HOTĂRÂRE nr. 594 din 27 iulie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 4 august 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 809 08/11/2017
ActulMODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 1MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 6MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 7MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 21MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 24MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 31MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 32MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 3MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 5MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 33ABROGA PEHG 398 04/08/1997 ART. 10
ART. 33ABROGA PEHG 523 26/06/1996
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 14 08/02/1991 ART. 4
ART. 2REFERIRE LALEGE 197 04/11/1998
ART. 2REFERIRE LAOG 19 18/08/1997 ART. 11
ART. 4REFERIRE LAHG 157 11/03/1999
ART. 4REFERIRE LAHG 775 29/10/1998
ART. 8REFERIRE LALEGE 197 04/11/1998
ART. 8REFERIRE LAOG 19 18/08/1997 ART. 11
ART. 30REFERIRE LAHG 523 26/06/1996
ART. 33ABROGA PEHG 398 04/08/1997 ART. 10
ART. 33ABROGA PEHG 523 26/06/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 809 08/11/2017
ActulREFERIT DEHOTARARE 809 08/11/2017
ActulREFERIT DERAPORT 04/06/2013
ActulREFERIT DERAPORT 03/11/2011
ActulREFERIT DERAPORT 14/02/2006
ActulMODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHG 1004 26/10/2000
ART. 1MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 6MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 7MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 21MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 24MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 31MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ART. 32MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 3MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000
ANEXA 5MODIFICAT DEHG 1004 26/10/2000

privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 398/1997



În baza prevederilor art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea salarizarii nr. 14/1991,Guvernul României hotărăşte: + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Salarizarea personalului angajat pe bază de contract individual de muncă în regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene se stabileşte pe baza următoarelor elemente:a) coeficientul de ierarhizare egal cu 1, cu o valoare de 685.872 lei, care se utilizează ca baza de calcul pentru salariile de baza corespunzătoare grilelor de salarizare specifice;b) grilele de salarizare compuse din intervale de valori minime şi maxime pentru coeficienţi de ierarhizare corespunzatori fiecărei funcţii de execuţie, grad sau treapta profesională;c) criteriile de stabilire a salariilor de baza între limite pe baza evaluării performantelor profesionale ale angajaţilor pentru îndeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor corespunzătoare postului caracterizat prin cerinţe de ocupare.(2) Limitele minime şi maxime ale coeficienţilor de ierarhizare, înmulţite cu salariul de baza corespunzător coeficientului de ierarhizare egal cu 1, reprezintă limitele între care se stabilesc salariile de baza corespunzătoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale.(3) Regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2(1) În limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat anual, potrivit competentelor prevăzute de lege, fiecare regie autonomă aeroportuara îşi întocmeşte organigrama şi statul de funcţii, cu respectarea nomenclatorului de funcţii şi de personal din aeroporturi, stabilit de Ministerul Transporturilor potrivit art. 11 lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată şi modificată prin Legea nr. 197/1998.(2) Organigrama, statul de funcţii, numărul de personal, precum şi fişele de evaluare a posturilor se aproba, potrivit legii, de consiliul judeţean.(3) Până la intrarea în vigoare a Reglementării de aeronautica civilă privind nomenclatorul de funcţii şi de personal din aeroporturi care concura la siguranţa traficului aerian, orice modificare a organigramelor sau a statelor de funcţii ale regiilor autonome aeroportuare va fi supusă avizării Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 3Fondul destinat plăţii drepturilor salariale prevăzute în prezenta hotărâre, aprobat de către consiliul judeţean, se asigura din veniturile proprii ale regiei autonome aeroportuare şi, în completare, din transferuri de la bugetul judeţean sub autoritatea căruia funcţionează regia autonomă aeroportuara, în limita sumelor aprobate cu aceasta destinaţie.
 + 
Capitolul 2Stabilirea salariului de baza individual între limite + 
Articolul 4(1) Salariul de baza individual între limite şi, după caz, indemnizaţia de conducere individuală, precum şi angajarea şi promovarea personalului din regiile autonome aeroportuare se stabilesc în conformitate cu prezenta hotărâre, cu Metodologia de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite şi a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul angajat în structurile administraţiei publice locale şi în serviciile publice din subordinea acestora, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 775/1998, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului nr. 157/1999, care se aplică corespunzător, precum şi cu actele normative specifice domeniului aeronautic.(2) Criteriile cuprinse în fişa de evaluare a postului prevăzută în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 775/1998 se aproba de către consiliul judeţean, la propunerea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit.
