HOTĂRÂRE nr. 639 din 20 iunie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 26 iunie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 855 18/07/2024
ActulACTUALIZEAZA PEHG 639 20/06/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEPROGRAM 04/07/2024





(la 14-08-2012,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012.
)
Notă
Art. II din HOTĂRÂREA nr. 467 din 6 iulie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 7 iulie 2016 prevede:Procedurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri se realizează în maximum 45 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2007 privind înființarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorității pentru străini și a Oficiului Național pentru Refugiați, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Inspectoratul General pentru Imigrări, denumit în continuare Inspectoratul General, este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Administrației și Internelor, care exercită atribuțiile ce îi sunt date prin lege pentru implementarea politicilor României în domeniile migrației, azilului și al integrării străinilor, precum și a legislației relevante în aceste domenii.(la 14-08-2012,
Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012.
)
(2)Inspectoratul General are sediul în municipiul București, str. Căpitan aviator Alex. Șerbănescu nr. 50, sectorul 1.(la 14-08-2012,
Alin. (2) al art. 1 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 2(1)Inspectoratul General este condus de un inspector general, numit prin ordin al ministrului administrației și internelor, ajutat de 2 inspectori generali adjuncți. Inspectorul general are calitatea de ordonator secundar de credite.(la 14-08-2012,
Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012.
)
(2)În exercitarea atribuțiilor sale, inspectorul general al Inspectoratului General emite dispoziții.(la 14-08-2012,
Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012.
)
(3)Activitatea Inspectoratului General este coordonată de un secretar de stat desemnat de ministrul internelor și reformei administrative.(la 14-08-2012,
Alin. (3) al art. 2 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 3(1)Inspectoratul General se organizează la nivel central și teritorial.(la 14-08-2012,
Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
(2)La nivel central, Inspectoratul General are în componență direcții, servicii și alte structuri funcționale.(la 14-08-2012,
Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
(3)La nivel teritorial, Inspectoratul General are în componență structuri funcționale, regionale sau județene. Șefii unor structuri pot avea calitatea de ordonator terțiar de credite, în condițiile legii.(la 14-08-2012,
Alin. (3) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
(4)Structura organizatorică a aparatului propriu al Inspectoratului General este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, iar structurile organizatorice ale structurilor funcționale, regionale sau județene se stabilesc prin ordin al ministrului internelor și reformei administrative.(la 14-08-2012,
Alin. (4) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
(5)Statul de funcții al Inspectoratului General se aprobă prin ordin al ministrului internelor și reformei administrative.(la 14-08-2012,
Alin. (5) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
(6)Numărul maxim de posturi necesare constituirii Inspectoratului General se asigură cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Internelor și Reformei Administrative, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Internelor și Reformei Administrative.(la 14-08-2012,
Alin. (6) al art. 3 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 4Atribuțiile compartimentelor și sarcinile concrete ale personalului, precum și circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare al aparatului propriu, care se aprobă de către ministrul internelor și reformei administrative.
 + 
Capitolul IIAtribuțiile Inspectoratului General pentru Imigrări(la 14-08-2012,
Denumirea Capitolului II a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 5Inspectoratul General îndeplinește următoarele atribuții principale:(la 14-08-2012,
Partea introductivă a articolului 5 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General.
