HOTĂRÂRE nr. 694 din 6 noiembrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 15 noiembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 4
ANEXA 3MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 5
ANEXA 4MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 6
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 1
ART. 2REFERIRE LAHG 388 24/07/1997 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 1
ANEXA 2MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 4
ANEXA 3MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 5
ANEXA 4MODIFICA PEHG 190 08/05/1997 ANEXA 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 732 20/10/1998

privind modificarea contractului de activitate al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, anexa la Hotărârea Guvernului nr. 190/1997, şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia, rectificat pe anul 1997



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 190/1997 privind aprobarea contractului de activitate al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000, publicată în Monitorul Oficial al Romanie, Partea I, nr. 99 din 23 mai 1997, se modifica, pentru anul 1997, după cum urmează:1. Articolul 3 alineatul (2) se elimina.2. Articolul 5 alineatul (2) se elimina.3. Tabelul din articolul 6 alineatul (1), coloanele: Obiectivul, U.M. şi Planificat 1997, va avea următorul cuprins:

       
  "Obiectivul U.M. Planificat 1997
  Călători miliarde călători km 15,8
  Marfă miliarde tone nete km 23,7"

4. Articolul 7 alineatele (1), (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:"(1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa anual lucrările de întreţinere şi de reparaţii capitale, cuprinse în anexa nr. 4 la prezentul contract de activitate, pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare şi asigurarea condiţiilor de realizare a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezintă un efort financiar anual de 2.268,450 miliarde lei în preţurile lunii septembrie 1997.(2) Pentru anul 1997 se transfera de la bugetul de stat 587,075 miliarde lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor proprii de 1.417,762 miliarde lei, după cum urmează:– 133,062 miliarde lei în valorificarile de produse reziduale (sina, traverse, materiale de cale etc.) şi din închirieri;– 1.284,700 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R.(3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este de 2.004,837 miliarde lei şi va asigura minimul de lucrări de întreţinere şi reparaţii capitale, conform anexei nr. 4, şi salarizarea propriilor angajaţi."5 Articolul 11 alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe anul 1997, în valoare de 2.004,837 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la bugetul de stat, suma de 587,075 miliarde lei."6. Articolul 13 alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Se aloca suma de 129,862 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1997 pentru continuarea lucrărilor de investiţii începute şi nu se va începe nici o lucrare noua în anul 1997."7. Anexa nr. 1 – obiectivele tehnico-economice -, coloanele: Obiectivele, U.M. şi Planificat 1997, precum şi anexele nr. 4-6 se modifica şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 la prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 1997 al Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, prevăzut în anexa nr. 1/1 la Hotărârea Guvernului nr. 388/1997 pentru aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 1997 ale regiilor autonome de interes naţional de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 25 iulie 1997, potrivit anexei nr. 5 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.Anexa nr. 5 se transmite Ministerului Transporturilor.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––-p. Ministrul transporturilor, Dana Paula Vancea,secretar de statMinistru de stat,ministrul finanţelor,Mircea Ciumarap. Ministrul munciişi protecţiei sociale,Norica Nicolai,secretar de stat
 + 
Anexa 1                OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE                        în anul 1997

             
  Obiectivele U.M. Planificat 1997
  1.0. Infrastructura    
    Reţea (lungimea reţelei) linii-km 11.385
    Lungimea desfăşurată a liniilor linii-km 21.300
    Staţii şi halte număr 1.070
  2.0. Personal    
    Total personal – mii angajaţi număr 133,2
    Angajaţi în:    
  2.1. Infrastructură mii 55,3
  2.2. Exploatare mii 73,0
  2.3. Alte sectoare mii 4,9
  3.0. Trafic    
  3.1. Călători miliarde călători km 15,8
  3.2. Marfă miliarde tone nete km 23,7
  3.3. TOTAL TRAFIC miliarde tone km conv. 39,5
  4.0. Tren km – Total milioane tren km 117,2
  4.1. Călători milioane tren km 80,2
  4.2. Marfă milioane tren km 37,0
  5.0. Material rulant necesar    
    – ecartament normal –    
  5.1. Locomotive cu abur bucăţi
  5.2. Locomotive electrice bucăţi 664
  5.3. Locomotive Diesel bucăţi 903
    5.3.1. Locomotive Diesel electrice bucăţi 487
    5.3.2. Locomotive Diesel hidraulice bucăţi 416
  5.4. Vagoane de călători bucăţi 4.765
  5.5. Rame Diesel şi automotoare bucăţi 100
  5.6. Vagoane de marfă bucăţi 86.340
  6.0. Utilizarea locomotivelor    
  6.1. Performanţa medie zilnică a locomotivelor disponibile    
  a) Traficul de călători:    
    – locomotive electrice km/zi 466
    – locomotive Diesel km/zi 300
  b) Traficul de marfă:    
    – locomotive electrice km/zi 310
    – locomotive Diesel km/zi 240
  6.2. Disponibilitatea*) de:    
    – locomotive electrice % 81
    – locomotive Diesel % 78
  7.0. Utilizarea vagoanelor    
    Călători – km/loc 1.000 călători km/loc 46,1
    Marfă – tone nete/vagon de marfă 1.000 tone nete km/vag. de marfă 284,9
    Rulajul vagoanelor de marfă zile 8,5
  8.0. Măsuri privind performanţele activităţii    
    – Productivitatea/salariat – total 1.000 tone km conv./salariat 295,9
    – angajaţi/km salariat/km 11,7
    – tone marfă km/km 1.000 tone nete km/km 2.081
    – călători km/km 1.000 călători km/km 1.388
  9.0. Obiectiv financiar    
  9.1. Ponderea costurilor în venituri**) % 110