 + 
Articolul 5(1) Salariul de baza corespunzător funcţiei de execuţie pentru personalul angajat în regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit este cuprins între limitele corespunzătoare funcţiei, gradului sau treptei profesionale şi se stabileşte pe baza evaluării performantelor profesionale individuale ale angajatului, în raport cu îndeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor prevăzute în fişa postului.(2) La salariul de baza individual între limite, stabilit potrivit alin. (1), se adauga, după caz, sporuri la salariul de baza şi alte drepturi salariale prevăzute în prezenta hotărâre.(3) La salariul de baza individual între limite, stabilit potrivit alin. (1) şi (2), pentru personalul cu funcţii de conducere se adauga o indemnizaţie de conducere, diferenţiată în raport cu complexitatea şi răspunderea ce revin funcţiei de conducere, care face parte din salariul de baza.(4) În limita resurselor financiare anuale şi cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit, angajaţii acesteia pot beneficia şi de alte drepturi sau facilităţi, reglementate prin acte normative specifice şi prin contractul colectiv de muncă.
 + 
Articolul 6(1) Grilele de salarizare corespunzătoare fiecărei funcţii de execuţie, grad profesional sau treapta profesională sunt prevăzute în anexele nr. 2-4 la prezenta hotărâre.(2) Pentru funcţiile de conducere indemnizaţiile de conducere sunt prevăzute în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 7În limita resurselor financiare bugetare aprobate anual potrivit competentelor prevăzute de lege, coeficienţii de ierarhizare între limite, corespunzatori funcţiilor, gradelor şi treptelor profesionale, după caz, ale personalului operativ specific activităţilor din regiile autonome aeroportuare pot fi majorati cu până la 15%, cu aprobarea anuală a consiliului judeţean.
 + 
Capitolul 3Sporuri la salariul de baza + 
Articolul 8(1) Pentru vechimea în munca salariaţii beneficiază de un spor de vechime în munca de până la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzător timpului efectiv lucrat în programul normal de lucru, astfel:

  Tranşa de vechime în muncă Cota din salariul de bază
  pentru personalul operativ pentru restul personalului
  între 1 şi 3 ani 11%
  între 3 şi 5 ani 12% 5%
  între 5 şi 10 ani 15% 10%
  între 10 şi 15 ani 18% 15%
  între 15 şi 20 de ani 21% 20%
  peste 20 de ani 25% 25%

    (2) Sporul de vechime în munca se plăteşte cu începerea datei de întâi a lunii următoare celei în care angajatul a împlinit vechimea în munca.    (3) Sporul de vechime în munca se ia în calcul la stabilirea pensiilor şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă.    (4) Pensionării pentru limita de vârsta care se angajează în munca, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime corespunzător vechimii în munca dobândite după data pensionării.    (5) Categoriile de personal operativ specific activităţilor din regiile autonome aeroportuare se propun de către directorul general al regiei şi se aproba de către consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare, cu respectarea nomenclatorului de funcţii şi de personal din aeroporturi, stabilit de Ministerul Transporturilor potrivit art. 11 lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată şi modificată prin Legea nr. 197/1998. + 
Articolul 9    Sporul pentru condiţii grele de muncă este în cuantum lunar de până la 15% din salariul de baza şi se acordă pentru atragerea şi menţinerea forţei de muncă a personalului angajat care lucrează în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau foarte scăzute, în mediu umed, în condiţii de izolare sau trepidatii.
 + 
Articolul 10    Sporul pentru condiţii nocive de muncă este în cuantum lunar de până la 15% din salariul de baza şi se acordă personalului de la locurile de muncă în care sunt depăşite concentratiile de noxe maxim admise de normele de protecţie a muncii.
 + 
Articolul 11    (1) Sporul pentru condiţii vătămătoare sau periculoase este în cuantum lunar de până la 15% din salariul de baza şi se acordă personalului de la locurile de muncă la care exista riscul de accidentare sub circulaţie, în acţiunile de stingere a incendiilor, în lucrul la înălţime, în alimentarea aeronavelor cu oxigen, azot sau produse petroliere, precum şi în transportul şi manuirea acestor produse.    (2) Personalul care participa la acţiuni de căutare-salvare a aeronavelor şi a pasagerilor primeşte un spor suplimentar de 20% din salariul de baza.
