HOTĂRÂRE nr. 8 din 16 ianuarie 2009 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1407 18/11/2009
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 18ABROGA PEHG 385 25/04/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 8 16/01/2009
ActulREFERIRE LAOUG 221 23/12/2008 ART. 2
ActulREFERIRE LAOUG 221 23/12/2008 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 40
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 2ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 1
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 1
ART. 7REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 7REFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 53
ART. 10REFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 49
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 1
ART. 18ABROGA PEHG 385 25/04/2007
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 4
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 5
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CULEGE (R) 188 08/12/1999
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 1347 11/11/2009 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1407 18/11/2009
ActulREFERIT DEORDIN 733 08/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 683 05/11/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1452 17/11/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1684 10/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 766 16/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1594 17/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 675 18/12/2009
ART. 7REFERIT DEORDIN 67 28/10/2009
ART. 7REFERIT DEORDIN 721 18/11/2009
ART. 7REFERIT DEORDIN 631 08/10/2009

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale(actualizată până la data de 19 noiembrie 2009*)



–––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 21 ianuarie 2009. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 19 noiembrie 2009, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009.În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 2 şi al art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, autoritate publică centrală responsabilă cu elaborarea, reglementarea şi implementarea politicilor agricole comunitare şi naţionale şi cu dezvoltarea, pe baze moderne, a domeniilor sale de activitate.(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.(3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale aplică Programul de guvernare, elaborează politici şi adoptă strategii sectoriale naţionale în domeniile sale de activitate: agricultură şi producţie alimentară, dezvoltare rurală, pescuit şi acvacultură, silvicultură, îmbunătăţiri funciare, optimizarea exploataţiilor şi conservarea solurilor, cercetare ştiinţifică de specialitate şi fitosanitar.(4) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale sunt următoarele:a) asigurarea securităţii alimentare prin creşterea producţiei agricole;b) absorbţia fondurilor comunitare destinate finanţării domeniilor specifice;c) stimularea transformării gospodăriilor ţărăneşti în exploataţii agricole moderne cu caracter comercial, formarea şi consolidarea clasei de mijloc în spaţiul rural;d) susţinerea financiară şi fiscală a agriculturii prin programe multianuale;e) creşterea valorii adăugate a produselor agricole, forestiere şi piscicole;f) accelerarea procesului de dezvoltare rurală;g) gestionarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare de utilitate publică;h) extinderea suprafeţelor de păduri în România şi dezvoltarea pisciculturii;i) reforma structurilor administrative cu atribuţii în domeniul agriculturii.(5) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale elaborează strategii şi reglementări specifice în domeniile sale de activitate, în cadrul politicii Guvernului şi în conformitate cu reglementările Uniunii Europene.
 + 
Articolul 2(1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale exercită următoarele funcţii:a) de strategie, prin care se elaborează, în conformitate cu politica economică a Guvernului, normele Uniunii Europene şi tendinţele pe plan mondial, strategia de dezvoltare în domeniile sale de activitate şi se proiectează mecanismele financiare necesare;b) de reglementare, prin care se asigură, în conformitate cu strategia Guvernului, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementărilor specifice activităţilor din domeniile sale de activitate;c) de administrare, prin care se asigură administrarea proprietăţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea fondurilor şi serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul său de activitate;d) de gestionare a fondurilor europene şi naţionale alocate dezvoltării rurale, agriculturii şi pisciculturii;e) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniul său de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;f) de autoritate de stat, prin care se asigură implementarea, urmărirea şi controlul aplicării şi respectării reglementărilor în domeniile sale de activitate;g) de autoritate de management pentru:– Programul SAPARD şi, respectiv, Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013 (PNDR), prin Direcţia generală de dezvoltare rurală – Autoritatea de management pentru PNDR (DGDR AM-PNDR);– Programul operaţional pentru pescuit, prin Direcţia generală pescuit – Autoritatea de management pentru POP (AM POP);––––Litera g) a alin. (1) al art. 2 a fost modificată de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este autoritatea competentă pentru organizarea, implementarea şi funcţionarea Reţelei de informaţii contabile agricole – RICA.(3) În structura Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în coordonarea directă a ministrului, funcţionează autoritatea competentă pentru acreditarea agenţiilor de plăţi şi a organismului coordonator.––––Alin. (3) al art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.
