HOTĂRÂRE nr. 688 din 21 iunie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 25 iunie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEHOTARARE 119 27/02/2019
ART. 1ABROGA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 18
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 41
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 26
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 20 07/03/2024 ART. 2
ActulMODIFICA PEHOTARARE 119 27/02/2019
ActulREFERIRE LAHOTARARE 119 27/02/2019
ActulREFERIRE LANORMA 27/02/2019
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 119 27/02/2019
ART. 1ABROGA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 18
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 ART. 41
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/02/2019 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/02/2019 ART. 26
ART. 1REFERIRE LANORMA 27/02/2019
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 502 05/07/2018 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 186 18/07/2018
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 6
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 9
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 98 14/12/2017
ART. 1REFERIRE LAHG 395 02/06/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 3
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 118
ART. 1REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016 ART. 221
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 3
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 02/06/2016 ART. 12
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 46 31/05/2018 ART. 8
ART. 2REFERIRE LALEGE 98 19/05/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. II alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 20/2024 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul INormele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 119/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate și pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 502/2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 6 martie 2019, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2(1)În calitate de unitate de achiziții centralizate, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, denumit în continuare ONAC, planifică, organizează, finalizează proceduri de atribuire centralizate în numele și pentru utilizatorii definiți la art. 2 alin. (1) lit. f)h) din ordonanța de urgență și monitorizează acordurile-cadru centralizate.(2)În aplicarea prevederilor art. 3^1 din ordonanța de urgență, ONAC planifică, organizează și finalizează proceduri de atribuire centralizate în numele și pentru entitățile din cadrul sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, desfășurând, în acest sens, activități de achiziție auxiliare, așa cum sunt definite acestea din urmă la art. 3 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare.(3)ONAC desfășoară activități de achiziție auxiliare, în condițiile art. 26, și pentru alți beneficiari desemnați prin acte normative emise la nivelul Guvernului, pentru îndeplinirea anumitor obiective specifice ale acestuia din urmă.
2.La articolul 3, literele d), j) și k) se modifică și vor avea următorul cuprins:d)stații de lucru, monitoare, calculatoare de birou, calculatoare portabile, tablete, echipamente periferice, pachete software;……………………………………………………………………………………..j)echipamente de procesare a imaginii și/sau servicii de închiriere a acestora;……………………………………………………………………………………..k)produse medicale necesare activității SNAMUPAC, astfel cum sunt acestea definite la art. 2 alin. (1) lit. e^1) din ordonanța de urgență.3.Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)Utilizatorii comunică ONAC, prin poșta electronică, solicitarea de înregistrare în registrul prevăzut la art. 9 alin. (1) din ordonanța de urgență, precum și orice actualizare a datelor de identificare.(2)ONAC verifică modul de încadrare a utilizatorilor în cele două categorii prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. f) din ordonanța de urgență și corectează eventualele cazuri de încadrări eronate constatate.(3)În cazul entităților din cadrul SNAMUPAC, așa cum sunt definite acestea din urmă la art. 2 alin. (1) lit. b^1) din ordonanța de urgență, obligația de a solicita ONAC înregistrarea în Registru revine persoanelor juridice care fac parte din SNAMUPAC sau care au organizate în cadrul lor entități care fac parte din SNAMUPAC, indiferent de calitatea acestora de utilizatori principali sau secundari, în vederea facilitării identificării entităților SNAMUPAC, prin instrumentele electronice puse la dispoziție de ONAC, în scopul colectării necesităților.(4)ONAC înștiințează utilizatorii, cu o frecvență cel puțin trimestrială, precum și cu ocazia inițierii fiecărei proceduri de atribuire centralizate în care au fost incluși aceștia, asupra versiunii actualizate a registrului. Comunicarea are loc prin poșta electronică, ONAC utilizând în acest sens datele de contact prevăzute la art. 9 alin. (2) din ordonanța de urgență.(5)Odată înscriși în registru, utilizatorii au obligația să colaboreze și să sprijine ONAC pentru realizarea achizițiilor centralizate, acordând ONAC dreptul de a estima cantitățile în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3)(5) din ordonanța de urgență.