 + 
Articolul 12    (1) Sporul pentru aviatie este în cuantum lunar de până la 20% din salariul de baza şi se acordă pentru categoriile de personal aprobate de consiliul judeţean, la propunerea consiliului de administraţie.    (2) Sporul pentru aviatie face parte din salariul de baza şi este luat în calcul la stabilirea bazei de calcul pentru toate sporurile care se adauga la salariul de baza, potrivit prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 13    Sporul pentru deservirea unor instalaţii suplimentare din dotarea autovehiculelor poate fi în cuantum lunar de până la 25% din salariul de baza.
 + 
Articolul 14    Sporul pentru exercitarea temporară a atribuţiilor unei funcţii de execuţie suplimentare, alta decât funcţia de execuţie de baza a angajatului, poate fi în cuantum lunar de până la 30% din salariul de baza şi se acordă cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei autonome aeroportuare.
 + 
Articolul 15    Sporul pentru utilizarea unor limbi străine de circulaţie internationala este în cuantum lunar de până la 10% din salariul de baza şi se acordă, în cazul folosirii acestora mai mult de jumătate din programul normal de lucru, angajaţilor ale căror funcţii nu au ca cerinţa de ocupare a postului respectiv cunoaşterea uneia sau mai multor limbi străine.
 + 
Articolul 16    Sporul pentru orele lucrate în timpul nopţii, potrivit programului de lucru, în intervalul cuprins între orele 22,00-6,00, este în cuantum de 25% din salariul de baza, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin jumătate din programul normal de lucru.
 + 
Articolul 17    Sporul pentru fidelitate poate fi în cuantum de până la 15% din salariul de baza şi se acordă, cu aprobarea anuală a consiliului judeţean, la propunerea consiliului de administraţie, personalului angajat în cadrul regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 18    (1) Locurile de muncă, condiţiile concrete de acordare şi categoriile de personal care pot beneficia de sporurile prevăzute la art. 9-16 se stabilesc potrivit legislaţiei în vigoare, pentru fiecare regie autonomă aeroportuara, pe baza determinarilor efectuate de organele de specialitate.    (2) Mărimea concretă a sporurilor prevăzute la art. 9-15 şi la art. 17 se propune de către consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare, după consultarea sindicatului şi înaintea aprobării bugetului de venituri şi cheltuieli, şi se aproba anual de către consiliul judeţean.
 + 
Articolul 19    (1) Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de către personalul angajat în funcţii de execuţie sunt ore suplimentare şi se compensează cu timp liber corespunzător, în următoarele 30 de zile.    (2) Dacă munca astfel prestată nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile calendaristice şi cel în cauza este de acord, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza, după cum urmează:    a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;    b) 100% din salariul de baza pentru orele următoare ori pentru orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în zilele de sărbătoare legală şi în celelalte zile în care, potrivit dispoziţiilor legale, nu se lucrează.    (3) Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată în condiţiile alin. (2), până la 120 de ore anual pe o persoană, iar în situaţii cu totul deosebite, peste acest plafon, dar fără a se depăşi 360 de ore anual, cu consultarea sindicatului.    (4) Orele prestate în program de tura pentru desfăşurarea continua a activităţilor aeroportuare, care în cursul unei luni depăşesc durata normală a timpului de lucru, se compensează cu timp liber corespunzător, iar dacă nu este posibil şi dacă cel în cauza este de acord, cu sporurile prevăzute la art. 19 alin. (2) lit. a) şi b).    (5) Munca peste durata normală de lucru nu poate depăşi 360 de ore anual şi se aproba, potrivit reglementărilor legale, de către conducerea regiei, după consultarea sindicatului.    (6) Dacă munca prestată în condiţiile prevăzute la alin. (4) nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzător, orele efectuate peste programul normal de lucru vor fi plătite cu un spor de 100% din salariul de baza.
 + 
Capitolul 4    Premii + 
Articolul 20    (1) Pentru premierea individuală a personalului angajat care s-a remarcat printr-o activitate deosebită regiile autonome aeroportuare pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de până la 2% asupra fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.    (2) Fondul de premiere constituit potrivit alin. (1) se aproba de către consiliul de administraţie şi se cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome aeroportuare.
