HOTĂRÂRE nr. 800 din 30 septembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 488 din 11 octombrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1153 21/11/2001
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 539 28/08/1998 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 539 28/08/1998 ART. 2
ANEXA 1MODIFICA PEHG 539 28/08/1998 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 539 28/08/1998 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 539 28/08/1998 ART. 2
ART. 2PROPUNE REPUBLICAREAHG 539 28/08/1998
ANEXA 1MODIFICA PEHG 539 28/08/1998 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 34 20/01/1998
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1153 21/11/2001
ActulREFERIT DEHOTARARE 75 25/05/2000
ActulREFERIT DEHOTARARE 292 30/11/1999

privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Hotărârea Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 11 septembrie 1998, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:"Art. 2. – Nivelul mediu lunar al subvenţiilor care se acordă de la bugetul de stat pentru o persoană asistată este de 450.000 lei."2. După articolul 2 se introduce articolul 2^1 cu următorul cuprins:"Art. 2^1. – (1) În vederea selectionarii asociaţiilor şi fundaţiilor, documentaţia de solicitare a subventiei se depune în ultima luna a trimestrului III al anului curent, pentru subvenţia ce urmează să se acorde în anul următor.(2) Convenţia pentru acordarea subventiei se încheie cu fiecare asociaţie şi fundaţie în luna ianuarie a anului curent, astfel:a) în cazul în care bugetul pentru anul curent este aprobat, convenţia se încheie cu încadrare în suma prevăzută cu aceasta destinaţie;b) în cazul în care bugetul pentru anul curent nu este aprobat, în luna ianuarie se încheie convenţia provizorie cu încadrare în suma aprobată cu aceasta destinaţie în bugetul din anul anterior, urmând ca după aprobarea bugetului pe anul curent să se încheie convenţia definitivă, cu încadrare în suma aprobată în bugetul din anul curent.(3) În limita fondurilor disponibile se poate organiza selecţia solicitărilor de subvenţie şi în anul curent prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale sau, după caz, prin hotărâre a consiliului local. Termenul privind depunerea documentaţiei de solicitare a subventiei se anunta într-un ziar de larga circulaţie."3. Anexa cuprinzând Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Hotărârea Guvernului nr. 539/1998, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o noua numerotare.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiup. Ministrul finanţelor,Mihai Aristotel Ungureanu,secretar de statSecretar de stat,şeful Departamentului pentruAdministraţie Publică Locală,Vlad Rosca
 + 
AnexăNORME METODOLOGICEprivind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială + 
Capitolul 1Cadrul general + 
Articolul 1Asociaţiile şi fundaţiile române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială, pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după cum urmează:a) de la bugetul de stat, prin Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, cele ale căror activităţi de asistenţa socială se adresează unor beneficiari din mai multe judeţe ale tarii;b) de la bugetele locale, prin primării, cele ale căror activităţi de asistenţa socială se adresează beneficiarilor dintr-un singur judeţ şi, respectiv, din municipiul Bucureşti.
 + 
Capitolul 2Procedura de solicitare a subventiei + 
Articolul 2Documentaţia de solicitare a subventiei se înaintează în pachet închis şi se înregistrează la registratura Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, după caz, a consiliului local în ultima luna a trimestrului III al anului, pentru subvenţia din anul următor.
 + 
Articolul 3(1) Documentaţia de solicitare a subventiei va conţine următoarele:a) formularele standard de solicitare a subventiei, care se completează, în mod obligatoriu, prin dactilografiere, în trei exemplare, conform modelelor cuprinse în anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme metodologice;b) raport privind activitatea asociaţiei sau a fundaţiei în ultimii 2 ani calendaristici, întocmit de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în a cărui raza teritorială îşi are sediul asociaţia sau fundaţia ori, după caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul căruia se solicita subvenţia;c) nota privind oportunitatea unităţii de asistenţa socială în raport cu priorităţile de asistenţa socială din localitate, întocmită de reprezentantul serviciului descentralizat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în a cărui raza teritorială îşi are sediul unitatea de asistenţa socială sau, după caz, de reprezentantul consiliului local din bugetul căruia se solicita subvenţia;d) declaraţie pe propria răspundere a preşedintelui asociaţiei sau al fundaţiei, din care să reiasă ca organizaţia nu are sume neachitate la scadenta către persoane fizice sau juridice, sume sau bunuri urmărite în vederea executării silite;e) statutul, actul de constituire a asociaţiei sau a fundaţiei şi actele adiţionale, după caz;f) sentinta civilă de dobândire a personalităţii juridice şi sentinţele civile care autorizeaza modificările statutului, după caz;g) ultima dare de seama contabila a asociaţiei sau a fundaţiei;h) ultimul extras de cont bancar;i) dovada privind codul fiscal;j) dovada privind patrimoniul social la data solicitării subventiei;k) dovada de sediu pentru unitatea de asistenţa socială (situaţia juridică, planul clădirii, contracte cu prestatorii de servicii pentru cheltuieli curente);l) documente privind colaborarea, parteneriatul cu consiliile locale, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, dacă este cazul;m) alte documente relevante privind activitatea asociaţiei sau a fundaţiei, după caz.(2) Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) vor fi prezentate în original, iar cele prevăzute la lit. e)-m), în copie.(3) În cazul în care asociaţia sau fundaţia solicita subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unităţi de asistenţa socială, documentele prevăzute la alin. (1) lit. c), j) şi k) se prezintă pentru fiecare unitate de asistenţa socială.
