HOTĂRÂRE nr. 547 din 4 mai 1970

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL DE MINISTRI
Publicat în: BULETINUL OFICIAL nr. 58 din 5 iunie 1970
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 474 14/07/1999
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 36ABROGA PEHOTARARE 928 28/11/1964
ART. 36ABROGA PARTIAL PEHOTARARE 191 12/04/1963
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 36ABROGA PEHOTARARE 928 28/11/1964
ART. 36ABROGA PARTIAL PEHOTARARE 191 12/04/1963
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 474 14/07/1999

privind organizarea activităţii de proiectare



Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotărăşte: + 
Capitolul IOrganizarea activităţii de proiectare + 
Articolul 1Activitatea de proiectare se desfăşoară în organizaţii de proiectare, după cum urmează:a) institute de cercetare-proiectare tehnologice cu profil de ramura, care elaborează tehnologiile şi studiile tehnico-economice pentru investiţiile importante, precum şi proiectele de execuţie ale lucrărilor de construcţii industriale organic legate de proiectarea tehnologică. Acestea stabilesc datele necesare pentru elaborarea, prin alte organizaţii de proiectare, a proiectelor de execuţie pentru lucrările de construcţii industriale nelegate organic de proiectarea tehnologică;b) institute de proiectare pentru construcţii industriale, care elaborează proiectele de execuţie pentru construcţii industriale, pe baza studiilor tehnico-economice sau a datelor stabilite de institutele de cercetare-proiectare tehnologice;c) institute de cercetare şi proiectare specializate pe genuri de lucrări energetice, cai ferate, drumuri, telecomunicaţii etc., care elaborează studii, studii tehnico-economice şi proiecte de execuţie pentru aceste lucrări, precum şi institute de studii şi proiectare specializate pentru lucrări de irigaţii, îmbunătăţirii funciare, gospodărirea apelor, construcţii agrozootehnice şi alte lucrări cu caracter agricol;d) institute de proiectare pentru sistematizare, locuinţe, construcţii social-culturale şi economie locală, care elaborează studiile tehnico-economice şi proiectele de execuţie din acest domeniu;e) unităţi de proiectare – centre de cercetare-proiectare, sectoare, ateliere, servicii sau birouri de cercetare şi proiectare – care elaborează tehnologiile, studiile tehnico-economice şi proiectele de execuţie pentru investiţiile specifice domeniilor lor de activitate sau de importanţa mai redusă, precum şi adaptarile la teren a proiectelor tip şi a proiectelor existente care se pot refolosi; detaliile de execuţie netipizate se vor elabora prin organizaţiile de construcţii-montaj;f) în afară institutelor şi a unităţilor de proiectare, activitatea de proiectare se poate desfăşura şi în institutele de învăţămînt tehnic superior, care pot elabora lucrări de orice valoare în specialitatea respectiva şi în special tehnologii, pe baza contractelor încheiate cu organizaţiile economice.
 + 
Articolul 2Institutele de cercetare şi proiectare de la articolul 1 literele a)-d) se înfiinţează prin hotărîri ale Consiliului de Miniştri şi funcţionează în subordinea ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti sau unor unităţi cu statut de centrala, care răspund de îndeplinirea sarcinilor de plan în unităţile respective.În cadrul institutelor de proiectare de la articolul 1 literele b) şi d) se pot organiza şi nuclee de cercetare.Unităţile de proiectare de la articolul 1 litera e) se înfiinţează pe baza aprobării conducătorilor ministerelor, celorlalte organe centrale şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care vor stabili în mod diferenţiat profilul lor de activitate. Aceste unităţi vor funcţiona în cadrul ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consilii1or populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, direcţiilor agricole judeţene, unităţilor cu statut de centrala şi al întreprinderilor.
 + 
Articolul 3În institutele de cercetare şi proiectare tehnologice se vor organiza distinct compartimente de cercetare, proiectare tehnologică şi de proiectare pentru construcţii, dimensionate corespunzător volumului de activitate.
 + 
Articolul 4Consiliul Naţional al Cercetării ştiinţifice exercita îndrumarea şi controlul privind orientarea potenţialului tehnic şi ştiinţific spre soluţionarea problemelor de importanţa deosebită ale cercetării şi proiectării tehnologice, utilizarea integrală a capacităţii de cercetare-proiectare şi valorificarea prin proiectare a rezultatelor cercetărilor ştiinţifice în acest domeniu; asigura orientarea organizaţiilor de cercetare şi proiectare pentru extinderea tehnologiilor rezultate din cercetarea proprie, în vederea reducerii importului şi promovării exportului unor astfel de lucrări.Ministerul Construcţiilor Industriale exercita îndrumarea şi controlul activităţii de proiectare a construcţiilor industriale, urmăreşte folosirea integrală a capacităţii de proiectare şi creşterea productivitatii muncii şi, în colaborare cu Ministerul Industriei Materialelor de Construcţii, stabileşte direcţiile de dezvoltare a sistemelor constructive pentru asigurarea eficientei economice sporite şi pentru ridicarea gradului de industrializare a lucrărilor de construcţii-montaj. Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală asigură realizarea aceloraşi sarcini în domeniul sistematizării, construcţiilor de locuinţe, social-culturale, edilitare şi de economie locală.
 + 
Capitolul IIProfilarea organizaţiilor de proiectare + 
Articolul 5Se aprobă lista şi profilul organizaţiilor de cercetare-proiectare şi de proiectare din subordinea ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi a unităţilor economice cu statut de centrala, conform prevederilor din anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărîre.Structura organizatorică a organizaţiilor de proiectare se aproba de comitetele de direcţie ale institutelor sau de organele colective de conducere ale unităţilor cărora le sînt subordonate celelalte organizaţii de proiectare, pe baza Normelor generale privind stabilirea structurii organizatorice a unităţilor de proiectare, prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 6Organizaţiile de proiectare sînt obligate sa încheie contracte şi sa elaboreze documentaţii tehnico-economice pentru toate lucrările din profilul lor, indiferent de beneficiarul investiţiei, organizindu-şi corespunzător activitatea.
 + 
Articolul 7Proiectarea obiectivelor importante de investiţii se efectuează prin colective de proiectare conduse de şefi de proiect. Pentru investiţiile de importanţa deosebită, şeful de proiect se numeşte prin hotărîre a Consiliului de Miniştri iar pentru celelalte obiective de investiţii, în funcţie de importanţa lor, şefii de proiecte se numesc prin ordin al ministrului sau prin dispoziţie a conducătorului organizaţiei de proiectare.După începerea execuţiei lucrărilor de baza, organizaţiile de proiectare vor stabili numărul necesar de proiectanţi care îşi vor desfăşura activitatea la locul de realizare a obiectivului de investiţii, asigurind astfel o buna coordonare între proiectare şi execuţie, urmărirea respectării prevederilor proiectului, efectuarea probelor tehnologice, punerea în funcţiune a capacităţilor şi realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi pentru investiţiile de importanţa deosebită, aceste sarcini vor fi îndeplinite de şeful de proiect împreună cu principalii proiectanţi, care îşi vor desfăşura activitatea, în principal, pe şantier.
 + 
Articolul 8şeful de proiect şi colectivul de proiectanţi răspund de proiectul elaborat, valorificarea în proiectare a rezultatelor cercetării, promovarea celor mai moderne tehnologii, reducerea la minim a importurilor de proiecte, stabilirea corecta a valorii de investiţii şi de construcţii-montaj, reducerea cheltuielilor materiale la obiectivul proiectat şi stabilirea corecta a nivelului indicatorilor tehnico-economici. Împreună cu beneficiarul investiţiei, şeful de proiect şi colectivul de proiectanţi asigura controlul calităţii lucrărilor pe santiere şi răspund de realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi.Consiliul Naţional al Cercetării ştiinţifice, Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru economia şi Administraţia Locală, cu consultarea ministerelor interesate, vor revizui în termen de 60 de zile Regulamentul privind răspunderile în proiectare, urmărind în principal ca proiectantii sa răspundă individual de soluţiile tehnice adoptate, de calculele efectuate şi de respectarea prescripţiilor tehnice în vigoare.
