Având în vedere prevederile cap. 6 "Aeroporturi internaționale, facilități și servicii pentru trafic" din anexa nr. 9 la Convenția privind aviația civilă internațională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944, la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 194/1965, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 14 din 24 aprilie 1965,ținând cont de prevederile acquis-ului Schengen, ale Regulamentului (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen),luând în considerare conținutul Catalogului Schengen – Controlul frontierelor externe, extrădarea și readmisia: Cele mai bune practici și recomandări,în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 27 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1)Prin prezenta hotărâre se stabilesc condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.(2)Certificarea unui aeroport civil de pe teritoriul României ca fiind aeroport internațional sau deschis traficului aerian internațional se face prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, pe baza constatărilor și recomandărilor cuprinse în raportul întocmit de o comisie de evaluare, înființată conform prevederilor prezentei hotărâri.(3)Documentele de certificare ca aeroport internațional, respectiv ca aeroport deschis traficului aerian internațional se eliberează pe perioadă nedeterminată.(4)Forma și conținutul documentelor de certificare prevăzute la alin. (3), precum și procedurile specifice de acordare, respingere sau revocare a certificării se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. +
Articolul 2(1)Zborurile internaționale pot fi efectuate de pe/pe aeroporturile certificate în condițiile prezentei hotărâri.(2)Poate solicita certificarea ca aeroport deschis traficului numai administratorul unui aeroport, dacă traficul aerian al acestuia nu depășește 350.000 de pasageri îmbarcați/an în anul anterior celui în care se solicită certificarea și dacă traficul aerian prognozat pe următorii 2 ani care urmează celui în care se solicită certificarea nu depășește 350.000 de pasageri îmbarcați/an.(la 03-11-2016,
Articolul 2 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Articolul 3.(1)Condițiile care trebuie îndeplinite de un aeroport civil pentru a fi certificat ca aeroport internațional sunt prevăzute în anexa nr. 1.(2)Condițiile care trebuie îndeplinite de un aeroport civil pentru a fi certificat ca aeroport deschis traficului aerian internațional sunt prevăzute în anexa nr. 2. +
Articolul 4(1)De la data ridicării controalelor la frontierele aeriene interne, ca urmare a aplicării prevederilor Deciziei Consiliului Uniunii Europene de aplicare integrală a acquis-ului Schengen pe teritoriul României, pe/de pe aeroporturile care nu solicită sau nu primesc certificarea stabilită prin prezenta hotărâre nu se mai pot efectua zboruri care au ca origine sau destinație aeroporturi situate pe teritoriul statelor care nu sunt părți la Acordul dintre guvernele statelor Uniunii Economice Benelux, al Republicii Federale Germania și al Republicii Franceze privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune, semnat la Schengen la 14 iunie 1985, și la Convenția, semnată la Schengen la 19 iunie 1990, de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune.(2)De la aceeași dată, zborurile efectuate între aeroporturi din România și aeroporturi de pe teritoriul unui stat care este parte la acordul și convenția prevăzute la alin. (1) vor fi considerate zboruri interne. +
Articolul 5(1)Comisia de evaluare prevăzută la art. 1 alin. (2) este formată din câte 3 reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, câte 2 reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne și câte un reprezentant al Autorității Naționale Fitosanitare, al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, al Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Sănătății.(la 03-11-2016,
Alineatul (1) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
(2)Comisia de evaluare se numește prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, pe baza propunerilor instituțiilor implicate, pentru fiecare cerere de evaluare în vederea certificării. +
Articolul 6(1)Evaluarea unui aeroport civil în scopul constatării îndeplinirii condițiilor de certificare ca aeroport internațional sau ca aeroport deschis traficului aerian internațional se face la cererea aeroportului în cauză, înregistrată la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.(2)Formularul de cerere, precum și documentația care trebuie anexată la aceasta se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.(2^1)Întreaga documentație necesară desfășurării activității de certificare se pune la dispoziția membrilor comisiei de evaluare, în vederea derulării activității pentru care a fost numită, de către solicitant, prin intermediul Ministerului Transporturilor.(la 03-11-2016,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
(3)În termen de 60 de zile de la numirea sa potrivit prevederilor art. 5 alin. (2), comisia de evaluare întocmește raportul privind îndeplinirea condițiilor de certificare a aeroportului, dar nu mai târziu de 6 luni de la data înregistrării cererii, și îl supune aprobării ministrului transporturilor și infrastructurii.(4)Fiecare membru al comisiei de evaluare verifică în ce măsură cerințele specifice instituției din care face parte, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, sunt îndeplinite la data certificării, în condițiile legii.(la 03-11-2016,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Articolul 7(1)Orice aeroport certificat potrivit prevederilor art. 1 este supus controlului și inspecțiilor din partea instituțiilor prevăzute la art. 5 alin. (1), conform atribuțiilor și competențelor legale ce le revin.(2)Administratorul aeroportului certificat potrivit prevederilor art. 1 are obligația:a)de a întocmi și de a înainta instituțiilor prevăzute la art. 5 alin. (1), în termen de 30 de zile de la sfârșitul fiecărui an calendaristic, un raport de autoevaluare privind modul de respectare a condițiilor care au stat la baza certificării, precum și de ducere la îndeplinire a recomandărilor comisiei de evaluare;(la 03-11-2016,
