HOTĂRÂRE nr. 567 din 16 august 1991

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 186 din 17 septembrie 1991
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 1MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 2COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 2MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 3COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 3MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 4MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 5COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 5MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 6ABROGAT PARTIAL DEHG 314 09/06/1992
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 6REFERIRE LAHG 307 25/04/1991
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEPROGRAM 03/08/2022
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHG 913 14/11/1995
ART. 1COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 1MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 2COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 2MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 3COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 3MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 4REFERIT DEORDIN 1503 26/09/2018
ART. 4MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 5COMPLETAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 5MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995
ART. 6ABROGAT PARTIAL DEHG 314 09/06/1992
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 913 14/11/1995

privind organizarea şi funcţionarea Aeroclubului României



Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Aeroclubul Central Roman din subordinea Ministerului Transporturilor se reorganizează sub denumirea de "Aeroclubul României", cu sediul în Bucureşti şi are emblema prevăzută în anexa nr. 1*).–––Notă *) Anexa se comunică celor interesaţi.
 + 
Articolul 2Aeroclubul României funcţionează ca instituţie publică finanţată de la bugetul administraţiei centrale de stat, are personalitate juridică, iar în compunerea sa intra aerocluburile teritoriale prevăzute în anexa nr. 2 ca subunitati fără personalitate juridică cu sediile şi terenurile de zbor în localităţile prevăzute în aceasta anexa.
 + 
Articolul 3Obiectul de activitate al Aeroclubului României îl constituie:– Pregătirea tineretului în domeniul aeronautic sportiv, prin organizarea de cursuri şi tabere de instruire, în colaborare cu asociaţiile sportive şi organizaţiile de tineret, precum şi a persoanelor particulare, cetăţeni români sau străini, contra cost, în vederea obţinerii conform legii a documentelor nominale de calificare.– Perfecţionarea personalului aeronautic sportiv propriu.– Organizarea de mitinguri aviatice şi alte manifestări sportive aeronautice în scopul atragerii tineretului pentru practicarea sporturilor aeronautice.– Asigurarea, contra cost, de asistenţa tehnica de specialitate asociaţiilor sportive sau persoanelor particulare deţinătoare de aeronave sportive.– Exploatarea, întreţinerea şi repararea aeronavelor, motoarelor şi instalaţiilor din dotare, precum şi prestarea de servicii şi asistenţa tehnica la terţi, din ţara sau străinătate.– Efectuarea operaţiunilor de export-import de studii, proiecte, engineering, tehnologie, aeronave, motoare de avion, materii şi materiale de aviatie, precum şi alte operaţiuni de comerţ exterior, pentru activităţi cu caracter sportiv, care asigura utilizarea intensa şi eficienta a mijloacelor de care dispune.– Asigurarea, în colaborare cu Federaţia Aeronautica Română, a pregătirii loturilor naţionale, cu suportarea cheltuielilor de către aceasta şi asociaţiile sportive interesate.– Efectuarea de orice alte activităţi în domeniul aviaţiei, cu caracter sportiv, menite să asigure realizarea de profituri în lei şi în valută.– Aeroclubul României editează, în condiţiile legii, reviste şi publicaţii de propaganda şi informare aeronautica sportiva, precum şi lucrări cu caracter de specialitate.
 + 
Articolul 4Sumele în lei şi valuta, după caz, rezultate din executarea activităţilor prevăzute la art. 3 vor constitui venituri extrabugetare şi vor fi utilizate: 50% pentru achiziţionarea de aeronave, echipamente sportive şi activităţi de dezvoltare şi reclama, iar 50% vor fi făcute venit la bugetul statului.În acest scop, Aeroclubul României îşi va deschide conturi în lei şi valuta la băncile autorizate.
 + 
Articolul 5Aeroclubul României este autorizat sa primească subvenţii sau donaţii de la persoane fizice sau juridice, care vor fi folosite potrivit legii.
 + 
Articolul 6(1) Salarizarea personalului din alte activităţi decît cele de specialitate din cadrul Aeroclubului României se face în baza Hotărîrii Guvernului nr. 307/1991. Salariile de baza pentru personalul cu funcţii de specialitate sînt cele prevăzute în anexa nr. 3, care devine anexa nr. 10 A la Hotărîrea Guvernului nr. 307/1991.(2) Personalul din cadrul Aeroclubului României care participa la instruirea în zbor, la controlul şi urmărirea întreţinerii şi repararii tehnicii de aviatie va putea beneficia pe lîngă sporul prevăzut la art. 8 lit. b) din Hotărîrea Guvernului nr. 307/1991, şi de un spor de tehnicitate, complexitate şi responsabilitate de pînă la 20% din salariul de baza, pentru timpul efectiv lucrat. Aceeaşi persoana nu poate primi concomitent sporul pentru tehnicitate, complexitate şi responsabilitate, cu sporul pentru condiţii grele de muncă. Acest spor face parte din salariul de baza. Diferentierea acestui spor de categorii de personal se va face la propunerea consiliului de administraţie al unităţii, cu avizul Departamentului Aviaţiei Civile.Personalul operativ de dirijare, control şi informare a traficului aerian beneficiază de sporul de vechime în munca, în acelaşi cuantum ca şi personalul cu activitate similară din cadrul Administraţiei Naţionale a Aeroporturilor din România.(3) Indemnizaţiile specifice activităţii aeronautice sînt prevăzute în anexele nr. 4, 5 şi 6.
 + 
Articolul 7Aeroclubul României participa, împreună cu Federaţia Aeronautica Română, la reprezentarea sportului aeronautic român în cadrul Federaţiei Aeronautice Internaţionale.
 + 
Articolul 8Activitatea Aeroclubului României se conduce, organizează şi desfăşoară potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de Ministerul Transporturilor.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 10Conducerea Aeroclubului României va lua măsuri pentru dezvoltarea activităţii şi creşterea eficientei economice în vederea trecerii, în cel mai scurt timp, pe autofinanţare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 11Prezenta hotărîre intră în vigoare pe data publicării; pe aceeaşi dată se abroga orice dispoziţii contrare.PRIM-MINISTRUPETRE ROMAN
 + 
Anexa 2                          AEROCLUBURILE TERITORIALE                    Subunitati fără personalitate juridică

