraşul/municipiul……………………………………………(anul ……………)CAIET DE SARCINIpentru realizarea transportului public local de călătoriîn oraşul/municipiul …………. din judeţul ……….. + 
Capitolul IDispoziţii generaleArt. 1. – Prezentul caiet de sarcini a fost stabilit pe baza legislaţiei în vigoare şi precizează condiţiile în care trebuie să se desfăşoare transportul public local de călători preluat în execuţie de către concesionarul ………………. de la concedentul ………………………, precum şi alte elemente ce reglementează relaţiile dintre cele doua părţi semnatare.Art. 2. – Serviciul de transport public local de călători trebuie să asigure cerinţele de deplasare a cetăţenilor în interiorul oraşului/municipiului, pe trasee şi cu programe de circulaţie prestabilite, în funcţie de cererea de transport şi de capacitatea disponibilă.Art. 3. – Aria şi zonele deservite de concesionar sunt specificate în anexele la prezentul caiet de sarcini.Art. 4. – Modificările în reţeaua de transport public local de călători (extinderi, limitări, desfiintari), justificate tehnic şi comercial şi pentru care exista acordul părţilor contractante, pot fi operate în obiectul contractului de concesiune prin acte adiţionale, fără modificarea clauzelor contractuale iniţiale. Concesionarul nu poate refuza modificările privind traseele şi programele de circulaţie solicitate de concedent, cu excepţia cazurilor în care cererea depăşeşte capacitatea sa de transport, dar poate pretinde în cazul modificărilor schimbarea unor clauze din contractul de concesiune sau introducerea unora noi.Art. 5. – Pe durata contractului încheiat concesionarul asigură realizarea transportului public local de călători, utilizând infrastructura şi instalaţiile existente (calea de rulare pentru tramvaie, reţeaua de contact pentru tramvaie şi troleibuze, garaje, depouri, instalaţii de telecomunicaţii şi transmisii de date, semnalizare).Art. 6. – Concesionarul are dreptul să solicite sau sa accepte, după caz, modificarea unor clauze din contractul de concesiune sau introducerea unora noi, în cazul în care apar modificări faţă de situaţia existenta la semnarea contractului de concesiune sau datorită acordării de către concedent a unor noi facilităţi pentru serviciul de transport public local de călători.Art. 7. – Concesionarul are dreptul de a utiliza gratuit pentru circulaţie infrastructura publică (străzi, poduri, pasaje denivelate, mobilier stradal etc.) şi instalaţiile auxiliare aferente acesteia.Art. 8. – Concendentul va acorda concesionarului, cu titlu gratuit, dreptul de a realiza, după planuri de amplasament şi execuţie aprobate, amenajările necesare exploatării mijloacelor de transport (staţii de întreţinere, salubrizare, spaţii de parcare, capete de linii etc.).Art. 9. – Pe durata contractului încheiat concesionarul are exclusivitate pe traseele atribuite în urma licitaţiei câştigate.Art. 10. – La încheierea şi pe toată durata contractului de concesiune concesionarul şi concedentul sunt obligaţi să respecte prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 86/2001 privind serviciile regulate de transport public local de călători, aprobată cu modificări prin Legea nr. 284/2002, şi ale Normelor-cadru privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători.
 + 
Capitolul IICondiţii de realizare a transportului public local de călătoriArt. 11. – Condiţiile generale în care se realizează transportul public local de călători concesionat (lungimea medie a interstatiei, intervalul mediu de succedare între vehicule, gradul maxim de aglomerare, orele de începere şi terminare a programelor de circulaţie etc.) sunt specificate în anexa nr. 1 la prezentul caiet de sarcini.Art. 12. – (1) Condiţiile specifice de concesionare privind traseele, perioadele şi programul de circulaţie, oferta de transport, numărul de mijloace de transport necesare, capacitatea mijloacelor de transport care deservesc traseul/cursa sunt specificate în anexa nr. 2 la prezentul caiet de sarcini. Peste numărul necesar de mijloace de transport necesare concesionarul trebuie să deţină un plus de minimum 30% pentru a acoperi imobilizarile totale şi rezervele.(2) Executarea transportului public local de călători se contractează în condiţiile respectării indicatorilor de performanţă cuprinşi în anexa nr. 3 la prezentul caiet de sarcini.
