privind organizarea şi desfăşurarea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România în anul 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 4 alin. (3) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 504/2001 privind efectuarea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Recensământul populaţiei şi al locuinţelor se va efectua pe întregul teritoriu al României în perioada 18-27 martie 2002. … (2) Informaţiile care se înregistrează la recensământ vor avea drept moment de referinţă ora 0,00 din ziua de 18 martie 2002. … +
Articolul 2Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor va aproba programul şi metodologia de înregistrare pentru fiecare persoană, clădire şi locuinţă, potrivit art. 4 alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 504/2001 privind efectuarea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România. +
Articolul 3(1) Înregistrarea în formularele de recensământ se face de regulă la domiciliul/reşedinţa persoanelor de către recenzori, pe baza declaraţiei persoanelor cu capacitate deplină de exerciţiu. Pentru înregistrarea corectă a informaţiilor de identificare a persoanelor se vor prezenta actele de identitate, certificatele de naştere sau paşaportul în cazul cetăţenilor străini. Alte acte legale care atestă validitatea informaţiilor referitoare la persoane şi la locuinţe vor fi consultate numai cu acordul persoanelor recenzate. … (2) Pe toată perioada de recenzare, în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, personalul de recensământ şi membrii comisiilor de recensământ se vor identifica prin prezentarea legitimaţiei care le atestă calitatea. … (3) Recenzorii vor completa informaţiile în formularele de recensământ cu majuscule, folosind pix cu pastă de culoare albastră sau neagră. … (4) Persoanele prezente la domiciliu/reşedinţa vor fi înregistrate de către recenzorul sectorului de recensământ în care se află amplasată locuinţa. … (5) Persoanele absente temporar din gospodărie vor fi înregistrate la domiciliul lor, pe baza informaţiilor furnizate de celelalte persoane din gospodărie sau a informaţiilor care rezultă din evidenţele oficiale existente pe plan local. Aceste persoane vor fi înregistrate şi în localitatea în care se află prezente temporar la momentul de referinţă al recensământului, pe baza declaraţiei şi a documentelor oficiale proprii. … (6) Persoanele care datorită unor situaţii excepţionale nu au fost recenzate se pot prezenta până în ultima zi a perioadei de înregistrare la comisia de recensământ din localitatea în care se află, pentru a fi înregistrate. … +
Articolul 4Recenzarea persoanelor din incinta unităţilor Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului de Interne, Serviciului Român de Informaţii şi ale Ministerului Justiţiei se face de aceste instituţii publice, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale normelor specifice elaborate de ele şi aprobate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. +
Articolul 5Recenzarea cetăţenilor români plecaţi în străinătate în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi al reprezentantelor comerciale sau de altă natură din străinătate, precum şi a cetăţenilor români cu reşedinţa declarată în străinătate se va face de Ministerul Afacerilor Externe pe formulare speciale, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale normelor speciale elaborate de Ministerul Afacerilor Externe, aprobate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. +
Articolul 6(1) Datele şi informaţiile individuale înscrise în formularele de recensământ sunt strict confidenţiale şi sunt utilizate numai în scopuri statistice. Declaraţiile populaţiei înregistrate la recensământ nu pot fi utilizate pentru luarea unor decizii sau măsuri privind persoanele în cauză. … (2) Cetăţenii au obligaţia de a furniza recenzorilor informaţii corecte şi complete. … +