         
  Nr. crt. Denumirea Sediul Teren de zbor (aerodrom)
  1. Aeroclubul "Traian Vuia" Arad Arad Aerodrom Arad
  2. Aeroclubul "Crişana" Oradea Oradea Aerodrom Oradea
  3. Aeroclubul "Aurel Vlaicu" Bucureşti Bucureşti Aerodrom Clinceni
  4. Aeroclubul "Moldova" Iaşi Iaşi Aerodrom Iaşi-Sud
  5. Aeroclubul "Mircea Zorileanu" Sînpetru – Braşov Braşov Aerodrom Sînpetru
  6. Aeroclubul "Mircea Zorileanu" Ghimbav – Braşov Braşov Aerodrom Ghimbav
  7. Aeroclubul "Someş" Cluj-Napoca Cluj-Napoca Aerodrom Dezmir
  8. Aeroclubul "Samus" Satu Mare Satu Mare Aerodrom Satu Mare
  9. Aeroclubul "Gheorghe Bănciulescu" Ploieşti Ploieşti Aerodrom Strejnic
  10. Aeroclubul "Grigore Baştan" Suceava Suceava Aerodrom Salcea
  11. Aeroclubul "Mureş" Tîrgu Mureş Tîrgu Mureş Aerodrom Mureşeni
  12. Aeroclubul "Oltenia" Craiova Craiova Aerodrom Balta Verde
  13. Aeroclubul "Maramureş" Baia Mare Baia Mare Aerodrom Tăuţii-Măgheruş
  14. Aeroclubul "Dacia" Deva Deva Aerodrom Săuleşti
  15. Aeroclubul "Transilvania" Sibiu Sibiu Aerodrom Turnişor
  16. Aeroclubul "Henri Coandă" Piteşti Piteşti Aerodrom Piteşti

 + 
Anexa 3                                AEROCLUBUL ROMÂNIEI                   Salarii de baza pentru funcţiile de specialitate    A. Personal navigant profesionist

