privind completarea Hotărării Guvernului nr. 772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale Române – S.A.
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 8 alin. (1) din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societăţilor comerciale bancare la care statul este acţionar, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul UNICDupă articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 772/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a Băncii Comerciale Române – S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506 din 14 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc şase noi articole, articolele 2^1 – 2^6 , după cum urmează:"Art. 2^1 . – (1) Referirile din prezenta hotărâre la «norme metodologice» au în vedere Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Prevederile referitoare la «oferta finală» din cadrul normelor metodologice se vor aplica în mod corespunzător «ofertelor angajante», cu derogările făcute prin prezenta hotărâre. … Art. 2^2 . – Negocierea cu selecţie de oferte în vederea vânzării prevăzute la art. 3 lit. c) din strategia de privatizare prevăzută în anexa la prezenta hotărâre se va realiza pe bază de oferte angajante şi oferte angajante îmbunătăţite, în temeiul prevederilor prezentei hotărâri şi ale normelor metodologice, cu derogările făcute prin prezenta hotărâre.Art. 2^3 – (1) După depunerea ofertelor angajante, comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunătăţite ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit cel mai mare număr de puncte şi ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit numărul de puncte imediat următor, ca urmare a aplicării grilei de punctaj asupra tuturor ofertelor angajante depuse care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice, denumiţi în continuare «ofertanţi selectaţi».(2) În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, există egalitate de puncte între două sau mai multe oferte angajante clasate pe primul loc, comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunătăţite numai ofertanţii clasaţi la egalitate pe primul loc, aceştia fiind consideraţi «ofertanţi selectaţi». … (3) În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, a rezultat un singur ofertant clasat pe primul loc şi mai mulţi ofertanţi clasaţi pe locul al doilea, având oferte ce întrunesc acelaşi număr de puncte, atunci comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte angajante îmbunătăţite pe toţi aceşti ofertanţi clasaţi pe primul şi pe al doilea loc, aceştia fiind consideraţi «ofertanţi selectaţi». … (4) În vederea depunerii de oferte angajante îmbunătăţite, comisia de privatizare va invita ofertanţii selectaţi la negocierea proiectului contractului de vânzare-cumpă rare de acţiuni şi, dacă este cazul, a proiectului altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei, care se comunică ofertanţilor potenţiali cu cel puţin 8 zile înainte de data depunerii ofertelor angajante. … (5) După derularea negocierilor, cu cel puţin 8 zile înaintea datei anunţate pentru depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite, se vor comunică ofertanţilor selectaţi proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, proiectul final al altor documente contractuale necesare în vederea încheierii tranzacţiei şi vor fi invitaţi să depună oferte angajante îmbunătăţite. … (6) Ofertele angajante îmbunătăţite se vor depune având ca bază acceptarea necondiţionată de către ofertanţii selectaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpă rare de acţiuni şi, dacă este cazul, a proiectului final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) şi vor consta în preţul pe acţiune oferit. Preţul pe acţiune oferit de un ofertant selectat prin oferta sa angajantă îmbunătăţită va fi cel puţin egal cu preţul pe acţiune pe care respectivul ofertant selectat l-a oferit prin oferta sa angajantă. … (7) După depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite, comisia de privatizare va desemna ofertantul câştigător ca fiind acel ofertant selectat care a depus o ofertă angajantă îmbunătăţită conformă cu instrucţiunile comunicate de comisie şi a oferit cel mai mare preţ pe acţiune dintre ofertele angajante îmbunătăţite depuse. … (8) În cazul în care acelaşi cel mai mare preţ pe acţiune este oferit prin ofertele angajante îmbunătăţite de 2 sau mai mulţi ofertanţi selectaţi, comisia de privatizare îi va invita pe aceşti ofertanţi selectaţi să depună o nouă ofertă angajantă îmbunătăţită reprezentând un nou preţ pe acţiune. … (9) În