Articolul 7(1) Persoanele care efectuează înregistrarea în formularele de recensământ (recenzorii), precum şi cele cu atribuţii de îndrumare, coordonare şi control au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentei hotărâri şi instrucţiunile specifice aprobate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, precum şi de a asigura păstrarea caracterului confidenţial al datelor declarate de cetăţeni şi înscrise în formularele de recensământ. … (2) În îndeplinirea atribuţiilor care le revin pe timpul efectuării recensământului persoanele prevăzute la alin. (1) se bucura de protecţia legii, fiind considerate că îndeplinesc funcţii ce implică exerciţiul autorităţii de stat. … +
Articolul 8(1) Organizaţiile neguvernamentale pot delega observatori pe lângă Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor şi comisiile de recensământ judeţene, a municipiului Bucureşti, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale pe toată durata recensământului. Delegarea observatorilor se va face conform Programului privind desfăşurarea acţiunilor şi lucrărilor de pregătire şi efectuare a recensământului populaţiei şi al locuinţelor, aprobat de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. … (2) Observatorii acreditaţi trebuie să respecte toate prevederile legale şi instrucţiunile privind păstrarea caracterului confidenţial al datelor. … +
Articolul 9Pentru pregătirea, organizarea, conducerea şi efectuarea lucrărilor de recensământ, la nivel teritorial se constituie comisii de recensământ judeţene, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale, în componenta prevăzută în anexa nr. 1, care poartă răspunderea pentru efectuarea recensământului pe teritoriul în care îşi desfăşoară activitatea. +
Articolul 10Comisiile de recensământ judeţene, ale municipiilor cu peste 100.000 de locuitori şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor constitui secretariate tehnice. Componenta, atribuţiile şi perioada de funcţionare ale acestora vor fi stabilite de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. +
Articolul 11(1) Personalul de recensământ (recenzorii, recenzorii-şefi, responsabilii de circumscripţii urbane), precum şi personalul special angajat la primării, care va participa la întocmirea listei cuprinzând clădirile, arterele de circulaţie şi satele, necesară în vederea împărţirii teritoriului în sectoare de recensământ, va fi selectat din rândul personalului didactic, al specialiştilor în economie, informatică şi în alte domenii, precum şi din rândul pensionarilor, studenţilor şi al altor persoane cu pregătire corespunzătoare, având cel puţin studii medii. … (2) Pentru efectuarea în bune condiţii a recensământului şi pentru a nu se perturba procesul de învăţământ Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor vor stabili de comun acord vacanţa şcolară în perioada de efectuare a recensământului. … +
Articolul 12(1) Personalul prevăzut la art. 11 alin. (1), precum şi specialiştii din secretariatele tehnice organizate potrivit prevederilor art. 10, care aparţin administraţiei publice locale, şi cei ai serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi organelor centrale vor fi scutiţi de toate sarcinile care le revin la unităţile unde sunt încadraţi şi vor beneficia de toate drepturile salariale, potrivit legii, pe întreaga perioadă de participare la lucrările de recensământ. … (2) Persoanele menţionate la art. 11 alin. (1) vor primi pentru activitatea depusă, pe lângă drepturile salariale, o indemnizaţie brută pe zi de activitate, după cum urmează: … a) responsabilii de circumscripţii urbane, 250.000 lei pe zi de activitate şi vor lucra 21 de zile efectiv; … b) recenzorii-şefi, 250.000 lei pe zi de activitate şi vor lucra 18 zile efectiv; … c) recenzorii, 200.000 lei pe zi de activitate şi vor lucra 15 zile efectiv; … d) personalul care va participa la întocmirea listei cuprinzând clădirile, arterele de circulaţie şi satele, necesară în vederea împărţirii teritoriului în sectoare de recensământ, 150.000 lei pe zi de activitate şi vor lucra 22 de zile efectiv. … (3) Indemnizaţia prevăzută la alin. (2) se acordă o singură dată. Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin. (2) se impozitează conform art. 43 din Ordonanţa Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit. … +
