HOTĂRÂRE nr. 56 din 19 septembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 21 septembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/388, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 12 septembrie 2018, Camera Deputaților:1.Susține dezvoltarea Spațiului european al educației, în care oamenii să beneficieze de bogata ofertă educațională din Uniune și care include educația și îngrijirea de înaltă calitate a copiilor preșcolari.2.Susține educația și îngrijirea incluzivă a copiilor preșcolari, ca preocupare de interes european, în conformitate cu Proclamația interinstituțională privind Pilonul european al drepturilor sociale, având în vedere contribuția semnificativă a acestora la abordarea problemei inegalității și a excluziunii sociale.3.Consideră că îngrijirea copiilor preșcolari ar trebui să se reflecte cu mai multă insistență în politicile Uniunii privind sănătatea publică.4.Subliniază că primii ani de viață reprezintă o etapă importantă pentru însușirea principiilor morale, într-un climat afectiv corespunzător, ca bază a dezvoltării psihice armonioase și echilibrate, și de aceea recomandă continuarea și intensificarea eforturilor Uniunii dedicate asigurării echilibrului dintre viața personală, familie, pe de o parte, și activitatea profesională, pe de altă parte.5.Atrage atenția asupra faptului că este extrem de dificil sau chiar imposibil de stabilit o relație de cauzalitate între educația preșcolară derulată pe mai mult de un an și rezultatele la testele PISA de matematică, având în vedere incidența mai multor factori sociali în evoluția școlară, și recomandă prudență în interpretarea unor astfel de rezultate ale analizei statistice.6.Solicită informații cu privire la fundamentarea științifică sau rezultată din anchete sociale a afirmației din propunerea de recomandare conform căreia serviciile de înaltă calitate de educație și îngrijire a copiilor preșcolari au efecte pozitive asupra participării părinților la piața forței de muncă și aduc beneficii clare pentru atingerea unui nivel mai ridicat de egalitate între femei și bărbați, în scopul formulării unor legături cât mai puternice cu politicile Uniunii în domeniul social.7.Apreciază obiectivul recomandării privind stabilirea unei definiții comune la nivel european a calității în domeniul educației și îngrijirii copiilor preșcolari și recomandă ca flexibilitatea definiției să permită exprimarea condițiilor specifice ale fiecărui stat membru și să ia în considerare climatul afectiv necesar primilor ani din viață.8.Consideră că obiectivele referitoare la integrarea socială a copiilor din medii defavorizate trebuie să fie cuprinse în politici distincte de cele referitoare la educația și îngrijirea copiilor preșcolari în general.9.Recomandă facilitarea schimbului de experiențe și de bune practici între statele membre, în contextul cadrului strategic pentru cooperarea în domeniul educației și formării profesionale, în ceea ce privește sprijinirea sistemelor de înaltă calitate de educație și îngrijire a copiilor preșcolari, precum și implicarea sectorului de afaceri în furnizarea de servicii de înaltă calitate.10.Recomandă sprijinirea la nivel european a studiilor și cercetărilor de specialitate în puericultură și psihologie infantilă, precum și în alte domenii relevante, inclusiv prin programele de cercetare științifică finanțate la nivel european.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 19 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU
București, 19 septembrie 2018.Nr. 56.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x