HOTĂRÂRE nr. 789 din 10 noiembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 434 din 17 noiembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 789 10/11/1998
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 9
ActulREFERIRE LAOG (R) 25 25/08/1993 ART. 6
ActulREFERIRE LAOG (R) 25 25/08/1993 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 25 25/08/1993 ART. 3
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 975 23/12/1998
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 789 10/11/1998

privind aprobarea Programului de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniul marketingului şi stimulării exporturilor



În temeiul prevederilor art. 6 şi ale art. 16 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, republicată, cu modificările ulterioare, ale art. 9 alin. (4) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, şi ale art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniul marketingului şi stimulării exporturilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2(1) Se aprobă suplimentarea bugetului Consiliului pentru Reforma pe anul 1998 la cap. 78.01 "Cheltuieli din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vărsăminte din privatizare" cu suma de 20 miliarde lei din Fondul la dispoziţia Guvernului, constituit din vărsăminte din privatizare, pentru implementarea programului prevăzut la art. 1.(2) Programul prevăzut la art. 1 este operational de la data deschiderii creditelor bugetare aferente de către Ministerul Finanţelor, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 3(1) Consiliul pentru Reforma va aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.(2) Ministerul Finanţelor va introduce în bugetul de stat modificările ce decurg din prevederile prezentei hotărâri.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul reformei,preşedintele Consiliului pentru Reforma,Ioan MuresanMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
AnexăPROGRAMULDE SPRIJINIRE A ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII ÎN DOMENIUL MARKETINGULUI ŞI STIMULĂRII EXPORTURILORObiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniul marketingului şi al stimulării exporturilor, denumit în continuare program, urmăreşte sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii pentru afirmarea şi valorificarea potenţialului lor efectiv de producţie, de prestare de servicii şi de vânzări şi pentru sporirea volumului lor de afaceri, în scopul creşterii contribuţiei sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei comerciale şi la crearea de noi locuri de muncă şi surse de venit pentru populaţie.Obiective specifice
 + 
Articolul 2Prezentul program urmăreşte următoarele obiective specifice:a) educarea întreprinzătorilor în spiritul marketingului şi al creşterii capacităţilor întreprinderilor mici şi mijlocii de a utiliza metodele şi tehnicile de marketing;b) îmbunătăţirea accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la informaţii de piaţa şi facilitarea valorificării acestor informaţii;c) îmbunătăţirea promovării produselor şi serviciilor întreprinderilor mici şi mijlocii;d) stimularea comunicării şi a parteneriatului în afaceri.Conţinutul programului
 + 
Articolul 3Prin prezentul program se finanţează parţial, prin ajutor financiar nerambursabil, cheltuielile efectuate de întreprinderile mici şi mijlocii în cadrul unor proiecte precise, în următoarele activităţi de marketing:a) participari la târguri şi expoziţii, în ţara şi în străinătate;b) realizarea de materiale promotionale;c) participari la cursuri de marketing;d) accesul la informaţii de piaţa.Condiţii de eligibilitate a beneficiarilor
 + 
Articolul 4În cadrul acestui program poate beneficia de ajutor financiar întreprinderea mica sau mijlocie care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:a) are capital social integral privat;b) se încadrează în criteriile prevăzute la art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, republicată;c) are o durată de funcţionare la data depunerii solicitării de cel puţin 2 ani;d) participarea la capitalul ei social a unor societăţi comerciale care nu se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii nu depăşeşte, cumulat, 25%;e) nu produce şi/sau nu comercializează produse sau nu prestează servicii care, prin natura lor sau a tehnologiilor utilizate, reprezintă un pericol pentru viaţa sau pentru securitatea consumatorilor ori pentru mediul înconjurător. Condiţii de eligibilitate a proiectelor
 + 
Articolul 5Se pot finanta, parţial, prin ajutoare financiare nerambursabile, în condiţiile prezentului program, acţiunile prevăzute în anexa nr. 1.Întreprinderile solicitante pot beneficia de ajutor financiar nerambursabil pentru finanţarea parţială a unor proiecte care includ una sau mai multe dintre acţiunile prevăzute în anexa nr. 1.Proiectele nu pot cuprinde acţiuni în beneficiul unor întreprinderi care nu sunt eligibile conform prevederilor art. 4 sau în favoarea unor produse, servicii ori mărci ale unor astfel de întreprinderi.La stabilirea sumei care se aloca pentru finanţarea parţială a proiectelor eligibile se iau în considerare numai costurile eligibile, potrivit anexei nr. 1 la prezentul program.O întreprindere mica sau mijlocie poate beneficia doar o singură dată de finanţarea parţială a unor acţiuni de marketing potrivit prezentului program.Stabilirea ajutorului financiar nerambursabil acordat pentru proiect
 + 
Articolul 6Plafonul sprijinului financiar se determina prin aplicarea cotei de cofinantare de cel mult 50% la suma totală a costurilor eligibile, dar nu mai mult de 40 milioane lei.Condiţii de solicitare şi de obţinere a ajutoarelor financiare nerambursabile
 + 
Articolul 7Solicitarea ajutorului financiar se va face de către întreprinderile mici şi mijlocii, prin completarea formularului-tip prevăzut în anexa nr. 2, care poate fi ridicat de la Camera de Comerţ şi Industrie a României, de la Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, respectiv de la camerele de comerţ şi industrie judeţene.
