HOTĂRÂRE nr. 556 din 30 mai 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 12 iunie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 905 14/08/2003
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 1450 12/12/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE INDIRECTA LALEGE 99 26/05/1999 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 137 28/03/2002
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 44 07/03/2001
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 296 30/12/2000 ART. 6
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 251 30/11/2000
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 38 20/04/2000 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 150 14/10/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 99 26/05/1999 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LALEGE 98 26/05/1999 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 37 02/04/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 3 01/02/1999
ANEXA 1REFERIRE INDIRECTA LAOUG 56 23/12/1998
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 137 28/03/2002 CAP. 4
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 905 14/08/2003
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEHG 1450 12/12/2002

pentru aprobarea mandatului privind realizarea strategiei de privatizare a unor societăţi comerciale aflate în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor



În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 4^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Se aprobă mandatul Ministerului Industriei şi Resurselor, prevăzut în anexa nr. 1, privind realizarea strategiei de privatizare a unor societăţi comerciale aflate în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor.(2) Privatizarea societăţilor comerciale cuprinse în programul-oferta de privatizare pe anul 2002 al Ministerului Industriei şi Resurselor, pentru care se acordă mandatul prevăzut la alin. (1), se va face cu consultanţi internationali – bănci de investiţii, în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondială, pentru societăţile comerciale prevăzute în anexa nr. 2, direct de Ministerul Industriei şi Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie, pentru societăţile comerciale prevăzute la poziţiile nr. 1-21 din anexa nr. 3, şi de către societăţile comerciale prevăzute la poziţiile nr. 22 şi 23 din anexa nr. 3.
 + 
Articolul 2Pentru societăţile comerciale prevăzute în anexa nr. 2 strategia specifică de privatizare se va aproba prin hotărâre a Guvernului, pe baza analizei metodelor de privatizare adecvate, elaborate de consultanţi – bănci de investiţii.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministrul industriei şi resurselor,Dan Ioan PopescuMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu
 + 
Anexa 1MANDATprivind realizarea strategiei de privatizare a unorsocietăţi comerciale aflate în portofoliulMinisterului Industriei şi Resurselor1. Pentru realizarea strategiei de privatizare a unor societăţi comerciale aflate în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor, prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la hotărâre, Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie, care exercită în numele Ministerului Industriei şi Resurselor calitatea de instituţie publică implicata, va putea utiliza următoarele metode de privatizare şi atragere de capital privat în economie:a) vânzarea pachetelor de acţiuni prin următoarele metode:– negociere cu selecţie pe bază de oferte tehnice, în conformitate cu legislaţia în vigoare;– negociere pe bază de oferte finale, îmbunătăţite şi irevocabile;– licitaţie publică cu strigare sau licitaţie cu oferta în plic sigilat;b) constituirea de societăţi cu capital mixt;c) majorare de capital social prin aport de capital privat;d) atragerea de capital privat prin majorare de capital social, cu acordarea unui drept de opţiune la cumpărarea unor pachete de acţiuni ale societăţilor comerciale din domeniul utilităţilor;e) transferul cu plata sau cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;f) atragerea de capital privat în investiţii, prin parteneriat public privat, utilizându-se următoarele metode:– construire, operare şi transferare;– construire, deţinere şi operare;g) vânzarea de active;h) alte metode prevăzute de legislaţia în vigoare.2. Metodele de privatizare şi de atragere de capital prezentate la pct. 1 pot fi aplicate individual sau în combinatii ale acestora, în funcţie de condiţiile concrete în care se afla şi funcţionează fiecare societate comercială în momentul privatizării.3. Pentru societăţile comerciale cuprinse în anexa nr. 2 la hotărâre (poziţiile nr. 1, 2 şi 3), la care privatizarea se va face în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondială, cu consultanţi internationali, se mandatează Ministerul Industriei şi Resurselor sa selecteze consultanţii internationali, sa negocieze şi să semneze cu aceştia contractele de consultanţa, inclusiv onorariul cuvenit acestora, care să cuprindă:a) componenta fixa a onorariului, constând în cheltuieli efectuate de consultant în realizarea tuturor actelor şi etapelor necesare pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţii a contractului de consultanţa, inclusiv costuri pentru personalul propriu sau subcontractat, pentru desfăşurarea publicităţii şi a relaţiilor publice de promovare a proiectului de privatizare, precum şi alte cheltuieli;b) componenta variabila a onorariului, reprezentând sumele cuvenite consultantului ca urmare a încheierii contractului de privatizare, exprimată în procente din valoarea totală a tranzacţiei de privatizare, constând în:– preţul încasat pe acţiunile vândute;– alte elemente cuantificabile din contractul de privatizare (investiţii şi majorări de capital social, datorii restante preluate de cumpărător şi alte elemente, după caz).4. Privatizarea Societăţii Naţionale a Petrolului "Petrom" – S.A. se va face în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondială, cu consultanţi internationali, prin oferirea de acţiuni către investitori strategici şi va fi coordonata de o comisie de privatizare numita prin hotărâre a Guvernului.Consultantul care va fi selectat în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării va analiza toate metodele de privatizare aplicabile, inclusiv posibilitatea vânzării