Articolul 13(1) Prefecţii şi consiliile judeţene, pentru judeţe şi municipiul Bucureşti, precum şi primării şi consiliile locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti vor asigura condiţiile tehnico-materiale necesare bunei desfăşurări a activităţii de pregătire, organizare şi efectuare a recensământului populaţiei şi al locuinţelor, potrivit acţiunilor care vor fi stabilite de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. … (2) În acest scop prefectul şi celelalte autorităţi ale administraţiei publice locale: … a) constituie şi aprobă, prin ordin al prefectului sau prin dispoziţie a primarului, după caz, componenţa nominală a comisiilor teritoriale de recensământ şi a secretariatelor tehnice, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi cu instrucţiunile Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor; … b) asigură spaţiile, mobilierul şi mijloacele de telecomunicaţii necesare în vederea desfăşurării activităţii comisiilor de recensământ şi a secretariatelor tehnice, depozitării şi păstrării în condiţii corespunzătoare a materialelor de recensământ, precum şi alte mijloace necesare pentru desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor de recensământ; … c) asigură verificarea şi actualizarea denumirii străzilor şi numerotarea clădirilor până la data de 30 septembrie 2001. În perioada septembrie 2001 – aprilie 2002 autorităţile administraţiei publice locale nu vor mai efectua schimbări de denumiri ale străzilor sau renumerotări ale clădirilor; … d) întocmesc cu personalul special angajat listele cuprinzând străzile, clădirile, locuinţele şi numărul persoanelor existente în locuinţe, precum şi materialele cartografice necesare în vederea delimitării unităţilor administrativ-teritoriale şi împărţirii acestora în sectoare şi circumscripţii de recensământ la termenele şi în conformitate cu instrucţiunile Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor; asigură instruirea şi coordonează activitatea personalului tehnic recrutat, necesar acestor lucrări; … e) efectuează, potrivit normelor stabilite de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, împărţirea localităţilor în sectoare, secţii şi circumscripţii de recensământ; … f) asigura recrutarea şi selectarea recenzorilor, recenzorilor-şefi şi a responsabililor de circumscripţii urbane, precum şi spaţiile necesare în vederea desfăşurării instructajelor; … g) asigură mijloacele de transport necesare în vederea pregătirii şi efectuării recensământului la termenele şi pe duratele prevăzute în graficele elaborate de comisiile de recensământ. Cota de carburanţi necesară mijloacelor de transport utilizate în scopul recensământului, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile şi instituţiile publice, aprobată şi modificată prin Legea nr. 13/1995, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 33/1997 privind competenţa stabilirii de către autorităţile administraţiei publice locale a normativelor proprii pentru dotarea cu autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi, aprobată prin Legea nr. 161/1997, se suplimentează de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, cu încadrarea în sumele prevăzute în bugetul recensământului, prezentat în anexa nr. 2. … +
Articolul 14Pentru înregistrarea cu exactitate a numărului populaţiei pe localităţi, în funcţie de domiciliul/reşedinţa fiecărei persoane la data recensământului, Ministerul de Interne va asigura, conform prevederilor Legii nr. 105/1996 privind evidenta populaţiei şi cartea de identitate, actualizarea cărţilor de imobil, înscrierea operativă în actele de identitate a menţiunii de schimbare a domiciliului/reşedinţei, inclusiv a modificărilor survenite în denumirile localităţilor şi străzilor, precum şi în numerotarea clădirilor, astfel încât fiecare persoana să poată fi recenzată corespunzător situaţiei reale la data recensământului. +
