HOTĂRÂRE nr. 75 din 14 decembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 23 ianuarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHOTARARE 156 01/02/2010
ART. 2INTRAT IN VIGOAREHOTARARE 75 14/12/2006
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREHOTARARE 75 14/12/2006 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 11 27/06/2001 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2001
ART. 2ABROGA PEHOTARARE 31 30/09/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREHOTARARE 75 14/12/2006 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 983 25/06/2004 ART. 26
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 25/06/2004 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 11 27/06/2001 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2001
ART. 2ABROGA PEHOTARARE 31 30/09/2004
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT PARTIAL DEHOTARARE 156 01/02/2010
ActulREFERIT DEHOTARARE 156 01/02/2010
ART. 2INTRAT IN VIGOAREHOTARARE 75 14/12/2006

pentru modificarea formularelor de raport anual prevăzute în Normele privind procedurile de control al calităţii auditului financiar, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 11/2001



În temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 14 decembrie 2006, hotărăşte: + 
Articolul IPrevederile referitoare la Raportul anual al membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România din Normele privind procedurile de control al calităţii auditului financiar, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 11/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 3 iulie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:"Auditorii financiari, persoane fizice active şi persoane juridice, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), au obligaţia de a întocmi şi de a transmite către CAFR un raport anual. Raportul anual se referă la perioada 1 ianuarie – 31 decembrie a anului aferent raportării şi trebuie depus până la data de 31 martie a anului următor.Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A1 "Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată – persoane fizice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Angajaţii, administratorii, asociaţii sau acţionarii unor firme de audit, membre ale CAFR, care desfăşoară activităţile sus-menţionate doar în una dintre aceste calităţi vor transmite CAFR acelaşi formular completat.Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care nu au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A2 "Declaraţie cu privire la activitatea desfăşurată – persoane juridice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Auditorii financiari, persoane fizice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A3 "Raport anual privind activitatea desfăşurată – persoane fizice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Auditorii financiari, persoane juridice, membri ai CAFR, care au obţinut venituri din activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau alte activităţi în calitate de auditor financiar, ca urmare a încheierii unor contracte în această calitate, vor transmite CAFR un raport anual, prin completarea formularului prevăzut în anexa A4 "Raport anual privind activitatea desfăşurată – persoane juridice", care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Nedepunerea raportului anual la termenul stabilit constituie caz de abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit legislaţiei în vigoare."
 + 
Articolul IIPrezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2007, respectiv cu anul de raportare 2006. Începând cu această dată, Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 31/2004 pentru modificarea Normelor privind procedurile de control al calităţii auditului financiar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 21 octombrie 2004, se abrogă.Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,Ion MihăilescuBucureşti, 14 decembrie 2006.Nr. 75.
 + 
Anexa A1– Se completează numai de către persoane fizice fără activitate –DECLARAŢIEcu privire la activitatea desfăşurată– persoane fizice –Subsemnatul/Subsemnata, …………………., domiciliat/domiciliată în …………….., str. …………….. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, judeţul/sectorul …………….., telefon fix …………….., mobil …………….., fax ………………, e-mail …………….., angajat/angajată la …………….., în funcţia de …………….., având calitatea de membru activ al CAFR, posesor/posesoare al/a carnetului de auditor financiar nr. …………….., declar pe propria răspundere că NU am desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu am obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ….. .Menţionez că:[] sunt membru şi al următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate ………..;[] NU sunt membru al altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate.Data …………… Semnătura ……………….L.S.
 + 
Anexa A2– Se completează numai de către persoane juridice fără activitate –DECLARAŢIEcu privire la activitatea desfăşurată– persoane juridice –Societatea Comercială ……………………., membră CAFR cu autorizaţia nr. ………, cu sediul în ……………., str. ……………. nr. …, bl. …, sc. …, et. … ap. …, judeţul/sectorul ……………., telefon fix ……………., mobil ……………., fax ……………., e-mail ……………., reprezentată prin ………………, declar că societatea mai sus menţionată NU a desfăşurat activităţi de audit financiar, audit intern sau orice alte activităţi în calitate de auditor financiar şi, prin urmare, nu a obţinut niciun fel de venituri din exercitarea acestei profesii în anul ….. .Menţionez că societatea:[] este membră şi a următoarelor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate …………..;[] NU este membră a altor organisme profesionale de profil din ţară şi/sau din străinătate.Data …………… Semnătura reprezentantului legal……………………..L.S.
 + 
Anexa A3                   RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ                               PERSOANE FIZICE   Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului ………de către auditorul financiar, persoană fizică …………………..   Nr. carnet …….   Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual învederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi. 

CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE
Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe din următoarele puncte, vă
rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru
care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.
ÎNREGISTRARE
1. Confirm că îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea independentă
a profesiei, ca auditor financiar activ. Confirm că sunt în concordanţă cu
reglementările legale în vigoare.
2. Confirm că am stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca eu,
angajaţii, colaboratorii şi/sau subcontractanţii să putem desfăşura,
într-un mod competent, activităţi de audit financiar, audit intern şi/sau
orice alte activităţi în calitate de auditor financiar.
3. Confirm că am notificat Camerei, în mod prompt, toate modificările de
circumstanţe apărute.
4. Îmi iau angajamentul că activitatea mea, a angajaţilor, colaboratorilor
şi subcontractorilor, se va desfăşura în permanenţă în conformitate cu
reglementările legale în vigoare.

   SEMNĂTURI   Subsemnatul, certific în deplină cunoştinţă de cauză că angajamentele,confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţieadevărată şi corectă privind circumstanţele în care îmi desfăşor activitatea.   Semnătura auditorului financiar ………………….. L.S.   

sigla membru

CAFR   Data completării ……….                 Informaţii generale privind completarea formularului   Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct peacest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şimenţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. Înanumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţinăinformaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite cătreCAFR într-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la aceadată, ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA,NU sau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvată                            A. DATE DE IDENTIFICARE  Secţiunea "A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul2007 pentru perioada de raportare aferentă anului 2006, iar începând cu anul2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apărut modificări înperioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, întermenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR,orice modificări intervenite.  A.1. Identificarea persoanei fizice 

Numele şi prenumele auditorului financiar:
Adresa:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
Cod numeric personal/Cod Fiscal:
E-mail:
Numărul certificatului de auditor financiar:
Societatea/Instituţia unde se desfăşoară activitatea de bază:
Funcţia:

  A.2. Auditorii financiari care desfăşoară activitate în numele şi în contulDvs. (angajaţi – cu excepţia subcontractorilor şi colaboratorilor care se vordeclara la punctul B.I.) 

Nr.
crt.
Numele şi prenumele

Nr. carnet

1.
2.

              B. COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI 

Aţi colaborat în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori
financiari, persoane fizice sau juridice sau diverşi experţi?
DA/NU

  Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C.  Dacă DA, se va menţiona:  B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi sau colaboratori – auditorifinanciari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire
subcontractant/colaborator

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu acordat
conform
contractului
(lei)
1.
2.

  B.2. Activitate în calitate de subcontractant sau colaborator – auditorifinanciari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire
contractor principal

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu obţinut
conform
contractului
(lei)
1.
2.

  B.3. Contracte comune – auditori financiari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire partener

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu
repartizat
(lei)
1.
2.

  B.4. Colaborare cu experţi 

Nr.
crt.

Nume/Denumirea expertului

Calitatea

Organism profesional
al cărui membru este
(după caz)
1.
2.