 + 
Capitolul IIAtribuţiile, structura organizatorică şi conducerea ministerului + 
Secţiunea 1Atribuţiile ministerului + 
Articolul 3(1) În exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are următoarele atribuţii principale:a) asigură implementarea Programului de guvernare, a strategiilor şi politicilor din domeniile sale de activitate, potrivit reglementărilor în vigoare;b) fundamentează şi elaborează strategii şi politici specifice în domeniile sale de activitate, pe care le promovează la nivel european şi/sau naţional;c) asigură fluxul financiar al fondurilor destinate cofinanţării şi prefinanţării contribuţiei financiare a Comunităţii Europene, utilizate pentru plata cheltuielilor aferente Fondului European de Garantare Agricolă (FEGA), Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală (FEADR) şi Fondului European pentru Pescuit (FEP), la termenele prevăzute de regulamentele Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Comunităţii Europene;––––Litera c) a alin. (1) al art. 3 a fost modificată de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.d) garantează integritatea contribuţiei financiare a Comunităţii Europene şi asigură respectarea utilizării acesteia conform destinaţiei stabilite prin acordul interinstituţional, angajamentele bugetare şi prin alte documente încheiate sau convenite între Comisia Comunităţii Europene şi Guvernul României;e) avizează proiecte de acte normative care au legătură cu domeniile sale de activitate;f) elaborează norme şi instrucţiuni pentru acreditarea, atestarea şi avizarea operatorilor economici din domeniu care desfăşoară activităţi specifice, potrivit legii;g) coordonează elaborarea normelor tehnice şi metodologice de reglementare a activităţilor specifice;h) coordonează activitatea de elaborare a documentaţiilor tehnice, avizare, programare, promovare, realizare şi monitorizare a obiectivelor de investiţii specifice;i) coordonează activitatea privind evaluarea şi înregistrarea bunurilor din patrimoniul instituţiilor publice din subordine şi de sub autoritatea sa;j) elaborează studii, analize, planuri şi fundamentează programe de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a zonelor rurale, montane, împădurite şi a celor cu risc de eroziune a solului;k) iniţiază şi elaborează, direct sau prin structurile aflate în subordine, sub autoritate ori în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;l) în domeniile sale de activitate, asigură gestionarea contribuţiei financiare a Comunităţii Europene prin conturi deschise la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului;m) asigură controlul privind operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin FEGA;n) în domeniile sale de activitate, gestionează contribuţia financiară a Comunităţii Europene, în condiţiile stabilite prin plafoanele anuale şi angajamentele bugetare, încheiate sau convenite între Comisia Comunităţii Europene şi Guvernul României;o) reprezintă Guvernul în relaţiile cu organismele şi instituţiile interne şi internaţionale, în domeniile sale de activitate;p) iniţiază, negociază şi asigură, din împuternicirea Guvernului, punerea în aplicare a convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniul său de activitate la care România este parte şi dezvoltă relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state;q) întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la acţiunile de cooperare bilaterală şi multilaterală, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunităţilor şi facilităţilor de asistenţă financiară, tehnică, tehnologică şi ştiinţifică;r) colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale;s) asigură relaţia cu Parlamentul României, cu sindicatele şi patronatele şi cu partenerii sociali din sfera sa de activitate, precum şi cu mass-media;t) desfăşoară activităţi de control şi inspecţii tehnice privind respectarea legislaţiei pe domenii de activitate, colaborând în acţiunile sale, după caz, şi cu celelalte autorităţi publice abilitate;u) acreditează şi controlează, în condiţiile legii, operatorii economici care desfăşoară activităţi în domeniu;v) exercită şi alte responsabilităţi, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor internaţionale la care România este parte, precum şi cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene;x) promovează politicile naţionale şi comunitare din domeniul specific de activitate.y) coordonează implementarea programelor de asistenţă bilaterală, precum şi a altor programe de asistenţă financiară acordate de Uniunea Europeană, în conformitate cu aria de responsabilitate;––––Litera y) a alin. (1) al art. 3 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.z) elaborează, implementează şi monitorizează din punct de vedere tehnic proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internaţională, precum şi proiecte de colaborare bilaterală pentru domeniul său de activitate;––––Litera z) a alin. (1) al art. 3 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.aa) elaborează şi fundamentează documentele ce reflectă poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru domeniul său de competenţă şi asigură participarea la activităţile instituţiilor Uniunii Europene;––––Litera aa) a alin. (1) al art. 3 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.bb) elaborează documentele programatice privind politicile de pescuit şi acvacultură finanţate din FEP şi asigură coordonarea la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din FEP;––––Litera bb) a alin. (1) al art. 3 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.cc) organizează controlul financiar preventiv la nivelul ministerului şi avizează organizarea acestuia la nivelul instituţiilor subordonate, potrivit legii.