               
  Nr. crt. Funcţia Nivel studii*) Salariu de bază Gradaţia
  1 2 3 4
    a) Funcţii de execuţie
  1. Personal navigant profesionist, clasa I 10.300 10.700 11.100 11.500
  2. Personal navigant profesionist, clasa a II-a 8.850 9.200 9.550 9.900
  3. Personal navigant profesionist, clasa a III-a 7.650 7.950 8.250 8.550
  4. Personal navigant profesionist, clasa a IV-a 6.600 6.850 7.100 7.350
  5. Personal navigant profesionist, debutant 6.350
    b) Funcţii de conducere
         
    Funcţia   Indemnizaţia de conducere maximă
  1. Comandant detaşament zbor Salariul de bază corespunzător funcţiei de execuţie şi clasei profesionale 2.500
  2. Comandant aeroclub teritorial A   1.500
  3. Comandant aeroclub teritorial B   1.400
  4. Comandant adjunct aeroclub teritorial A   1.000
  5. Comandant adjunct aeroclub teritorial B   750
  6. Şef sector zbor, aeroclub teritorial   600

NOTĂ:1. Personalul navigant profesionist este încadrat pe clase profesionale de calitate, astfel:Clasa I – cuprinde personalul navigant profesionist posesor al următoarelor calificări:a) pilot (parasutist) incercator;b) pilot recepţie şi control pe toate tipurile de aeronave (la avion minim 2 tipuri).Clasa a II-a – cuprinde personalul navigant profesionist posesor al următoarelor calificări:a)pilot recepţie şi control pe un tip de aeronava;b) parasutist recepţie şi control;c) pilot instructor de zbor pe minim 2 tipuri de aeronava;d) mecanic navigant recepţie şi control.Clasa a III-a – cuprinde personalul navigant profesionist posesor al următoarelor calificări:a) pilot instructor pe un tip de aeronava;b) instructor parasutist aeronava;c) mecanic navigant instructor.Clasa a IV-a – cuprinde personalul navigant profesionist posesor al următoarelor calificări:a) pilot instructor debutant pe durata de un an de la obţinerea calificării;b) pilot comandant zbor cu motor;c) mecanic navigant.Debutant – personal navigant profesionist debutant.2. Personalul navigant profesionist de inspecţie şi control va beneficia de un salariu mai mare cu 10% faţă de salariul de baza prevăzut pentru calificarea obţinută, pentru timpul efectiv lucrat.3. Aeroclub tip A = cu 3 – 4 activităţi de zbor;Aeroclub tip B = cu 1 -2 activităţi de zbor.    B. Personalul tehnic aeronautic

               
  Nr. crt. Funcţia Nivel studii*) Salariu de bază Gradaţia
  1 2 3 4
  a) Funcţii de execuţie pe clase profesionale – cu studii superioare –
  1. Inginer de aviaţie clasa I S 10.300 10.700 11.100 11.500
  2. Inginer de aviaţie clasa a II-a S 8.850 9.200 9.550 9.900
  3. Inginer de aviaţie clasa a III-a S 7.650 7.950 8.250 8.550
  4. Inginer de aviaţie clasa a IV-a S 6.600 6.850 7.100 7.350
  5. Inginer de aviaţie debutant S 6.350
               
  b) Funcţii de execuţie pe c lase profe sionale
  1. Tehnician de aviaţie clasa I M 6.850 7.100 7.350 7.650
  2. Tehnician de aviaţie clasa a II-a M 5.900 6.100 6.350 6.600
  3. Tehnician de aviaţie clasa a III-a M 5.100 5.300 5.500 5.700
  4. Tehnician de aviaţie clasa a IV-a M 4.600 4.750 4.900
  5. Tehnician de aviaţie debutant M 4.450
  6. Mecanic de aviaţie clasa I Şcoală tehnică av. sau echiv. 7.350 7.650 7.950
  7. Mecanic de aviaţie clasa a II-a Idem 6.600 6.850 7.100
  8. Mecanic de aviaţie clasa a III-a Idem 5.900 6.100 6.350
  9. Mecanic de aviaţie clasa a IV-a Idem 5.300 5.500 5.700
  10. Mecanic de aviaţie clasa a V-a Idem 4.750 4.900 5.100
  11. Mecanic de aviaţie debutant Idem 4.600
  12. Mecanic pentru întreţinerea aparatelor de lansare la zbor (turn de paraşutism, automosor, plior paraşute, deltaplanism etc.) clasa I Şcoală profe- sională sau M 6.600 6.850 7.100
  13. Idem clasa a II-a Idem 5.900 6.100 6.350
  14. Idem clasa a III-a Idem 5.300 5.500 5.700
  15. Idem clasa a IV-a Idem 4.750 4.900 5.100
  16. Idem – debutant Idem 4.600
  17. Maistru de aviaţie clasa I Şcoală maiştri aviaţie 7.650 7.950 8.250 8.550
  18. Maistru de aviaţie clasa a II-a Şcoală maiştri aviaţie 6.600 6.850 7.100 7.350
  19. Maistru de aviaţie clasa a III-a Şcoală maiştri aviaţie 5.700 5.900 6.100 6.350
         
