HOTĂRÂRE nr. 606 din 6 octombrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 15 octombrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 06/10/1997
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 06/10/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 65 21/04/1997
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ANEXA 1REFERIRE LAOG 11 23/01/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 1 07/01/1991
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea şi acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unităţile subordonate



În temeiul art. 56 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 1997 nr. 72/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 29 aprilie 1997,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia privind constituirea şi acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unităţile subordonate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de întâi a lunii următoare datei publicării ei în Monitorul Oficial al României.PRIM-MINISTRUVICTOR CIORBEAContrasemnează:–––––-Ministru de stat,ministrul finanţelor,Mircea CiumaraMinistrul munciişi protecţiei sociale,Alexandru Athanasiu
 + 
Anexa 1METODOLOGIAprivind constituirea şi acordarea unor stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unităţile subordonateI. Constituirea fondurilor de stimulente + 
Articolul 1(1) Fondurile de stimulente ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi din unităţile subordonate se constituie, lunar, astfel:a) prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile suplimentare încasate, ca urmare a controalelor efectuate, peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de plătitori faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat;b) prin reţinerea unei cote de 3% din veniturile încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat, prin aplicarea modalităţilor de executare silită prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.(2) Veniturile suplimentare prevăzute la alin. (1) lit. a) cuprind:a) sumele încasate din cele identificate suplimentar în cursul execuţiei, peste obligaţiile de plată declarate sau înregistrate de contribuabili în contabilitatea proprie ca datorate bugetului asigurărilor sociale de stat drept diferenţe de contribuţii:– contribuţia de asigurări sociale de stat;– contribuţiile de 1%, respectiv de 5%, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;– contribuţia de 3% pentru pensia suplimentară;– contribuţiile de 2-4% pentru Fondul de pensii şi asigurări sociale ale agricultorilor;b) sumele încasate, reprezentând penalităţi aplicate asupra sumelor reţinute şi nevirate de către plătitorii de salarii ai obligaţiilor bugetare, calculate şi reţinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale respective;c) sumele încasate potrivit Legii nr. 1/1991 privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, republicată în anul 1994, modificată şi completată prin Legea nr. 65/1997, reprezentând penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor în care s-au acordat credite în condiţii avantajoase pentru crearea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii sau a unităţilor cooperatiste;d) sumele încasate, reprezentând contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, pentru salariaţii cu care s-a încheiat convenţie civilă în loc de contract individual de muncă, potrivit legii;e) sumele încasate, reprezentând contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat, pentru diferenţa de salariu acordată în urma controlului, în vederea asigurării punerii în plata a salariului de baza minim pe ţara.(3) Veniturile încasate la bugetul asigurărilor sociale de stat prin aplicarea modalităţilor de executare silită prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, prevăzute la alin. (1) lit. b), cuprind contribuţii, penalităţi, majorări de întârziere, recuperate de la:– debitor;– unitate bancară unde debitorul îşi păstrează disponibilităţile băneşti;– orice terţ, persoana fizica sau juridică, care deţine veniturile debitorului;– orice terţ, persoana fizica sau juridică, ca urmare a valorificării bunurilor mobile şi/sau imobile ale debitorului;– orice terţ, persoana fizica sau juridică, care se angajează, printr-un angajament de plată sau act de garanţie, sa achite în locul debitorului sau alături de acesta debitul pentru care s-a început executarea silită.Se considera sume încasate prin executare silită sumele încasate după începerea procedurii de executare silită prin comunicarea somaţiei, în condiţiile legii, însoţită de copia titlului executoriu.
