HOTĂRÂRE nr. 681 din 29 octombrie 1992

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 294 din 20 noiembrie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 1334 21/12/1990
ART. 4REFERIRE LAHG 26 22/01/1992
ART. 4REFERIRE LAHG 945 11/08/1990
ART. 17REFERIRE LALEGE 58 14/08/1991
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1334 21/12/1990 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind fuziunea unor societăţi comerciale pe acţiuni din domeniul construcţiilor



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă fuziunea Societăţii Comerciale "Viitorul" – S.A. Brăila cu Societatea Comercială "Danubiu" – S.A. Brăila, înfiinţate prin Hotărîrea Guvernului nr. 1334/1990.
 + 
Articolul 2Urmare fuziunii, Societatea Comercială "Danubiu" – S.A. Brăila se desfiinţează, iar activul şi pasivul se preiau pe bază de proces-verbal, conform bilanţului la 31 mai 1992, de către Societatea Comercială "Viitorul" – S.A. Brăila care continuă activitatea.
 + 
Articolul 3Obiectul de activitate, sediul şi capitalul social al Societăţii Comerciale "Viitorul" – S.A. Brăila sînt cuprinse în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte din prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 4Patrimoniul net al Societăţii Comerciale "Viitorul" – S.A. Brăila, în valoare de 8.158 mii lei, este determinat conform Hotărîrii Guvernului nr. 945/ 1990, definitivarea acestuia finalizîndu-se pe baza reevaluării în condiţiile prevăzute de Hotărîrea Guvernului nr. 26/1992.
 + 
Articolul 5Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului va aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărîri.PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:–––––p. Ministrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Victor Dumitrache,secretar de statMinistrul economiei şi finanţelor,George DanielescuMinistrul bugetului, veniturilor statuluişi controlului financiar,Florian BerceaBucureşti, 29 octombrie 1992.Nr. 681.
 + 
Anexa 1LISTAsocietăţilor comerciale pe acţiuni în domeniul construcţiilor,care fuzionează

  Nr. crt. Denumirea societăţilor comerciale care fuzionează Denumirea societăţilor comerciale înfiinţate prin fuziune Obiectul de activitate al societăţii comerciale rezultate prin fuziune Sediul societăţii comerciale care se înfiinţează Valoarea capitalului social iniţial din care: Societatea comercială care îşi încetează activitatea
  a) fonduri fixe
  b) mijloace circulante
            – mii lei –  
  1. "Viitorul" – S.A. Brăila poz. 10 din anexa nr. 1 la H.G. nr. 1.334/1990 "Viitorul" – S.A. Brăila Proiectarea, executarea lucrărilor de construcţii-montaj, lucrărilor de instalaţii, lucrărilor de reparaţii aferente obiectivelor civile, industriale şi agricole; asigurarea de consulting şi asistenţă tehnică pentru persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate. Producerea de agregate minerale în balastiere şi cariere, fabricarea de betoane, mortare, prefabricate din beton şi alte materiale de construcţii, pentru uz propriu şi comercializarea acestora la persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate. Brăila, str. Grădinii Publice nr. 6, judeţul Brăila 8.158 "Danubiu" – S.A. Brăila poz. 1 din anexa nr. 1 din H.G. nr. 1334/1990
  din care:
  a) 5.479
  b) 2.679
  2. "Danubiu" – S.A. Brăila poz. 1 din anexa nr. 1 la H.G. nr. 1334/1990

 + 
Anexa 2STATUTULSocietăţii Comerciale "Viitorul" – S.A. Brăila + 
Capitolul IDenumirea, forma juridică, sediul, durata + 
Articolul 1Denumirea societăţiiDenumirea societăţii este Societatea Comercială "Viitorul" – S.A. Brăila.În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanînd de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele "societate pe acţiuni" sau iniţialele "S.A.", de capitalul social şi numărul de înregistrare.
 + 
Articolul 2Forma juridică a societăţiiSocietatea Comercială "Viitorul" – S.A. Brăila este persoană juridică română, avînd forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut.
