HOTĂRÂRE nr. 65 din 11 februarie 2009 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 47 19/02/2013
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 11ABROGA PEORDIN 351 17/03/2008 ART. 2
ART. 11ABROGA PEORDIN 351 17/03/2008 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 575 29/06/2007 ART. 4
ART. 11ABROGA PEORDIN 575 29/06/2007 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 28 14/06/2007 ART. 5
ART. 11ABROGA PEORDIN 28 14/06/2007 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 20 01/06/2007
ART. 11ABROGA PEREGULAMENT 01/06/2007
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 65 11/02/2009
ActulREFERIRE LAHG 4 09/01/2009 ART. 13
ActulREFERIRE LALEGE 213 17/11/1998 ART. 12
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 4REFERIRE LALEGE 1 21/02/2005
ART. 4REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 4REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 5REFERIRE LALEGE 90 26/03/2001 ART. 49
ART. 6ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 854 11/08/2010 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 1400 18/11/2009
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 854 11/08/2010 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 1400 18/11/2009
ART. 11ABROGA PEORDIN 351 17/03/2008 ART. 2
ART. 11ABROGA PEORDIN 351 17/03/2008 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 575 29/06/2007 ART. 4
ART. 11ABROGA PEORDIN 575 29/06/2007 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 28 14/06/2007 ART. 5
ART. 11ABROGA PEORDIN 28 14/06/2007 ANEXA 1
ART. 11ABROGA PEORDIN 20 01/06/2007
ART. 11ABROGA PEREGULAMENT 01/06/2007
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ART. 2
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 798 03/08/2011 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 854 11/08/2010 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1634 29/12/2009
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1400 18/11/2009
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1400 18/11/2009 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 50
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 47 19/02/2013
ActulREFERIT DEDECIZIE 103 30/05/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2325 22/08/2011
ActulREFERIT DEORDIN 2445 22/08/2011
ActulREFERIT DEPROCEDURA 30/05/2011
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 148 18/08/2011
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 206 12/10/2011
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 258 10/11/2011
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 259 10/11/2011
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 291 12/12/2011
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 147 04/05/2012
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 148 18/08/2011
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 206 12/10/2011
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 258 10/11/2011
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 259 10/11/2011
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 291 12/12/2011

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii(actualizată până la data de 10 august 2011*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 10 august 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către HOTĂRÂREA nr. 1.400 din 18 noiembrie 2009; HOTĂRÂREA nr. 854 din 11 august 2010; HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 4/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi al art. 12 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, denumită în continuare Agenţie, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, care realizează politica Guvernului în domeniul dezvoltării sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, al celui cooperatist şi al mediului de afaceri.–––Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.(2) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4.(3) Agenţia are ca scop implementarea tehnică şi financiară a proiectelor şi programelor de sprijinire a înfiinţării de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, a mediului de afaceri şi a cooperaţiei, la nivel naţional şi local.–––Alin. (3) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.
 + 
Articolul 2(1) Finanţarea activităţii Agenţiei se asigură din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri.(2) Veniturile proprii ale Agenţiei şi ale unităţilor din subordine se constituie din:a) tarife pentru cursurile de perfecţionare organizate de Agenţie pentru reprezentanţii mediului de afaceri;b) asistenţă tehnico-financiară din partea organismelor internaţionale;c) sponsorizări şi donaţii;d) alte venituri.
 + 
Articolul 3Agenţia îndeplineşte următoarele funcţii:a) de implementare – prin care se asigură programarea, identificarea, derularea, finanţarea, monitorizarea, evaluarea şi controlul programelor pentru întreprinderile mici şi mijlocii finanţate de la bugetul de stat, precum şi implementarea strategiilor Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în domeniile: întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi cooperaţie;–––Lit. a) a art. 3 a fost modificată de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.b) de administrare – prin care se asigură administrarea programelor de dezvoltare şi a proiectelor destinate întreprinderilor mici şi mijlocii, la nivel naţional şi local;c) de reprezentare – prin care se asigură reprezentarea statului în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii – S.A. IFN şi al Fondului Român de Contragarantare, precum şi în calitate de acţionar la fondurile locale de garantare;–––Lit. c) a art. 3 a fost modificată de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.d) de autoritate – prin care exercită funcţiile de coordonare şi control al oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie şi asupra Fundaţiei Post-Privatizare în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin în condiţiile legii şi asigură reprezentarea intereselor acestora în cadrul unor organe, organizaţii, instituţii şi autorităţi.–––Lit. d) a art. 3 a fost modificată de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.e) de organism intermediar pentru implementarea Ariei de concentrare 5 «Îmbunătăţirea mediului de afaceri şi a accesului la finanţare al IMM-urilor» şi Ariei de concentrare 7 «Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor» din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, conform acordului de delegare de atribuţii semnat între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de unitate naţională de coordonare, şi Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, în calitate de organism intermediar.–––Lit. e) a art. 3 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.