 + 
Articolul 9Aprecierea calităţii documentaţiilor tehnico-economice pentru investiţii şi a studiilor de fundamentare a acestora se face atît după predarea proiectelor, cît şi după executarea completa a lucrărilor şi realizarea indicatorilor tehnico-economici aprobaţi, cu următoarele calificative: excepţional, foarte bine şi bine.Pentru stabilirea calificativelor de calitate se vor analiza în principal elementele şi indicatorii prevăzuţi în anexa nr. 3.Criteriile de apreciere a calităţii pot fi extinse sau restrînse în funcţie de natura, complexitatea şi specificul lucrărilor care fac obiectul documentaţiei tehnico-economice elaborate, cu aprobarea titularului de investiţii.Calificativele de calitate se acordă de comisia de recepţie la receptionarea definitivă a investiţiei şi confirmarea realizării indicatorilor tehnico-economici aprobaţi.
 + 
Articolul 10Pentru asigurarea unei calităţi de înalt nivel documentaţiilor tehnico-economice, în cadrul institutelor de proiectare se vor organiza consilii tehnico-economice formate din cadre cu înaltă pregătire şi experienta. Preşedinte al consiliului tehnico-economic este directorul organizaţiei de proiectare sau, în lipsa acestuia, directorul tehnic care îi tine locul.La unităţile de proiectare prevăzute la articolul 1 litera e) se vor constitui comisii de specialişti, conduse de şeful unităţii.Consiliile tehnico-economice îndrumă şi răspund de modul cum se reflecta în proiecte soluţiile tehnice, tehnologice şi functionale cele mai avantajoase şi vor controla în principal următoarele:a) realizarea indicatorilor tehnico-economici la un nivel corespunzător celor mai bune rezultate obţinute în ţara sau pe plan mondial;b) reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibil şi energie;c) creşterea gradului de utilizare a proiectelor tip, directive şi refolosibile, precum şi a gradului de industrializare şi mecanizare a execuţiei lucrărilor de construcţii-montaj;d) nivelul tehnic al maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor;e) creşterea gradului de utilizare a terenului pentru construcţii şi folosirea categoriilor de terenuri slab productive;f) reducerea valorii investiţiilor, a volumului lucrărilor de construcţii în totalul investiţiilor şi economisirea materialelor deficitare pentru construcţii şi instalaţii;g) realizarea calităţii produselor şi lucrărilor la nivelul celor mai bune rezultate obţinute în ţara şi străinătate.
 + 
Articolul 11Ministerele şi celelalte organe centrale care au în subordine organizaţii de proiectare vor putea completa profilul acestora cu următoarele activităţi specifice: prospectarea pieţei externe, elaborarea de studii şi proiecte; precum şi prestări de servicii inginereşti în cadrul activităţii de export; în acest scop, organizaţiile de proiectare vor colabora cu unităţile de comerţ exterior.
 + 
Articolul 12Organizaţiile de proiectare sînt obligate sa adopte tehnologiile existente în ţara sau cele rezultate din activitatea proprie de cercetare, astfel încît să se reducă la strictul necesar importul de licenţe, documentaţii tehnice, precum şi asistenţa tehnica pentru asimilarea şi însuşirea de procese tehnologice. Conducerile ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, precum şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care au în subordine organizaţii de proiectare, vor urmări respectarea stricta a acestor prevederi.
 + 
Articolul 13Documentaţiile tehnice pentru lucrările de locuinţe şi anexe necesare beneficiarilor particulari se pot elabora de organizaţiile de proiectare şi de întreprinderile de stat sau organizaţiile cooperatiste care executa lucrări de reparaţii şi intretineri de imobile; aceste documentaţii pot fi elaborate şi de tehnicieni cu calificare superioară autorizaţi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
 + 
Capitolul IIIActivitatea de tipizare + 
Articolul 14Proiectele tip şi directive pentru obiecte, tronsoane, secţiuni, elemente şi detalii se elaborează după cum urmează:a) de institutele de proiectare specializate în elaborarea de proiecte tip pentru lucrările comune la mai multe ramuri, subramuri sau sectoare ale economiei naţionale, conform profilului aprobat;b) de institutele de cercetare-proiectare tehnologică şi de institutele de cercetare-proiectare specializate pe genuri de lucrări pentru construcţiile industriale legate organic de proiectarea tehnologică, precum şi pentru alte lucrări din profilul lor de activitate.
 + 
Articolul 15Programul de elaborare a proiectelor tip şi directive pentru obiecte întregi, secţiuni sau elemente, precum şi a detaliilor tip în construcţii, instalaţii şi montaj, atît republicane cît şi departamentale, se stabileşte prin planul anual de tipizare.Planul anual de tipizare se întocmeşte şi se aproba de:a) Ministerul Construcţiilor Industriale – pentru proiectele tip şi directive necesare realizării construcţiilor industriale, pe baza propunerilor primite de la ministere şi celelalte organe centrale;b) Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală – pentru proiectele tip şi directive necesare realizării construcţiilor de locuinţe, social-culturale, de gospodărie comunală şi industrie locală, pe baza propunerilor primite de la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi de la ministerele şi celelalte organe centrale interesate;c) Ministerul Agriculturii şi Silviculturii – pentru proiectele tip şi directive necesare realizării lucrărilor din domeniul sau de activitate.Metodologia de planificare, modul de elaborare, avizare şi aprobare, organizarea multiplicării şi difuzării proiectelor tip şi directive, sistemul de evidenta şi codificare a documentaţiilor existente, precum şi modul de raportare şi urmărire a gradului de utilizare a proiectelor tip, directive şi nefolosibile se vor stabili prin regulamentul ce se va elabora şi aproba în comun de Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, în termen de 60 de zile de la data prezentei hotărîri.
 + 
Articolul 16Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, împreună cu ministerele şi celelalte organe centrale şi locale interesate, vor lua măsuri pentru intensificarea activităţii de elaborare a proiectelor, secţiunilor şi detaliilor tip şi directive, precum şi pentru sporirea gradului de utilizare a acestora şi a proiectelor existente, astfel încît în anul 1972 să se atinga în medie pe sectoare cel puţin nivelurile prevăzute în anexa nr. 4.În planurile anuale de stat şi în planurile de perspectiva se vor prevedea nivelurile minime de utilizare a proiectelor-tip, directive şi refolosibile.
 + 
Articolul 17La elaborarea documentaţiilor tehnico-economice, organizaţiile de proiectare sînt obligate sa folosească proiecte-tip şi directive.În acest scop, la elaborarea studiilor tehnico-economice, organizaţiile de proiectare vor stabili obiectele şi părţile de obiecte la care se vor folosi proiecte tip, directive şi refolosibile.În cazul în care pentru anumite obiective de investiţii, obiecte şi părţi de obiecte exista proiecte elaborate anterior pentru alte investiţii, reproiectarea se va admite numai în cazul în care aceasta se justifica şi din punct de vedere economic.
 + 
Articolul 18Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini va continua şi perfectiona centralizarea şi îndrumarea metodologică a întocmirii evidentei proiectelor de maşini, utilaje, părţi de utilaje şi aparataje diverse elaborate în ţara. Metodologia de întocmire a acestei evidente va fi elaborata şi difuzată de Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini în termen de 30 de zile de la data prezentei hotărîri.Refolosirea în proiectare a documentaţiilor tehnice existente pentru maşini, utilaje, părţi de utilaje şi aparataje diverse cuprinse în evidentele centralizatoare întocmite sub îndrumarea Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini este obligatorie; reproiectarea acestora se va putea face numai în cazul în care proiectele existente nu sînt de nivel tehnic corespunzător sau cînd se justifica economic introducerea anumitor modificări, asigurind pe aceasta cale modernizarea şi perfecţionarea lor, corespunzător dezvoltării ştiinţei şi tehnicii.