 + 
Articolul 21    (1) Directorul general al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit va stabili cuantumul premiilor individuale, prin dispoziţie, pe categorii de funcţii şi pe întreaga structura organizatorică aprobată, pe baza performantelor profesionale realizate de fiecare angajat în perioada precedenta premierii.    (2) Pentru evaluarea performantelor profesionale realizate de fiecare angajat în perioada precedenta premierii, şeful ierarhic va utiliza fişa de evaluare a performantelor profesionale individuale adaptată la specificul activităţii respective.
 + 
Articolul 22    Cu respectarea legislaţiei în vigoare, în limita resurselor financiare anuale şi după acoperirea cheltuielilor de administrare şi de întreţinere ale regiei autonome aeroportuare, cu aprobarea consiliului de administraţie, personalul angajat poate beneficia, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu anual de până la nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat în anul pentru care se face plata.
 + 
Articolul 23    Premiile prevăzute la art. 21 şi 22 nu se acordă personalului angajat care în cursul anului a obţinut performanţe profesionale individuale care nu corespund sub raport profesional cerinţelor postului pe care îl ocupa şi nici personalului care a avut abateri pentru care a fost sancţionat disciplinar.
 + 
Capitolul 5    Alte drepturi + 
Articolul 24    (1) Pentru rezultate deosebite, obţinute în activitatea desfăşurată, personalul angajat poate primi un salariu de merit, care face parte din salariul de baza.    (2) Cuantumul salariului de merit poate fi de până la 15% din salariul de baza şi se aproba de către consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare.    (3) Persoanele care beneficiază de salariu de merit se stabilesc de către directorul general al regiei autonome aeroportuare, la propunerea şefului ierarhic, o dată pe an, de regula după aprobarea bugetului, în raport cu performanţele profesionale individuale obţinute pentru activitatea desfăşurată. Pentru personalul nou-angajat salariul de merit se poate acorda după o perioadă de 6 luni de la angajare.    (4) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al regiei autonome aeroportuare, din care cel puţin două treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie.
 + 
Articolul 25    Angajarea în cadrul regiei autonome aeroportuare a personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii instituţiei sau al agentului economic la care persoana în cauza are funcţia de baza, dacă o parte din programul funcţiei cumulate se suprapune programului funcţiei în care este încadrat. În acest caz se va asigura decalarea programului respectiv.
 + 
Articolul 26    Persoanele numite temporar în locul unei persoane cu funcţie de conducere care lipseşte din instituţie o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiază de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lângă salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzătoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
 + 
Articolul 27    (1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare într-o alta munca persoana în cauza îşi păstrează funcţia, gradul sau treapta profesională avută anterior.    (2) Când detasarea sau trecerea temporară în alta munca se face într-o funcţie pentru care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecută temporar în alta munca are dreptul la acest salariu în condiţiile prevăzute de lege.    (3) Drepturile care se acordă pe timpul detaşării sau trecerii temporare în alta munca se suporta de instituţia în care personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea.    (4) Drepturile personalului mutat în alta localitate sunt cele ce se acordă personalului din unităţile bugetare.
 + 
Articolul 28    (1) Persoanele din alte localităţi, solicitate să fie transferate la regiile autonome aeroportuare din localităţile unde atragerea specialiştilor se face cu mare greutate, precum şi personalul mutat, în cadrul aceleiaşi unităţi, în alta localitate, au dreptul la:    a) rambursarea costului transportului pentru el şi pentru membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria sa;    b) plata unei indemnizaţii de instalare care poate fi echivalenta cu până la doua salarii de baza lunare;    c) plata unei indemnizaţii egale cu o pătrime din salariul de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;    d) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.    (2) Plata drepturilor băneşti prevăzute la alin. (1) se face de către regia autonomă aeroportuara care a solicitat transferul.    (3) Drepturile băneşti prevăzute la alin. (1) se restituie, pe baza unui titlu executoriu, în condiţiile legii, de către persoanele care le-au primit, dacă acestea, din vina lor, nu au lucrat cel puţin 30 de luni în cadrul regiei autonome aeroportuare respective.    (4) Stabilirea localităţilor unde specialiştii sunt atrasi cu mare greutate se face de către consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare împreună cu consiliul judeţean şi cu avizul Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 29    Persoanele încadrate în funcţiile prevăzute în anexele la prezenta hotărâre cu salariu de debutant vor fi salarizate astfel până la expirarea perioadei de proba şi avansate, pe bază de concurs sau examen, în gradul sau treapta profesională imediat superioară, potrivit prevederilor legale.