 + 
Capitolul 3Criteriile de acordare a subvenţiilor asociaţiilor şi fundaţiilor evaluate şi selecţionate + 
Articolul 4Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor se fac pe baza următoarelor criterii:a) justificarea unităţii de asistenţa socială în raport cu necesităţile şi priorităţile de asistenţa socială ale comunităţii;b) capacitatea organizatorică şi de funcţionare a unităţii de asistenţa socială:– experienta asociaţiei sau a fundaţiei în domeniul serviciilor sociale propuse;– căile şi modalităţile de identificare a beneficiarilor;– funcţionarea unităţii de asistenţa socială într-un sediu adecvat;– organizarea activităţilor din unitatea de asistenţa socială;– calitatea standardelor propuse de asociaţie sau de fundaţie pentru serviciile acordate de unitatea de asistenţa socială;– capacitatea bugetului de venituri şi cheltuieli al unităţii de asistenţa socială de a asigura funcţionarea acesteia, pe perioada subventionarii, la standardele propuse;– capacitatea resurselor umane de a asigura funcţionarea unităţii de asistenţa socială la standardele propuse;– experienta de colaborare, parteneriat cu autorităţile locale, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale.
 + 
Articolul 5Nu pot fi selecţionate asociaţiile şi fundaţiile aflate în următoarele situaţii:a) nu se încadrează în prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială;b) nu prezintă documentaţia completa şi întocmită potrivit prevederilor cap. II din prezentele norme metodologice;c) plăţile/conturile le sunt blocate ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti;d) se fac vinovate de declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate;e) au încălcat o convenţie pentru prestare de servicii de asistenţa socială, încheiată anterior.
 + 
Articolul 6Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor şi fundaţiilor, pe baza criteriilor prevăzute la art. 4, se fac de către o comisie de evaluare şi selecţionare, după cum urmează:a) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetul de stat se organizează în cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi este numita anual prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale;b) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor şi fundaţiilor care pot primi subvenţii de la bugetele locale se organizează şi se aproba anual prin hotărâre a consiliului local.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de evaluare şi selecţionare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:– numărul membrilor ei să fie de minimum 3 persoane;– sa funcţioneze cu o majoritate simpla;– preşedintele comisiei să fie ales de membrii acesteia prin vot deschis;– secretarul comisiei să fie unul dintre membrii acesteia, desemnat de preşedinte prin consultare cu ceilalţi membri ai comisiei;– fiecare membru al comisiei să semneze o declaraţie de imparţialitate.(2) Documentaţia de solicitare a subvenţiilor este evaluată de către membrii comisiei în funcţie de grila de evaluare stabilită.(3) Pentru fiecare propunere de subventionare comisia stabileşte oportunitatea acesteia de a beneficia de subvenţie.(4) Comisia stabileşte asociaţiile şi fundaţiile care vor beneficia de subvenţie, precum şi nivelul total al acesteia.(5) Comisia înaintează direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, după caz, consiliului local documentele privind asociaţiile şi fundaţiile selecţionate.(6) Comisia anunta, în scris, rezultatul selecţiei asociaţiei sau fundaţiei care a solicitat subvenţii, în termen de 60 de zile de la depunerea documentaţiei.
 + 
Capitolul 4Încheierea convenţiei + 
Articolul 8Modelul de convenţie pentru prestarea de servicii de asistenţa socială este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. La convenţie se vor anexa şi formularele-standard de solicitare a subventiei, completate potrivit art. 3 din prezentele norme metodologice.
 + 
Capitolul 5Alocarea subventiei + 
Articolul 9(1) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, respectiv, organele abilitate de primării verifica lunar utilizarea subventiei solicitate de asociaţie sau de fundaţie şi stabilesc nivelul creditelor bugetare conform documentelor justificative.(2) Serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau, respectiv, ordonatorul principal de credite local efectuează plata subventiei către asociaţie sau fundaţie prin virament în contul bancar al acesteia, având în vedere exerciţiul bugetar al anului curent.
 + 
Articolul 10(1) Asociaţiile şi fundaţiile care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială şi care au primit subvenţii în condiţiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate sa întocmească şi sa transmită organului de la care au primit subvenţia, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, contul de execuţie privind modul de utilizare a subventiei.(2) Asociaţiile şi fundaţiile care au primit subvenţii în condiţiile Legii nr. 34/1998 sunt obligate să prezinte organului de la care au primit subvenţia un raport intermediar şi final, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice.
 + 
Anexa 1––-la normele metodologice––––––––               FORMULARde solicitare a subvenţiilor în temeiul Legii nr. 34/1998

