HOTĂRÂRE nr. 79 din 13 iunie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 500 din 19 iunie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67, art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, și Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/275 din 5.06.2018,->Senatul adoptă prezenta hotărâre.> + 
Articolul 1Senatul României:Constată că principiile subsidiarității și proporționalității sunt respectate.a)SubsidiaritateaVerificarea adecvării LAG (legislația alimentară generală) a arătat în mod clar că atingerea unui nivel ridicat de protecție a sănătății publice și a intereselor consumatorilor din întreaga Uniune în domeniul alimentar se realizează cel mai bine printro acțiune la nivelul Uniunii.În special, implementarea sistematică a principiului analizei riscurilor la nivelul Uniunii a ridicat nivelul general de protecție a sănătății umane în întreaga Uniune și a minimizat diferențele de abordare dintre statele membre cu privire la principalele riscuri în materie de siguranță alimentară. Acest lucru asigură faptul că există o înțelegere și o abordare comună în ceea ce privește siguranța alimentară care promovează punerea în aplicare eficace și asigurarea respectării legislației și care facilitează funcționarea pieței interne într-un sector esențial al economiei europene.Statele membre consideră că provocările în materie de siguranță alimentară, într-un mediu cu un nivel foarte ridicat al schimburilor comerciale și un lanț de aprovizionare cu alimente complex, necesită un sistem de reglementare puternic la nivelul Uniunii. Părțile interesate din industrie și din societatea civilă sunt de acord cu abordarea de mai sus.Este încă marcantă experiența pagubelor produse de crizele succesive din domeniul siguranței alimentare de dinainte de Regulamentul LAG care au subminat credibilitatea Uniunii de a asigura faptul că alimentele sunt sigure. În plus, după cum se menționează în verificarea adecvării LAG, măsurile din domeniul siguranței alimentelor și hranei pentru animale au cel mai mare impact atunci când sunt luate la nivelul Uniunii.b)ProporționalitateaAvând în vedere problemele identificate mai sus, scopul prezentului regulament este de a introduce modificări în cadrul juridic existent care sunt limitate la ceea ce este strict necesar pentru a se atinge obiectivele stabilite pentru această inițiativă de a îmbunătăți încrederea cetățenilor și a părților interesate în ceea ce privește transparența și durabilitatea abordării Uniunii referitor la siguranța alimentelor, în special în ceea ce privește evaluarea riscurilor.În special, nivelul mai ridicat de transparență și responsabilitate a studiilor utilizate de EFSA pentru evaluarea riscurilor nu ar putea fi realizat fără supunerea acestor studii și a datelor pe care acestea le folosesc controlului public. În plus, normele actuale privind confidențialitatea variază în funcție de subregiunea în cauză, ceea ce nu garantează o metodă uniformă de gestionare a transparenței.Armonizarea acestor norme este proporțională, menținânduse, în același timp, după caz, echilibrul specific al intereselor din legislațiile sectoriale. Sunt incluse dispoziții adecvate pentru a proteja drepturile solicitanților din sectorul comercial. + 
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 13 iunie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
IULIAN-CLAUDIU MANDA
București, 13 iunie 2018.Nr. 79.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x