 + 
Capitolul IVPlanificarea activităţii de proiectare + 
Articolul 19Activitatea de proiectare se desfăşoară pe baza planurilor de proiectare. Planul de proiectare cuprinde totalitatea sarcinilor ce revin organizaţiilor de proiectare cu privire la elaborarea documentaţiilor tehnico-economice pentru investiţii şi a celorlalte lucrări de proiectare, în vederea asigurării din timp a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de execuţie, corelat cu termenele de începere a execuţiei lucrărilor şi cu termenele de punere în funcţiune a obiectivelor de investiţii.Planul de proiectare de perspectiva şi anual cuprinde următorii indicatori obligatorii:a) planul fizic – lista lucrărilor de proiectare – în care se înscriu: titlul şi valoarea de investiţie a lucrărilor, beneficiarii; fazele de proiectare şi termenele de predare, care vor fi stabilite în concordanta cu graficele coordonatoare – respectiv graficele de eşalonare a investiţiilor întocmite prin grija titularilor. În plan fizic se vor înscrie în mod obligatoriu lucrările de proiectare cuprinse în planul de tipizare prevăzut la articolul 15. Planul fizic poate cuprinde şi poziţii globale ce se nominalizeaza pe parcurs prin contracte;b) volumul de producţie;c) fondul de salarii anual;d) productivitatea muncii, stabilită în unităţi fizice pe proiectant sau în valori de investiţii echivalente pe proiectant, pe baza căreia se determina capacitatea de proiectare;e) gradul de utilizare a proiectelor-tip, directive şi de refolosire a proiectelor existente.Planul de proiectare anual se defalca pe trimestre de organizaţiile de proiectare; planurile trimestriale se aproba de comitetele de direcţie pentru institutele de proiectare prevăzute la articolul 1 literele a-d, respectiv de conducerile organelor în subordinea cărora funcţionează unităţile de proiectare prevăzute la articolul 1 litera e), cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea trimestrului.
 + 
Articolul 20Ministerul Construcţiilor Industriale, Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, Consiliul Naţional al Cercetării ştiinţifice, Ministerul Muncii, Comitetul de Stat al Planificarii împreună cu ministerele interesate vor elabora pînă la 30 septembrie 1970 o metodologie unitară pentru stabilirea productivitatii muncii, capacităţii de proiectare, volumului de producţie şi a fondului de salarii, care să reflecte real eforturile în activitatea de proiectare şi gradul de refolosire a proiectelor tip şi directive şi a proiectelor existente care se pot refolosi.
 + 
Articolul 21Ministerele, celelalte organe centrale şi cele locale care au în subordine organizaţii de proiectare vor lua măsuri ca la stabilirea numărului de salariaţi şi de proiectanţi din aceste organizaţii să se ţină seama de sarcinile de proiectare pentru anul de plan şi de productivitatea muncii, corelate cu gradul de utilizare a proiectelor-tip, directive şi refolosibile.
 + 
Articolul 22Ministerele, celelalte organe centrale şi cele locale care au în subordine organizaţii de proiectare vor lua măsuri pentru extinderea muncii în acord global cu plata pe lucrare; proiectantii vor primi pe parcursul elaborării documentaţiei o parte din valoarea acordului, urmînd ca o cota de 10% să fie consemnată la C.E.C. şi să fie acordată după intrarea în funcţiune şi realizarea indicatorilor tehnico-economici prevăzuţi în proiectul pentru lucrarea respectiva.
 + 
Articolul 23În scopul asigurării unei eficiente sporite a investiţiilor prin adoptarea în construcţii a celor mai adecvate soluţii tehnico-economice, organizaţiile de proiectare şi organizaţiile de cercetare şi proiectare vor elabora indici tehnico-economici pentru construcţii; elaborarea acestora se va face sub forma de indici tehnico-economici plafon şi indici tehnico-economici orientativi, pe baza planurilor anuale stabilite de Ministerul Construcţiilor Industriale, respectiv de Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, cu consultarea organelor interesate.Pentru categoriile de obiecte cu caracter industrial comune mai multor ramuri sau sectoare ale economiei naţionale, indicii tehnico-economici plafon se aproba de Ministerul Construcţiilor Industriale, iar cei pentru construcţiile de locuinţe, social-culturale, gospodărie comunală şi industria locală – de Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală; pentru categoriile de obiecte specifice unor ramuri şi subramuri ale economiei naţionale indicii se aproba – pe baza avizului Ministerului Construcţiilor Industriale, respectiv Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală – de ministerele şi celelalte organe centrale care au în subordine organizaţiile de proiectare elaboratoare.Indicii tehnico-economici plafon sînt obligatorii în activitatea de planificare, proiectare şi la evaluarea lucrărilor de construcţii.Indicii tehnico-economici orientativi se selectioneaza din proiectele reprezentative şi servesc la documentarea organelor care lucrează în activitatea de construcţii.Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală vor publică periodic indicii tehnico-economici elaborati.
 + 
Capitolul VDecontarea lucrărilor de proiectare + 
Articolul 24Documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii şi reparaţii capitale, precum şi pentru proiectele de sistematizare se decontează pe bază de tarife, stabilite, după caz, pe unitatea de folosinţă, pe unitatea de produs, alţi parametrii caracteristici sau, cînd aceasta nu este posibil, pe bază de tarife procentuale aplicate la valoarea lucrărilor de investiţii sau la valoarea lucrărilor de construcţii-montaj.Studiile de toate categoriile, precum şi lucrările de proiectare la care nu se pot stabili tarife în funcţie de unitatea de folosinţă, de produs, de valoare sau de alt parametru caracteristic se decontează pe bază de tarife globale stabilite de organizaţia de proiectare împreună cu titularul sau beneficiarul lucrării în funcţie de specificul, volumul şi complexitatea lucrărilor.Asistenţa tehnica prestată în afară controlului aplicării proiectelor pe şantier, se decontează pe bază de tarife orare aplicate la timpul efectiv prestat.
 + 
Articolul 25Ministerele şi celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care au în subordine institute de proiectare, vor elabora şi aproba tarife de decontare a lucrărilor de proiectare, ţinînd seama de cheltuielile medii efectiv realizate la lucrări similare, la care se adauga un beneficiu de 6%; tarifele vor fi astfel stabilite încît, prin aplicarea lor, costul lucrărilor de proiectare să fie sub nivelul realizat pînă în prezent la lucrări similare; aplicarea tarifelor de decontare se va face cu începere de la 1 mai 1970.Se autorizeaza Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor sa adapteze indicatorii de plan şi financiari corespunzatori influentelor ce rezultă din introducerea tarifelor de decontare, pe baza justificarilor prezentate de ministere şi celelalte organe centrale şi locale.
 + 
Articolul 26Coordonarea elaborării şi aprobării tarifelor de decontare în proiectare şi aprobarea acestora se va face de către:a) ministerele şi celelalte organe centrale – pentru lucrările de cercetare-proiectare din ramura, subramura sau domeniul lor de activitate;b) Ministerul Construcţiilor Industriale – pentru lucrările de construcţii industriale nelegate de proiectarea tehnologică;c) Ministerul Agriculturii şi Silviculturii – pentru lucrările privind organizarea teritoriului, dezvoltarea, organizarea, profilarea şi specializarea producţiei agricole, construcţii agrozootehnice, îmbunătăţiri funciare, lucrări hidrotehnice specifice, precum şi studii şi lucrări de teren, topografice, geologice, hidrologice şi pedologice;d) Ministerul Transporturilor – pentru drumuri publice şi cai ferate, inclusiv lucrările de arta, clădirile, construcţiile şi instalaţiile aferente, precum şi pentru telecomunicaţii feroviare;e) Ministerul Energiei Electrice – pentru lucrările cu caracter hidroenergetic, termoenergetic, electroenergetic şi de termoficare;f) Ministerul Industriei Miniere şi Geologiei – pentru lucrările specifice de geologie, geotehnie, hidrogeologie, geofizica şi alte lucrări asemănătoare şi împreună cu Ministerul Petrolului – pentru lucrările din profilul sau de activitate;g) Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini – pentru utilajele tehnologice din profilul sau de activitate necesare investiţiilor;h) Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală – pentru construcţiile de locuinţe, clădiri social-culturale şi proiecte de sistematizare, construcţiile edilitare, de gospodărie comunală şi industrie locală.Tarifele stabilite de organele prevăzute la literele a)-h) sînt obligatorii pentru toate organizaţiile de proiectare la elaborarea aceluiaşi cu de lucrări, indiferent de subordonarea acestora.Pentru organizaţiile de proiectare din subordinea comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, coordonarea elaborării tarifelor se face de Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, iar aprobarea se da de comitetul executiv respectiv.