Litera a) din Articolul 7 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
… b)de a informa instituțiile prevăzute la art. 5 alin. (1) asupra oricăror modificări survenite în condițiile care au stat la baza certificării, în termen de cel mult 15 zile de la producerea acestora. … +
Articolul 8Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va dispune reevaluarea unui aeroport civil certificat ca aeroport internațional sau deschis traficului aerian internațional, în următoarele situații:a)ca urmare a efectuării de lucrări de reparații, dezvoltare, modernizare, care schimbă condițiile care au stat la baza certificării inițiale; … b)ca urmare a constatării unor modificări ale condițiilor care au stat la baza certificării inițiale; … c)ca urmare a activităților prevăzute la art. 7 alin. (1) sau primirii unor sesizări de constatare a existenței unor deficiențe la nivelul aeroportului, care influențează negativ activitățile de transport aerian internațional sau care determină nerespectarea standardelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2, după caz;(la 03-11-2016,
Litera c) din Articolul 8 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
… d)la constatarea unei modificări substanțiale a volumului de trafic derulat pe aeroport, inclusiv în cazul aeroporturilor certificate ca deschise traficului aerian internațional, a depășirii pragului prevăzut la art. 2 alin. (2).(la 03-11-2016,
Litera d) din Articolul 8 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
… e)în cazul în care prin raportul de certificare s-a stabilit că sunt necesare măsuri suplimentare pentru asigurarea conformității, iar acestea nu au fost îndeplinite în termenul stabilit prin raportul întocmit de comisia de evaluare sau reevaluare, după caz.(la 03-11-2016,
Articolul 8 a fost completat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
… +
Articolul 9(1)Reevaluarea prevăzută la art. 8 se efectuează de către o comisie de reevaluare având structura prevăzută la art. 5 alin. (1).(2)Comisia de reevaluare se numește prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, pe baza propunerilor instituțiilor implicate.(3)Prevederile art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător și comisiei de reevaluare.(la 03-11-2016,
Articolul 9 a fost completat de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Articolul 10(1)Comisia de reevaluare numită potrivit prevederilor art. 9 elaborează în termen de cel mult 60 de zile de la numire un raport pe care îl supune aprobării ministrului transporturilor și infrastructurii, care va conține și un plan de măsuri corective cu termene pentru eliminarea eventualelor neconformități constatate.(1^1)Monitorizarea aplicării planului de măsuri prevăzut la alin. (1) se realizează de către instituțiile prevăzute la art. 5 alin. (1), în părțile care le revin, pe baza informărilor periodice transmise de administratorul aeroportului la termenele stabilite prin planul de măsuri.(la 03-11-2016,
Articolul 10 a fost completat de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
(2)În cazul în care aeroportul nu reușește să elimine neconformitățile constatate și consemnate în raport la termenele stabilite prin planul de măsuri corective, documentul de certificare emis potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) poate fi revocat prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea instituțiilor prevăzute la art. 5 alin. (1).(la 03-11-2016,
Alineatul (2) din Articolul 10 a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Articolul 11(1)Pentru activitatea desfășurată, membrii comisiei de evaluare prevăzute la art. 5, precum și membrii comisiei de reevaluare prevăzute la art. 9 beneficiază de o indemnizație lunară în cuantum de 50% din venitul lunar brut al directorului general al aeroportului evaluat, respectiv reevaluat, plătită de aeroportul în cauză, pe perioada de evaluare/reevaluare.(2)Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a atribuțiilor ce revin membrilor comisiilor prevăzute la alin. (1) poate atrage răspunderea juridică aferentă, potrivit legii.(la 03-11-2016,
Articolul 11 a fost completat de Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Articolul 12Prezenta hotărâre creează cadrul juridic necesar aplicării directe a prevederilor art. 9 și a anexei III și anexei VI pct. 2 din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen), referitoare la organizarea infrastructurii aeroportuare. +
Articolul 13Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
──────────────
Ministrul transporturilor
și infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Viceprim-ministru,
ministrul administrației
și internelor,
Dan Nica
Ministrul sănătății,
Ion Bazac
Ministrul agriculturii,
pădurilor și dezvoltării rurale,
Ilie Sârbu
Șeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Vasile Pușcaș
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe PogeaBucurești, 8 iulie 2009.Nr. 791. +
Anexa nr. 1
CONDIȚII NECESARE