)
a)în domeniul migrației:1.avizează acordarea vizelor de intrare în România a străinilor conform competențelor legale;1^1.răspunde la consultările prevăzute la art. 30^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
1^2.prelungește durata valabilității și/sau a dreptului de ședere stabilit prin viza de scurtă ședere, potrivit art. 33 din Regulamentul (CE) nr. 810/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 iulie 2009 privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize) și art. 33^1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
1^3.anulează sau revocă vizele potrivit art. 33 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 1. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
2.aprobă invitațiile și cererile de reîntregire a familiei în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare;3.acordă autorizația de muncă în vederea obținerii unui drept de ședere în scop de muncă, în condițiile legii;4.verifică îndeplinirea de către străini a condițiilor necesare pentru acordarea și prelungirea dreptului de ședere în România, potrivit legii;4^1.verifică îndeplinirea de către cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene și de către membrii de familie ai acestora a condițiilor pentru exercitarea dreptului de rezidență pe teritoriul României;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 2. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
5.prelungește dreptul de ședere temporară în România a străinilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege;6.acordă dreptul de ședere permanentă în România străinilor care îndeplinesc condițiile legale;7.înregistrează rezidența pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, precum și a membrilor de familie ai acestora;8.acordă rezidența permanentă cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, precum și membrilor de familie ai acestora;9.constată, în condițiile legii, căsătoriile încheiate de conveniență, cazurile de recunoaștere a filiației unui copil român exclusiv în scopul obținerii dreptului de ședere, precum și parteneriatele încheiate sau declarate cu scopul de a beneficia de drept de rezidență pe teritoriul României;(la 22-07-2024,
Punctul 9. , Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
10.refuză acordarea sau prelungirea dreptului de ședere, anulează, revocă ori dispune încetarea acestuia, după caz, sau limitează exercitarea dreptului de rezidență, în condițiile legii;(la 22-07-2024,
Punctul 10. , Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
11.întreprinde demersurile legale corespunzătoare pentru clarificarea situației juridice a străinilor minori neînsoțiți;12.eliberează, în condițiile legii, documente care atestă identitatea, șederea sau rezidența, precum și documente de călătorie;13.prin lucrătorii anume desemnați constată contravențiile și aplică sancțiunile contravenționale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, cu modificările și completările ulterioare;14.exercită atribuțiile conferite prin lege cu privire la regimul îndepărtării străinilor de pe teritoriul României;15.face propuneri de luare în custodie publică, de prelungire ori de extindere în mod excepțional a perioadei de luare în custodie publică a străinilor, în condițiile legii;(la 22-07-2024,
Punctul 15. , Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
16.acordă, în condițiile legii, tolerarea rămânerii temporare a străinilor pe teritoriul României;17.gestionează și coordonează activitățile desfășurate în centrele de cazare a străinilor luați în custodie publică;18.dispune, în condițiile legii, interdicții de intrare;(la 22-07-2024,
Punctul 18. , Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
18^1.introduce, în condițiile legii, semnalări privind returnarea sau interdicția de intrare;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 4. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
19.pune în executare hotărârile de declarare ca persoane indezirabile;20.transmite trimestrial Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse situația statistică a autorizațiilor de muncă, a permiselor de ședere în scop de muncă și a certificatelor de înregistrare a cetățenilor Uniunii Europene care desfășoară activități dependente pe teritoriul României;21.confirmă statutul de rezident al străinilor incluși pe lista de participanți prevăzută de art. 110 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și autenticitatea datelor prezentate în acest document de călătorie.(la 05-03-2008,
Litera a) a Articolului 5 a fost completată de Punctul 3, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 212 din 27 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 168 din 5 martie 2008.
)