4.La articolul 7, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:(3)În cazul în care utilizatorii principali nu răspund notificării ONAC, acesta are dreptul de a estima, în mod independent, cantitățile care vor face obiectul procedurii de atribuire centralizate, în conformitate cu art. 8 alin. (3)-(5) din ordonanța de urgență.(4)În aplicarea art. 8 alin. (3)-(5) din ordonanța de urgență, ONAC estimează cantitățile utilizând una sau o combinație a următoarelor metode:a)prin asimilare cu utilizatorii care pot fi considerați comparabili ca urmare a tipului de activitate desfășurată, numărului de personal și/sau a modului de organizare, respectiv la nivel central sau cu structuri teritoriale. În acest context, utilizatorii pot fi grupați pe diferite categorii, în corelare cu volumul care se anticipează că urmează a fi achiziționat pe durata acordului-cadru;b)prin agregarea cererii la nivel global, pentru toți utilizatorii principali care nu au răspuns la solicitarea ONAC de colectare a necesităților, în corelare cu cantitățile totale colectate pentru cei care au dat curs respectivei solicitări. În acest caz, contractele subsecvente urmează a fi atribuite în ordinea cronologică a înregistrării solicitărilor, în funcție de gradul de execuție al acordului-cadru.5.La articolul 7, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (4^1), cu următorul cuprins:(4^1)În aplicarea metodelor de estimare a necesităților prevăzute la alin. (4), ONAC urmărește respectarea principiului prudenței, prin luarea în considerare a: a)consumului istoric, transmis către ONAC de către utilizatori, pe categoria de produse/servicii;b)informațiilor rezultate din monitorizarea acordurilor-cadru, prin care se verifică dacă utilizatorii comunică cantitățile într-un mod responsabil;c)ajustării cantităților, astfel încât să reflecte necesitățile utilizatorilor pentru o anumită perioadă de timp;d)altor informații relevante, după caz.6.La articolul 7, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6)Pentru produsele/serviciile prevăzute la art. 3 lit. a)-j), ONAC realizează agregarea tuturor necesităților, ca urmare a colectării și, după caz, estimării acestora, analizează și decide obiectul achiziției centralizate, alături de specificațiile tehnice și celelalte cerințe ale caietului de sarcini.7.La articolul 7, alineatul (7) se abrogă.8.Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)În aplicarea art. 8 alin. (3) din ordonanța de urgență, ONAC are dreptul să includă în achiziția centralizată utilizatorii secundari înscriși în registru care nu au răspuns notificării ONAC pentru colectarea necesităților, cu scopul facilitării accesului acestora la acordul-cadru centralizat încheiat de ONAC. (2)Includerea în achiziția centralizată a utilizatorilor secundari înscriși în registru, care nu au răspuns notificării ONAC pentru colectarea necesităților, nu creează nicio obligație în sarcina acestora pentru a atribui contracte subsecvente în baza acordului-cadru centralizat încheiat de ONAC, respectivii utilizatori secundari având posibilitatea de a înștiința ONAC că nu vor să își exercite dreptul prevăzut la art. 6 alin. (5) din ordonanța de urgență. Această înștiințare se transmite în termen de maximum 30 de zile de la momentul comunicării de către ONAC că a fost pus la dispoziție acordul-cadru centralizat, iar decizia de a nu face parte din acesta este ireversibilă.(3)Estimarea necesităților aferente utilizatorilor secundari înscriși în registru care nu au răspuns notificării ONAC pentru colectarea necesităților se realizează prin aplicarea, în mod corespunzător, a metodelor prevăzute la art. 7 alin. (4) și (4^1).