 + 
Capitolul IIIDrepturile şi obligaţiile concesionaruluiArt. 13. – Concesionarul va realiza transportul public local de călători la parametrii specificati în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte din prezentul caiet de sarcini, utilizând inventarul propriu, dobândit sau preluat de la concedent pe bază de contract de concesiune/închiriere, contract de vânzare-cumpărare, după caz, menţionate în anexa nr. 3.Art. 14. – În cazul în care o dată cu licitaţia pentru concesionarea serviciilor de transport public local de călători va avea loc şi vânzarea sau închirierea unor obiective ori bunuri, prezentul caiet de sarcini va avea o anexa privind sarcinile ce decurg pentru părţi în aceasta procedura. Numai în acest caz în prezentul caiet de sarcini vor fi incluse prevederile art. 16 şi 17, după caz.Art. 15. – În cadrul contractului de concesiune/închiriere concedentul acorda concesionarului dreptul de utilizare a mijloacelor de transport şi a infrastructurii aferente în schimbul unei redevenţe/chirii.Art. 16. – În cazul contractului de vânzare-cumpărare concedentul cedează concesionarului, contra cost, proprietatea asupra:a) societăţii comerciale sau regiei autonome de transport public local de călători, existenta în localitate;b) mijloacelor de transport active;c) unor bunuri ţinând de infrastructura aferentă.Art. 17. – În cazul contractului de închiriere concedentul cedează concesionarului, contra chirie, dreptul de utilizare a unor bunuri ţinând de infrastructura aferentă.Art. 18. – Concesionarul va plati concedentului periodic o redeventa/chirie stabilită prin contractul de concesiune/închiriere. Neprimirea diferenţei de tarif şi/sau a alocaţiei bugetare stabilite prin contractul de concesiune, în cuantumurile şi la termenele prevăzute, da dreptul concesionarului sa ceara renegocierea unor prevederi ale contractului, care nu poate fi refuzată de concedent fără un motiv întemeiat.Art. 19. – Concesionarul va utiliza tarifele (lei/călători x km) stabilite prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.Art. 20. – Concesionarul va asigura prin efort propriu întreţinerea parcului de mijloace de transport şi a infrastructurii aferente concesionate, în condiţiile stipulate prin contractul de concesiune.Art. 21. – (1) Intervenţiile la elementele de infrastructura care afectează circulaţia stradala generală vor fi anunţate cu cel puţin 48 de ore înainte la serviciul public de transport local al primăriei şi la poliţia rutiera.(2) În caz de forta majoră se poate interveni imediat conform unor înţelegeri prealabile cu administratorul infrastructurii respective şi cu instituţiile prevăzute la alin. (1).Art. 22. – Reparaţiile şi modernizările la elementele de infrastructura aferentă, precum şi realizarea de lucrări noi vor fi efectuate după aprobarea lor de către concedent şi în conformitate cu normele privind siguranţa circulaţiei.Art. 23. – Concesionarul are dreptul să efectueze, cu informarea concedentului, modificări temporare (suspendări, limitări, micşorarea frecvenţei de circulaţie, devieri de traseu etc.) în deservirea unor trasee, atunci când aceste modificări sunt necesare în caz de avarii sau pentru executarea unor lucrări, precum şi în cazul în care reţeaua stradala sau condiţiile generale din zona nu mai permit circulaţia mijloacelor de transport în condiţii de siguranţă şi eficienta normale.Art. 24. – Concesionarul va solicita aprobarea concedentului pentru întreruperea funcţionarii unor trasee definitiv sau pe o perioadă determinata, când cererea de transport este sub 50% din capacitatea minima oferită care ar asigura un interval de succedare între vehicule de peste 60 de minute, când neplata taxei de călătorie a devenit fenomen de masa sau când se produc fenomene antisociale care pun în pericol integritatea vehiculelor, instalaţiilor sau a personalului propriu. Cererea concesionarului nu va putea fi refuzată de concedent fără un motiv întemeiat.Art. 25. – Concesionarul