HOTĂRÂRE nr. 797 din 31 iulie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 9 august 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 8COMPLETAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 8MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 21MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 22COMPLETAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 22MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 797 31/07/2012
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 2MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 8COMPLETAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 8MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 21MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 22COMPLETAT DEHOTARARE 783 24/09/2020
ART. 22MODIFICAT DEHOTARARE 783 24/09/2020





În temeiul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea art. 87 și 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), al art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere dispozițiile art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 85/2008 privind stimularea investițiilor, aprobată prin Legea nr. 78/2009, cu completările ulterioare,în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională, denumită în continuare schemă. Dezvoltarea regională se realizează prin investiții care utilizează tehnologii noi și creează locuri de muncă în sectoarele prevăzute în anexa nr. 1 – Codurile CAEN eligibile pentru acordarea ajutorului de stat.(2)În baza prezentei hotărâri nu se pot acorda ajutoare de stat:a)activităților din sectorul cărbunelui;b)activităților din sectorul siderurgic;c)activităților din sectorul construcțiilor navale;d)activităților din sectorul fibrelor sintetice.(3)Acordarea ajutoarelor de stat regionale pentru investiții în cadrul prezentei scheme se va face cu respectarea prevederilor privind ajutorul de stat regional din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea art. 87 și 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 9 august 2008, și este exceptată de la obligația notificării către Comisia Europeană.(4)Comisia Europeană este informată în termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în vederea publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007.(5)Prezenta hotărâre se publică integral și pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. + 
Articolul 2În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)componenta ITC a investiției – active corporale de natura echipamentelor sau componentelor integrate în echipamente specifice tehnologiei informației și de comunicații și activele necorporale care rezultă în urma transferului de tehnologie prin achiziția de brevete, licențe, know-how sau cunoștințe tehnice nebrevetate distincte sau care fac parte integrantă dintr-un echipament;b)contribuția întreprinderii la dezvoltarea regională – contribuția întreprinderii la bugetul de stat consolidat și bugetul local, aferentă investiției, realizată prin plata de taxe și impozite la bugetul general consolidat și la bugetul local pe perioada implementării investiției și 5 ani de la data finalizării acesteia, din care se deduce valoarea ajutorului de stat. Această contribuție trebuie să aibă o valoare cel puțin egală cu valoarea ajutorului de stat solicitat;c)costul salarial – suma totală pe care întreprinderea trebuie să o plătească efectiv pentru locul de muncă, constând în salariul brut înainte de impozitare și contribuțiile obligatorii la asigurările sociale plătite de angajat și angajator potrivit legislației în vigoare;d)demararea investiției – începerea lucrărilor de construcții sau prima comandă fermă de active aferente planului de investiții, excluzând studiile de prefezabilitate;e)investiția inițială – investiția constând în active corporale și/sau necorporale legate de realizarea unei noi unități, extinderea unei unități existente, diversificarea producției unei unități prin realizarea de noi produse, suplimentare, sau schimbarea fundamentală a procesului general de producție a unei unități existente;f)investiție inovativă – investiția care implică inovația de produs/inovația de proces; inovația de produs/inovația de proces are înțelesul prevăzut de Manualul OSLO – Linii directoare privind colectarea și interpretarea datelor referitoare la inovare, ediția a III-a, 2005, elaborat și publicat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică;g)întreprindere – orice persoană juridică, indiferent de forma de organizare, care desfășoară activități în scop lucrativ;h)întreprinderi asociate – întreprinderi care formează un grup prin controlul direct sau indirect al majorității capitalului social sau al drepturilor de vot, inclusiv prin acorduri sau, în anumite cazuri, prin acționari individuali, sau prin abilitatea de a exercita o influență dominantă asupra unei întreprinderi;i)loc de muncă – locul de muncă nou-creat ocupat de către o persoană angajată pe baza unui contract de muncă pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă;j)planul de afaceri – document din care rezultă eficiența economică a întreprinderii și care prezintă strategia de dezvoltare a activității întreprinderii vizând cel puțin următoarele aspecte: descrierea afacerii, a produselor și/sau serviciilor, analiza concurenței pe piața pe care activează întreprinderea, prezentarea planului de marketing și a strategiei de vânzări, structura organizatorică, situația financiară actuală și proiecții financiare, prezentarea surselor de finanțare a investiției și a activității, evaluarea riscurilor care pot avea impact asupra activității. În document se fundamentează: încadrarea investiției în categoria investiției inițiale, caracterul inovativ al acesteia, după caz, efectul stimulativ al ajutorului de stat, contribuția la dezvoltarea regională, modul de îndeplinire a indicatorilor cantitativi și calitativi prevăzuți în anexa nr. 2. Planul de afaceri este elaborat pe perioada implementării investiției și 5 ani de la data finalizării acesteia;k)planul de creare a locurilor de muncă – document care cuprinde calendarul creării și menținerii locurilor de muncă aferente investiției, precum și structura organizatorică, indicându-se numărul de posturi de execuție și conducere;l)planul de investiții – document care cuprinde lista activelor corporale și necorporale amortizabile aferente investiției, excluzând terenurile și clădirile, cu indicarea denumirii activului, cantității, prețului unitar și a valorii totale, precum și a calendarului de efectuare a cheltuielilor aferente;m)proiect mare de investiții – o investiție inițială cu o cheltuială eligibilă mai mare de 50 milioane euro, echivalent în lei;n)salariul brut realizat – salariul de bază prevăzut în contractul de muncă la care se adaugă sporuri, indemnizații, compensări și indexări primite ca urmare a creșterii prețurilor și orice alte venituri salariale care reprezintă baza de calcul pentru contribuțiile obligatorii la asigurările sociale;o)scrisoare de garanție – document emis de o instituție de credit sau instituție financiară în conformitate cu art. 2.321 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, prin care se prevede ca în cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de stat nu își va respecta obligațiile, conform prevederilor prezentei scheme și ale acordului de finanțare emis, să plătească ea însăși suma corespunzătoare ajutorului de stat de recuperat conform prevederilor legale în vigoare. Scrisoarea de garanție se prezintă la fiecare cerere de plată și are cel puțin valoarea ajutorului de stat plătit și solicitat în vederea plății. Scrisoarea de garanție trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente: denumirea și adresa instituției financiare garante, denumirea și adresa întreprinderii beneficiare de ajutor de stat, numele și adresa Ministerului Finanțelor Publice în calitate de beneficiar al garanției, obiectul, valoarea și termenul de valabilitate a garanției. Scrisoarea de garanție trebuie să aibă valabilitatea de cel puțin un an calendaristic de la data depunerii cererii de plată a ajutorului de stat și trebuie reînnoită anual pe perioada implementării și monitorizării planului de creare a locurilor de muncă. Pentru ultimul an de monitorizare a locurilor de muncă scrisoarea de garanție va avea o valabilitate cu 90 de zile mai mare față de încheierea perioadei de monitorizare a menținerii locurilor de muncă create conform art. 8 alin. (3).(la 17-12-2018,
Litera o) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Capitolul IIDurata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiari + 
Articolul 3(1)Perioada de valabilitate a schemei în care se pot emite acorduri pentru finanțare este de 2 ani, respectiv 2012-2013.(1^1)Perioada de valabilitate a schemei în care se pot emite acorduri pentru finanțare, prevăzută la alin. (1), se prelungește până la 30 iunie 2014.(la 09-12-2013,