Articolul 15(1) În perioada 1-10 aprilie 2002 se organizează o ancheta de control pentru verificarea volumului şi calităţii informaţiilor înscrise în formularele de recensământ, care se va efectua cu anchetatori special selectaţi în acest scop, conform instrucţiunilor aprobate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. … (2) Personalul prevăzut la alin. (1) beneficiază de drepturile stipulate la art. 12. … +
Articolul 16(1) Prelucrarea şi publicarea rezultatelor definitive ale recensământului se vor face de Institutul Naţional de Statistică pe baza programului şi la termenele aprobate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. … (2) Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor va aproba lista cuprinzând indicatorii, care va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I. … +
Articolul 17După publicarea rezultatelor finale ale recensământului populaţiei şi al locuinţelor întreaga arhivă cuprinzând formularele individuale privind persoanele va fi preluată spre păstrare de către direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, respectiv de către Direcţia Arhivelor Naţionale a municipiului Bucureşti. +
Articolul 18În vederea efectuării lucrărilor de pregătire, organizare, culegere, prelucrare şi publicare a rezultatelor recensământului populaţiei şi al locuinţelor, Institutul Naţional de Statistică, direcţiile teritoriale de Statistică şi serviciile de statistică ale municipiului Bucureşti vor angaja persoane cu contract de muncă pe perioadă determinată, cu încadrarea în numărul de posturi prevăzut în anexa nr. 5. +
Articolul 19(1) Fondurile necesare în vederea pregătirii, organizării şi efectuării recensământului, prelucrării datelor şi publicării rezultatelor, prezentate în anexa nr. 2, se includ în bugetul Institutului Naţional de Statistică, al Ministerului Administraţiei Publice şi în bugetele locale. … (2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregătirii şi organizării recensământului populaţiei şi al locuinţelor se suplimentează în anul 2001 bugetul Institutului Naţional de Statistică cu suma de 87.794.215 mii lei, bugetul Ministerului Administraţiei Publice cu suma de 2.474.000 mii lei şi bugetele locale, prin suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea acestora, cu suma de 57.384.629 mii lei, din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului, în structura prezentată în anexa nr. 3. … (3) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale se repartizează pe judeţe, potrivit anexei nr. 4, iar repartizarea pe comune, oraşe, municipii şi judeţe se face de către consiliul judeţean, prin hotărâre, după consultarea primarilor şi în baza instrucţiunilor elaborate de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor. … (4) Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea achiziţionării hârtiei Institutul Naţional de Statistică va folosi hârtia corespunzătoare cerinţelor recensământului rămasă în stoc la prefecturi de la alegerile generale din anul 2000, pentru tipărirea unei părţi a instrumentarului de recensământ. Ministerul Administraţiei Publice şi Institutul Naţional de Statistică vor scădea şi, respectiv, vor înregistra din/în gestiune cantităţile de hârtie la preţurile de înregistrare din evidenţa actualului deţinător, pe baza proceselor-verbale de predare-primire şi a avizelor de expediţie. … (5) Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificările corespunzătoare în volumul şi în structura bugetului de stat, a bugetelor anuale ale Institutului Naţional de Statistică şi al Ministerului Administraţiei Publice, precum şi în bugetele locale, potrivit alin. (2). … +
