HOTĂRÂRE nr. 742 din 13 septembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 20 septembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 129 29/08/1998 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LAOG 129 29/08/1998
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de coordonare pentru urmărirea îndeplinirii lucrărilor stabilite în conformitate cu planurile de dezvoltare urbana a ansamblului urbanistic din perimetrul central al municipiului Bucureşti, format din Centrul Istoric şi Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000"



În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 129/1998 privind declararea ca zona de interes naţional a unui ansamblu din perimetrul central al municipiului Bucureşti, incluzând Noul Centru Civic şi Centrul Istoric, şi stabilirea condiţiilor de realizare a investiţiilor pentru ansamblul urbanistic din aceasta zona,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de coordonare pentru urmărirea îndeplinirii lucrărilor stabilite în conformitate cu planurile de dezvoltare urbana a ansamblului urbanistic din perimetrul central al municipiului Bucureşti, format din Centrul Istoric şi Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000", prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Nicolae NoicaSecretar de stat,şeful Departamentului pentruAdministraţie Publică Locală,Vlad RoscaMinistrul culturii,Ion CaramitruMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Consiliului de coordonare pentru urmărirea îndeplinirii lucrărilor stabilite în conformitate cu planurile de dezvoltare urbana a ansamblului urbanistic din perimetrul central al municipiului Bucureşti, format din Centrul Istoric şi Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000" + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1În prezentul regulament Consiliul de coordonare pentru urmărirea îndeplinirii lucrărilor stabilite în conformitate cu planurile de dezvoltare urbana a ansamblului urbanistic din perimetrul central al municipiului Bucureşti, format din Centrul Istoric şi Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000", va fi denumit consiliu, secretariatul consiliului va fi denumit secretariat, Planul de dezvoltare urbana Centrul Istoric şi Planul de dezvoltare urbana Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000" vor fi denumite planuri de dezvoltare urbana, iar Ordonanţa Guvernului nr. 129/1998 privind declararea ca zona de interes naţional a unui ansamblu din perimetrul central al municipiului Bucureşti, incluzând Noul Centru Civic şi Centrul Istoric, şi stabilirea condiţiilor de realizare a investiţiilor pentru ansamblul urbanistic din aceasta zona va fi denumita ordonanţa.
 + 
Articolul 2(1) Consiliul urmăreşte îndeplinirea lucrărilor ansamblului urbanistic din perimetrul central al municipiului Bucureşti în conformitate cu planurile de dezvoltare urbana aprobate.(2) Întocmirea, avizarea şi aprobarea planurilor de dezvoltare urbana se realizează în conformitate cu art. 3 din ordonanţa.
 + 
Capitolul 2Atribuţiile consiliului + 
Articolul 3În realizarea activităţii sale specifice consiliul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) urmăreşte îndeplinirea lucrărilor stabilite prin planurile de dezvoltare urbana aprobate;b) sprijină autorităţile administraţiei publice centrale în legătură cu urmărirea realizării lucrărilor stabilite în planurile de dezvoltare urbana;c) transmite ministerelor interesate propuneri de reglementare necesare rezolvarii unor blocaje intervenite în realizarea lucrărilor stabilite prin planurile de dezvoltare urbana aprobate;d) sprijină activitatea Agenţiei de Reabilitare Urbana pentru ansamblul urbanistic "Centrul Istoric" şi activitatea Agenţiei de Dezvoltare Urbana pentru ansamblul urbanistic lt; lt;Noul Centru Civic – "Bucureşti 2000" gt; gt;, în vederea corelării planurilor de dezvoltare urbana în cazul în care apar probleme cu caracter de subsidiaritate;e) urmăreşte corelarea planurilor de dezvoltare urbana întocmite de agenţiile menţionate la lit. d) cu Planul urbanistic "Zona Centrala a Municipiului Bucureşti";f) urmăreşte îndeplinirea întocmai a lucrărilor stabilite prin planurile de dezvoltare urbana aprobate;g) monitorizează activitatea agentiilor menţionate la lit. d), cu privire la îndeplinirea lucrărilor prevăzute în planurile de dezvoltare urbana aprobate;h) informează periodic Guvernul despre stadiul realizării lucrărilor prevăzute în planurile de dezvoltare urbana aprobate;i) propune Guvernului finanţarea unor programe şi/sau lucrări de interes naţional, prevăzute în planurile de dezvoltare urbana aprobate.
