privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova
În temeiul art. 25 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României hotărăşte: +
Articolul 1(1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, prin reorganizarea Institutului de Cercetări şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune – ICMET Craiova, care îşi încetează activitatea. … (2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova este persoana juridică română care funcţionează în conformitate cu prevederile art. 17-21 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările şi completările ulterioare. … (3) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova are sediul în municipiul Craiova, Calea Bucureşti nr. 144, judeţul Dolj. … +
Articolul 2Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova are ca obiect principal de activitate:a) cercetare-dezvoltare în domeniul echipamentului electrotehnic; … b) cercetare-dezvoltare în domeniul forţelor mari; … c) încercări de înaltă tensiune şi mare putere; … d) calibrari; … e) măsurători; … f) autorizari şi certificari de conformitate în domeniu. … +
Articolul 3Structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 4Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova, reevaluat potrivit reglementărilor legale în vigoare, este de 2.698.527 mii lei şi se preia de la Institutul de Cercetări şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune – ICMET Craiova, pe bază de protocol de predare-preluare, conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998. +
Articolul 5Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2. +
Articolul 6(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune – ICMET Craiova şi îşi păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă. … (2) Noul contract colectiv de muncă va fi negociat şi înregistrat la direcţia generală de muncă şi protecţie socială în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … +
Articolul 7Ministerul Industriei şi Comerţului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare pentru realizarea unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii. +
Articolul 8Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului se modifica în mod corespunzător prevederilor prezentei hotărâri. +
Articolul 9Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul industriei şi comerţului,Radu BerceanuAgenţia Naţionalapentru Ştiinţa,Tehnologie şi InovareLaniy Szabolcs,preşedinteMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiup. Ministrul finanţelor,Iosefina Morosan,secretar de stat +
Anexa 1INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ŞI ÎNCERCĂRI PENTRU ELECTROTEHNICA – ICMET CRAIOVA ┌─────────────────────────────┐ │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │ └─────────────────────────────┘ │ ┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐ │ COMITET DE DIRECŢIE │- – – – – -│ CONSILIUL ŞTIINŢIFIC │ └──────────────────────┘ └──────────────────────┘ │ ┌───────────────────┐ │ DIRECTOR GENERAL │ └───────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────┐ │ ┌───────────────────┐ │ Oficiul juridic │ │ │ Control financiar │ └─────────────────┘ │ │ de gestiune │ │ └───────────────────┘ │ ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ ┌──────────────────┐ ┌──────────────────────┐ │ ┌──────────────┐ │ DIRECTOR ADJUNCT │ │ DIRECTOR ADJUNCT │ │ │ CONTABIL-ŞEF │ │ ŞTIINŢIFIC │ │ PRODUCŢIE, MARKETING │ │ └──────────────┘ └──────────────────┘ └──────────────────────┘ │ │ │ │ │ ┌────────────────┐ │ │ │ │ DEPARTAMENTUL │ │ │ │ │ FINANCIAR, │ │ │ │ │ CONTABILITATE │ │ │ │ └────────────────┘ ┌───────────────┐ ┌─────────────────────┐ ┌───────────────┐ │ DEPARTAMENTUL │ │ DEPARTAMENTUL │ │ DEPARTAMENTUL │ │ LABORATOARE │ │ ACŢIONARI ELECTRICE │ │ ASISTENŢA │ │ CERCETARE, │ │ ŞI ECHIPAMENTE │ │ TEHNICA │ │ ÎNCERCĂRI, │ │ ELECTROMECANICE │ └───────────────┘ │ ETALONARI │ │ SPECIALE │ └───────────────┘ └─────────────────────┘ +
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnica – ICMET Craiova, denumit în continuare institut, este persoana juridică română în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţionează conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea şi finanţarea activităţii de cercetare-dezvol- tare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale şi a prezentului regulament. +
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este cuprinsă în anexa nr. 1 la hotărâre. … (2) Institutul poate înfiinţa, în cadrul structurii sale, şi alte subunitati fără personalitate juridică, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare. … +
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate +
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică în domeniul echipamentelor electrotehnice, participării la elaborarea strategiei domeniului şi realizării obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare. +
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltarea) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare institutul realizează: … – cercetare-dezvoltare în domeniile:. aparataj electric de medie şi înaltă tensiune;. transformatoare speciale şi de măsura;. echipament şi tehnologie neconventionale, inclusiv pentru protecţia mediului;. echipament şi tehnologii electromecanice, pneumatice şi hidraulice speciale;. acţionari electrice reglabile;. măsurarea tensiunilor înalte, a curentilor tari şi forţelor mari;. magnetoelasticitate;. compatibilitate electromagnetica;. electronică de forta şi comanda, pentru vehicule feroviare şi urbane;. automatizarea proceselor industriale;. echipamente electrice pentru foraj terestru;. metode, scheme şi instalaţii de încercare;. substatii de tracţiune urbana şi miniera;. dezvoltarea etaloanelor naţionale pentru forte mari şi tensiuni înalte şi asigurarea trasabilitatii la etaloanele internaţionale;– cercetări experimentale pentru determinarea nivelului de performanţă a echipamentelor din domeniu;– modelarea şi proiectarea asistată de calculator;– studii şi activitate de standardizare în domeniile abordate;– transfer tehnologic al rezultatelor cercetărilor proprii;– elaborarea de studii şi cercetări aplicative în vederea restructurării, retehnologizării şi modernizării ramurilor, sectoarelor şi întreprinderilor economice;– elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniilor proprii;– colaborare ştiinţifică internationala;b) în afară Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare: … – cercetare aplicativa şi dezvoltare tehnologică finanţată de agenţii economici, care conduce la modernizarea unor procese industriale;– cercetare tehnologică care vizează aplicarea unor tehnologii noi;– valorificarea inventiilor rezultate din activitatea proprie;– elaborare de studii şi bilanţuri energetice.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:– asistenţa tehnica, consultanţa, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;– încercări acreditate, de înaltă tensiune, mare putere, forte mari, compatibilitate electromagnetica şi tracţiune feroviara şi urbana;– calibrari (etalonari) acreditate pentru dispozitive de măsurare a forţelor, maselor, tensiunilor înalte;– certificari de conformitate a calităţii produselor electrotehnice;– încercări climatice la subansambluri şi produse;– încercări la materiale electrotehnice;– activităţi de comerţ, import-export, prestări de servicii şi închirieri de utilaje.C. Formare şi specializare de cercetători în domeniul propriu de activitateD. Activităţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul propriu de activitate către agenţii economiciE. Execuţie de modele, prototipuri şi echipamente de serie mica, rezultate din cercetare, în cadrul activităţii de microproducţie a institutului. +
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 5Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 2.698.527 mii lei, care cuprinde imobilizari corporale şi necorporale. +
Articolul 6(1) Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia. … (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului. … (3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora. … (4) Concesionarea sau închiderea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, organul coordonator, şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare. … (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. … +
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională +
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. … (2) În funcţie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii sau în colaborare cu alte unităţi din cercetare, din învăţământ, cu societăţi comerciale din ţara sau din străinătate. … +