9.La articolul 9, după litera d) se introduc două noi litere, lit. e) și f), cu următorul cuprins:e)să estimeze în mod independent cantitățile care vor face obiectul achiziției centralizate, cu respectarea prevederilor art. 7;f)să ajusteze cantitățile estimate, în condițiile art. 8 alin. (5) din ordonanța de urgență.10.La articolul 11, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:b^1)să elaboreze Planul anual al achizițiilor centralizate pentru categoriile de bunuri și servicii prevăzute la art. 3 lit. a)-j), prevederile art. 12 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător;11.La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12(1)ONAC are dreptul de a solicita utilizatorilor principali pe care îi consideră relevanți în raport cu fiecare achiziție centralizată să participe la procesul de elaborare, analiză și standardizare a specificațiilor tehnice, în cadrul reuniunilor de lucru ale grupurilor de lucru organizate de ONAC conform prevederilor art. 23.
12.La articolul 12, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1)ONAC solicită utilizatorilor principali prevăzuți la alin. (1) să desemneze persoanele care dețin cunoștințe tehnice în domeniul în care se încadrează obiectul achiziției centralizate, acestea urmând a participa în mod activ la întâlnirile grupului de lucru, formulând propuneri și/sau observații referitoare la specificațiile tehnice, în scopul definitivării versiunii preliminare a acestora.(1^2)În funcție de specificul, complexitatea și istoricul obiectului achiziției centralizate, ONAC va desfășura procesul de consultare a pieței cu privire la versiunea preliminară a specificațiilor tehnice.13.La articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)ONAC analizează toate observațiile și propunerile primite asupra specificațiilor tehnice standardizate și decide asupra modului în care vor fi preluate acestea.14.După articolul 12 se introduce o nouă secțiune, secțiunea a 2^1-a, cuprinzând articolele 12^1-12^6, cu următorul cuprins: + 
Secţiunea a 2^1-a SNAMUPAC – Etapa de planificare/pregătire a procedurilor de atribuire + 
Articolul 12^1(1)În vederea asigurării accesului neîntrerupt al entităților din cadrul SNAMUPAC la produsele înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență, Ministerul Afacerilor Interne – Departamentul pentru Situații de Urgență, denumit în continuare MAI-DSU, întocmește periodic, cu sprijinul ONAC, o propunere de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC. Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC are rolul de instrument managerial utilizat pentru planificarea și monitorizarea procedurilor de atribuire aplicate în vederea încheierii acordurilor-cadru centralizate, precum și pentru planificarea resurselor necesare organizării și desfășurării respectivelor proceduri.(2)Frecvența elaborării programului achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC se stabilește în funcție de următoarele aspecte:a)duratele acordurilor-cadru centralizate care urmează a fi încheiate pentru achizițiile de produse destinate SNAMUPAC;b)gradul de finalizare cu succes a procedurilor de atribuire aplicate în vederea încheierii acordurilor-cadru centralizate prevăzute la lit. a);c)eventualele modificări ale listei detaliate de produse necesare activității SNAMUPAC, prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență.(3)Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC cuprinde informațiile prevăzute la art. 12 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, precum și gradul de execuție a acordurilor-cadru centralizate în curs de implementare, alături de resursele care sunt necesare pentru organizarea și desfășurarea fiecărei proceduri de atribuire.(4)În ceea ce privește informațiile privind valoarea estimată, MAI-DSU precizează valoarea aferentă fiecărui produs în parte, valoarea totală rezultând în urma centralizării necesităților și agregării acestora. (5)Proiectul programului achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC este transmis de MAI-DSU, spre avizare, către Ministerul Sănătății, denumit în continuare MS. Netransmiterea avizului sau a refuzului motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul transmiterii echivalează cu acceptarea tacită de către MS a proiectului de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC. Forma finală a acestuia se aprobă de președintele ONAC, cu luarea în considerare a propunerii de proiect de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC, elaborată și, respectiv, avizată de MAI-DSU și MS.