unui pachet de 51% din acţiunile Societăţii Naţionale a Petrolului „Petrom” – S.A. Strategia concretă de privatizare va fi stabilită prin hotărâre a Guvernului.Cheltuielile legate de plată componentei fixe a onorariului pentru consultantul internaţional şi a componentei variabile a onorariului, aferentă plăţii din valoarea totală a tranzacţiei de care beneficiază Societatea Naţionala a Petrolului "Petrom" – S.A. (majorări de capital, investiţii etc.), precum şi plata unor firme de avocatura şi cele pentru pregătirea şi realizarea privatizării Societăţii Naţionale a Petrolului "Petrom" – S.A. vor fi suportate, în conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002, de Societatea Naţionala a Petrolului „Petrom” – S.A. şi se vor plati prin Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie.Societatea Naţionala a Petrolului "Petrom" – S.A. garantează şi asigura în totalitate sursele de finanţare a cheltuielilor care cad în sarcina sa şi care se plătesc de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie, conform contractelor încheiate de acesta. În situaţia în care, ca urmare a neasigurarii surselor de finanţare de către Societatea Naţionala a Petrolului "Petrom" – S.A., Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie nu poate efectua plata la termen a sumelor convenite, penalităţile, majorările de întârziere, precum şi celelalte sume datorate conform clauzelor contractuale vor fi suportate de Societatea Naţionala a Petrolului "Petrom" – S.A.Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie pentru acţiunile vândute, vor fi suportate de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie.5. Privatizarea Societăţii Comerciale "Distrigaz Nord" – S.A. şi a Societăţii Comerciale "Distrigaz Sud" – S.A. se va face în cadrul programului PSAL II, cu consultanţi internationali, prin oferirea de acţiuni către investitori strategici şi va fi coordonata de o comisie de privatizare numita prin hotărâre a Guvernului.Consultantul care va fi selectat în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 137/2002 va analiza toate metodele de privatizare aplicabile. Strategia concretă de privatizare va fi stabilită prin hotărâre a Guvernului.Cheltuielile legate de plată componentei fixe a onorariului pentru consultantul internaţional vor fi asigurate din fonduri PHARE, iar cele legate de plată componentei variabile a onorariului, aferentă plăţii din valoarea totală a tranzacţiei de care beneficiază Societatea Comercială "Distrigaz Nord" – S.A. şi Societatea Comercială "Distrigaz Sud" – S.A. (majorări de capital, investiţii etc.), precum şi plata unor firme de avocatura şi cele pentru pregătirea şi realizarea privatizării Societăţii Comerciale "Distrigaz Nord" – S.A. şi a Societăţii Comerciale "Distrigaz Sud" – S.A. vor fi suportate, în conformitate cu prevederile art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002, de Societatea Comercială „Distrigaz Nord” – S.A. şi Societatea Comercială „Distrigaz Sud” – S.A. şi se vor plati prin Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie.Societatea Comercială "Distrigaz Nord" – S.A. şi Societatea Comercială "Distrigaz Sud" – S.A. garantează şi asigura în totalitate sursele de finanţare a cheltuielilor care cad în sarcina sa şi care se plătesc de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie, conform contractelor încheiate de acesta. În situaţia în care, ca urmare a neasigurarii surselor de finanţare de către Societatea Comercială "Distrigaz Nord" – S.A. şi Societatea Comercială "Distrigaz Sud" – S.A., Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie nu poate efectua plata la termen a sumelor convenite, penalităţile, majorările de întârziere, precum şi celelalte sume datorate conform clauzelor contractuale vor fi suportate de Societatea Comercială "Distrigaz Nord" – S.A. şi Societatea Comercială "Distrigaz Sud" – S.A.Cheltuielile legate de plată componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie pentru acţiunile vândute, vor fi suportate de Ministerul Industriei şi Resurselor – Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizării în Industrie.6. Privatizarea Societăţii Comerciale "Electrica" – S.A. se va face astfel:a) filialele: Societatea Comercială "Electrica Dobrogea" – S.A. şi Societatea Comercială "Electrica Banat" – S.A., în cadrul programului PSAL II, cu consultantul internaţional desemnat, BNP Paribas. Consultantul va analiza toate metodele de privatizare aplicabile. Strategia concretă de privatizare va fi stabilită prin hotărâre a Guvernului.Cheltuielile legate de plată componentei fixe a onorariului consultantului vor fi asigurate din fonduri PHARE, iar cele legate de plată componentei variabile a onorariului şi celelalte cheltuieli pentru pregătirea şi realizarea privatizării, de Societatea Comercială "Electrica" – S.A., Societatea Comercială "Electrica Dobrogea" – S.A. şi Societatea Comercială "Electrica Banat" – S.A., proporţional cu sumele încasate efectiv de acestea;b) pentru alte doua filiale ale Societăţii Comerciale "Electrica" – S.A. se va iniţia procesul de privatizare cu consultant internaţional în cadrul unui proiect PHARE care va finanta componenta fixa a onorariului consultantului;c) pentru alte doua filiale ale Societăţii Comerciale "Electrica" – S.A. se va iniţia procesul de privatizare prin metodele de atragere de capital privat în domeniul utilităţilor prevăzute în cap. IV din Legea nr. 137/2002.7. La societăţile comerciale prevăzute în anexa nr. 3 la hotărâre Guvernul nu va păstra acţiunea nominativă de control al statului.8. Pentru societăţile comerciale cuprinse în anexele nr. 2 şi 3 la hotărâre, în vederea realizării modalităţilor de privatizare prevăzute la pct. 1, se va exprima, conform legislaţiei în vigoare, intenţia de privatizare prin publicarea de liste cuprinzând informaţii minime despre societăţile comerciale care se privatizează.9. Ministerul Industriei şi Resurselor va îndeplini orice alte activităţi necesare în scopul realizării strategiei de privatizare a societăţilor comerciale aflate în portofoliul sau, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Anexa 2                                     LISTA                  cuprinzând societăţile comerciale oferite la                privatizare în anul 2002, cuprinse în programul                       PSAL II convenit cu Banca Mondială

