HOTĂRÂRE nr. 75 din 14 noiembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 972 din 16 noiembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/502, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 6 noiembrie 2018, Camera Deputaților:1.susține procedura de semnalare operativă a conținutului potențial terorist prevăzută în regulament și apreciază modalitatea transparentă și detaliată în care este descrisă această procedură;2.susține măsurile de salvgardare prevăzute pentru a asigura respectarea deplină a drepturilor fundamentale precum libertatea de exprimare și de informare într-o societate democratică și recomandă evaluarea periodică a eficienței acestor măsuri;3.recomandă sprijinirea de către Comisia Europeană a schimbului de experiență între autoritățile relevante din statele membre pentru prevenirea atacurilor teroriștilor care acționează independent, ca urmare a radicalizării în afara mediului online sau în urma unor indicații ori instrucțiuni indirecte din conținutul online afișat în limitele legii;4.subliniază relevanța continuării cercetărilor cu privire la impactul conținutului cu caracter terorist asupra modelelor de afaceri și asupra întreprinderilor afectate;5.recomandă sprijinirea prin finanțare directă la nivelul Uniunii a acțiunilor online pozitive alternative;6.recomandă încurajarea exprimării online a punctelor de vedere diverse și a semnalărilor voluntare către posesorul conținutului suspectat de propagandă teroristă, pentru a stimula astfel spiritul civic, a degreva autoritățile de sarcina investigării unor situații incidentale nesemnificative și pentru a întări încrederea cetățenilor în economia digitală;7.subliniază importanța liberei exprimări și recomandă introducerea de garanții față de utilizarea abuzivă a dispozițiilor din regulament în mediul concurențial;8.își exprimă îngrijorarea cu privire la posibilele încălcări ale dreptului la liberă exprimare și ale dreptului la protecția datelor cu caracter personal;9.consideră că, pentru prevenirea abuzurilor, conținutul digital cu posibil caracter terorist ar trebui analizat în context, prin interpretarea transparentă a noțiunii de diseminare, spre a se evita semnalarea și eliminarea conținutului exclusiv umoristic și al celui cu caracter pur pamfletar;10.subliniază utilitatea unor măsuri de informare, astfel încât să fie clar și fără echivoc faptul că supravegherea are loc exclusiv pentru scopul combaterii terorismului, ceea ce înseamnă că postarea sau căutarea unui anumit conținut suspect, cum este cazul căutării pentru documentarea unui articol jurnalistic, nu este automat considerată parte a pregătirii unui act terorist, astfel încât să nu fie descurajată cercetarea care stă la baza combaterii fenomenului în viața socială curentă;11.reamintește că, în fapt, conținutul explicit terorist ilegal aflat la vedere pe internet, ca și conținutul relevant de pe internetul întunecat reprezintă doar o parte a mecanismului de finanțare și propagandă teroriste, care include pagini de internet legale cu propagandă ascunsă, iar o parte importantă a comunicării are loc prin mijloace clasice, nu pe internet, ceea ce nu ar putea fi controlat prin măsurile prevăzute; prin urmare, deși controlul conținutului este o măsură binevenită, ar fi extrem de periculos să fie privit ca o măsură finală și hotărâtoare de combatere a terorismului;12.subliniază că modul în care pot fi provocate cele mai grave daune prin acțiuni teroriste individuale nu este în mod necesar rezultatul unei instruiri online, în schimb dificultatea majoră constă în detectarea inițierii atacului fizic ce apare ca aleatoriu, în condiții pe care autoritățile de siguranță civilă nu sunt întotdeauna obișnuite să le identifice;13.consideră necesară clarificarea din punct de vedere tehnic a întinderii eliminării și a păstrării conținutului online, având în vedere legăturile oricărui conținut cu alte pagini și semnificația plasării sale în context, în timp și în legătură cu alte informații, aspecte posibil dificil de reprodus la o eventuală reîncărcare după o eliminare rezultată din semnalarea eronată; clarificarea s-ar putea realiza printr-un document de îndrumare, iar autoritatea care a dispus eronat astfel de măsuri ar trebui să poarte răspunderea măsurilor reparatorii;14.recomandă ca programul de monitorizare a realizărilor în aplicarea regulamentului, numărul de indicatori, precum și volumul de date solicitate la raportare statelor membre să fie limitate, astfel încât să reprezinte o sarcină administrativă rezonabilă și să nu conducă la depozitarea de date personale nesemnificative pentru scopul regulamentului;15.recomandă evitarea utilizării programului Orizont 2020 pentru a sprijini cercetarea, în vederea prevenirii automatizate a încărcării conținutului cu caracter terorist, deoarece ar consuma resursele programului destinate economiei inovative și noilor tehnologii și are potențialul de a livra cunoștințe de specialitate teroriștilor privind posibilitățile de acțiune pe internet; recomandă menținerea acestui tip de cercetare științifică într-un cadru strict supravegheat, în afara programului Orizont 2020;16.își manifestă îndoiala cu privire la utilitatea practică a prevederii conform căreia furnizorii de servicii de găzduire care nu au niciun sediu pe teritoriul unui stat membru, dar care oferă servicii în cadrul Uniunii, ar trebui să desemneze un reprezentant legal în Uniune, având în vedere complexitatea rețelelor și a mijloacelor tehnice disponibile pe plan mondial, și, ca alternativă, recomandă utilizarea tratatelor la care Uniunea este parte, pentru a stabili obligații similare;17.subliniază că este necesară o concordanță în aplicarea sancțiunilor de către statele membre în cazul nerespectării sistematice a obligațiilor de eliminare, astfel încât criteriile pe care statele membre trebuie să le ia în considerare atunci când stabilesc tipul și nivelul sancțiunilor să cunoască o aplicare unitară pe planul Uniunii, evitându-se astfel căutarea celui mai prielnic regim juridic din acest punct de vedere.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 14 noiembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
EUGEN NICOLICEA
București, 14 noiembrie 2018.Nr. 75.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x