 + 
Articolul 4(1) Pentru îndeplinirea funcţiilor prevăzute la art. 3, Agenţia are următoarele atribuţii:A. În domeniul programelor finanţate de la bugetul de stat:1. pe baza strategiei Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, implementează şi monitorizează programele de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi de creştere a competitivităţii şi a eficienţei acestora în condiţiile mediului concurenţial şi ale fenomenelor specifice economiei de piaţă;2. administrează, gestionează şi derulează direct programele de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat, la nivel naţional, regional şi local şi asigură managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;3. sprijină, împreună cu alte organe ale administraţiei publice, elaborarea şi implementarea politicilor şi programelor de cercetare, inovare şi a transferului tehnologic în sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii;4. aplică strategia şi politicile specifice în domeniul programelor de încurajare şi de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, în conformitate cu Programul de guvernare şi cu Strategia guvernamentală pentru susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;5. aprobă procedurile de implementare a programelor de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobate anual de Guvern, şi implementează schemele privind acordarea ajutorului de stat, facilitând exploatarea mai eficientă a posibilităţilor oferite întreprinderilor mici şi mijlocii de a beneficia de acest tip de ajutoare;–––Pct. 5 de la lit. A a alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct.4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.6. asigură, prin intermediul centrelor de informare, asistenţă şi instruire create la nivelul oficiilor teritoriale, servicii de informare, asistenţă, consiliere primară şi instruire pentru întreprinderile mici şi mijlocii;7. instituie şi gestionează, prin oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, baza de date privind întreprinderile mici şi mijlocii la nivel naţional, precum şi din regiunea în care îşi desfăşoară activitatea oficiile teritoriale respective şi se constituie ca baze de date cuprinzând întreprinderile mici şi mijlocii care au efectuat transferul afacerilor conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;8. colaborează cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi cu alte asemenea organisme, în scopul îmbunătăţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;9. exercită calitatea de Agenţie naţională de execuţie în implementarea Programului naţional multianual de înfiinţare şi dezvoltare de incubatoare de afaceri, derulat conform Memorandumului de înţelegere încheiat cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare România (PNUD);10. facilitează accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la activele aparţinând regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat, potrivit legii;11. constată, prin intermediul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, contravenţiile şi aplică sancţiunile prevăzute de Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;12. asigură implementarea şi monitorizarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, la nivel local;13. primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;14. administrează bunurile proprietate publică a statului pe care le deţine cu acest titlu şi exercită dreptul de proprietate privată asupra bunurilor dobândite în conformitate cu legea.B. În domeniul gestionării programelor europene:1. participă la activităţi de informare şi promovare a fondurilor europene, precum şi la cele de consiliere a potenţialilor beneficiari în vederea întocmirii unor proiecte competitive şi a absorbţiei rapide a fondurilor comunitare;2. participă la implementarea programelor şi a proiectelor Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică în domeniul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii;3. derulează şi alte programe şi proiecte cu finanţare externă destinate întreprinderilor mici şi mijlocii, prin înfiinţarea de unităţi de implemetare a programelor în condiţiile legale în vigoare.4. asigură, în calitate de organism intermediar, îndeplinirea atribuţiilor specifice implementării Ariei de concentrare 5 «Îmbunătăţirea mediului de afaceri şi a accesului la finanţare al IMM-urilor» şi Ariei de concentrare 7 «Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor» din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.