HOTĂRÂRE nr. 824 din 8 septembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 832 din 15 septembrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEHG 941 27/11/2013 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 9
ANEXA 2COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 941 27/11/2013
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1REFERIRE LALEGE 180 26/06/2023
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 112 08/02/2023
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 112 08/02/2023 ART. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE 242 20/07/2022
ART. 1REFERIRE LALEGE 242 20/07/2022 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 242 20/07/2022 ART. 3
ART. 1REFERIRE LALEGE 242 20/07/2022 ART. 22
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 89 27/06/2022 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 90 30/12/2019 ART. 2
ART. 1ABROGA PEHG 941 27/11/2013 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEHG 941 27/11/2013 ART. 9
ART. 1REFERIRE LAHG 941 27/11/2013
ART. 1REFERIRE LALEGE 71 28/03/2013
ART. 1REFERIRE LAOUG 96 22/12/2012 ART. 10
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 941 27/11/2013
ANEXA 2COMPLETEAZA PEHG 941 27/11/2013 ART. 1
ANEXA 2REFERIRE LAHG 941 27/11/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IHotărârea Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea și funcționarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 1, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 1(1)În scopul elaborării și monitorizării implementării politicii Guvernului în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și societății informaționale, precum și al corelării acesteia cu politicile europene, Autoritatea pentru Digitalizarea României este asistată de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, denumit în continuare Comitetul Tehnico-Economic, organism interinstituțional, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Autorității pentru Digitalizarea României.(2)În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (4), (5) și (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale, în exercitarea atribuțiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic emite avize conforme, însoțite de recomandări cu caracter obligatoriu, în prezența a jumătate plus unu din membrii săi, cu majoritatea simplă a membrilor prezenți.
2.După articolul 1 se introduce un nou articol, art. 1^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 1^1În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)cloud ready – conform definiției prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. e) din Hotărârea Guvernului. nr. 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanță a platformei de cloud guvernamental; b)cloud nativ – conform definiției prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 112/2023; c)PNI – Platforma națională de interoperabilitate, entitate definită la art. 3 lit. h) din Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei naționale de interoperabilitate;d)PSCID/ROeID – Platformă software centralizată pentru identificare digitală;e)PDURo/PCUe – Portalul digital unic al României;f)PJN – Platforma de jurnalizare și notificare, conform Hotărârii Guvernului nr. 112/2023;g)Programul «Creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare» – program pentru sprijin din partea FEDR în cadrul obiectivului «Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică» din România pentru perioada 1 ianuarie 2021-31 decembrie 2027, transmis în versiunea sa finală la 1 decembrie 2022, aprobat conform Deciziei de punere în aplicare a Comisiei Europene C(2022) 9.445 din 9.12.2022;h)registre de bază – registru definit la art. 3 lit. i) din Legea nr. 242/2022.
3.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2În îndeplinirea atribuțiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic contribuie la:a)definirea strategiei guvernamentale în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și societății informaționale;b)asistarea Autorității pentru Digitalizarea României în relația cu autoritățile publice, în vederea realizării coerenței politicilor și implementării strategiilor guvernamentale în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor;c)facilitarea comunicării dintre Autoritatea pentru Digitalizarea României și celelalte structuri ale administrației publice, sectorul privat și societatea civilă, pentru a da consistență politicilor și strategiilor în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și societății informaționale;d)armonizarea obiectivelor strategice naționale în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, securității cibernetice și societății informaționale cu cele europene, cele ale Alianței Nord-Atlantice și cele care decurg din relația României cu alți parteneri internaționali;e)armonizarea obiectivelor strategice naționale în domeniul dezvoltării platformei de cloud guvernamental;f)armonizarea obiectivelor strategice naționale în domeniul dezvoltării Platformei naționale de interoperabilitate;g)respectarea principiului neutralității tehnologice, după caz, astfel încât să fie eliminată orice fel de suspiciune de îngrădire a accesului ofertanților prin favorizarea unui anumit producător/tip de tehnologie, în conformitate cu reglementările organismelor internaționale la care România a aderat sau este în curs de aderare și cu nevoile și cerințele autorităților contractante;h)asigurarea conformității documentațiilor tehnice, supuse avizării, cu cerințele Programului «Creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare» – acțiunea 2.2 E-guvernarea și digitalizarea în beneficiul cetățenilor, denumit în continuare PCIDIF;i)asigurarea interconectării sistemelor informatice ale autorităților contractante cu sistemele PSCID/ROeID, PDURo/PCUe, PNI și PJN, în condițiile legii.