 + 
Capitolul 6    Dispoziţii finale + 
Articolul 30    (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri fiecărui angajat i se va menţine salariul de baza avut, stabilit conform Hotărârii Guvernului nr. 523/1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, iar compensaţiile acordate prin hotărârile Guvernului de indexare a salariilor se vor cuprinde în salariul de baza.    (2) Angajaţii al căror salariu de baza, stabilit potrivit alin. (1), se situeaza sub nivelul minim al funcţiei, gradului sau treptei profesionale avute, vor fi încadraţi la nivelul minim al intervalului respectiv din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 31    (1) Pentru anul 1999 salariul de baza individual şi, după caz, indemnizaţia de conducere individuală se stabilesc pe baza evaluării performantelor profesionale individuale obţinute în perioada 15 iulie 1998 – 15 iulie 1999.    (2) Performanţele profesionale individuale ale angajatului, evaluate anual potrivit art. 4, pot determina, anual, diminuarea sau majorarea salariului de baza individual între limite şi a indemnizaţiei de conducere individuale, după caz, care se va efectua cu respectarea prevederilor art. 3.
 + 
Articolul 32    (1) Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu luna iulie 1999 până la reorganizarea, potrivit legii, a regiilor autonome aeroportuare prevăzute în anexa nr. 1.    (2) Actele normative care vor modifica sau vor completa drepturile salariale ale personalului angajat din sectorul bugetar se vor aplica în mod corespunzător şi personalului angajat prevăzut în prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 33    Pe data aplicării prezentei hotărâri se abroga art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor judeţene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 6 august 1997, Hotărârea Guvernului nr. 523/1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 15 iulie 1996, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
 + 
Articolul 34    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.            PRIM-MINISTRU             RADU VASILE                 Contrasemnează:                 –––––              p. Secretar de stat,           şeful Departamentului pentru           Administraţie Publică Locală,                   Ioan Onisei            Ministrul muncii şi protecţiei                        sociale,                 Alexandru Athanasiu            p. Ministrul finanţelor,                 Gheorghe Banu,                secretar de stat             Ministrul transporturilor,                  Traian Basescu
 + 
Anexa 1                   LISTAcuprinzând regiile autonome aeroportuare care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea consiliilor judeţene

  Nr. crt. Denumirea regiei autonome Sediul regiei autonome Autoritatea
  1. Aeroportul Bacău Bacău, Str. Aeroportului nr. 1, judeţul Bacău Consiliul Judeţean Bacău
  2. Aeroportul Baia Mare Comuna Tăuţii-Măgherăuş, judeţul Maramureş Consiliul Judeţean Maramureş
  3. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca, str. Traian Vuia nr. 149, judeţul Cluj Consiliul Judeţean Cluj
  4. Aeroportul Craiova Craiova, şos. Craiova-Bucureşti km 7, judeţul Dolj Consiliul Judeţean Dolj
  5. Aeroportul Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi Consiliul Judeţean Iaşi
  6. Aeroportul Oradea Oradea, Calea Aradului km 6, judeţul Bihor Consiliul Judeţean Bihor
  7. Aeroportul Satu Mare Satu Mare, şos. Satu Mare-Zalău km 9,5, judeţul Satu Mare Consiliul Judeţean Satu Mare
  8. Aeroportul Sibiu Sibiu, şos. Alba Iulia nr. 73, judeţul Sibiu Consiliul Judeţean Sibiu
  9. Aeroportul Suceava Comuna Salcea, judeţul Suceava Consiliul Judeţean Suceava
  10. Aeroportul Târgu Mureş Comuna Vidrasău, judeţul Mureş Consiliul Judeţean Mureş
  11. Aeroportul Tulcea Tulcea, şos. Tulcea-Constanţa km 15, judeţul Tulcea Consiliul Judeţean Tulcea

 + 
Anexa 2                  COEFICIENŢII DE IERARHIZAREpentru funcţiile de execuţie, pe grade profesionale

  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul  de ierarhizare
