HOTĂRÂRE nr. 579 din 22 iulie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 28 iulie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 620 27/06/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 152 15/07/1998 ART. 1
ART. 29REFERIRE LAOUG 117 30/06/1999
ART. 30REFERIRE LAHG 250 08/05/1992
ART. 30REFERIRE LALEGE 6 05/02/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 620 27/06/2001
ActulREFERIT DEHOTARARE (R) 620 27/06/2001

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe



În temeiul prevederilor art. 1 alin. (3) din Legea nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Nicolae NoicaSecretar de stat,şeful Departamentului pentruAdministraţie Publică Locală,Vlad RoscaMinistrul muncii şi protecţieisociale,Alexandru AthanasiuMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
AnexăREGULAMENTde organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Agenţia Naţionala pentru Locuinţe, denumita în continuare A.N.L., este instituţie de interes public, cu personalitate juridică şi autonomie financiară.
 + 
Articolul 2(1) A.N.L. are prevăzută prin lege competenţa de a coordona constituirea şi atragerea unor surse de finanţare pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea şi extinderea unor locuinţe, inclusiv a celor exploatate în regim de închiriere.(2) Resursele de natura bugetară se fundamentează şi se aloca prin ordonatorul principal de credite – Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
 + 
Articolul 3(1) Depozitarea resurselor, gestionarea acestora şi derularea activităţilor specifice operaţiunii de creditare se realizează prin instituţii bancare agreate de A.N.L., cu care se încheie convenţii în acest sens. Contractele de creditare se încheie de către instituţiile bancare, în numele A.N.L.(2) Pentru sprijinirea unor programe de construcţie a locuinţelor, pentru acces la terenuri de construcţie şi pentru asigurarea unor facilităţi prevăzute de lege accedantilor la credite, A.N.L. încheie convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale.
 + 
Capitolul 2Obiectul de activitate + 
Articolul 4. – A.N.L. are ca obiect de activitate:a) dezvoltarea pieţei construcţiilor de locuinţe;b) constituirea, atragerea şi coordonarea unor surse de finanţare în domeniul construcţiei de locuinţe;c) gestionarea şi distribuirea prin instituţii bancare agreate a resurselor de finanţare prin credite ipotecare, pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;d) facilitarea accesului la terenuri pentru construcţii de locuinţe;e) facilitarea accesului la serviciile unor agenţi economici specializaţi în derularea investiţiilor pentru construcţii de locuinţe, precum şi a unor antreprenori în construcţii;f) facilitarea accesului la programe de protecţie socială cu privire la locuinta;g) alte activităţi care conduc la dezvoltarea construirii, cumpărării, reabilitării, consolidării sau extinderii locuinţelor, în condiţiile legii.
 + 
Capitolul 3Atribuţiile A.N.L. + 
Articolul 5În realizarea obiectului sau de activitate A.N.L. îşi exercită atribuţiile după cum urmează:a) efectuează anual studii de specialitate privind cererea şi oferta de locuinţe, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale;b) primeşte şi analizează programe pentru construirea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;c) fundamentează cererile anuale de alocaţii de la bugetul de stat;d) coordonează constituirea şi atragerea unor surse de finanţare, altele decât cele din bugetul de stat: garanţii pentru buna execuţie în decontarea unor lucrări de investiţii, donaţii ale unor persoane fizice sau juridice, alte resurse legal constituite;e) emite titluri de valoare sub forma de obligaţiuni pe termene medii şi lungi, pentru atragerea de resurse necesare finanţării locuinţelor;f) stabileşte unele plafoane maximale de cost ale locuinţelor şi lucrărilor ce se vor derula sub coordonarea sa;g) stabileşte condiţiile de folosire a sumelor acumulate, inclusiv a plasamentelor financiare necesare;h) stabileşte criteriile şi condiţiile de acordare a creditelor;i) stabileşte plafonul maxim al creditului care poate fi acordat unei persoane fizice sau juridice şi nivelul ratei dobânzii aferente acestuia;j) încheie convenţii pentru depozitarea şi gestionarea resurselor sale, cu instituţiile bancare pe care le agreeaza;k) încheie convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale (consilii judeţene şi consilii locale), în vederea asigurării accesului la terenuri de construcţie şi a unor facilităţi fiscale pentru accedantii la credite acordate de agenţie, precum şi a modalităţilor de derulare a lucrărilor;l) încheie convenţii cu instituţii bancare autorizate, depozitare ale resurselor sale, pentru operare pe pieţele de capital;m) stabileşte, prin preselecţie, conform legii, lista cuprinzând promotorii de investiţii, precum şi lista cuprinzând antreprenorii specializaţi în construcţia de locuinţe;n) acorda din resursele sale credite ipotecare pentru construirea, reabilitarea, consolidarea sau extinderea locuinţelor;o) elaborează instrucţiuni cu privire la condiţiile specifice de desfăşurare a unor programe de finanţare a construcţiei de locuinţe prin credite ipotecare;p) stabileşte nivelul salariilor conducerii operative şi ale celorlalţi angajaţi săi;q) întocmeşte şi executa, potrivit legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala şi pentru subunitatile sale;r) asigura gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar pe care le are în patrimoniu;s) asigura îndeplinirea obligaţiilor care îi revin pentru aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale;t) colaborează cu organele administraţiei publice centrale şi locale în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;u) prezintă Guvernului, prin Consiliul naţional de coordonare, anual sau ori de câte ori este necesar, informări asupra activităţii sale;v) exercita alte atribuţii care conduc la realizarea obiectului de activitate, conform legii.
