HOTĂRÂRE nr. 699 din 27 septembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 775 din 29 septembrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 126
ActulREFERIRE LALEGE 393 28/09/2004
ActulREFERIRE LALEGE (R) 215 23/04/2001
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 2REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 2REFERIRE LALEGE 393 28/09/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 215 23/04/2001
ART. 3REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 93
ART. 4REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 6REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 93
ART. 6REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015 ART. 94
ART. 9REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
ART. 10REFERIRE LALEGE 115 19/05/2015
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 13REFERIT DEINSTRUCTIUNI 3 03/10/2017





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 126 alin. (1) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Prezenta hotărâre stabilește măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017, care trebuie aduse la îndeplinire de către autoritățile cu atribuții în materie electorală. + 
Articolul 2(1)Pentru coordonarea și urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute de Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, care revin ministerelor și celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, precum și instituțiilor prefectului se constituie Comisia tehnică centrală pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale, fără personalitate juridică, în componența prevăzută în anexa nr. 1.(2)Componența nominală a Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale se stabilește prin ordin al ministrului afacerilor interne în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza propunerilor formulate de conducătorii ministerelor și ai celorlalte instituții sau societăți prevăzute în anexa nr. 1.(3)La ședințele Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, ai altor instituții ale administrației publice centrale interesate, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes public, precum și ai organizațiilor neguvernamentale. + 
Articolul 3(1)Ministerul Afacerilor Interne dispune măsuri pentru menținerea și asigurarea ordinii și liniștii publice în localitățile țării în care se organizează alegeri locale parțiale, pe întreaga perioadă electorală și, în mod deosebit, în ziua votării, precum și în zilele care premerg și succedă acestei zile.(2)Ministerul Afacerilor Interne, prin structurile sale, menține și asigură ordinea publică în zona secțiilor de votare și securitatea dosarelor întocmite de birourile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale, precum și securitatea pe timpul tipăririi, transportului și depozitării buletinelor de vot și a celorlalte materiale necesare votării.(3)Personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne asigură paza sediilor birourilor electorale de circumscripție și ale birourilor electorale ale secțiilor de votare.(4)Ministerul Afacerilor Interne asigură achiziționarea timbrelor autocolante, respectiv a plicurilor din plastic transparent, înseriate, prevăzute cu sistem de sigilare, necesare în cadrul procedurilor prevăzute la art. 93 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 115/2015, precum și a ștampilelor cu mențiunea „VOTAT“.(5)Instituțiile prefectului duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:a)asigură imprimarea buletinelor de vot;b)asigură transportul, ambalarea și distribuirea materialelor, documentelor și a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfășurarea procesului electoral;c)asigură confecționarea ștampilelor birourilor electorale județene, ale birourilor electorale de circumscripție și a ștampilelor de control ale secțiilor de votare;d)organizează, cu sprijinul filialelor și birourilor Autorității Electorale Permanente, sesiunile de instruire a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora. + 
Articolul 4Președinții tribunalelor asigură desemnarea președinților birourilor electorale județene și a locțiitorilor acestora, precum și a președinților birourilor electorale de circumscripție și a locțiitorilor acestora, prin tragerea la sorți, conform Legii nr. 115/2015, a judecătorilor în exercițiu sau a juriștilor înscriși în Corpul experților electorali, după caz. + 
Articolul 5(1)Instituțiile prefectului împreună cu președinții consiliilor județene și Autoritatea Electorală Permanentă asigură personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale județene, în limita fondurilor alocate.(2)Primarii asigură personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale de circumscripție comunală sau municipală, după caz, în limita fondurilor alocate.