(6)Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC se poate revizui de către ONAC, la propunerea motivată a oricăreia dintre cele 3 părți implicate, respectiv MAI-DSU, MS și ONAC, în funcție de următoarele aspecte:a)gradul de prioritate asociat produselor destinate SNAMUPAC înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență; b)sursele de finanțare care pot fi disponibilizate pentru realizarea fiecărei achiziții;c)resursele profesionale existente la nivelul ONAC, MS și MAI-DSU pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire; d)gradul de complexitate asociat obiectului fiecărei achiziții, prin acesta înțelegându-se nivelul de dificultate aferent elaborării specificațiilor tehnice prin care este descrisă necesitatea beneficiarilor, precum și pentru standardizarea respectivelor specificații, astfel încât să răspundă necesităților tuturor utilizatorilor SNAMUPAC;e)rezultatele procesului de centralizare și agregare a necesităților;f)informațiile colectate de ONAC în procesul de cercetare și consultare a pieței. + 
Articolul 12^2(1)În conformitate cu Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC aprobat, ONAC elaborează calendarul activităților aferente pregătirii fiecărei proceduri de atribuire și realizează demersuri pentru a se asigura că sunt respectate termenele stabilite.(2)Etapa de pregătire aferentă fiecărei proceduri de atribuire prevăzută în Programul achizițiilor publice SNAMUPAC se inițiază de către ONAC prin transmiterea către MAI-DSU a unui chestionar care cuprinde solicitări referitoare la comunicarea următoarelor tipuri/categorii de informații:a)propuneri de specificații tehnice, prin care sunt descrise produsele necesare activității SNAMUPAC, care fac obiectul achiziției centralizate;b)datele de identificare ale entităților SNAMUPAC care au calitatea de beneficiari ai achiziției centralizate, precum și lista locațiilor de livrare, care include și adresele acestora;c)valoarea estimată a fiecărui produs în parte, actualizată, după caz;d)propunerile de lotizare a obiectului achiziției centralizate;e)durata acordului-cadru;f)propuneri cu privire la factorii de evaluare care ar putea face obiectul criteriului de atribuire;g)propuneri de clauze contractuale, inclusiv în ceea ce privește serviciile accesorii asociate obiectului achiziției, cum ar fi instalare, punere în funcțiune, instruire personal, mod de abordare a serviciilor de mentenanță, garanții acordate; h)identitatea persoanelor/experților care dețin cunoștințe de specialitate în domeniul în care se încadrează obiectul achiziției centralizate și care vor acorda suport tehnic pe toată perioada de pregătire a procedurii de atribuire;i)lista operatorilor economici cu care entitățile din cadrul SNAMUPAC au mai derulat achiziții de produse similare în ultimii 3 ani, precum și alte informații care descriu aceste achiziții, conform celor solicitate de ONAC.(3)MAI-DSU transmite ONAC chestionarul completat în termen de 12 zile lucrătoare de la data solicitării, informațiile fiind avizate de MS în conformitate cu mecanismul stipulat în protocolul de colaborare prevăzut la art. 8 alin. (10) din ordonanța de urgență. Netransmiterea avizului sau a refuzului motivat al MS în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul transmiterii echivalează cu acceptarea tacită de către MS a propunerii de răspuns la chestionar elaborate de MAI-DSU. (4)MAI-DSU și MS răspund de corectitudinea și legalitatea datelor și informațiilor transmise pentru etapa de pregătire a achizițiilor publice centralizate aferente produselor destinate activității SNAMUPAC, precum și pentru etapele ulterioare. + 
Articolul 12^3(1)În vederea comunicării către ONAC a cantităților minime și maxime pe fiecare produs în parte înscris în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență, MAI-DSU organizează procesul de colectare a necesităților entităților din cadrul SNAMUPAC cu privire la respectivele produse. (2)Pentru realizarea procesului de colectare a necesităților de produse destinate activității SNAMUPAC, ONAC pune la dispoziție instrumentele informatice pe care le are în administrare și facilitează derularea acestui proces, la solicitarea MAI-DSU.