 + 
Articolul 8Formularele-tip se completează în limba română şi poarta semnatura în original a reprezentantului legal, precum şi ştampila întreprinderii.Completarea formularului-tip se face prin dactilografiere.Sunt considerate valabile numai acele formulare-tip care au toate rubricile completate fără omisiuni.
 + 
Articolul 9Formularele-tip completate se transmit sau se depun simultan la Consiliul pentru Reforma şi la Camera de Comerţ şi Industrie a României, la Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti, respectiv la camerele de comerţ şi industrie judeţene.Termenul limita pentru depunerea sau transmiterea solicitărilor este de 60 de zile de la data la care programul este operational, potrivit art. 2 alin. (2) din prezenta hotărâre.Data transmiterii sau a depunerii solicitărilor se probează prin număr de înregistrare sau prin data poştei.
 + 
Articolul 10Aprobarea solicitărilor formulate de întreprinderile mici şi mijlocii, care corespund criteriilor de eligibilitate, se efectuează în ordinea depunerii sau a transmiterii lor, după caz, în limita bugetului alocat programului.
 + 
Articolul 11În 30 de zile de la expirarea termenului de depunere a solicitărilor, Consiliul pentru Reforma va transmite scrisori de înştiinţare privind aprobarea solicitării numai acelor întreprinderi mici şi mijlocii care au fost acceptate în program.
 + 
Articolul 12Ajutorul financiar nerambursabil se plăteşte de către Consiliul pentru Reforma, pe baza formularului-tip aprobat şi a înştiinţării de aprobare a solicitării.O dată cu înştiinţarea de aprobare a solicitării se restituie solicitantului un exemplar original al formularului-tip aprobat, cu confirmare de primire. Al doilea exemplar original al formularului-tip aprobat se păstrează la Consiliul pentru Reforma.
 + 
Articolul 13Virarea efectivă a sumei care constituie ajutor financiar nerambursabil se face pe bază de decont de cheltuieli, însoţit de documente justificative, în original şi în copie – factura şi ordinul de plată vizat de banca plătitorului – sau cu menţiunea "Conform cu originalul" şi de dovada receptionarii efective a bunurilor şi/sau a serviciilor care au făcut obiectul plăţii. Nu vor fi acceptate deconturi de cheltuieli care nu sunt însoţite de documente probatoare complete.Virarea efectivă a sumei care constituie ajutor financiar nerambursabil se face în ordinea cronologică a depunerii decontului.Termenul limita până la care se poate efectua decontul se comunică solicitantului de către Consiliul pentru Reforma, în cadrul înştiinţării de aprobare a solicitării. Efectuarea decontului în termenul prevăzut revine în exclusivitate solicitantului.
 + 
Articolul 14Suma virata nu poate depăşi 50% din costurile eligibile, efectiv realizate. Nu pot fi rambursate decât cheltuielile care au făcut obiectul aprobării Consiliului pentru Reforma, conform înştiinţării de aprobare a solicitării.