––––Litera cc) a alin. (1) al art. 3 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.(2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale îndeplineşte orice alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.(3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este beneficiarul măsurilor 4.2 "Asistenţă tehnică" şi 4.1 "Îmbunătăţirea pregătirii profesionale" din cadrul Programului SAPARD, precum şi al măsurii 511 "Asistenţă tehnică", inclusiv Reţeaua naţională de dezvoltare rurală din cadrul Programului naţional de dezvoltare rurală 2007-2013.(4) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este responsabil de implementarea măsurilor 111 "Formare profesională (training), informare şi difuzare de cunoştinţe", 141 "Sprijinirea fermelor agricole de semisubzistenţă", 142 "Înfiinţarea grupurilor de producători", 143 "Furnizarea de servicii de consiliere şi consultanţă pentru fermieri", submăsura 431.1 "Construcţie parteneriate public-private" şi măsura 511 "Asistenţă tehnică" (pentru nevoile proprii şi ale celorlalţi beneficiari, aşa cum sunt prevăzuţi în fişa tehnică a măsurii) din cadrul Programului naţional de dezvoltare rurală 2007-2013.(5) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este responsabil de selecţia grupurilor de acţiune locală, finanţate din axa 4 a Programului naţional de dezvoltare rurală 2007-2013. Implementarea măsurilor menţionate se va face cu sprijinul Departamentului dezvoltare rurală organizat în cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală.(6) Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit, denumit în continuare POP, are următoarele atribuţii principale:a) asigură îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;b) contribuie la elaborarea şi modificarea Planului naţional strategic pentru pescuit şi răspunde pentru utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din care se finanţează POP;c) elaborează şi negociază cu Comisia Europeană POP, în conformitate cu prevederile art. 17, 18, 19 şi 20 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;d) analizează şi propune modificări ale POP şi le înaintează comitetului de monitorizare;e) asigură corelarea operaţiunilor din POP aflat în gestiune cu cele din celelalte programe finanţate din instrumente structurale şi, dacă este cazul, cu programele finanţate din FEADR şi fondurile structurale;f) asigură dezvoltarea capacităţii administrative a structurilor implicate în derularea POP;g) elaborează proceduri pentru gestionarea POP, în vederea asigurării îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (1) lit. g);h) elaborează ghidurile solicitantului corespunzătoare apelurilor pentru depunerea cererilor de finanţare;i) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a POP, în conformitate cu prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;j) asigură constituirea şi organizarea Comitetului de monitorizare pentru POP, în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;k) elaborează criteriile de evaluare şi selecţie a proiectelor pentru POP şi supune aprobării Comitetului de monitorizare pentru POP criteriile de evaluare şi selecţie;l) asigură monitorizarea implementării POP şi prezintă Comitetului de monitorizare pentru POP progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axă prioritară, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;m) elaborează Raportul anual de implementare, precum şi Raportul final de implementare pentru POP, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, şi le supune aprobării Comitetului de monitorizare pentru POP şi ulterior consultării Autorităţii de certificare;n) participă la reuniunile anuale cu Comisia Europeană pentru examinarea progresului implementării POP, în conformitate cu prevederile art. 69 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, informează Comitetul de monitorizare pentru POP cu privire la observaţiile Comisiei Europene şi colaborează cu Autoritatea de certificare pentru întreprinderea acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor;o) furnizează, în limita competenţelor, informaţiile necesare Autorităţii de certificare pentru îndeplinirea de către aceasta a atribuţiilor prevăzute la art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;p) pune la dispoziţia Comisiei Europene, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale, în conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;q) asigură prevenirea neregulilor, identifică neregulile, constată creanţele bugetare şi asigură recuperarea sumelor rezultate din nereguli, în limita competenţelor;r) transmite Autorităţii de certificare rapoarte privind neregulile identificate şi sumele plătite necuvenit, precum şi rapoarte privind recuperarea sumelor plătite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor rezultate din nereguli;s) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri implicate, descrierea sistemelor de management şi control pentru POP;t) elaborează şi implementează Planul multianual de evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca instrument strategic şi de management pe parcursul implementării POP;u) informează Comitetul de monitorizare pentru POP asupra rezultatelor evaluărilor ex ante, intermediare şi ex post şi asupra modalităţilor propuse pentru implementarea acestora, în conformitate cu dispoziţiile art. 48, 49 şi 50 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;v) elaborează şi implementează Planul de comunicare pentru POP;w) asigură îndeplinirea obligaţiilor legate de informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile cap. V din Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;x) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în sistemul informatic specific, fiind responsabilă