 + 
Articolul 27Centrele, sectoarele, atelierele, serviciile şi birourile de proiectare din cadrul ministerelor, celorlalte organe centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, unităţilor economice cu statut de centrala şi întreprinderilor vor deconta lucrările de proiectare pe baza tarifelor aprobate institutelor de Proiectare.Pentru lucrările de proiectare la care nu pot fi aplicate tarifele aprobate institutelor de proiectare, tarifele de decontare a lucrărilor respective se vor aproba de către organele centrale şi locale în subordinea cărora se afla aceste organizaţii.
 + 
Articolul 28Decontarea lucrărilor de proiectare pentru investiţii şi reparaţii capitale, elaborate de organizaţiile de proiectare bugetare, se face pe baza tarifelor aprobate, conform articolului 24, sumele încasate urmînd a se vira ca venit la buget. Celelalte lucrări de proiectare elaborate de către organizaţiile de proiectare bugetare nu se decontează. De asemenea nu se decontează lucrările de proiectare elaborate de organizaţiile de proiectare ale Ministerului Forţelor Armate, Consiliului Securităţii Statului şi Ministerului Afacerilor Interne.
 + 
Capitolul VITrecerea unei părţi din activitatea de proiectare la unităţile economice cu statut de centrala şi întreprinderi + 
Articolul 29Unităţile economice cu statut de centrala şi întreprinderile industriale vor prelua treptat, pe măsura organizării unităţilor proprii de proiectare, elaborarea de documentaţii pentru investiţiile specifice activităţii lor; pînă la sfîrşitul semestrului I/1971, vor prelua elaborarea de documentaţii pentru investiţiile din competenţa lor de aprobare şi, în special, pentru lucrările de dezvoltări, eliminari de locuri inguste, reutilari, reparaţii capitale etc. De asemenea, vor prelua proiecte şi detalii de execuţie pentru investiţii, pe baza acordului cu proiectantul general.
 + 
Articolul 30Ministerele, celelalte organe centrale şi consiliile populare judeţene şi ai municipiului Bucureşti vor lua măsuri ca trusturile şi întreprinderile de construcţii-montaj din subordine sa elaboreze cu forte proprii, încă din anul 1970, un volum cît mai mare de proiecte şi detalii de execuţie pentru lucrările de construcţii şi instalaţii industriale, precum şi adaptarea la teren a proiectelor tip şi a proiectelor existente care se refolosesc, urmînd ca în anul 1971 sa preia în întregime elaborarea detaliilor de execuţie. Unităţile de proiectare ale acestor organizaţii de construcţii vor elabora şi tehnologiile de execuţie a lucrărilor de construcţii-montaj pe care le executa.Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală împreună cu ministerele şi celelalte organe centrale interesate vor elabora în termen de 45 de zile precizări cu privire la conţinutul detaliilor de execuţie.
 + 
Articolul 31Ministerul Construcţiilor Industriale va lua măsuri pentru dezvoltarea institutului de proiectare din subordinea sa pentru a prelua elaborarea proiectelor de execuţie pentru construcţiile şi instalaţiile care nu sînt legate organic de proiectarea tehnologică.În acest scop, va stabili împreună cu ministerele care au în subordine institute de cercetare-proiectare tehnologică cu profil de ramura măsurile necesare astfel încît, pînă la şi decembrie 1970, să se preia pe bază de protocol, de la acestea, personalul de proiectare pentru lucrările de construcţii şi instalaţii aferent sarcinilor respective, cu indicatorii de plan şi financiari corespunzatori.În acelaşi scop, Ministerul Construcţiilor Industriale va prezenta Consiliului de Miniştri – pînă la 30 octombrie 1970 – propuneri privind organizarea activităţii proprii de elaborare a proiectelor tip şi directive, precum şi a proiectelor pentru construcţii industriale, astfel încît să se asigure realizarea sarcinilor de plan în perioada 1971-1975.
 + 
Articolul 32Comitetul de stat pentru Economia şi Administraţia Locală va dezvolta Institutul de proiectare a construcţiilor şi instalaţiilor de gospodărie comunală (IPGC), din subordinea sa, prin preluarea activităţii de proiectare a lucrărilor de alimentari cu apa şi canalizari necesare centrelor populate urbane şi celorlalte ramuri ale economiei naţionale, cu excepţia agriculturii, de la Institutul de studii şi proiectari pentru îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor (ISPIFGA), din subordinea Ministerului Agriculturii şi Silviculturii. În acest scop, va fi transferat de la ISPIFGA la IPGC personalul de proiectare şi studii de teren cu mijloacele materiale respective, împreună cu sarcinile din planul de proiectare pe anul 1970, pe bază de protocol.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 33Personalul de proiectare devenit disponibil ca urmare a acţiunii de imbunatatire a organizării activităţii de proiectare (anexa nr. 5*) va fi repartizat de ministere şi celelalte organe centrale la organizaţiile de proiectare de pe teritoriu.Ministerele şi celelalte organe centrale vor stabili, în termen de 30 de zile, în cadrul numărului prevăzut în anexa nr. 5, lista nominală a arhitectilor şi a celorlalţi proiectanţi şi, împreună cu Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală, cor face repartizarea lor pe judeţe, acoperind cu prioritate nevoile consiliilor populare.___________Notă *) Anexa se comunică prin grija Secretariatului General al Consiliului de Miniştri.
 + 
Articolul 34Ministerul Construcţiilor Industriale, Consiliul Naţional al Cercetării ştiinţifice, Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală şi Ministerul Industriei Construcţiilor de maşini vor elabora, cu avizul Ministerului Muncii, în termen de 90 de zile de la data prezentei hotărîri, pe baza metodologiei generale în vigoare, metodologia de organizare şi normare a muncii din activitatea de proiectare şi din institutele mixte.Ministerele, celelalte organe centrale şi locale care au în subordine organizaţii de proiectare vor asigura, pe baza metodologiei de mai sus, elaborarea de norme de muncă pe unităţi fizice (apartamente, kilometri de drum, de cai ferate, hectar irigat etc.) care să reflecte cît mai real eforturile de proiectare. Sarcinile privind elaborarea acestor norme de muncă vor fi înscrise în planurile anuale de normare.
 + 
Articolul 35Pentru proiectarea unor lucrări importante de construcţii, arhitectura şi sistematizare, precum şi pentru elaborarea unor proiecte tip şi directive cu mare aplicabilitate, se pot organiza concursuri cu premii, pe baza regulamentului ce se va elabora şi aproba de către Ministerul Construcţiilor Industriale şi Comitetul de stat pentru Economia şi Administraţia Locală.
 + 
Articolul 36Pe data aprobării prezentei hotărîri se abroga:Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 966/1957 privind aprobarea Regulamentului proiectării tip în construcţii;Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 387/1958 privind modul de elaborare a indicilor tehnico-economici în sectorul de construcţii;Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 928/1964 privind tarifele pentru lucrările de proiectare elaborate de institutele de proiectare şi direcţiile de sistematizare, arhitectura şi proiectare a construcţiilor, pe măsura introducerii noilor tarife de decontare;– dispoziţiile contrare cuprinse în Hotărîrea Consiliului de Miniştri nr. 191/1963 privind organizarea şi profilarea activităţii de proiectare, precum şi unele măsuri pentru mărirea capacităţii de lucru a organizaţiilor de proiectare şi îmbunătăţirea activităţii acestora, astfel cum a fost modificată ulterior;– orice alte dispoziţii contrare prezentei hotărîri.p. Preşedintele Consiliului de Miniştri,ILIE VERDETBucureşti, 4 mai 1970.Nr. 547.