 + 
Articolul 3Sediul societăţiiSediul societăţii este în România, localitatea Brăila, str. Grădinii Publice nr. 6, judeţul Brăila.Sediul societăţii poate fi schimbat în altă localitate din România, pe baza hotărîrii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii.Societatea poate avea şi alte sucursale, filiale, reprezentanţe, agenţii, situate şi în alte localităţi din ţară şi străinătate.
 + 
Articolul 4Durata societăţiiDurata societăţii este nelimitată, cu începere de la data înfiinţării acesteia.
 + 
Capitolul IIScopul şi obiectul de activitate ale societăţii + 
Articolul 5Scopul societăţii este realizarea şi comercializarea de lucrări în domeniul construcţiilor, în condiţii de eficienţă.
 + 
Articolul 6Obiectul de activitate al societăţii este: proiectarea, executarea lucrărilor de construcţii-montaj, lucrărilor de instalaţii, lucrărilor de reparaţii aferente obiectivelor civile, industriale şi agricole, asigurarea de Consulting şi asistenţă tehnică pentru persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate.Producerea de agregate minerale în balastiere şi cariere, fabricarea de betoane, mortare, prefabricate din beton şi alte materiale de construcţii pentru uz propriu şi comercializarea acestora la persoane fizice şi juridice din ţară şi străinătate, comercializarea en-gros şi cu amănuntul a materialelor de construcţii prin unităţi proprii.
 + 
Capitolul IIICapitalul social, acţiunile + 
Articolul 7Capitalul socialCapitalul social la 31 mai 1992 este fixat la suma de 8.158 mii lei împărţit în 1.631 acţiuni nominative în valoare de 5.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar.Capitalul social iniţial, împărţit în acţiuni nominative, de 5.000 lei fiecare, este în întregime subscris de statul român în calitate de acţionar unic şi vărsat în întregime la data constituirii societăţii.Capitalul social iniţial este deţinut integral de stalul român, ca acţionar unic, pînă la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice sau juridice române sau străine, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege.Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii şi semnătura a doi administratori.Societatea va ţine evidenţa acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii.
 + 
Articolul 9Reducerea sau mărirea capitalului social se face pe baza hotărîrii adunării generale extraordinare a acţionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 10Drepturile şi obligaţiile decurgînd din acţiuniFiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut, şi alte drepturi prevăzute în statut.Deţinerea de acţiuni implică adeziunea de drept la statut.Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.Obligaţiile societăţii sînt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund în limita valorii acţiunilor ce le deţin.Patrimoniul societăţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii ce i se va repartiza acestuia la lichidarea societăţii, efectuată în condiţiile prezentului statut.
 + 
Articolul 11Cesiunea acţiunilorAcţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se poate face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.
 + 
Articolul 12Pierderea acţiunilorÎn cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul în presă. După 6 luni va obţine un duplicat al acţiunii.
 + 
Capitolul IVAdunarea generală a acţionarilor + 
Articolul 13AtribuţiiAdunarea generală a acţionarilor este organul de conducere al societăţii, care decide asupra activităţii acesteia şi asigură politica ei economică şi comercială.Adunările generale ale acţionarilor sînt ordinare şi extraordinare şi au următoarele atribuţii principale:a) aprobă structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor funcţionale şi de producţie;b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabilesc remuneraţia, îi descarcă de activitate şi îi revocă;c) numesc directorul (directorul general), îi stabilesc remuneraţia, îl descarcă de activitate şi îl revocă;d) stabilesc competenţele şi răspunderile consiliului de administraţie şi comisiei de cenzori;e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat la societate, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege;f) aprobă şi modifică programele de activitate şi bugetul societăţii;g) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi la acordarea de garanţii;h) examinează, aprobă sau modifică bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, după caz; aprobă repartizarea profitului între acţionari;i) hotărăsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii;j) hotărăsc cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii;1) hotărăsc cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea şi lichidarea societăţii;m) hotărăsc cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;n) hotărăsc cu privire la acţionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie (directorului general), a directorului, adjuncţilor acestuia şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii;o) hotărăsc în orice alte probleme privind societateaÎn perioada în care statul este acţionar unic, hotărîrile în problemele prevăzute la lit. 1) vor putea fi îndeplinite, după aprobarea lor, de organul care a aprobat constituirea societăţii.Atribuţiile adunării generale ordinare şi extraordinare a acţionarilor se diferenţiază potrivit legii.