Alin. (1^1) al art. 3 a fost introdus de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 955 din 4 decembrie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 9 decembrie 2013.
)
(2)Plata ajutorului de stat se efectuează în perioada 2013-2019, în limita bugetului anual alocat schemei.(la 17-12-2018,
Alineatul (2) din Articolul 3 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Articolul 4(1)Bugetul total maxim al schemei este de 440 milioane lei, respectiv echivalentul a 100 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării, astfel:a)credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanțare pentru perioada 2012-30 iunie 2014;(la 09-12-2013,
Lit. a), alin. (1) al art. 4 a fost modificată de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 955 din 4 decembrie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 9 decembrie 2013.
)
b)credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2013-2019.(la 17-12-2018,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(1^1)Bugetul total maxim al schemei prevăzut la alin. (1) se suplimentează cu 160 milioane lei, respectiv cu echivalentul a 35 milioane euro.(la 09-12-2013,
Alin. (1^1) al art. 4 a fost introdus de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 955 din 4 decembrie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 9 decembrie 2013.
)
(2)Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor în limita intensității maxim admisibile și constă în acordarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice – Acțiuni generale, a unor sume nerambursabile.(3)Ministerul Finanțelor Publice are obligația de a face publice pe site-ul său data de la care se pot înregistra cereri de acord pentru finanțare și bugetul anual alocat schemei, data suspendării înregistrării cererilor de acord pentru finanțare, precum și data epuizării bugetului anual, respectiv bugetului total alocat acestei scheme.(4)Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se suspendă la data la care se constată că finanțarea solicitată prin cererile de acord pentru finanțare depuse atinge nivelul bugetului anual alocat schemei. Cererile de acord pentru finanțare înregistrate după data publicării anunțului de suspendare se restituie întreprinderilor.(5)În cazul în care, în urma analizei cererilor de acord pentru finanțare înregistrate până la data publicată în anunțul de suspendare, se constată neutilizarea în totalitate a bugetului anual alocat schemei sau bugetul anual al schemei este suplimentat, Ministerul Finanțelor Publice publică pe site-ul său bugetul rămas neutilizat din bugetul anual alocat schemei și data reluării procedurii de înregistrare a cererilor de acord pentru finanțare.
 + 
Articolul 5Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 15, numărul mediu anual fiind de 5.(la 09-12-2013,
Art. 5 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 955 din 4 decembrie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 9 decembrie 2013.
)
 + 
Capitolul IIICriterii de acordare a ajutorului de stat + 
Articolul 6Pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de eligibilitate:a)sunt înregistrate potrivit Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)intenționează să realizeze o investiție inițială în România, în unul dintre domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1;c)nu înregistrează debite restante la bugetul general consolidat și la bugetul local;d)nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate", potrivit prevederilor cap. 2 secțiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244 din 1 octombrie 2004;e)nu se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare;f)nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;g)nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleași costuri eligibile.
 + 
Articolul 7(1)Investițiile pentru care se solicită finanțare în cadrul schemei trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:a)să fie considerate investiții inițiale conform prevederilor art. 2 lit. e);b)să fie investiții inovative sau investiții care să includă o componentă ITC de minimum 20% din valoarea planului de investiții;c)să conducă la crearea a cel puțin 200 de locuri de muncă;d)să facă dovada viabilității proiectului de investiții și a eficienței economice a întreprinderii pe baza planului de afaceri potrivit prevederilor art. 2 lit. j);e)să facă dovada contribuției la dezvoltarea regională potrivit prevederilor art. 2 lit. b).(2)Întreprinderea are obligația de a face dovada existenței surselor de finanțare necesare realizării investiției, excluzând sursele de finanțare de natura ajutorului de stat.(3)Întreprinderile beneficiare au obligația să demareze investiția pentru care au solicitat finanțare și să informeze Ministerul Finanțelor Publice în acest sens în termen de maximum 3 luni de la data comunicării acordului pentru finanțare.
 + 
Capitolul IVAjutorul de stat + 
Articolul 8(1)Ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi ca urmare a creării de locuri de muncă și se acordă cu îndeplinirea următoarelor condiții:a)locurile de muncă sunt create ca urmare a realizării investiției;b)locurile de muncă trebuie să fie create în cel mult 3 ani de la data finalizării investiției.(2)Prin crearea de locuri de muncă se înțelege creșterea netă a numărului de salariați angajați direct de întreprinderea beneficiară de ajutor de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncă pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numărul aparent al locurilor de muncă create în cursul aceleiași perioade.(3)Întreprinderea are obligația de a menține investiția 5 ani de la finalizarea acesteia și locurile de muncă create pentru o perioadă de cel puțin 5 ani de la data efectuării primei plăți a ajutorului de stat aferent fiecărui loc de muncă creat.(la 17-12-2018,
Alineatul (3) din Articolul 8 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(4)În cazul în care, în termenul prevăzut la alin. (3), pentru menținerea investiției, se constată uzura morală a activelor aferente planului de investiții, ca urmare a evoluției tehnologice, este permisă înlocuirea acestora cu condiția ca activitatea economică să se desfășoare în continuare în regiunea în cauză.(5)În cazul în care întreprinderea solicitantă a demarat investiția anterior primirii acordului pentru finanțare, întreaga investiție nu este eligibilă.(6)În cazul în care întreprinderea solicitantă angajează salariați disponibilizați de o întreprindere asociată, costul salarial aferent acestor salariați nu este considerat cheltuială eligibilă.
 + 
Articolul 9(1)Nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia o întreprindere în cadrul schemei este echivalentul în lei a 28,125 milioane euro, dacă creează locuri de muncă ca urmare a realizării unei investiții inițiale în orice regiune, mai puțin regiunea de dezvoltare 8 București – Ilfov. Pentru investițiile și locurile de muncă create în regiunea de dezvoltare 8 București – Ilfov, nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia o întreprindere este echivalentul în lei a 22,500 milioane euro.(2)Pentru verificarea încadrării în nivelul maxim al ajutorului de stat exprimat în euro se utilizează cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României de la data elaborării proiectului de acord pentru finanțare.
 + 
Articolul 10Ajutorul de stat se acordă dacă are un efect stimulativ, respectiv documentația depusă de întreprindere trebuie să demonstreze îndeplinirea unuia sau a mai multor dintre următoarele criterii:a)o creștere substanțială a dimensiunii investiției/activității ca urmare a acordării ajutorului;b)o creștere substanțială a domeniului de aplicare a investiției/activității ca urmare a acordării ajutorului;c)o creștere substanțială a valorii totale a costurilor suportate de întreprindere pentru proiect/activitate ca urmare a acordării ajutorului;d)o creștere substanțială a ritmului de finalizare a investiției/activității în cauză;e)investiția nu ar fi fost realizată în regiunea asistată în cauză în absența acordării ajutorului.
 + 
Articolul 11Intensitatea brută a ajutorului de stat regional nu poate depăși 50% din costurile salariale pe o perioadă de 2 ani cu personalul nou-angajat. Pentru locurile de muncă realizate în regiunea de dezvoltare 8 București – Ilfov, intensitatea maximă a ajutorului de stat este de 40%. Intensitatea ajutorului de stat este definită conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 800/2008 . + 
Articolul 12Ajutoarele de stat acordate în cadrul acestei scheme nu se pot cumula cu ajutoare de minimis sau cu alte ajutoare de stat pe alte scheme pentru aceleași costuri eligibile.
 + 