 + 
Articolul 6(1)Operatorul de calculator al biroului electoral al secției de vot asigură înregistrarea video-audio neîntreruptă a procedurilor realizate de la încheierea votării și până la părăsirea localului secției de vot de către membrii biroului electoral al secției de votare, în scopul asigurării posibilității organismelor electorale de a verifica respectarea dispozițiilor art. 93 și 94 din Legea nr. 115/2015.(2)Operatorul de calculator trebuie să realizeze înregistrarea video-audio prevăzută la alin. (1) dintr-o poziție fixă, de la o distanță medie, pe un cadru general.(3)Se interzice operatorului de calculator să realizeze copii ale înregistrării video-audio ori să permită accesul altor persoane la înregistrare. + 
Articolul 7(1)Institutul Național de Statistică și direcțiile teritoriale de statistică asigură statisticienii necesari birourilor electorale județene pentru operațiunile tehnice de consemnare și centralizare a rezultatelor alegerilor locale parțiale, dotarea necesară cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile și servicii, în limita fondurilor alocate.(2)Institutul Național de Statistică și direcțiile teritoriale de statistică asigură instruirea personalului implicat în efectuarea operațiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor locale parțiale.(3)Institutul Național de Statistică, prin direcțiile teritoriale de statistică, asigură tipărirea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votării la alegerile locale parțiale. + 
Articolul 8(1)Serviciul de Telecomunicații Speciale duce la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:a)asigură funcționarea și asistența tehnică a Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal;b)asigură serviciile de telefonie specială și de comunicații de voce și date, necesare birourilor electorale;c)asigură terminalele informatice necesare înregistrării video-audio a procedurilor, în condițiile prevăzute la art. 6.(2)Serviciul de Telecomunicații Speciale asigură constituirea în fiecare județ în care se organizează alegeri locale parțiale în cel puțin două circumscripții electorale a câte unui centru de intervenție operativă pentru remedierea eventualelor disfuncționalități ale Sistemului informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.(3)Dotarea și funcționarea centrelor de intervenție operativă se asigură de către Serviciul de Telecomunicații Speciale.(4)Serviciul de Telecomunicații Speciale verifică existența înregistrării video-audio, consemnează aspectele constatate în procesul-verbal de primire a terminalelor informatice și le mută pe un mediu de stocare, cu ocazia primirii terminalelor informatice de la operatorii de calculator. Înregistrările video-audio se păstrează pentru o perioadă de 3 luni de la data alegerilor.(5)Serviciul de Telecomunicații Speciale pune la dispoziția birourilor electorale constituite pentru alegerile locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017, la cererea acestora, pentru soluționarea unei contestații, cereri sau sesizări în materie electorală, copii ale înregistrării video-audio realizate în condițiile prevăzute la art. 6. Copiile se restituie după soluționarea contestației, cererii sau a sesizării.(6)La împlinirea termenului prevăzut la alin. (4), Serviciul de Telecomunicații Speciale distruge, prin proceduri ireversibile, înregistrările și eventuale copii realizate pentru scopul prevăzut la alin. (5).(7)Serviciul de Telecomunicații Speciale furnizează Ministerului Afacerilor Interne date strict necesare îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la art. 3.
 + 
Articolul 9(1)În termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se constituie comisiile tehnice județene pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale, fără personalitate juridică, în județele în care se constituie birouri electorale județene, în componența prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuții în coordonarea și urmărirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autorităților administrației publice locale și serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, conform Legii nr. 115/2015.(2)Componența nominală a comisiei tehnice județene se stabilește de prefect prin ordin, conform anexei nr. 2.(3)La ședințele comisiilor tehnice județene pot participa, în calitate de invitați, reprezentanți ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presă, ai unor operatori economici care prestează servicii de interes public, precum și ai organizațiilor neguvernamentale.(4)Pentru urmărirea și soluționarea operativă a problemelor curente din județe, pe lângă comisiile tehnice se constituie grupuri tehnice de lucru, fără personalitate juridică, conduse de subprefecți, formate din funcționari publici desemnați de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, organizate la nivelul județului. Din grupul tehnic de lucru vor face parte și 2-3 funcționari publici din aparatul de specialitate al consiliilor județene.(5)În perioada în care își desfășoară activitatea în cadrul grupurilor tehnice de lucru de pe lângă comisiile tehnice județene, membrii acestora sunt degrevați de sarcinile de serviciu.(6)Condițiile materiale necesare funcționării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile și celelalte drepturi bănești cuvenite personalului care își desfășoară activitatea în grupul tehnic de lucru se achită de către instituțiile sau autoritățile publice de la care aceștia provin. + 
Articolul 10(1)Prefecții stabilesc graficul de distribuire a buletinelor de vot, precum și a celorlalte materiale necesare desfășurării procesului electoral.(2)În situația în care prefectul este în imposibilitatea de a-și exercita atribuțiile, precum și în cazurile în care această funcție este vacantă, îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit Legii nr. 115/2015, este asigurată de subprefect.(3)În perioada electorală, Ministerul Afacerilor Interne și Autoritatea Electorală Permanentă vor acorda sprijin de specialitate autorităților locale, în vederea realizării la termen și în condiții corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale. + 
Articolul 11(1)Prefecții împreună cu președinții consiliilor județene asigură sediile și dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale județene.(2)Prefecții împreună cu primarii asigură sediile și dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale de circumscripție comunală sau municipală, după caz.(3)Sediile și dotarea tehnico-materială ale birourilor electorale ale secțiilor de votare se asigură de către primari împreună cu prefecții.(4)Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale județene, a birourilor electorale de circumscripție și a birourilor electorale ale secțiilor de votare vor fi utilizate bunurile aparținând autorităților prevăzute la alin. (1)-(3).(5)Pentru dotarea tehnico-materială a birourilor electorale ale secțiilor de votare, primarii vor utiliza bunurile recuperate de la alegerile anterioare și aflate în stare de funcționare.(6)În cazurile în care bunurile necesare amenajării și dotării tehnico-materiale corespunzătoare a secțiilor de votare nu se pot recupera, se vor achiziționa unele noi de către primari, în limita fondurilor alocate, conform standardelor stabilite de Autoritatea Electorală Permanentă.(7)Autoritățile administrației publice locale iau măsurile necesare pentru sprijinirea cu personal a operațiunilor tehnice la secțiile de votare. + 
Articolul 12Primarii duc la îndeplinire următoarele măsuri tehnice principale:a)întocmesc și tipăresc listele electorale permanente, conform graficului stabilit de Autoritatea Electorală Permanentă;b)întocmesc și tipăresc listele electorale complementare și copiile de pe listele electorale complementare;c)tipăresc tipizatele listelor electorale suplimentare și extrasele de pe lista electorală permanentă, copia de pe lista electorală complementară și lista suplimentară;d)asigură urnele de vot, urnele speciale și cabinele de vot;e)informează alegătorii privind delimitarea secțiilor de votare și sediile acestora;f)asigură locurile speciale de afișaj electoral și amplasarea de panouri electorale;g)asigură tușul, tușierele și celelalte materiale necesare votării;h)acordă sprijin reprezentanților Serviciului de Telecomunicații Speciale pentru instalarea echipamentelor și furnizarea serviciilor prevăzute la art. 8 alin. (1);i)asigură, prin personalul desemnat, primirea pe bază de proces-verbal a echipamentelor instalate pentru asigurarea serviciilor prevăzute la art. 8 alin. (1), precum și protecția fizică a acestora.