de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor privind POP;y) încheie contracte de finanţare cu beneficiarii proiectelor aprobate, prin care se asigură de respectarea condiţiilor specifice referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţională în vigoare;z) elaborează decizii/ordine de finanţare, prin care se stabilesc obligaţiile autorităţii de management şi ale beneficiarului;aa) elaborează documentele necesare în vederea fundamentării programării bugetare a surselor reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din FEP, precum şi a celor alocate de bugetul de stat pentru prefinanţare, cofinanţare şi finanţare a cheltuielilor neeligibile;bb) autorizează plăţile, elaborează şi transmite Autorităţii de certificare cereri de rambursare şi/sau declaraţii de cheltuieli validate şi efectuează plăţile către beneficiar, după caz, în urma verificărilor efectuate, în conformitate cu prevederile art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului şi ale art. 39 din Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei;cc) elaborează şi transmite Autorităţii de certificare previziuni realiste pentru contractările şi plăţile aferente POP, în vederea respectării de către Autoritatea de certificare a prevederilor art. 75 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;dd) verifică şi avizează proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea FEP la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau indirect implementarea POP;ee) iniţiază şi promovează propuneri legislative în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de implementare a POP;ff) încheie protocoale interinstituţionale cu Autoritatea de certificare şi cu Autoritatea de audit, în vederea asigurării şi transmiterii informaţiilor necesare privind procedurile şi verificările efectuate în raport cu cheltuielile;gg) elaborează contracte de finanţare, prin care se stabilesc obligaţiile autorităţii de management şi ale beneficiarilor;hh) emite instrucţiuni şi decizii în baza şi în executarea ordinelor şi instrucţiunilor ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, precum şi a altor prevederi legale;îi) asigură funcţionarea unui sistem informatizat de înregistrare şi stocare a înregistrărilor contabile, necesare pentru gestiunea financiară, monitorizarea, verificarea, auditarea şi evaluarea fiecărei operaţiuni/fiecărui proiect din cadrul POP;jj) se asigură că fiecare beneficiar dispune de un sistem contabil separat pentru toate activităţile din cadrul operaţiunii/proiectului, conform legislaţiei din domeniu;kk) se asigură de disponibilitatea documentelor referitoare la cheltuieli şi audit, în conformitate cu art. 87 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului.––––Alin. (6) al art. 3 a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.
 + 
Secţiunea a 2-aStructura organizatorică şi conducerea ministerului + 
Articolul 4(1) Structura organizatorică a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este prevăzută în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, în condiţiile legii.(2) Atribuţiile şi responsabilităţile structurilor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
 + 
Articolul 5(1) În condiţiile legii, se organizează şi funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale unităţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.(2) Structura organizatorică, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.(3) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale numeşte, în condiţiile legii, personalul UMP şi stabileşte competenţele directorului.
 + 
Articolul 6(1) Structurile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexa nr. 2.(2) Atribuţiile şi responsabilităţile, structura organizatorică, statele de funcţii şi numărul de posturi pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.(3) Numirea în funcţiile de conducere la instituţiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se face prin ordin al ministrului, în condiţiile legii.(4) Structurile care funcţionează sub autoritatea şi, respectiv, în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexele nr. 3 şi 4.(5) La structurile prevăzute la alin. (4) numirea conducătorilor se face potrivit legii.
 + 
Articolul 7(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se exercită de către ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.(2) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.(3) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale înfiinţează comitete de monitorizare sau grupuri de lucru mixte, fără personalitate juridică, în scopul coordonării unităţilor din subordine, sub autoritatea sau aflate în coordonarea ministerului.(5) În scopul coordonării activităţilor specifice programelor naţionale şi comunitare, derulate în domeniile de activitate ale ministerului, se înfiinţează comitete de coordonare, monitorizare, evaluare, selecţie, fără personalitate juridică, ale căror componenţă şi mod de funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.(6) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.(7) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale aprobă prin ordin măsuri, instrucţiuni, proceduri şi norme de implementare a regulamentelor comunitare în domeniile de activitate ale ministerului.(8) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin alte acte normative.(9) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţară sau din străinătate, precum şi în justiţie.(10) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale coordonează activitatea structurilor din subordine, precum şi a celor aflate sub autoritatea şi în coordonarea ministerului şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în calitate de ordonator principal de credite.