                        C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE                Informaţii generale privind completarea secţiunii  Secţiunea "C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrulacesteia, trebuie să declaraţi doar societăţile-client pentru care au fostprestate activităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client carefac parte dintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacăauditaţi întregul grup.  Vă rugăm menţionaţi în secţiunea C.1. numărul de clienţi cu care a fostîncheiat contract de prestări servicii, chiar dacă nu aţi emis facturi în anulde raportare.  C.1. Număr de clienţi 

Situaţia clienţilor la data
de 31.12. …….. (ANUL)

Nr. clienţi de
audit financiar

Nr. clienţi de
audit intern

Nr. clienţi
alte activităţi
desfăşurate în
calitate de
auditor financiar
C.P.*) S.*) C.P. S. C.P. S.
(i) Bănci
Din care cotate
(îi) Cooperative de credit
(iii) Instituţii Financiare
Nebancare
(iv) Societăţi de asigurări
Din care cotate
(v) Instituţii reglementate
şi supravegheate de
C.N.V.M.
(vi) Alte societăţi
TOTAL GENERAL

_____________  *) C.P. înseamnă clienţi unde sunteţi contractant principal.     S. înseamnă clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator.   C.2. Venitul din onorarii   Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţii de auditfinanciar, audit intern, precum şi din alte activităţi desfăşurate în calitatede auditor financiar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumareavalorii facturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţinsumele ce au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR,cu obligaţia menţionării lor în secţiunea B.1.  Venituri obţinute din: (lei) 

A. – activităţi de audit financiar (inclusiv servicii conexe
conform Standardelor Internaţionale de Control al Calităţii,
Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410)
B. – activităţi de audit intern
C. – alte activităţi desfăşurate prin exercitarea calităţii de
auditor financiar (consultanţă, cursuri de specialitate
etc.)*1)
Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor
financiar (A+B+C)*2)

_____________  *1) Conform Hotărârilor CAFR;  *2) Reprezintă baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentrucare se întocmeşte raportul anual.           D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A                               CALITĂŢII ACTIVITĂŢII  D.1. Independenţă 

(a) Aţi stabilit şi aplicat proceduri privind asigurarea
respectării de către dvs., angajaţii, subcontractanţii şi
colaboratorii dvs. a principiilor de confidenţialitate şi
independenţă, aşa cum sunt menţionate în Codul privind conduita
etică şi profesională?
(b) Deţineţi dvs. sau persoanele implicate în activităţile dvs. o
influenţă notabilă asupra unei alte societăţi sau altă societate
deţine o influenţă notabilă asupra dvs. sau asupra persoanelor
implicate în activităţile dvs.? Dacă "DA", care este obiectul
principal de activitate al acestei societăţi?
(c) Este ameninţată independenţa dvs. de unul sau mai mulţi dintre
următorii factori:
(i) dependenţă financiară faţă de un client?
(îi) relaţii personale sau familiale?
(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un
client?
(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client?
(v) interese de afaceri comune cu clienţii?
(d) Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru:
(i) a împiedica orice persoană, să aibă o influenţă ce ar
putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul
activităţilor desfăşurate?
(îi) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a
efectua activitate în mod corespunzător sunt luate în
considerare şi înregistrate înaintea încheierii
contractului?
Dacă se răspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b), cu
"DA" la una din întrebările de la punctul c) sau cu "NU" la una din
întrebările de la punctul d), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie care
să clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte măsuri de protecţie
adoptate de dvs.
DA/NU

DA/NU

DA/NU
DA/NU
DA/NU

DA/NU
DA/NU

DA/NU

DA/NU

  D.2. Reputaţie morală şi profesională 

(a) Aţi stabilit şi urmat proceduri pentru a vă asigura că, dvs. ca
auditor financiar, precum şi persoanele implicate în activităţile
dvs. aveţi o reputaţie profesională şi morală adecvată?
(b) Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs. sau persoanele
implicate în activităţile dvs., care să ridice semne de întrebare
asupra bunei reputaţii profesionale şi morale?
(c) Dacă "DA", a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective?
Dacă se răspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b) sau
cu "NU" la punctul c), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie
explicativă.
DA/NU

DA/NU

DA/NU

  D.3. Asigurare profesională şi reclamaţii 

(a) Aţi fost asigurat profesional pentru riscul de audit
financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activităţi
exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de
raportare, conform cerinţelor CAFR?
(b) Privind activitatea desfăşurată, aţi primit reclamaţii care nu
au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la
ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este
primul raport anual)? (Răspundeţi cu "NICI UNA", dacă nu s-au
primit reclamaţii).
Dacă răspundeţi cu "NU" la punctul a) sau cu "DA" la punctul b), vă
rugăm să oferiţi informaţii suplimentare.
DA/NU