Capitolul VModalitatea de acordare a ajutorului de stat: depunerea și înregistrarea cererii de acord pentru finanțare, evaluarea și selecția întreprinderilor beneficiare + 
Articolul 13(1)În vederea obținerii acordului pentru finanțare, întreprinderea transmite la registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice o cerere de acord pentru finanțare conform anexei nr. 3, însoțită de următoarele documente justificative:a)certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul întreprinderea, în care să se menționeze următoarele informații: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociații și reprezentanții legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal și toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii și data ultimei mențiuni înscrise în registru și obiectul acesteia;b)situații financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exercițiu financiar, în copie, după caz;c)plan de investiții, cu indicarea, după caz, a componentei ITC de minimum 20% din valoarea acestuia;d)plan de creare a locurilor de muncă;e)plan de afaceri din care să rezulte viabilitatea investiției pentru care se solicită finanțarea și eficiența economică a întreprinderii;f)document care atestă situația juridică a locației unde se realizează investiția;g)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat, inclusiv pentru punctele de lucru, fără debite restante, în original sau în copie legalizată;h)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fără debite restante, în original sau în copie legalizată;i)împuternicire semnată și ștampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de acord pentru finanțare;j)act de identitate al persoanei împuternicite să semneze cererea de acord pentru finanțare, în copie;k)opis cu documentele anexate cererii de acord pentru finanțare.(2)Documentele menționate la alin. (1) lit. c), d) și e) se transmit și în format electronic.(3)Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare începe de la data comunicată de Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul său conform art. 4 alin. (3).
 + 
Articolul 14(1)Se înființează Comisia interministerială pentru analizarea oportunității implementării investițiilor, precum și a caracterului inovativ sau a componentei ITC a acestora, denumită în continuare Comisia.(2)Comisia este formată din 5 reprezentanți, respectiv 3 reprezentanți din partea Ministerului Finanțelor Publice și câte un reprezentant din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale și Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.(3)Instituțiile prevăzute la alin. (2) își vor desemna reprezentanții și câte un supleant pentru fiecare dintre aceștia. Membrii supleanți pot participa la toate ședințele Comisiei în lipsa titularilor.(4)Președintele Comisiei este reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice.(5)Secretariatul Comisiei este asigurat de către Ministerul Finanțelor Publice.(6)Comisia emite un aviz consultativ în urma analizării oportunității implementării investițiilor, precum și a caracterului inovativ sau a componentei ITC a acestora.(7)Avizele Comisiei se emit cu acordul unanim al membrilor săi.(8)În vederea emiterii avizului prevăzut la alin. (6), Ministerul Finanțelor Publice convoacă Comisia și pune la dispoziția acesteia documentația relevantă depusă de întreprindere.
 + 
Articolul 15(1)Ministerul Finanțelor Publice evaluează cererea de acord pentru finanțare transmisă de întreprindere și verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate.(2)Ministerul Finanțelor Publice finalizează procesul de evaluare a cererii de acord pentru finanțare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care aceasta este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, cu încadrarea în bugetul anual alocat schemei.
 + 
Articolul 16În urma procesului de evaluare a cererii de acord pentru finanțare, Ministerul Finanțelor Publice transmite întreprinderilor solicitante, după caz:a)acord pentru finanțare, dacă sunt îndeplinite criteriile de eligibilitate conform prevederilor prezentei scheme;b)solicitare de informații pentru completarea cererii de acord pentru finanțare în cazul în care aceasta este incompletă, nu conține informații corecte, nu este însoțită de toată documentația necesară sau există neconcordanțe în informațiile furnizate. În acest caz, termenul de evaluare a cererii de acord pentru finanțare, prevăzut la art. 15 alin. (2), curge de la data la care cererea este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme. Întreprinderea solicitantă transmite completarea documentației în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării de informații pentru completarea cererii de acord pentru finanțare;c)scrisoare de respingere a cererii de acord pentru finanțare, în cazul în care nu se îndeplinesc criteriile prevăzute de prezenta schemă, întreprinderea nu respectă termenul de răspuns la solicitarea de informații pentru completarea cererii de acord pentru finanțare prevăzut la lit. b) sau a expirat perioada de valabilitate a schemei în care se pot emite acorduri pentru finanțare.(la 09-12-2013,
Lit. c) a art. 16 a fost modificată de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 955 din 4 decembrie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 764 din 9 decembrie 2013.
)
 + 
Capitolul VIPlata ajutorului de stat + 
Articolul 17Ajutorul de stat se plătește întreprinderilor care au primit acord pentru finanțare, după efectuarea parțială, respectiv totală a cheltuielilor eligibile pentru care a fost emis acordul pentru finanțare. + 
Articolul 18(1)Plata ajutorului de stat se face pe baza unei cereri de plată a ajutorului de stat potrivit anexei nr. 4, depusă de către întreprindere la registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, prin reprezentant sau prin poștă cu confirmare de primire. Într-un an calendaristic, întreprinderea poate depune o singură cerere de plată a ajutorului de stat.(2)Cererea de plată a ajutorului de stat prevăzută la alin. (1) este însoțită de:a)decont însoțit de documentele justificative conform formularului de decont prevăzut în anexa nr. 5;b)stadiul creării și menținerii locurilor de muncă conform formularului prevăzut în anexa nr. 6;c)stadiul realizării/menținerii, după caz, a investiției inițiale conform formularului prevăzut în anexa nr. 7, respectiv în anexa nr. 8;d)realizarea contribuției întreprinderii la dezvoltarea regională conform formularului prevăzut în anexa nr. 9;e)scrisoare de garanție, conform prevederilor art. 2 lit. o);f)situații financiare aferente ultimului exercițiu financiar încheiat, înregistrate la autoritățile competente, în copie;g)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat, inclusiv pentru punctele de lucru, fără debite restante, în original sau în copie legalizată;h)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fără debite restante, în original sau în copie legalizată;i)cerere de deschidere cont la Trezoreria Statului în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea, pentru cod IBAN 50.70 "Disponibil din subvenții și transferuri", în copie;j)opis cu documentele anexate cererii de plată a ajutorului de stat.(3)Prima plată a ajutorului de stat ulterioară finalizării investiției este condiționată de transmiterea de către întreprindere a unui raport de expertiză tehnică, elaborat de un evaluator autorizat, din care să rezulte că investiția a fost realizată conform planului de investiții cu îndeplinirea condiției de a fi inovativă sau de a avea o componentă ITC de minimum 20% conform art. 7 alin. (1) lit. b), în conformitate cu documentația care a stat la baza emiterii acordului pentru finanțare. + 
Articolul 18^1În anul 2018 cererile de plată a ajutorului de stat se pot depune până la 31 decembrie 2018. Cererile de plată a ajutorului de stat înregistrate la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice după 31 decembrie 2018 se vor returna.(la 17-12-2018,
Capitolul VI a fost completat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Articolul 19(1)Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice efectuează verificări la fața locului privind veridicitatea și conformitatea declarațiilor și a documentelor aferente cheltuielilor efectuate de întreprindere conform prevederilor prezentei scheme.(2)Plata ajutorului de stat nu poate face obiectul unor plăți compensatorii.(3)Virarea efectivă a ajutorului de stat se face de către Ministerul Finanțelor Publice, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data la care cererea de plată a ajutorului de stat este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, în contul 50.70 "Disponibil din subvenții și transferuri", deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea beneficiară de ajutor de stat.
 + 
Capitolul VIIModificarea planului de investiții și a planului de creare a locurilor de muncă, verificarea menținerii investiției și a locurilor de muncă și recuperarea ajutorului de stat + 