  minim maxim
  1. Consilier, inspector de specialitate, revizor contabil; gradul IA S*) 1,725 3,450
  2. Inspector de specialitate, referent de specialitate, revizor contabil; gradul I S*) 1,525 3,050
  3. Inspector de specialitate, referent de specialitate, revizor contabil; gradul II S*) 1,325 2,650
  4. Inspector de specialitate, referent de specialitate, revizor contabil; gradul III S*) 1,200 2,400
  5. Referent, inspector, revizor contabil; debutant S*) 1,125
  6. Consilier juridic; gradul IA S**) 2,325 3,850
  7. Consilier juridic; gradul I S**) 2,125 3,450
  8. Consilier juridic; gradul II S**) 1,925 3,050
  9. Consilier juridic; gradul III S**) 1,725 2,650
  10. Consilier juridic; gradul IV S**) 1,550 2,300
  11. Consilier juridic; debutant S**) 1,535
  12. Referent de specialitate, subinginer, asistent veterinar; gradul I SSD***) 1,300 2,800
  13. Referent de specialitate, subinginer, asistent veterinar; gradul II SSD***) 1,125 2,250
  14. Referent de specialitate, subinginer, asistent veterinar; gradul III SSD***) 1,050 2,100
  15. Referent, subinginer, asistent veterinar; debutant SSD***) 1,035
  16. Asistent medical principal PL****) 1,300 2,800
  17. Asistent medical PL****) 1,100 2,475
  18. Asistent medical debutant PL****) 1,059
  19. Medic primar S*) 2,000 5,100
  20. Medic specialist S*) 1,500 3,650
  21. Medic S*) 1,400 3,200
  22. Medic stagiar S*) 1,344

NOTĂ:Notă *) Absolvenţii cu diploma de licenţă sau echivalenta ai instituţiilor de învăţământ superior de specialitate tehnica, economică, universitară sau de alta specialitate, cu durata studiilor de 4-6 ani, învăţământ de zi, sau 5-6 ani, învăţământ seral sau fără frecventa, precum şi absolvenţii cu diploma ai şcolii de aviatie cu durata studiilor de 3-4 ani, învăţământ de zi.Notă **) Absolvenţii cu diploma de licenţă ai unei instituţii de învăţământ superior cu specialitate juridică, cu durata studiilor de 4-6 ani.Notă ***) Absolvenţii cu diploma ai unei instituţii de învăţământ cu studii de scurta durata de specialitate tehnica, economică, universitară sau de alta specialitate, cu durata studiilor de 2-3 ani, învăţământ de zi, sau 3-4 ani, învăţământ seral sau fără frecventa.Notă ****) Absolvenţii învăţământului postliceal medical, pentru care în prezenta anexa sunt prevăzute studii postliceale (PL), vor fi încadraţi pe funcţiile specifice, cu avizul şi în condiţiile de ocupare stabilite de Ministerul Sănătăţii.În toate cazurile se vor respecta condiţiile de încadrare conform specificului fiecărei funcţii. + 
Anexa 3            COEFICIENŢII DE IERARHIZAREpentru funcţiile de execuţie, pe trepte profesionale, specifice activităţilor din regiile autonome aeroportuare

  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul de ierarhizare
  minim maxim
  A. Funcţii de execuţie pentru activitatea de dirijare la sol
  1. Instructor cu autorizaţie, controlor trafic de dirijare la sol; treapta IA M şi curs de calificare şi licenţă 1,450 2,600
  2. Controlor trafic de dirijare la sol; treapta I M şi curs de calificare şi licenţă 1,200 2,400
  3. Controlor trafic de dirijare la sol; treapta II M şi curs de calificare şi licenţă 1,075 2,150
  4. Controlor trafic de dirijare la sol; treapta III M şi curs de calificare şi licenţă 0,975 1,950
  5. Controlor trafic de dirijare la sol; stagiar M şi curs de calificare 0,950
  6. Dispecer la sol debutant M 0,900
  B. Funcţii de execuţie pentru activitatea de securitate aeroportuară
  7. Agent de control antiterorist şi antideturnare; treapta I M şi curs de calificare; G*) şi curs de calificare 1,450 2,600
  8. Agent de control antiterorist şi antideturnare; treapta II M şi curs de calificare; G*) şi curs de calificare 1,150 2,250
  9. Agent de control antiterorist şi antideturnare; debutant M şi curs de calificare 1,100
  C. Funcţii de execuţie pentru activitatea de P.S.I. şi salvare aeroportuară
  10. Agent salvare aeroportuară şi instalaţii de stins incendii; treapta I M; G*) 1,175 2,300
  11. Agent salvare aeroportuară şi instalaţii de stins incendii; treapta II M; G*) 0,975 1,950