DA/NU/
NICI UNA

  D.4. Competenţă în audit 

(a) Aplicaţi procedurile minimale de audit?
(b) Utilizaţi o listă de verificare a prezentării conturilor
actualizată?
(c) Utilizaţi o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul
presupune utilizarea unor experţi? (Răspundeţi cu "NICI UNA" dacă
nu aţi avut nici un client care să necesite utilizarea acestora.)
(d) (i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi
efectuat orele de pregătire profesională continuă
structurate şi nestructurate, conform normelor emise de
CAFR? Dacă răspundeţi cu "DA", vă rugăm să specificaţi
perioada şi organizatorul ………..
(îi) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele
specializate? (Răspundeţi cu "NICI UNA", dacă nu aveţi
clienţi de acest tip.)
(iii) Păstraţi evidenţe privind procesul de pregătire
profesională continuă?
Dacă răspundeţi cu "NU" la oricare din întrebările de mai sus, vă
rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este
menţinută şi ţinută evidenţa competenţei individuale. Dacă
răspundeţi cu "DA" la punctul c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi
completat secţiunea B4.
DA/NU

DA/NU
DA/NU/
NICI UNA

DA/NU

DA/NU/
NICI UNA

DA/NU

                              E. ALTE INFORMAŢII 

(a) Sunteţi membru al altor organisme profesionale de profil din
ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu "DA", vă rugăm să
menţionaţi aceste organisme ………………………………..)
(b) Aţi intrat în posesia tuturor numerelor revistei CAFR "Audit
financiar"? (Dacă "NU", vă rugăm să menţionaţi numerele revistei pe
care nu le deţineţi ……………………………………….)
(c) Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport
anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al
anului de raportare) a fost achitată cu (tip document) ………..,
(număr document) ………….., (dată document) ………………
(d) Cotizaţia fixă pentru dvs., aferentă anului următor celui de
raportare a fost achitată cu (tip document) ………, (număr
document) ……….., (dată document) ……………………
(e) Diferenţa de cotizaţie variabilă aferentă prezentului raport
anual a fost achitată cu (tip document) ………, (număr document)
…………., (dată document) ……………………
DA/NU

DA/NU

  PROCEDURA DE VERIFICARE:  Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toatesecţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturileşi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.  Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.  Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină aufost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).  Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).  Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute,acolo unde este cazul.  Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cudatele primare utilizate pentru compilarea acestuia.  Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi Camerei toate paginile completate aleformularului, împreună cu orice declaraţii cerute.  Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:  a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferentperioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată aprimei/primelor de asigurare;  b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţiauditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privindcele 20 ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în carev-au fost eliberate;  c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţiauditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privindcele 20 ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în carev-au fost eliberate.  VĂ MULŢUMIM CĂ AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR. + 
Anexa A4                 RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ                            PERSOANE JURIDICE  Acest raport se referă la activitatea desfăşurată în cursul anului ……….de către auditorul financiar, persoană juridică ………………..  Nr. autorizaţie ………..  Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) solicită raportul anual învederea monitorizării activităţii desfăşurate de către membrii săi. 

CONFIRMĂRI ŞI ANGAJAMENTE
Dacă nu puteţi să declaraţi unul sau mai multe din următoarele puncte, vă
rugăm să tăiaţi şi să includeţi o prezentare detaliată a motivelor pentru
care nu puteţi să faceţi declaraţia respectivă.
ÎNREGISTRARE
1. Confirm că structura acţionariatului şi controlul firmei sunt în
concordanţă cu reglementările legale în vigoare.
2. Confirm că firma a stabilit şi aplicat procedurile necesare pentru ca
auditorii financiari-asociaţi, angajaţi, colaboratori şi/sau
subcontractanţi care desfăşoară activităţi de audit financiar, audit intern
şi alte activităţi în calitate de auditor financiar, să fie şi să continue
să fie competenţi pentru a desfăşura activităţile mai sus menţionate pentru
care sunt responsabili.
3. Confirm că am notificat CAFR, în mod prompt, toate modificările de
circumstanţe apărute.
4. Îmi iau angajamentul că activitatea firmei se va desfăşura în permanenţă
în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