 + 
Capitolul 4Organizarea şi desfăşurarea activităţii A.N.L. + 
Articolul 6Activitatea A.N.L. se desfăşoară prin administraţia centrala şi prin oficiile teritoriale din subordinea acesteia.
 + 
Articolul 7(1) Sediul administraţiei centrale a A.N.L. este în municipiul Bucureşti.(2) Sediile oficiilor teritoriale sunt situate, de regula, în municipiile-reşedinţa de judeţ.
 + 
Articolul 8Oficiile teritoriale se înfiinţează cu aprobarea Consiliului naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L., şi nu au personalitate juridică.
 + 
Articolul 9Oficiile, ca structura teritorială, se dezvolta pe măsura cuantificării volumului de activitate din teritoriu şi identificarii unor programe de dezvoltare a construcţiei de locuinţe pentru anumite zone ale tarii.
 + 
Articolul 10Structura organizatorică a oficiilor teritoriale se aproba de Consiliul de administraţie al A.N.L., cu încadrarea în numărul total de personal aprobat pentru A.N.L.
 + 
Articolul 11Personalul oficiilor teritoriale îndeplineşte numai atribuţii cu caracter operativ, activitatea de administrare intrand în atribuţiile administraţiei centrale a A.N.L.
 + 
Articolul 12Oficiile teritoriale au următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) asigura îndeplinirea obligaţiilor ce revin A.N.L. pentru aplicarea convenţiilor încheiate cu autorităţile publice locale şi cu instituţiile bancare;b) colaborează cu organele administraţiilor publice locale în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;c) răspund de gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar pe care le au în dotare;d) desfăşoară activităţi de prospectare a pieţei de locuinţe; e) executa sarcinile transmise de administraţia centrala a A.N.L.
 + 
Capitolul 5Conducerea, administrarea şi structura A.N.L. + 
Articolul 13(1) Conducerea A.N.L. se realizează prin Consiliul naţional de coordonare, compus din 13 membri desemnaţi potrivit legii şi numiţi prin hotărâre a Guvernului.(2) Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. este organ de decizie şi este condus de un preşedinte, numit prin hotărâre a Guvernului din rândul membrilor consiliului.
 + 
Articolul 14(1) Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. se întruneşte în şedinţe trimestriale şi îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de către acesta.(2) La cererea preşedintelui, a cel puţin o treime din numărul membrilor săi sau la solicitarea motivată a Consiliului de administraţie al A.N.L., Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. se poate întruni în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar.
 + 
Articolul 15Membrii Consiliului naţional de coordonare al A.N.L. nu sunt salariaţi ai A.N.L. şi beneficiază de o indemnizaţie de şedinţa în cuantum de 25% din salariul de baza brut lunar al directorului general al A.N.L.
 + 
Articolul 16Administrarea A.N.L. se realizează prin:a) Consiliul de administraţie al A.N.L., organ executiv compus din 7 membri desemnaţi şi numiţi de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L.;b) preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L., numit potrivit legii, care este reprezentantul legal al A.N.L. în toate raporturile şi convenţiile care concura la realizarea obiectului sau de activitate.