b)în domeniul azilului:1.primește, înregistrează și soluționează, în etapa administrativă, cererile de azil depuse la structurile sale teritoriale sau la alte organe ale Ministerului Internelor și Reformei Administrative;2.primește și transmite instanțelor judecătorești competente plângerile formulate de solicitanții de azil, în temeiul prevederilor Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările ulterioare;3.pune la dispoziție instanțelor judecătorești, în copie, actele care au stat la baza pronunțării hotărârilor atacate în domeniul azilului;4.este parte în procesele care au ca obiect cereri de azil;5.inițiază procedura prevăzută de legea română pentru numirea unui reprezentant legal în cazul solicitanților de azil minori neînsoțiți și le asigură acestora protecția necesară până la numirea unui reprezentant legal;6.decide cu privire la acordarea accesului pe teritoriul României al solicitanților de azil care au depus cererea de azil în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat;7.poate decide cu privire la retrimiterea străinului într-o țară terță sigură, în condițiile prevăzute de Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările ulterioare;8.trimite și analizează cererile de preluare/reprimire a unor solicitanți de azil și efectuează, în colaborare cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, transferul solicitanților de azil către țările terțe sigure;9.asigură accesul la asistență medicală în condițiile legislației referitoare la azil și regimul juridic al străinilor;10.întocmește și transmite Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse documentele necesare pentru plata ajutoarelor materiale ce se acordă persoanelor care au obținut o formă de protecție în România;11.consultă Ministerul Afacerilor Externe pentru stabilirea țărilor de origine sigure și a țărilor terțe sigure;12.primește, analizează, prelucrează și gestionează informațiile referitoare la situația din țările de origine ale solicitanților de azil;c)atribuții cu caracter general:1.elaborează, contractează, implementează și monitorizează proiecte cu finanțare externă, prin intermediul structurii proprii create în acest scop și cu sprijinul compartimentelor de specialitate;2.participă la elaborarea strategiei naționale în domeniul imigrației și implementarea acesteia prin planuri de acțiune anuale, asigurând totodată și secretariatul tehnic al Grupului Interministerial de Coordonare a Implementării Strategiei Naționale privind Imigrația;3.coordonează, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, cu modificările și completările ulterioare, activitatea instituțiilor publice, a autorităților administrației publice locale și a organizațiilor neguvernamentale implicate în integrarea străinilor care au dobândit o formă de protecție în România sau un drept de ședere în România și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European;4.elaborează studii, analize și prognoze referitoare la migrația străinilor pe teritoriul României și înaintează conducerii Ministerului Internelor și Reformei Administrative propuneri de soluționare a problemelor identificate cu această ocazie în domeniul controlului fenomenului migrației;5.gestionează Sistemul național de evidență al străinilor, asigurând funcționarea, păstrarea și exploatarea evidențelor în conformitate cu prevederile legale;6.culege, stochează, prelucrează, valorifică și face schimb de date și informații despre străinii cu ședere ilegală, locurile și mediile frecventate de aceștia, precum și despre cei care au ca preocupări traficul de persoane, în condițiile legii;7.desfășoară activități colective de culegere de informații specifice domeniului său de activitate, pe care le pune la dispoziție, pentru valorificare, structurilor specializate din sistemul de ordine publică și securitate națională;8.verifică în bazele de date ale structurilor din sistemul de ordine publică și securitate națională cu care are încheiate protocoale de colaborare situația străinilor care au solicitat protecția statului român;9.cooperează cu alte structuri ale Ministerului Internelor și Reformei Administrative, cu instituții ale statului care au atribuții în domeniul imigrației și azilului și colaborează cu cetățenii, în condițiile legii;10.cooperează cu instituții similare din străinătate și cu alte organisme internaționale cu competență în domeniile migrației, azilului și integrării sociale a străinilor, în baza înțelegerilor la care România este parte;11.cooperează cu misiunile diplomatice și cu oficiile acreditate în România, în condițiile legii;12.colaborează și cooperează cu Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați – reprezentanța din România, în condițiile stabilite de acordul încheiat între această organizație și Guvernul României;13.colaborează și cooperează cu Organizația Internațională pentru Migrație – biroul din România;14.colaborează cu organizații neguvernamentale cu atribuții în domeniul refugiaților și migranților;14^1.gestionează activitățile de afaceri europene, Schengen și relații internaționale în domeniul migrației, azilului și integrării;(la 22-07-2024,
Litera c) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 5. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
14^2.participă la negocierea și implementarea acquis-ului Uniunii Europene în domeniul migrației, azilului și integrării;(la 22-07-2024,
Litera c) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 5. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
14^3.cooperează cu instituții, organe, agenții și oficii ale Uniunii Europene, în domeniul de competență;(la 22-07-2024,
Litera c) , Articolul 5 , Capitolul II a fost completată de Punctul 5. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
15.exercită orice alte atribuții conferite prin lege.