 + 
Anexa 1                                 PROFILUL organizaţiilor de cercetare-proiectare tehnologică şi proiectare

  Nr. crt. Denumirea şi subordonarea unităţii Profilul
  0 1 2
  I. Ministerul Energiei Electrice
  1. Institutul de studii şi proiectări hidroenergetice, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Detalii de sistematizare a zonelor industriale; – elaborarea studiilor privind valorificarea potenţialului hidroenergetic al Republicii Socialiste România; – Documentaţii tehnice, amenajarea de complexe hidrotehnice şi centrale hidroelectrice; – documentaţii tehnice pentru obiecte din profil, necesare altor organizaţii de proiectare; – elaborarea documentaţiilor tehnice pentru barajele înalte de peste 20 m, necesare tuturor ramurilor economiei naţionale; – căi navigabile şi ecluze de navigaţie – ridicări topografice şi geodezice; – execuţia, prin şantiere de prospecţiuni, a studiilor de teren geologice, geotehnice, hidrogeologice, legături de foraje, minerit, încercări speciale etc., necesare activităţii proprii şi altor beneficiari; – studii hidrometrice şi hidrologice; – cercetări de laborator specifice; – studii, cercetări, proiecte specifice pentru export; – studii tehnico-economice şi proiecte pentru utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere; – proiecte tip.
  2. Institutul de studii şi proiectări energetice, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Detalii de sistematizare a zonelor industriale; – elaborarea studiilor pentru dezvoltarea sistemului electroenergetic şi de termoficare, industrială şi urbană din programul de dezvoltare a economiei naţionale şi pentru export, precum şi a cercetărilor necesare îmbunătăţirii continue a activităţilor proprii de proiectare în domeniile menţionate; – elaborarea integrală şi în mod complet, la toate fazele de studii şi proiectare, a documentaţiilor tehnice şi economice pentru centrale termoelectrice, centrale nuclearoelectrice, centrale electrice de termoficare, centrale industriale, centrale termice, staţii electrice de transformare şi conexiuni, linii electrice de transport şi distribuţie şi reţele de termoficare industriale şi orăşeneşti, din programul de dezvoltare a economiei naţionale şi pentru export; – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor tehnice pentru utilajele tehnologice specifice obiectivelor cu caracter energetic, auxiliare şi de întreţinere, necesare lucrărilor care se încadrează în profilul institutului; – studii şi cercetări de optimizare, pentru folosirea energiei (energie primară, energie electrică, căldură); – elaborarea de metodologii, algoritme şi programe în domeniul calculelor tehnico-ştiinţifice, necesare proiectării şi de gestiune departamentală; – asigurarea concepţiei unitare în domeniul dotării cu sisteme de calcul şi perfecţionarea sistemelor informaţionale din cadrul M.E.E.; – proiecte directive şi proiecte tip.
  II. Ministerul Industriei Miniere şi Geologiei
  1. Institutul de proiectări miniere Bucureşti, în subordinea ministerului. – Documentaţii tehnice complexe pentru industria minieră (cărbuni, sare, minereuri feroase, neferoase, nemetalifere, aurifere, metale rare), metalurgia minereurilor neferoase şi metale rare; – documentaţii tehnice pentru instalaţiile de transport pe cablu; – studii tehnico-economice complexe şi proiecte pentru utilaje specifice, auxiliare şi de întreţinere; – proiecte tip; – documentaţii tehnice pentru tratare ape reziduale; – documentaţii de specialitate pentru proiecte complexe ale altor organizaţii; – întocmirea de studii de teren (geotehnice, hidrogeologice şi topografice).
  2. Institutul de cercetări şi proiectări miniere pentru huilă Petroşani, în subordinea Centralei cărbunelui Petroşani. – Cercetări privind exploatarea şi prepararea huilei; – elaborarea de documentaţii tehnice pentru unităţile producătoare de huilă; asimilări şi modernizări de utilaje miniere.
  3. Institutul de proiectări şi cercetări miniere pentru lignit Craiova, în subordinea Combinatului cărbunelui Tîrgu Jiu. – Cercetări privind exploatarea lignitului în subteran şi cariere; – elaborarea de documentaţii tehnico-economice pentru unităţile centralelor cărbunelui din Tîrgu Jiu Oradea şi Ploieşti; – cercetări şi proiectări pentru utilaje de carieră şi miniere pentru lignit.
  4. Centrul de cercetări şi proiectări pentru minereuri şi metale neferoase Deva, în subordinea Centralei minereuri neferoase Deva. – Cercetări privind exploatarea şi prepararea minereurilor neferoase şi auroargentifere; elaborarea de documentaţii tehnico-economice privind dezvoltarea unităţilor Centralei Deva.
  5. Centrul de cercetări şi proiectări pentru minereuri de fier şi substanţe nemetalifere Cluj, în subordinea Centralei minelor de fier şi substanţe nemetalifere Cluj. – Cercetări privind exploatarea şi prepararea minereurilor de fier şi nemetalifere; – elaborarea de documentaţii tehnico-economice privind dezvoltarea unităţilor centralei; – cercetări şi proiectări pentru utilaje de preparare a substanţelor nemetalifere
  6. Institutul de cercetări şi proiectări miniere pentru industria minereurilor neferoase şi rare Baia Mare, în subordinea Centralei minereurilor şi metale neferoase Baia Mare – Cercetări privind exploatarea şi prepararea minereurilor neferoase, din cadrul Combinatului minier Baia Mare; – elaborarea de documentaţii tehnico-economice pentru preparare; – cercetări şi proiectări pentru modernizarea utilajelor de preparare a minereurilor neferoase.
  III. Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini
  1. Institutul de proiectări pentru uzine şi instalaţii din industria construcţiilor de maşini (IPCM) Bucureşti, cu filială la Braşov, în subordinea ministerului. – Elaborarea în mod complex a proiectelor tehnologice, a utilajelor şi instalaţiilor netipizate, inclusiv a construcţiilor industriale pentru investiţiile din industria constructoare de maşini; – elaborarea de studii şi proiecte pentru export de secţii şi uzine în specificul industriei construcţiilor de maşini; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările ce se încadrează în profilul institutului.
  2. Institutul de cercetări şi proiectări de automatizări şi proiectări de uzine şi instalaţii pentru industria electrotehnică (IPA) Bucureşti, în subordinea ministerului. – Cercetări şi proiectări în domeniul automatizării proceselor tehnologice, maşinilor şi agregatelor din toate ramurile economiei, precum şi elaborarea în mod complex a proiectelor tehnologice, a utilajelor, instalaţiilor netipizate, inclusiv a construcţiilor industriale pentru investiţiile din industria electrotehnică şi electronică; – elaborarea de studii şi proiecte pentru export în specificul industriei electrotehnice; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările ce se încadrează în profilul institutului;
  IV. Ministerul Construcţiilor Industriale
  1. Institutul de proiectare pentru construcţii, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Proiectarea şi tipizarea de clădiri din construcţii industriale; – proiecte tip şi directive pentru construcţii industriale; – proiecte tip şi directive pentru tehnologii de execuţie şi de mijloace pentru mecanizarea lucrărilor; – proiecte tip şi directive pentru organizarea de şantiere; – documentaţii pentru lucrări experimentale şi demonstrative; – documentaţii de proiecte pentru investiţii ale Ministerului Construcţiilor Industriale; – documentaţii pentru organizarea marilor şantiere la care Ministerul Construcţiilor Industriale este executant; – studii şi cercetări legate de activitatea de proiectare şi tipizare a construcţiilor industriale; – proiecte pentru unele lucrări pe care ministerul le execută peste graniţă.
