HOTĂRÂRE nr. 632 din 29 mai 1990

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 278 din 17 noiembrie 1992
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 735 10/11/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LASTATUT 29/05/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 735 10/11/1997
ActulREFERIT DEHG 1255 04/12/1990

privind înfiinţarea Trustului "Romplast"



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Începînd cu data de 19 mai, se înfiinţează Trustul "Romplast", cu sediul în municipiul Bucureşti, compus pe principiul liberei asocieri, din unităţile economice de stat prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 2Trustul "Romplast", personalitate juridică, care ca obiect de activitate producţia, comercializarea şi serviciile în domeniul prelucrării maselor plastice, în ţara şi străinătate. Trustul îşi desfăşoară activitatea pe baza bugetului propriu de venituri şi cheltuieli, în conformitate cu reglementările legale.
 + 
Articolul 3Trustul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu statutul din anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 4Modificarea ulterioară a structurii şi statutului trustului, faţă de prevederile incluse în anexele nr. 1 şi nr. 2 din prezenta hotărîre, vor fi aprobate de consiliul de administraţie al trustului.
 + 
Articolul 5Pe data prezentei hotărîri se desfiinţează Centrala Industriala de Prelucrare Mase Plastice.
 + 
Articolul 6Trustul "Romplast" este autorizat sa utilizeze un procent de 15% din suma în valută încasată din exporturile efectuate, în condiţiile unei balante excedentare export-import.
 + 
Articolul 7Trustul "Romplast" poate beneficia de credite în lei şi în valută, de la instituţiile bancare, conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 8Salarizarea personalului trustului va fi efectuată corespunzător legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 9După inventarierea şi evaluarea patrimoniului unităţilor componente, Trustul "Romplast" urmează să se transforme în societate pe acţiuni.
 + 
Articolul 10Pe data prezentei hotărîri, Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Bucureşti se organizează şi funcţionează ca unitate cu personalitate juridică.
 + 
Articolul 11Se aprobă dotarea întreprinderilor componente ale Trustului "Romplast", cuprinse în anexa nr. 1, cu câte un autoturism pentru transport de persoane în interesul serviciului şi cu câte un microbuz de persoane sau un autoturism ARO.
 + 
Articolul 12Se aprobă dotarea Trustului "Romplast" cu un autoturism pentru transport persoane în interesul serviciului şi doua autoturisme pentru intervenţii.
 + 
Articolul 13Ministerul Economiei Naţionale, Ministerul Finanţelor, Ministerul Muncii şi Ocrotirilor Sociale şi Ministerul Industriei Chimice şi Petrochimice vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărîri.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN
 + 
Anexa 1ROMPLAST1. Întreprinderi componente– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Bucureşti– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Buzau– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Iaşi "Moldoplast"– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Nasaud "Somplast"– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Focsani– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Sfîntu Gheorghe– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Dragasani– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Tulcea– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Cehu Silvaniei– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Miercurea Ciuc– Întreprinderea de Prelucrare Mase Plastice Macin– Întreprinderea "Chimica" Orastie– Întreprinderea "Napochim"– Întreprinderea "Prodcomplex"– Întreprinderea de produse dentare – Cluj
 + 
Anexa 2STATUTULTrustului "Romplast" + 
Capitolul 1Forma, obiectul, denumirea, sediul, durata + 
Articolul 1Trustul este organizaţie economică, formată din unităţi industriale, de cercetare şi proiectare, de aprovizionare şi desfacere, de comerţ exterior, precum şi alte unităţi – care sînt persoane juridice – de stat, cooperatiste, private sau societăţi mixte cu capital străin şi îşi desfăşoară activitatea, în principal, în domeniul prelucrării maselor plastice.Trustul de prelucrare mase plastice "Romplast" ia fiinta ca persoana juridică pentru o perioadă de timp nelimitată.
 + 
Articolul 2Trustul de Prelucrare Mase Plastice are capacitatea de a avea drepturi şi obligaţii de la data înregistrării lui la organul competent – Ministerul de Finanţe.Trustul de Prelucrare Mase Plastice – persoana juridică – are capacitate chiar de la data actului de înfiinţare, în ceea ce priveşte drepturile constituite în favoarea sa, îndeplinirea obligaţiilor şi a oricăror măsuri preliminare ce ar fi necesare.
 + 
Articolul 3Trustul de Prelucrare Mase Plastice are drepturile care corespund scopului sau şi anume asigurarea desfăşurării unei activităţi eficiente în unităţile componente, în condiţiile funcţionarii mecanismelor de piaţa şi cu respectarea stricta a reglementărilor în vigoare, inclusiv a legislaţiei antimonopol.