–––Pct. 4 de la lit. B a alin. (1) al art. 4 a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.C. În domeniul mediului de afaceri şi profesiilor liberale:1. elaborează, actualizează, implementează şi monitorizează Planul de acţiuni pentru mediul de afaceri;2. propune şi derulează acţiuni pentru elaborarea, adaptarea şi implementarea instrumentelor de identificare şi măsurare a costurilor administrative, impuse de reglementările mediului de afaceri, în concordanţă cu metodologiile şi practicile internaţionale de identificare, măsurare şi reducere a barierelor administrative;3. organizează şi participă la derularea sondajelor periodice în vederea evaluării impactului reglementărilor administrative şi procedurale asupra climatului afacerilor, utilizând expertiza, metodologia şi instrumentele preluate de la organizaţii şi organisme internaţionale în domeniul cercetărilor de piaţă;4. iniţiază, propune, implementează, coordonează şi monitorizează acţiuni în domeniul reducerii barierelor administrative;5. colaborează direct pe proiecte specifice şi în regim permanent cu organizaţii şi organisme internaţionale – Banca Mondială, Comisia Europeană, Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, asigurând coordonarea programelor şi activităţilor desfăşurate împreună cu acestea în legătură cu mediul de afaceri;6. identifică şi testează metode de îmbunătăţire a mediului de afaceri, pentru asigurarea transparenţei administrative, elaborării şi implementării unor coduri de bune practici, încurajarea şi sprijinirea iniţiativei antreprenoriale şi altele asemenea;7. implementează politicile în domeniul mediului de afaceri în scopul respectării recomandărilor şi angajamentelor cu privire la «reforma reglementărilor» formulate de Comisia Europeană şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică – O.E.C.D. – Investment Compact;8. asigură îndeplinirea obiectivelor stabilite de Comisia Europeană prin Programul de acţiune, în vederea reducerii constrângerilor şi a barierelor administrative în Uniunea Europeană;9. asigură identificarea, măsurarea şi optimizarea costurilor administrative impuse de reglementările cu impact asupra derulării afacerilor şi acţionează direct sau în cooperare cu celelalte autorităţi interesate pentru reducerea acestora;10. colaborează cu celelalte instituţii ale statului care au competenţe în domeniul profesiilor liberale;11. sprijină activitatea asociaţiilor profesionale, patronale şi sindicale din domeniile sale de activitate şi asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilă, în scopul informării reciproce şi al perfecţionării cadrului legislativ existent.–––Lit. C de la alin. (1) al art. 4 a fost introdusă de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.D. În domeniul cooperatist:1. reprezintă autoritatea competentă care asigură respectarea prevederilor Legii nr. 1/2005, cu modificările ulterioare;2. acordă avizul pentru conformitatea statutului asociaţiei/uniunii cooperatiste cu prevederile Legii nr. 1/2005, cu modificările ulterioare, în vederea înscrierii acesteia în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;3. participă la lucrările Consiliului consultativ al cooperaţiei, constituit conform Legii nr. 1/2005, cu modificările ulterioare.–––Lit. D de la alin. (1) al art. 4 a fost introdusă de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia colaborează cu ministerele şi autorităţile administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţii de reprezentare a intereselor întreprinderilor mici şi mijlocii, cu persoane juridice sau fizice.(3) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale, Agenţia are dreptul să solicite informaţii, în condiţiile legii, de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autorităţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi de la societăţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate.(4) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate, prin ordinele ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri, precum şi cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte.
 + 
Articolul 5(1) Agenţia este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri.(2) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o reprezintă în raporturile cu Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române sau străine.(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii. Deciziile cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii.–––Alin. (3) al art. 5 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.(4) Preşedintele Agenţiei este ordonator secundar de credite.(5) Preşedintele Agenţiei este ajutat de un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat.(6) Vicepreşedintele este numit prin decizie a primuluiministru, la propunerea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri.(7) Atribuţiile preşedintelui şi ale vicepreşedintelui se stabilesc prin ordin al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri.(8) Agenţia are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în conformitate cu prevederile legale, care asigură stabilitatea funcţionării Agenţiei, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile acesteia.(9) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare.(10) Secretarul general poate îndeplini şi alte însărcinări prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei ori încredinţate de preşedinte.
 + 
Articolul 6(1) Structura organizatorică a Agenţiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Prin decizie a preşedintelui se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare de lucru, în condiţiile legii.(2) Organizarea, coordonarea şi atribuţiile compartimentelor din cadrul Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin decizie a preşedintelui.–––Art. 6 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.