 + 
Capitolul IIIPersonalul Inspectoratul General pentru Imigrări(la 14-08-2012,
Denumirea Capitolului III a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 6Personalul Inspectoratului General este constituit din polițiști, funcționari publici și personal contractual.(la 14-08-2012,
Articolul 6 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 7Inspectoratul General își asigură personalul dintre absolvenții instituțiilor de învățământ ale Ministerului Internelor și Reformei Administrative, personal încadrat direct sau provenit din alte instituții, în condițiile legii.(la 14-08-2012,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
 + 
Articolul 8În exercitarea atribuțiilor prevăzute la art. 5, polițiștii din cadrul Inspectoratului General sunt abilitați să desfășoare următoarele activități:(la 14-08-2012,
Partea introductivă a articolului 8 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 838 din 7 august 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 14 august 2012, prin înlocuirea denumirii Oficiul cu denumirea Inspectoratul General
)
a)organizarea și efectuarea, în condițiile legii, de controale la domiciliul ori reședința cetățenilor români și străini aflați pe teritoriul țării, în mediile și în locurile frecventate de străini, în instituțiile publice sau particulare, precum și în incinta operatorilor economici, indiferent de proprietar sau deținător;(la 22-07-2024,
Litera a) , Articolul 8 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
b)invitarea la sediul structurii teritoriale a persoanelor a căror prezență este necesară pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de lege, prin aducerea la cunoștința acestora, în scris, a scopului și motivului invitației;(la 22-07-2024,
Litera b) , Articolul 8 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
c)legitimarea și stabilirea identității străinilor care încalcă dispozițiile legale privind regimul juridic al străinilor;d)efectuarea de acte de constatare în vederea informării organelor de urmărire penală, atunci când constată săvârșirea unor infracțiuni în legătură cu regimul străinilor.(la 05-03-2008,
Lit. d) a art. 8 a fost modificată de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 212 din 27 februarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 168 din 5 martie 2008.
)
e)depistarea și conducerea la sediul structurilor teritoriale a străinilor care încalcă dispozițiile legale privind regimul străinilor în România sau a căror identitate nu poate fi stabilită, precum și verificarea și luarea măsurilor legale în cel mult 24 de ore de la depistare;(la 22-07-2024,
Litera e) , Articolul 8 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 855 din 18 iulie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 22 iulie 2024
)
f)escortarea, pe toată perioada de la depistare și până la îndepărtarea de pe teritoriul României, a străinilor împotriva cărora s-a dispus această măsură, precum și imobilizarea, potrivit legii, a celor care au un comportament violent;g)desfășurarea de activități spcifice pentru obținerea și verificarea, în vederea exploatării, a datelor și informațiilor referitoare la străinii cu ședere ilegală, la cei care au ca preocupări traficul ilegal de persoane, precum și locurile și mediile frecventate de aceștia;h)întreprinderea măsurilor necesare pentru constatarea și verificarea identității reale a solicitanților de azil;i)depistarea, conducerea la sediul structurilor teritoriale și escortarea până în statul membru responsabil a străinilor care sunt transferați conform regulamentelor Uniunii Europene, în condițiile legii;j)folosirea în mod gratuit a mijloacelor de transport în comun și a mijloacelor de transport feroviar, în timpul serviciului, pentru executarea unor misiuni care nu pot fi îndeplinite altfel.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 9La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:a)Hotărârea Guvernului nr. 577/2003 privind structura organizatorică și atribuțiile Autorității pentru străini, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 din 6 iunie 2003, cu modificările și completările ulterioare;b)Hotărârea Guvernului nr. 150/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Oficiului Național pentru Refugiați, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 16 februarie 2006.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