 + 
Articolul 2Din fondurile de stimulente constituite la nivelul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială teritoriale potrivit art. 1, o cota de 10% se virează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.II. Utilizarea fondurilor de stimulente
 + 
Articolul 3(1) Principalele criterii de repartizare pe salariaţi a stimulentelor sunt:– contribuţia adusă în activitatea de identificare, urmărire, încasare şi atragere de venituri la bugetul asigurărilor sociale de stat;– contribuţia personală la identificarea debitorului şi a modalităţilor optime de încasare a debitelor;– contribuţia adusă la introducerea şi aplicarea corecta a procedurii de executare silită;– contribuţia efectivă în activitatea de valorificare a bunurilor rezultate prin aplicarea procedurii de executare silită;– contribuţia la protejarea fondurilor bugetului asigurărilor sociale de stat, administrate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin depistarea cheltuielilor efectuate nelegal sau neeconomicos şi recuperarea sumelor plătite necuvenit şi a altor pagube aduse acestor fonduri;– contribuţia la iniţierea şi elaborarea actelor normative, care să asigure o mai buna gestionare a bugetului asigurărilor sociale de stat;– aportul la asigurarea condiţiilor de desfăşurare a activităţii de aplicare a legislaţiei în vigoare, referitoare la atragerea de venituri la bugetul asigurărilor sociale de stat şi la utilizarea acestor fonduri în stricta concordanta cu prevederile legii;– competenţa profesională multipla, spirit de iniţiativa şi disponibilitate la îndeplinirea unor sarcini suplimentare atribuţiilor postului.(2) Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de cel mult un salariu de baza lunar.
 + 
Articolul 4(1) Fondul de stimulente constituit la nivelul direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, potrivit art. 1, după virarea cotei de 10%, prevăzută la art. 2, şi după deducerea sumei aprobate de conducerea ministerului drept stimulent directorilor generali, se repartizează pe compartimentele direcţiilor generale de muncă şi protecţie socială de către conducătorii acestora.(2) Fondul de stimulente pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, rezultat potrivit art. 2, se repartizează pe departamentele ministerului de către ministerul muncii şi protecţiei sociale.
 + 
Articolul 5Aprobarea stimulentelor nominale se face de către:a) ministrul muncii şi protecţiei sociale, pentru:– directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi ai direcţiilor generale şi direcţiilor din minister, subordonate ministerului muncii şi protecţiei sociale, şi pentru consilierii ministrului;– directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi ai celorlalte direcţii generale şi direcţii din minister, asimilaţii acestora, şi consilierii secretarilor de stat, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;– celelalte categorii de personal din aparatul propriu al ministerului, la propunerea directorilor generali şi a directorilor, cu acordul secretarilor de stat coordonatori, după caz;– directorii generali de la direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;b) directorii generali de la direcţiile generale de muncă şi protecţie socială teritoriale, pentru salariaţii acestor unităţi, la propunerea sefilor de compartimente.
 + 
Articolul 6(1) Stimulentele atribuite sunt supuse impozitării, potrivit legii.(2) Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculează C.A.S., contribuţia pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi contribuţia pentru pensia suplimentară.
 + 
Articolul 7Fondurile de stimulente, constituite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii, rămase neutilizate la 31 decembrie 1997, după acordarea stimulentelor pe ultima luna a anului 1997, se virează la bugetul asigurărilor sociale de stat în anul 1998.
 + 
Articolul 8Ministrul muncii şi protecţiei sociale poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulente între subunitatile subordonate, precum şi între minister şi acestea.
 + 
Articolul 9Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, în cursul fiecărei luni, pentru luna expirată, sau în lunile următoare.
 + 
Articolul 10Sumele incluse în fondul de stimulente, în mod necuvenit, prin nerespectarea prevederilor legale, vor fi deduse din fondul de stimulente constituit în perioadele următoare şi vor fi virate, împreună cu eventualele penalităţi, la bugetul asigurărilor sociale de stat.
 + 
Articolul 11Evidentierea în contabilitate a fondurilor de stimulente se efectuează potrivit normelor contabile emise de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, avizate de Ministerul Finanţelor.
 + 
Articolul 12Personalul însărcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecărei unităţi aparţinând Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente şi de a nu permite constituirea şi, după caz, plata sumelor care nu se încadrează în prezenta metodologie, informand despre aceasta conducerea ierarhic superioară.–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x