pentru certificarea unui aeroport civil ca aeroport internaționalA.Condiții verificate de Ministerul Transporturilor:1.Administratorul aeroportului deține un certificat de autorizare valabil, emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu reglementările specifice. … 2.Administratorul aeroportului asigură, direct sau prin alți agenți aeronautici civili autorizați, serviciile de handling la sol prevăzute în anexa la Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piața serviciilor de handling la sol pe aeroporturi RACR-APSH, ediția în vigoare, la o capacitate suficientă pentru traficul derulat pe aeroport. … 3.Administratorul aeroportului stabilește o procedură de colaborare cu utilizatorii*1) aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, în scopul asigurării unui nivel satisfăcător al facilităților și serviciilor necesare pentru o procesare rapidă a pasagerilor, echipajelor aeronavelor, bagajelor, mărfii și poștei. În situația în care aceste proceduri presupun participarea unor instituții ale statului care își desfășoară activitatea pe aeroport, ele vor trebui să fie avizate de instituțiile în cauză. De asemenea, aceste facilități și servicii vor fi proiectate astfel încât să se asigure o organizare optimă a fluxurilor.Notă …
*1) Utilizator al aeroportului înseamnă orice persoană fizică sau juridică responsabilă pentru transportul pasagerilor, al poștei și/sau al mărfurilor, pe calea aerului, de la sau către aeroportul în cauză. … 4.Administratorul aeroportului a stabilit o procedură de consultare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, cu reprezentanții autorităților de stat și ai agenților aeronautici civili care își desfășoară activitatea pe aeroport, aplicabilă în cazul planificării de noi terminale sau al modificării substanțiale a celor existente sau când sunt necesare modificări ale facilităților ca urmare a aplicării de noi proceduri. … 5.Aeroportul este împrejmuit cu gard perimetral, suficient de înalt încât să constituie un obstacol evident pentru persoane și care să beneficieze de sisteme suplimentare de supraveghere video pentru zi și noapte, eventual senzori și alte sisteme de avertizare. De asemenea, paza perimetrală se efectuează și prin observare directă, cu patrule mobile sau posturi fixe. … 6.În perimetrul aeroportului există spații de parcare auto de scurtă și lungă durată. … 7.Facilitățile de check-in sunt amplasate cât mai aproape posibil de punctele de sosire la terminal. … 8.Sunt asigurate facilitățile pentru utilizarea cărților de credit ca mijloc de plată a serviciilor prestate pe aeroport, inclusiv pentru achitarea tarifelor. … 9.Există și sunt funcționale, pe toată durata programului de funcționare a aeroportului, atât pe fluxul de plecări, cât și pe cel de sosiri, servicii de schimb valutar, cu respectarea prevederilor legale specifice acestei activități. … 10.Sunt amenajate încăperi dotate corespunzător pentru mamă și copil și spații speciale pentru infanți și însoțitorii acestora. … 11.Fluxurile de pasageri sunt semnalizate corespunzător, utilizându-se semnele internaționale prevăzute în documentele Organizației Aviației Civile Internaționale – Doc. 9636 și Doc. 9430. … 12.Informarea pasagerilor și a publicului cu privire la aterizarea și decolarea aeronavelor, anularea curselor, modificările de ultim moment ale orarului inițial, precum și schimbarea porților de îmbarcare se face prin intermediul panourilor sau al monitoarelor de informare, completate de un sistem de informare audio. … 13.Se asigură informarea vizuală a pasagerilor asupra bunurilor interzise la bordul aeronavelor, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens. Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională. … 14.Pentru controlul de securitate, autoritățile cu atribuții în acest sens utilizează echipamente specializate. … 15.Sunt amenajate încăperi sau spații speciale pentru cazurile în care măsurile de securitate impun controlul corporal al pasagerilor. Pasagerii sunt informați asupra scopului procedurii. … 16.Existența procedurilor de intervenție în cazul pasagerilor turbulenți. … 17.Este asigurat transportul între terminale sau între parcările auto și terminale, dacă acestea sunt amplasate la mare distanță. … 18.Administrația aeroportului stabilește proceduri specifice care să asigure sosirea bagajelor în timp util în zona de ridicare a bagajelor și proceduri de remediere urgentă în caz de incidente. … 19.Zona de ridicare a bagajelor este amenajată și dotată corespunzător, în concordanță cu volumul de trafic. … 20.Sunt asigurate mijloace de transport al bagajelor din zona de ridicare până la puncte cât mai apropiate de zonele în care pot fi accesate alte mijloace de transport. … 21.Sunt amenajate facilitățile necesare pentru depozitarea temporară a bagajelor, în scopul ridicării ulterioare. … 22.Sunt amenajate spații corespunzătoare, securizate, în care bagajele neridicate, neidentificate sau deteriorate sunt păstrate până la livrare, revendicare ori distrugere, conform legislației specifice. Personalul companiilor aeriene are acces la bagaje pe toată durata programului de funcționare a aeroportului. … 23.Este amenajat un spațiu corespunzător pentru revendicarea bagajelor pierdute. … 24.Sunt amenajate, atât pe fluxurile de sosiri, cât și pe cele de plecări, puncte de informare a pasagerilor. … … B.Condiții verificate de Ministerul Afacerilor Interne:1.În cadrul aeroportului a fost deschis și funcționează punct de trecere a frontierei. … 2.Controlul trecerii frontierei de stat este asigurat pe toată durata programului de funcționare a aeroportului de structurile Poliției de Frontieră. … 3.Asigurarea, amenajarea spațiilor și dotarea corespunzătoare a acestora se fac de către administrația aeroportului, iar echipamentele tehnice specifice activității proprii se asigură de către Poliția de Frontieră. … 4.Fluxurile de sosiri și plecări, interne și internaționale, sunt separate fizic, permanent, în întreaga zonă cuprinsă între cabinele de control trecere frontieră și aeronavă. Amenajarea separării va fi făcută astfel încât să se elimine posibilitatea ca persoanele, bunurile sau documentele să treacă de la un flux la altul. … 5.Pe platforma de parcare a aeronavelor, separarea fluxurilor se efectuează prin asigurarea transportului pasagerilor cu mijloace auto amenajate corespunzător. Se va asigura o distanță de cel puțin 200 m între