 + 
Articolul 4Obiectul principal de activitate al trustului îl constituie producţia şi comercializarea în ţara şi străinătate a produselor prelucrate din mase plastice, a utilajelor, echipamentelor şi matritelor destinate industriei de prelucrare mase plastice. Consiliul de administraţie poate aproba extinderea şi în alte domenii a obiectului de activitate al trustului.
 + 
Articolul 5Denumirea Trustului de Prelucrare Mase Plastice este "Romplast". În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte documente emanate de la trust trebuie să se arate denumirea acestuia, sediul şi numărul de înregistrare la organul financiar.
 + 
Articolul 6Sediul Trustului de Prelucrare Mase Plastice "Romplast" este în Bucureşti, str. Ziduri Mosi nr. 23, sectorul 2. El va putea fi schimbat prin hotărîrea consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 7Unităţile care intră în componenta trustului îşi păstrează autonomia gestionara şi funcţională. Participarea se fixează la 5 ani şi, dacă unitatea nu-şi exprima intenţia de ieşire cu minimum 6 luni înaintea expirării acestui termen, durata se prelungeşte automat cu încă 5 ani.
 + 
Articolul 8Trustul are următoarea structura:a) unităţi economice – de producţie, comerţ etc., prin a căror asociere este format trustul, denumite unităţi componente;b) unităţi de cercetare, proiectare, informatica, comerţ etc, prin intermediul cărora îşi desfăşoară activitatea, finanţele din bugetul trustului, denumite unităţi proprii;c) aparatul propriu al trustului;d) consultanţi pe probleme tehnice, economice sau juridice, persoane din afară trustului, angajate temporar pentru rezolvarea unor probleme concrete.
 + 
Articolul 9Organele de decizie şi conducere ale trustului sînt:a) consiliul de administraţie;b) consiliul director
 + 
Capitolul 2Procedura de înscriere şi ieşire din trust + 
Articolul 10Unitatea care doreşte să facă parte din trust înaintează consiliului de administraţie al acestuia o cerere – contract de intrare, scrisă, înregistrată la organul financiar local, cuprinzînd:a) obiectul şi profilul de baza al activităţii sale; numărul de salariaţi pe categorii profesionale;b) patrimoniul de care dispune, inclusiv creanţele şi datoriile;c) principalele rezultate economico-financiare ale ultimului bilanţ contabil.Consiliul de administraţie al Trustului are obligaţia de a se pronunţa asupra cererii-contract de intrare în termen de maximum 3 luni de la primire. Examinarea cererii de intrare se face, în mod obligatoriu, cu participarea reprezentantului unităţii solicitante. Acceptarea cererii de intrare se notifica organelor financiare din localitatea unde îşi au sediul atît trustul, cat şi unitatea solicitanta.
 + 
Articolul 11Unitatea care doreşte sa nu mai facă parte din trust înaintează consiliului de administraţie al acestuia o cerere de ieşire scrisă, în care sînt expuse cauzele care o determina, precum şi condiţiile, inclusiv termenele separarii.Consiliul de administraţie al trustului are obligaţia de a se pronunţa asupra cererii de ieşire în maximum 3 luni de la primire. Acceptarea cererii de ieşire se notifica organelor financiare din localităţile unde îşi desfăşoară activitatea atît trustul, cat şi unitatea solicitanta.Ieşirea din trust nu absolvă unitatea respectiva de obligaţiile asumate în nume propriu prin contracte şi alte mijloace legale sau care rezultă din participarea la astfel de forme de organizare, cat şi faţă de celelalte unităţi asociate.În cazul cînd ieşirea din trust aduce prejudicii acestuia sau unităţilor asociate, unitatea solicitanta este obligată a acoperi prejudiciile aduse. Aceleaşi obligaţii revin şi trustului, în cazul în care îşi încalcă obligaţiile faţă de celelalte unităţi asociate.
 + 
Capitolul 3Bugetul de venituri şi cheltuieli + 
Articolul 12Bugetul de venituri şi cheltuieli al trustului, exprimat în lei şi valuta externa, se întocmeşte anual, trimestrial şi lunar.Capitolul de venituri include veniturile obţinute din activitatea proprie, precum şi vărsămintele efectuate de unităţile componente. Criteriile de stabilire şi mărimea acestor vărsăminte se fixează anual de consiliul de administraţie.Capitolul de cheltuieli cuprinde cheltuielile pentru activitatea unităţilor şi aparatului proprii, precum şi pentru realizarea unor lucrări de investiţii, acţiuni sociale, pregătirea cadrelor etc. În buget se vor prevedea şi unele fonduri de rezerva în scopul sprijinirii, în situaţii deosebite şi cu aprobarea expresă a consiliului de administraţie, a unităţilor componente.