Articolul 20Încălcarea prevederilor prezentei hotărâri atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială, civilă, contravenţională sau penală a celor vinovaţi. +
Articolul 21(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni: … a) împiedicarea persoanelor implicate în acţiunea de recensământ să efectueze înregistrarea şi controlul datelor ce fac obiectul recensământului, cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri, sau a desfăşurării în orice mod a lucrărilor recensământului; … b) refuzul de a furniza personalului de recensământ informaţiile prevăzute în formularele de înregistrare sau furnizarea de date eronate; … c) nerespectarea dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor privind modul de înregistrare a populaţiei şi de păstrare a caracterului confidenţial al datelor personale declarate de cetăţeni şi înscrise în formularele de recensământ; … d) nerespectarea de către personalul care asigura prelucrarea datelor recensământului a caracterului confidenţial al datelor şi informaţiilor individuale declarate de populaţie şi înscrise în formularele de recensământ; … e) nerespectarea de către personalul menţionat la art. 8 alin. (1) a caracterului confidenţial al datelor. … (2) Pentru faptele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se aplică o amendă între 2.000.000 lei şi 10.000.000 lei, iar pentru faptele prevăzute la alin. (1) lit. c), d) şi e) se aplică o amendă între 5.000.000 lei şi 15.000.000 lei. … (3) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii se fac de către primar sau de persoane anume împuternicite de Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor sau de comisiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. … (4) Contravenţiilor prevăzute în prezentul articol le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor. … +
Articolul 22Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Ministrul administraţiei publice,Octav CozmâncăMinistrul dezvoltării şi prognozei,Gheorghe Romeo Leonard CazanMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 19 iulie 2001.Nr. 680. +
Anexa 1 COMPONENŢA comisiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor A. Comisia judeţeană: Preşedinte – prefectul judeţului Vicepreşedinţi: – preşedintele consiliului judeţean – secretarul general al judeţului – secretarul general al prefecturii – directorul general/directorul unităţii teritoriale de statistică – directorul direcţiei urbanism şi amenajarea teritoriului sau arhitectul-şef Secretar – directorul adjunct al unităţii teritoriale de statistică Membri: – adjunct al şefului inspectoratului judeţean de poliţie – inspectorul general adjunct al inspectoratului şcolar – directorul direcţiei de muncă şi solidaritate socială – câte un specialist în probleme de cultură, învăţământ, sănătate, urbanism B. Comisia municipiului Bucureşti: Preşedinte – prefectul municipiului Bucureşti Vicepreşedinţi: – un viceprimar al municipiului Bucureşti – secretarul general al Prefecturii Municipiului Bucureşti – secretarul general al municipiului Bucureşti – directorul general al Direcţiei regionale de statistică a municipiului Bucureşti – arhitectul-şef al municipiului Bucureşti Secretar – directorul adjunct al Direcţiei regionale de statistică a municipiului Bucureşti Membri: – directorul adjunct al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti – şeful Serviciului independent de evidenţa informatizată a persoanei al municipiului Bucureşti – inspectorul general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti – directorul general al Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti – directorul Direcţiei de sănătate publică a municipiului Bucureşti – directorul general al Direcţiei generale de muncă şi solidaritate socială a municipiului Bucureşti – directorul Direcţiei de cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional al municipiului Bucureşti – directorul Direcţiei de coordonare a serviciilor publice descentralizate din aparatul Prefecturii Municipiului Bucureşti – directorul