HOTĂRÂRE nr. 716 din 13 septembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 797 din 18 septembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1REFERIRE LAHG 95 02/03/2017
ANEXA 1REFERIRE LAHG 492 18/04/2003
ANEXA 1REFERIRE LAHG 492 18/04/2003 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LADECRET 298 30/10/1948
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948 ART. 3
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948 ART. 20
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948 ART. 23
ANEXA 1REFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948 ART. 31
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se reaprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Modernizarea și retehnologizarea remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață «PERSEUS» – 6.600 CP“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație și din alte surse de finanțare legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + 
Articolul 3Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU
VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Lucian Șova
Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 13 septembrie 2018.Nr. 716. + 
ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor
aferente proiectului de investiții „Modernizarea și retehnologizarea remorcherului
maritim multifuncțional cu clasă de gheață «Perseus» – 6.600 CP“
Regimul navigației pe Dunăre este reglementat de Convenția despre regimul navigației pe Dunăre (Convenția Dunării), semnată la Belgrad la 18 august 1948 (ratificată prin Decretul nr. 298/1948).Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați (AFDJ) a fost înființată pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 3,20,23 și 31 din Convenția Dunării, prin Hotărârea Guvernului nr. 492/2003 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați, cu modificările ulterioare.Conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 492/2003, cu modificările ulterioare, AFDJ are ca obiect de activitate asigurarea adâncimilor minime de navigație prin dragaje de întreținere, asigurarea semnalizării costiere și plutitoare, efectuarea de măsurători topohidrografice, efectuarea de lucrări de construcții și reparații construcții hidrotehnice pentru asigurarea condițiilor de navigație, asigurarea efectuării pilotajului navelor maritime pe sectorul Dunării cuprins între rada Sulina și Brăila și în porturile situate pe acest sector, punerea la dispoziția tuturor utilizatorilor a infrastructurii de transport naval, precum și ducerea la îndeplinire a unor obligații ce revin statului român din convențiile și acordurile internaționale la care România este parte și care i-au fost încredințate prin delegare de competență de către Ministerul Transporturilor.Pentru menținerea navigabilității în condiții deosebite, cauzate de temperaturi foarte scăzute care conduc la înghețarea fluviului, AFDJ dispune de o singură navă specializată pentru spargerea gheții, remorcherul maritim multifuncțional PERSEUS care are 6.600 CP, clasa de gheață G60 și zonă nelimitată de navigație, fiind una dintre cele două nave construite și echipate pentru acest fel de operațiuni din România. Nava are un caracter strategic pentru România.Remorcherul a fost construit în anul 1989 la Șantierul Naval Brăila pentru a naviga în zona de navigație nelimitată și a fi folosit pentru:– salvarea și remorcarea navelor maritime avariate sau eșuate;– spargerea gheții pe sectorul maritim al Dunării de Jos de la Sulina până la Brăila (km 175), nava având clasă de gheață G60;– manevra navelor maritime în radă și port;– participarea la activități de stingerea incendiilor care se produc la bordul navelor sau pe cheu;– manevra și remorcarea platformelor de foraj marin;– aprovizionarea platformelor de foraj marin în cazul unor furtuni mai mari de gradul 4 de agitație al mării;– remorcaje maritime de linie.În prezent nava este în stare de funcționare precară, echipamentele și sistemele funcționând la limită, cu performanțe reduse și consumuri mari de combustibil și lubrifianți.Nava are următoarele caracteristici principale:

– lungime maximă 68,73 m
– lățime 16,50 m
– pescaj 6,50 m
– deplasament 4.067 tone
– greutate navă goală 2.400 tone
– putere motoare principale Tip MAN – REȘIȚA 6L40/54A – 2 X 3.300 CP
– viteza maximă 13,8 noduri
– echipaj minim de siguranță 24 de persoane