   
  I. Date despre asociaţie/fundaţie
   
   
  1. Denumirea:
  Asociaţia/Fundaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Codul . . . . . . . . . . . . . . . . Localitatea . . . . . . . . . . . . . . .
  Str: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . .
  Judeţul . . . . . . . . . . . . Telefon . . . . . . . . . Fax . . . . . . . . .
   
  2. Numărul şi data înscrierii legale:
  Dosar nr. . . . . . . . . . . . . . . .
  Sentinţa civilă nr. . . . . . din data de . . . . . , eliberată de . . . . . . .
  Instituţia care a acordat avizul în vederea obţinerii personalităţii juridice . . . . . . . . . .
   
  3. Structura de conducere a asociaţiei/fundaţiei:
  a) Date personale ale preşedintelui asociaţiei/fundaţiei:
  Numele . . . . . . . . . . . . . . . Prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Data naşterii . . . . . . . . . . .
  Profesia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Locul de muncă . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Domiciliul:
  codul . . . . , localitatea . . . . . ., str. . . . . . . . nr. . . . . . . . ,
  sectorul/judeţul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  b) Date personale ale responsabilului financiar al asociaţiei/fundaţiei:
  Numele . . . . . . . . . . . . . . . Prenumele . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Data naşterii . . . . . . . . . . .
  Profesia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Locul de muncă . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Domiciliul:
  codul . . . . , localitatea . . . . . ., str. . . . . . . . nr. . . . . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  4. Membrii asociaţiei, respectiv personalul fundaţiei;
  Numărul total . . . . . . . . . . . . . . . . , din care:
  – salariaţi . . . . . . . . . . .
  – colaboratori . . . . . . . . . .
  – voluntari . . . . . . . . . . .
   
  5. Filialele/sucursalele asociaţiei/fundaţiei:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi dacă asociaţia/fundaţia are filiale, temeiul juridic în baza căruia au fost înfiinţate acestea, numărul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
   
  6. Specificaţi obiectivele asociaţiei/fundaţiei în domeniul asistenţei sociale, în conformitate cu statutul:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  7. Codul fiscal
  Nr. . . . . . . . . . din data de . . . . . . . , emis de . . . . . . . . . . .
   