va elabora şi va supune aprobării concedentului programe proprii anuale de dezvoltare.Art. 26. – Operatorul de transport public local de călători nu poate transmite unei terţe persoane serviciile şi drepturile ce decurg din contractul de concesiune.Art. 27. – La încetarea contractului de concesiune, concesionarul va preda concedentului, conform prevederilor contractului, toate bunurile care sunt în folosinţă la acea data, în starea tehnica corespunzătoare duratei de funcţionare realizate.Art. 28. – (1) Concesionarul va prezenta în fiecare an concedentului un raport cu capitolele: comercial, exploatare, social, tehnic şi financiar.(2) Raportul va cuprinde minimum următoarele elemente:a) situaţia îndeplinirii parametrilor de performanţă din contractul de concesiune;b) gradul de acoperire a cererii de transport;c) relaţiile generale prestator-beneficiar;d) situaţia evenimentelor tehnice şi de circulaţie;e) situaţia personalului: număr, structura, accidente de muncă, starea de sănătate;f) relaţiile sociale patronat-sindicate;g) starea tehnica a infrastructurii şi a mijloacelor de transport;h) analiza comparativa a costurilor de exploatare;i) stadiul de realizare a programelor de investiţii;j) execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli.Art. 29. – Alte obligaţii ale operatorului de transport:a) sa utilizeze pe perioada executării transportului placa de traseu şi indicativul stabilit pentru traseul respectiv, plasate la loc vizibil în faţa şi în spatele mijlocului de transport şi iluminate corespunzător;b) placa de traseu va conţine nominalizarea capetelor de traseu între care se executa cursa respectiva;c) mijlocul de transport, pe părţile laterale, va avea inscripţionată denumirea executantului transportului;d) sa supravegheze urcarea şi coborârea călătorilor, sa nu pornească din staţii cu uşile deschise sau cu călători aflaţi pe scarile mijlocului de transport, precum şi cu călători agatati de exteriorul caroseriei;e) sa nu admită la transport în salonul mijlocului de transport materii mirositoare, inflamabile, butelii de aragaz, tuburi de oxigen sau alte gaze, butoaie cu carbid, materiale explozibile, produse caustice ori acide, alte materiale sau obiecte care prin format ori dimensiune pot produce daune, vătămări corporale sau, prin natura materialului, pot murdari obiecte ori mărfuri interzise transportului public;f) sa nu circule cu supraincarcatura, peste capacitatea maxima admisă;g) să asigure spaţiile necesare pentru bagajele de mana ale călătorilor;h) sa nu oprească pentru urcare şi coborare decât în staţiile special amenajate, prevăzute în programul de circulaţie;i) sa utilizeze numai legitimatiile de călătorie cu regim special, asigurate de către autoritatea administraţiei publice locale;j) sa nu permită transportul călătorilor decât pe bază de legitimatii de călătorie valabile;k) să asigure călătorii şi bagajele acestora pentru riscurile care cad în sarcina operatorului;l) să evidenţieze într-o fişa specială, eliberata prin grija concedentului, cursele sosite şi plecate, la fiecare capăt de linie;m) să asigure înlocuirea mijlocului de transport imobilizat pe traseu;n) să asigure informarea anticipata a publicului călător în legătură cu modificarea/suspendarea unei curse sau a unui traseu în caz de forta majoră;o) să asigure efectuarea în termen a inspecţiei tehnice periodice la mijloacele de transport utilizate;p) să asigure periodic şi ori de câte ori este nevoie salubrizarea, spalarea şi dezinfectarea mijloacelor de transport;q) să asigure efectuarea verificărilor periodice medicale şi psihologice ale conducătorilor de autovehicule şi tramvaie şi sa ţină evidenta acestora;r) să asigure testarea pregătirii profesionale a conducătorilor de autovehicule şi tramvaie şi evidenta acestora;s) să asigure condiţiile de execuţie a transportului în condiţii de regularitate, siguranţa şi confort;t) să asigure afişarea în salonul mijlocului de transport a numelui conducătorului acestuia, a programului de circulaţie, a instrucţiunilor privind modul de desfăşurare a transportului, a obligaţiilor publicului călător şi a altor informaţii de