Având în vedere că achiziționarea unei nave noi cu aceleași dimensiuni și aceiași parametri tehnici de funcționare ar costa aproximativ 25-30 milioane euro și faptul că la spargerea gheții este importantă greutatea navei și grosimea tablei din care este construit corpul navei, care în cazul navei PERSEUS este în stare bună (15% uzură), s-a considerat oportună și necesară modernizarea acestei nave.Astfel, prin Hotărârea Guvernului nr. 95/2017 privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Modernizarea și retehnologizarea remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață «PERSEUS» – 6.600 CP“ s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului de investiții „Modernizarea și retehnologizarea remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață «PERSEUS» – 6.600 CP“. Valoarea totală aprobată a investiției, inclusiv TVA (în prețuri 2015; 1 euro = 4,45 lei), este de 44.862.000 lei, bugetul fiind eșalonat astfel:– Anul I 1.320.000 lei;– Anul II 21.939.000 lei;– Anul III 21.603.000 lei.În cursul anului 2016 (considerat anul I în cadrul eșalonării indicatorilor tehnico-economici ai proiectului) s-a elaborat documentația tehnică (proiectul tehnic) în vederea realizării lucrărilor de modernizare și retehnologizare, precum și pentru transferul de clasă. Proiectul a fost realizat de SHIP DESIGN GROUP Galați, în baza Contractului nr. 48 din 14.07.2016 și a fost avizat de societatea de clasificare BUREAU VERITAS. Contravaloarea elaborării și avizării documentației a fost de 1.140.000 lei, inclusiv TVA.Astfel, pentru efectuarea lucrărilor de modernizare și retehnologizare a remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață PERSEUS urma să fie alocată diferența de sumă, în cuantum de 43.722.000 lei, inclusiv TVA (36.741.176 lei, exclusiv TVA), eșalonată pe anii II și III ai proiectului.În data de 12.07.2017, AFDJ a publicat în SEAP anunțul de participare nr. 1.777.048, în vederea demarării procedurii de achiziție publică a serviciilor de modernizare și retehnologizare a remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață PERSEUS – 6.600 CP. Anunțul a fost anulat la data-limită de depunere a ofertelor, respectiv 21.09.2017, din cauza neînscrierii niciunui participant.În urma consultării șantierelor navale care au capacitatea tehnică și administrativă de a realiza lucrările solicitate a rezultat motivația neînscrierii acestora la procedura de achiziție publică, aceasta având la bază insuficiența bugetului alocat, raportat la amploarea lucrărilor cuprinse în documentația tehnică.În urma reevaluării caietului de sarcini, prin care s-a urmărit renunțarea la unele lucrări și dotări, ce nu afectau obținerea clasei navei, precum și preluarea în sarcina AFDJ a unor cheltuieli aferente asigurării navei, a aprovizionării cu combustibili și lubrifianți pe perioada probelor, precum și pentru asigurarea supravegherii lucrărilor de societatea de clasificare, s-a publicat în SEAP anunțul de participare nr. 181.759 din 30.12.2017. Și acest anunț a fost anulat în data de 12.03.2018, data-limită de depunere a ofertelor, din același motiv, respectiv neînscrierea niciunui participant la procedura de achiziție publică. Din nou, potențialii executanți au considerat insuficient bugetul alocat.În consecință, AFDJ a solicitat proiectantului SHIP DESIGN GROUP Galați revizuirea documentului P 1246-800-002, cu privire la estimarea costurilor de realizare a modernizării și retehnologizării remorcherului PERSEUS la nivelul prețurilor anului 2018.În urma analizării evoluției principalilor indicatori economici, cu impact asupra prețurilor, respectiv creșterea prețurilor producției industriale, inflația EU, indicele prețurilor de reparații nave, precum și a tendințelor mondiale de creștere a industriei navale, costurile de retehnologizare la nivelul anului 2018 sunt în valoare de: 50.343.404 lei, fără TVA, respectiv 59.908.651 lei, inclusiv TVA.În subsidiar, prin Avizul nr. 35/44/22.05.2018 Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor a reaprobat favorabil „Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Modernizarea și retehnologizarea remorcherului maritim multifuncțional cu clasă de gheață «PERSEUS» – 6.600 CP“.
INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
pentru modernizarea și retehnologizarea remorcherului maritim
multifuncțional cu clasă de gheață «PERSEUS» – 6.600 CP
Titular: Ministerul TransporturilorBeneficiar: Regia Autonomă Administrația Fluvială a Dunării de Jos GalațiAmplasament: port Galați
INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI

– Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA (în prețuri valabile în luna mai 2018; 1 euro = 4,55 lei) mii lei 59.908
– Eșalonarea investiției
– Anul I INV mii lei 1.140
– Anul II INV mii lei 29.160
– Anul III INV mii lei 29.608

– Capacități:
a) instalația de propulsie – două propulsoare cu puterea nominală de 3.300 CP;
b) centrala electrică compusă din:
– două diesel generatoare de marș cu putere nominală minimă de 630 KVA;
– un diesel generator de avarie/staționare cu putere nominală minimă de 165 KVA;
c) instalație de remorcare cu o forță de tracțiune de minimum 100 tf.
– Durata de realizare a investiției luni 36

Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului de investiții se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, și din alte surse de finanțare legal constituie, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x