Articolul 20(1)În cazul în care planul de investiții și/sau planul de creare a locurilor de muncă înregistrează modificări, întreprinderea are obligația de a informa Ministerul Finanțelor Publice în termen de 10 zile lucrătoare în legătură cu aceste modificări, anexând o fundamentare tehnico-economică și documentele prevăzute la art. 13 alin. (1) modificate corespunzător. Sunt permise maximum două modificări.(2)Ministerul Finanțelor Publice analizează documentația primită, aplică, după caz, procedura prevăzută la art. 15 și verifică la fața locului situația existentă, procedând astfel:a)în situația în care se constată că sunt îndeplinite în continuare toate condițiile prevăzute de prezenta schemă, inclusiv cu respectarea încadrării în bugetele anuale ale schemei, și nivelul intensității ajutorului de stat nu se modifică, acordul pentru finanțare își menține valabilitatea;b)în situația în care se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile prevăzute de prezenta schemă, acordul pentru finanțare se revocă, beneficiarul urmând a fi notificat asupra aspectelor constatate.
 + 
Articolul 21(1)Ministerul Finanțelor Publice verifică anual menținerea investiției pe o perioadă de 5 ani de la finalizarea acesteia, precum și menținerea locurilor de muncă potrivit prevederilor art. 8 alin. (3).(la 17-12-2018,
Alineatul (1) din Articolul 21 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(2)În perioada de monitorizare, anual până la data de 30 iunie, întreprinderea transmite Ministerului Finanțelor Publice, pe baza ultimelor situații financiare încheiate și înregistrate la autoritățile competente, informații privind:a)menținerea investiției inițiale conform formularului prevăzut în anexa nr. 8;b)realizarea contribuției întreprinderii la dezvoltarea regională conform formularului prevăzut în anexa nr. 9;c)menținerea locurilor de muncă conform formularului prevăzut în anexa nr. 10;d)scrisoarea de garanție potrivit prevederilor art. 2 lit. o).(3)Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de furnizor de ajutor de stat, își rezervă dreptul de a verifica oricând la fața locului, notificând în prealabil, în perioada monitorizării investiției și locurilor de muncă nou-create, veridicitatea și conformitatea documentelor privind menținerea investiției și a locurilor de muncă nou-create. Pe durata efectuării verificării la fața locului, întreprinderea are obligația de a permite accesul echipei de control, în condițiile legii, la activele aferente investiției inițiale și la toate documentele în original, care atestă îndeplinirea condițiilor impuse de prezenta hotărâre.(la 17-12-2018,
Alineatul (3) din Articolul 21 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(4)În termen de 30 de zile de la încheierea perioadei de monitorizare de 5 ani, întreprinderea are obligația de a transmite Ministerului Finanțelor Publice un raport de expertiză tehnică elaborat de un evaluator autorizat, din care să rezulte menținerea investiției.
 + 
Articolul 21^1În ultimul an de monitorizare a locurilor de muncă, potrivit art. 8 alin. (3), întreprinderea transmite Ministerului Finanțelor Publice informații privind menținerea locurilor de muncă conform formularului prevăzut în anexa nr. 10, în termen de 30 de zile de la data încheierii perioadei de monitorizare.(la 17-12-2018,
Capitolul VII a fost completat de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Articolul 22(1)Ministerul Finanțelor Publice aplică măsurile privind revocarea acordului de finanțare în situația în care întreprinderea:a)nu a demarat investiția și nu a informat Ministerul Finanțelor Publice în acest sens în termenul prevăzut la art. 7 alin. (3);b)modifică planul de investiții și/sau planul de creare a locurilor de muncă fără respectarea prevederilor art. 20;c)nu realizează planul de creare a locurilor de muncă;d)nu respectă condiția privind menținerea investiției și a locurilor de muncă conform prevederilor art. 8 alin. (3) coroborat cu art. 7 alin. (1) lit. c);(la 17-12-2018,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 22 , Capitolul VII a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
e)intră în procedură de faliment sau își suspendă activitatea;f)nu a îndeplinit condiția de a realiza o componentă ITC de minimum 20% din planul de investiții sau nu a realizat o investiție inovativă potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) lit. b);g)nu respectă condiția prevăzută la art. 18 alin. (2) lit. e);h)nu respectă obligațiile prevăzute la art. 21 alin. (2) și (3);i)nu respectă obligațiile prevăzute la art. 21^1.(la 17-12-2018,
Alineatul (1) din Articolul 22 , Capitolul VII a fost completat de Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(2)În situațiile prevăzute la alin. (1), Ministerul Finanțelor Publice transmite întreprinderii o notificare privind revocarea acordului pentru finanțare.(3)Revocarea acordului pentru finanțare în situațiile prevăzute la alin. 1) lit. b) – h) determină aplicarea măsurilor necesare în vederea recuperării totale a ajutorului de stat plătit.(4)Ajutorul de stat plătit se recuperează proporțional cu gradul de nerealizare în cazul în care întreprinderea:a)nu plătește efectiv contribuția la dezvoltarea regională conform acordului pentru finanțare;b)nu menține numărul de locuri de muncă create conform planului de creare a locurilor de muncă, dar continuă să se încadreze în prevederile art. 7 alin. (1) lit. c);c)angajează salariați disponibilizați de o întreprindere asociată, dar continuă să se încadreze în prevederile art. 7 alin. (1) lit. c).(4^1)Ajutorul de stat se recuperează, raportat la ajutorul de stat plătit, în ordinea constatării neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în cazurile de la alin. (4), proporțional cu gradul de nerealizare cel mai mare al uneia dintre condițiile prevăzute la alin. (4).(la 17-12-2018,
Articolul 22 din Capitolul VII a fost completat de Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(4^2)În condițiile în care, ulterior emiterii acordului pentru finanțare, intervin modificări ale legislației generale care reglementează cadrul de organizare și funcționare a societăților, la sfârșitul perioadei de menținere a investiției, valoarea contribuției la dezvoltarea regională prevăzută în documentația anexată cererii de acord pentru finanțare se recalculează în raport cu aceste modificări.(la 17-12-2018,
Articolul 22 din Capitolul VII a fost completat de Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(5)Recuperarea ajutorului de stat plătit se realizează conform procedurilor de recuperare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanțelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, cu modificările ulterioare.(la 17-12-2018,
Alineatul (5) din Articolul 22 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
(6)Ajutorul de stat plătit care trebuie recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor din Regulamentul (UE) nr. 1.589/2015 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.(la 17-12-2018,
Alineatul (6) din Articolul 22 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Capitolul VIIIDispoziții finale + 
Articolul 23Pentru orice ajutor de stat pentru proiecte mari de investiții acordat în baza prezentei scheme, al cărui cuantum se situează sub pragul de notificare individuală prevăzut la art. 9, Ministerul Finanțelor Publice va furniza Comisiei Europene, în termen de 20 de zile lucrătoare de la acordarea ajutorului, informațiile cerute în formularul prevăzut în anexa nr. II la Regulamentul (CE) nr. 800/2008. + 
Articolul 24(1)Ministerul Finanțelor Publice trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele de investiții în cadrul schemei. Aceste înregistrări, care conțin toate informațiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 , trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei.(2)Întreprinderea trebuie să păstreze timp de 10 ani de la data comunicării acordului pentru finanțare toate documentele referitoare la ajutorul de stat primit în cadrul schemei.
 + 
Articolul 25(1)Toate documentele transmise Ministerului Finanțelor Publice de către întreprindere trebuie prezentate în limba română. În cazul documentelor depuse într-o limbă străină, întreprinderea va prezenta aceste documente însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați.(2)Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul finanțelor publice,
Florin Georgescu
Ministrul comunicațiilor și societății informaționale,
Dan Nica
Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului,
Ecaterina Andronescu
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
București, 31 iulie 2012.Nr. 797. + 
Anexa nr. 1
Codurile CAEN eligibile pentru acordarea ajutorului de stat