 + 
Articolul 13Autoritatea Electorală Permanentă duce la îndeplinire următoarele măsuri specifice:a)asigură colectarea datelor și informațiilor privind rezultatele alegerilor locale parțiale și aducerea la cunoștință publică a acestora prin publicare pe pagina proprie de internet;b)desemnează președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare și locțiitorii acestora;c)întocmește lista juriștilor înscriși în Corpul experților electorali și o transmite tribunalelor în a căror rază teritorială au loc alegeri locale parțiale;d)desemnează operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare;e)asigură asistență de specialitate pentru prefecți și primari privind îndeplinirea atribuțiilor care le revin în materie electorală.
 + 
Articolul 14Prefecții sprijină, potrivit legii, activitatea de topire a buletinelor de vot întrebuințate sau neîntrebuințate, a celor nule, a proceselor-verbale și a ștampilelor necesare votării, a celorlalte materiale utilizate în procesul electoral, precum și a listelor de susținători. + 
Articolul 15(1)Comisiile tehnice județene pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale vor informa săptămânal Comisia tehnică centrală pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale în legătură cu stadiul pregătirii și organizării alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017.(2)Comisia tehnică centrală pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale va informa săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acțiunilor privind pregătirea și organizarea alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017.
 + 
Articolul 16Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 17Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 2 octombrie 2017.

PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
p. Președintele Autorității Electorale Permanente,
Constantin Florin Mitulețu Buică
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale,
administrației publice și fondurilor europene,
Sevil Shhaideh
Ministrul finanțelor publice,
Ionuț Mișa
Secretarul general al Guvernului,
Mihai Busuioc
București, 27 septembrie 2017.Nr. 699. + 
Anexa nr. 1
COMPONENȚA
Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităților de organizare
a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017Președinte:– ministrul afacerilor interneMembri:– secretar de stat pentru ordine și siguranță publică din Ministerul Afacerilor Interne;– secretar de stat pentru relația cu instituțiile prefectului din Ministerul Afacerilor Interne;a)->reprezentanți, la nivel de secretar de stat, secretar general sau director general, ai:– Secretariatului General al Guvernului;– Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene;– Ministerului Finanțelor Publice;– Ministerului Muncii și Justiției Sociale;– Ministerului Educației Naționale;– Ministerului Sănătății;– Autorității Electorale Permanente;– Institutului Național de Statistică;– Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale;– Serviciului de Telecomunicații Speciale.b)reprezentanți ai:– Agenției Naționale de Presă AGERPRES;– societăților comerciale de distribuție și furnizare a energiei electrice;– Societății Române de Televiziune;– Societății Române de Radiodifuziune.NOTĂ:Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor locale parțiale sunt asigurate de Ministerul Afacerilor Interne.->> + 
Anexa nr. 2
COMPONENȚA
Comisiei tehnice județene pentru coordonarea activităților de organizare
a alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie 2017Președinte:– prefectul județuluiMembri:– subprefectul;– secretarul județului;– directorul executiv al direcției regionale/județene de statistică;– directorul general al direcției regionale a finanțelor publice/șeful administrației județene a finanțelor publice, după caz;– inspectorul-șef al inspectoratului județean de poliție;– inspectorul-șef al inspectoratului pentru situații de urgență județean;– șeful structurii județene de administrare a bazelor de date de evidență a persoanelor;– șeful serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor;– inspectorul-șef al inspectoratului de jandarmi județean;– inspectorul general al inspectoratului școlar județean;– directorul direcției de sănătate publică a județului;– reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicații Speciale;– reprezentantul Autorității Electorale Permanente;– reprezentanți teritoriali ai societăților comerciale de distribuție și furnizare a energiei electrice;– corespondentul teritorial al Agenției Naționale de Presă AGERPRES.NOTĂ:Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice județene sunt asigurate de personalul din cadrul instituției prefectului.->>->

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x