4.La articolul 3, literele a), b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)contribuie la elaborarea direcțiilor strategice în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, securității cibernetice și societății informaționale, în corelare cu cele ale strategiilor naționale, ale Uniunii Europene, ale Alianței Nord-Atlantice și cele care decurg din relația României cu alți parteneri internaționali;b)avizează în vederea asigurării interoperabilității sistemelor informatice și a eliminării finanțărilor multiple și suprapunerilor funcționale:(i)strategiile din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și e-guvernării;(ii)documentațiile tehnice aferente proiectelor de finanțare, inclusiv PCDIF, care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informației și comunicațiilor, ale instituțiilor publice, din punctul de vedere al securității cibernetice, interoperabilității, funcționalităților, arhitecturilor sistemelor informatice, tehnologiilor utilizate în realizarea sistemelor informatice, drepturilor de autor, accesului la date deschise și reutilizării informațiilor din sectorul public;c)avizează proiectele tehnice, studiile de fezabilitate, respectiv caietele de sarcini din documentațiile de achiziții ale componentelor sau sistemelor IT C aferente proiectelor pentru care se solicită garanții guvernamentale, excluzând secțiuni referitoare la factori de evaluare, grafic de plăți, termene de livrare;5.La articolul 3, după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:f)în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 89/2022 privind înființarea, administrarea și dezvoltarea infrastructurilor și serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autoritățile și instituțiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2023, efectuează o analiză la nivelul comisiei tehnice, în baza căreia emite avizul conform motivat sau, după caz, refuză motivat avizarea.6.La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4(1)Studiile de fezabilitate, proiectele tehnice și caietele de sarcini pentru proiectele de finanțare prevăzute la art. 3 lit. b)-d) se supun avizului Comitetului Tehnico-Economic, în baza unei liste de verificare pentru criteriile de conformitate stabilite prin Regulamentul de organizare și funcționare al Comitetului Tehnico-Economic, astfel:a)înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informației și comunicațiilor cu o valoare nominală sau cumulată a acesteia mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanțate din fonduri naționale; b)înainte de depunerea cererii de finanțare la autoritățile competente, în funcție de prevederile ghidului solicitantului aplicabil, pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice, precum și înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică, pentru caietele de sarcini, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informației și comunicațiilor cu o valoare nominală sau cumulată a acesteia mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanțate din fonduri europene.
7.La articolul 4, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)Soluțiile și aplicațiile prezentate în vederea obținerii avizului trebuie să fie de tip «cloud nativ» sau «cloud ready» și vor avea dezvoltate, după caz, o componentă de interconectare prin standarde care permit schimbul de date, în conformitate cu prevederile Legii nr. 242/2022.(1^2)Conținutul-cadru al studiului de fezabilitate aferent proiectelor care au componente specifice tehnologiei informațiilor și comunicațiilor este prevăzut în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.8.La articolul 4, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alin. (2^1)-(2^3), cu următorul cuprins:(2^1)Anexa de interoperabilitate va conține, după caz, informații cu privire la asigurarea interconectării sistemului informatic, pentru care se solicită avizul Comitetului Tehnico-Economic, cu PSCID/ROeID, PDURo/PCUe, PNI și PJN.(2^2)Cerințele tehnice privind interconectarea cu sistemele informatice, prevăzute la alin. (2^1), vor fi detaliate la nivelul proiectului tehnic și caietului de sarcini pe baza informațiilor puse la dispoziția autorităților contractante de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, în urma unei solicitări. (2^3)Autoritatea pentru Digitalizarea României va răspunde la solicitarea prevăzută la alin. (2^2) în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii acesteia.9.La articolul 4, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alin. (4)-(6), cu următorul cuprins:(4)Avizul emis de către Comitetul Tehnico-Economic pentru proiectele prevăzute la art. 3 lit. b), c) și d) va avea ca anexă studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și/sau caietul de sarcini supus(e) avizării. Anexa va fi semnată cu semnătură electronică calificată, emisă în baza unui certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE. (5)Orice modificare adusă din punct de vedere tehnologic, constructiv, tehnic, funcțional-arhitectural sau economic conținutului documentelor prevăzute la alin. (4), după data primirii avizului, implică obligația instituțiilor de a solicita evaluarea modificărilor și emiterea unui nou aviz.(6)Caietele de sarcini supuse avizării trebuie să fie în conformitate cu studiile de fezabilitate, respectiv proiectele tehnice pentru care a fost obținut avizul Comitetului Tehnico-Economic.10.După articolul 4 se introduce un nou articol, art. 4^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 4^1După operaționalizarea Platformei naționale de interoperabilitate, potrivit prevederilor art. 22 alin. (14) din Legea nr. 242/2022, Comitetul Tehnico-Economic va aviza negativ documentațiile prevăzute la art. 3 și 4 din prezentul act normativ depuse de instituțiile centrale care dețin registre de bază și nu le integrează cu Platforma națională de interoperabilitate, cu excepția celor prevăzute la art. 1 alin. (6) din Legea nr. 242/2022.