  8. Numărul contului bancar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Banca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (denumirea şi sediul)
  Numele persoanelor cu drept de semnătură:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  9. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei/fundaţiei, pe durata ultimilor 2 ani calendaristici:
   
  10. Patrimoniul de care dispune asociaţia/fundaţia (mijloace fixe, dotări, echipamente):
   
   
  II. Experienţa asociaţiei/fundaţiei în domeniul serviciilor de asistenţă socială
   
   
  1. Experienţa anterioară a asociaţiei/fundaţiei în domeniul activităţilor şi serviciilor de asistenţă socială:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Menţionaţi după caz DA sau NU. Dacă DA, precizaţi activităţile şi serviciile, de asistenţă socială desfăşurate de asociaţie/fundaţie în anul calendaristic precedent şi în anul curent, precum şi grupul-ţintă, dimensiunea acestuia.)
   
  2. Asociaţia/fundaţia desfăşoară servicii sociale:
  – la nivel local DA/NU
  (Dacă Da, precizaţi localitatea.)
   
  – la nivel de judeţ/judeţe DA/NU
  (Dacă DA, precizaţi judeţul/judeţele.)
   
  3. Serviciile oferite sunt contra cost:
  DA/NU
  (Dacă DA, specificaţi metodologia de stabilire a contribuţiei.)
   
  4. Modalităţile de selecţionare a beneficiarilor:
   
  5. Calificarea persoanelor din asociaţie/fundaţie, care activează în domeniul asistenţei sociale:
  Numărul total . . . . . . . . . . . . . . . . , din care: cu studii superioare . . cu studii medii . . cu alte forme de calificare . .
   
  6. A mai primit asociaţia/fundaţia sprijin financiar din partea altor organizaţii/instituţii pentru proiecte în domeniul asistenţei sociale realizate până în prezent?
  DA/NU
  (Dacă DA, vă rugăm precizaţi, în ordinea importanţei, proiectele relevante, indicând următoarele elemente pentru fiecare.)
  Titlul proiectului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Anul . . . . . . . .
  Organizaţia/instituţia care v-a sprijinit . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Suma acordată . . . . . . . . sau, respectiv, tipul sprijinului acordat . . . .
  Descrieţi pe scurt proiectul:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Parteneri în proiect: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Denumiţi o persoană care poate să dea referinţe despre proiect.
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
   
  III. Date tehnice privind unitatea de asistenţă socială pentru care se solicită subvenţia
  În cazul în care asociaţia/fundaţia solicită subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unităţi de asistenţă socială, prezenta secţiune a formularului se va completa pentru fiecare unitate în parte.
   
  1. Tipul de unitate:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  2. Sediul unităţii de asistenţă socială:
  Localitatea . . . . , str . . . . , nr. . . . . ., sectorul/judeţul . . . . . ., codul . . . . . . . . , telefon . . . . . . . . .
   
  3. Oportunitatea unităţii de asistenţă socială în raport cu priorităţile comunităţii:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi temeiul iniţiativei şi necesităţile la nivel local cărora le răspunde unitatea propusă.)
   
  4. Beneficiari:
  a) Beneficiarii sunt rezidenţi în:
  (Precizaţi localitatea/localităţile, judeţul/judeţele.)
   
  b) Grupul-ţintă:
  – vârsta medie a asistaţilor . . . . . . . . . .
  – numărul de persoane asistate . . . . . . . . .
  – modalităţile de selecţionare a beneficiarilor . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  5. Durata în timp:
  Funcţionează din anul . . . . . . . . . .
  Urmează să funcţioneze de la data de . . . . . . .
   
  6. Descrierea unităţii de asistenţă socială:
  a) serviciul de asistenţă socială oferit . . . . . . . . .
  b) alte servicii oferite în paralel . . . . . . . . . . .
  c) organizarea şi funcţionarea activităţilor . . . . . . .
  d) standarde de calitate propuse . . . . . . . . . . . . .
   