 + 
Articolul 7(1) În subordinea Agenţiei funcţionează oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, organizate ca unităţi cu personalitate juridică, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.(2) Veniturile proprii ale oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie se constituie din:a) tarife pentru cursurile de perfecţionare organizate de Agenţie pentru reprezentanţii mediului de afaceri;b) asistenţă tehnico-financiară din partea organismelor internaţionale;c) sponsorizări şi donaţii;d) alte venituri.(3) Conducerea fiecărui oficiu teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie se asigură de către un şef oficiu.(4) Activitatea oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, ca unităţi cu personalitate juridică, se poate desfăşura şi în spaţii închiriate în condiţiile legii.(5) Oficiile teritoriale prevăzute la alin. (1) au un număr total de 89 de posturi.–––––Alin. (5) al art. 7 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 854 din 11 august 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010.(5^1) Agenţia are în subordine 8 oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie – OTIMMC, cu sediul în municipiile: Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Timişoara şi Târgu-Mureş.Următoarele 5 OTIMMC-uri, cu sediile în municipiile Bacău, Bucureşti, Galaţi, Satu Mare şi Târgovişte se vor desfiinţa prin comasarea prin absorbţie, astfel:a) OTIMMC Bucureşti va fuziona prin absorbţie cu Agenţia. Numărul total de posturi ale persoanei juridice absorbante va fi de 33;b) OTIMMC Satu Mare va fuziona prin absorbţie cu OTIMMC Cluj-Napoca. Numărul total de posturi ale persoanei juridice absorbante va fi de 13;c) OTIMMC Târgovişte va fuziona prin absorbţie cu OTIMMC Ploieşti. Numărul total de posturi ale persoanei juridice absorbante va fi de 10;d) OTIMMC Bacău va fuziona prin absorbţie cu OTIMMC Iaşi. Numărul total de posturi ale persoanei juridice absorbante va fi de 12;e) OTIMMC Galaţi va fuziona prin absorbţie cu OTIMMC Constanţa. Numărul total de posturi ale persoanei juridice absorbante va fi de 13.Patrimoniul persoanelor juridice absorbite se preia prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu persoanele juridice absorbante.–––––Alin. (5^1) al art. 7 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 854 din 11 august 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010.(5^2) În cadrul OTIMMC-urilor absorbante se organizează centre de informare, asistenţă şi instruire, fără personalitate juridică, cu sediul în Bacău, Galaţi, Satu Mare şi Târgovişte, funcţionând cu un număr maxim de două posturi.–––––Alin. (5^2) al art. 7 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 854 din 11 august 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010.(5^3) Personalul din cadrul OTIMMC-urilor absorbite va fi preluat de către instituţiile absorbante în condiţiile legii.Persoanele juridice absorbante se substituie în toate drepturile şi obligaţiile persoanelor juridice absorbite decurgând din: acte normative şi administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, litigii şi din orice acte care produc efecte juridice.–––––Alin. (5^3) al art. 7 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 854 din 11 august 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 7 septembrie 2010.(6) Înfiinţarea de noi oficii teritoriale se face prin ordin al ministrului întreprinderilor mci şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri, la propunerea preşedintelui Agenţiei, potrivit prevederilor legale în vigoare, în funcţie de resursele financiare alocate cu această destinaţie prin bugetul anual.–––Alin. (7) al art. 7 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.
 + 
Articolul 8(1) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă se face prin decizie a preşedintelui Agenţiei, în condiţiile legii.(2) Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al Agenţiei este de 70, exclusiv demnitarii şi personalul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.–––Alin. (2) al art. 8 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011.(3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului încadrat în Agenţie se stabilesc prin fişa postului.(4) Salarizarea personalului Agenţiei se va realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Articolul 9Agenţia va prelua în subordinea sa, de la Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, unităţi cu personalitate juridică, cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, conform legii.
 + 
Articolul 10(1) Imobilul situat în municipiul Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, aflat în patrimoniul public al statului şi în administrarea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, se transmite Agenţiei, pe bază de protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Agenţia are în dotare un număr de 3 autoturisme şi un consum de combustibil stabilit potrivit reglementărilor în vigoare. Pentru activităţile specifice desfăşurate, fiecare oficiu teritorial are în dotare un autoturism, cu un consum lunar de carburant de 150 litri/autoturism.
 + 
Articolul 11Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale nr. 20/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 11 iunie 2007, cu modificările ulterioare.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii,comerţului şi mediului de afaceri,Constantin Niţăp. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,Mariana Nedelcu,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 11 februarie 2009.Nr. 65.