(3)Procesul de colectare a necesităților se organizează în corelare cu planificarea în timp aferentă inițierii achizițiilor înscrise în Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC aprobat, ONAC notificând, în acest sens, MS și MAI-DSU în vederea exercitării de către acestea din urmă a responsabilităților prevăzute de art. 8 alin. (1^2) și (1^3) din ordonanța de urgență.(4)În aplicarea art. 6 alin. (7) din ordonanța de urgență, unitățile sanitare publice care au organizate în subordine/ coordonare entități din cadrul SNAMUPAC fără personalitate juridică au dreptul de a transmite necesități de produse înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență și pentru necesitățile proprii, pe lângă cele aferente entităților din cadrul SNAMUPAC, cu condiția evidențierii, în mod distinct, a cantităților asociate necesităților proprii. (5)În cazul în care colectarea necesităților se realizează conform alin. (2), ONAC comunică MAI-DSU, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la momentul finalizării procesului prevăzut la alin. (2), cantitățile colectate pentru fiecare produs în parte pentru entitățile din cadrul SNAMUPAC.(6)În aplicarea art. 8 alin. (7) din ordonanța de urgență, MAI-DSU are dreptul să ajusteze cantitățile de produse necesare activității SNAMUPAC comunicate de către entitățile din cadrul SNAMUPAC în procesul de colectare a necesităților, cantitățile finale determinate astfel fiind comunicate MS spre avizare. Netransmiterea avizului sau a refuzului motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul transmiterii echivalează cu acceptarea tacită de către MS a cantităților finale de produse necesare activității SNAMUPAC determinate de MAI-DSU.(7)Pe baza cantităților avizate conform alin. (6), precum și a celor transmise, după caz, de unitățile sanitare publice în aplicarea alin. (4), MS stabilește cantitățile de produse înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență aferente necesităților proprii ale unităților sanitare în cadrul cărora funcționează entități SNAMUPAC.(8)Cantitățile finale totale determinate de MAI-DSU și MS în urma finalizării procesului de colectare a necesităților vor fi comunicate ONAC pentru a fi incluse în documentațiile de atribuire.(9)Durata procesului de colectare a necesităților este de maximum 15 zile lucrătoare de la data transmiterii de către ONAC a notificării prevăzute la alin. (3). + 
Articolul 12^4(1)Pe durata pregătirii/planificării achizițiilor publice, precum și în etapele ulterioare, MAI-DSU, MS și ONAC pot organiza întâlniri de lucru, la nivel de experți sau la nivel de reprezentanți, și pot face schimb de date și informații cu privire la achizițiile de produse destinate entităților din cadrul SNAMUPAC.(2)Corespondența dintre MAI-DSU, MS și ONAC este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă prin cel puțin una dintre următoarele modalități: prin fax, prin curier, prin poștă electronică (e-mail) sau prin poștă, cu confirmare de primire, cu respectarea dispozițiilor legale în materie.(3)Documentele/Înscrisurile care intră în competența de semnare/aprobare a reprezentanților legali ai părților vor fi transmise obligatoriu și în scris, cu confirmare de primire.(4)Corespondența dintre persoanele desemnate la nivel de experți responsabili cu pregătirea procedurii de atribuire din partea MAI-DSU, MS și ONAC se realizează, de regulă, prin poșta electronică (e-mail).
 + 
Articolul 12^5(1)În vederea pregătirii fiecărei proceduri de atribuire, ONAC derulează activități specifice cum ar fi, dar fără a se limita la cercetarea și consultarea pieței de profil, în conformitate cu prevederile art. 5.(2)În acest context, ONAC are dreptul de a consulta baze de date publice, precum și de a contacta instituții/autorități publice și asociații profesionale reprezentative, în scopul obținerii de informații cu privire la identitatea operatorilor economici care activează constant pe piața de profil vizată de achiziția în cauză.(3)MAI-DSU și MS sprijină ONAC în procesul de derulare a consultărilor de piață, punând la dispoziție persoanele/experții care dețin cunoștințe de specialitate în domeniul în care se încadrează obiectul achiziției centralizate, precum și orice date și informații solicitate de ONAC, în termen de maximum 3 zile de la momentul transmiterii solicitării.(4)ONAC documentează rezultatele activității de cercetare și consultare a pieței, formulează concluziile acesteia și transmite spre aprobare MAI-DSU și MS propuneri referitoare la aspectele care necesită revizuire sau, după caz, confirmare.