  12. Agent salvare aeroportuară şi instalaţii de stins incendii; treapta III M; G*) 0,900 1,800
  D. Funcţii de execuţie pentru activitatea de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor şi instalaţiilor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire a aeronavelor la sol, mijloacelor tehnice aeroportuare, autospecialelor şi instalaţiilor energetice, precum şi pentru activitatea de întreţinere şi de deservire a infrastructurii aeroportuare şi pentru deservirea tehnică aeroportuară
    a*)      
  13. Mecanic de aviaţie specialist; treapta I   1,400 2,600
  14. Mecanic de aviaţie specialist; treapta II   1,300 2,400
  15. Mecanic de aviaţie specialist; treapta III   1,125 2,050
  16. Mecanic de aviaţie specialist; debutant   1,050
    b*)    
  17. Muncitor calificat; treapta I   1,300 2,350
  18. Muncitor calificat; treapta II   1,225 2,225
  19. Muncitor calificat; treapta III   1,150 2,075
  20. Muncitor calificat; treapta IV   1,075 1,950
  21. Muncitor calificat; treapta V   1,000 1,800
  22. Muncitor calificat; treapta VI   0,925 1,675
  E*). Funcţii de execuţie pentru activitatea de transport aeroportuar pe grupe de autovehicule
  a1) Grupa I – autovehicule cu capacitatea de transport până la 1,9 tone inclusiv,  autovehicule pentru transport de persoane până la 8 locuri
  23. Şofer; treapta I   1,250 2,350
  24. Şofer; treapta II   1,225 2,250
  25. Şofer; treapta III   1,175 2,150
  26. Şofer   0,950 1,700
  a2) Grupa II – autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă, cu capacitatea de transport de la 2 tone până la 9,9 tone inclusiv; autovehicule pentru transport de persoane de la 9 locuri până la 29 de locuri inclusiv
  27. Şofer; treapta I   1,300 2,400
  28. Şofer; treapta II   1,275 2,300
  29. Şofer; treapta III   1,225 2,200
  30. Şofer   1,000 1,750
  a3) Grupa III – autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă, cu capacitatea de transport de la 10 tone până la 19,9 tone inclusiv; autovehicule pentru transport de persoane de la 30 de locuri până la 55 de locuri inclusiv
  31. Şofer; treapta I   1,350 2,450
  32. Şofer; treapta II   1,325 2,350
  33. Şofer; treapta III   1,275 2,250
  34. Şofer   1,050 1,800
  a4) Grupa IV – autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă, cu capacitatea de transport de 20 tone şi peste;  autovehicule pentru transport de persoane peste 55 de locuri
  35. Şofer; treapta I   1,400 2,500
  36. Şofer; treapta II   1,375 2,400
  37. Şofer; treapta III   1,325 2,300
  38. Şofer   1,100 1,850

NOTĂ:Notă *) Condiţia de studii generale este valabilă pentru persoanele încadrate în funcţie anterior prezentei hotărâri.a*) Funcţia de mecanic de aviatie specialist va fi ocupată de personalul cu studii medii sau cu studii generale şi cu pregătire prin curs de calificare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare în specialitatile corespunzătoare navigaţiei aeriene, şi care are licenta de funcţionare, la zi, pentru tipurile de aeronave pe care le deserveşte.b*) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de absolvenţi cu diploma sau echivalent cu studii medii sau cu studii generale şi cu pregătire prin curs de calificare, în specialitatile:b1) electronică, electrotehnica, electromecanica, mecanică şi în alte specialităţi corespunzătoare domeniului de protecţie a navigaţiei aeriene, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, pentru activitatea de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor şi instalaţiilor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire a aeronavelor la sol;b2) prelucrare prin aschiere, lacatuserie mecanică, vopsitorie şi în alte specialităţi corespunzătoare domeniului de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii ale mijloacelor tehnice aeroportuare, autospeciale şi instalaţii energetice, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;b3) zugrav, zidar, fierar-betonist, lacatus, dulgher, tamplar, betonist şi alte meserii corespunzătoare domeniului