  A. Date privind gradul de confort, în cazul unităţii care asistă beneficiarii la sediul acesteia:
  – suprafaţă, locuibilă/asistat . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – condiţii de cazare, numărul de asistaţi/dormitor . . . . . . . .
  – condiţii de petrecere a timpului liber . . . . . . . . . . . . .
  – condiţii de comunicare cu exteriorul . . . . . . . . . . . . . .
  – condiţii de servire a mesei . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  B. Date privind igiena, în cazul unităţii care asistă beneficiarii la sediul acesteia:
  (Vă rugăm să anexaţi o copie de pe autorizaţia sanitară de funcţionare din anul curent)
  – grupurile sanitare: 1 WC la un număr de . . . . . . . . . . . . . . asistaţi;
  – 1 lavabou la un număr de . . . . . . . . . . . . . asistaţi;
  – 1 dus/cadă la un număr de . . . . . . . . . . . . asistaţi;
  – condiţii de preparare şi servire a hranei . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  C. Alte condiţii în funcţie de profilul beneficiarului:
  – condiţii de studiu:
  – condiţii de recuperare fizică:
  – ateliere de ergoterapie:
  – condiţii de asistenţă şi îngrijire medicală:
   
  D. Date privind personalul unităţii de asistenţă socială:
  a) numărul total de asistaţi/total personal calificat;
  b) numărul total de asistaţi/total personal:
   
  7. Resurse umane:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi responsabilităţile individuale ale personalului.)
   
  a) Numărul total . . . . . . . . . . . . . . . . . ., din care:
  – personal de conducere . . . . . .
  – personal de execuţie . . . . . . .
  – salariaţi . . . . . . . . . . . .
  – colaboratori . . . . . . . . . . .
  – voluntari . . . . . . . . . . . .
   
  b) Repartiţia pe categorii socioprofesionale:
  – numărul de asistenţi sociali cu studii superioare . . . . . . . . . . .
  – numărul de asistenţi sociali cu studii medii . . . . . . . . . . . . .
  – numărul de personal de altă calificare . . . . . . . . . . . . . . . .
  – numărul de personal medical, din care . . . . . . . . . . . . . medici
  – numărul de muncitori de întreţinere . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  8. Date privind coordonatorul unităţii de asistenţă socială:
  (Dacă este cazul, specificaţi dacă acesta mai are un alt contract de muncă sau de colaborare, precum şi locul de muncă.)
  Numele . . . . . . . . . . . . . . . . Prenumele . . . . . . . . . . . . . . . .
  Profesia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Locul de muncă . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Domiciliul:
  codul . . . . . . , localitatea . . . . . . . , str. . . . . . , nr. . . . . . , sectorul/judeţul . . . . . . . . . . . . telefonul de acasă . . . . . . . . . .
  Altă persoană de contact . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, adresa, telefonul)
   
  9. Patrimoniul unităţii de asistenţă socială:
  (Numai dacă este separat de cel al asociaţiei/fundaţiei.)
  a) patrimoniul mobil: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  b) patrimoniul imobil: . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  – clădiri . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Specificaţi situaţia juridică a acestora, anexând actele doveditoare, precum şi sursele de energie utilizate pentru încălzire şi iluminat. Anexaţi un plan al clădirii, precum şi copii de pe contractele cu prestatorii de servicii.)
  c) alte mijloace fixe din dotarea unităţii de asistenţă socială, în conformitate cu inventarul unităţii:
  – echipamente . . . . . . . . . . . . . .
  – obiecte de inventar . . . . . . . . . .
  – cazarmament . . . . . . . . . . . . . .
  – autovehicule . . . . . . . . . . . . .
   
  10. Modalităţi concrete de colaborare şi parteneriat.
  a) parteneri la nivel local, judeţean, naţional . . . . . . . . . . . . . . . .
  b) parteneri externi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (Precizaţi statutul juridic, precum şi responsabilităţile partenerilor. Dacă o altă fundaţie/asociaţie este partener în proiectul dumneavoastră, este obligatoriu să prezentaţi statutul acesteia şi sentinţa civilă. Prezentaţi în copie convenţiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastră.)
   
