pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substanţelor chimice
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. +
Articolul IHotărârea Guvernului nr. 1.300/2002 privind notificarea substanţelor chimice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 894 din 10 decembrie 2002, se modifica şi se completează după cum urmează:1. După articolul 1 se introduc doua noi articole, articolele 1^1 şi 1^2 , cu următorul cuprins:"Art. 1^1 . – Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică următoarelor preparate chimice în forma finita, destinate utilizatorului final:a) produsele medicamentoase de uz uman, reglementate de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 152/1999 privind produsele medicamentoase de uz uman, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 336/2002, cu modificările şi completările ulterioare; … b) produsele medicamentoase de uz veterinar, reglementate de Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului nr. 1.111/2003 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind codul referitor la produsele medicinale veterinare; … c) produsele cosmetice, reglementate de Legea nr. 178/2000 privind produsele cosmetice, cu modificările şi completările ulterioare; … d) amestecurile de substanţe devenite deşeuri, reglementate de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001; … e) produsele alimentare; … f) alimentele pentru animale; … g) pesticidele; … h) substantele radioactive, reglementate de Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare nr. 14/2000 pentru aprobarea Normelor fundamentale de securitate radiologica, cu completările ulterioare, şi de Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr. 944/2001 pentru aprobarea Normelor privind supravegherea medicală a persoanelor expuse profesional la radiatii ionizante, cu completările ulterioare; … i) substantele şi preparatele chimice periculoase pentru care exista proceduri comunitare de notificare şi aprobare prin alte reglementări legale în vigoare şi pentru care cerinţele sunt echivalente cu cele stabilite prin prezenta hotărâre. … Art. 1^2 . -Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică în cazul:a) transportului substanţelor periculoase pe calea ferată, cai rutiere, aeriene sau pe apa; … b) substanţelor în tranzit supuse unui control vamal, dacă ele nu fac obiectul unui tratament sau al unei transformări." … 2. Literele b), c) şi e) ale articolului 2 vor avea următorul cuprins:"b) notificare – procedura de inaintare a dosarului de notificare autorităţii competente:– pentru substantele chimice fabricate pe teritoriul României şi al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, de către producătorul care introduce pe piaţa o substanţa chimica ca atare sau într-un preparat;– pentru substantele chimice fabricate în afară teritoriului Uniunii Europene, de către o persoană stabilită pe teritoriul României sau al celorlalte state membre ale Uniunii Europene, responsabilă pentru introducerea pe piaţa a substanţei chimice ca atare sau într-un preparat, ori de către o persoană stabilită pe teritoriul Uniunii Europene care, pentru notificarea unei substanţe chimice introduse pe piaţa ca atare sau într-un preparat, este desemnată de către producător ca reprezentant unic al acestuia;c) notificator – persoana care efectuează notificarea prevăzută la lit. b); … ……………………………………………………………………………. e) introducere pe piaţa – punerea la dispoziţia terţilor a substanţelor chimice; importul pe teritoriul României şi pe teritoriul vamal al Uniunii Europene este, de asemenea, considerat introducere pe piaţa în sensul prezentei hotărâri;"3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:"Art. 3. – (1) Cu respectarea prevederilor art. 10 şi 11, substantele chimice pot fi introduse pe piaţa, ca atare sau sub forma de preparate, numai dacă au fost notificate autorităţii competente din România sau unei autorităţi competente a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene, etichetate şi ambalate în conformitate cu prevederile art. 14-22 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobată cu modificări prin Legea nr. 451/2001, ale anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2002, şi în conformitate cu rezultatele testelor prevăzute de anexele nr. 1-5.