11.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5Comitetul Tehnico-Economic emite avize conforme sau, după caz, recomandări, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentației însoțite de materialele justificative.
12.După articolul 5 se introduce un nou articol, art. 5^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 5^1Entitățile publice au obligația de a raporta, până la finalizarea implementării, la solicitarea Comitetului Tehnico-Economic și la intervale de maximum 6 luni, stadiul implementării sistemului informatic/aplicației informatice sau, după caz, stadiul realizării achiziției de echipamente TIC, pentru care au obținut avizul. Modalitatea de raportare va fi stabilită prin Regulamentul de organizare și funcționare al Comitetului Tehnico-Economic, aprobat prin decizie a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României, la propunerea membrilor Comitetului Tehnico-Economic.
13.La articolul 6, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)Comitetul Tehnico-Economic are următoarea componență:a)președinte – președintele Autorității pentru Digitalizarea României;b)un membru cu statut permanent, cu funcție de demnitate publică sau înalt funcționar public, din partea autorităților și instituțiilor publice prevăzute la alin. (1^1);c)un membru cu statut permanent, funcționar public cu funcție de conducere din cadrul structurii de specialitate din Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, minister cu rol de coordonator național al Planului național de redresare și reziliență.(2)La invitația președintelui, la întrunirile Comitetului Tehnico-Economic și ale comisiei tehnice pot participa membri cu statut de invitat, reprezentanți cu funcții de demnitate publică sau înalți funcționari publici din cadrul altor instituții publice, în situația în care exercitarea atribuțiilor ce revin Comitetului Tehnico-Economic vizează aspecte din domeniul de competență al respectivelor instituții, sau alte persoane cu competențe în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, în calitate de consultanți.
14.La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)Autoritățile și instituțiile publice care desemnează membri cu statut permanent sunt următoarele:a)Secretariatul General al Guvernului;b)Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării;c)Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;d)Ministerul Finanțelor;e)Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene;f)Ministerul Afacerilor Interne;g)Serviciul Român de Informații;h)Serviciul de Telecomunicații Speciale;i)Agenția Națională pentru Achiziții Publice;j)Ministerul Apărării Naționale;k)Directoratul Național de Securitate Cibernetică;l)Ministerul Justiției.15.La articolul 7, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 7(1)Comitetul Tehnico-Economic este condus de un președinte – președintele Autorității pentru Digitalizarea României. În situația în care acesta nu poate prezida lucrările Comitetului Tehnico-Economic, va desemna un înlocuitor din rândul membrilor Comitetului Tehnico-Economic sau ai comisiei tehnice. (2)Comitetul Tehnico-Economic se întrunește săptămânal sau ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui sau a persoanei desemnate să îl înlocuiască.