 + 
Anexa 1––-la program–––-    ACTIVITĂŢILE DE MARKETING ŞI CHELTUIELILE ELIGIBILE AFERENTE, CARE FAC OBIECTUL FINANŢĂRII

           
  Activităţile de marketing Cheltuielile eligibile
  Participări la târguri şi expoziţii, în ţară şi în străinătate  
      Cheltuieli pentru închirieri de standuri
      Cheltuieli pentru amenajarea standurilor
      Cheltuieli pentru materiale publicitare
      Participarea la diverse manifestări în cadrul târgurilor
      Cheltuieli pentru transport şi cazare
  Realizarea de materiale promoţionale    
      Cheltuieli pentru materialele destinate promovării pe pieţe externe a produselor/serviciilor şi/sau a întreprinderii
      Cheltuieli pentru tipărituri:
        * pliante
        * cataloage
        * apariţii în publicaţii de specialitate
      Cheltuieli pentru traducerea materialelor promoţionale
      Cheltuieli pentru acţiuni promoţionale în mass-media:
        * campanii publicitare în ziare şi reviste
        * spoturi/clipuri publicitare la radio şi la televiziune
      Taxe de înscriere în cataloage şi în bănci de date industrial-comerciale
      Elaborarea şi menţinerea de pagini WEB pentru prezentare pe INTERNET
      Cheltuieli de consultanţă, design şi alte cheltuieli de concepere a materialelor promoţionale, inclusiv a ambalajelor
  Participări la cursuri de marketing    
      Taxă de participare pentru personalul întreprinderii
      Achiziţionarea de manuale de specialitate
      Cheltuieli pentru transport şi cazare
  Accesul la informaţii de piaţă    
      Cheltuieli pentru obţinerea de informaţii de la camerele de comerţ din ţară şi din străinătate, de la centre de afaceri etc.
      Cheltuieli pentru obţinerea de informaţii legate de studiile de piaţă, realizate, periodic sau la comandă, de firme specializate

 + 
Anexa 2––-la program–––-               – FORMULAR-TIP-    SOLICITARE DE AJUTOR FINANCIAR NERAMBURSABIL PENTRU FINANŢAREA PARŢIALĂ A UNOR ACTIVITĂŢI DE MARKETING    (Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba română, prin dactilografiere în doua exemplare egal valabile)    Subscrisă, având datele de identificare menţionate la pct. A, reprezentată legal prin dl/dna ………….., solicita cofinantarea proiectului descris la pct. C, în condiţiile prevederilor programului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 789/1998.    A. Datele de identificare a întreprinderii mici sau mijlocii solicitante:    Denumirea completa a întreprinderii …………………………………    Sediul …………………………………………………………..    Telefon/Fax ………………………………………………………    Numărul de înmatriculare în Registrul comerţului ……………………..    Codul fiscal ……………………………………………………..    Forma juridică ……………………………………………………    Forma de proprietate integral privată DA [] NU []    Capitalul social ………….. mil. lei,    din care:    – persoane fizice …………. %    – persoane juridice:      – întreprinderi mici şi mijlocii (conform art. 4        din programul aprobat prin Hotărârea Guvernului        nr. 789/1998) …………. %      – alte societăţi comerciale …………. % .    B. Alte informaţii despre întreprinderea mica sau mijlocie solicitanta:    Obiectul principal de activitate ……………………………………    …………………………………………………………………    …………………………………………………………………    Numărul mediu anual de angajaţi (potrivit ultimului bilanţ    contabil aprobat) ……………………………………………….    Cifra de afaceri (potrivit ultimului bilanţ contabil     aprobat) ……………………………………………….. mii lei,    din care:      – din activitatea principala: …………….. %      – venituri din export: …………….. %    Profit/Pierdere (potrivit ultimului bilanţ contabil     aprobat) …………………………………………………. mii lei    (Anexati copii de pe bilanţurile contabile aprobate pe ultimii 2 ani).    