   SEMNĂTURI   Subsemnatul, certific în deplină cunoştinţă de cauza că angajamentele,confirmările şi informaţiile conţinute în acest raport reprezintă o declaraţieadevărată şi corectă privind circumstanţele în care firma îşi desfăşoarăactivitatea.   Numele reprezentantului firmei de audit ………………. L.S.   Semnătura reprezentantului firmei de audit …………….   

sigla membru

CAFR   Data completării ……….              Informaţii generale privind completarea formularului  Vă rugăm ca la completare să adăugaţi orice explicaţii sau note direct peacest formular. Dacă spaţiul nu este suficient, ataşaţi pagini suplimentare şimenţionaţi pe formular acest lucru, notând numărul de pagini adăugate. Înanumite circumstanţe, formularul cere ataşarea unor declaraţii care să conţinăinformaţii suplimentare. Acolo unde astfel de informaţii au fost oferite CAFRîntr-un formular anterior, iar circumstanţele nu s-au schimbat de la acea dată,ataşaţi copia acelei declaraţii. Acolo unde se cer răspunsuri de tipul DA, NUsau NICI UNA, încercuiţi opţiunea adecvată.                           A. DATE DE IDENTIFICARE              Informaţii generale privind completarea secţiunii  Secţiunea "A" conţine date relativ constante. Aceasta se va completa în anul2007 pentru perioada de raportare aferentă anului 2006, iar începând cu anul2008 se vor completa doar acele rubrici pentru care au apărut modificări înperioada de raportare. Membrii CAFR sunt obligaţi să notifice acesteia, întermenul legal prevăzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR,orice modificări intervenite.  A.1. Sediu social şi puncte de lucru  A.1.1. Identificarea firmei de audi/SEDIU SOCIAL 

Denumirea firmei de audit:
Cod unic de înregistrare:
Adresa sediului social:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
E-mail:
Numărul autorizaţiei:
Persoana de contact:

  A.1.2. Identificarea firmei de audit/PUNCT DE LUCRU*) 

Adresa punctului de lucru:
Telefon fix şi mobil:
Fax:
E-mail:

_____________  *) în cazul în care există mai multe puncte de lucru, ataşaţi paginisuplimentare şi scrieţi pe formular că aţi făcut acest lucru.  A.2. Asociaţi/acţionari şi administratori ai firmei de audit  A.2.1. Asociaţi/acţionari ai firmei 

Nr.
crt.

Nume şi prenume/
Denumire firma

Adresa de birou/
Sediu social

Telefon

Nr. carnet/
autorizaţie
(dacă este
cazul)
Părţi sociale/
acţiuni
deţinute (%)

1.
2.
3.

  A.2.2. Administratori ai firmei 

Nr.
crt.

Nume şi prenume/
Denumire firma

Adresa de birou/
Sediu social

Telefon

Nr. carnet/
autorizaţie
(dacă este
cazul)
Puteri deţinute
conform
actului
constitutiv
1.
2.
3.

  A.3. AUDITORI FINANCIARI care desfăşoară activitate în numele şi în contulfirmei de audit (asociaţi, administratori şi angajaţi – cu excepţiasubcontractorilor şi colaboratorilor care se vor declara la punctul B.1.) 

Nr.
crt.
Numele şi prenumele

Nr. carnet

1.
2.

  A.4. Asocieri şi firme de audit cu conducere comună  A.4.1. O asociere naţională este orice asociaţie sau federaţie de firme ceacţionează pe teritoriul României. O asociere internaţională este oriceasociaţie sau federaţie internaţională de firme în afara graniţelor naţionale. 

