HOTĂRÂRE nr. 574 din 14 iunie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 366 din 6 iulie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 166 11/01/2001 ART. 2
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 215 23/04/2001
ANEXA 1REFERIRE LAHG 166 11/01/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 675 19/07/2001
ActulREFERIT DEORDIN 531 12/12/2001
ActulREFERIT DEORDIN 532 12/12/2001

pentru aprobarea Strategiei Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 2001-2004



În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 2 alin. (1) pct. 3 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 166/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICSe aprobă Strategia Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 2001-2004, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:────────────────Ministrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuAutoritatea Naţionalapentru Protecţia ConsumatorilorRovana Plumb,secretar de stat
 + 
Anexă

STRATEGIA Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 2001-2004
           
  Obiective Acţiuni (măsuri) Termen
  1 2 3
  1. Ridicarea calităţii vieţii prin măsuri de protejare a consumatorilor împotriva riscului de a achiziţiona produse sau de a li se presta servicii care ar putea să le afectez viaţa, sănătatea, securitatea sau interesele economice 1.1. Controale tematice la nivel regional pe grupe de produse cu impact deosebit la categoriile defavorizate ale populaţiei permanent
  1.2. Acţiuni de control pentru depistarea şi retragerea de pe piaţă a produselor şi serviciilor care prezintă risc asupra sănătăţii consumatorilor permanent
  Domenii  
  Alimentar:  
  comercializarea cărnii, produselor din carne, produselor derivate şi a celorlalte produse alimentare care conţin carne;  
  băuturi alcoolice, sucuri şi răcoritoare, ape minerale;  
  pâine, produse de panificaţie şi paste făinoase;  
  dulciuri;  
  lapte şi produse lactate, ouă;  
  Nealimentar:  
  produse vândute prin contractele încheiate la distanţă;  
  produse second-hand;  
  comercializarea produselor valorificate ca bunuri confiscate sau intrate în proprietatea privată a statului;  
  comercializarea produselor petroliere;  
  jucării;  
  produse de folosinţă îndelungată şi piese de schimb aferente;  
  producerea şi comercializarea neautorizată a fonogramelor;  
  cosmetice şi detergenţi;  
  piese de schimb auto;  
  comerţ electronic (e-commerce);  
  Servicii:  
  controlul privind calitatea serviciilor prestate în unităţi de alimentaţie publică şi structuri de primire turistice;  
  servicii de utilitate publică: furnizarea de energie electrică şi termică, salubrizare, apă;  
  servicii de transport – taxi şi interurbane;  
  servicii de publicitate, teleshopping, televiziune prin cablu;  
  servicii de telefonie fixă şi mobilă  
  1.3. Acţiuni de control pentru retragerea de pe piaţă a produselor-pirat şi contrafăcute permanent
  1.4. Acţiuni de control cu rol de prevenţie permanent
  1.5. Finalizarea procedurii pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor 2001
  1.6. Finalizarea procedurii pentru denaturarea produselor oprite definitiv de la comercializare 2001
  1.7. Finalizarea procedurii pentru oprirea definitivă a fabricării produselor sau prestării serviciilor neconforme sau periculoase 2001
  1.8. Finalizarea procedurii de control pentru telefonie fixă şi service 2001
  1.9. Elaborarea procedurii de control pentru calculatoare, subansambluri, telefonie mobilă şi service 2001
  1.10. Elaborarea şi promovarea de acte normative şi reglementări privind importul şi comercializarea produselor şi serviciilor în domeniile: alimentar, nealimentar, servicii permanent
  1.11. Majorarea cuantumului amenzilor aplicate agenţilor economici 2001
  2. Întărirea sistemului de supraveghere a Pieţei 2.1. Act normativ pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului Interministerial pentru Supravegherea pieţei Produselor şi Serviciilor şi Protecţia Consumatorilor semestrul I 2001
  2.2. Dezvoltarea sistemului rapid de informaţii privind produsele notificate prin sistemul TRAPEX, cu risc grav şi imediat asupra vieţii, sănătăţii, securităţii sau intereselor economice ale consumatorilor permanent
  2.3. Acţiuni tematice de supraveghere pe piaţă şi în unităţile vamale a conformităţii produselor permanent
  2.4. Program de evaluare a securităţii produselor prin prelevări de probe şi efectuarea încercărilor în laboratoare acreditate sau agreate permanent
  2.5. Acţiuni de supraveghere pentru eliminarea de pe piaţă a produselor-pirat şi contrafăcute permanent
  2.6. Evaluarea contractelor de furnizare a serviciilor de către instituţiile publice pentru eliminarea unor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii permanent
  2.7. Evaluarea activităţii laboratoarelor existente şi determinarea necesarului de noi laboratoare 2001
  2.8. Dotarea fiecărui oficiu judeţean cu echipamente specifice de laborator pentru efectuarea de preanalize 2002
  2.9. Înfiinţarea a 8 laboratoare mobile cu finanţare de la buget sau din surse extrabugetare 2003
  3. Asigurarea dreptului consumatorilor de a fi informaţi asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori, precum şi de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi a serviciilor 3.1. Asigurarea consultanţei pentru agenţii economici, elaborarea metodologiei specifice şi stabilirea de tarife 2001