aeronavele care efectuează zboruri internaționale și aeronavele care efectuează zboruri interne sau aplicarea de proceduri specifice, care să asigure prezența obligatorie a personalului Poliției de Frontieră la procedurile legate de transferul persoanelor la/de la aeronavă, în cazul în care distanța minimă menționată nu poate fi asigurată. … 6.Este organizat un flux separat fizic și permanent de celelalte fluxuri, în care pasagerii aflați în tranzit direct pe aceeași aeronavă sau care se transferă pe alte zboruri să poată rămâne temporar, fără parcurgerea formalităților de control la trecerea frontierei, cu excepția măsurilor de securitate, a celor antidrog sau circumstanțelor speciale, ori de vamă, atunci când este cazul. … 7.Se asigură informarea vizuală a pasagerilor asupra condițiilor de călătorie, consecințelor traficului de substanțe narcotice, asupra bunurilor supuse declarării scrise (bunuri culturale, sume de bani în numerar, substanțe stupefiante sau psihotrope), a celor prohibite sau supuse autorizării speciale la introducerea/scoaterea în/din țară, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens. Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională, iar amplasarea acestora este stabilită de comun acord cu autoritățile competente. … 8.Facilitățile pentru controlul trecerii frontierei trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)presemnalizarea zonei de efectuare a controlului la trecerea frontierei, inclusiv a liniilor alocate în funcție de cetățenie: EU/EEA/CH și ALL PASSPORTS (obligatoriu), VISA NOT REQUIRED (dacă se consideră necesar) sau categorie (CD, Crew, PRM – dacă se consideră necesar); presemnalizarea se realizează cu aproximativ 15-25 metri*2) înainte de cabinele de controlul de frontieră în linia I, prin indicatoare sau prin marcaje pe podea;Notă …
*2) Pentru terminalele existente, în situația în care această distanță nu poate fi respectată, ea va fi stabilită de comun acord de administrația aeroportului și autoritățile cu atribuții de control la frontieră. … b)marcarea prin semne vizibile a liniei de discreție ce semnalizează spațiul de așteptare pentru pasageri în fața cabinelor de control; … c)cabinele de control în linia I pentru fiecare flux de călători intrare/ieșire:– sunt într-un număr adaptat volumului de trafic; … – sunt amplasate cu partea frontală spre pasageri și într-o poziție înălțată față de rândul de pasageri în așteptare, pentru a permite vizualizarea de către polițistul de frontieră, în același timp asigurându-se comunicarea directă în timpul controlului; … – sunt dotate cu sisteme de închidere controlate de Poliția de Frontieră și este asigurată prevenirea observării neautorizate a ecranelor sistemelor computerizate; … – sunt semnalizate conform anexei III la Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen), în funcție de structura traficului, pe cetățenii EU/EEA/CH și ALL PASSPORTS (obligatoriu), VISA NOT REQUIRED (dacă se consideră necesar) sau categorii de persoane (CD, Crew, PRM – dacă se consideră necesar); … – indicatoarele de semnalizare a separării fluxurilor în funcție de cetățenie plasate deasupra cabinelor de linia I de control trebuie să respecte condițiile de vizibilitate, iluminat adecvat și flexibilitate, prin folosirea unor panouri electronice al căror afișaj să poată fi schimbat din cabinele de control, în vederea realocării fluxurilor în situația aglomerării; … … d)în fața cabinelor de control în linia I sunt instalate oglinzi care să permită atât vizualizarea pasagerilor care se află la controlul în linia I, în special minori, cât și a zonei dintre cabine, în scopul prevenirii eventualelor încercări de trecere neautorizate; … e)asigurarea ermetizării zonei dintre și de deasupra cabinelor de control, pentru prevenirea trecerii sau transmiterii de documente sau bunuri în mod neautorizat, prin instalarea de uși acționate din interiorul cabinelor de linia I și securizarea zonei până la tavan; … f)asigurarea unei linii de comunicație directă între cabinele din linia I și biroul de linia a II-a de control; … g)asigurarea de facilități de control automat al persoanelor, în cazul aeroporturilor cu trafic intens, pentru procesarea rapidă a pasagerilor, dacă se consideră necesar; … h)facilitățile de linia a II-a de control:– în imediata apropiere a liniei I este asigurată o cameră de control amănunțit al documentelor pe fiecare flux, separată fizic de alte încăperi, având o suprafață suficientă pentru instalarea echipamentelor necesare și având vizibilitate directă asupra fluxului de pasageri; … – este asigurat un spațiu suficient alocat intervievării persoanelor supuse verificărilor suplimentare; … – este alocat un spațiu securizat pentru colectarea datelor, verificarea și procesarea lor în Sistemul de informații privind vizele, EURODAC, AFIS/IMAGETRACK; … – există încăperi securizate pentru procedurile de reținere, amenajate conform cerințelor specifice, cu asigurarea supravegherii directe sau prin mijloace tehnice a persoanelor reținute; … – sunt alocate facilități de ședere temporară pentru persoanele cărora li s-a refuzat intrarea pe teritoriul României, supravegheate în permanență prin mijloace tehnice sau cu personal și având acces la utilități; … – sunt alocate spații pentru persoanele care solicită azil pe teritoriul României, separate în funcție de sex, având acces la utilități și condiții de ședere decentă; … – facilitățile de control în linia a II-a au acces direct la sistemul de supraveghere video al aeroportului, în funcție de necesitățile operative. Sistemul acoperă inclusiv platforma de parcare a aeronavelor, fluxul de sosire pentru zborurile extra-Schengen, cabinele de control în linia I, zona de transfer. Structura Poliției de Frontieră de pe aeroport are acces la imaginile sistemului video în timp real și înregistrate, pentru investigații operative. … … i)în scopul desfășurării activităților operative specifice, structura locală a Poliției de Frontieră dispune cel puțin de:– dispecerat/camera operațională; … – spațiu pentru păstrarea armamentului, muniției, echipamente de control, ștampile, vize; … – cameră tehnică; … – cameră pentru pregătirea personalului. … … … … C.Condiții verificate de Ministerul Finanțelor Publice:1.În cadrul aeroportului a fost deschis și funcționează birou vamal/punct vamal.(la 18-02-2022,
