HOTĂRÂRE nr. 669 din 17 august 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 406 din 29 august 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1INLOCUIESTE PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROGRAM 19/01/2000
ANEXA 2INLOCUIESTE PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROGRAM 19/01/2000
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROGRAM 17/08/2000
ActulCONTINE PEPROGRAM 17/08/2000
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ANEXA 1INLOCUIESTE PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 1
ANEXA 1MODIFICA PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROGRAM 19/01/2000
ANEXA 2INLOCUIESTE PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PEHG 32 19/01/2000 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROGRAM 19/01/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DERAPORT 14/02/2006

privind modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 32/2000 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000



În temeiul art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICAnexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 32/2000 pentru aprobarea Programului de marketing şi promovare turistica şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice, pentru anul 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25 din 24 ianuarie 2000, se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––p. Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Turism,Floare ComsaMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1PROGRAMULde marketing şi promovare turistica pentru anul 2000 + 
Capitolul 1Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de marketing şi promovare turistica, denumit în continuare program, urmăreşte promovarea României ca destinaţie de vacante şi călătorii pe piaţa turistica interna şi internationala pentru anul 2000.
 + 
Capitolul 2Obiective specifice + 
Articolul 2Programul urmăreşte realizarea următoarelor obiective specifice:a) îmbunătăţirea imaginii produsului turistic românesc pe pieţele externe;b) identificarea, prin studii de marketing, a celor mai eficiente cai şi mijloace de promovare a ofertei turistice româneşti şi folosirea acestora în funcţie de specificul fiecărei pieţe externe;c) recastigarea pieţelor turistice externe, partenere traditionale înainte de anul 1989, şi castigarea altora noi;d) stimularea cererii turistice interne şi internaţionale pentru vacante şi călătorii în România.
 + 
Capitolul 3Conţinutul programului + 
Articolul 3Prin program se finanţează:1. acţiunile de promovare turistica specifice pe piaţa interna şi externa, precum: participari la manifestări interne şi internaţionale de profil (expoziţii, burse, târguri, conferinţe, festivaluri şi altele asemenea), campanii publicitare în presa, radio, TV, afisaj teletext, Internet, organizarea de conferinţe de presa pentru prezentarea ofertei turistice, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţi ai mass-media, creatori de opinie, agenţi tour-operatori, organizarea de seri româneşti, expoziţii gastronomice, săptămâni româneşti.În anul 2000 acţiunile specifice de marketing şi promovare turistica din străinătate se vor desfăşura pe principalele 35 de pieţe turistice solicitate de:– ţările Uniunii Europene;– tari din Europa Centrala şi de Est: Federaţia Rusa, Polonia, Republica Ceha, Republica Moldova, Ungaria, Republica Federala Iugoslavia, Croatia, Bulgaria;– alte tari europene: Norvegia, Elvetia, Turcia, Cipru;– tari din Asia de Vest (Israel, Iran) şi din Asia de Sud-Est (Japonia, China);– tari din America de Nord: S.U.A., Canada;– tari din America de Sud: Argentina, Brazilia;2. realizarea de materiale de informare şi promovare turistica, şi anume: tiparituri, materiale din domeniul audiovizual, obiecte de reclama/amintiri/protocol:a) în domeniul tipariturilor:– retiparirea de titluri de prospecte, pentru promovarea turistica pe pieţele externe şi pe piaţa interna;– tipărirea de noi titluri de prospecte, ca urmare a rezultatelor cercetărilor de marketing;– tipărirea de prospecte pentru "Expo 2000 Hanovra" şi "Millennium în România";b) în domeniul materialelor destinate promovării şi informării prin mijloace audiovizuale:– realizarea de filme pentru oferta turistica generală şi pe segmente de piaţa, în funcţie de varietatea produselor turistice româneşti;– realizarea de casete audio-video, C.D.-rom, spoturi TV;– seturi de diapozitive, postere şi panouri cu fotografii color;c) realizarea de obiecte de reclama/amintiri/protocol specifice;3. cofinantarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistica, în limita bugetului de 2.500.000 mii lei. Proiectele concrete de marketing şi promovare turistica vor fi cofinantate în proporţie de maximum 40% din valoarea fiecăruia;4. alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli pentru: expediţie externa/interna, concursuri cu premii, comisioane pentru agenţii, coparticipari la evenimente speciale, baza de date turistice şi alte acţiuni);5. investiţii pentru deschiderea de noi birouri de promovare şi informare turistica în străinătate, investiţii la cele existente şi investiţii în ţara pentru derularea activităţilor specifice determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului;6. cheltuieli materiale pentru întreţinerea şi reprezentarea birourilor de promovare şi informare turistica din străinătate;7. cheltuieli de personal, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2000 nr. 76/2000.
 + 
Capitolul 4Plafonul şi structura programului + 
Articolul 4Plafonul şi structura programului finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se prezintă astfel:

      – mii lei –
  Nr. crt. Obiective Total
    Acţiuni de marketing şi promovare turistică 77.390.000
  1. Acţiuni de promovare specifice pe piaţa internă şi externă 34.140.000
  2. Realizare de materiale de informare şi promovare turistică 21.800.000
  3. Cofinanţarea proiectelor de marketing şi/sau de promovare turistică 2.500.000
    ▪ limita maximă de cofinanţare: 40% din valoarea proiectului  
  4. Alte acţiuni pentru susţinerea şi promovarea ofertei turistice (cheltuieli pentru: expediţie externă/internă, concursuri cu premii, comisioane pentru agenţii, coparticipări la evenimente speciale, bază de date turistice şi alte acţiuni) 2.500.000
  5. Investiţii pentru deschiderea de noi birouri de promovare şi informare turistică în străinătate, investiţii la cele existente şi investiţii în ţară pentru desfăşurarea activităţilor specifice programului 3.450.000
  6. Cheltuieli materiale pentru întreţinerea şi reprezentarea birourilor de promovare şi informare turistică din străinătate 7.000.000
  7. Cheltuieli de personal, din care: 6.000.000
    – salarii şi contribuţii aferente 4.000.000
    – deplasări externe 2.000.000

 + 
Anexa 2PROGRAMULde dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 + 
Capitolul 1Obiectivul general al programului + 
Articolul 1Programul de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 urmăreşte dezvoltarea durabila a turismului, extinderea reţelei hoteliere şi a pieţei investiţiilor turistice în scopul creşterii contribuţiei turismului la realizarea produsului intern brut, la echilibrarea balanţei de plati, la crearea de noi locuri de muncă şi de surse de venit suplimentare pentru populaţie.
 + 
Capitolul 2Conţinutul programului + 
Articolul 2Prin prezentul program se finanţează:(1) acţiunile de creare şi dezvoltare de produse turistice, din care:1. în proporţie de 100% studiile: a) pentru zonele cu potenţial turistic natural şi cultural parţial valorificat sau nevalorificat; b) de lansare a produselor turistice noi/tipice; c) de cercetare a pieţei turistice interne şi internaţionale;2. acoperirea a 50% din dobânda contractată la creditele pe termen mediu obţinute de la banca pentru proiectele de investiţii în turism pe baza convenţiei încheiate între autoritate şi banca. Diferenţa de dobânda neacoperita se suporta de beneficiarul creditului;3. în proporţie de 100% programele de constientizare, educare şi formare a turistilor şi populaţiei cu privire la dezvoltarea turismului durabil, la protejarea şi conservarea mediului înconjurător şi acţiuni de ecologizare a zonelor, staţiunilor şi traseelor turistice;4. în proporţie de 100% susţinerea persoanelor juridice autorizate conform legii pentru programe şi acţiuni de instruire şi formare profesională a adulţilor din/pentru sectorul turism în cadrul sistemului de formare continua;5. în proporţie de 100% cheltuielile pentru monitorizarea utilizării sumelor alocate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente acţiunilor finanţate prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000;6. în proporţie de 100% investiţiile şi dotările pentru derularea activităţilor specifice, determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente Programului de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000;(2) activităţile de autorizare şi control în turism, din care:1. în proporţie de 100% programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism şi testarea acestora;2. în proporţie de 100% controlul efectuat de Oficiul de autorizare şi Control în Turism asupra constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.
 + 
Capitolul 3Plafonul şi structura programului + 
Articolul 3Plafonul şi structura Programului anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000, finanţat din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, pentru formele de turism cărora li se aplică prevederile prezentei hotărâri sunt următoarele:

      – mii lei –
  Nr. crt. Obiective Total
  I. Acţiunile de creare şi dezvoltare de produse turistice – total, din care: 34.460.000
  1. Studiile: a) pentru zonele cu potenţial turistic natural şi cultural parţial valorificat sau nevalorificat; b) de lansare a produselor turistice noi/tipice; c) de cercetare a pieţei turistice interne şi internaţionale 3.000.000
  2. Acoperirea a 50% din dobânda contractată la creditele pe termen mediu obţinute de la bancă pentru proiectele de investiţii în turism pe baza convenţiei încheiate între autoritate şi bancă 15.000.000
  3. Programele de conştientizare, educare şi formare a turiştilor şi populaţiei cu privire la dezvoltarea turismului durabil, la protejarea şi conservarea mediului înconjurător şi acţiuni de ecologizare a zonelor, staţiunilor şi traseelor turistice 7.900.000
  4. Susţinerea persoanelor juridice autorizate conform legii pentru programe şi acţiuni de instruire şi formare profesională a adulţilor din/pentru sectorul turism în cadrul sistemului de formare continuă 7.060.000
  5. Cheltuieli pentru monitorizarea utilizării sumelor alocate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente acţiunilor finanţate prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 1.000.000
  6. Investiţii şi dotări pentru derularea activităţilor specifice, determinate de funcţionarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aferente Programului anual de dezvoltare a produselor turistice pentru anul 2000 500.000
  II. Activităţile de autorizare şi control în turism – total, din care: 3.250.000
  1. Programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice şi testarea acestora, din care: 2.750.000
    – cheltuieli de personal 1.201.000
    – cheltuieli materiale 1.549.000
  2. Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, din care: 500.000
    – cheltuieli de personal 400.000
    – cheltuieli materiale 50.000
    – investiţii 50.000

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x