HOTĂRÂRE nr. 59 din 26 septembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 28 septembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/405, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 18 septembrie 2018, Camera Deputaților:1.susține un program Erasmus mai puternic, precum și noua inițiativă „DiscoverEU“, care le vor oferi tinerilor posibilitatea de a descoperi alte țări din Uniunea Europeană;2.susține crearea, până în anul 2025, a Spațiului european al educației, ca modalitate prin care cetățenii Europei pot să obțină competențele necesare într-o societate care este tot mai mobilă, mai multiculturală și mai digitală, din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții;3.recomandă extinderea abordării privind dezvoltarea spiritului antreprenorial în toate domeniile economiei, alături de cel digital, în strategiile Uniunii privind tineretul și în implementarea programului Erasmus;4.recomandă extinderea programului Erasmus pentru a cuprinde un număr cât mai mare de persoane, de vârste diferite, de copii și tineri din mediul rural și din zonele izolate, precum și cuprinderea unui număr cât mai mare din întreaga paletă a furnizorilor de servicii educative, formale și nonformale, în special în ceea ce privește răspândirea cunoașterii în domenii avansate, cum ar fi telecomunicațiile, radio pe internet și automatica;5.recomandă utilizarea experienței și a rezultatelor programului Erasmus și pentru identificarea nevoilor și oportunităților de dezvoltare în domeniul infrastructurii, în special în zonele mai puțin dezvoltate ale economiei, și atragerea resurselor Fondului de investiții strategice în scopul finanțării infrastructurii educaționale;6.recomandă atragerea resurselor suplimentare de capital privat în finanțarea Erasmus – programul Uniunii pentru educație, formare, tineret și sport.7.recomandă includerea în programul Erasmus a activităților extracurriculare și nonformale cu scop educativ, a educației civice și politice, ca un domeniu distinct de finanțare, precum și a cooperării, în acest sens, cu asistența Uniunii Europene pentru statele terțe din vecinătate;8.subliniază atât necesitatea adaptării eforturilor de informare la caracteristicile statelor membre, în abordarea problemei participării limitate la viața democratică, tendință care se generalizează în Europa, cât și problema nivelului scăzut de cunoștințe și de sensibilizare cu privire la preocupările europene cu impact asupra vieții tuturor cetățenilor europeni;9.consideră că sunt necesare promovarea complementarității programului Erasmus cu alte programe și politici ale Uniunii pentru creșterea nivelului de sensibilizare și de cunoștințe despre Uniunea Europeană în rândul unui număr mai mare de persoane, precum și inițierea unei facilități de finanțare cu răspuns rapid, care să vizeze necesitățile de informare localizate în zonele izolate sau în cele care au un nivel de alfabetizare mai redus;10.consideră că intensificarea comunicării transnaționale și internaționale între organizațiile din domeniul educației, formării, tineretului și sportului poate fi sprijinită de Comisia Europeană și de Parlamentul European, prin instrumentele specifice cooperării internaționale care sunt la dispoziția acestora;11.recomandă sprijinirea cu prioritate, încă din învățământul preuniversitar, a formării spiritului de cercetare științifică, ca abilitate generală necesară învățării pe tot parcursul vieții, precum și valorificarea oportunităților oferite de societatea digitală și de economia bazată pe cunoaștere;12.recomandă ca demersurile de reducere a sarcinii administrative pentru beneficiari și organismele de punere în aplicare să includă simplificarea formalităților și să interzică practicile birocratice excesive, care pot apărea în timpul implementării programului și care ar putea să afecteze negativ normele și procedurile de selecție, raportarea, monitorizarea și controlul în materie de granturi, care sunt aliniate la normele și procedurile comune tuturor instrumentelor de finanțare.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 26 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
FLORIN IORDACHE
București, 26 septembrie 2018.Nr. 59.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x