  V. Ministerul Industriei Materialelor de Construcţii
  1. Institutul de proiectare tehnologică pentru industria materialelor de construcţii, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea în mod complex de studii tehnico-economice şi proiecte tehnice de execuţie pentru tehnologii specifice industriei materialelor de construcţii – elaborarea de detalii de sistematizare a zonelor industriale pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea în mod complex de documentaţii tehnice pentru lucrările din industria materialelor de construcţii; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, de documentaţii tehnice pentru obiectele din industria materialelor de construcţii, necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare; – elaborarea în mod complex de documentaţii tehnice pentru export de fabrici de materiale de construcţii şi întocmirea ofertelor necesare; – elaborarea de proiecte tip şi refolosibile pentru lucrări din industria materialelor de construcţii; – cercetări privind perfecţionarea procedeelor lor tehnologice, în scopul folosirii lor la viitoarele proiecte, pe baza urmăririi comportării în exploatare a tehnologiilor aplicate; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrări din industria materialelor de construcţii;
  VI. Ministerul Industriei Lemnului
  1. Institutul de cercetare şi proiectare tehnologică pentru industria lemnului, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Cercetări şi proiectări în domeniul exploatărilor şi transporturilor forestiere, prelucrări mecanice a lemnului şi fabricării produselor şi semifabricatelor din lemn;  – detalii de sistematizare a zonelor industriale pentru care ministerul este coordonator; – studii de perspectivă, profil şi amplasament pentru ramura industrială respectivă; – procese tehnologice şi documentaţii tehnice complexe pentru lucrările de investiţii din industria lemnului, indiferent de beneficiarul investiţiei; – documentaţii tehnice, în toate fazele, pentru valorificarea subproduselor şi pentru epurarea în treapta fizico-mecanică a apelor reziduale; – documentaţii pentru contractări de investiţii complexe din import şi export; – proiecte şi detalii tip şi refolosibile pentru obiecte, secţiuni şi elemente.
  2. Institutul de cercetare şi proiectare tehnologică pentru industria celulozei şi hîrtiei, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Cercetări în domeniul celulozelor şi semicelulozelor şi valorificării subproduselor rezultate; – Cercetări în domeniul hîrtiei, cartoanelor, mucavalelor şi al prelucrării acestora în diverse scopuri; – detalii de sistematizare a zonelor industriale pentru care ministerul este coordonator; – studii de perspectivă, profil şi amplasament pentru ramura industrială respectivă; – procese tehnologice şi documentaţii tehnice complexe pentru lucrările de investiţii din industria celulozei, hîrtiei, a cartoanelor şi a confecţiilor papetare, a prelucrării şi înnobilării hîrtiei şi cartoanelor, indiferent de beneficiarul investiţiei; – documentaţii tehnice, în toate fazele, pentru valorificarea subproduselor şi pentru epurarea în treapta fizico-mecanică a apelor reziduale; – documentaţii tehnice pentru utilaje specifice ramurii; – documentaţii pentru contractări de investiţii complexe din import şi export; – proiecte şi detalii tip şi refolosibile pentru obiecte, secţiuni şi elemente.
  VII. Ministerul Industriei Alimentare
  1. Institutul de cercetare şi proiectare pentru industria alimentară, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Cercetări de tehnologie aferente tuturor subramurilor industriei alimentare; – cercetări de biochimie, bacteriologie, chimie alimentară, cercetări pentru utilaje şi economia ramurii; proiectarea de investiţii şi utilaje pentru dezvoltarea ramurii.
  VIII. Ministerul Industriei Uşoare
  1. Institutul de proiectare tehnologică pentru industria uşoară, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Detalii de sistematizare a zonelor industriale; – studii de dezvoltare ramuri din industria uşoară; – studii de amplasament a unităţilor noi; – documentaţii tehnice complexe pentru industria uşoară; – studii tehnico-economice complexe şi proiecte pentru utilaje tohnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere; – proiecte tip, documentaţii tehnice de specialitate pentru proiecte complexe ale altor organizaţii, documentaţii tehnice complexe pentru export.
  IX. Ministerul Transporturilor
  1. Institutul de proiectări căi ferate Bucureşti, în subordinea ministerului. – Studii de perspectivă pentru dezvoltarea capacităţii de transport; – documentaţii tehnice complexe, pentru construcţii şi instalaţii în transporturi pe căi ferate; – documentaţii tehnice pentru instalaţiile de automatizare a proceselor tehnologice în exploatare; – documentaţii tehnice pentru racorduri la reţelele căilor ferate existente; – studii tehnico-economice complexe şi proiecte pentru utilaje, tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere; – proiecte tip din profilul institutului; – documentaţii tehnice de specialitate pentru proiecte complexe ale altor organizaţii.
  2. Institutul de proiectări transporturi auto, navale şi aeriene Bucureşti, în subordinea ministerului. – Studii de perspectivă pentru dezvoltarea capacităţii de transport; – documentaţii tehnice complexe, pentru construcţii şi instalaţii în transporturi, lucrări portuare, aeroporturi, aerogări, reparaţii auto, autogări, autohalte; documentaţii tehnice pentru instalaţii de automatizare a proceselor tehnologice în exploatare, în transporturi; – studii tehnico-economice complexe şi proiecte pentru utilaje, tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere; – proiecte tip din profilul institutului; – documentaţii tehnice de specialitate pentru proiecte complexe ale altor organizaţii.
  X. Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor
  1. Institutul de proiectare telecomunicaţii Bucureşti, în subordinea ministerului. – Studii de dezvoltare a reţelei de radio şi telecomunicaţii; – documentaţii tehnice complexe pentru reţeaua de cabluri de telecomunicaţii; – documentaţii tehnice complexe pentru instalări de cabluri telefonice şi montări de echipamente de telecomunicaţii şi radiocomunicaţii, construcţii de clădiri, instalaţii sanitare, turnuri, piloni, antene etc.; – documentaţii pentru construcţii de clădiri pentru presă, poştă etc.; – proiecte tip; – documentaţii complexe de specialitate pentru alte organizaţii.
  XI. Ministerul Industriei Metalurgice
  1. Institutul de proiectare tehnologică de uzine şi instalaţii metalurgice Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea de detalii de sistematizare a zonelor industriale şi documentaţii tehnice complexe pentru metalurgia feroasă, industria cocsochimică şi a materialelor refractare; – elaborarea documentaţiilor tehnice complexe, inclusiv a proiectelor de execuţie, pentru utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi întreţinere – Elaborarea de detalii şi proiecte tip şi refolosibile în profilul institutului.
  2. Institutul de proiectare tehnologică pentru laminoare, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea de detalii de sistematizare a zonelor industriale şi documentaţii tehnice complexe pentru laminoare trăgătorii şi trefilării din industria metalurgiei feroase şi neferoase; – elaborarea documentaţiilor tehnice complexe, inclusiv a proiectelor de execuţie, pentru utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi întreţinere – Elaborarea de detalii şi proiecte tip sau refolosibile în profilul institutului.
  XII. Ministerul Petrolului
  1. Institutul de cercetare şi proiectare tehnologică pentru industria extractivă de ţiţei şi gaze, cu sediul în Cîmpina, în subordinea ministerului. – Efectuare de studii şi cercetări geologice, geofizice şi geochimice; – întocmirea proiectelor de prospecţiuni şi exploatare; – cercetări pentru aplicarea unor procedee moderne în forajul sondelor, extracţia ţiţeiului şi gazelor, dezvoltarea şi elaborarea de noi tehnologii de foraj şi extracţie, precum şi îmbunătăţirea celor existente – elaborarea documentaţiilor tehnice de proiectare complexe, inclusiv pentru automatizări şi construcţii de drumuri în schele, necesare dezvoltării industriei extractive de ţiţei şi gaze, şi efectuarea de lucrări pentru beneficiarii externi.
  2. Institutul de cercetare şi proiectare tehnologică pentru prelucrarea ţiţeiului, cu sediul în Ploieşti, în subordinea ministerului. – Cercetări pentru elaborarea de noi tipuri de uleiuri, unsori şi aditivi, procese tehnologice pentru prelucrarea ţiţeiului şi pentru fabricarea catalizatorilor, studii pentru îmbunătăţirea calităţii produselor petroliere şi pentru perfecţionarea tehnologiilor existente; – elaborarea documentaţiilor tehnice de proiectare complexe, inclusiv pentru automatizări şi utilaje tehnologice specifice, necesare dezvoltării industriei de prelucrare a ţiţeiului şi efectuarea de lucrări pentru beneficiarii externi.