C. Activitatea actuala şi viitoare a întreprinderii mici sau mijlocii solicitante:    Descrieti succint activităţile întreprinderii dumneavoastră (produsele şi/sau serviciile oferite, poziţia pe piaţa etc.) şi planurile de viitor:    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    D. Descrierea proiectului pentru care se solicita cofinantarea:    D1. Marcati cu X activităţile pentru care solicitati cofinantarea (în cazul în care obiectivul proiectului presupune realizarea, în limita plafoanelor de finanţare prevăzute, a mai multor categorii de activităţi dintre cele menţionate mai jos, se pot marca mai multe categorii de activităţi finanţate prin proiect):    Tipul activităţii de marketing pentru care se solicita cofinantarea:    1. Participarea la târguri şi expoziţii, în ţara şi în străinătate []    2. Realizarea de materiale promotionale []    3. Participarea la cursuri de marketing []    4. Accesul la informaţii de piaţa []    D2. Descrieti acţiunile pe care le veţi desfăşura pentru realizarea efectivă a activităţilor de marketing indicate anterior la lit. D1 (obiective, perioade de timp vizate, efecte favorabile asteptate):    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    ………………………………………………………………..    Anexati în copie, dacă consideraţi ca este relevant, orice document care poate aduce informaţii suplimentare legate de acţiunile de marketing vizate.    D3. Cheltuielile eligibile (conform anexei nr. 1 la program), estimate pentru acţiunile descrise la lit. D2.┌─────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Cheltuielile eligibile │ Suma ││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││──────────────────────────────────│──────────────────────────────││ TOTAL: │ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ D4. Declaraţie pe propria răspundere ││ Subsemnatul(a) ……………….., identificat(a) cu B.I. (pasaport) ││ seria ……… nr. ………, eliberat de ……………. la data de … ││ …….., cu domiciliul în localitatea ……………., str. ………… ││ nr. ……, bl. …., sc. …, ap. …., sectorul/judeţul ……….., în ││ calitate de reprezentant legal al întreprinderii solicitante, declar pe ││ propria răspundere ca toate informaţiile furnizate şi consemnate în ││ prezentul document şi în anexele la acesta sunt veridice, corecte şi ││ complete. ││ ││ Declar pe propria răspundere ca produsele şi/sau serviciile pe care ││ le produce şi/sau le comercializează întreprinderea pe care o reprezint nu ││ contravin, prin natura lor sau a tehnologiilor utilizate, reglementărilor ││ în vigoare cu privire la protecţia vieţii şi a securităţii consumatorilor ││ sau cu privire la protecţia mediului înconjurător. │ │ ││ În caz de admitere a solicitării şi de aprobare a proiectului, ma oblig ││ sa respect întocmai condiţiile prevăzute în prezenta declaraţie, precum şi ││ celelalte prevederi legale. Ma oblig, de asemenea, sa furnizez Consiliului ││ pentru Reforma, la cerere, datele şi informaţiile necesare în vederea ││ controlului condiţiilor prevăzute în prezenta declaraţie, a urmăririi ││ derulării proiectului aprobat şi a evaluării rezultatelor acestuia. ││ ││ ││ Semnatura şi ştampila ││ ││ Data: ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ E. Spaţiu rezervat Camerei de Comerţ şi Industrie a ……………….. ││ Întreprinderea solicitanta ……………….. întruneşte condiţiile ││ de eligibilitate prevăzute de programul aprobat prin Hotărârea Guvernului ││ nr. 789/1998 ││ ││ DA [] NU [] ││ ││ ││─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────││ Cheltuielile eligibile propuse pentru aprobare │ Suma ││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││─────────────────────────────────────────────────│───────────────────────────││ TOTAL: │ ││─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────││ Suma propusă pentru cofinantare (până la 50% din cheltuielile eligibile ││ aprobate, dar nu mai mult de 40 milioane lei): …………… mii lei ││ ││ Observaţii: ││ ……………………………………………………………….. ││ ……………………………………………………………….. ││ ││ Vizat: ││ ───── ││ Numele şi prenumele …………………………………………… ││ ││ Funcţia ……………………………………………………… ││ ││ Semnatura şi ştampila ││ ││ Data ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Spaţiu rezervat Consiliului pentru Reforma ││ ││ Aprobat: DA [] NU [] ││ ──────── ││ pentru suma de …………………………. mii lei. ││ ││ Observaţii: ││ ……………………………………………………………….. ││ ……………………………………………………………….. ││ ││ Aceasta suma va fi rambursata în condiţiile prevăzute în programul ││ aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 789/1998. ││ ││ ││ Ministrul reformei, preşedintele Consiliului pentru Reforma, ││ ││ Numele şi prenumele ………………………………………….. ││ ││ Semnatura …………………. L.S. ││ ││ Data …………… │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x