  c) Funcţii de conducere
    Funcţia   Indemnizaţia de conducere maximă
  1. Şef serviciu, sector, secţie Salariul de bază corespunzător funcţiei de execuţie şi clasei profesionale 1.900
  2. Şef birou, atelier, laborator, grupa LR   1.500
  3. Şef sector tehnic aeroclub teritorial   600

NOTĂ:A. Încadrarea ca personal tehnic aeronautic, conform normelor interne şi internaţionale pentru Aviaţia Civilă se menţine numai dacă licenta de funcţionare pentru tipurile de aeronave din dotare este în vigoare.B. Încadrarea în clase profesionale se stabileşte de Consiliul de administraţie al Aeroclubului României cu acordul Departamentului Aviaţiei Civile.    C. Personal operativ aeronautic

               
  Nr. crt. Funcţia Nivel studii*) Salariu de bază Gradaţia
  1 2 3 4
  a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale
  1. Meteorolog aeronautic specialist, gradul I S 10.300 10.700 11.100 11.500
  2. Meteorolog aeronautic specialist, gradul II S 8.850 9.200 9.550 9.900
  3. Meteorolog aeronautic specialist, gradul III S 7.650 7.950 8.250 8.650
  4. Meteorolog aeronautic specialist, gradul IV S 6.600 6.850 7.100 7.350
  5. Meteorolog aeronautic specialist, debutant S 6.350
               
  b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale
  1. Meteorolog aeronautic I M + curs calific. 5.700 5.900 6.100 6.350
  2. Meteorolog aeronautic II Idem 4.900 5.100 5.300 5.500
  3. Meteorolog aeronautic III Idem 4.300 4.450 4.600 4.750
  4. Meteorolog aeronautic debutant Idem 4.150
  5. Controlor trafic operaţiuni auxiliare I Idem 6.600 6.850 7.100 7.350
  6. Controlor trafic operaţiuni auxiliare II Idem 5.700 5.900 6.100 6,350
  7. Controlor trafic operaţiuni auxiliare III Idem 4.900 5.100 5.300 5.500
  8. Controlor trafic operaţiuni auxiliare IV Idem 4.300 4.450 4.600 4.750
  9. Controlor trafic debutant Idem 4.150
         
  c) Funcţii de conducere
    Funcţia   Indemnizaţia de conducere maximă
  1. Şef serviciu informare zbor, meteo, navigaţie Salariul de bază corespunzător funcţiei de execuţie 1.900

NOTĂ:1. Personalul meteo aeronautic şi de control trafic aerian poate fi menţinut în funcţie numai dacă are licenta de funcţionare în vigoare.2. Pînă la obţinerea calificării iniţiale şi licenţei de funcţionare, personalul operativ (meteorologi şi controlori de trafic aerian) aeronautic va fi salarizat ca debutant. + 
Anexa 4                              INDEMNIZAŢIA DE ZBOR              pentru personalul navigant profesionist: zborul cu motor,                   zborul fără motor şi personal tehnic navigant                       profesionist de recepţie şi control

                                       
  Nr. crt. Funcţia la bord/ Misiuni Şcoală şi acrobaţie Remorcaj Transp. şi lansări paraş. Planor Motoplanor
  lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h lei/h
  N T.P./ R A N T.P. N L.P. TR. PL. T.P. TER. DIST. U A N T.P. A
  1 pl 2 pl
  1. Pilot comandant 70 83 100 70 90 80 90
  2. Pilot instructor 80 100 130 80 100 90 100 70 100 30 90 120 130 130 80 100 130
  3. Mecanic navigant 55 65
  4. Mecanic navigant instructor 60 70
       