Cod CAEN Denumirea activității
C C11 C12 Industria prelucrătoare, cu excepția: Fabricarea băuturilor Fabricarea produselor din tutun
D Producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat
J 582 Activități de editare produse software
J 61 Telecomunicații
J 62 Activități de servicii în tehnologia informației
J 63 Activități de servicii informatice
M 72 Cercetare-dezvoltare

 + 
Anexa nr. 2
Indicatori cantitativi și calitativi pe baza cărora se evaluează eficiența economică a întreprinderii

Nr. crt. Indicatori Limitele indicatorilor
1. Factori cantitativi  
1.1. Rata de solvabilitate generală Rsg = Active totale/Datorii totale 3,00 > Rsg > 1,66
1.2. Rata de solvabilitate financiară Rsf = Active totale/Datorii financiare totale*1) Rsf > 2
1.3. Rentabilitatea cifrei de afaceri Rca = 100 x (Profit net/Cifra de afaceri) Rca ≥ 2,5%
1.4. Trendul rezultatului net Trn = 100 x (Rezultatul net aferent perioadei curente – Rezultatul net aferent perioadei similare a anului precedent)/Rezultatul net aferent perioadei similare a anului precedent în valoare absolută Tm ≥ 0%
1.5. Rata lichidității curente Rlc = (Active curente/Datorii curente) 2,00 ≥ (Rlc ) ≥ 1,00
1.6. Lichiditate imediată Rlr = (Active curente – Stocuri)/Pasive curente 1,00 ≥ (Rlr) ≥ 0,65
1.7. Indicatorul gradului de îndatorare*2) Igi = (Capital împrumutat/Capital propriu) x 100 sau Igi = (Capital împrumutat/Capital angajat) x 100 60 % > (Rig) > 50 %
1.8. Rata rentabilității economice Re = (Profit brut/Active totale) x 100 Superioară ratei inflației
1.9. Rata rentabilității financiare Rf = (Profitul net/Capitaluri proprii ale întreprinderii) x 100 Superioară ratei medii a dobânzii de piață
2. Factori calitativi  
2.1. Asigurarea resurselor financiare necesare derulării investiției  
2.2. Poziția pe piață și experiența în domeniu a acționarului majoritar  
2.3. Contribuția investiției la îmbunătățirea standardelor de protecție a mediului  
2.4. Contribuția întreprinderii la creșterea economică și dezvoltarea regională  
2.5. Implicarea întreprinderii în diferite proiecte sociale cu impact pozitiv asupra comunității din zona unde se realizează investiția  
2.6. Prezentarea potențialelor parteneriate cu școli tehnice, universități în vederea dezvoltării unor proiecte de cercetare-dezvoltare sau formare profesională specifică  
2.7. Prezentarea potențialului investiției de atragere a altor investiții conexe, efectul acesteia asupra dezvoltării activității altor întreprinderi din regiune  