  11. Criteriile asociaţiei/fundaţiei de evaluare a serviciului de asistenţă socială propus:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  12. Rezultate preconizate:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  13. Posibilităţi privind continuitatea activităţii unităţii de asistenţă socială după încetarea perioadei de subvenţionare:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
   
  14. Alte surse de finanţare:
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Menţionaţi numele finanţatorilor şi contribuţia acestora.)
   
  IV. Subvenţia solicitată de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul local în anul . . . . , este de . . . . . lei, pentru un număr de . . . . . beneficiari

                 DECLARAŢIE    În numele asociaţiei/fundaţiei, declar că am luat cunoştinţa de prevederile Legii nr. 34/1998, ale Hotărârii Guvernului nr. 539/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială, cu modificările ulterioare.    Declar, de asemenea, ca subsemnatul şi organizaţia mea vom respecta prevederile legale şi vom coopera cu finantatorul. Înţeleg ca finantatorul nu este obligat sa ne justifice selecţia asociaţiilor şi a fundaţiilor subvenţionate în baza Legii nr. 34/1998.    Declar, de asemenea, pe propria răspundere, ca datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii.

     
  Preşedintele asociaţiei/fundaţiei,  
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
  (numele, prenumele şi semnătura)  
   
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Localitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Ştampila

 + 
Anexa 2––- la normele metodologice––––––––         BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIal unităţii de asistenţa socială     În cazul în care asociaţia sau fundaţia solicita subvenţii de la bugetul de stat sau de la bugetul local pentru mai multe unităţi de asistenţa socială, prezenta anexa se completează pentru fiecare unitate de asistenţa socială în parte şi, centralizat, pentru toate unităţile.

   
  Anul . . . . . . . . . . . . .
  Localitatea/localităţile . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Judeţul/judeţele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Numărul de beneficiari . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Subvenţia lunară/beneficiar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . lei
             
            – mii lei –
  Denumirea indicatorului Total Trimestrul I Trimestrul II Trimestrul III Trimestrul IV
  Venituri totale,          
  din care:          
  Venituri din donaţii          
  Venituri din sponsorizări          
  Alte venituri proprii          
  Subvenţie acordată în temeiul Legii nr. 34/19 Cheltuieli totale,          
  din care:          
  Cheltuieli de personal          
  Cheltuieli cu întreţinerea şi repararea mijloacelor fixe          
  Cheltuieli cu hrana pentru asistaţi          
  Cheltuieli cu echipamentul pentru asistaţi          
  Cheltuieli cu obiecte de inventar pentru asistaţi          
  Cheltuieli cu cazarmamentul pentru asistaţi          
  Cheltuieli de transport pentru asistaţi          
  Cheltuieli cu materiale igienico-sanitare pentru asistaţi          
  Cheltuieli de întreţinere şi gospodărie          
  Alte cheltuieli          

    NOTĂ:    1. La veniturile provenite din donaţii, sponsorizări şi alte venituri proprii se vor evidenţia şi bunurile în natura la preţul pieţei.    2. Cheltuielile cu hrana pentru asistaţi, echipamentul pentru asistaţi, obiectele de inventar pentru asistaţi, cazarmamentul pentru asistaţi, transportul pentru asistaţi, materialele igienico-sanitare pentru asistaţi şi de întreţinere şi gospodărie nu pot fi sub suma alocata în medie pe asistat de la bugetul de stat sau, după caz, de la bugetele locale.

     
  Preşedintele asociaţiei/fundaţiei, Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele, prenumele şi semnătura) (numele, prenumele şi semnătura)
     
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
  Ştampila . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 3––-la normele metodologice––––––––

     
  MINISTERUL MUNCII ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA
  ŞI PROTECŢIEI SOCIALE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Direcţia generală de muncă  
  şi protecţie socială a judeţului . . . . . . . . . . . .  
  (după caz, Consiliul Local al . . . . . . . . . . . . . . . )  
  Nr: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    În baza prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţa socială, se încheie astăzi …………… prezenta                CONVENŢIEpentru prestarea de servicii de asistenţa socială