Direcţiei patrimoniu, evidenţa proprietăţii şi cadastru din aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucureşti C. Comisia municipală şi orăşenească: Preşedinte – primarul municipiului sau oraşului Vicepreşedinte – secretarul municipiului sau oraşului Secretar – şeful oficiului/compartimentului de stare civilă Membri: – adjunctul şefului poliţiei – arhitectul-şef – şeful serviciului de cadastru – inspectorul şcolar – şeful compartimentului pentru administrarea fondului locativ din aparatul propriu al consiliului local – un specialist al direcţiei de sănătate publică – câte un specialist din administraţia publică locală, învăţământ, sănătate, urbanizare D. Comisia sectorului municipiului Bucureşti: Preşedinte – primarul sectorului Vicepreşedinţi: – secretarul sectorului – arhitectul-şef al sectorului Secretar – şeful serviciului de statistică din cadrul primăriei sectorului Membri: – şeful poliţiei sectorului – inspectorul şcolar al inspectoratului şcolar al sectorului – un specialist al Direcţiei de sănătate publică a municipiului Bucureşti – şeful serviciului de cadastru din cadrul primăriei sectorului – directorul general al societăţii comerciale de administrare a fondului locativ din sector – directorul general al administraţiei domeniului public a sectorului E. Comisia comunală: Preşedinte – primarul comunei Secretar – secretarul comunei Membri: – directorul unei şcoli din localitatea reşedinţă de comună – referentul cu starea civilă din aparatul propriu al consiliului local – şeful postului de poliţie – un cadru didactic +
Anexa 2BUGETULrecensământului populaţiei şi al locuinţelor(total anii 2001 şi 2002) – mii lei – ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Institutul Ministerul Total Naţional Administraţiei Bugete de Statistică Publice locale ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────I. CHELTUIELI DE PERSONAL1. Salarii şi indemnizaţiipentru personalul derecensământSalarii pentru personalul 3.272.162 3.272.162suplimentar la InstitutulNaţional de StatisticăSalarii pentru 19.673.482 19.673.482personalul suplimentarla unităţile teritorialeale InstitutuluiNaţional de StatisticăSalarii pentru 26.737.619 26.737.619personalul deintroducere şi validarea datelorIndemnizaţii pentru 132.188 132.188recenzorii careefectuează ancheta-pilotIndemnizaţii pentru 1.800.000 1.800.000recenzorii careefectuează anchetade controlIndemnizaţii pentru 421.054.063 421.054.063recenzori, recenzori-şefişi responsabilide circumscripţii urbaneIndemnizaţii pentru 26.482.253 26.482.253personalul pentrusectorizareIndemnizaţii pentruspecialiştii cooptaţi 2.820.000 2.820.000 Total 1 501.971.767 52.635.451 449.336.3162. Cheltuieli dedeplasare, diurnă,transportCercetare-documentare 1.296.000 1.296.000Anchetă-pilot (membriisecretariatului tehnic) 150.450 150.450Ancheta de control(membrii secretariatuluitehnic) 216.652 216.652Personal de recensământ 196.891.600 1.006.350 1.000.000 194.885.250 Total 2 198.554.702 2.669.452 1.000.000 194.885.250TOTAL CHELTUIELI DEPERSONAL (1+2) 700.526.469 55.304.903 1.000.000 644.221.566II. CHELTUIELI MATERIALEŞI SERVICII1. Indemnizaţii pentruprestări de serviciiIndemnizaţii pentru paza 987.000 987.000şi securitateamaterialelorde recensământ Total 1 987.000 987.0002. Ancheta-pilotCheltuieli pentruprelucrare 132.500 132.500Cheltuieli cu poşta,transmisii de date,fax, poşta electronică 16.638 16.638Hârtie tipar 21.476 21.476Cheltuieli cu energia 36.960 36.960 Total 2 207.574 207.5743. Ancheta de controlCheltuieli pentruprelucrare 148.500 148.500Cheltuieli cu poşta, 14.100 14.100transmisii de date, fax,posta electronicăHârtie tipar 35.500 35.500Cheltuieli cu energia 221.374 221.374 Total 3 419.474 419.4744. SectorizareMateriale cartografice 16.500.000 16.500.000Cheltuieli cu poşta,transmisii de date, fax,poşta electronică 973.500 673.500 300.000Total 4 17.473.500 673.500 16.800.000Cheltuieli cu poşta,transmisii de date,fax, poşta electronică 8.124.506 3.500.000 