16.La articolul 8, alineatele (1), (2) și (4)-(6) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)În vederea pregătirii lucrărilor și analizării proiectelor de finanțare care au o componentă specifică tehnologiei informației și comunicațiilor supuse avizării Comitetului Tehnico-Economic se constituie o comisie tehnică, denumită în continuare CTS, formată din specialiști, unul cu statut de membru permanent și unul sau mai mulți specialiști cu statut de membru supleant, desemnați din cadrul fiecărei autorități și instituții publice prevăzute la art. 6 alin. (1) sau din cadrul unor autorități și instituții aflate în coordonarea sau subordinea acestora.(2)CTS va analiza documentațiile prevăzute la art. 3 și 4 și va propune recomandări Comitetului Tehnico-Economic, în vederea fundamentării deciziilor.…………………………………………………………………………………..(4)Secretariatul Comitetului Tehnico-Economic este asigurat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Acesta este compus din 2 membri titulari și un membru supleant numiți prin decizie a președintelui Autorității pentru Digitalizarea României.(5)Președintele Autorității pentru Digitalizarea României desemnează propriii reprezentanți în cadrul comisiei tehnice și solicită structurilor și instituțiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) desemnarea reprezentanților care vor face parte din CTS.(6)Activitatea CTS este coordonată de un președinte sau, în lipsa acestuia, de către un supleant al acestuia, desemnat prin decizie de către președintele Autorității pentru Digitalizarea României, în calitatea sa de președinte al Comitetului Tehnico-Economic.
17.La articolul 8, alineatul (7) se abrogă.18.Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică instituțiilor publice din domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, cu excepția proiectelor finanțate din «Fondurile europene structurale și de investiții – fondurile ESI» și a celor finanțate din Planul național de redresare și reziliență, care vizează acțiuni din domeniul guvernării electronice, securității cibernetice, societății informaționale și interoperabilității.
19.După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 10, cu următorul cuprins: + 
Articolul 10Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
20.După articolul 10 se introduc două anexe, anexele nr. 1 și 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 și 2 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul II(1)Strategiile din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, proiectele de finanțare care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informației și comunicațiilor ale instituțiilor publice, precum și proiectele care implică soluții IT C și pentru care se solicită garanții guvernamentale, depuse spre avizare Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională, dar neavizate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, sunt supuse regimului juridic specific anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(2)Actele și faptele juridice încheiate ori, după caz, săvârșite sau produse înainte de data intrării în vigoare a prezentei hotărâri nu pot genera alte efecte juridice decât cele prevăzute de hotărârea Guvernului în vigoare la data încheierii sau, după caz, a săvârșirii ori a producerii lor.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Marian-Cătălin Predoiu
Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
Bogdan-Gruia Ivan
Președintele Autorității pentru Digitalizarea României,
Dragoș-Cristian Vlad
p. Secretarul general al Guvernului,
Mihnea-Claudiu Drumea
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Adrian-Ioan Veștea
p. Ministrul apărării naționale,
Eduard Bachide,
secretar de stat
Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Adrian Câciu
p. Ministrul finanțelor,
Carmen Moraru,
secretar de stat
București, 8 septembrie 2023.Nr. 824. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 941/2013)……………………………………………………………(denumirea persoanei juridice și datele de identificare)Nr. …………………./………………….
STUDIU DE FEZABILITATE
pentru proiectele care au exclusiv componente specifice tehnologiei informațiilor și comunicațiilor (TIC)
– conținut-cadru^1)
^1) Conținutul-cadru al studiului de fezabilitate poate fi adaptat în funcție de specificul și complexitatea proiectului care implică soluții TIC propus și de cerințele înscrise în ghidurile solicitantului (în cazul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile).1.Informații generale privind proiectul TIC1.1.Denumirea proiectului TIC1.2.Ordonator principal de credite/Ordonator principal de credite – delegat1.3.Ordonator de credite secundar/terțiar1.4.Beneficiarul proiectului TIC1.5.Elaboratorul studiului de fezabilitate2.Situația existentă și necesitatea realizării proiectului TIC2.1.Concluziile studiului de prefezabilitate (în cazul în care a fost elaborat în prealabil) privind situația actuală, necesitatea și oportunitatea promovării proiectului TIC și scenariile/opțiunile tehnico-economice identificate și propuse spre analiză2.2.Prezentarea contextului: – național: politici, strategii, programe, legislație, acorduri relevante, structuri instituționale și financiare, după caz;– internațional și european: reglementări, standarde, studii de caz, recomandări și exemple de bune practici, după caz.2.3.Analiza situației existente și identificarea deficiențelor2.4.Analiza cererii de bunuri și servicii, inclusiv prognoze pe termen mediu și lung privind evoluția cererii, în scopul justificării necesității proiectului TIC2.5.Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea proiectului TIC3.Identificarea, propunerea și prezentarea de scenarii/opțiuni tehnico-economice pentru realizarea proiectului TICPentru fiecare scenariu/opțiune tehnico-economic(ă) se vor prezenta:3.1.Descrierea din punct de vedere tehnic și tehnologic, după caz, la nivelul unor linii generale ale proiectului tehnic preliminar:– caracteristici tehnice și parametri specifici proiectului TIC;– varianta de realizare a proiectului TIC, dacă este disponibilă în această etapă, cu justificarea alegerii acesteia;– echiparea și dotarea specifică opțiunii/scenariului propus(e).3.2.Costurile estimative ale proiectului TIC:– costurile estimate pentru realizarea proiectului TIC, cu luarea în considerare a costurilor unor proiecte similare ori a unor standarde de cost pentru proiecte similare corelativ cu caracteristicile tehnice și parametrii specifici proiectului TIC;– costurile estimative de operare pe durata normată de viață/de amortizare a proiectului TIC.3.3.Studii de specialitate, după caz, și, dacă sunt disponibile în etapa de elaborare a studiului de fezabilitate:– studiu privind posibilitatea utilizării unor sisteme alternative de eficiență ridicată pentru creșterea performanței energetice;– studii de specialitate necesare în funcție de specificul proiectului.3.4.Grafice orientative de realizare a cheltuielilor cu implementarea proiectului, dacă sunt aplicabile în această etapă a proiectului TIC4.Analiza fiecărui/fiecărei scenariu/opțiuni tehnico-economic(e) propus(e)4.1.Prezentarea cadrului de analiză, inclusiv specificarea perioadei de referință și prezentarea scenariului de referință4.2.Situația utilităților și analiza de consum, dacă sunt aplicabile în această etapă de elaborare a studiului de fezabilitate:– necesarul de utilități;– soluții pentru asigurarea utilităților necesare.4.3.Sustenabilitatea realizării proiectului TIC:a)impactul social și cultural, egalitatea de șanse;b)estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea proiectului TIC: în faza de realizare, în faza de operare;c)impactul asupra factorilor de mediu (se completează în funcție de cerințele aferente proiectului),4.4.Analiza financiară (se completează în funcție de cerințele aferente proiectului), inclusiv calcularea indicatorilor de performanță financiară: fluxul cumulat, valoarea actualizată netă, rata internă de rentabilitate estimată; sustenabilitatea financiară4.5.Analiza economică (se completează în funcție de cerințele aferente proiectului), inclusiv calcularea indicatorilor de performanță economică: valoarea actualizată netă, rata internă de rentabilitate estimată și raportul cost-beneficiu sau, după caz, analiza cost-eficacitate4.6.Analiza de riscuri, măsuri de prevenire/diminuare a riscurilor în măsura în care sunt aplicabile în această etapă a realizării proiectului TIC5.Scenariul/Opțiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) recomandat(ă)5.1.Comparația scenariilor/opțiunilor propuse, din punct de vedere tehnic, economic, financiar, al sustenabilității și riscurilor5.2.Selectarea și justificarea scenariului/opțiunii optim(e) recomandat(e)5.3.Descrierea scenariului/opțiunii optim(e) recomandat(e) (numai dacă se aplică în această etapă de elaborare a studiului de fezabilitate)5.4.Principalii indicatori tehnico-economici aferenți proiectului TIC: a)indicatori maximali, respectiv valoarea totală a proiectului exprimată în lei, cu TVA și, respectiv, fără TVA, precum și contribuția financiară totală la proiect suportată din fonduri publice, care este reprezentată de valoarea totală a cheltuielilor, exprimată în lei, cu TVA și, respectiv, fără TVA, finanțată din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;b)indicatori minimali, respectiv indicatori de performanță, după caz, elemente fizice/capacități fizice care să indice atingerea țintei proiectului TIC și, după caz, calitativi, în conformitate cu standardele, normativele și reglementările tehnice în vigoare;c)indicatori financiari, socioeconomici, de impact, de rezultat/operare, stabiliți în funcție de specificul și ținta fiecărui proiect TIC;d)durata estimată de implementare a proiectului TIC, exprimată în ani.5.5.Nominalizarea surselor de finanțare a proiectului TIC, ca urmare a analizei financiare și economice: fonduri proprii, credite bancare, alocații de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile, alte surse legal constituite6.Implementarea proiectului TIC6.1.Informații despre entitatea responsabilă cu implementarea proiectului TIC6.2.Strategia de implementare, cuprinzând: durata de implementare a proiectului TIC (în luni calendaristice), graficul previzionat de implementare a proiectului, eșalonarea previzionată a proiectului pe ani6.3.Strategia de operare și întreținere: etape, metode și resurse necesare6.4.Recomandări privind asigurarea capacității manageriale și instituționale necesare realizării proiectului TIC7.Concluzii și recomandări
Data:
…………………
Personalul autorizat^2)
……………………………………………………………………………
(numele, funcția și semnătura persoanei autorizate)
L.S.