Face parte firma de audit dintr-o asociere naţională sau
internaţională?
DA/NU

  Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea A.4.2.  Dacă DA, se va menţiona: 

Nr.
crt.
Nume asociere

Detalii privind asocierea

  A.4.2. Firmele cu conducere comună reprezintă două sau mai multe firme deaudit la care unul sau mai mulţi asociaţi/acţionari sau administratori suntcomuni. 

Asociaţii/acţionarii sau administratorii firmei de audit sunt şi
asociaţi/acţionari sau administratori la alte firme de audit?
DA/NU

  Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea B.  Dacă DA, se va menţiona: 

Nr.
crt.

Nume auditor financiar
asociat/acţionat/
administrator
Firmă
conectată

Nr.
autorizaţie

Calitatea în cadrul
firmei conectate

             B. COLABORARE CU AUDITORI FINANCIARI, DIVERŞI EXPERŢI 

A colaborat firma în elaborarea lucrărilor cu alţi auditori
financiari, persoane fizice sau juridice, sau diverşi experţi?
DA/NU

  Dacă NU, vă rugăm să treceţi la secţiunea C.  Dacă DA, se va menţiona:  B.1. Activitate cu utilizare de subcontractanţi şi/sau colaboratori –auditori financiari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire
subcontractant/colaborator

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu acordat
conform
contractului
(lei)
1.
2.

  B.2. Activitate în calitate de subcontractant şi/sau colaboratori – auditorifinanciari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire
contractor principal

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu obţinut
conform
contractului
(lei)
1.
2.

  B.3. Contracte comune cu alţi auditori financiari 

Nr.
crt.

Nume/Denumire partener

Nr. carnet/
autorizaţie

Onorariu
repartizat
(lei)
1.
2.

  B.4. Colaborare cu diverşi experţi 

Nr.
crt.

Nume/Denumire expert

Calitatea

Organism profesional
al cărui membru este
(după caz)
1.
2.

                        C. CLIENŢI ŞI ONORARII OBŢINUTE               Informaţii generale privind completarea secţiunii  Secţiunea "C" trebuie completată cu informaţiile valabile la data de 31decembrie a anului pentru care se întocmeşte raportul anual. În cadrul acesteia,trebuie să se declare doar societăţile-client pentru care au fost prestateactivităţi în calitate de auditor financiar. Societăţile-client care fac partedintr-un grup trebuie să fie tratate ca un singur client, dacă firma auditeazâîntregul grup.  Vă rugăm menţionaţi în secţiunea C.1. numărul de clienţi cu care a fostîncheiat contract de prestări servicii, chiar dacă nu aţi emis facturi în anulde raportare.  C.1. Număr de clienţi 

Situaţia clienţilor la data
de 31.12. …….. (ANUL)

Nr. clienţi de
audit financiar

Nr. clienţi de
audit intern

Nr. clienţi
alte activităţi
desfăşurate în
calitate de
auditor financiar
C.P.*) S.*) C.P. S. C.P. S.
(i) Bănci
Din care cotate
(îi) Cooperative de credit
(iii) Instituţii Financiare
Nebancare
(iv) Societăţi de asigurări
Din care cotate
(v) Instituţii reglementate
şi supravegheate de
C.N.V.M.
(vi) Alte societăţi
TOTAL GENERAL

_____________  *) C.P. înseamnă clienţi unde firma de audit este contractant principal.     S. înseamnă clienţi unde sunteţi subcontractant sau colaborator.  C.2. Venitul din onorarii  Totalul onorariilor obţinute din desfăşurarea activităţii de audit financiar,audit intern, precum şi din alte activităţi desfăşurate în calitate de auditorfinanciar, pentru perioada de raportare, se obţine prin însumarea valoriifacturilor emise în cursul anului de raportare (fără T.V.A.), mai puţin sumelece au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, membri ai CAFR, cuobligaţia menţionării lor în secţiunea B.1.  Venituri obţinute din: (lei) 

A. – activităţi de audit financiar (inclusiv servicii conexe
conform Standardelor Internaţionale de Control al Calităţii,
Audit, Asigurare şi Servicii Conexe 2400, 4400, 4410)
B. – activităţi de audit intern
C. – alte activităţi desfăşurate prin exercitarea calităţii de
auditor financiar (consultanţă, cursuri de specialitate
etc.)*1)
Total venituri obţinute din exercitarea profesiei de auditor
financiar (A+B+C)*2)