 + 
Anexa STRUCTURA ORGANIZATORICĂa Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentruÎntreprinderi Mici şi MijlociiNumărul maxim de posturi = 159, exclusiv demnitarii(70 de posturi aparatul propriu, exclusiv demnitarii,şi 89 de posturi în cadrul oficiilor teritoriale pentruîntreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie)*Font9*                                                                        ┌─────────────────┐   ……………………………….. ┌─┤ Control Intern │   | |.. │ │ │   |Comitetul consultativ pentru | | ┌──────────────────┐ │ └─────────────────┘   | dezvoltarea IMM | | │ Preşedinţe │ │ ┌─────────────────┐   ……………………………….. |….┼──────────────────┼──┼─┤ │   ……………………………….. | │Cabinet Preşedinte│ │ │ Audit Intern │   |Grupul pentru evaluarea impactului | | └────────┬─────────┘ │ │ │   | economic al actelor normative | | │ │ └─────────────────┘   | asupra IMM |..| ┌────────┴─────────┐ │   ……………………………….. | │ │ │ ┌──────────────────┐                                           | │ Vicepreşedinte │ │ │Purtător de cuvânt│   ……………………………….. | │ │ │ │relaţii cu mass- │   | | | └────────┬─────────┘ └─┤media şi relaţii │   |Consiliul consultativ al cooperaţiei|… │ │ publice │   ……………………………….. │ └──────────────────┘                   ┌──────────────┬──────────────────────┴…..                   │ ┌──────┴─────────┐ |                   ├…….┤Secretar General├……………..| ……………………….                   │ │ │ | |Oficiul Teritorial pentru |                   │ └──────┬─────────┘ |.|Întreprinderi Mici şi |                   │ │ | |Mijlocii şi Cooperaţie |┌──────────────────┴───────┐ │ ┌───────────────────┐ | | BRAŞOV |│ │ │ │Direcţia Economică │ | ……………………….│Direcţia Generală pentru │ └──┤şi Servicii Suport │ |│ Întreprinderi Mici şi │ │ │ | ……………………….│ Mijlocii │ └───────────────────┘ | |Oficiul Teritorial pentru |└───┬──────────────────────┘ |.|Întreprinderi Mici şi |    │ | |Mijlocii şi Cooperaţie |    │ ┌─────────────────────┐ | | CLUJ |    │ │Direcţia Politici şi │ | ……………………….    │ │programe pentru │ | ……………………….    │ │Întreprinderi Mici şi│ | |Oficiul Teritorial pentru |    ├───┤Mijlocii, Mediu de │ |.|Întreprinderi Mici şi |    │ │Afaceri şi Cooperaţie│ | |Mijlocii şi Cooperaţie |    │ └─────────────────────┘ | | CONSTANŢA |    │ | ……………………….    │ ┌─────────────────────┐ | ……………………….    │ │Direcţia Implementare│ | |Oficiul Teritorial pentru |    └───┤Programe pentru │ |.|Întreprinderi Mici şi |        │Întreprinderi Mici şi│ | |Mijlocii şi Cooperaţie |        │ Mijlocii │ | | CRAIOVA |        └─────────────────────┘ | ……………………….                                                              | ……………………….                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |                                                              |.|Întreprinderi Mici şi |                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |                                                              | | IAŞI |                                                              | ……………………….                                                              | ……………………….                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |                                                              |.|Întreprinderi Mici şi |                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |                                                              | | PLOIEŞTI |                                                              | ……………………….                                                              |                                                              | ……………………….                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |                                                              |.|Întreprinderi Mici şi |                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |                                                              | | TÂRGU MUREŞ |                                                              | ……………………….                                                              | ……………………….                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |                                                              ..|Întreprinderi Mici şi |                                                                |Mijlocii şi Cooperaţie |                                                                | TIMIŞOARA |                                                                ……………………….–––––Anexa a fost înlocuită cu anexa din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011, conform pct. 11 al art. I din acelaşi act normativ.*) Art. II din HOTĂRÂREA nr. 798 din 3 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011 prevede:"Art. II(1) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii va prelua de la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi de la instituţiile aflate în coordonarea/subordinea acestuia un număr de 39 de posturi şi bugetul aferent acestora, după cum urmează:a) de la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri – aparat propriu – 18 posturi;b) de la Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat – ISCIR – 5 posturi;c) de la Agenţia Română pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale – două posturi;d) de la Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie – 5 posturi;e) de la Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială – 4 posturi;f) de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor – 5 posturi.(2) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, hotărârile de organizare şi funcţionare a instituţiilor aflate în coordonarea/subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prevăzute la alin. (1) lit. b)-f), se vor modifica în mod corespunzător.(3) Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare, se va modifica în mod corespunzător.(4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), în temeiul art. 50 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri pe anul 2011, precum şi în anexele la acesta, fără afectarea echilibrului bugetar şi a Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului.”–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x