^2) Studiul de fezabilitate va avea prevăzută, ca pagină de final, pagina de semnături, prin care autoritatea contractantă responsabilă cu realizarea studiului de fezabilitate își însușește datele și soluțiile propuse și care va conține cel puțin următoarele date: nr./dată contract, numele și prenumele în clar ale consultanților/denumirea societăților de consultanță, ale persoanei responsabile de proiect – șef de proiect/director de proiect.
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 941/2013)Proiectant,…………………………..(denumirea persoanei juridice și datele de identificare)
DEVIZ GENERAL^1
…………………………………………….
(denumirea obiectivului de investiții)
^1 Devizul general este parte componentă a studiului de fezabilitate.

Nr. crt. Denumirea capitolelor și subcapitolelor de cheltuieli Valoarea fără TVA TVA Valoarea cu TVA
lei lei lei
1 2 3 4 5
CAPITOLUL 1 Cheltuieli pentru elaborare documentații și asistență tehnică
1.1 Elaborare documentații 0,00 0,00 0,00
1.1.1. Notă conceptuală 0,00 0,00
1.1.2. Studiu de fezabilitate/Documentație de avizare, dacă este cazul 0,00 0,00
1.1.3. Proiect tehnic și caiet de sarcini 0,00 0,00
1.2 Organizarea procedurilor de achiziție 0,00 0,00 0,00
1.3 Consultanță 0,00 0,00 0,00
1.3.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investiții 0,00
1.3.2. Securitate cibernetică 0,00
1.3.3. Audit financiar 0,00
1.3.4. Audit tehnic 0,00
1.4 Asistență tehnică 0,00 0,00 0,00
Total capitolul 1 0,00 0,00 0,00
CAPITOLUL 2 Cheltuieli pentru obiectivul IT C
2.1 Echipamente, soluții/aplicații 0,00 0,00
2.2 Licențe 0,00 0,00
2.3 Instalare, configurare și punere în funcțiune 0,00 0,00
2.4 Infrastructură suport IT (de exemplu, UPS, HVAC etc.) 0,00 0,00
2.5 Servicii informatice (de exemplu, analiză de business, proiectare, dezvoltare etc.) 0,00 0,00
2.6 Dotări 0,00 0,00
2.7 Securitate cibernetică 0,00 0,00
Total capitolul 2 0,00 0,00 0,00
CAPITOLUL 3 Alte cheltuieli
3.1 Comisioane, cote, taxe, costul creditului 0,00 0,00
3.2 Cheltuieli diverse 0,00 0,00
3.3 Cheltuieli pentru informare și publicitate 0,00 0,00
3.4 Probe tehnologice și teste, inclusiv securitate cibernetică 0,00 0,00
Total capitolul 3 0,00 0,00 0,00
CAPITOLUL 4 Cheltuieli pentru pregătirea personalului
4.1 Pregătirea personalului, inclusiv pentru securitate cibernetică 0,00 0,00
Total capitolul 4 0,00 0,00 0,00
TOTAL GENERAL 0,00 0,00 0,00


Data: ……………..
Întocmit: …………………………………
(numele, funcția și semnătura)
Beneficiar: ……………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x