Articolul 8Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii, putând acorda acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie. +
Articolul 9Conducătorii departamentelor şi ai subunitatilor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia. +
Capitolul 5Organele de conducere +
Articolul 10Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administraţie;– directorul general.Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific. +
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie al institutului este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. … (2) Structura consiliului de administraţie este alcătuită din: … – un preşedinte;– un vicepreşedinte;– 5 membri. +
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu: … – directorul general al institutului – preşedinte;– un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;– un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cercetători, cadre universitare şi alţi specialişti din domeniu. … (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele. … (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului. … (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea. … +
Articolul 13(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români care: … a) îşi păstrează calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la care provin, toate drepturile şi obligaţiile decurgând din aceasta calitate; … b) sunt remuneraţi, pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate, cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie; … c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente. … (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe sau concurente. … +
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. +
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului. … (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de către vicepreşedinte. … +
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. … (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor. … +
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie este invitat reprezentantul sindicatului, în condiţiile legii. +
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform prevederilor legale. +
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor care le revin. … (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator. … (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt. … +
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului; … b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală din domeniul propriu; … c) aproba programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare- Dezvoltare şi Inovare; … d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la Ministerul Industriei şi Comerţului în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; … e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent; … f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; … g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut; … h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului; … i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; … j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale; … k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului; … l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 36 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; … m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută; … n) adopta mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; … o) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut, atribuţiile secretariatului fiind prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie. +
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi directorii din structura organizatorică a institutului. +
Articolul 24Comitetul de direcţie executa acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului;– programul anual de cercetare-dezvoltare;– bugetul de venituri şi cheltuieli;– programul de investiţii;– sistemul de asigurare a calităţii;– alte obligaţii. +
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun. +
Articolul 26Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie. +
Articolul 27(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective. … (2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie. … +
Articolul 28Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor stabilite de consiliul ştiinţific al institutului. +
Articolul 29Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoanele fizice din ţara şi din străinătate; … b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului şi relaţiile acestora cu terţii; … c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului; … d) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului institutului, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa; … e) îi numeşte şi îi revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie; … f) angajează şi concediază personalul propriu al institutului; … g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea personalului de cercetare-dezvoltare, la propunerea consiliului ştiinţific; … h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, precum şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 8/1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998; … i) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … j) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate; … k) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe; … l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de către consiliul de administraţie; … m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului. … +
Articolul 30(1) Consiliul ştiinţific este format din maximum 15 membri reprezentând toate subunitatile ştiinţifice din cadrul institutului. … (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut. … (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi de 2 vicepreşedinţi, aleşi pe o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului. … (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu. Întrunirile consiliului ştiinţific se ţin lunar sau ori de câte ori este nevoie. … +
Articolul 31Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul propriu de activitate; … b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare; … c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora; … d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii; … e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare-dezvoltare; … g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului; … h) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific; … i) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; … j) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în străinătate; … k) stabileşte criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general al institutului. … +
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare +
Articolul 32(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. … (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. … +
Articolul 33(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. … (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului. … +
Articolul 34Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri realizat şi cheltuielile totale de efectuat. +
Articolul 35Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, cuprins în bugetul de venituri şi cheltuieli. +
Articolul 36Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor. +
Articolul 37(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile care urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993. … (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. … (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică potrivit legii privind achiziţiile publice. … (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 38(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România. … (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare. … (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea vor fi efectuate prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România. … +
Articolul 39Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii. +
Capitolul 7Reglementarea litigiilor +
Articolul 40Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. +
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 41(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvol- tare. … (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului. … +
Articolul 42Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome. +
Articolul 43Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––