Punctul 1. din Litera C. , Anexa nr. 1 a fost modificat de Articolul 22, Capitolul V din HOTĂRÂREA nr. 237 din 16 februarie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 18 februarie 2022
)
Notă …
Articolele 1-5 din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 103 din 30 iunie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 30 iunie 2022 prevăd:
Articolul 1Numărul maxim de posturi pentru aparatul central al Autorității Vamale Române și structurile teritoriale stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 237/2022 privind organizarea și funcționarea Autorității Vamale Române și pentru modificarea pct. 1 de la lit. C din cadrul anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional se suplimentează cu 324 de posturi pe o perioadă determinată până la încetarea situației care generează un aflux masiv de mărfuri și persoane la frontiera României cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în porturile de la Marea Neagră, dar nu mai mult de 3 ani, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Articolul 2(1) Prin derogare de la prevederile art. 618 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și de la prevederile articolului unic alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la încetarea situației care generează un aflux masiv de mărfuri și persoane la frontiera României cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în porturile de la Marea Neagră, dar nu mai mult de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, pentru ocuparea funcțiilor publice vacante și temporar vacante nou-înființate potrivit art. 1, se pot organiza și desfășura concursuri, cu obligația de a înștiința Agenția Națională a Funcționarilor Publici cu privire la organizarea acestora cu cel puțin 13 zile înainte de data desfășurării probei scrise a concursului.(2) Prin derogare de la prevederile art. 618 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, pentru funcțiile publice prevăzute la alin. (1) anunțul privind concursul se publică pe pagina de internet a Autorității Vamale Române, respectiv a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu cel puțin 10 zile înainte de data desfășurării probei scrise a concursului.
Articolul 3Procedura de organizare și desfășurare a concursurilor pentru funcțiile publice prevăzute la art. 1 este cea prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, cu următoarele excepții:a) Autoritatea Vamală Română are obligația de a constitui comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor cu cel puțin 10 zile înainte de data desfășurării probei scrise a concursului;b) candidații depun dosarul de concurs la secretarul comisiei de concurs, în termen de 8 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Autorității Vamale Române, care conține în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare;c) comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs, pe baza îndeplinirii condițiilor de participare la concurs, în termen de 24 de ore de la data expirării termenului prevăzut la lit. b).
Articolul 4Prevederile art. 599 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Articolul 5(1) Prin derogare de la prevederile art. 374 alin. (2) și art. 375 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcțiile publice nou-înființate potrivit art. 1 se face prin act administrativ al conducătorului Autorității Vamale Române, cu încadrarea în limita numărului maxim de posturi aprobat pentru aparatul central al Autorității Vamale Române și structurile teritoriale, iar raporturile de serviciu ale funcționarilor publici numiți în funcțiile publice ca urmare a rezultatului concursului organizat și desfășurat în condițiile prevăzute la art. 2 și 3 încetează de drept potrivit prevederilor art. 517 lit. k) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, la data expirării termenului menționat la art. 1.(2) Drepturile salariale ale personalului încadrat conform alin. (1) se stabilesc potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. … 2.Controlul vamal este asigurat pe toată durata programului de funcționare a aeroportului de autoritatea vamală. … 3.Asigurarea, amenajarea spațiilor și dotarea corespunzătoare a acestora se fac de către administrația aeroportului, iar echipamentele tehnice specifice activității proprii se asigură de către autoritatea vamală. … 4.Culoarul de ieșire din zona benzilor de bagaje către zona publică trebuie să fie de minimum 15 m*3), astfel încât să se poată face selecția pasagerilor în vederea controlului vamal, iar la capetele culoarului trebuie să existe câte un birou destinat autorității vamale, primul în sensul de mers către ieșire pentru "bunuri de declarat", iar ultimul pentru controlul călătorilor selectați pentru control. Ambele birouri trebuie să fie dotate cu geamuri către culoarul de ieșire. Zona va fi marcată corespunzător.Notă …