utilitate publică privind transportul, stabilite prin reglementările în vigoare;u) să aibă instalatia de încălzire/condiţionare a aerului în salonul mijlocului de transport în stare de funcţionare, ori de câte ori este necesar;v) să asigure aspectul estetic corespunzător al mijlocului de transport;w) să aibă locuri rezervate pentru persoane cu handicap, bătrâni, persoane cu copii în brate.Art. 30. – Concesionarul are şi alte drepturi şi obligaţii ce rezultă din prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 86/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 284/2002, precum şi din Normele-cadru privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători.
 + 
Capitolul IVDrepturile şi obligaţiile concedentuluiArt. 31. – În conformitate cu principiile autonomiei locale, ale protecţiei sociale şi ţinând seama de caracteristicile acestui serviciu public, concedentul poate asigura concesionarului o parte din mijloacele financiare necesare pentru exploatarea şi dezvoltarea reţelelor de transport public local de călători, infrastructura şi vehicule, prin următoarele mijloace:a) diferenţa de tarif pentru protecţia socială;b) alocaţie bugetară pentru cheltuieli de capital;c) garanţii pentru credite interne şi externe.Art. 32. – Concedentul stabileşte durata contractului de concesiune şi o comunică o dată cu organizarea licitaţiei.Art. 33. – Concedentul aproba, la propunerea concesionarului, tarifele pentru plata prestaţiilor utilizate în transportul public local de călători.Art. 34. – În cazul existenţei unor reglementări privind acordarea de gratuităţi sau reduceri de tarif pentru unele categorii de persoane, concedentul acorda concesionarului contravaloarea corespunzătoare acestora.Art. 35. – Concedentul va promova, inclusiv la propunerea concesionarului, facilităţi şi prioritati în organizarea traficului pentru mijloacele de transport public local de călători (benzi sau culoare proprii separate fizic de restul traficului prin borduri, marcaje sau alte sisteme; semaforizare preferentiala la traversarea intersectiilor, prioritate la plecarea din statie etc.).Art. 36. – Concedentul va analiza, în vederea acceptării, propunerile concesionarului privind modalitatea de concesionare a serviciului de transport pe întreaga reţea de trasee, pe anumite grupe din reţea sau pe anumite trasee, după caz.Art. 37. – Concedentul are obligaţia sa informeze operatorul de transport public local de călători, cu 72 de ore înainte, în legătură cu efectuarea unor lucrări în zonele de desfăşurare a activităţii de către concesionar.Art. 38. – Concedentul asigura deszapezirea traseelor de transport cu autobuze şi troleibuze.Art. 39. – Concedentul asigura starea tehnica corespunzătoare a carosabilului de pe întreaga reţea de trasee şi a trotuarelor din zona statiilor de oprire a mijloacelor de transport public local de călători, semnalizarea rutiera, iluminarea zonelor statiilor şi a trecerilor de pietoni.Art. 40. – Concedentul are dreptul de control asupra desfăşurării transportului public local de călători.Art. 41. – Concedentul are dreptul de a asigura tipărirea, distribuţia, precum şi vânzarea legitimatiilor de călătorie când acestea nu se vand în mijlocul de transport.Art. 42. – Concedentul are şi alte drepturi şi obligaţii ce rezultă din prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 86/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 284/2002, precum şi din Normele-cadru privind organizarea şi funcţionarea serviciilor regulate de transport public local de călători.
 + 
Capitolul VSoluţionarea litigiilorArt. 43. – (1) Neînţelegerile rezultate din executarea contractului de concesiune se vor soluţiona de către părţi pe cai amiabile.(2) Eventualele litigii se vor soluţiona pe calea contenciosului administrativ sau a instanţelor judecătoreşti, potrivit legii.Consiliul Local al Oraşului/Municipiului ……………../Consiliul General al Municipiului Bucureşti
 + 
Anexa 1    ────────la caietul de sarcini──────────────────────                          CONDIŢII GENERALE         în care se realizează transportul public concesionat                           (în zi de lucru)