 + 
Articolul 17(1) Mandatul membrilor Consiliului de administraţie al A.N.L. este de 4 ani.(2) În cazul vacantarii locurilor din Consiliul de administraţie al A.N.L. ca urmare a demisiei, revocării sau decesului vor fi numiţi noi membri până la încheierea mandatului iniţial, în termen de 30 de zile.
 + 
Articolul 18Membrii Consiliului de administraţie al A.N.L., cu excepţia directorului general al A.N.L., nu sunt salariaţi ai A.N.L. şi beneficiază de o indemnizaţie lunară în cuantum de 20% din salariul de baza brut lunar al directorului general al A.N.L.
 + 
Articolul 19Consiliul de administraţie al A.N.L. are atribuţiile prevăzute de lege şi aplica hotărârile Consiliului naţional de coordonare al A.N.L.
 + 
Articolul 20Nu pot fi desemnaţi membri ai Consiliului de administraţie al A.N.L. sau vor fi revocaţi de drept acei membri care se găsesc în una dintre următoarele situaţii:a) au antecedente penale;b) au interdicţii, stabilite potrivit legii, de a conduce, controla, gestiona sau administra o societate sau instituţie publică.
 + 
Articolul 21Membrii Consiliului de administraţie al A.N.L. nu pot vinde direct sau indirect imobile agenţiei sau clienţilor acesteia, nu pot încheia cu aceasta sau cu clienţii ei contracte de lucrări sau livrări, nu pot impune A.N.L. sau clienţilor acesteia alegerea unui furnizor, antreprenor sau prestator de servicii în scopul realizării uneia dintre operaţiunile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 22Consiliul de administraţie al A.N.L. funcţionează după cum urmează:a) se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin trei membri;b) ordinea de zi a întrunirii este adusă la cunoştinţa membrilor cu cel puţin 5 zile înainte, cu excepţia unor urgente motivate;c) deliberările sale sunt statutare în cazul prezentei a cel puţin 5 dintre membrii săi. Deciziile se iau cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi. În caz de balotaj votul preşedintelui este decisiv;d) în cazul absentelor nemotivate la 3 şedinţe consecutive sau acumulate pe durata a 6 luni calendaristice de către un membru al său, preşedintele va propune Consiliului naţional de coordonare al A.N.L. revocarea acestuia din funcţie;e) deliberările sale sunt consemnate în procese-verbale, care se păstrează la sediul A.N.L. Aceste procese-verbale sunt semnate de toţi membrii prezenţi;f) în exercitarea atribuţiilor sale emite hotărâri care se înscriu într-un registru special.
 + 
Articolul 23Preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L. are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) conduce Consiliul de administraţie al A.N.L.;b) reprezintă interesele A.N.L. în justiţie şi în relaţiile cu terţii;c) poate delega o parte din atribuţiile sale directorului general al A.N.L. sau unui alt membru al Consiliului de administraţie al A.N.L.; delegarea de atribuţii se face în scris;d) aproba angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor de muncă, după caz, şi aplica sancţiuni disciplinare în condiţiile prevăzute de lege pentru personalul din conducerea operativă a A.N.L.;e) în exercitarea atribuţiilor sale emite decizii şi dispoziţii.
 + 
Articolul 24(1) Conducerea operativă curenta a A.N.L., cu excepţia directorului general, este numita de Consiliul de administraţie al A.N.L. şi este formată din director general, director general adjunct economic, director tehnic şi director organizare şi administrativ.(2) Directorul general al A.N.L. este numit de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L. în condiţiile legii şi are atribuţiile stabilite de acesta.(3) Directorul general al A.N.L. emite decizii de angajare, modificare şi de încetare, după caz, a raporturilor de muncă şi aplica sancţiunile disciplinare prevăzute de lege pentru personalul angajat al A.N.L.
 + 
Articolul 25(1) Structura operativă a A.N.L. este formată din direcţii, compartimente şi oficii.(2) În cadrul A.N.L., prin hotărâri ale Consiliului de administraţie al A.N.L., se pot organiza servicii şi birouri.(3) Atribuţiile şi sarcinile personalului A.N.L. vor fi stabilite prin fişa postului.
 + 
Articolul 26Structura organizatorică a A.N.L. este prevăzută în anexa la prezentul regulament şi face parte integrantă din acesta.