Notă
*1) Datoriile financiare totale cuprind: credite bancare pe termen lung și scurt; alte împrumuturi și datorii asimilate; dobânzi aferente altor împrumuturi și datorii asimilate.
*2) Capital împrumutat = credite peste un an; capital angajat = capital împrumutat + capital propriu.
(la 16-10-2012,
Anexa nr. 2 a fost modificată de RECTIFICAREA nr. 797 din 31 iulie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 16 octombrie 2012.
)
 + 
Anexa nr. 3Data înregistrării ………………..Numărul înregistrării ……………..
Cerere de acord pentru finanțare
Subscrisa, ……………….., având datele de identificare menționate la pct. I, reprezentată legal prin domnul/doamna ………………, având calitatea de ………….., solicit finanțarea în condițiile prevederilor schemei pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin utilizarea tehnologiilor noi și crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2012.I.Prezentarea întreprinderiiDenumirea întreprinderii: ………………………………………….Adresa: ………………………………….., cod poștal ………….Telefon: ………………………., fax …………………………..E-mail: ………………………………………………………….Data înregistrării întreprinderii: ………………………………….Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ……………….Codul de identificare fiscală: ……………………………………..Forma juridică: …………………………………………………..Capitalul social: …………………………………. lei, deținut de:– persoane fizice: ………………………………………………%;– societăți comerciale mari*1): …………………………………..%.Obiectul principal de activitate: …………………………………..Cod CAEN: ………………………………………………………..Obiectul secundar de activitate*2): …………………………………Cod CAEN: ………………………………………………………..II.Prezentarea situației actuale a întreprinderiia)Date din situațiile financiare aferente ultimului exercițiu financiar încheiat, înregistrate la autoritățile competente, după caz:– numărul mediu scriptic anual de personal: ………………………….– cifra de afaceri ……………………………………………. lei– valoare active totale*3): ……………………………………. leib)Prezentarea numărului mediu de salariați angajați direct de întreprindere, calculat ca număr mediu de salariați pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei depunerii cererii de acord pentru finanțare ………………………..III.Prezentarea succintă a investiției pentru care se solicită finanțare în cadrul schemei…………………………………………………………………..IV.Prezentarea costurilor eligibile și a finanțării solicitate