 + 
Articolul 14Convocarea adunării generale a acţionarilorAdunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre vicepreşedinţi, pe baza împuternicirii date de preşedinte.Adunările generale ordinare au loc o dată pe an, la două luni de la încheierea exerciţiului eeonomico-financiar pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor, reprezentînd cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii.Adunarea generală va fi convocată de administratori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită.Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unui din ziarele de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate.Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării.Cînd în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor.Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
 + 
Articolul 15Organizarea adunării generale a acţionarilorAdunarea generală ordinară este constituită valabil şi poate lua hotărîri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel punţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărîri, dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.Adunarea generală a acţionarilor este prezidată de preşedintele consiliului de administraţie, în lipsa acestuia de către unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.Preşedintele consiliului de administraţie desemnează dintre membrii adunării generale doi secretari, care să verifice lista de prezenţă a acţionarilor şi să întocmească procesul-verbal.Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care 1-a întocmit.La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de muncă cu personalul societăţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului.
 + 
Articolul 16Hotărîrile adunării se iau prin vot deschis.Acţionarii votează, de regulă, prin ridicarea mîinii.La propunerea persoanei care prezidează sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret.Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotărîrilor referitoare la răspunderea administratorilor.Hotărîrile adunării generale sînt obligatorii chiar şi pentru acţionarii absenţi sau nereprezentaţi.
 + 
Articolul 17Pînă la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandataţi de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi un împuternicit mandatat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
 + 
Articolul 18Împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat nu pot face parte din consiliul de administraţie şi nu pot fi directori ai societăţii.
 + 
Capitolul VConsiliul de administraţie + 
Articolul 19OrganizareaSocietatea pe acţiuni este administrată de către consiliul de administraţie compus din 7-15 administratori aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, putînd avea şi calitatea de acţionar.Alegerea administratorilor se face de către adunarea generală a acţionarilor.Cînd se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generală a acţionărilor va alege ca nou administrator o persoană indicată de aceiaşi acţionari care au desemnat pe predecesorul său. Durata pe care este ales administratorul pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas pînă la expirarea mandatului predecesorului său.Pînă la constituirea adunării generale a acţionarilor, conform legii, consiliul de administraţie al societăţii va fi numit de împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul ministrului de resort.La prima şedinţă consiliul de administraţie va alege, dintre membrii săi, un preşedinte şi 1-3 vicepreşedinţi.Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte iar, în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie din membrii consiliului, fie din afara acestuia.Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenţa a cel puţin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme.În relaţiile cu terţii societatea este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor sau, în lipsa lui, de către unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de consiliu. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează faţă de terţi.Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii, în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă.Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi a comisiei de cenzori toate documentele societăţii.Preşedintele, vicepreşedinţii, membrii consiliului de administraţie, directorii şi adjuncţii acestora răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societate pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii, în astfel de situaţii ei vor putea fi revocaţi prin hotărîrea adunării generale a acţionarilor.
 + 
Articolul 20Atribuţiile consiliului de administraţieConsiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii:a) angajează şi concediază personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii pe compartimente;c) aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi potrivit competenţelor acordate;d) aprobă operaţiunile de vînzare şi cumpărare de bunuri, în condiţiile prevederilor legale;e) aprobă încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);f) stabileşte tactica şi strategia de marketing;g) aprobă încheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competenţelor acordate;h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul în curs;i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor.
 + 
Capitolul VI + 
Articolul 21Comitetul de direcţieConsiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membrii aleşi de consiliul de administraţie, fixîndu-le, în acelaşi timp, salariile, potrivit legii.Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general (director) în care calitate conduce şi comitetul de direcţie, asigurînd conducerea curentă a societăţii, aduce la îndeplinire deciziile consiliului de administraţie, în limitele activităţii societăţii.Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolută a voturilor membrilor săi.Comitetul de direcţie este obligat să prezinte, la fiecare şedinţă a consiliului de administraţie, registrul său de deliberări.În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.