 + 
Articolul 12^6(1)Pe baza versiunilor finale ale specificațiilor tehnice, necesităților centralizate, precum și a valorilor estimate, ONAC definitivează strategia de contractare și documentația de atribuire și le înaintează MAI-DSU și MS, în vederea formulării eventualelor observații și propuneri, care vor fi transmise ONAC în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la momentul solicitării.(2)ONAC are dreptul de a nu prelua, motivat, observațiile și propunerile MAI-DSU și MS, atunci când prin acestea sunt încălcate prevederile legislației în domeniul achizițiilor publice.(3)Caietul de sarcini este avizat de ONAC din punct de vedere al conformității cu dispozițiile legale în domeniul achizițiilor publice și se aprobă la nivelul MAI-DSU și MS.(4)Strategia de contractare și documentația de atribuire vor fi aprobate de ONAC, prin această activitate încheindu-se etapa de pregătire a procedurii de atribuire.
15.După articolul 15 se introduce o nouă secțiune, secțiunea a 3^1-a, cuprinzând articolele 15^1-15^3, cu următorul cuprins: + 
Secţiunea a 3^1-a SNAMUPAC – Etapa de organizare a procedurii de atribuire și încheierea acordului-cadru centralizat + 
Articolul 15^1MAI-DSU și MS sprijină ONAC, prin mobilizarea persoanelor din subordine care dețin cunoștințe de specialitate în domeniul tehnic în care se încadrează obiectul achiziției centralizate, pentru a implementa eventualele observații ale Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, emise ca urmare a efectuării controlului ex ante conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcția de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 186/2018, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru a contribui la elaborarea punctelor de vedere/întâmpinărilor, în situația în care sunt depuse contestații și/sau acțiuni/plângeri în instanță. + 
Articolul 15^2Cel mai târziu la data-limită de depunere a ofertelor, sunt desemnați membrii comisiei de evaluare prin ordin comun al ministrului afacerilor interne, al ministrului sănătății și al președintelui Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate. + 
Articolul 15^3În termen de 5 zile de la semnarea acordului-cadru centralizat, ONAC îl pune la dispoziția MAI-DSU și MS, în vederea comunicării către entitățile din cadrul SNAMUPAC și unităților sanitare publice în cadrul cărora sunt organizate entități din cadrul SNAMUPAC, în vederea atribuirii de contracte subsecvente de către acestea.
16.La articolul 18, după litera b) se introduc două noi litere, lit. c) și d), cu următorul cuprins:c)să redistribuie cantitățile asociate necesităților utilizatorilor, în funcție de evoluția gradului de consum a acordului-cadru centralizat și cu încadrarea în cantitățile totale, respectiv valoarea acestuia, cu condiția ca această modificare să nu fie una substanțială, conform prevederilor art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;d)să redistribuie între produsele care constituie obiectul acordului-cadru centralizat cantitățile asociate acestora, în corelare cu evoluția gradului de consum, cu condiția ca această modificare să nu fie una substanțială, conform prevederilor art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare.17.După articolul 20 se introduce o nouă secțiune, secțiunea a 4^1-a, cuprinzând articolul 20^1, cu următorul cuprins: + 
Secţiunea a 4^1-aSNAMUPAC – Etapa postatribuire acord-cadru centralizat + 
Articolul 20^1(1)MAI-DSU și MS, respectiv entitățile din cadrul SNAMUPAC au drepturile și obligațiile prevăzute la secțiunea a 4-a, cu excepția art. 17 lit. c).(2)Monitorizarea acordurilor-cadru și a sistemelor dinamice de achiziții aferente produselor SNAMUPAC de către MAI-DSU și MS presupune inclusiv transmiterea către ONAC, periodic sau la solicitarea acestuia, de date și informații specifice, cum ar fi: gradul de execuție a contractelor subsecvente/contractelor, modificările intervenite prin acte adiționale, cantitățile recepționate și facturate, necesitatea suplimentării cantităților, detalii cu privire la modul de respectare a obligațiilor contractuale de către părți.(3)În aplicarea alin. (2), MAI-DSU și MS au dreptul de a solicita entităților din cadrul SNAMUPAC și unităților sanitare publice în cadrul cărora sunt organizate și funcționează entități din cadrul SNAMUPAC informații cu privire la procesul de derulare a contractelor subsecvente/contractelor atribuite/ încheiate pentru produsele SNAMUPAC, inclusiv cu privire la constatările rezultate din utilizarea respectivelor produse în îndeplinirea actului medical. Entitățile din cadrul SNAMUPAC și, după caz, unitățile sanitare publice în cadrul cărora sunt organizate și funcționează entități din cadrul SNAMUPAC comunică informațiile solicitate în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la transmiterea solicitării MAI-DSU, respectiv MS.(4)Datele și informațiile comunicate ONAC conform alin. (2) sunt necesare pentru îmbunătățirea procesului ulterior de achiziție a produselor destinate SNAMUPAC, precum și pentru asigurarea conformității cu dispozițiile legale în domeniul achizițiilor publice.(5)ONAC poate sprijini MAI-DSU și MS în procesul de monitorizare, prin punerea la dispoziția acestora a instrumentelor/platformei informatice pe care le/o are în administrare.