  Valoarea cheltuielilor eligibile – lei – Valoarea finanțării solicitate – lei –
An I An II An III Total An I An II An III Total
Costuri salariale cu locurile de muncă aferente Investiției calculate pe o perioadă de 2 ani                

V.Declarație pe propria răspundereSubsemnatul/Subsemnata, ……………….., identificat/identificată cu actul de identitate seria ….. nr. ……………., eliberat de …………… la data de ………….., cu domiciliul în localitatea ………….., str. ……………. nr. ….., bl. ……, sc. ……, ap. ……, sectorul/județul ……………, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ……………, declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete.Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că:[] întreprinderea nu se află în procedură de executare silită;[] întreprinderea nu se află în reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială;[] întreprinderea nu are activitățile suspendate sau nu se află în alte situații similare reglementate de lege;[] împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, că acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;[] întreprinderea nu a beneficiat și nu beneficiază de ajutoare de minimis sau alte ajutoare de stat pe alte scheme pentru aceleași costuri eligibile pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;[] întreprinderea nu va angaja salariați disponibilizați de o întreprindere asociată.Numele: …………………………Funcția: ………………………..Semnătura autorizată și ștampila solicitantului*4): ………………….Data semnării: …………………..

Notă
*1) Societatea mare este acea societate comercială care are numărul mediu scriptic de personal mai mare de 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane euro, echivalent în lei, ori deține active totale care depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimelor situații financiare anuale aprobate.
*2) Se completează dacă finanțarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.
*3) Prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
*4) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
 + 
Anexa nr. 4Data înregistrării …………….Numărul înregistrării ………….
Cerere de plată a ajutorului de stat
Subscrisa, …………………………., având datele de identificare menționate la pct. I, reprezentată legal prin domnul/doamna ………………….., având calitatea de …………….., identificat (ă) cu actul de identitate seria …… nr. …………., eliberat de ………….. la data de ……………., cu domiciliul în localitatea …………….., str. …………….. nr. ….., bl. ….., sc. …., ap. …., sectorul/județul ………………, cod poștal ……….., solicit plata ajutorului de stat, în sumă de ……………., în baza Acordului pentru finanțare nr. ………… din data de ………….. și în condițiile prevederilor schemei pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin utilizarea tehnologiilor noi și crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 797/2012.I.Datele de identificare ale întreprinderiiDenumirea întreprinderii: ………………………………………..Data înregistrării întreprinderii: ………………………………..Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ……………..Codul de identificare fiscală: ……………………………………Adresa: ………………………………………………………..Telefon: …………., fax …….., e-mail ……………………….Cod IBAN ……….., deschis la Trezoreria ………………………..Anexez la prezenta cerere formularul de decont însoțit de documentele justificative, conform prevederilor schemei de ajutor stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin utilizarea tehnologiilor noi și crearea de locuri de muncă.II.Declarație pe propria răspundereSubsemnatul/Subsemnata, …………………………., identificat/identificată cu actul de identitate seria …… nr. ……………., eliberat de …………… la data de …………….., cu domiciliul în localitatea ……………….., str. …………………… nr. ……., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ………………….., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ……………….., declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete.Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că:[] întreprinderea nu se află în procedură de executare silită;[] întreprinderea nu se află în reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială;[] întreprinderea nu are activitățile suspendate sau nu se află în alte situații similare reglementate de lege;[] împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, că acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;[] întreprinderea nu a beneficiat și nu beneficiază de ajutoare de minimis sau alte ajutoare de stat pe alte scheme pentru aceleași costuri eligibile pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;[] întreprinderea nu a angajat salariați disponibilizați de o întreprindere asociată.Numele: …………………………….Funcția: ……………………………Semnătura autorizată și ștampila solicitantului*1): …………………Data semnării: ………………..Notă
*1) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
 + 
Anexa nr. 5
FORMULAR DE DECONT
Întreprinderea: …………………..