Notă *) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotiveFormula de calcul = timp calendaristic / timp efectiv lucrat x 100.Notă **) Definiţie:Venituri = Venituri totale – Transferuri bugetareCosturi = Cheltuieli pentru: reparaţii capitale externe + întreţinere + administrative + energie + munca vie + materiale. + 
Anexa 2                           CHELTUIELILEcu întreţinerea şi reparaţiile capitale la infrastructura caii ferate

           
  – milioane lei –
  Indicatori Anual din care: pentru anul 1997
  1 2 3
  TOTAL CHELTUIELI: 2.268.450  2.004.837
  A. Reparaţii capitale la infrastructură – Total, din care: 795.929 455.666
  1. Reparaţii capitale linii 406.949 244.166
    1.1. Lungimea liniilor pe care se execută reparaţii capitale – km 500 300
  2. Reparaţii capitale poduri-podeţe 200.180 71.000
    2.1. Lungimea podurilor şi podeţelor – m 4.105 2.200
  3. Reparaţii capitale tuneluri 41.800 33.500
    3.1. Lungimea tunelurilor – m 614 565
  4. Reparaţii capitale terasamente 81.900 60.500
    4.1. Lungimea terasamentelor – km 20 19
  5. Reparaţii capitale instalaţii 33.500 24.500
  6. Alte reparaţii capitale de construcţii-montaj 7.350 7.000
  7. Reparaţii capitale maşini grele şi utilaje 24.250 15.000
  B. Cheltuieli de întreţinere – Total, din care: 1.472.521 1.472.521
  1. Cheltuieli materiale, din care: 410.051 410.051
    – linii 225.429 225.429
    – instalaţii 174.720 174.720
    – trafic 9.902 9.902
  2. Cheltuieli cu munca vie, din care: 1.062.470 1.062.470
    – linii 584.727 584.727
    – instalaţii 228.592 228.592
    – trafic 249.151 249.151
  C. Componenţa locală – credite B.I.R.D., B.E.R.D.   76.650

 + 
Anexa 3TARIFUL DE UTILIZAREa infrastructurii caii ferateTariful de utilizare a infrastructurii exprima în mod sintetic gradul de utilizare a capacităţilor infrastructurii caii ferate de către operatorii autorizaţi să efectueze transport de marfa şi/sau de călători. Câteva concepte sunt convenite:– entitatea cu care operează infrastructura este trenul, întrucât pentru aceasta se aloca, spre utilizare, capacitatile disponibile;– fiecare tren ocupa capacităţi de infrastructura diferite, funcţie de distanta pe care circulă;– celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulaţie, tonaj, lungime, de marfa, de călători, profilul secţiei ocupate etc.), deşi pot constitui elemente de calcul al utilizării infrastructurii, sunt mai puţin relevante în etapa actuala. Luarea lor în considerare poate fi avută în vedere în etapele următoare, când vor exista pe infrastructura feroviara din România mai mulţi operatori, ca factori de încurajare a unui anumit trafic, pe anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc.Având în vedere aceste elemente, se propune ca, pe anul 1997, tariful de utilizare a infrastructurii să se masoare după volumul de tren km realizaţi.Indicatorul tren km este un indicator de baza în activitatea oricărei cai ferate, cu un sistem bine pus la punct de măsurare şi urmărire, cu o baza statistica pe zeci de ani în urma. Indicatorul tren km se calculează prin însumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat într-o anumită perioada. În acest fel se obţine o informaţie sintetică despre numărul de trenuri şi distanta parcursă de acestea în intervalul de timp dat, deci despre utilizarea infrastructurii.Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii pe anul 1997 este următoarea:          Ci – (Tb + Av)Tui = ––––––-,                      Tkmîn care:Tui = tariful de utilizare a infrastructurii;Ci = costuri anuale de funcţionare a infrastructurii (întreţinere,reparaţii capitale, costuri credite, salarii etc.) pentru realizareavolumului de trafic prognozat; Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura;Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura;Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 lacontractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumului detransport prevăzut la art. 4 alin. (1).Introducând în formula valorile prognozate pe acest an:Ci = 2004,837 miliarde lei (conform anexei nr. 2)Tb = 587,075 miliarde leiAv = 133,062 miliarde leiTkm = 117,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1), rezultă:Tui = 10.962 lei/tren km, medie anuală pe anul 1997. Începând cu 1 octombrie 1997, tariful va fi de 20.724 lei/tren km, pentru încadrare în media anuală.
 + 
Anexa 4LISTAobiectivelor de investiţii pe anul 1997 cu finanţare de la bugetul de stat–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x