2.100.000 2.524.506Cheltuieli pentrupopularizare 6.680.000 6.680.000Cheltuieli administrativ-gospodăreşti 2.308.900 1.300.900 1.008.000Cheltuieli pentruprelucrare 9.531.500 9.531.500Cheltuieli cu energia 2.822.820 1.000.000 1.822.820Cheltuieli cu materialeconsumabile 772.200 772.200 Total 5 116.204.926 84.784.600 4.368.000 27.052.326TOTAL CHELTUIELI MATERIALEŞI SERVICII (1+2+3+4+5) 135.292.474 86.085.148 4.368.000 44.839.326III. CHELTUIELI DE CAPITALInvestiţii 15.120.800 15.120.800 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────TOTAL GENERAL (I+II+III) 850.939.743 156.510.851 5.368.000 689.060.892 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── +
Anexa 3BUGETULrecensământului populaţiei şi al locuinţelor(anul 2001) – mii lei – ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Institutul Ministerul Total Naţional Administraţiei Bugete de Statistică Publice locale ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────I. CHELTUIELI DE PERSONAL1. Salarii şi indemnizaţiipentru personalul derecensământSalarii pentru personalul 1.091.689 1.091.689suplimentar la InstitutulNaţional de StatisticăSalarii pentru personalul 5.998.014 5.998.014suplimentar la unităţileteritoriale aleInstitutului Naţional deStatisticăSalarii pentru personalulde introducere şi validarea datelorIndemnizaţii pentru 132.188 132.188recenzorii care efectueazăancheta-pilotIndemnizaţii pentrupersonalul pentrusectorizare 26.482.253 26.482.253Indemnizaţii pentruspecialiştii cooptaţi 1.000.000 1.000.000 Total 1 34.704.144 8.221.891 26.482.2532. Cheltuieli de deplasare,diurnă, transportCercetare-documentare 720.000 720.000Ancheta-pilot (membriisecretariatului tehnic) 150.450 150.450Întocmirea listelor 7.059.950 500.000 6.559.950cuprinzând clădiri,străzi şi sate, necesaresectorizării Total 2 7.930.400 870.450 500.000 6.559.950TOTAL CHELTUIELI DEPERSONAL (1+2) 42.634.544 9.092.341 500.000 33.042.203II. CHELTUIELI MATERIALE ŞI SERVICII2. Ancheta-pilotCheltuieli pentruprelucrare 132.500 132.500Cheltuieli cu poşta,transmisii de date, fax,poşta electronică 16.638 16.638Hârtie tipar 21.476 21.476Cheltuieli cu energia 36.960 36.960 Total 2 207.574 207.5744. SectorizareMateriale cartografice 16.500.000 16.500.000Cheltuieli cu poşta,transmisii de date, fax,poşta electronică 973.500 673.500 300.000 Total 4 17.473.500 673.500 16.800.0005. RecensământHârtie, tipărireinstrumentar şi difuzare 55.000.000 55.000.000Carburanţi, lubrifianţi 1.330.000 400.000 630.000 300.000Întreţinere, reparaţiicurente la parcul auto 8.000.000 2.000.000 6.000.000Cheltuieli cu poşta,transmisii de date, fax,poşta electronică 3.582.426 1.500.000 840.000 1.242.426Cheltuieli pentrupopularizare 3.000.000 3.000.000Cheltuieli administrativ-gospodăreşti 1.304.000 800.000 504.000 Total 5 72.216.426 62.700.000 1.974.000 7.542.426TOTAL CHELTUIELI MATERIALEŞI SERVICII (2+4+5) 89.897.500 63.581.074 1.974.000 24.342.426III. CHELTUIELI DE CAPITALInvestiţii la InstitutulNaţional de Statistică 15.120.800 15.120.800 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────TOTAL GENERAL (I+II+III) 147.652.844 87.794.215 2.474.000 57.384.629 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── BUGETUL recensământului populaţiei şi al locuinţelor (anul 2002) – mii lei – ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Institutul Ministerul Total Naţional Administraţiei Bugete de Statistică Publice locale ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────I. CHELTUIELI DE PERSONAL1. Salarii şi indemnizaţiipentru personalul derecensământSalarii pentru personalul 2.180.473 2.180.473suplimentar la InstitutulNaţional de StatisticăSalarii pentru personalul 13.675.468 13.675.468suplimentar la unităţileteritoriale aleInstitutului Naţional deStatisticăSalarii pentru personalulde introducere a datelor 26.737.619 26.737.619Indemnizaţii pentru 1.800.000 1.800.000recenzorii care efectueazăancheta de controlIndemnizaţii pentru 421.054.063 421.054.063recenzori, recenzori-şefişi