  Legenda: N – Zbor normal T.P. – Tur de pistă L.P. – Lansări paraşutişti
  R – Raid TIR. PL. – Transport planor PL. – Planor
  A – Acrobaţie TER. – Termică  
  U – Undă DIST. – Distanţa

NOTĂ:1. Pilotii în pregătire vor primi pînă la obţinerea calificării, 50% din indemnizaţia de zbor cuvenită respectivei categorii de personal navigant şi misiunii pentru care se pregăteşte.2. Indemnizaţia de zbor pentru zboruri tehnice interne şi oficiale, zboruri de înaltă acrobatie şi acrobatie în formatie cu manevre în plan vertical se majorează cu 60% pentru fiecare ora de zbor.3. Indemnizaţia de zbor se majorează cu 25% pentru fiecare zbor executataa cu elev la bord.4. Pentru zboruri executate noaptea sau în condiţii de zbor după instrumente, indemnizaţia cuvenită se majorează cu 50% pentru fiecare ora de zbor.5. Pentru fiecare depanare din teren neomologat, pilotii vor primi, pe lîngă indemnizaţia orara, o primă de 100 lei.6. Pentru aeronavele ultrausoare indemnizaţia de zbor va fi asimilată cu cea prevăzută pentru planoare şi motoplanoare. + 
Anexa 5INDEMNIZAŢIILE DE SALTcu parasuta pentru personalul navigant profesionistdin aviaţia sportiva

         
  a) Salturi de instrucţie cu paraşuta:
    1. cu deschidere automată – 130 lei
    2. cu deschidere comandată – 172 lei
           
  b) Salturi speciale cu paraşuta: Cu deschidere
      automată comandată
    1. salturi pe apă 172 lei 216 lei
    2. salturi de noapte 172 lei 216 lei
    3. salturi executate în teren accidentat 216 lei 258 lei
    4. salturi din aeronavă cu viteză de 250 km/h 216 lei 258 lei
         
  c) Acrobaţie clasică, lucru relativ în cădere liberă, lucru relativ pe cupolă – 258 lei
  d) Paraşute în fază de prototip şi serie O – 300 lei
  e) Paraşute în fază de încercare şi model experimental – 600 lei
  f) Salturi din turn:  
    1. de la platformă – 25 lei
    2. declanşate – 50 lei
  g) Salturi la pantă (planare) sau remorcaj cu diferenţa de nivel mai mare de 50 m – 100 lei
  h) ora de zbor ca instructor la bordul aeronavei din care se execută salturi cu paraşuta:  
  50% din indemnizaţia orei de zbor a unui pilot care lansează paraşutişti în situaţia în care instructorul nu execută salt.

 + 
Anexa 6                 INDEMNIZAŢIA DE EXPLOATARE AERONAVE      pentru personalul tehnic de deservire a aeronavelor la zbor

       
  Mecanic aviaţie Avion Prima de exploatare
  Mecanic aviaţie Zlin 1 aterizare = 2 lei
  Mecanic aviaţie PZL-104 1 aterizare = 2 lei
  Mecanic aviaţie AN-2 1 aterizare = 4 lei
  Mecanic aviaţie Motoplanor 1 aterizare = 2 lei
  Mecanic aviaţie Planor D.C. 1 aterizare = 1 leu
  Mecanic aviaţie Planor S.C. 1 aterizare = 3 lei
  Remorcher mosorist Automosor tract. (mosor) planor 1 remorcaj = 2 lei
       
  Mecanic turn Turn paraşutişti 1 lansare = 1 leu
    Zlin 1 aterizare = 1 leu
  Şef tehnic PZL-104 1 aterizare = 1 leu
  Mecanic AN-2 1 aterizare = 1 leu
  Radio şi I.E.A.B. Motoplanor 1 aterizare = 1 leu
    Planor 1 aterizare = 1 leu

NOTĂ:1. Criteriile de acordare a indemnizaţiei de exploatare se stabilesc de Consiliul de administraţie al Aeroclubului României cu acordul Departamentului Aviaţiei Civile.2. În zilele de sîmbăta, duminica şi sărbătorile legale, prima de exploatare va fi majorată cu 100%.3. Şeful tehnic şi mecanicii R.E.A.B. vor primi indemnizaţia de exploatare pentru fiecare aeronava data la zbor.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x