_____________  *1) Conform Hotărârilor CAFR;  *2) Reprezintă baza de calcul a cotizaţiei variabile aferente anului pentrucare se întocmeşte raportul anual.         D. CRITERII DE AUTOEVALUARE A INDEPENDENŢEI, COMPETENŢEI ŞI A                             CALITĂŢII ACTIVITĂŢII  D.1. Independenţă 

(a) A stabilit şi aplicat firma dvs. proceduri privind asigurarea
respectării de către auditorii financiari-asociaţi, toţi angajaţii,
subcontractanţii şi colaboratorii a principiilor de
confidenţialitate şi independenţă, aşa cum sunt menţionate în
Codul privind conduita etică şi profesională?
(b) Deţine firma dvs. sau persoanele implicate în activităţile de
audit, inclusiv dvs. o influenţă notabilă asupra unei alte firme
sau altă firmă deţine o influenţă notabilă asupra dvs., a firmei
dvs. sau asupra persoanelor implicate în activităţile desfăşurate?
Dacă "DA", care este obiectul principal de activitate al acestei
firme?
(c) Este ameninţată independenţa firmei dvs. de unul sau mai mulţi
dintre următorii factori:
(i) dependenţă financiară faţă de un client?
(îi) relaţii personale sau familiale?
(iii) participaţii la fonduri mutuale ce au investit într-un
client?
(iv) implicare ca administrator de fonduri al unui client?
(v) interese de afaceri comune cu clienţii?
(d) A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru:
(i) a împiedica orice persoană, să aibă o influenţă ce ar
putea să afecteze independenţa sau integritatea în cadrul
activităţilor desfăşurate?
(îi) a asigura faptul că independenţa sau capacitatea de a
efectua activitate în mod corespunzător sunt luate în
considerare şi înregistrate înaintea încheierii
contractului?
Dacă se răspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b), cu
"DA" la una din întrebările de la punctul c) sau cu "NU" la una din
întrebările de la punctul d), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie care
să clarifice situaţia şi prezentaţi orice alte măsuri de protecţie
adoptate de firmă.
DA/NU

DA/NU

DA/NU
DA/NU
DA/NU

DA/NU
DA/NU

DA/NU

DA/NU

  D.2. Reputaţie morală şi profesională 

(a) A stabilit şi urmat firma dvs. proceduri pentru a se asigura că
dvs. ca auditor financiar-asociat, precum şi persoanele implicate
în activităţile dvs. au o reputaţie profesională şi morală
adecvată?
(b) Există aspecte în ceea ce vă priveşte pe dvs., toţi angajaţii,
subcontractanţii sau colaboratorii, care să ridice semne de
întrebare asupra bunei reputaţii profesionale şi morale a firmei
dvs.?
(c) Dacă "DA", a luat CAFR cunoştinţă de aspectele respective?
Dacă se răspunde cu "NU" la punctul a), cu "DA" la punctul b) sau
cu "NU" la punctul c), vă rugăm să ataşaţi o declaraţie
explicativă.
DA/NU

DA/NU

DA/NU

  D.3. Asigurare profesională şi reclamaţii 

(a) A fost firma dvs. asigurată profesional pentru riscul de audit
financiar, audit intern şi/sau riscul din alte activităţi
exercitate în calitate de auditor financiar, pe perioada de
raportare, conform cerinţelor CAFR?
(b) Privind activitatea desfăşurată, a primit firma reclamaţii care
nu au fost rezolvate sau care ar putea să rămână nerezolvate de la
ultimul raport anual sau de la înregistrare (dacă prezentul este
primul raport anual)? (Răspundeţi cu "NICI UNA", dacă nu s-au
primit reclamaţii).
Dacă răspundeţi cu "NU" la punctul a) sau cu "DA" la punctul b), vă
rugăm să oferiţi informaţii suplimentare.
DA/NU