 + 
Capitolul 3Componenta consiliului + 
Articolul 4(1) În scopul îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 3 consiliul va avea următoarea componenta:a) reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului cu rang de secretar de stat sau un împuternicit al acestuia, care va avea calitatea de preşedinte al consiliului;b) reprezentantul Ministerului Culturii cu rang de secretar de stat sau director general;c) reprezentantul Ministerului Finanţelor cu rang de secretar de stat sau director general;d) reprezentantul Ministerului Justiţiei cu rang de secretar de stat sau director general;e) reprezentantul Departamentului pentru Administraţie Publică Locală cu rang de subsecretar de stat sau director;f) 2 reprezentanţi desemnaţi din aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, specialişti, cu rang de viceprimar şi/sau şef de departament.(2) Membrii consiliului sunt numiţi prin ordin de către conducătorii instituţiilor respective şi prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
 + 
Articolul 5Secretarul consiliului este directorul Direcţiei secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilităţii publice pentru lucrări de interes naţional din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
 + 
Capitolul 4Atribuţiile consiliului şi ale secretariatului + 
Articolul 6Pentru realizarea obiectivelor sale consiliul are următoarele atribuţii principale:a) solicita agentiilor menţionate la art. 3 lit. d) să prezinte analize şi prognoze privind realizarea prevederilor din planurile de dezvoltare urbana aprobate;b) analizează şi evalueaza trimestrial îndeplinirea prevederilor rezultate din planurile de dezvoltare urbana aprobate;c) stabileşte prin vot transmiterea către ministerele interesate a propunerilor privind reglementări necesare pentru rezolvarea unor blocaje intervenite în realizarea lucrărilor stabilite prin planurile de dezvoltare urbana aprobate;d) stabileşte prin vot calendarul de lucru anual al consiliului, ordinea de zi a şedinţelor următoare, repartizand sarcinile ce trebuie rezolvate de fiecare membru al consiliului;e) întocmeşte trimestrial sau de câte ori este cazul rapoarte despre stadiul realizării lucrărilor stabilite prin planurile de dezvoltare urbana aprobate şi le transmite Guvernului.
 + 
Articolul 7Preşedintele consiliului are următoarele atribuţii principale:a) conduce şedinţele ordinare şi extraordinare ale consiliului;b) solicita convocarea şedinţelor extraordinare;c) stabileşte datele de desfăşurare a şedinţelor;d) coordonează pregătirea şedinţelor;e) aproba proiectul ordinii de zi, lista cuprinzând invitaţii, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor ordinare sau extraordinare;f) semnează, împreună cu ceilalţi membri, procesele-verbale de şedinţa;g) reprezintă consiliul în relaţiile cu alte autorităţi.
 + 
Articolul 8(1) Secretariatul consiliului este asigurat de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului prin Direcţia secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilităţii publice pentru lucrări de interes naţional, ca organ tehnic de specialitate.(2) Secretariatul consiliului are următoarele atribuţii:a) asigura organizarea şedinţelor consiliului, pregatind documentele necesare bunei desfăşurări a lucrărilor;b) în perioada dintre şedinţe asigura asistenţa de specialitate şi legătură cu membrii consiliului, primirea şi distribuirea corespondentei destinate obiectivelor de activitate ale consiliului;c) convoacă trimestrial membrii consiliului în şedinţe ordinare sau, la cererea preşedintelui consiliului, în şedinţe extraordinare;d) asista la lucrările consiliului întocmind procesul-verbal al şedinţei pe care îl supune spre semnare tuturor membrilor prezenţi şi preşedintelui;e) asigura operaţiunile de registratura şi arhivare pentru toate documentele privind activitatea consiliului.
 + 
Capitolul 5Funcţionarea consiliului + 
Articolul 9(1) Consiliul se întruneşte la sediul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, care asigura şi preşedinţia consiliului.(2) Consiliul se întruneşte trimestrial, în ultima săptămâna a trimestrului, în şedinţe ordinare, iar când este cazul, în şedinţe extraordinare la solicitarea preşedintelui. Şedinţele sunt convocate în scris de către secretariat.
 + 
Articolul 10Data, ora şi locul de desfăşurare a şedinţelor ordinare se stabilesc de secretariat, la propunerea preşedintelui. Convocarea se face cu cel puţin 15 zile înainte pentru şedinţele ordinare, iar în cazul şedinţelor extraordinare, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită.
 + 
Articolul 11Consiliul îşi desfăşoară activitatea pe baza unor programe anuale, întocmite şi aprobate de membrii săi cu doua luni înainte de sfârşitul anului în curs, prin care stabilesc obiectivele, termenele, participanţii şi mijloacele necesare punerii acestora în practica.
 + 
Articolul 12Secretariatul pregăteşte materialele pentru şedinţe, le difuzează cu cel puţin 7 zile înaintea intalnirii pentru şedinţele ordinare şi cu cel puţin două zile înaintea intalnirii pentru şedinţele extraordinare.
 + 
Articolul 13Hotărârile consiliului se vor lua în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor, cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
 + 
Articolul 14La lucrările consiliului pot participa, în calitate de invitaţi sau de consultanţi, reprezentanţi ai altor instituţii din administraţia publică, membri ai comisiilor parlamentare, membri ai asociaţiilor profesionale, membri ai uniunilor patronale sau alte personalităţi, dacă la şedinţa respectiva se discuta probleme specifice domeniului de activitate al acestora.
 + 
Articolul 15Aducerea la îndeplinire a hotărârilor consiliului este urmărită de secretariat, care consemnează situaţia în rapoarte trimestriale.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x