       
  Nr. crt. Denumirea societăţii comerciale Procentul din capitalul social deţinut de  Ministerul Industriei şi Resurselor  (%)
  1. Societatea Naţională a Petrolului "Petrom" – S.A. 93,2
  2. Societatea Comercială "Distrigaz Sud" – S.A. 100,0
  3. Societatea Comercială "Distrigaz Nord" – S.A. 100,0
  4. Societatea Comercială "Electrica" – S.A. 100,0
    ▪ Societatea Comercială "Electrica Dobrogea" – S.A.  
    ▪ Societatea Comercială "Electrica Banat" – S.A.  

 + 
Anexa 3                                     LISTA               cuprinzând societăţile comerciale din portofoliul                     Ministerului Industriei şi Resurselor,                      oferite la privatizare în anul 2002

       
  Nr. crt. Denumirea societăţii comerciale Procentul din capitalul social deţinut de  Ministerul Industriei şi Resurselor  (%)
  1. Societatea Comercială "Uzina Mecanică" – S.A. Râmnicu Vâlcea 33,0
  2. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Drăgăşani" – S.A. 100,0
  3. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Băbeni" – S.A. 100,0
  4. Societatea Comercială "Uzina Mecanică Filiaşi" – S.A. 100,0
  5. Societatea Comercială "M.F.A." – S.A. Mizil 100,0
  6. Societatea Comercială "Şantierul Naval Mangalia" – S.A. 100,0
  7. Societatea Comercială "Uzina Mecanică" – S.A. Mârşa 100,0
  8. Societatea Comercială "Rompiro" – S.A. Orăştie 100,0
  9. Societatea Comercială "I.O.R." – S.A. Bucureşti 66,557
  10. Societatea Comercială "Elprof" – S.A. Bucureşti 88,442
  11. Societatea Comercială "Romaero" – S.A. Bucureşti 72,9
  12. Societatea Comercială "Avioane" – S.A. Craiova 91,32
  13. Societatea Comercială "I.A.R." – S.A. Braşov – Ghimbav 62,21
  14. Societatea Comercială "Autobaza de Transport" – S.A. Deva 100,0
  15. Societatea Comercială "Autobaza de Transport" – S.A. Bălan 100,0
  16. Societatea Comercială "Autobaza de Transport" – S.A. Baia de Arieş 100,0
  17. Societatea Comercială "Mecanica Poiana Ruscă" – S.A. 100,0
  18. Societatea Comercială "Mecanica Bălan" – S.A. 100,0
  19. Societatea Comercială "Autoservire Deva" – S.A. 100,0
  20. Societatea Comercială "Horia, Cloşca şi Crişan" – S.A. Abrud 100,0
  21. Societatea Comercială "Plafar" – S.A. 100,0
  22. Societatea Comercială "Hidroelectrica" – S.A. Bucureşti 100,0
    ▪ 21 de hidrocentrale în curs de execuţie, ofertate pentru finalizare şi operare  
  23. Societatea Comercială "Electrica" – S.A. 100,0
    ▪ 2 filiale în cadrul unui proiect PHARE  
    ▪ 2 filiale prin atragere de capital privat conform cap. IV din Legea nr. 137/2002

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x