HOTĂRÂRE nr. 73 din 24 octombrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 854 din 30 octombrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/385 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 18 octombrie 2017, Camera Deputaților:1.Salută obiectivul de consolidare a colaborării dintre învățământul superior, cercetare și mediul de afaceri.2.Consideră că necorelarea între competențele de care are nevoie Europa și competențele pe care le deține reflectă și o eficiență redusă a mecanismelor socioeconomice prin care cererea de competențe induce modificări ale calificărilor oferite de unitățile de învățământ superior, în condițiile unei lumi aflate în schimbare rapidă.3.Subliniază că obiectivul declarat al sprijinirii unor sisteme de învățământ superior eficace și eficiente implică asigurarea competiției dintre unitățile de învățământ superior, în condițiile păstrării unei stabilități pe piață a acestora.4.Subliniază că este necesară o mai mare flexibilitate a programelor de studii și creșterea autonomiei unităților de învățământ superior în alegerea acestora și a parcursurilor educaționale individualizate, astfel încât să fie asigurat răspunsul prompt la cererile de piață pentru competențe.5.Consideră că, deși cercetarea este necesară pentru o cuplare eficientă a educației universitare la viața economică, aceasta poate să se desfășoare în paralel cu procesul de învățământ în alte instituții sau chiar să fie înlocuită cu stagiile de pregătire în unități economice, fără legătură cu cercetarea, mai ales dacă universitățile aleg o orientare preponderent vocațională.6.Își manifestă rezerva cu privire la relevanța muncii studenților ca voluntari și în folosul comunității, considerând că o astfel de opțiune este dependentă de mulți factori în afara controlului unităților de învățământ, fiind obiectiv dependentă de preferințele personale, și trebuie să rămână la alegerea exclusivă a studenților. 7.Consideră că pentru a se asigura că resursele disponibile sunt utilizate în scopul de a investi în mod strategic în învățământul superior este necesară promovarea diversității modurilor de finanțare a unităților de învățământ terțiar, precum și a modalităților prin care studenții își finanțează studiile.8.Subliniază că sunt necesare eforturi la nivelul Uniunii pentru a evita adâncirea polarizării învățământului superior între statele membre – care, în mod tradițional, beneficiază de o infrastructură educațională solidă și de un nivel de cunoaștere mai ridicat – și celelalte state membre, în care există riscul de a favoriza exodul creierelor între regiuni, cu consecințe negative asupra obiectivelor de convergență ale Uniunii pe termen mediu și lung.9.Subliniază că atingerea țintelor de procentaj al absolvenților de învățământ superior ar trebui să se subsumeze obiectivelor calitative, pentru a nu influența negativ calitatea educației.10.Salută diversificarea gamei de cursuri disponibile, inclusiv studii care durează 2 ani, precum și a opțiunii pentru dezvoltarea profesională continuă, considerând că diversificarea cursurilor, în special a celor de durată mai mică de 2 ani, ajută învățământul superior să răspundă mai bine cererii de noi cunoștințe apărute, ca rezultat al modificărilor rapide în structura economiilor Europei și implicit a profilurilor locurilor de muncă.11.Subliniază că instituțiile de învățământ superior garantează și contribuie la inovare, acest lucru fiind posibil dacă spiritul inovator este încurajat încă din învățământul primar, recomandând astfel monitorizarea eforturilor de sprijinire pe întregul parcurs educativ.12.Salută abordarea Comisiei Europene în procesul de pregătire a următorului buget multianual al Uniunii de a analiza, împreună cu statele membre, viitorul obiectivelor comune ale Uniunii în domeniul educației, cercetării și inovării și consideră că urmărirea consolidării cooperării în aceste domenii trebuie să țină seama de imperativul reducerii disparităților dintre statele membre, prin intensificarea sprijinului european, financiar și cu expertiză.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 24 octombrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
FLORIN IORDACHE
București, 24 octombrie 2017.Nr. 73.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x