(2) Autoritatea competenţa din România, în înţelesul prezentei hotărâri, este Agenţia Naţionala pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase, denumita în continuare ANSPCP." … 4. Articolul 4 va avea următorul cuprins:"Art. 4. – (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1 , 1^2 , art. 6 alin. (1), art. 10, 11, 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare completa, care include:a) dosarul tehnic care conţine toate datele privind evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare pentru om şi mediu, informaţiile şi rezultatele studiilor prevăzute în anexa nr. 1, precum şi descrierea completa şi detaliată a studiilor efectuate şi a metodelor utilizate sau o referire bibliografica la acestea; … b) declaraţia cu privire la efectele periculoase ale substanţei chimice, în corelatie cu utilizarile previzibile; … c) clasificarea şi etichetarea propuse pentru substanţa chimica, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificările ulterioare, precum şi ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2002; … d) numai în cazul substanţelor chimice periculoase, propunerea pentru fişa tehnica de securitate conform prevederilor art. 21 şi 22 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificările ulterioare; … e) pentru substantele chimice fabricate în afară teritoriului Uniunii Europene, declaraţia din partea producătorului, din care să rezulte ca notificatorul este desemnat de acesta ca reprezentant unic; … f) la opţiunea notificatorului, cererea din partea acestuia, prin care solicită, din motive întemeiate, exceptarea notificării de la prevederile art. 14 alin. (2), (3), (4) şi (5) pentru o perioadă care nu trebuie să depăşească un an de la data notificării. … (2) Prevederile alin. (1) se aplică în situaţia în care substanţa chimica este fabricata pe teritoriul României sau în situaţia în care producătorul este stabilit în afară teritoriului Uniunii Europene şi notificatorul este stabilit pe teritoriul României." … 5. Partea introductivă a alineatului (1) al articolului 5 va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Cu respectarea prevederilor art. 12, în cazul unei substanţe chimice deja notificate la ANSPCP, notificatorul va transmite informaţii ANSPCP în următoarele cazuri:"6. Partea introductivă a alineatului (1) al articolului 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Cu respectarea prevederilor art. 1^1 , 1^2 , 10, 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul depune la ANSPCP dosarul de notificare redusă, care include:"7. Litera b) a alineatului (1) al articolului 6 va avea următorul cuprins:"b) toate informaţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b), c), d), e) şi f)."8. După alineatul (1) al articolului 6 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1 ), cu următorul cuprins:"(1^1 ) Prevederile alin. (1) se aplică în situaţia în care substanţa chimica este fabricata pe teritoriul României sau în situaţia în care producătorul este stabilit în afară teritoriului Uniunii Europene şi notificatorul este stabilit pe teritoriul României."9. Alineatul (2) al articolului 6 va avea următorul cuprins:"(2) În cazul în care cantităţile de substanţa chimica ce urmează a fi introduse pe piaţa sunt sub 100 kg/an/producător, cu respectarea prevederilor art. 15 şi art. 16 alin. (1)-(6), notificatorul poate să limiteze informaţiile din dosarul tehnic la cele prevăzute în anexa nr. 4."10. După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1 , cu următorul cuprins:"Art. 8^1 . – În cazul în care, pentru substantele chimice fabricate în afară teritoriului Uniunii Europene, exista mai mult de o notificare pentru o substanţa chimica fabricata de acelaşi producător, tonajele anuale cumulative introduse