*3) Pentru terminalele existente, în situația în care această distanță nu poate fi respectată, ea va fi stabilită de comun acord de administrația aeroportului și autoritățile cu atribuții de control la frontieră. … 5.Facilitățile pentru controlul vamal trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)amplasarea biroului/cabinei "Bunuri de declarat" este imediat după linia a II-a a poliției de frontieră, pe fiecare flux în parte (plecări/sosiri), iar a celui/celei pentru controlul călătorilor în celălalt capăt al culoarului de ieșire prevăzut la pct. C.4 necesar operațiunii de selecție a pasagerilor; … b)asigurarea unei cabine de control corporal pe fiecare flux, a unui birou operativ de tură, a unui spațiu de depozitare pentru bunurile reținute și a unui spațiu pentru echipajul canin; … c)asigurarea unei conexiuni securizate la internet care să permită conectarea cu bazele de date ale Direcției Generale a Vămilor și ale altor instituții abilitate. … … … D.Condiții verificate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor:1.Administratorul aeroportului face dovada existenței permanente și a funcționării corespunzătoare a facilităților privind sănătatea publică, controlul veterinar și fitosanitar. … 2.Administratorul aeroportului, în colaborare cu operatorii economici și utilizatorii aeroportului, aplică toate măsurile de rigoare pentru a se asigura că procurarea, prepararea, manipularea, păstrarea și servirea de produse alimentare și apă, destinate a fi consumate atât pe aeroport, cât și la bordul aeronavelor, se efectuează cu respectarea prevederilor legale privind igiena și siguranța alimentară. … 3.Administratorul aeroportului, în colaborare cu operatorii economici, utilizatorii aeroportului și instituțiile abilitate ale statului, asigură un sistem eficient de eliminare și neutralizare a excrementelor, reziduurilor, apelor uzate, deșeurilor, produselor alimentare neutilizate și interzise pentru a fi consumate și a altor substanțe care prezintă pericol pentru sănătatea persoanelor, animalelor sau pentru plante, în conformitate cu prevederile legale specifice. … 4.Sunt asigurate pe aeroport facilitățile proprii sau contractate necesare acordării de asistență medicală de prim ajutor și pentru transferul rapid al cazurilor medicale grave. … 5.Este asigurată o încăpere special destinată, de preferat la distanță de linia I de trecere a frontierei, pentru izolare și interviul pasagerilor atunci când autoritățile/instituțiile de sănătate publică naționale, regionale sau locale solicită acest lucru. … 6.Este asigurat de către aeroport accesul la servicii medicale de specialitate suficient de apropiate de aeroport, pentru a se realiza evaluarea rapidă, izolarea și tratamentul pasagerilor aflați în situația prevăzută la pct. D.5. … 7.Personalul necesar efectuării controalelor veterinare este asigurat de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor prin structurile teritoriale subordonate. … 8.Personalul necesar efectuării controalelor fitosanitare este asigurat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Autoritatea Națională Fitosanitară. … … (la 03-11-2016,
Anexa 1 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
+
Anexa nr. 2
CONDIȚII NECESARE
pentru certificarea unui aeroport civil ca
aeroport deschis traficului aerian internaționalA.Condiții verificate de Ministerul Transporturilor:1.Administratorul aeroportului deține un certificat de autorizare valabil, emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu reglementările specifice. … 2.Administratorul aeroportului asigură, direct sau prin alți agenți aeronautici civili autorizați, serviciile de handling la sol prevăzute în anexa la Reglementarea aeronautică civilă română privind accesul pe piața serviciilor de handling la sol pe aeroporturi RACR-APSH, ediția în vigoare, la o capacitate suficientă pentru traficul derulat pe aeroport. … 3.Administratorul aeroportului stabilește o procedură de consultare cu utilizatorii aeroportului sau cu reprezentanți ai acestora, cu reprezentanții autorităților de stat și ai agenților aeronautici civili care își desfășoară activitatea pe aeroport, aplicabilă în cazul planificării de noi terminale ori al modificării substanțiale a celor existente sau când sunt necesare modificări ale facilităților ca urmare a aplicării de noi proceduri. … 4.Aeroportul este împrejmuit cu gard perimetral, suficient de înalt încât să constituie un obstacol evident pentru persoane și care eventual să beneficieze de sisteme suplimentare de supraveghere video pentru zi și noapte, senzori și alte sisteme de avertizare. De asemenea, paza perimetrală se efectuează și prin observare directă, prin patrule mobile sau posturi fixe. … 5.În perimetrul aeroportului există spații de parcare auto de scurtă și lungă durată. … 6.Facilitățile de check-in sunt amplasate cât mai aproape posibil de punctele de sosire la terminal. … 7.Sunt asigurate facilitățile pentru utilizarea cărților de credit ca mijloc de plată a serviciilor prestate pe aeroport, inclusiv pentru achitarea tarifelor. … 8.Sunt amenajate încăperi dotate corespunzător pentru mamă și copil și spații speciale pentru infanți și însoțitorii acestora. … 9.Fluxurile de pasageri sunt semnalizate corespunzător, utilizându-se semnele internaționale prevăzute în documentele Organizației Aviației Civile Internaționale – Doc. 9636 și Doc. 9430. … 10.Informarea pasagerilor și a publicului cu privire la aterizarea și decolarea aeronavelor, anularea curselor, modificările de ultim moment ale orarului inițial, precum și schimbarea porților de îmbarcare se face prin intermediul panourilor sau al monitoarelor de informare, completate de un sistem de informare audio. … 11.Se asigură informarea vizuală a pasagerilor asupra bunurilor interzise la bordul aeronavelor, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens. Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională. … 12.Pentru controlul de securitate, autoritățile cu atribuții în acest sens utilizează echipamente specializate. … 13.Sunt amenajate încăperi sau spații speciale pentru cazurile în care măsurile de securitate impun controlul corporal al pasagerilor. Pasagerii sunt informați asupra scopului procedurii. … 14.Existența procedurilor de intervenție în cazul pasagerilor turbulenți. … 15.Administrația aeroportului stabilește proceduri specifice care să asigure sosirea bagajelor în timp util în zona de ridicare a bagajelor și proceduri de remediere urgentă în caz de incidente. … 16.Zona de ridicare a bagajelor este amenajată și dotată corespunzător, în concordanță cu volumul de trafic. … 17.Sunt asigurate mijloace de transport al bagajelor din zona de ridicare până la puncte cât mai apropiate de zonele în care pot fi accesate alte mijloace de transport. … 18.Sunt amenajate facilitățile necesare pentru depozitarea temporară a bagajelor, în scopul ridicării ulterioare. … 19.Sunt amenajate spații corespunzătoare, securizate, în care bagajele neridicate, neidentificate sau deteriorate sunt păstrate până la livrare, revendicare ori distrugere, conform legislației specifice. Personalul companiilor aeriene are acces la bagaje pe toată durata programului de funcționare a aeroportului. … 20.Este amenajat un spațiu corespunzător pentru revendicarea bagajelor pierdute. … … B.Condiții verificate de Ministerul Afacerilor Interne:1.În cadrul aeroportului a fost deschis și funcționează punct de trecere a frontierei. … 2.Controlul trecerii frontierei de stat este asigurat pe toată durata programului de funcționare a aeroportului de structura Poliției de Frontieră. … 3.Asigurarea, amenajarea spațiilor și dotarea corespunzătoare a acestora se fac de către administrația aeroportului, iar echipamentele tehnice specifice activității proprii se asigură de către Poliția de Frontieră. … 4.Fluxurile de sosiri și plecări sunt separate fizic, iar cele interne și internaționale sunt separate fizic sau în timp. Separarea fizică se realizează în întreaga zonă cuprinsă între cabinele de control trecere frontieră și aeronavă. Amenajarea separării va fi făcută astfel încât să se elimine posibilitatea ca persoanele, bunurile sau documentele să treacă de la un flux la altul. Pentru situația separării fluxului de plecare în timp, este necesară existența unei proceduri la nivelul aeroportului, care să asigure procesarea pasagerilor pe zborurile interne și internaționale fără a fi posibilă amestecarea lor. … 5.Pe platforma de parcare a aeronavelor, separarea fluxurilor se efectuează prin asigurarea prezenței obligatorii a personalului Poliției de Frontieră la procedurile legate de transferul persoanelor la/de la aeronavă. … 6.Asigurarea informării vizuale a pasagerilor asupra condițiilor de călătorie, consecințelor traficului de substanțe narcotice, asupra bunurilor supuse declarării scrise (bunuri culturale, sume de bani în numerar, substanțe stupefiante sau psihotrope), a celor prohibite sau supuse autorizării speciale la introducerea/scoaterea în/din țară, precum și asupra măsurilor prevăzute de lege în acest sens. Informațiile sunt afișate în cel puțin două limbi de circulație internațională, iar amplasarea acestora este stabilită de comun acord cu autoritățile competente. … 7.Facilitățile pentru controlul trecerii frontierei trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)dacă este posibil, presemnalizarea, prin indicatoare sau prin marcaje pe podea, a zonei de efectuare a controlului la trecerea frontierei, inclusiv a liniilor alocate în funcție de cetățenie: EU/EEA/CH și ALL PASSPORTS (obligatoriu), VISA NOT REQUIRED (dacă se consideră necesar) sau categorie (CD, Crew, PRM – dacă se consideră necesar); … b)marcarea prin semne vizibile a liniei de discreție ce semnalizează spațiul de așteptare pentru pasageri în fața cabinelor de control; … c)cabinele de control din linia I pentru fiecare flux de călători intrare/ieșire:– sunt într-un număr adaptat volumului de trafic; … – sunt amplasate cu partea frontală spre pasageri și într-o poziție înălțată față de rândul de pasageri în așteptare, pentru a permite vizualizarea de către polițistul de frontieră, în același timp asigurându-se comunicarea directă în timpul controlului; … – sunt dotate cu sisteme de închidere controlate de Poliția de Frontieră și este asigurată prevenirea observării neautorizate a ecranelor sistemelor computerizate; … – sunt semnalizate conform anexei III la Regulamentul (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen), în funcție de structura traficului, pe cetățenii EU/EEA/CH și ALL PASSPORTS (obligatoriu), VISA NOT REQUIRED (dacă se consideră necesar) sau categorii de persoane (CD, Crew, PRM – dacă se consideră necesar); … – indicatoarele de semnalizare a separării fluxurilor în funcție de cetățenie plasate deasupra cabinelor din linia I de control trebuie să respecte condițiile de vizibilitate, iluminat adecvat și flexibilitate, prin folosirea unor panouri electronice al căror afișaj să poată fi schimbat din cabinele de control, în vederea realocării fluxurilor în situația aglomerării; … … d)în fața cabinelor de control din linia I sunt instalate oglinzi care să permită vizualizarea pasagerului care se află la controlul în linia I, în special minori, precum și a zonei dintre cabine, în scopul prevenirii eventualelor încercări de trecere neautorizate; … e)asigurarea ermetizării zonei dintre și de deasupra cabinelor de control, pentru prevenirea trecerii sau transmiterii de documente sau bunuri în mod neautorizat, prin instalarea de uși acționate din interiorul cabinelor de linia I și securizarea zonei până la tavan; … f)asigurarea unei linii de comunicație directă între cabinele din linia I și biroul din linia a II-a de control; … g)facilitățile din linia a II-a de control:– în imediata apropiere a liniei I este asigurată o cameră de control amănunțit al documentelor pe fiecare flux, separată fizic de alte încăperi, având o suprafață suficientă pentru instalarea echipamentelor necesare și având vizibilitate directă asupra fluxului de pasageri; … – este asigurat un spațiu suficient alocat intervievării persoanelor supuse verificărilor suplimentare; … – este alocat un spațiu securizat pentru colectarea datelor, verificarea și procesarea