cazul în care doar unul dintre ofertanţii selectaţi acceptă proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi, dacă este cazul, proiectul final al altor documente contractuale comunicate conform alin. (5) şi depune o ofertă angajantă îmbunătăţită, acest ofertant selectat va fi desemnat drept ofertant câştigător. … (10) Contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, vor fi semnate în termen de 15 zile de la data aprobării de către Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni. … (11) În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, nu se încheie cu ofertantul declarat câştigător, comisia de privatizare poate decide să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul care a oferit prin oferta sa angajantă îmbunătăţită preţul pe acţiune imediat următor. Prevederile alin. (10) se aplică în mod corespunzător. … (12) În cazul în care nu este depusă nici o ofertă angajantă îmbunătăţită sau nici o ofertă angajantă îmbunătăţită depusă nu este conformă cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor angajante îmbunătăţite ori contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare finalizării tranzacţiei, după caz, nu se încheie cu nici unul dintre ofertanţii selectaţi, comisia de privatizare poate decide să declare oferta câştigătoare dintre acei ofertanţi care au depus oferte angajante care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice. … (13) În cazul prevăzut de alin. (12), comisia de privatizare va negocia contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit cel mai mare număr de puncte ca urmare a aplicării grilei de punctaj, prevederile art. 41 alin. (2) şi ale art. 42 din normele metodologice aplicându-se în mod corespunzător. Contractul de vânzare-cumpă rare de acţiuni şi celelalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, se vor definitivă într-un termen ce va fi stabilit de comisia de privatizare prin instrucţiuni ce vor fi comunicate şi vor fi semnate în conformitate cu prevederile alin. (10). … (14) În cazul în care contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni nu se încheie conform alin. (13), comisia de privatizare poate decide să negocieze în vederea definitivării contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi a celorlalte documente contractuale necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul clasat imediat următor în urma aplicării grilei de punctaj tuturor ofertelor angajante depuse care respectă instrucţiunile şi care au fost însoţite de toate documentele prevăzute la art. 35 din normele metodologice. Prevederile alin. (13) se vor aplica în mod corespunzător. Comisia de privatizare poate aplica procedura prevăzută în acest alineat, în mod corespunzător, ofertanţilor următor clasaţi, până la semnarea documentelor contractuale. … (15) Faptul că un ofertant nu este selectat conform alin. (1) sau faptul că un ofertant ori un ofertant selectat nu este declarat ofertant câştigător în temeiul prevederilor oricărora dintre alineatele precedente relevante nu determină încetarea caracterului obligatoriu al ofertelor angajante, îmbunătăţite sau nu, după caz, fiecare ofertant rămânând angajat de oferta sa iniţială ori, după caz, de oferta sa iniţială aşa cum a fost îmbunătăţită prin oferta sa angajantă îmbunătăţită, aşa cum se va preciza în instrucţiunile comunicate ofertanţilor. … Art. 2^4 . – (1) Garanţia de participare depusă în condiţiile art. 33 din normele metodologice şi a instrucţiunilor comunicate de comisia de privatizare se restituie integral tuturor ofertanţilor, cu excepţia ofertantului declarat câştigător, în termen de două zile lucrătoare de la data semnării contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni cu ofertantul câştigător.(2) Cazurile în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului poate executa garanţia de participare vor fi precizate prin instrucţiunile transmise potenţialilor ofertanţi. … Art. 2^5 . – Cerinţa prevăzută la pct. (îi) secţiunea "pentru persoanele juridice străine" de la art. 35 alin. (1) lit. d) din normele metodologice nu este aplicabilă în cazul vânzării de acţiuni ale Băncii Comerciale Române – S.A. conform prezentei hotărâri.Art. 2^6 – Prevederile prezentei hotărâri se completează cu prevederile normelor metodologice."PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului,Gabriel Ionel ZbîrceaŞeful Cancelariei Primului-Ministru,Aleodor Marian FrâncuMinistrul economiei şi comerţului,Codruţ Ioan ŞereşMinistrul finanţelor publice,Ionel PopescuBucureşti, 14 iulie 2005.Nr. 760.–-