pe piaţa comunitara sunt determinate de Comisia Europeană şi ANSPCP pe baza informaţiilor depuse conform art. 4, art. 6 alin. (1) şi art. 12. Obligaţia de a efectua testări suplimentare conform art. 5 alin. (1) revine în mod colectiv tuturor notificatorilor."11. Articolul 9 va avea următorul cuprins:"Art. 9. – Pentru polimeri prevederile specifice referitoare la dosarele tehnice incluse în dosarul de notificare, conform art. 4 alin. (1) şi art. 6 alin. (1), sunt prevăzute în anexa nr. 5."12. Articolul 10 va avea următorul cuprins:"Art. 10. – Prevederile art. 4, 5, 6, 7, 12 şi 14 nu se aplică pentru:a) substantele chimice incluse în Inventarul european al substanţelor chimice existente introduse pe piaţa – IESCE; … b) substantele chimice incluse în Lista substanţelor chimice care nu mai sunt considerate polimeri – NLP; … c) aditivii şi substantele chimice destinate utilizării exclusiv în produsele pentru hrana animalelor; … d) substantele chimice utilizate exclusiv ca aditivi şi arome pentru produse alimentare; … e) ingredientele active utilizate exclusiv în produse medicamentoase şi care nu includ intermediari chimici; … f) substantele chimice utilizate exclusiv drept componente active în produsele de protecţie a plantelor şi în biocide; … g) substantele chimice utilizate exclusiv în produsele cosmetice; … h) substantele chimice destinate utilizării exclusive în produse pentru care exista proceduri comunitare de notificare şi aprobare şi pentru care cerinţele de prezentare a datelor sunt echivalente cu cele prevăzute de prezenta hotărâre." … 13. Literele c) şi d) ale alineatului (1) al articolului 11 vor avea următorul cuprins:"c) substantele chimice introduse pe piaţa în cantităţi limitate, care nu depăşesc 100 kg/producător/an şi care sunt destinate exclusiv scopurilor de cercetare şi dezvoltare ştiinţifică desfăşurate în condiţii controlate;d) substantele chimice introduse pe piaţa în scopuri de cercetare şi dezvoltare aplicativa, în cantităţi limitate la acest scop, cu un număr limitat de clienţi înregistraţi. Aceste substanţe chimice sunt exceptate de la notificare pe o perioadă de un an, cu condiţia ca producătorul sau importatorul sa comunice ANSPCP dacă fabricarea, importul sau activitatea de cercetare şi dezvoltare aplicativa se desfăşoară în România, identitatea acestor substanţe chimice, datele de etichetare, cantitatea, justificarea acestei cantităţi, lista clienţilor şi programul de cercetare şi dezvoltare. În acelaşi scop, ANSPCP poate solicita şi alte informaţii suplimentare care să nu le depăşească însă pe cele prevăzute la art. 6 şi 7. Producătorul sau importatorul este obligat să asigure ca substantele sau preparatele în care sunt încorporate substanţe chimice introduse pe piaţa în scopuri de cercetare şi dezvoltare aplicativa sunt manipulate exclusiv de personalul clienţilor, în condiţii controlate, şi nu sunt puse la dispoziţie publicului. În situaţia în care considera ca exista un risc major pentru om şi mediu, ANSPCP poate extinde restrictia asupra tuturor produselor care conţin aceste substanţe chimice; după un an aceste substanţe chimice trebuie notificate;" … 14. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 11 vor avea următorul cuprins:"(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. c) şi dacă fabricarea, importul sau activitatea de cercetare şi dezvoltare aplicativa se desfăşoară în România, producătorul ori importatorul păstrează înregistrări scrise care conţin identitatea substanţei chimice, datele de etichetare, cantităţile şi lista clienţilor, informaţii ce vor fi puse la dispoziţie ANSPCP, la cerere.