           
  Categorie mijloace Specificaţie Tramvaie Troleibuze Autobuze trasee principale Microbuze, minibuze trasee secundare
  Lungimea medie a interstaţiei (m.)        
         
  vârf 1        
  Interval mediu de succedare        
  rest zi        
  (min.)        
  vârf 2        
  vârf 3        
  Gradul maxim de aglomerare (căl./mp)        
  Orele de începere/terminare programe de circulaţie        
  Durata medie de exploatare (ore/veh. şi zi)        

 + 
Anexa 2    ────────la caietul de sarcini──────────────────────                     CONDIŢII SPECIFICE DE CONCESIONARE                                  Model                                 ───────             Miscarea călătorilor (călători x km) maxima de realizat                           de către concesionar┌───────────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────────┬───────────┐│ Specificaţie │Categorie │Tramvaie │Troleibuze │Autobuze │Microbuze, ││ │mijloace │ │ │ │Minibuze ││ │ ├───┬──────┼───┬───────┼───┬───────┼───┬───────┤│ │ │Buc│Capa- │Buc│Capaci-│Buc│Capaci-│Buc│Capaci-││ │ │ │citate│ │tate │ │tate │ │tate │├───────────────────┼──────────┼───┼──────┼───┼───────┼───┼───────┼───┼───────┤│Capacitate oferită │8,5 cal/mp│ │ │ │ │ │ │ │ ││(cal./mp,sens) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────┼──────────┼───┼──────┼───┼───────┼───┼───────┼───┼───────┤│Zi de lucru │6,5 cl/mp │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────┼──────────┼───┼──────┼───┼───────┼───┼───────┼───┼───────┤│Mii cal.km │zi de │ │ │ │ │ │ │ │ ││oferit/zi │lucru │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────────────┼──────────┼───┼──────┼───┼───────┼───┼───────┼───┼───────┤│(8,5 cal./mp) │zi de │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sărbătoare│ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────────────┴──────────┴───┴──────┴───┴───────┴───┴───────┴───┴───────┘                               Model                              ───────              Transportul în comun la data de ……………..┌─────────────┬──────┬──────────────────────────────────────────────┐│ P │ Nr. │ PARC PROGRAMAT ││ │TRASEE├────────────────┬─────────────────────────────┤│ │ │ MAXIM │ ÎNTRE ORELE ││ │ ├────┬───────────┼───────┬─────────────┬───────┤│ │ │Buc.│Capacitate │ 6 – 9 │ 9-13, 18-21 │ 13-18 ││ │ │ │(nr.locuri/│ │ │ ││ │ │ │mijloc de │ │ │ ││ │ │ │transport) │ │ │ │├─────────────┼──────┼────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┤│AUTOBUZE │ 14 │ 11 │ 52 │ 7 │ 4,4 │ 11 │├─────────────┼──────┼────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┤│TRAMVAIE │ 6 │ 9 │ 80 │ 5 │ 3,4 │ 9 │├─────────────┼──────┼────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┤│TROLEIBUZE │ 8 │ 7 │ 60 │ 6 │ 4,3 │ 7 │├─────────────┼──────┼────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┤│MICROBUZE │ 10 │ 8 │ 14 │ 6 │ 3,3 │ 8 │├─────────────┼──────┼────┼───────────┼───────┼─────────────┼───────┤│ TOTAL │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │└─────────────┴──────┴────┴───────────┴───────┴─────────────┴───────┘ Observatie: La parcul programat se adauga 30% necesar pentru acoperirea             imobilizarilor totale şi rezerve.                                    Model                                    ─────     Programul de circulaţie al mijloacelor de transport public local          de călători, valabil de la data de ……………….                   Autobuze/Microbuze