lor în Sistemul de informații privind vizele; … – există încăperi securizate pentru procedurile de reținere, amenajate conform cerințelor specifice, cu asigurarea supravegherii directe sau prin mijloace tehnice a persoanelor reținute; … – sunt alocate facilități de ședere temporară pentru persoanele cărora li s-a refuzat intrarea pe teritoriul României, supravegheate în permanență prin mijloace tehnice sau cu personal și având acces la utilități; … – sunt alocate spații pentru persoanele care solicită azil pe teritoriul României, separate în funcție de sex, având acces la utilități și condiții de ședere decentă; … – facilitățile de control în linia a II-a au acces direct la sistemul de supraveghere video al aeroportului, în funcție de necesitățile operative. Sistemul acoperă inclusiv platforma de parcare a aeronavelor, fluxul de sosire pentru zborurile extra-Schengen, cabinele de control în linia I. Structura Poliției de Frontieră de pe aeroport are acces la imaginile sistemului video în timp real și înregistrate, pentru investigații operative; … … h)în scopul desfășurării activităților operative specifice, structura locală a Poliției de Frontieră dispune cel puțin de:– dispecerat/cameră operațională; … – spațiu pentru păstrarea armamentului, muniției, echipamente de control, ștampile, vize; … – cameră tehnică; … – cameră pentru pregătirea personalului. … … … … C.Condiții verificate de Ministerul Finanțelor Publice:1.Aeroportul se află în raza de competență teritorială a unui birou vamal care asigură controlul vamal la cerere. … 2.Controlul vamal este asigurat, la cerere, de lucrători vamali repartizați de la biroul vamal în a cărui rază de competență teritorială se află aeroportul, atunci când sunt operate curse internaționale. … 3.Asigurarea, amenajarea spațiilor și dotarea corespunzătoare a acestora se fac de către administrația aeroportului, iar echipamentele tehnice specifice activității proprii se asigură de către autoritatea vamală. … 4.Culoarul de ieșire din zona benzilor de bagaje către zona publică trebuie să fie de minimum 15 m*4), astfel încât să se poată face selecția pasagerilor în vederea controlului vamal, iar la capetele culoarului trebuie să existe câte un birou destinat autorității vamale, primul în sensul de mers către ieșire pentru "bunuri de declarat", iar ultimul pentru controlul călătorilor selectați pentru control. Ambele birouri trebuie să fie dotate cu geamuri către culoarul de ieșire. Zona va fi marcată corespunzător.Notă …
*4) Pentru terminalele existente, în situația în care această distanță nu poate fi respectată, ea va fi stabilită de comun acord de administrația aeroportului și autoritățile cu atribuții de control la frontieră. … 5.Facilitățile pentru controlul vamal trebuie să îndeplinească următoarele condiții:a)amplasarea biroului/cabinei "Bunuri de declarat" este imediat după linia a II-a a poliției de frontieră, pe fiecare flux în parte (plecări/sosiri), iar a celui/celei pentru controlul călătorilor în celălalt capăt al culoarului de ieșire prevăzut la pct. C.4 necesar operațiunii de selecție a pasagerilor; … b)asigurarea unei cabine de control corporal pe fiecare flux, a unui birou operativ de tură, a unui spațiu de depozitare pentru bunurile reținute și a unui spațiu pentru echipajul canin; … c)asigurarea unei conexiuni securizate internet care să permită conectarea cu bazele de date ale Direcției Generale a Vămilor și ale altor instituții abilitate. … … … D.Condiții verificate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Sănătății și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor:1.Administratorul aeroportului face dovada existenței permanente și a funcționării corespunzătoare a facilităților privind sănătatea publică, controlul veterinar și fitosanitar. … 2.Administratorul aeroportului, în colaborare cu operatorii economici și utilizatorii aeroportului, aplică toate măsurile de rigoare pentru a se asigura că procurarea, prepararea, manipularea, păstrarea și servirea de produse alimentare și apă, destinate a fi consumate atât pe aeroport, cât și la bordul aeronavelor, se efectuează cu respectarea prevederilor legale privind igiena și siguranța alimentară. … 3.Administratorul aeroportului, în colaborare cu operatorii economici, utilizatorii aeroportului și instituțiile abilitate ale statului, asigură un sistem eficient de eliminare și neutralizare a excrementelor, reziduurilor, apelor uzate, deșeurilor, produselor alimentare neutilizate și interzise pentru a fi consumate și a altor substanțe care prezintă pericol pentru sănătatea persoanelor, animalelor sau pentru plante, în conformitate cu prevederile legale specifice. … 4.Sunt asigurate pe aeroport facilitățile proprii sau contractate necesare acordării de asistență medicală de prim ajutor și pentru transferul rapid al cazurilor medicale grave. … 5.Este asigurată o încăpere special destinată, de preferat la distanță de linia I de trecere a frontierei, pentru izolare și interviul pasagerilor atunci când autoritățile/instituțiile de sănătate publică naționale, regionale sau locale solicită acest lucru. … 6.Este asigurat de către aeroport accesul la servicii medicale de specialitate suficient de apropiate de aeroport, pentru a se realiza evaluarea rapidă, izolarea și tratamentul pasagerilor aflați în situația prevăzută la pct. D.5. … 7.Personalul necesar efectuării controalelor veterinare este asigurat de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor prin structurile teritoriale subordonate. … 8.Personalul necesar efectuării controalelor fitosanitare este asigurat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Autoritatea Națională Fitosanitară. … … (la 03-11-2016,
Anexa 2 a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 26 octombrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 881 din 03 noiembrie 2016
)
___________