  XIII. Ministerul Industriei Uşoare
  1. Institutul de proiectare tehnologică pentru industria chimică organică de bază şi petrochimică, cu sediul în Bucureşti, subordonat ministerului. – Elaborarea detaliilor de sistematizare a zonelor industriale; pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea de studii tehnico-economice pentru investiţii importante şi proiecte de execuţie pentru lucrările de construcţii montaje şi instalaţii industriale, strîns legate de tehnologiile din industria chimică organică de bază şi petrochimică; – elaborarea, în mod complex, a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea documentaţiilor privind prospectarea pieţei externe, obţinerea, tratarea şi analizarea ofertelor, elaborarea de oferte şi studii de fezabilitate, acordarea de consultaţii tehnice sau activităţi asemănătoare pentru realizarea lucrărilor de investiţii, în ţară sau pentru export, şi prestaţii inginereşti; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, a documentaţiilor tehnice pentru lucrările din profilul institutului necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare.
  2. Institutul de proiectare tehnologică pentru industria chimică organică de sinteză şi fibre sintetice, cu sediul în Bucureşti, subordonat ministerului. – Elaborarea detaliilor de sistematizare a zonelor industriale în profilul institutului, pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea de studii tehnico-economice pentru investiţii importante şi proiecte de execuţie pentru lucrările de construcţii, montaje şi instalaţii industriale, strîns legate de tehnologiile din industria chimică de sinteză fină, fibre sintetice, mase plastice, anvelope; – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea documentaţiilor privind prospectarea pieţei externe, obţinerea, tratarea şi analizarea ofertelor, elaborarea de oferte şi studii de fezabilitate, acordarea de consultaţii tehnice sau activităţi asemănătoare pentru realizarea lucrărilor de investiţii, în ţară sau pentru export, şi prestaţii inginereşti; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, a documentaţiilor tehnice pentru lucrările din profilul institutului necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare.
  3. Institutul de proiectare tehnologică pentru industria chimică anorganică şi îngrăşăminte, cu sediul în Bucureşti, subordonat ministerului. – Elaborarea detaliilor de sistematizare a zonelor industriale în profilul institutului pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea de studii tehnico-economice pentru investiţii importante şi proiecte de execuţie pentru lucrările de construcţii, montaje şi instalaţii industriale strîns legate de tehnologiile pentru chimia anorganică şi îngrăşăminte chimice; – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea documentaţiilor privind prospectarea pieţei externe, obţinerea, tratarea şi analizarea ofertelor, elaborarea de oferte şi studii de fezabilitate, acordarea de consultaţii tehnice sau activităţi asemănătoare pentru realizarea lucrărilor de investiţii, în ţară sau pentru export, şi prestaţii inginereşti; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, a documentaţiilor tehnice pentru lucrările din profilul institutului, necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare.
  4. Institutul de proiectări şi cercetări pentru industria metalelor neferoase şi rare, cu sediul în Bucureşti, în subordinea grupului industrial pentru aluminiu Slatina. – Efectuarea de cercetări privind prelucrarea de concentrate, topirea de materii prime, prelucrarea de oxizi şi prafuri volatile, valorificarea de materii prime cu conţinut scăzut de metale neferoase prin condiţionare, sinterizare, leşiere, carbonatare, obţinerea de aliaje, metale greu fuzibile şi purificarea metalelor; – elaborarea detaliilor de sistematizare a zonelor industriale, în profilul institutului, pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea de studii tehnico-economice pentru investiţii importante şi proiecte de execuţie pentru lucrările de construcţii, montaje şi instalaţii industriale, strîns legate de tehnologiile din industria metalelor neferoase şi rare; – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea documentaţiilor privind prospectarea pieţei externe, obţinerea, tratarea şi analizarea ofertelor, elaborarea de oferte şi studii de fezabilitate, acordarea de consultaţii tehnice sau activităţi asemănătoare pentru realizarea lucrărilor de investiţii, în ţară sau pentru export, şi prestaţii inginereşti; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, a documentaţiilor tehnice pentru lucrările, din profilul institutului necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare;
  5. Institutul de cercetări şi proiectări pentru industria chimico-farmaceutică, cu sediul în Bucureşti, în subordinea Centralei industriale pentru medicamente Bucureşti. – Elaborarea detaliilor de sistematizare a zonelor industriale în profilul institutului pentru care ministerul este coordonator; – elaborarea de studii tehnico-economice pentru investiţii importante şi proiecte de execuţie pentru lucrările de construcţii, montaje şi instalaţii industriale strîns legate de tehnologiile din industria chimico-farmaceutică – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice specifice, auxiliare şi de întreţinere pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului; – elaborarea documentaţiilor privind prospectarea pieţei externe, obţinerea, tratarea şi analizarea ofertelor, elaborarea de oferte şi studii de fezabilitate, acordarea de consultaţii tehnice sau activităţi asemănătoare pentru realizarea lucrărilor de investiţii, în ţară sau pentru export, şi prestaţii inginereşti; – elaborarea, în calitate de proiectant de specialitate, a documentaţiilor tehnice pentru lucrările din profilul institutului, necesare proiectelor complexe ale altor organizaţii de proiectare.
  XIV. Ministerul Agriculturii şi Silviculturii
  1. Institutul de studii, cercetări şi proiectări pentru construcţii şi organizarea producţiei agricole, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea normativelor privind sistematizarea şi proiectarea construcţiilor pentru centrele de producţie din unităţile agricole; – elaborarea de documentaţii tehnice pentru investiţii importante în plantaţiile vitipomicole; – cercetări aplicative pentru construcţii agrozootehnice; – elaborarea proiectelor tip şi directive pentru construcţii agrozootehnice, elaborarea schemelor tehnologice, directive pentru sistematizarea unităţilor agricole; – elaborarea în mod complex a documentaţiilor tehnice pentru investiţiile importante agrozootehnice, pentru silozuri şi construcţiile de producţie a furajelor concentrate inclusiv instalaţiile industriale aferente, precum şi pentru alimentările cu apă şi canalizările aferente acestor lucrări; – elaborarea în mod complex a studiilor tehnico-economice şi a proiectelor de utilaje tehnologice aferente, auxiliare şi de întreţinere, necesare lucrărilor care se încadrează în profilul institutului;
  2. Institutul de geodezie, fotogrammetrie şi cartografie, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea de lucrări geodezice topografice şi de cartoeditare pentru întocmirea planurilor şi hărţilor topografice necesare economiei naţionale; – asigurarea bazei topografice necesare lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, organizarea teritoriului şi pentru introducerea şi întreţinerea cadastrului pe întreg teritoriul ţării; – elaborarea de aerofotografieri, în scopuri topografice şi speciale, pentru toate ramurile economiei; – elaborarea de lucrări de astronomie geodezică, gravimetrie, triangulaţie geodezică şi nivelment pentru întreg teritoriul tării; – întocmirea de hărţi tematice şi speciale, a bazei cartografice a atlaselor şi de alte lucrări cartografice; – întocmirea planurilor topografice necesare sistematizării centrelor populate rurale.
  3. Institutul de studii şi proiectări pentru îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea studiilor şi documentaţiilor tehnice, în vederea realizării, programului naţional de irigaţii; – elaborarea studiilor şi documentaţiilor tehnice pentru lucrările de îndiguiri, desecări, ameliorarea sărăturilor, valorificarea nisipurilor, combaterea eroziunii solului şi regularizarea cursurilor de ape; – elaborarea studiilor şi documentaţiilor tehnice pentru lucrările de acumulări de folosinţe complexe în care Ministerul Agriculturii şi Silviculturii este titular de investiţii; – elaborarea studiilor, schemelor şi planurilor de amenajare a apelor din Republica Socialistă România; – elaborarea studiilor şi documentaţiilor tehnice pentru lucrări de gospodărire a apelor, în vederea asigurării de noi surse de apă.