 + 
Articolul 27A.N.L. se organizează şi funcţionează cu un număr maxim de 220 de posturi. Orice modificare a numărului maxim de posturi va fi aprobată prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Articolul 28Dotarea A.N.L. cu mijloace fixe şi obiecte de inventar, inclusiv cu parc auto necesar activităţii, este aprobată de Consiliul de administraţie al A.N.L., în condiţiile legii, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.
 + 
Capitolul 6Salarizarea şi alte drepturi ale personalului A.N.L. şi structurilor sale teritoriale + 
Articolul 29(1) Salarizarea personalului A.N.L. este stabilită potrivit Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 117/1999 privind salarizarea personalului Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, pe bază de negocieri colective sau, după caz, individuale cu salariaţii sau reprezentanţii acestora, în limitele aprobate de Consiliul de administraţie al A.N.L., cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.(2) Preşedintele Consiliului de administraţie al A.N.L. reprezintă instituţia la negocierea salariilor personalului de conducere al A.N.L.(3) Pentru personalul de execuţie partenerul de negociere a salariilor este directorul general, ca reprezentant al conducerii A.N.L.
 + 
Articolul 30Concediile de odihnă şi concediile suplimentare se acordă în conformitate cu prevederile Legii nr. 6/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor şi ale Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare.
 + 
Articolul 31Salariul de baza brut al directorului general al A.N.L. se aproba de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L.
 + 
Articolul 32Statele de funcţii şi, respectiv, de personal se aproba de Consiliul naţional de coordonare al A.N.L., la propunerea Consiliului de administraţie al A.N.L.
 + 
Anexă–––la regulament––––-                                               Numărul maxim de posturi,                                           inclusiv directorul general = 220             AGENŢIA NAŢIONALA PENTRU LOCUINŢE                  ┌──────────────────────────────────┐                  │ CONSILIUL NAŢIONAL DE COORDONARE │                  └────────────────┬─────────────────┘                                   │                      ┌─────────────┴──────────────┐                     │ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │                     └─────────────┬──────────────┘                                   │                           ┌───────┴──────────┐                           │ DIRECTOR GENERAL │                           └───────┬──────────┘                                   │ ┌─────────────────┐                                   ├─────┤ CORP CONSILIERI │                                   │ └─────────────────┘                                   │                                   │        ┌──────────────────────────┼────────────────────────────────────┐        │ │ │        │ ┌────────────────┼───────────────────────────┐ │        │ │ │ │ │        │ │ ┌───────────┴───────────────────────┐ │ │        │ │ │ DIRECTOR GENERAL ADJUNCT ECONOMIC │ │ │        │ │ └──────────────┬────────────────────┘ │ │        │ │ │ │ │        │ │ │ │ │        │ ┌──────┴──────────┐ │ ┌────────┴─────┐ │         │ │ DIRECTOR TEHNIC │ │ │ DIRECTOR │ │        │ └──────┬──────────┘ │ │ ORGANIZARE │ │        │ │ │ │ ŞI │ │        │ │ │ │ ADMINISTRATIV│ │┌───────┴──────┐ │ │ └─────┬────────┘ │ │ Compartiment │ │ │ │ ┌──────┴───┐│ JURIDIC │ │ │ │ │ Corp de │└──────────────┘ │ │ │ │ control │                  │ │ │ └──────────┘         ┌────────┴┐ ┌──────┬─────┴┬──────┬─────┐ ┌┴──────┬──────┐      ┌──┴─┐ ┌──┴─┐ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐ ┌┴───┐ ┌┴───┐ ┌─┴──┐ ┌─┴──┐      │ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │      └─┬──┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘ └────┘   …..│………..        │ ┌──────┴─────────────┐ │ Oficii teritoriale │ └────────────────────┘    A = Compartiment COORDONARE OFICII TERITORIALE, RELAŢII CU AUTORITĂŢI PUBLICE LOCALE ŞI RELAŢII CU PUBLICUL    B = Compartiment CONSTRUCŢII    C = Compartiment CREDITE ŞI RELAŢII CU BĂNCI    D = Compartiment INVESTIŢII FINANCIARE    E = Compartiment RELAŢII CU PIEŢE DE CAPITAL    F = Compartiment CONTABILITATE    G = Compartiment STRATEGII FINANCIARE    H = Compartiment ADMINISTRATIV    I = Compartiment RESURSE UMANE ŞI SALARIZARE    J = Compartiment INFORMATICA––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x