–––––
Ministrul internelor
și reformei administrative,
Cristian David
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu
Ministrul muncii,
familiei și egalității de șanse,
Paul Păcuraru
Ministrul economiei și finanțelor,
Varujan Vosganian
București, 20 iunie 2007.Nr. 639. + 
Anexă
ORGANIGRAMA
INSPECTORATULUI GENERAL PENTRU IMIGRĂRI
┌───────────────────┐ ┌─────────────────────┐│ │ │ ││ SERVICIUL CONTROL ├┐ ┌┤SERVICIUL SECRETARIAT││ ││ ┌───────────────────┐ ││ │└───────────────────┘│ │ │ │└─────────────────────┘├────────────┤ INSPECTOR GENERAL ├───────────┤┌─────────────────────┐┌───────────────────┐│ │ │ ││ COMPARTIMENTUL ││ ││ └───────┬───────────┘ ├┤ASISTENȚĂ PSIHOLOGICĂ││ SERVICIUL JURIDIC ├┤ │ ││ ││ ││ │ │└─────────────────────┘└───────────────────┘│ │ │┌─────────────────────┐┌───────────────────┐│ │ └┤BIROUL INFORMARE ȘI ││SERVICIUL RESURSE ├┤ │ │ RELAȚII PUBLICE ││ UMANE ││ │ └─────────────────────┘└───────────────────┘│ │┌───────────────────┐│ ││ FINANCIAR ││ ││ (la nivel de ││ ││ serviciu) ├┘ │└───────────────────┘ │┌────────────────────┐ ┌─────────────────┐ │ ┌───────────────────┐│┌──────────────────┐└─┤ │ │ │ │││ STRUCTURA DE │ ┌┤INSPECTOR GENERAL│ │ │ INSPECTOR GENERAL │││ SECURITATE ├─┘│ ADJUNCT ├─┴─┤ ADJUNCT │││ (la nivel de │ │ │ │ │││ birou) │ └──────┬──────────┘ └───────┬───────────┘│└──────────────────┘ │ ││┌──────────────────────┐ │ │└┤SERVICIUL IMPLEMENTARE│ │ ││ PROGRAME │ │ │└──────────────────────┘ │ ││ │┌────────────────────┤ ├─────────────────────────┐┌───────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐ ┌─────────┴───────────┐ ┌───────────┴─────────┐│ DIRECȚIA │ │ DIRECȚIA SUPORT │ │ │ │ DIRECȚIA AZIL ȘI ││ MANAGEMENT │ │ LOGISTIC │ │ DIRECȚIA MIGRAȚIE │ │ INTEGRARE ││ STRATEGIC │ │ (la nivel │ │ (la nivel Direcție │ │ (la nivel Direcție ││ (la nivel │ │ Direcție tip I) │ │ tip I) │ │ tip I) ││Direcție tip I) │ │ │ │ │ │ │├─────────────────┘ ├──────────────────┘ ├─────────────────────┘ ├─────────────────────┘│ │ │ ││┌─────────────────┐│┌─────────────────┐ │┌────────────────────┐ │┌────────────────────┐││ SERVICIUL │││ SERVICIUL │ ││ │ ││ SERVICIUL PROTECȚIE│││ ANALIZĂ │├┤ LOGISTIC │ ├┤ SERVICIUL ADMISIE │ ├┤ INTERNAȚIONALĂ │├┤ DE RISC │││ │ ││ │ ││ │││ ││└─────────────────┘ │└────────────────────┘ │└────────────────────┘│└─────────────────┘│ │ ││┌─────────────────┐│┌─────────────────┐ │┌────────────────────┐ │┌────────────────────┐││ SERVICIUL │││ SERVICIUL │ ││ SERVICIUL │ ││ SERVICIUL DUBLIN │├┤ PLANIFICARE ȘI │├┤ COMUNICAȚII ȘI │ ├┤ REGLEMENTAREA │ ├┤ │││ MISIUNI │││ INFORMATICĂ │ ││ ȘEDERII │ ││ ││└─────────────────┘│└─────────────────┘ │└────────────────────┘ │└────────────────────┘│ │ │ ││┌─────────────────┐│┌─────────────────┐ │┌────────────────────┐ │┌────────────────────┐││ SERVICIUL │││ SERVICIUL │ ││SERVICIUL COMBATEREA│ ││SERVICIUL INTEGRARE │└┤AFACERI EUROPENE │││ ACHIZIȚII │ ├┤ ȘEDERII │ ││ ȘI RELOCARE ││ ȘI RELAȚII │└┤ │ ││ ILEGALE │ └┤ ││ INTERNAȚIONALE │ └─────────────────┘ │└────────────────────┘ └────────────────────┘└─────────────────┘ ││┌────────────────────┐││ SERVICIUL │└┤ RETURNĂRI │└────────────────────┘Anexa a fost înlocuită anexa din HOTĂRÂREA nr. 467 din 6 iulie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 7 iulie 2016, conform art. I din actul mai sus menționat.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x