…………………………………………………………………………(4) Dacă una dintre substantele chimice prevăzute la alin. (1), etichetata conform prevederilor art. 16 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 200/2000, cu modificările ulterioare, este foarte toxica, toxica, cancerigena, toxica pentru reproducere sau mutagena, producătorul ori importatorul trebuie să transmită ANSPCP informaţiile prevăzute în secţiunea B pct. 2.3, 2.4 şi 2.5 din anexa nr. 1. În plus, datele de toxicitate acuta vor fi prezentate dacă este posibil.” … 15. Partea introductivă a alineatului (1) al articolului 12 va avea următorul cuprins:"Art. 12. – (1) Notificatorul unei substanţe chimice deja notificate are obligaţia sa informeze în scris ANSPCP, în cazul în care aceasta a primit notificarea iniţială, sau autoritatea competentă a oricărui stat membru la care s-a depus notificarea iniţială, cu privire la:"16. Literele a) şi e) ale alineatului (1) al articolului 12 vor avea următorul cuprins:"a) modificările apărute la nivelul cantităţilor anuale sau totale introduse pe piaţa de el ori în cazul unei substanţe chimice fabricate în afară teritoriului Uniunii Europene pentru care notificatorul a fost desemnat reprezentant unic, de către el şi/sau de către alţii;…………………………………………………………………………e) orice modificare a statutului notificatorului producător sau importator." … 17. Alineatele (1), (2) şi (7) ale articolului 14 vor avea următorul cuprins:"Art. 14. – (1) Pentru o substanţa chimica deja notificată, asa cum este cazul pentru substantele chimice incluse în lista ELINCS, ANSPCP poate aproba ca, în scopurile menţionate la secţiunea B pct. 3, 4 şi 5 din anexele nr. 1 şi 3 şi la secţiunea B pct. 3 şi 4 din anexa nr. 4, noul notificator să facă referire la rezultatele testelor/studiilor prezentate de către notificatorul iniţial, în măsura în care poate dovedi ca substanţa chimica renotificata este aceeaşi cu cea notificată anterior, inclusiv în privinta gradului de puritate şi a naturii impuritatilor. Noul notificator poate face referire la rezultatele testelor/studiilor notificării iniţiale, pe baza acordului scris al notificatorului iniţial.(2) Înainte de a efectua testări pe animale vertebrate în scopul depunerii unui dosar de notificare în conformitate cu prevederile art. 4 sau ale art. 6 alin. (1) şi (1^1 ), cu respectarea prevederilor alin. (1), noii notificatori cer ANSPCP următoarele informaţii: … a) dacă substanţa chimica a fost notificată anterior; … b) numele şi adresa notificatorului iniţial. … …………………………………………………………………………(7) În situaţia în care notificatorii unei substanţe chimice nu ajung la un acord privind utilizarea în comun a informaţiilor care rezultă din testarea pe animale vertebrate, ANSPCP poate elabora pentru notificatorii stabiliţi pe teritoriul României reglementări prin care aceştia sunt obligaţi sa utilizeze în comun informaţiile respective, în vederea evitării repetarii testelor pe animale vertebrate. În acest scop, ANSPCP stabileşte atât procedura de utilizare în comun a informaţiilor, cat şi procedura privind exceptarea temporară de la notificare prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. f), urmărind menţinerea unui echilibru între interesele părţilor implicate." … 18. Alineatul (6) al articolului 16 va avea următorul cuprins:"(6) În cazul substanţelor chimice notificate în conformitate cu art. 4 şi art. 6 alin. (1), (1^1 ) şi (2), ANSPCP efectuează o evaluare a riscurilor pentru om şi mediu. Evaluarea include recomandări cu privire la cele mai adecvate metode pentru testarea substanţei chimice şi, dacă este necesar, cu privire la măsurile care să reducă riscurile pentru om şi mediu, legate de introducerea pe piaţa a substanţei chimice. Evaluarea va fi actualizată periodic, luându-se în considerare informaţiile suplimentare prevăzute în prezentul articol sau la art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (3) şi la art. 12 alin. (1)."19. După articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 16^1 , 16^2 şi 16^3 , cu următorul cuprins:"Art. 16^1 . – (1) Pentru substantele chimice fabricate în afară teritoriului Uniunii Europene, pentru care s-a depus mai mult de o notificare pentru substanţa chimica produsă de un producător, ANSPCP, împreună cu Comisia Europeană sunt responsabile pentru calcularea tonajelor anuale şi cumulative introduse pe piaţa comunitara. În cazul în care nivelurile tonajelor prevăzute la art. 5 alin. (1) sunt atinse, autoritatea competentă responsabilă pentru primirea notificării/notificărilor va contacta fiecare notificator pentru a informa cu privire la identitatea celorlalţi notificatori şi pentru a atrage atenţia asupra responsabilităţii colective a acestora, conform prevederilor art. 8^1 .