 + 
Articolul 8(1) Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 3 secretari de stat şi de un subsecretar de stat.(2) Secretarii de stat şi subsecretarul de stat exercită atribuţiile delegate de către ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale. Răspunderile şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
 + 
Articolul 9În cazul în care ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemnează un secretar de stat care să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
 + 
Articolul 10(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile ministerului.(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.(3) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru, prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.(5) Secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct, numit în condiţiile legii.
 + 
Articolul 11Numărul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este de 665, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.––––Art. 11 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009.
 + 
Articolul 12(1) În cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală funcţionează structurile fitosanitare, fără personalitate juridică.(2) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală coordonează oficiile de studii pedologice şi agrochimice, instituţii publice deconcentrate cu personalitate juridică, finanţate din venituri proprii.
 + 
Articolul 13(1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autovehicule stabilit potrivit actelor normative în vigoare: 9 autovehicule, cu un consum lunar de 300 litri/lună/autovehicul, şi un autovehicul cu un consum de 400 litri/lună.(2) Pentru activităţile specifice de inspecţii şi control, gestiune economico-administrativă, precum şi pentru activităţile interinstituţionale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are în dotare 21 de autovehicule de intervenţie, cu un consum lunar de 600 litri/lună/autovehicul.(3) Structurile care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale prevăzute la pct. I şi II din anexa nr. 2 pot utiliza pentru activităţi specifice un număr de autoturisme, potrivit anexei nr. 5.
 + 
Articolul 14(1) Posturile Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale se compun din cele ale fostului Minister al Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.(2) Personalul aferent posturilor prevăzute la alin. (1) se consideră transferat, respectiv preluat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile legii, beneficiind de drepturile dobândite anterior.
 + 
Articolul 15Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale preia toate drepturile şi obligaţiile fostului Minister al Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi continuă litigiile în curs ale acestuia.
 + 
Capitolul IIIDispoziţii finale + 
Articolul 16Încadrarea în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 17Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 18La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 27 aprilie 2007.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:───────────────Ministrul agriculturii,pădurilor şi dezvoltării rurale,Ilie SârbuMinistrul interimar al administraţieişi internelor,Dan NicaMinistrul muncii,familiei şi protecţiei sociale,Marian SârbuMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 16 ianuarie 2009.Nr. 8.
 + 
Anexa 1Numărul maxim de posturi = 665 posturi,exclusiv demnitarii şi cabinetul ministruluiStructura organizatorică a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şiDezvoltării Rurale                                        ┌──────────┐        ┌───────────────────────────────┤ MINISTRU ├────┬────────────────┐ ┌───┐  ┌───┐ │ └────┬─────┘┌───┴────┐ ├─┤ 5 │  │ 1 ├─┤ │ │Cabinet │ │ └───┘  └───┘ │ │ │ministru│ │ ┌───┐  ┌───┐ │ │ └────────┘ ├─┤ 6 │  │ 2 ├─┤ ┌───────────┬─────────────────┼───────┬────────────┐ │ └─┬─┘  └───┘ │ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ │ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ │ ┌─┴─┐  ┌───┐ │ │Secretar│ │Secretar│ │ │Secretar│ │Secretar│ │ │ 7 │  │ 3 ├─┤ │de stat │ │de stat │ │ │de stat │ │de stat │ │ └───┘  └───┘ │ └───┬────┘ └───┬────┘ │ └───┬────┘ └────────┘ │ ┌───┐  ┌───┐ │ │ │ │ │ ├─┤ 8 │  │ 4 ├─┘ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ │ ┌───┴────┐ │ └───┘  └───┘ │Cabinet │ │Cabinet │ │ │Cabinet │ │ ┌───┐           │secretar│ │secretar│ │ │secretar│ └─┤ 9 │           │de stat │ │de stat │ │ │de stat │ └───┘           └────────┘ └────────┘ │ └────────┘                                 ┌────────┐ │                                 │Secretar│ │                                 │general ├──┤                                 └───┬────┘ │                                 ┌───┴────┐ │                                 │Secretar│ │                                 │general │ │                                 │adjunct │ │                                 └────────┘ │                                             │          ┌───────────┬────────┬─────────────┼───────┬─────────┬────┬──────┐        ┌─┴──┐ ┌──┴─┐ ┌─┴──┐ ┌────┐ │ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐ │ ┌─┴──┐      ┌─┤ 10 │ ┌─┤ 14 │ ┌─┤ 22 │ │ 25 ├─┤ ┌─┤ 30 │ ┌─┤ 34 │ │ ┌─┤ 42 │      │ └────┘ │ └────┘ │ └────┘ └────┘ │ │ └────┘ │ └────┘ │ │ └────┘      │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ ┌────┐ │ │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ │ ┌────┐      ├─┤ 11 │ ├─┤ 15 │ ├─┤ 23 │ │ 26 ├─┤ ├─┤ 31 │ ├─┤ 35 │ │ ├─┤ 43 │      │ └────┘ │ └────┘ │ └────┘ └────┘ │ │ └────┘ │ └────┘ │ │ └────┘      │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ ┌────┐ │ │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ │ ┌────┐      ├─┤ 12 │ ├─┤ 16 │ └─┤ 24 │ │ 27 ├─┤ ├─┤ 32 │ ├─┤ 36 │ │ ├─┤ 44 │      │ └────┘ │ └────┘ └────┘ └────┘ │ │ └────┘ │ └────┘ │ │ └────┘      │ ┌────┐ │ ┌────┐ ┌────┐ │ │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ │ ┌────┐      └─┤ 13 │ ├─┤ 17 │ │ 28 ├─┤ └─┤ 33 │ └─┤ 37 │ │ └─┤ 45 │        └────┘ │ └────┘ └────┘ │ └────┘ └────┘ │ └────┘                 │ ┌────┐ ┌────┐ │ ┌─┴──┐                 ├─┤ 18 │ │ 29 ├─┘ ┌─┤ 38 │                 │ └────┘ └────┘ │ └────┘                 │ ┌────┐ │ ┌────┐                 ├─┤ 19 │ ├─┤ 39 │                 │ └────┘ │ └────┘                 │ ┌────┐ │ ┌────┐                 ├─┤ 20 │ ├─┤ 40 │                 │ └────┘ │ └────┘                 │ ┌────┐ │ ┌────┐                 └─┤ 21 │ └─┤ 41 │                   └────┘ └────┘    LEGENDA:    ───────── 1 = Colegiul ministerului 2 = Corpul de control al ministrului*) 3 = Direcţia de audit 4 = Autoritatea competentă pentru acreditarea agenţiilor     de plăţi şi a Organismului Coordonator**) 5 = Consilier diplomatic 6 = Direcţia generală afaceri europene şi relaţii internaţionale 7 = Direcţia afaceri europene şi programe cu finanţare UE 8 = Serviciul de presă şi relaţii publice 9 = Probleme speciale***)10 = Direcţia generală de inspecţii în tehnice în     agricultură şi silvicultură11 = Direcţia de inspecţii tehnice în sectorul vegetal12 = Serviciul de inspecţii tehnice în sectorul animal13 = Direcţia de inspecţii silvice şi cinegetice14 = Direcţia generală politici agricole15 = Direcţia politici de piaţă în culturi de câmp16 = Direcţia politici de piaţă în horticultură şi     industrie alimentară17 = Direcţia politici de piaţă în zootehnie18 = Direcţia de cercetare, calitatea producţiei şi     agricultură ecologică19 = Direcţia de evaluare şi prognoză a producţiei agricole20 = Serviciul de selecţie vegetală şi calitatea seminţelor21 = Agenţia Naţională Fitosanitară*)22 = Direcţia generală îmbunătăţiri funciare şi fond funciar23 = Direcţia îmbunătăţiri funciare24 = Direcţia fond funciar şi structuri agricole25 = Direcţia management resurse umane26 = Direcţia juridică27 = Unitatea de politici publice şi management administrativ***)28 = Serviciul relaţia cu Parlamentul şi dialog social29 = Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă***)30 = Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene31 = Direcţia buget naţional32 = Direcţia fonduri europene şi contabilizare plăţi33 = Direcţia investiţii, achiziţii, patrimoniu şi IT34 = Direcţia generală de regim silvic şi cinegetic35 = Direcţia păduri private şi dezvoltare forestieră36 = Direcţia politici şi strategii în silvicultură37 = Serviciul fond cinegetic38 = Direcţia generală dezvoltare rurală – Autoritate de     management pentru PNDR39 = Direcţia strategii, politici şi programe de     dezvoltare rurală40 = Direcţia asistenţă tehnică şi formare profesională41 = Direcţia coordonare, monitorizare şi implementare a PNDR42 = Direcţia generală pescuit- Autoritatea de management pentru POP43 = Direcţia contractare şi verificări de management44 = Direcţia strategie şi monitorizare POP45 = Serviciul control şi certificare de plată_____________*) se organizează la nivel de direcţie**) se organizează la nivel de serviciu***) se organizează la nivel de compartiment––––Anexa 1 a fost înlocuită cu anexa 1 din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009, conform pct. 7 al art. I din acelaşi act normativ.*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Art. IV şi V din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009 prevăd:"Art. IVDirecţia generală pescuit – Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit (POP) din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este condusă de un director general, ajutat de un director general adjunct, funcţionari publici numiţi în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. + 