 + 
Capitolul VIIGestiunea societăţii + 
Articolul 22Comisia de cenzoriGestiunea societăţii este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori, aleasă de adunarea generală a acţionarilor, formată din trei membri, care trebuie să fie asociaţi, cu excepţia cenzorilor contabili.În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor.Adunarea generală alege, de asemenea, cenzorii supleanţi care vor înlocui în caz de nevoie pe cenzorii titulari.Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale:– în cursul exerciţiului economico-financiar verifică gospodărirea fondurilor fixe şi mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenţă contabilă şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;– la încheierea exerciţiului economico-financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentînd adunării generale a acţionarilor un raport scris;– la lichidarea societăţii controlează operaţiunile de lichidare;– prezintă adunării generale a acţionarilor punctul său de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate al societăţii.Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul de divergenţe se înaintează adunării generale.Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societăţii), sau ori de cîte ori consideră necesar pentru alte situaţii.Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu.Cenzorii se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusă din 3 membri.
 + 
Capitolul VIIIActivitatea societăţii + 
Articolul 23Exerciţiul economico-financiarExerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societăţii.
 + 
Articolul 24Personalul societăţiiPersonalul de conducere al societăţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie prin directorul general al societăţii comerciale.Nivelul salariilor pentru personalul societăţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabilesc şi poate fi modificat de către adunarea generală a acţionarilor în funcţie de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege.Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se face potrivit legii.Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 25Amortizarea fondurilor fixeAmortizarea fondurilor fixe se determină şi se utilizează în condiţiile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 26Evidenţa contabilă şi bilanţul contabilSocietatea va ţine evidenţa contabilă în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.Contul de profit şi pierderi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, conform legii.
 + 
Articolul 27Calculul şi repartizarea profituluiProfitul societăţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în conformitate cu prevederile legii.Din profitul prevăzut în bilanţ se scade impozitul legal, precum şi sumele utilizate pentru constituirea unor fonduri aprobate în condiţiile prevederilor legale, rezultînd profitul cuvenit acţionarilor, care se repartizează sub formă de dividende, proporţional cu aportul acestora la capitalul social.Plata profitului cuvenit acţionarilor se face de societate, în condiţiile legii, în cel mult două luni de la aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor.În cazul înregistrării de pierderi părţile se obligă să analizeze cauzele şi să ia măsuri de recuperare prevăzute de legile în vigoare.Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capitalul social şi în limita capitalului social subscris.
 + 
Articolul 28Registrele societăţiiSocietatea ţine registrele prevăzute de lege.
 + 
Capitolul IXModificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii + 
Articolul 29Modificarea formei juridiceSocietatea va putea fi transformată în altă formă de societate prin hotărîrea adunării generale a acţionarilor.În perioada în care statul este unic acţionar, transformarea formei juridice a societăţii se va putea face prin hotărîre a Guvernului.Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrate şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor.
 + 
Articolul 30Dizolvarea societăţiiUrmătoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii:– imposibilitatea realizării obiectului social;– hotărîrea adunării generale;– falimentul;– pierderea unei jumătăţi din captialul social, după ce s-a consumat fondul de rezervă, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă;– numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;– la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forţă majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 6 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constată că funcţionarea societăţii nu mai este posibilă;– în orice alte situaţii, pe baza hotărîrii adunării generale a acţionarilor, luate în unanimitate.Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă la Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României.
 + 
Articolul 31Lichidarea societăţiiÎn caz de dizolvare societatea va fi lichidată.Lichidarea societăţii şi repartiţia patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege.
 + 
Articolul 32LitigiiLitigiile societăţii cu persoane fizice sau juridice române sînt de competenţa instanţelor judecătoreşti din România.Litigiile născute din raporturile contractuale dintre societăţi comerciale şi persoane juridice române pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
 + 
Capitolul X + 
Articolul 33Dispoziţii finalePrevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x