                     
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL CAPACITATE (locuri) INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele PLECĂRI DE LA CAPETE DE TRASEU
  5-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  ________ dus:                
  ________ întors:                
    Cap. 1                
    Cap. 2                
  ______ m                  
  ________ dus:                
  ________ întors:                
    Cap. 1                
    Cap. 2                
  ______ m                  

Exemplu:

                     
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL CAPACITATE (locuri) INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele Plecări de la capete de traseu
  5-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  100 TITAN dus: CFR Bucureşti Sud – Şos. Gării Căţelu, Şos. Industriilor 52 3-4 6-7 4-5 6-7 5-6    
    Republica SA (16 minute)                
  4.730 m întors: Republica SA Şos. Industriilor             5.17 23.34
    Şos. Gării Căţelu CFR Bucureşti Sud (16 minute)             5.00 23.17
    Cap. 1 Republica SA (URC)                
    Cap. 2 CFR Bucureşti Sud                

                                    Model                                    ─────         Programul de circulaţie al mijloacelor de transport public local           de călători, valabil de la data de ……………………..                  Tramvaie

                   
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele PLECĂRI DE LA CAPETE DE TRASEU
  6-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  ____________ dus:              
  ____________ întors:              
    Cap. 1              
    Cap. 2              
  __________ m                
  ____________ dus:              
  ____________ întors:              
    Cap. 1              
    Cap. 2              
  __________ m                

Exemplu:

                   
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele Plecări de la capete de traseu
  6-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  100  TITAN dus: CFR Bucureşti Sud              
  – Şos. Gării Căţelu,              
  Şos. Industriilor Republica SA (16 minute) 3-4 6-7 4-5 6-7 5-6    
  4.730 m întors: Republica SA              
  Şos. Industriilor           5.17 23.34
  Şos. Gării Căţelu           5.00 23.17
  CFR Bucureşti Sud (16 minute)              
  Cap. 1 Republica SA (URC)              
  Cap. 2 CFR Bucureşti Sud              

                             Model                             ─────        Programul de circulaţie al mijloacelor de transport public local          de călători, valabil de la data de ………………..                     Troleibuze

                   
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele PLECĂRI DE LA CAPETE DE TRASEU
  6-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  ____________ dus:              
  ____________ întors:              
                   
    Cap. 1              
    Cap. 2              
  __________ m                
  ____________ dus:              
  ____________ întors:              
    Cap. 1              
    Cap. 2              
  __________ m                

Exemplu:

                   
  LINIA Autobaza Lungimea TRASEUL INTERVALUL DE SUCCEDARE (min. sau orele de trecere prin staţie) între orele Plecări de la capete de traseu
  6-9 9-13 13-18 18-21 21-24 prima ultima
  100 TITAN dus: CFR Bucureşti Sud              
  – Şos. Gării Căţelu,              
  Şos. Industriilor Republica SA (16 minute) 3-4 6-7 4-5 6-7 5-6    
  4.730 m întors: Republica SA              
  Şos. Industriilor Şos. Gării           5.17 23.34
  Căţelu CFR Bucureşti Sud (16 minute)           5.00 23.17
  Cap. 1 Republica SA (URC)              
  Cap. 2 CFR Bucureşti Sud              

 + 
Anexa 3────────la caietul de sarcini──────────────────────INDICATORI DE PERFORMANTAprivind executarea transportului public local de călători1. Numărul de curse, trasee pe care operatorul a suspendat sau a întârziat executarea transportului faţă de programul de circulaţie2. Numărul de trasee pe care operatorul nu a efectuat transportul public local de călători pe o perioadă mai mare de 24 de ore3. Numărul de călători afectaţi de caderile prevăzute la pct. 1 şi 24. Numărul total de autovehicule asigurate conform programarilor zilnice5. Numărul de reclamaţii ale călătorilor privind calitatea transportului, dintre care:a) numărul de reclamaţii justificate;b) numărul de reclamaţii rezolvate;c) numărul de reclamaţii la care călătorii nu au primit răspuns în termenele legale6. Numărul de mijloace de transport cu vechime mai mica de 10 ani şi atestate Euro 2 sau Euro 37. Numărul prevederilor contractului de concesiune a transportului local de călători, propuse pentru modificare de către operator, raportat la numărul de prevederi contractuale acceptate pentru modificare de către concedent8. Despăgubirile plătite de către operatori pentru nerespectarea condiţiilor de calitate şi de mediu privind desfăşurarea transportului public local de călători9. Numărul abaterilor privind nerespectarea de către operator a condiţiilor privind menţinerea licenţei de transport10. Numărul de controale efectuate de către autoritatea administraţiei publice locale operatorului, raportat la numărul de abateri stabilite şi sancţionate11. Numărul de accidente de circulaţie la care au fost implicate mijloacele de transport cu care operatorul efectuează transportul public local de călători12. Numărul abaterilor privind nerespectarea de către operator a prevederilor caietului de sarcini şi a contractului de concesiune.LISTAmijloacelor de transport, infrastructurii aferente şi a altor obiectiveşi bunuri stabilite a fi concesionate/închiriate, vândute sauprivatizate o dată cu concesionarea serviciului de transport publiclocal de călători───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                       Măsura propusă:                                       – concesionare Nr. Obiectivul, activul, bunul – închiriere Starea tehnica crt. – vânzare                                       – privatizare───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Consiliul Local al Oraşului/Municipiului ………../Consiliul General al Municipiului Bucureşti────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x