18.La articolul 25, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5)În cazul în care acordul-cadru centralizat este încheiat cu mai mulți operatori economici, iar contractele subsecvente se atribuie în conformitate cu prevederile art. 118 alin. (1) lit. b) sau c) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, reluarea competiției între operatorii economici semnatari ai acordului-cadru se realizează de către ONAC, cu excepția cazului în care este prevăzut în documentele achiziției dreptul utilizatorilor de a realiza ei înșiși acest proces.19.Articolul 26 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 26(1)Activitățile de achiziție auxiliare, pe care le realizează ONAC în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3), pot lua oricare dintre următoarele forme sau o combinație a acestora: a)planificarea/pregătirea procesului de achiziție publică și elaborarea strategiei de contractare aferente procedurii de atribuire centralizate care urmează a fi aplicată; b)sprijinirea activităților de elaborare a specificațiilor tehnice și a celorlalte documente ale achiziției, așa cum sunt definite acestea la art. 3 alin. (1) lit. y) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare; c)organizarea și aplicarea procedurii de atribuire;d)derularea activităților specifice procesului de evaluare a ofertelor;e)furnizarea de sprijin de specialitate în domeniul achizițiilor publice în vederea elaborării de către beneficiarii prevăzuți la art. 2 alin. (3) a punctelor de vedere cu privire la eventualele contestații depuse de operatorii economici în cadrul procedurilor de atribuire centralizate, în situația în care respectivele contestații privesc aspecte ale achiziției aflate în sfera de responsabilitate a beneficiarilor în cauză; f)acordarea de asistență beneficiarilor produselor/serviciilor achiziționate centralizat în desfășurarea activităților de monitorizare a implementării contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru.(2)În realizarea activităților de achiziție auxiliare, ONAC este responsabilă pentru:a)acordarea de sprijin de specialitate beneficiarului achiziției centralizate în descrierea necesităților acestuia, precum și în desfășurarea procesului de agregare a cererii;b)elaborarea planului de achiziții și, după caz, a versiunilor revizuite ale acestuia, în situația în care constată că nevoile beneficiarului implică pregătirea și derularea mai multor proceduri de atribuire; c)pregătirea și derularea cercetărilor și consultărilor de piață, în conformitate cu prevederile art. 5, facilitând beneficiarului adoptarea unei decizii informate cu privire la definitivarea specificațiilor tehnice prin care este descris obiectul achiziției centralizate, în scopul optimizării competiției; d)elaborarea documentației de atribuire și a strategiei de contractare;e)derularea procedurii de atribuire;f)documentarea lecțiilor învățate rezultate în urma desfășurării activităților de monitorizare a implementării contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru.(3)În realizarea activităților de achiziție auxiliare, beneficiarul este responsabil pentru:a)întocmirea referatului de necesitate, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1) sau, după caz, alin. (2) din normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, pentru stabilirea necesităților care formează obiectul achiziției centralizate;b)desemnarea persoanelor care dețin pregătire/cunoștințe de specialitate în domeniul în care se încadrează obiectul achiziției centralizate, acestea având obligația de a sprijini ONAC în procesul de pregătire și derulare a procedurii/ procedurilor de atribuire;c)elaborarea și transmiterea către ONAC a specificațiilor tehnice prin care este descris obiectul achiziției centralizate, alături de celelalte informații de natură tehnică și contractuală care descriu modul în care se vor derula contractele care urmează a fi atribuite;d)transmiterea versiunii finale aprobate a caietului de sarcini;e)nominalizarea de membri în comisia de evaluare a ofertelor;f)colectarea informațiilor aferente procesului de implementare a contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru derulate și comunicarea acestora, conform solicitărilor ONAC.