 + 
Capitolul 4Atribuţiile trustului + 
Articolul 13Trustul – prin unităţi proprii şi compartimente sau apelând la organizaţii de specialitate – îndeplineşte atribuţiile stabilite de consiliul de administraţie, în principal în următoarele domenii:a) studierea evoluţiei conjuncturii interne şi externe a prelucratelor din mase plastice, precum şi elaborarea de recomandări pentru unităţile componente cu privire la orientarea producţiei şi politicii de dezvoltare, atît pe termene scurte (luni, trimestre), cat şi medii sau lungi;b) participarea la licitaţiile organizate pentru comenzile de stat şi de export şi – în cazul adjudecării acestora – organizarea execuţiei lor corespunzătoare;c) contractarea la intern a părţii din producţia unităţilor componente care – potrivit hotărîrii consiliului de administraţie – intră în atribuţiile trustului;d) contractarea la export a produselor, tehnologiilor, licenţelor, efectuarea de operaţiuni pe piaţa externa;e) studierea surselor posibile de aprovizionare cu materii prime, materiale, utilaje, matrite, scule, dispozitive, piese etc. din ţara şi din import;f) asigurarea contractării – din ţara şi din import a produselor specificate la lit. e);g) analiza pe baza resurselor existente, a încărcării capacităţilor de producţie şi elaborarea proiectelor programelor de fabricaţie, în scopul utilizării lor optime pe ansamblul trustului;h) fundamentarea programului de investiţii pe ansamblul trustului şi elaborarea documentaţiilor de execuţie ce revin în sarcina compartimentelor sau unităţilor proprii; urmărirea – în cazul obiectivelor de importanţa deosebită, aprobate de consiliul de administraţie – a bunei desfăşurări a lucrărilor pînă la punerea în funcţiune şi atingerea parametrilor tehnico-economici proiectati;i) obţinerea şi gestionarea fondurilor valutare ce revin, potrivit reglementărilor în vigoare, trustului şi unităţilor;j) asigurarea protecţiei proprietăţii industriale (brevete) în ţara şi străinătate;k) înregistrarea marcilor de fabricaţie în ţara şi străinătate;l) acordarea "marcii de calitate" şi afilierea la sisteme străine sau internaţionale care acorda astfel de mărci;m) întocmirea de prognoze tehnico-ştiinţifice în domeniul prelucrării maselor plastice şi fundamentarea programelor de cercetare şi dezvoltare pentru unităţile componente; organizarea şi desfăşurarea activităţii de cercetare şi dezvoltare în compartimentele sau unităţile proprii ale trustului;n) elaborarea de standarde şi alte norme tehnice din domeniul prelucrării maselor plastice;o) organizarea cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice externe, buna desfăşurare a activităţii societăţilor mixte (de producţie, cercetare, sau comercializare) create cu participarea capitalului străin;p) sprijinirea unităţilor componente în asigurarea şi pregătirea personalului necesar, precum şi îmbunătăţirea pregătirii personalului existent prin specializări în ţara şi străinătate.
 + 
Capitolul 5Conducerea trustului şi unităţilor componente + 
Articolul 14Trustul este condus de către un consiliu de administraţie, care este compus din directorul general şi directori adjuncţi ai trustului, şeful oficiului juridic al trustului, 2-3 specialişti din cadrul trustului, precum şi câte un reprezentant (directorul) al fiecăreia dintre unităţile componente şi unităţile proprii.
 + 
Articolul 15Avînd în vedere natura mixtă a proprietăţii asupra patrimoniului de stat, cooperatista, privată, societăţi mixte cu capital străin – numirea şi eliberarea din funcţie a directorilor întreprinderilor se va face de către proprietari. În cazul întreprinderilor de stat, numirea directorilor se va face de către organul desemnat de stat în acest scop.Directorul general al trustului are dreptul de a sesiza proprietarii asupra deficienţelor apărute în activitatea desfăşurată de directorii întreprinderilor şi de a propune schimbarea acestora. Proprietarii au obligaţia să se pronunţe în cel mult o luna de la primirea, în scris, a acestei propuneri.
 + 
Articolul 16Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general al trustului şi a directorilor adjuncţi se va face de către Comisia proprietarilor, în care statul va fi reprezentat de organul desemnat în acest scop. În cadrul acestei comisii, hotărîrile se adoptă cu majoritatea de voturi a proprietarilor; votul proprietarilor este proporţional cu ponderea lor în patrimoniul asumat al unităţilor participante la trust.