DA/NU/
NICI UNA

  D.4. Competenţă în audit 

(a) Aplică firma procedurile minimale de audit?
(b) Este utilizată o listă de verificare a prezentării conturilor
actualizată?
(c) Se utilizează o documentaţie adecvată acolo unde angajamentul
presupune utilizarea unor experţi? (Răspundeţi cu "NICI UNA" dacă
nu aţi avut nici un client care să necesite utilizarea acestora.)
(d) (i) Dvs. şi angajaţii care sunt auditori financiari aţi
efectuat orele de pregătire profesională continuă
structurate şi nestructurate, conform normelor emise de
CAFR? Dacă răspundeţi cu "DA", vă rugăm să specificaţi
perioada şi organizatorul ………..
(îi) Există o pregătire adecvată pentru angajamentele
specializate? (Răspundeţi cu "NICI UNA", dacă nu aveţi
clienţi de acest tip.)
(iii) Păstrează firma evidenţe privind procesul de pregătire
profesională continuă?
Dacă răspundeţi cu "NU" la oricare din punctele de mai sus, vă
rugăm să ataşaţi o declaraţie oferind detalii despre cum este
menţinută şi ţinută evidenţa competenţei individuale. Dacă
răspundeţi cu "DA" la punctul c), vă rugăm să vă asiguraţi că aţi
completat secţiunea B4.
DA/NU

DA/NU
DA/NU/
NICI UNA

DA/NU

DA/NU/
NICI UNA

DA/NU

                              E. ALTE INFORMAŢII 

(a) Este firma dvs. membră a altor organisme profesionale de profil
din ţară şi/sau străinătate? (Dacă se răspunde cu "DA", vă rugăm să
menţionaţi aceste organisme ………………………………..)
(b) Avansul la cotizaţia variabilă aferentă prezentului raport
anual (calculată pentru onorariile facturate pentru semestrul I al
anului de raportare) a fost achitată cu (tip document) ………..,
(număr document) ………….., (dată document) ………………
(c) Cotizaţia fixă pentru firma de audit, aferentă anului următor
celui de raportare a fost achitată cu (tip document) ………….,
(număr document) ……….., (dată document) …………………
(d) Diferenţa de cotizaţie variabilă aferentă prezentului raport
anual a fost achitată cu (tip document) ………, (număr document)
…………., (dată document) ……………………
DA/NU

  PROCEDURA DE VERIFICARE:  Înainte de a expedia formularul completat, vă rugăm să revedeţi toatesecţiunile, pentru a vă asigura că raportul este complet şi corect. Corecturileşi corespondenţa ulterioară sunt costisitoare.  Pasul 1. Verificaţi dacă aţi completat toate secţiunile.  Pasul 2. Verificaţi dacă angajamentele şi confirmările de pe prima pagină aufost citite şi semnate de persoana(ele) potrivită(e).  Pasul 3. Asiguraţi-vă că toate valorile monetare sunt exprimate în lei (RON).  Pasul 4. Verificaţi dacă aţi ataşat la raport toate declaraţiile cerute,acolo unde este cazul.  Pasul 5. Păstraţi o copie a raportului şi a oricăror declaraţii împreună cudatele primare utilizate pentru compilarea acestuia.  Pasul 6. Asiguraţi-vă că trimiteţi CAFR toate paginile completate aleformularului, împreună cu orice declaraţii cerute.  Pasul 7. Vă rugăm să anexaţi următoarele documente:  a) o copie a contractului de asigurare pentru risc profesional aferentperioadei de raportare, inclusiv a documentului/documentelor de plată aprimei/primelor de asigurare;  b) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţiauditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privindcele 20 ore de pregătire profesională continuă structurată, în cazul în carev-au fost eliberate;  c) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea obligaţiilor de către toţiauditorii financiari asociaţi/acţionari, administratori sau angajaţi, privindcele 20 ore de pregătire profesională continuă nestructurată, în cazul în carev-au fost eliberate.  VĂ MULŢUMIM CĂ AŢI COMPLETAT ACEST FORMULAR.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x