   
  Între:
  Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a judeţului . . . . . . . . . . . . . . . . . . (după caz, Consiliul Local al . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ), cu sediul în . . . . . . . . . . . . . . . , telefon . . . . . . . . . . . . . . . . , cod fiscal . . . . . . . . . . , cont de virament . . . . . . . . . . . . . . . , deschis la . . . . . . . . . . . , reprezentat de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (se precizează funcţia)
  şi
  Asociaţia/Fundaţia . . . . . . . . . . . . . . . . , cu sediul în . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . telefon . . . . . . . . . . . . . . . . . , cod fiscal . . . . . . , cont de virament . . . . . . . . . . . . . . . . , deschis la . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , reprezentată de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), preşedintele asociaţiei/fundaţiei.

    CAPITOLUL I    Obiectul convenţiei    Art. 1. – Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a judeţului …………….. (după caz, Consiliul Local al ……………………..), aloca în anul ……….. o subvenţie în limita sumei de …………. lei de la bugetul de stat (după caz, de la bugetul local) Asociaţiei/Fundaţiei ………………………….., pentru asigurarea de servicii sociale de întreţinere, corespunzătoare numărului de persoane asistate în fiecare luna prin unitatea de asistenţa socială din localitatea ……………………., judeţul/sectorul ……………., administrată de aceasta.    CAPITOLUL II    Obligaţiile asociaţiei/fundaţiei    Art. 2. – Asociaţia/fundaţia, în calitate de beneficiar al subventiei, are următoarele obligaţii:    a) sa folosească subvenţia în mod exclusiv pentru serviciile de asistenţa socială acordate persoanelor asistate prin unitatea (unităţile) de asistenţa socială prezentată (prezentate) în anexa nr. 1 şi în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli prezentat în anexa nr. 2;    b) să prezinte direcţiei generale de muncă şi protecţie socială (după caz, consiliului local), până la data de ……………., un raport intermediar de activitate;    c) să prezinte direcţiei generale de muncă şi protecţie socială (după caz, consiliului local), în termen de 15 zile de la data încetării convenţiei, un raport final de activitate;    d) sa accepte controlul şi verificările organului de control al direcţiei generale de muncă şi protecţie socială (după caz, al consiliului local) în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subvenţia primită;    e) în cazul nerespectării prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea organului de control, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare care se aplică impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat.    CAPITOLUL III    Obligaţiile Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, reprezentat prin Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a judeţului ………………. (după caz, ale Consiliului Local al …………………..)    Art. 3. – Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, reprezentat prin Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a judeţului …………………. (după caz, Consiliul Local al ………………………) are, în raport cu obiectul contractului, următoarele obligaţii:    a) sa aloce fondurile reprezentând subvenţia stabilită;    b) sa acorde asistenţa de specialitate în desfăşurarea şi realizarea programelor de servicii sociale asigurate de unităţile de asistenţa socială.    Art. 4. – Plata fondurilor se realizează ţinându-se seama de numărul efectiv de beneficiari şi de nivelul subventiei stabilite prin convenţie, prin virament în contul nr. ……………., deschis de Asociaţia/Fundaţia ……………. la Banca …………………….., cu sediul în …………………… .    CAPITOLUL IV    Proceduri de încetare a convenţiei    Art. 5. – Fiecare dintre părţi poate revoca prezenta convenţie, cu condiţia notificării deciziei celeilalte părţi. Revocarea produce efecte după 30 de zile de la data notificării.    Art. 6. – În cazul în care asociaţia/fundaţia nu respecta condiţiile prezentei convenţii, respectiv neutilizarea subventiei în scopul activităţilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare şi finale la termenul stabilit sau împiedicarea organului de control sa verifice actele financiar-contabile, serviciile publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (după caz, consiliul local) au dreptul de a decide oricând încetarea aplicării convenţiei, notificând asociaţiei/fundaţiei anularea plăţilor şi solicitând restituirea sumelor acordate cu titlu de subvenţie.    Dacă asociaţia/fundaţia nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vătămată se poate adresa instanţei de judecată.    CAPITOLUL V    Clauze speciale    Art. 7. – Nerespectarea obligaţiilor asumate de către asociaţie/fundaţie da dreptul celeilalte părţi sa dispună suspendarea plăţii lunare a fondurilor care constituie subvenţia până la reglementarea situaţiei.    