HOTĂRÂRE nr. 750 din 3 iulie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 490 din 8 iulie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 404 23/03/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7ABROGA PEHG 25 04/01/2001
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 161 19/04/2003 ART. 16
ActulREFERIRE LAOUG 64 28/06/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 23
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 7ABROGA PEHG 25 04/01/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 404 23/03/2004

privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială



Având în vedere prevederile art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cărţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei,în temeiul art. 107 din Constituţia României, al art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, şi al art. 2 alin. (5) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Departamentul pentru Analiza Instituţională şi Socială este organizat şi funcţionează ca structura fără personalitate juridică, în aparatul de lucru al Guvernului subordonat primului-ministru.
 + 
Articolul 2(1) Departamentul pentru Analiza Instituţională şi Socială are următoarele atribuţii principale:1. participa la evaluarea politicilor publice şi a impactului social al acestora; asigura cadrul de dialog privind procesul de reforma, în sensul creşterii participării şi comunicării sociale şi politice prin iniţierea şi coordonarea de ateliere de lucru şi seminarii, cu participarea reprezentanţilor acelor organizaţii interne şi internaţionale (fundaţii, asociaţii etc.) interesate în dezvoltarea şi consolidarea politicilor publice, în ideea parteneriatului activ între societate şi Guvern;2. participa la relationarea comisiilor şi grupurilor interministeriale;3. realizează prognoze sociale şi politice; analizează şi elaborează studii pe marginea documentelor pregătite la nivelul instituţiilor Guvernului;4. analizează şi/sau participa la elaborarea unor evaluări sau propuneri de acţiuni de politica interna cu impact asupra unor grupuri şi categorii sociale;5. iniţiază şi actualizează, în colaborare cu ministerele de resort, baze de date cu programele regionale, subregionale şi locale conexe domeniului politicilor publice; informează cu privire la segmentele sociale de interes;6. centralizează şi analizează datele oferite de procesul electoral, statistici, alte materiale documentare, pentru identificarea problemelor şi tendinţelor mediului social-politic intern;7. participa la asigurarea comunicării cu mediul politic şi analizează comunicarea cu societatea; realizează sinteze, documentare, analize şi informări pe teme de interes, în funcţie de solicitarile apărute;8. analizează relationarea Guvernului cu mediul politic (analiza poziţiilor şi declaraţiilor şi a dinamicii tendinţelor politice ale actorilor politici relevanti); inventariaza şi stocheaza în baze de date solicitări, apeluri, probleme formulate atât de partidele politice (parlamentare şi neparlamentare), cat şi de structurile neguvernamentale cu influenţa politica (grupuri de presiune, grupuri de influenţa etc.);9. monitorizează ştirile de presa şi propune măsuri pentru contracararea informaţiilor neveridice;10. asigura dialogul primului-ministru cu lumea asociativa şi promovează strategia Guvernului în domeniul parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale; asista şi participa la procesul de relationare a Guvernului cu mediul asociativ;11. asista organismele abilitate în asigurarea implicarii societăţii civile în procesul consultativ privind elaborarea politicilor publice sectoriale;12. coordonează activitatea funcţionarilor din ministere (reţeaua centrala) cu atribuţii în promovarea parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale sectoriale; coordonează şi asigura consultanţa reţelei naţionale (prefecturi, consilii judeţene) de relaţii cu organizaţiile neguvernamentale;13. analizează şi prelucreaza informaţiile primite de la organizaţiile neguvernamentale;14. asigura participarea reprezentanţilor săi la derularea, în colaborare cu ministerele de resort, a programelor de asistenţa tehnica internationala consacrate dezvoltării parteneriatului administraţie-organizaţii neguvernamentale şi elaborarea de documentaţii, proiecte şi analize comparative şi rapoarte în domeniu;15. acorda asistenţa în asigurarea dialogului primului-ministru cu mass-media, a transparenţei actului decizional şi a menţinerii unor bune relaţii între instituţii şi societate; participa la asigurarea fluxului comunicational din domeniul tehnologiei informaţiilor dintre primul-ministru şi Guvern, pe de o parte, şi structurile guvernamentale din teritoriu (prefecturi, consilii judeţene), alte instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale, pe de altă parte;16. realizează şi difuzează în interiorul Guvernului informări despre acţiunile primului-ministru;17. transmite