HOTĂRÂRE nr. 55 din 29 ianuarie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 30 ianuarie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10ABROGAT DEHG 18 04/01/2001
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9ABROGA PEHG 214 10/04/1995
ART. 10COMPLETEAZA PEHG 447 12/08/1997 ANEXA 2
ART. 10COMPLETEAZA PEHG 447 12/08/1997 ANEXA 3
ART. 11MODIFICA PEHG 566 07/09/1998 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 115
ART. 8REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998
ART. 8REFERIRE LAHG 154 24/04/1997
ART. 9ABROGA PEHG 214 10/04/1995
ART. 10REFERIRE LAHG 864 02/12/1998
ART. 10COMPLETEAZA PEHG 447 12/08/1997 ANEXA 2
ART. 10COMPLETEAZA PEHG 447 12/08/1997 ANEXA 3
ART. 11MODIFICA PEHG 566 07/09/1998 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 534 20/05/1999
ActulREFERIT DEORDIN 675 23/06/1999
ActulREFERIT DEORDIN 686 25/06/1999
ART. 3REFERIT DEORDIN 1863 15/12/2004
ART. 10ABROGAT DEHG 18 04/01/2001

privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale de prognoza în subordinea Ministerului Finanţelor



În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Direcţia generală de prognoza se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Finanţelor, prin reorganizarea Comisiei Naţionale de Prognoza, care se desfiinţează.Direcţia generală de prognoza fundamentează şi elaborează studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung, privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a sectoarelor acesteia, necesare fundamentarii strategiei programului de guvernare.
 + 
Articolul 2Direcţia generală de prognoza are următoarele atribuţii principale:1. elaborează prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimeaza potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzător resurselor şi programelor de restructurare şi retehnologizare; estimeaza cheltuielile de capital pentru investiţiile totale în economie şi pentru investiţiile publice, pe destinaţii ale acestora; participa la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea priorităţii proiectelor de investiţii publice;2. elaborează şi utilizează modele economico-matematice pentru proiectia formării şi utilizării produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, a consumului de mărfuri şi servicii; întocmeşte balanţa avutiei naţionale; determina eficienta utilizării factorilor de producţie la nivel macroeconomic; asigura compararea internationala a principalilor indicatori în Sistemul Conturilor Naţionale;3. elaborează prognoze referitoare la resursele de muncă, formarea profesională şi echilibrul pieţei forţei de muncă; întocmeşte studii şi analize privind activităţile cu profil social şi de protecţie socială;4. elaborează prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale; analizează conjunctura economică pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltării economice a României;5. analizează efectele politicilor financiare, monetare, valutare, bugetare asupra economiei reale; efectuează studii privind eficienta utilizării capitalului în economia reală, pe ramuri şi forme de proprietate, şi elaborează prognoze pe baza analizelor efectuate; analizează fluxurile financiare şi influenţa acestora asupra ansamblului economiei; întocmeşte analize privind efectele procesului inflationist asupra echilibrelor financiare, monetare şi valutare;6. elaborează şi editează un buletin de informare în care publică studii, analize, prognoze proprii, precum şi sinteze referitoare la experienţe, orientări şi previziuni pe plan mondial;7. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
 + 
Articolul 3Direcţia generală de prognoza, în colaborare cu direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, împreună cu prefecturile vor asigura pregătirea şi constituirea unor nuclee cu atribuţii privind furnizarea elementelor necesare elaborării prognozelor în profil teritorial, care să fundamenteze strategiile de dezvoltare regionala şi zonala în vederea unei dezvoltări echilibrate pe termen lung.
 + 
Articolul 4Direcţia generală de prognoza este condusă de un director general, numit prin ordin al ministrului finanţelor, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 5Structura organizatorică a Direcţiei generale de prognoza se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor.Numărul maxim de posturi pentru Direcţia generală de prognoza este de 120, dintre care 15 pentru personalul administrativ.În cadrul Direcţiei generale de prognoza se organizează direcţii, servicii şi birouri, prin ordin al ministrului finanţelor.Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile compartimentelor din Direcţia generală de prognoza se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului din Direcţia generală de prognoza se stabilesc prin fişa postului, întocmită în urma evaluării posturilor pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut la alin. 4.
 + 
Articolul 6Direcţia generală de prognoza are în dotare un număr de doua autoturisme.
 + 
Articolul 7Direcţia generală de prognoza are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, latura sud, tronsoanele 5-6, etajele IV şi V.Suprafaţa de 1.380 mp, ocupată de Comisia Naţionala de Prognoza în imobilul prevăzut la alineatul precedent, trece din administrarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului în administrarea Ministerului Finanţelor, pe bază de protocol.
 + 
Articolul 8Personalul angajat în cadrul Comisiei Naţionale de Prognoza se transfera la Direcţia generală de prognoza, prin menţinerea gradelor profesionale şi a treptelor profesionale.Prevederile legale privind regimul de selecţionare, angajare şi avansare a personalului din Ministerul Finanţelor şi din unităţile sale subordonate se aplică în mod corespunzător şi personalului Direcţiei generale de prognoza.Salariul de baza al personalului din Direcţia generală de prognoza va fi corelat cu cel acordat personalului din Ministerul Finanţelor şi din unităţile sale subordonate, ca urmare a aplicării prevederilor Legii nr. 154/1998, cu modificările ulterioare.Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unităţile subordonate acestuia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 154/1997, cu modificările ulterioare, se aplică şi personalului Direcţiei generale de prognoza, prin asimilare cu personalul direcţiilor generale şi direcţiilor din Ministerul Finanţelor. Modalitatea concretă de aplicare se stabileşte şi se aproba prin ordin al ministrului finanţelor.
 + 
Articolul 9Hotărârea Guvernului nr. 214/1995 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognoza, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 10 aprilie 1995, se abroga.
 + 
Articolul 10Hotărârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 18 august 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:1. La anexa nr. 2*) "Unităţi în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor" capitolul I "Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat", după punctul 2 se introduce punctul 3 cu următorul cuprins:"3. Direcţia generală de prognoza 105"2. La anexa nr. 3*) "Mijloacele de transport şi consumul de carburanţi", după numărul curent 5 se introduce numărul curent 6 cu următorul cuprins:

  "Nr. Crt. Unitatea Tipul mijlocului de transport Numărul maxim aprobat (bucăţi) Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul (litri/lună)
  6. Direcţia generală de prognoză      autoturisme 2                   300"                               

 + 
Articolul 11La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pct. 7 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 566/1998 privind instituţiile publice din subordinea Guvernului şi denumirile funcţiilor de conducere utilizate în cadrul acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 342 din 10 septembrie 1998, se elimina.––––Notă *) Anexele nr. 2 şi 3 au fost înlocuite prin Hotărârea Guvernului nr. 864/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 9 decembrie 1998.p. PRIM-MINISTRU,VICTOR BABIUCContrasemnează:–––––p. Ministrul finanţelor,Bujor Bogdan Teodoriu,secretar de statp. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,Simona Marinescu,secretar de stat–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x