(2) Amendamentele necesare pentru adaptarea la progresul tehnic a anexelor la prezenta hotărâre se efectuează de către Comisia Europeană asistată de un comitet compus din reprezentanţii statelor membre şi condus de reprezentantul Comisiei Europene. Amendarea anexelor se aplică pentru a confirma sau a amenda propunerile pentru clasificare şi etichetare. … (3) Cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (1), (2) şi (3), statele membre şi Comisia Europeană asigura păstrarea confidenţialităţii asupra utilizării comerciale sau fabricării substanţei chimice. … Art. 16^2 . – Când ANSPCP a primit dosarul de notificare prevăzut la art. 4 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1) sau informaţii privind testarea suplimentară efectuată conform art. 5 alin. (1) şi art. 6 alin. (3) ori informaţii ulterioare notificării depuse conform art. 12, aceasta va transmite Comisiei Europene cat mai curând posibil o copie a dosarului sau a informaţiilor suplimentare ori un rezumat al acestora. În cazul informaţiilor suplimentare prevăzute la art. 16 alin. (1)-(6), ANSPCP va informa Comisia Europeană cu privire la testele alese, motivatia pentru alegerea facuta, rezultatele şi, dacă este cazul, o evaluare a rezultatelor. În cazul informaţiilor primite conform art. 11 alin. (1) şi (2), ANSPCP va transmite Comisiei Europene acele elemente care ar putea fi de interes atât pentru Comisia Europeană, cat şi pentru alte autorităţi competente din statele membre ale Uniunii Europene. Evaluarea riscurilor prevăzută la art. 16 alin. (1)-(6) sau un rezumat al acestei evaluări va fi transmis Comisiei Europene imediat ce devine disponibilă.Art. 16^3 . – (1) La primirea dosarelor şi informaţiilor prevăzute de art. 16^2 , Comisia Europeană va transmite copii statelor membre. În plus, Comisia Europeană poate transmite, atunci când considera necesar, orice informaţie relevanta pe care a primit-o în legătură cu prezenta hotărâre. ANSPCP poate consulta direct autoritatea competentă a oricărui stat membru care a primit iniţial notificarea sau Comisia Europeană asupra detaliilor specifice aferente datelor incluse în dosarul prevăzut de prezenta hotărâre ori asupra evaluării riscurilor prevăzute la art. 16 alin. (1)-(6).(2) ANSPCP poate, de asemenea, sugera solicitarea unor testări sau informaţii suplimentare ori modificarea evaluării riscurilor. Dacă autoritatea competentă care a primit iniţial notificarea nu este de acord cu sugestiile primite cu privire la informaţiile suplimentare, testele de confirmare sau amendamentele la programele de studiu prevăzute de anexa nr. 2 ori evaluarea riscului, aceasta prezintă ANSPCP motivele sale. Dacă autorităţile competente implicate nu ajung la un acord şi dacă ANSPCP considera, din motive întemeiate, ca informaţiile suplimentare, testele pentru confirmare sau amendamentele la programele de studiu ori o evaluare a riscului sunt absolut necesare pentru protecţia omului şi a mediului, ANSPCP poate solicita Comisiei Europene luarea unei decizii în aceasta privinta." … 20. Partea introductivă a alineatului (2) al articolului 17 va avea următorul cuprins:"(2) Nu au caracter confidenţial următoarele informaţii prezentate la art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1) şi la art. 6 alin. (1), (2) şi (3):"21. După alineatul (4) al articolului 17 se introduc doua noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu următorul cuprins:"(5) Pentru substantele chimice care sunt incluse pe lista ELINCS şi care nu sunt clasificate ca periculoase în sensul prezentei hotărâri, numele acestora va fi inclus sub forma denumirii lor comerciale, dacă ANSPCP solicita acest lucru. În mod obişnuit, asemenea substanţe chimice pot fi incluse pe lista sub forma