de întreţinere şi deservire a infrastructurii aeroportuare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;b4) masinist, mecanic auto, electrician auto, acumulatorist şi alte meserii corespunzătoare domeniului de activitate de transport aeroportuar şi deservire tehnica aeroportuara, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare.E*) Soferii vor fi salarizaţi pe baza coeficienţilor de multiplicare corespunzatori grupei auto respective numai pe perioada în care deservesc autovehicule încadrate în aceeaşi grupa. La trecerea pe un autovehicul care face parte dintr-o grupa auto căreia îi corespund coeficienţi de multiplicare superiori, încadrarea personalului respectiv se face pe baza performantelor profesionale individuale obţinute pe autovehiculul deservit anterior. Soferii care deservesc mai multe autovehicule din grupe auto diferite vor fi încadraţi la grupa din care fac parte autovehiculele pe care le deservesc mai mult de jumătate din timpul de lucru. + 
Anexa 4               COEFICIENŢII DE IERARHIZAREpentru funcţiile de execuţie, pe trepte profesionale

  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul  de ierarhizare
  minim maxim
  1. Secretar-dactilograf, secretar; treapta I M; G 1,075 1,950
  2. Secretar-dactilograf, secretar; treapta II M; G 0,975 1,775
  3. Secretar-dactilograf, secretar; debutant M; G 0,970
  4. Tehnician veterinar; treapta IA M 1,175 2,400
  5. Tehnician veterinar; treapta I M 1,075 2,150
  6. Tehnician veterinar; treapta II M 0,975 1,950
  7. Tehnician veterinar; debutant M 0,905
  8. Asistent medical principal M 1,100 2,156
  9. Asistent medical M 0,930 1,725
  10. Soră medicală principală M 1,015 1,926
  11. Soră medicală M 0,885 1,639
  12. Referent, tehnician, funcţionar; treapta IA M*) 1,300 2,400
  13. Referent, tehnician; treapta I M*) 1,200 2,225
  14. Referent, tehnician; treapta II M*); G 1,075 2,000
  15. Referent, tehnician; treapta III M*); G 0,975 1,825
  16. Referent, tehnician; debutant M*) 0,945
  17. Administrator I M 1,375 2,475
  18. Administrator II M 1,250 2,250
  19. Administrator III M 1,125 2,025
  20. Şef depozit I M 1,225 2,225
  21. Şef depozit II M 1,125 2,025
  22. Casier, magaziner; I M 1,200 2,175
  23. Casier, magaziner; II M; G 1,075 1,950
  24. Casier, magaziner; debutant M; G 1,070
  25. Funcţionar, arhivar; I M 1,175 2,125
  26. Funcţionar, arhivar; II M 1,075 1,950
  27. Funcţionar, arhivar; III M 0,975 1,775
  28. Funcţionar, arhivar; debutant M 0,970
  29. Portar, paznic, îngrijitor, bufetier, guard, manipulant bunuri, aurier; treapta I   0,925 1,675
  30. Portar, paznic, îngrijitor, bufetier, guard, manipulant bunuri, curier; treapta II   0,850 1,550
  31. Muncitor necalificat**)   0,825 1,675

NOTĂ:Notă *) Absolvenţii cu diploma de bacalaureat ai învăţământului mediu liceal sau, după caz, cu diploma a învăţământului postliceal tehnic şi de alte specialităţi, inclusiv de maiştri. În toate cazurile se vor respecta condiţiile de încadrare conform specificului fiecărei funcţii.Notă **) Consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare stabileşte şi aproba lucrările necalificate, pe categorii de lucrări corespunzătoare pentru munca foarte grea, munca grea şi munca obişnuită, şi le diferentiaza pe niveluri ale sporului pentru condiţii grele de muncă. + 
Anexa 5                   INDEMNIZAŢIILEpentru funcţiile de conducere

  Nr. crt. Funcţia de conducere Limita maximă a indemnizaţiei de conducere, în procente din salariul de bază (%)
  1. Director general 55
  2. Director 50
  3. Contabil-şef, inginer-şef 40
  4. Şef serviciu, şef sector, şef centru 30
  5. Şef birou, şef atelier, şef staţie, şef oficiu 25
  6. Şef tură*), şef formaţie muncitori**) 15

NOTĂ:Notă *) Tura va fi constituită din minimum 3 persoane.Notă **) În situaţiile în care conducerea formatiei de lucru este prevăzută în categoria de încadrare a muncitorilor, mărimea indemnizaţiei de conducere se va stabili potrivit indicatorului tarifar de calificare.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x