 + 
Articolul II(1)Pentru anul 2024, Ministerul Afacerilor Interne – Departamentul pentru Situații de Urgență, denumit în continuare MAI-DSU, întocmește, cu sprijinul Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, denumit în continuare ONAC, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului comun al ministrului sănătății, ministrului afacerilor interne și președintelui Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate privind aprobarea listei de produse prevăzute la art. 8 alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanța de urgență, o propunere de program al achizițiilor publice de produse destinate sistemului național de asistență medicală de urgență și de prim ajutor calificat, denumit în continuare SNAMUPAC, pentru anul în curs. Propunerea de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC conține informațiile prevăzute la art. 12 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare, alături de resursele care sunt necesare pentru organizarea și desfășurarea fiecărei proceduri de atribuire. În ceea ce privește informațiile privind valoarea estimată, MAI-DSU precizează valoarea aferentă fiecărui produs în parte, valoarea totală rezultând în urma centralizării necesităților și agregării acestora.(2)Proiectul programului achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC prevăzut la alin. (1) este transmis de MAI-DSU, spre avizare, către Ministerul Sănătății, denumit în continuare MS. Netransmiterea avizului sau a refuzului motivat în termen de 5 zile lucrătoare de la momentul transmiterii echivalează cu acceptarea tacită de către MS a proiectului de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024. Forma finală a acestuia se stabilește ținând cont de: a)gradul de prioritate asociat produselor destinate SNAMUPAC înscrise în lista detaliată prevăzută la art. 8 alin. (9) din ordonanța de urgență;b)sursele de finanțare care pot fi disponibilizate pentru realizarea fiecărei achiziții;c)resursele profesionale existente la nivelul ONAC, MS și MAI-DSU pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire;d)gradul de complexitate asociat obiectului fiecărei achiziții, prin acesta înțelegându-se nivelul de dificultate aferent elaborării specificațiilor tehnice prin care este descrisă necesitatea beneficiarilor, precum și pentru standardizarea respectivelor specificații, astfel încât să răspundă necesităților tuturor utilizatorilor SNAMUPAC.(3)Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC se aprobă de președintele ONAC, cu luarea în considerare a propunerii de proiect de program al achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024, elaborată și, respectiv, avizată de MAI-DSU și MS. (4)Programul achizițiilor publice de produse destinate SNAMUPAC pentru anul 2024 se poate revizui de către ONAC, la propunerea motivată a oricăreia dintre cele 3 părți implicate, respectiv MAI-DSU, MS și ONAC, în funcție de eventuale modificări ale elementelor descrise la alin. (2), de rezultatele procesului de centralizare și agregare a necesităților, precum și pe baza informațiilor colectate de ONAC în procesul de cercetare și consultare a pieței.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Marian-Cătălin Predoiu
p. Ministrul finanțelor,
Mihai Diaconu,
secretar de stat
p. Ministrul sănătății,
Adriana Pistol,
secretar de stat
București, 21 iunie 2024.Nr. 688.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x