HOTĂRÂRE nr. 6 din 10 martie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 194 din 10 martie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 17 19/08/2020
ActulACTUALIZEAZA PEHOTARARE 6 10/03/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 67 24/11/2020





În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 73-75 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se înființează Comisia parlamentară de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți, denumită în continuare Comisia de anchetă.  + 
Articolul 2Obiectivele Comisiei de anchetă sunt următoarele:a)analiza cauzelor care duc la dispariția copiilor;b)modalitățile de prevenire a acestui fenomen; b^1)analiza fenomenului traficului de copii;(la 20-08-2020,
Articolul 2 a fost completat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 17 din 19 august 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 760 din 20 august 2020
)
c)analiza activității instituțiilor abilitate la nivel central și local în soluționarea, cu celeritate, a cazurilor copiilor dispăruți; d)starea de fapt a tuturor mecanismelor înființate cu scopul combaterii fenomenului („Linia telefonică de urgență 116.000, lansată în 2009“, „Alertă răpire copil“, inaugurată în aprilie 2011 etc.); e)măsurile care se impun la nivelul legislației naționale pentru combaterea și reducerea numărului acestor cazuri, precum și alte aspecte care, cu siguranță, vor apărea pe parcursul funcționării acestei Comisii de anchetă.
 + 
Articolul 3(1)Comisia de anchetă va fi formată din 15 membri și va fi condusă de un birou, compus din președinte, un vicepreședinte și un secretar. (2)Componența nominală a Comisiei de anchetă și cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 4În condițiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor. + 
Articolul 5Convocarea ședințelor Comisiei de anchetă se face cu cel puțin 24 de ore înainte de către președintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreședinte. + 
Articolul 6(1)Pentru ca ședințele Comisiei de anchetă să aibă loc este necesară prezența majorității membrilor acesteia.(2)Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorității membrilor acesteia. Votul este deschis.
 + 
Articolul 7Organizarea și funcționarea Comisiei de anchetă sunt cuprinse într-un regulament propriu, elaborat și prezentat Biroului permanent, în termen de 5 zile de la constituirea acesteia. + 
Articolul 8(1)Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri și să ceară autorităților și instituțiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entități publice sau private, precum și cetățenilor să îi pună la dispoziție date, informații și materiale necesare și utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.(2)Comisia de anchetă poate invita, pentru audieri și explicații, orice persoană care poate avea cunoștință despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.(3)Instituțiile și autoritățile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar și cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condițiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.(4)Dacă pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.(5)Lucrările Comisiei de anchetă se înregistrează și se stenodactilografiază. + 
Articolul 9(1)În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialiști, fără drept de vot.(2)În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, pentru explicații tehnice, specialiștii utilizați de Comisia de anchetă la elaborarea raportului său.
 + 
Articolul 10Lucrările Comisiei de anchetă sunt publice, cu excepția cazului în care aceasta hotărăște altfel. + 
Articolul 11(1)Constatările, concluziile și propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de către toți membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaților în termen de 150 de zile de la data înființării și aprobării componenței Comisiei de anchetă de către Camera Deputaților.Notă
Conform art. II din HOTĂRÂREA nr. 17 din 19 august 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 760 din 20 august 2020, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, termenul prevăzut la art. 11 alin. (1) din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 6/2020 pentru înființarea unei comisii parlamentare de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 10 martie 2020, se prelungește cu 60 de zile.
(2)După primirea raportului Comisiei de anchetă, Biroul permanent al Camerei Deputaților îl va comunica grupurilor parlamentare și Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi și a inițierii procedurii de dezbatere parlamentară, în plenul Camerei Deputaților, în condițiile art. 76 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat.(3)Raportul Comisiei de anchetă va fi supus dezbaterii plenului Camerei Deputaților într-o ședință special organizată în acest scop.
 + 
Articolul 12Comisia de anchetă își încetează activitatea după ce plenul Camerei Deputaților s-a pronunțat asupra raportului supus dezbaterii.  + 
Articolul 13Biroul permanent al Camerei Deputaților va asigura personalul de specialitate și logistica necesare realizării obiectivelor Comisiei de anchetă.
Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 10 martie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR
ION-MARCEL CIOLACU
București, 10 martie 2020.Nr. 6. + 
ANEXĂ
COMPONENȚA NOMINALĂ
a Comisiei parlamentare de anchetă privind situația cazurilor copiilor dispăruți
I.Componența: 1.doamna deputat Mihălcescu Carmen-Ileana, Grupul parlamentar al PSD;2.domnul deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD;3.doamna deputat Boboc Tudorița-Rodica, Grupul parlamentar al PSD;4.doamna deputat Dobrică Ionela Viorela, Grupul parlamentar al PSD;5.domnul deputat Mircea Florin, Grupul parlamentar al PSD;6.doamna deputat Oteșanu Daniela, Grupul parlamentar al PSD;7.domnul deputat Socotar Gheorghe-Dinu, Grupul parlamentar al PSD;8.doamna deputat Săftoiu Ana-Adriana, Grupul parlamentar al PNL;9.doamna deputat Calista Mara-Daniela, Grupul parlamentar al PNL;10.domnul deputat Raețchi Ovidiu-Alexandru, Grupul parlamentar al PNL;11.doamna deputat Iurișniți Cristina-Ionela, Grupul parlamentar al USR;12.domnul deputat Popescu Nicolae-Daniel, Grupul parlamentar al USR;13.doamna deputat Podașcă Gabriela-Maria, Grupul parlamentar PRO Europa;14.domnul deputat Vass Levente, Grupul parlamentar UDMR;15.domnul deputat Pașcan Emil-Marius, Grupul parlamentar al PMP.II.Componența biroului comisiei:– președinte, deputat Mihălcescu Carmen-Ileana, Grupul parlamentar al PSD;– vicepreședinte, deputat Săftoiu Ana-Adriana, Grupul parlamentar al PNL;– secretar, deputat Manole Petre-Florin, Grupul parlamentar al PSD.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x