  3.2. Îmbunătăţirea conţinutului publicaţiilor de specialitate permanent
  3.3. Organizarea unei campanii naţionale de informare a consumatorilor privind drepturile ce le sunt asigurate, finalizată cu o expoziţie cuprinzând produse neconforme şi/sau periculoase pentru viaţa, sănătatea, securitatea sau interesele economice ale consumatorilor semestrul I 2001
  3.4. Realizarea unei emisiuni săptămânale TV (5-7 minute) permanent
  3.5. Realizarea de emisiuni săptămânale radio permanent
  3.6. Editarea unui supliment de informare care să prezinte aspecte semnificative privind protecţia consumatorului, a cărui difuzare se va face împreună cu un ziar de circulaţie naţională semestrul I 2002
  3.7. Elaborarea Codului consumului 2002
  3.8. Elaborarea Ghidului consumatorilor de produse şi servicii alimentare şi nealimentare 2002
  3.9. Elaborarea Ghidului consumatorului de servicii turistice semestrul I 2001
  3.10. Editarea unei cărţi destinate agenţilor economici care să cuprindă legislaţia în domeniul protecţiei consumatorilor 2001
  3.11. Înfiinţarea şi implementarea la nivel naţional a telefonului consumatorului, cu acces gratuit – TELCONS 2001
  3.12. Asigurarea informării permanente a consumatorilor privind atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor prin intermediul unei linii telefonice – INFOCENTER 2001
  3.13. Reactualizarea paginii WEB permanent
  3.14. Iniţierea şi încheierea unui protocol de colaborare cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării 2001
  3.15. Construirea unei relaţii speciale cu mass-media permanent
  4. Închiderea provizorie a capitolului 3.23. – protecţia consumatorilor şi a sănătăţii; atingerea acquisului comunitar de către Autoritatea Naţională pentru protecţia consumatorilor; armonizarea cadrului legislativ cu reglementările din Uniunea Europeană în domeniul protecţiei Consumatorilor 4.1. Act normativ privind crearea unei comisii de securitate şi a unei comisii de clauze abuzive 2001
  4.2. Act normativ privind vânzarea produselor către consumatori şi garanţiile asociate 2002
  4.3. Act normativ privind produsele prezentate ca fiind benefice pentru sănătatea consumatorilor 2002
  4.4. Act normativ privind creditul pentru consum 2003
  4.5. Act normativ privind Protecţia cumpărătorilor în contractele de proprietate imobiliară în regim de indiviziune pe timp limitat (time share) 2003
  4.6. Act normativ referitor la controalele de conformitate cu reglementările privind securitatea produselor, în cazul produselor importate din terţe ţări 2002
  4.7. Documentare, schimb de informaţii privind strategiile, procedurile, reglementările aplicate la nivelul pieţei comunitare permanent
  4.8. Schimburi de experienţă în instituţii similare din ţări comunitare pentru pregătirea şi perfecţionarea personalului propriu permanent
  5. Extinderea cooperării şi dialogului cu societatea civilă şi cu celelalte instituţii ale statului care au atribuţii în domeniul protejării vieţii, sănătăţii, securităţii sau intereselor economice ale consumatorilor 5.1. Iniţierea şi încheierea de protocoale de colaborare cu toate organele implicate în acţiuni de control în domeniul protecţiei consumatorilor 2001
  5.2. Intensificarea acţiunilor de analiză şi control în domeniul serviciilor comunitare, întreprinse de autorităţile administraţiei publice locale, în conformitate cu prerogativele stabilite prin Legea nr. 215/2001, şi de oficiile judeţene pentru protecţia consumatorilor, în vederea creşterii gradului de protecţie a consumatorilor permanent
  5.3. Asigurarea de sprijin şi consultanţă pentru asociaţiile de protecţie a consumatorilor din România permanent
  5.4. Crearea de centre de consultanţă în municipiile reşedinţă de judeţ în colaborare cu asociaţiile locale ale consumatorilor şi cu autorităţile locale 2002
  5.5. Întocmirea programului privind derularea acţiunilor speciale cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor 15 martie – anual
  5.6. Întâlniri cu asociaţiile consumatorilor, cu asociaţiile patronale şi profesionale permanent
  5.7. Acordarea de sprijin legal pentru dobândirea personalităţii juridice a unor noi asociaţii pentru protecţia consumatorilor din teritoriu permanent
  5.8. Organizarea şi funcţionarea, inclusiv finanţarea unui sistem prejudecătoresc de rezolvare a plângerilor consumatorilor 2004
  6. Întărirea rolului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi a răspunderii acesteia privind protejarea vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale Consumatorilor 6.1. Organizarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor conform Hotărârii Guvernului nr. 166/2001 2001
  6.2 A naliza activităţii desfăşurate de Oficiul pentru Protecţia consumatorilor şi identificarea punctelor tari/slabe 2001
  6.3. Analiza pe bază de bilanţ a execuţiei bugetului anual
  6.4. Crearea unui sistem de motivare a personalului în vederea atingerii criteriilor de performanţă aferente acquisului comunitar 2001
  6.5. Stabilirea unui sistem de indicatori de performanţă pentru unităţile din teritoriu care să permită evaluarea activităţii proprii semestrul I 2001
  6.6. Program de instruire şi perfecţionare a personalului propriu permanent
  6.7. Continuarea implementării sistemului automat de prelucrare a datelor din sistemul informaţional la nivelul structurilor teritoriale; crearea de soft integrat 2002

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x