responsabili decircumscripţii urbaneIndemnizaţii pentruspecialiştii cooptaţi 1.820.000 1.820.000 Total 1 467.267.623 44.413.560 422.854.0632. Cheltuieli de deplasare,diurnă, transportCercetare-documentare 576.000 576.000Ancheta de control 216.652 216.652Personal de recensământ 189.831.650 1.006.350 500.000 188.325.300 Total 2 190.624.302 1.799.002 500.000 188.325.300TOTAL CHELTUIELI DEPERSONAL (1+2) 657.891.925 46.212.562 500.000 611.179.363II. CHELTUIELI MATERIALE ŞI SERVICII1. Indemnizaţii pentruprestări de serviciiIndemnizaţii pentru paza 987.000 987.000şi securitatea materialelorde recensământ Total 1 987.000 987.0003. Ancheta de controlCheltuieli pentru prelucrare 148.500 148.500Cheltuieli cu poşta,transmisii de date, fax,poşta electronică 14.100 14.100Hârtie tipar 35.500 35.500Cheltuieli cu energia 221.374 221.374 Total 3 419.474 419.4745. RecensământÎnchirieri de localuripentru instruiri 1.705.000 1.705.000Carburanţi, lubrifianţi 1.930.000 600.000 630.000 700.000Întreţinere, reparaţiicurente la parcul auto 18.000.000 4.000.000 14.000.000Cheltuieli cu poşta,telefon, fax 4.542.080 2.000.000 1.260.000 1.282.080Cheltuieli pentrupopularizare 3.680.000 3.680.000Cheltuieli pentruprelucrare 9.531.500 9.531.500Cheltuieli cu energia 2.822.820 1.000.000 1.822.820Cheltuieli cu materialeconsumabile 1.276.200 772.200 504.000Cheltuieli administrativ-gospodăreşti 500.900 500.900 Total 5 43.988.500 22.084.600 2.394.000 19.509.900TOTAL CHELTUIELI MATERIALEŞI SERVICII (1+3+5) 45.394.974 22.504.074 2.394.000 20.496.900 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── TOTAL GENERAL (I+II) 703.286.899 68.716.636 2.894.000 631.676.263 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── +
Anexa 4SUMEdefalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelorlocale pentru anii 2001 şi 2002 – mii lei – ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Anulcrt. Judeţul ──────────────────────────── 2001 2002 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── TOTAL: 57.384.629 631.676.263 1. Alba 1.561.000 13.109.000 2. Arad 1.439.000 14.696.000 3. Argeş 1.519.000 20.695.000 4. Bacău 1.608.000 20.445.000 5. Bihor 1.676.000 18.330.000 6. Bistriţa-Năsăud 856.000 9.172.000 7. Botoşani 1.010.000 13.146.000 8. Braşov 1.685.000 17.448.000 9. Brăila 1.000.000 11.010.00010. Buzău 1.130.000 14.869.00011. Caraş-Severin 1.354.000 10.843.00012. Călăraşi 913.000 9.318.00013. Cluj 1.693.000 21.035.00014. Constanţa 1.940.000 19.145.00015. Covasna 843.000 6.964.00016. Dâmboviţa 1.190.000 15.892.00017. Dolj 1.496.000 21.572.00018. Galaţi 1.260.000 17.557.00019. Giurgiu 724.000 8.546.00020. Gorj 1.177.000 11.804.00021. Harghita 1.232.000 10.545.00022. Hunedoara 1.982.000 15.365.00023. Ialomiţa 841.000 8.587.00024. Iaşi 1.424.000 21.212.00025. Ilfov 507.000 8.760.00026. Maramureş 1.429.000 16.043.00027. Mehedinţi 1.013.000 11.120.00028. Mureş 1.546.000 16.529.00029. Neamţ 1.115.000 16.127.00030. Olt 1.372.000 14.795.00031. Prahova 2.186.000 23.687.00032. Satu Mare 985.000 10.592.00033. Sălaj 851.000 7.977.00034. Sibiu 1.466.000 12.947.00035. Suceava 1.489.000 19.155.00036. Teleorman 1.127.000 14.007.00037. Timiş 1.705.000 19.348.00038. Tulcea 883.000 8.149.00039. Vaslui 1.040.000 13.595.00040. Vâlcea 1.329.000 14.482.00041. Vrancea 1.003.000 11.767.00042. Municipiul Bucureşti 4.785.629 41.291.263────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── +
Anexa 5NUMĂRUL DE POSTURIaferent personalului angajat cu contract de muncă pe durată determinatăîn vederea efectuării recensământului populaţiei şi al locuinţelor ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Anul 2001 Anul 2002 ─────────────────────────────────── 6 luni 12 luni 9 luni 6 luni 5 luni ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Institutul Naţional de Statistică 26 15 – 11 –Unităţi teritoriale ale InstitutuluiNaţional de Statistică 141 141 446 – 502 ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––