denumirii lor comerciale pentru un interval de maximum 3 ani. Totuşi, dacă ANSPCP considera ca publicarea denumirii chimice conform nomenclaturii IUPAC ar putea dezvălui informaţii privind fabricarea sau utilizarea comercială, denumirea substanţei chimice poate fi înregistrată numai sub forma denumirii sale comerciale pentru perioada considerată necesară de către ANSPCP. La cererea ANSPCP, substantele chimice periculoase pot fi introduse pe lista numai sub forma denumirii lor comerciale până la includerea acestora în anexa nr. 2 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 200/2000 privind clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2002.(6) Informaţiile confidenţiale aduse la cunoştinţa Comisiei Europene sau ANSPCP sunt păstrate secrete. Totuşi, aceste informaţii pot fi aduse la cunoştinţa autorităţilor competente din alte state membre şi pot fi divulgate persoanelor direct implicate în procedurile administrative sau judiciare implicând sancţiuni dispuse în scopul controlului substanţelor chimice introduse pe piaţa şi persoanelor care participa ori sunt audiate în cadrul procedurilor legislative." … 22. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1 , cu următorul cuprins:"Art. 17^1 . – Datele furnizate în conformitate cu prevederile art. 16^2 şi 16^3 pot fi transmise Comisiei Europene şi statelor membre sub forma rezumativa. În aceste cazuri şi în contextul prevederilor art. 16^3 alin. (2), ANSPCP şi Comisia Europeană au acces în orice moment la dosarul notificării şi la informaţiile suplimentare."23. După articolul 18 se introduc trei noi articole, articolele 18^1 , 18^2 şi 18^3 , cu următorul cuprins:"Art. 18^1 . – (1) Substantele chimice cuprinse în Lista NLP se aproba prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei şi comerţului, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Lista NLP se actualizează periodic, prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei şi comerţului, în funcţie de progresul tehnic. … Art. 18^2 . – ANSPCP nu poate interzice, restrânge sau împiedica introducerea pe piaţa a substanţelor chimice care îndeplinesc cerinţele prevăzute de prezenta hotărâre, pentru considerente privind notificarea, clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor chimice.Art. 18^3 . – Atunci când, pe baza unor informaţii noi, ANSPCP are motive întemeiate sa considere ca o substanţa chimica, care a fost acceptată ca indeplinind cerinţele prezentei hotărâri, constituie un pericol pentru om sau pentru mediu, deoarece clasificarea, ambalarea ori etichetarea nu mai este corespunzătoare, aceasta poate reclasifica temporar substanţa chimica sau, dacă este necesar, poate interzice ori impune condiţii speciale pentru introducerea pe piaţa a acelei substanţe chimice. ANSPCP va informa imediat Comisia Europeană şi celelalte state membre cu privire la această măsură şi la motivele care au stat la baza acesteia."24. După articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1 , cu următorul cuprins:"Art. 21^1 . – O dată la 3 ani România transmite Comisiei Europene un raport privind aplicarea prezentei hotărâri pe teritoriul României. Primul raport se va transmite la 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri."25. Articolul 22 va avea următorul cuprins:"Art. 22. – Aplicarea prevederilor prezentei hotărâri se suspenda până la data aderării României la Uniunea Europeană."26. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 23, cu următorul cuprins:"Art. 23. – Prezenta hotărâre transpune Directiva Consiliului 92/32/EEC privind al saptelea amendament al Directivei 67/548/EEC privind armonizarea legislativă a statelor membre referitor la clasificarea, ambalarea şi etichetarea substanţelor periculoase.” +
Articolul IIHotărârea Guvernului nr. 1.300/2002, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministru de stat, ministrul economiei şi comerţului,Dan Ioan Popescup. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,Petre Daea,secretar de statBucureşti, 5 mai 2004.Nr. 693.––