Articolul V(1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale preia, pentru Direcţia generală pescuit – Autoritatea de management pentru POP, un număr de 60 de posturi de la Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură.(2) Posturile prevăzute la alin. (1) se preiau pe bază de protocol de predare-preluare încheiat între părţile interesate, în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, iar personalul aferent posturilor preluate se consideră transferat în interesul serviciului.(3) Funcţionarii publici din compartimentele regionale POP prevăzuţi la alin. (2) îşi vor desfăşura activitatea în spaţiile pe care le ocupă în prezent, cu dotarea aferentă existentă, în cadrul filialelor regionale ale Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură."
 + 
Anexa 2Structurile care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii,Pădurilor şi Dezvoltării Rurale┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ ││crt.│ Denumirea structurii │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ I.│Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală – servicii publice ││ │deconcentrate │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie ││ │"Prof. Dr. G.K. Constantinescu", inclusiv oficiile judeţene pentru ││ │ameliorare şi reproducţie în zootehnie │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide din ││ │Plante şi Produse Vegetale │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 10.│Oficiul Naţional al Produselor Tradiţionale şi Ecologice Româneşti │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 11.│Agenţia Naţională a Zonei Montane │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 12.│Administraţia sistemului naţional antigrindină şi de creştere a ││ │precipitaţiilor │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │NOTĂ: ││ │Numărul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru ││ │instituţiile prevăzute la cap. I este de 10.626. │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ II.│Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate ││ │de la bugetul de stat │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Săditor│├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului ││ │săditor – servicii publice deconcentrate │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Valea ││ │Călugărească │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Blaj │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 7.│Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului ││ │Odobeşti │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 8.│Oficiul Naţional al Viei şi Vinului │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 9.│Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă, inclusiv oficiile/centrele ││ │judeţene şi locale de consultanţă agricolă din subordinea acesteia │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 10.│Autoritatea Hipică Naţională │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │NOTĂ: ││ │Numărul maxim de posturi pentru instituţiile prevăzute la cap. II este ││ │de 3.442. │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│III.│Alte structuri finanţate din venituri proprii │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1.│Agenţia Domeniilor Statului │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2.│Institutul de Bioresurse Alimentare │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3.│Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse ││ │Vitivinicole │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4.│Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din subordinea ││ │direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 5.│Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie ││ │şi Protecţia Mediului – ICPA Bucureşti │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 6.│Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în ││ │Horticultură, Ştefăneşti – Argeş │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ IV.│Structuri cu finanţare externă şi de la bugetul de stat │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │Unităţi de management al proiectului (UMP) │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 2 din HOTĂRÂREA nr. 1.347 din 11 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 19 noiembrie 2009, conform pct. 7 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3Structurile care funcţionează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ ││crt.│ Denumirea structurii │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1. │Societatea Naţională "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A. │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2. │Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3. │Societatea Naţională a Produselor Agricole – S.A. │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 4. │Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 4Structurile care funcţionează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ ││crt.