  4. Institutul de cercetări şi proiectări legume-fructe, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Efectuarea de cercetări pentru dezvoltarea sectorului de legume şi fructe; – elaborarea de documentaţii tehnico-economice pentru investiţiile din acest sector şi, în principal, pentru proiectarea construcţiilor de sere, solarii, depozite de conserve şi prelucrarea fructelor şi legumelor, precum şi a diferitelor tipuri de ambalaje şi de prezentare a acestor produse.
  5. Institutul de cercetări, studii şi proiectări silvice, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Elaborarea de studii pentru dezvoltarea silviculturii în Republica Socialistă România – elaborarea de documentaţii tehnico-economice pentru investiţiile din sectorul silvic.
  XV. Ministerul Comerţului Interior
  1. Institutul de studii şi proiectări pentru comerţ, cu sediul în Bucureşti, în subordinea ministerului. – Normative şi studii tehnologice, documentaţii tehnico-economice şi de execuţie pentru construcţiile comerciale, de alimentaţie publică şi depozite; – elaborarea de proiecte tip, directive şi experimentale pentru comerţ; – documentaţii diversificate pentru mobilier, utilaje şi mijloace publicitare; – documentaţii diverse pentru lucrări de investiţii şi reparaţii capitale, privind modernizări de unităţi comerciale şi de alimentaţie publică.
  XVI. Comitetul de Stat pentru Economia şi Administraţia Locală
  1. Institutul de studii şi proiectare pentru sistematizare, arhitectură şi tipizare, cu sediul în Bucureşti, în subordinea comitetului (Prin comasarea Institutului de studii şi proiectare pentru construcţii, arhitectura şi sistematizare – ISCAS – şi a Institutului de proiectare a construcţiilor tip – IPCT) – Elaborarea de studii, în probleme teoretice şi practice, de sistematizare a teritoriului, oraşelor şi comunelor; – elaborarea studiilor de sistematizare teritorială, a schiţelor de sistematizare a localităţilor importante şi a detaliilor de sistematizare pentru ansambluri de importanţă deosebită; – întocmirea studiilor de sistematizare de microregiuni industriale, zone turistice, zone preorăşeneşti; – întocmirea schiţelor de sistematizare, cu caracter experimental, pentru comune; – elaborarea de studii, proiecte tip şi directive, secţiuni, elemente şi detalii tip pentru locuinţe, clădiri social-culturale din toate domeniile economiei naţionale (sănătate, învăţămînt, cultură, turism, sport, comerţ etc.); – elaborarea proiectelor pentru poligoane de prefabricate şi pentru tehnologiile de execuţie din domeniul său de activitate; – elaborarea de studii şi cercetări practice şi teoretice de arhitectură; – elaborarea proiectelor de investiţii pentru ansambluri de locuinţe şi clădiri social-culturale de importanţă şi complexitate tehnică deosebită, a proiectelor pentru export, precum şi pentru investiţiile care depăşesc posibilităţile institutelor judeţene de proiectare.
  2. Institutul de studii şi proiectare pentru construcţii şi instalaţii de gospodărie comunală, cu sediul în Bucureşti, în subordinea comitetului. – Elaborarea de studii şi proiecte pentru lucrări de gospodărie comunală (alimentări cu apă pentru centre populate şi obiective – platforme – industriale, canalizare, transport în comun, salubritate, străzi, gaze, utilaje de gospodărie comunală etc.); – elaborarea de studii şi proiecte pentru lucrări din industria locală; – elaborarea de STE şi PT pentru utilaje ale gospodărie comunală; – elaborarea de proiecte tip pentru lucrările care se încadrează în profilul institutului.
  3. Institutul Proiect-Bucureşti, în subordinea Consiliului popular al municipiului Bucureşti; – Schiţe de sistematizare pentru localităţi rurale şi urbane, studii teritoriale judeţene şi interjudeţene, studii de circulaţie; – detalii de sistematizare, inclusiv zone industriale; lucrări de locuinţe, inclusiv dotări (reţele de apă, canal, gaz, termoficare, electrice, zone verzi, străzi etc. aferente);
  4. Institute de proiectare pentru sistematizare, locuinţe, social-culturale şi economie, locală judeţene. – lucrări de alimentare cu apă, canalizare, gaz şi termoficare în localităţi; – lucrări de străzi, drumuri şi poduri; – îndiguiri pentru cursurile de apă şi aporturi de maluri în interiorul localităţilor; – lucrări social-culturale şi balneare pentru orice beneficiar; – teleferice şi funiculare (Institutul de proiectare din Braşov); – lucrări pentru industria locală; – lucrări agrozootehnice, prin adaptarea de proiecte tip şi refolosibile; – lucrări pentru restaurări, reparaţii şi consolidări de monumente istorice; – lucrări din contribuţie voluntară şi locuinţe pentru beneficiarii particulari.

 + 
Anexa 2NORME GENERALEprivind stabilirea structurii organizatorice a unităţilorde proiectare
 + 
Anexa 3ELEMENTELE ŞI INDICATORII CARE SE VOR LUA, ÎN CONSIDERARELA STABILIREA CALIFICATIVELOR DE CALITATE A PROIECTELORA. În legătură cu proiectul:1. Soluţiile functionale corespunzătoare scopului (în funcţie de tema).2. Soluţiile tehnologice şi performanţele utilajelor şi instalaţiilor adoptate.3. Gradul de ocupare a terenului destinat investiţiei.4. Gradul de ocupare cu utilaje a construcţiilor.5. Industrializarea construcţiilor, utilizarea proiectelor tip şi refolosibile, mărirea gradului de prefabricare şi de mecanizare, introducerea materialelor şi tehnologiilor noi de execuţie şi alte soluţii pentru scurtarea duratelor de execuţie.6. Ponderea lucrărilor de construcţii şi instalaţii în valoarea totală a investiţiei.7. Reducerea consumului de metal şi material lemnos.B. În legătură cu atingerea parametrilor proiectati:1. Realizarea investiţiei la şi sub costurile prevăzute în deviz.2. Realizarea capacităţii de producţie prevăzute în proiect.3. Investiţia specifică.4. Consumurile specifice la principalele materii prime şi materiale, combustibil şi energie.5. Productivitatea muncii (număr de salariaţi).6. Preţul de cost pe unitatea de produs proiectat (cu dreptul de recalculare dacă se schimba preţurile unitare, tarifele pentru servicii etc.).
 + 
Anexa 4GRADUL DE UTILIZARE A PROIECTELOR SECŢIUNILOR ŞI DETALIILE TIPŞI A PROIECTELOR REFOLOSIBILE ŞI DIRECTIVE ÎN INSTITUTELE DE PROIECTARE

  Denumirea ministerului Gradul de utilizare % minim în anul 1972
  I. Industrie şi transporturi
       
  1. Ministerul Industriei Metalurgice 35
  2. Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini 35
  3. Ministerul Industriei Chimice 46
  4. Ministerul Energiei Electrice 48
  5. Ministerul Industriei Miniere şi Geologiei 40
  G. Ministerul Petrolului 20
  7. Ministerul Industriei Materialelor de Construcţii 54
  8. Ministerul Construcţiilor Industriale 40
  9. Ministerul Industriei Lemnului 34
  10. Ministerul Industriei Alimentare 60
  11. Ministerul Industriei Uşoare 43
  12. Ministerul Transporturilor 42
  13. Ministerul Poştelor şi Telecomunicaţiilor 75
       
  II. Agricultură
       
  1. Construcţii zootehnice şi pentru creşterea producţiei agricole 65
  2. Construcţii pentru dezvoltarea producţiei de legume şi fructe 60
  3. Lucrări pentru îmbunătăţiri funciare şi gospodărirea apelor 50
       
  III. Locuinţe şi social-culturale
       
  1. Locuinţe 90
  2. Construcţii social-culturale 75-80

────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x