pe suport electronic agentiilor de presa, presei centrale şi locale, ambasadelor, informaţii referitoare la activitatea primului-ministru;18. realizează zilnic sinteze documentare (în flux orar), analize şi informări pe teme de interes; monitorizează presa scrisă şi cea audiovizuala (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a înregistrărilor audio-video) în legătură cu activitatea Guvernului;19. participa şi organizează evenimente la iniţiativa primului-ministru (conferinţe, vizite, colocvii, mese rotunde, dezbateri, simpozioane şi alte acţiuni de acest gen);20. participa la producţia de materiale destinate informării exacte şi rapide a mass-media (copii, broşuri, programe, luari de poziţie etc.);21. realizează, întreţine şi actualizează, din punct de vedere al tehnologiei informatiei, site-ul oficial al Guvernului (inclusiv prin prezentarea subiectelor de larg interes în una două limbi de circulaţie internationala), pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;22. răspunde de elaborarea şi de implementarea politicilor şi strategiilor de informatizare în domeniul de activitate al instituţiei, în conformitate cu strategia naţionala de informatizare, în colaborare cu Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei;23. propune şi avizează efectuarea achiziţiilor publice de echipamente, servicii şi produse informatice pentru aparatul de lucru al Guvernului, prin definirea necesităţilor aplicatiilor informatice, a cerinţelor pentru acestea şi prin formularea caietelor de sarcini pentru achiziţiile publice în domeniul serviciilor de tehnologie a informatiei şi comunicatiei;24. defineste şi realizează metodologia de acces şi de asigurare a securizarii informaţiilor în sistemul informatic al instituţiei; răspunde de gestionarea şi de întreţinerea sistemului informatic al instituţiei, reactualizand permanent evidenta echipamentelor, a software şi a serviciilor din sistemul informatic;25. identifica circuitul de documente în vederea dezvoltării de aplicaţii şi institutionalizarii circuitului informatic al documentelor; creează şi dezvolta din punct de vedere al tehnologiei informatiei reţeaua Intranet cu instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale.(2) Departamentul pentru Analiza Instituţională şi Socială îndeplineşte orice alte atribuţii specifice prevăzute în alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
 + 
Articolul 3(1) Departamentul pentru Analiza Instituţională şi Socială este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.(2) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin decizie a primului-ministru.(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, secretarul de stat emite ordine cu caracter individual.(4) Secretarul de stat asigura coordonarea activităţii Redactiei Publicaţiilor pentru Străinătate, instituţie publică, finanţată din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
 + 
Articolul 4(1) Structura organizatorică a Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(2) În structura Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială funcţionează direcţii.(3) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al secretarului de stat.(4) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială va fi adoptat în termen de cel mult 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 5Numărul maxim de posturi al Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială se stabileşte prin decizie a primului-ministru şi se asigura în cadrul numărului maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
 + 
Articolul 6Resursele financiare necesare în vederea funcţionarii Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială se cuprind în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
 + 
Articolul 7Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 22 ianuarie 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:───────────────Departamentul pentru AnalizaInstituţională şi Socială,Dorina Mihailescu,secretar de statMinistrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuMinistrul administraţiei şi internelor,Ioan RusMinistrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Elena DumitruMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuBucureşti, 3 iulie 2003.Nr. 750.
 + 
Anexă                    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ  a Departamentului pentru Analiza Instituţională şi Socială                       ┌────────────────────┐                       │ SECRETAR DE STAT │                       └─────────┬──────────┘                                 │              ┌──────────────────┴─────────────────┐  ┌───────────┴───────────────┐ ┌───────────┴───────────┐  │ DIRECŢIA DE ANALIZA │ │DIRECŢIA DE INFORMATICA│  │ INSTITUTIONALA ŞI RELAŢII │ │ A PRIMULUI-MINISTRU │  │ CU MEDIUL ASOCIATIV │ │ ŞI MONITORIZARE │  └───────────────────────────┘ └───────────────────────┘──────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x