Art. 8. – În cazul în care asociaţia/fundaţia încetează activitatea unităţii de asistenţa socială, bunurile de natura obiectelor de inventar, echipamentul, cazarmamentul, dobândite prin subvenţie, se pun la dispoziţie serviciilor publice descentralizate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale sau consiliilor locale pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.    Art. 9. – Asociaţia/fundaţia va evidenţia şi va raporta separat veniturile şi cheltuielile legate de suma primită ca subvenţie şi va păstra originalele chitantelor şi ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările ulterioare.    Art. 10. – Modificarea prezentei convenţii se poate face cu acordul părţilor, prin act adiţional.    Art. 11. – Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta convenţie.    Art. 12. – Prezenta convenţie s-a încheiat în doua exemplare, fiecare parte primind un exemplar.    Art. 13. – Convenţia este valabilă până la data de ….., data după care îşi încetează valabilitatea.    MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE    Direcţia generală de muncă şi protecţie     socială a judeţului ……………………………..    (după caz, Consiliul Local al …………………….)    Asociaţia/Fundaţia ……………………………….. + 
Anexa 4    ––-la normele metodologice––––––––                 FORMULARpentru raportări intermediare şi finale    Convenţia nr. ………………………………….    Data încheierii convenţiei ………………………    Asociaţia/fundaţia:    * Adresa ……………………………………….    * Telefon/fax (includeti prefixul) ………………..    Unitatea de asistenţa socială …………………….    Localitatea, adresa, judeţul/sectorul ……………..    Data inaintarii raportului ……………………….    Instituţia, numele, prenumele şi funcţia    persoanei care a primit raportul ………………….    I. Raport de activitate    1. Descrierea pe scurt a activităţilor de asistenţa socială desfăşurate până la data întocmirii raportului:    (Descrierea va cuprinde: beneficiarii, serviciile sociale oferite, calitatea acestora, resursele umane, metodologia acordării serviciului, colaborarea cu alte organizaţii. Descrierea nu va depăşi o pagina.)    2. Realizarea activităţilor propuse:    Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat? DA/NU    (Dacă nu, propuneti măsurile ce urmează a fi luate pentru asigurarea cantitativă şi calitativă a serviciilor prevăzute în convenţie.)    3. Rezultate obţinute şi rezultate asteptate:    (Rezultatele obţinute şi rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, după caz.)    4. Numărul de beneficiari:    – numărul de beneficiari/luna la data semnării convenţiei:    – numărul de beneficiari la data raportarii:    5. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activităţilor unităţii de asistenţa socială:    (Explicaţi de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea unităţilor de asistenţa socială.)    6. Alte comentarii (după caz):    II. Raport financiar    1. Date despre asociaţia/fundaţia subventionata:

   
  – cont bancar nr. . . . . . . . . . . . . . . . , deschis la Banca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (denumirea şi sediul)
  – persoana cu drept de semnătură . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele)
    2. Date despre subvenţie:
    * valoarea subventionarii de la bugetul de stat sau de la bugetul local, în conformitate cu convenţia:
    – valoarea subventiei cumulată la data întocmirii raportului …………..
    – dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ……………..
    – soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont ………………….
    – soldul în casa la începutul perioadei raportate ……………………
    – soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ……………………..
    3. Se anexează în copie actele justificative, în conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările ulterioare.
    4. Se anexează în copie balanţa şi bilanţul contabil.
    5. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice şi potrivit modelului prezentat mai jos:
Capitol de
venituri şi
cheltuieli
Nr. document
justificativ

Unitatea care
a emis documentul

Data

Suma

Ce reprezintă

TOTAL lei:
    6. Bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii de asistenţa socială
    (program şi realizari în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice)
     
  Preşedintele asociaţiei/fundaţiei,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele, prenumele şi semnătura)
   
   
  Coordonatorul unităţii de asistenţă socială,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele, prenumele şi semnătura)
   
   
  Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele, prenumele şi semnătura)
   
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ştampila

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x