 + 
Articolul 17Consiliul de administraţie se convoacă trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, de către directorul general al trustului sau la cererea a cel puţin o treime din reprezentanţii unităţilor componente în consiliu.Şedinţele consiliului de administraţie sînt conduse de directorul general al trustului sau, în absenta acestuia, de către locţiitorul sau.Consiliul de administraţie este legal constituit în prezenta a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor, iar hotărîrile se adoptă cu majoritatea simpla de voturi a membrilor prezenţi.
 + 
Articolul 18Consiliul de administraţie aproba:– organigrama trustului, cuprinzînd unităţile proprii, compartimentele functionale şi statul de personal;– regulamentul de funcţionare a trustului;– participarea trustului la licitaţiile pentru comenzile de stat;– programele de fabricaţie ale unităţilor componente şi livrările pentru comenzile de stat, exporturi şi alte destinaţii considerate prioritare în perioada respectiva;– programele de cercetare, dezvoltare şi de investiţii;– investirea de capital în alte societăţi;– transferul mijloacelor fixe ale trustului;– amortizarea mijloacelor fixe;– nomenclatorul produselor destinate vânzării şi al celor din sfera aprovizionarii tehnico-materiale, a căror contractare intră în obligaţia trustului;– modul de utilizare a fondurilor valutare ce revin, în conformitate cu reglementările în vigoare, trustului;– participarea trustului sau unităţilor acestuia la acţiuni de cooperare economică şi tehnico-ştiinţifică internationala, precum şi la societăţi mixte (de producţie, cercetare sau comercializare) cu capital străin;– bugetul anual de venituri şi cheltuieli al trustului;– bilanţul contabil, după adoptarea în consiliul de administraţie şi certificarea lui de către organele financiare, bilanţul se da publicităţii.Consiliul de administraţie desemnează comisia de cenzori şi hotărăşte asupra rapoartelor acesteia.Consiliul de administraţie adopta statutul trustului, pe care îl supune aprobării organelor prevăzute de lege.Directorul general numeşte un secretar al consiliului de administraţie, care nu va fi membru al acestuia.
 + 
Articolul 19Consiliul director este format din directorul general, directorii adjuncţi şi şeful oficiului juridic al trustului.
 + 
Articolul 20Directorul general şi consiliul director asigura conducerea curenta a trustului şi aduc la îndeplinire hotărîrile adoptate de consiliul de administraţie. Directorul general angajează trustul în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale.
 + 
Articolul 21Directorul general şi consiliul director asigura conducerea operativă a unităţilor proprii ale trustului.
 + 
Capitolul 6Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, cheltuieli de constituire, litigii + 
Articolul 22Modificarea formei juridice se aproba de consiliul de administraţie, în condiţiile dispoziţiilor legale aplicabile.
 + 
Articolul 23Fiind creat prin voinţa părţilor, trustul îşi încetează activitatea prin dizolvare, în cazul cînd obiectul sau de activitate nu mai poate fi realizat sau în orice alta situaţie, pe baza hotărîrii consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 24LichidareaPe timpul cat durează terminarea afacerilor în curs şi numai pentru nevoile lichidării, personalitatea juridică a trustului subzistă pînă la ultimul act de lichidare, cu toate prerogativele ce decurg din aceasta (denumire, la care se adauga denumirea "în lichidare", sediul, patrimoniul, calitatea de a sta în justiţie etc.).Trustul poate să-şi continue operaţiunile în curs şi chiar sa întreprindă noi operaţiuni, în măsura în care acestea nu contravin scopului lichidării.
 + 
Articolul 25Consiliul de administraţie numeşte persoanele cărora le revine sarcina lichidării. Din sumele rezultate din lichidare vor fi achitati mai întîi creditorii şi numai după aceasta se va proceda la întocmirea bilanţului de lichidare.
 + 
Articolul 26Bilanţul de lichidare va fi supus spre aprobare consiliului de administraţie.În baza bilanţului de lichidare aprobat, lichidatorii vor inregistra la organele financiare competente înscrisul constatator al lichidării. După înregistrarea actului de lichidare, lichidatorii şi membrii consiliului de administraţie sînt descărcaţi de activitatea lor.
 + 
Articolul 27LitigiiLitigiile trustului cu persoane juridice şi fizice sînt de competenţa instanţelor judecătoreşti, conform dispoziţiilor legale în vigoare.Litigiile personalului angajat de trust ?vite în raporturile cu acesta se rezolva în conformitate cu prevederile contractului de angajare şi ale legislaţiei muncii în România.
 + 
Articolul 28Prezentul statut intră în vigoare o dată cu înfiinţarea trustului şi poate fi modificat numai de consiliul de administraţie.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x