Luna Nr. Obligații de plată Plată*) Ajutor de statsolicitat**) – lei -
Costul salarial Salarii brute realizate – lei - Contribuțiiangajator – lei – Total – lei Obiectulplății Documentde platănr. …/data … Valoareaplății – lei – Extras de cont nr. …/data …  
0 1 2 3 4 5=3+4 6 7 8 9 10
Luna 1 Costul salarial pe întreprindere                
2 Costul salarial cu locurile de muncă nou-create (cheltuieli eligibile)      
Luna 1 Costul salarial pe întreprindere                
2 Costul salarial cu locurile de muncă nou-create (cheltuieli eligibile)      
Total   Costul salarial pe întreprindere                
  Costul salarial cu locurile de muncă nou-create (cheltuieli eligibile)      

Notă
*) Cuprinde totalul plăților aferente costurilor salariale pe întreprindere.
**) Se calculează prin aplicarea procentului intensității la cheltuieli eligibile – cost salarial cu locurile de muncă nou-create.
Numele: ……………………………..Semnătura autorizată și ștampila solicitantului: ………………..Funcția: …………………………….Data semnării: ……………………….NOTĂ:Formularul de decont este însoțit de următoarele documente*1), în copie:– stat de plată pe întreprindere semnat de salariați și de reprezentantul legal al întreprinderii;– stat de plată pentru locurile de muncă nou-create aferente investiției inițiale, semnat de salariați și de reprezentantul legal al întreprinderii;– instrumente de plată prin bancă a contribuțiilor obligatorii la asigurări sociale, a impozitului pe salarii și a salariilor nete, inclusiv rețineri;– extrase de cont care certifică efectuarea plăților, care poartă ștampila băncii emitente;– declarații privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale și a impozitului pe venit depuse la organele abilitate;– fișele conturilor în care se înregistrează cheltuielile cu salariile;– registrul general de evidență a salariaților, indicând pozițiile corespunzătoare salariaților care ocupă locurile de muncă nou-create;– situație centralizatoare referitoare la contribuția întreprinderii aferentă investiției la dezvoltarea regională prin plata impozitului pe salarii și a contribuțiilor de asigurări sociale.Notă
*1) Toate copiile vor purta mențiunea "conform cu originalul" și vor fi semnate de reprezentantul legal al întreprinderii și ștampilate.
 + 
Anexa nr. 6
Formular privind stadiul creării și menținerii locurilor de muncă

Număr mediu de salariați pe ultimele 12 luni la data depunerii cererii de acord pentru finanțare Număr mediu de salariați pe ultimele 12 luni la data depunerii cererii de plată Locuri de muncă conform planului de creare a locurilor de muncă în perioada ….. Locuri de muncă efectiv create la data depunerii cererii de plată Gradul de implementare aplanului de creare a locurilor de muncă la data depunerii cererii de plată
0 1 2 3 4=3/2
         

Numele: …………………………………Semnătura autorizată și ștampila solicitantului: …………………..Funcția: ………………………………..Data semnării: ………………………….. + 
Anexa nr. 7
Formular privind realizarea investiției

Nr. crt. Denumirea activului Nr. inventar Valoare înregistrată contabilitate fără TVA – lei- Factura înnr./data Document de plată Extras de cont
0 1 2 3 4 5 6
             

Numele: ………………………….Semnătura autorizată și ștampila solicitantului: ……………………Funcția: …………………………Data semnării: …………………… + 
Anexa nr. 8
FORMULAR PRIVIND MENȚINEREA INVESTIȚIEI

Nr. crt. Denumirea activului Nr. de inventar Valoarea înregistrată în contabilitate fără TVA – lei Informații privind înlocuirea activelor aferente planului de investiții
0 1 2 3 4
         

Subsemnatul, ……………………………………., în calitate de reprezentant legal, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că toate informațiile prezentate mai sus sunt corecte și complete.Semnătura autorizată: ……………………Funcția: ……………………………….Data semnării: ………………………….(la 17-12-2018,
Anexa nr. 8 a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)

 + 
Anexa nr. 9
FORMULAR
privind contribuția întreprinderii la dezvoltarea regională
pe perioada implementării și menținerii investiției (în perioada …. – ….)*
*) Formularul se va completa pentru fiecare an de raportare atât pentru perioada implementării proiectului de investiții, cât și pentru perioada monitorizării.

Nr. crt. Contribuția întreprinderii la dezvoltarea regională Valoarea plății
Contribuții angajator
Contribuții angajat
Impozit pe profit
Impozit pe dividende
Taxe și impozite locale
Total contribuții la dezvoltarea regională an 1
Contribuții angajator
Contribuții angajat
Impozit pe profit
Impozit pe dividende
Taxe și impozite locale
Total contribuții la dezvoltarea regională an 2
…..

Subsemnatul, ……………………………….., în calitate de reprezentant legal, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că toate informațiile prezentate mai sus sunt corecte și complete.Semnătura autorizată: ……………………Funcția: ……………………………….Data semnării: ………………………….(la 17-12-2018,
Anexa nr. 9 a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)
 + 
Anexa nr. 10
FORMULAR PRIVIND MENȚINEREA LOCURILOR DE MUNCĂ

An* Luna Nr. total de locuri de muncă pe total unitate Din care ocupate Nr. total de locuri de muncă aferente proiectului Din care ocupate
           
           
           
           

* An de monitorizare conform art. 8 alin. (3).Subsemnatul, ………………………………………………………, în calitate de reprezentant legal, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere că toate informațiile prezentate mai sus sunt corecte și complete.Semnătura autorizată: ……………………Funcția: ……………………………….Data semnării: ………………………….(la 17-12-2018,
Anexa nr. 10 a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 980 din 13 decembrie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1067 din 17 decembrie 2018
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x