│ Denumirea structurii │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 1. │Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" ││ │(sursa de finanţare: venituri proprii) │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 2. │Autoritatea Hipică Naţională (sursa de finanţare: venituri proprii şi ││ │venituri de la bugetul de stat) │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 3. │Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Îmbunătăţiri ││ │Funciare – I.N.C.D.I.F. "ISPIF" Bucureşti (sursa de finanţare: venituri ││ │proprii) │└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 5Normative de autoturisme şi combustibil pentru structurile care funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale┌────┬────────────────────────────────┬────────────┬─────────────┬─────────────┐│Nr. │ │ │ din care:│ ││crt.│ Denumirea unităţii │TOTAL ├─────────────┤ ││ │ │ │ Autoturisme │Autospeciale ││ │ │ │ pentru │ ││ │ │ │ activităţi │ ││ │ │ │ specifice │ │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│1. │Direcţiile pentru agricultură │ │ │ ││ │şi dezvoltare rurală – servicii │ │ │ ││ │publice deconcentrate │3/unitate │ │ 3/unitate │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│2. │Agenţia Naţională pentru │ │ │ ││ │Ameliorare şi Reproducţie în │ │ │ ││ │Zootehnie "Prof. Dr. G. K. │ │ │ ││ │Constantinescu" │20 + 252 │3 + 3/unitate│17+3/unitate │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 3. │Laboratorul Central pentru │ │ │ ││ │Carantină Fitosanitară │ 3 │ 2 │ 1 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 4. │Banca de Resurse Genetice │ │ │ ││ │Vegetale Suceava │ 3 │ 2 │ 1 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 5. │Laboratorul Central pentru │ │ │ ││ │Controlul Reziduurilor de │ │ │ ││ │Pesticide în Plante şi Produse │ │ │ ││ │Vegetale │ 2 │ 1 │ 1 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 6. │Inspectoratele teritoriale de │ │ │ ││ │regim silvic şi de vânătoare │ 109 │ 91 │ 18 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 7. │Agenţia de Plăţi şi Intervenţie │ │ │ ││ │pentru Agricultură*) │ 785 │ 698 │ 87 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 8. │Centrul de Formare şi Inovaţie │ │ │ ││ │pentru Dezvoltare în Carpaţi │ 3 │ 2 │ 1 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│ 9. │Agenţia de Plăţi pentru │ │ │ ││ │Dezvoltare Rurală şi Pescuit │ 157 │ 100 │ 57 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│10. │Laboratorul Central pentru │ │ │ ││ │Calitatea Seminţelor şi a │ │ │ ││ │Materialului Săditor │ 6 │ 4 │ 2 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│11. │Inspectoratele teritoriale │ │ │ ││ │pentru calitatea seminţelor şi a│ │ │ ││ │materialului săditor – servicii │ │ │ ││ │publice deconcentrate │4/unitate │3/unitate │1/unitate │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│12. │Institutul de Stat pentru │ │ │ ││ │Testarea şi Înregistrarea │ │ │ ││ │Soiurilor │ 4 │ 4 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│13. │Agenţia Naţională de Consultanţă│ │ │ ││ │Agricolă │ 69 │ 69 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│14. │Agenţia Naţională pentru Pescuit│ │ │ ││ │şi Acvacultură**) │ 39 │ 30 │ 9 │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│15. │Oficiul Naţional al Viei şi │ │ │ ││ │Vinului │ 1 │ 1 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│16. │Laboratorul Central pentru │ │ │ ││ │Controlul Calităţii şi Igienei │ │ │ ││ │Vinului Valea Călugărească │ 1 │ 1 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│17. │Laboratorul Regional pentru │ │ │ ││ │Controlul Calităţii şi Igienei │ │ │ ││ │Vinului Blaj │ 1 │ 1 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│18. │Laboratorul Regional pentru │ │ │ ││ │Controlul Calităţii şi Igienei │ │ │ ││ │Vinului Odobeşti │ 1 │ 1 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│19. │Autoritatea Hipică Naţională │ 13 │ 13 │ – │├────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤│20. │Oficiul Naţional al Produselor │ │ │ ││ │Tradiţionale şi Ecologice │ │ │ ││ │Româneşti │ 1 │ 1 │ – │└────┴────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┴─────────────┘___________*) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă şi un număr de 3 şalupe cu un consum lunar de 600 l/lună.**) Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultură mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă şi un număr de:– 12 bărci din fibră de sticlă cu motor de 15-20 CP, cu un consum de 5 litri/oră pentru 100 de ore pe lună;– 5 şalupe fluviale de control, cu un consum de 30 litri/oră pentru 80 de ore pe lună;– 2 şalupe maritime de control, cu un consum de 60 litri/oră pentru 80 de ore pe lună._________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x