privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor(actualizată până la data de 22 decembrie 2016*)
–––-În aplicarea art. 176 alin. (6) şi (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care transpun prevederile art. 7 alin. (2) şi (3) din Directiva 2003/96/CE a Consiliului din 27 octombrie 2003 privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice şi electricităţii, şi a art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,având în vedere prevederile Regulamentului (CE) al Comisiei de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, aprobat în data de 21 mai 2014,în temeiul dispoziţiilor art. 108 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1(1) Scopul prezentei hotărâri îl constituie instituirea unei scheme de ajutor de stat sub forma restituirii sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, prevăzute de Codul fiscal, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, denumită în continuare restituire de accize. … ––––Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(1^1) Acordarea ajutorului de stat în baza prezentei scheme se face cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, denumit în continuare Regulament, şi este exceptată de la obligaţia notificării către Comisia Europeană*).––––Alin. (1^1) al art. 1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(2) Se desemnează ca Administrator al schemei de ajutor de stat Autoritatea Rutieră Română. … (3) Ajutorul de stat constă în restituirea sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, prevăzute de Codul fiscal, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor în: … ––––Partea introductivă a alin. (3) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.a) transportul rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri şi cu o greutate brută maximă autorizată de cel puţin 7,5 tone; … b) transportul de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3, definit în Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi a remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective. … (4) În sensul prezentei hotărâri: … a) prin transport rutier de mărfuri în cont propriu se înţelege transportul rutier de mărfuri prevăzut la art. 3 pct. 41 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare; … b) prin transport rutier de mărfuri pentru alte persoane se înţelege transportul rutier de mărfuri contra cost prevăzut la art. 3 pct. 40 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … c) prin greutate brută maximă autorizată se înţelege masa totală maximă autorizată definită la art. 3 pct. 23 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv masa totală maximă a unui vehicul rutier, aşa cum este declarată de constructorul acestuia; … d) prin transport public local de persoane se înţelege transportul rutier local de persoane aşa cum este definit la art. 3 pct. 48 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … e) prin transport regulat de persoane se înţelege serviciile regulate definite la art. 3 pct. 34 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi serviciile regulate speciale prevăzute la art. 3 pct. 35 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … f) prin transport ocazional de persoane se înţelege serviciile ocazionale conform definiţiei prevăzute la art. 3 pct. 36 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … g) prin motorină se înţelege motorina cu codurile NC de la 2710 19 41 până la 2710 19 49. … ––––Lit. g) a alin. (4) al art. 1 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(5) În înţelesul prezentei hotărâri: … a) prin Cod fiscal se înţelege Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată până la data de 31 decembrie 2015 inclusiv, respectiv Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată începând cu data de 1 ianuarie 2016 inclusiv; … b) prin Cod de procedură fiscală se înţelege Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată până la data de 31 decembrie 2015 inclusiv, respectiv Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor achiziţionată începând cu data de 1 ianuarie 2016 inclusiv. … ––––Alin. (5) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016. +
Articolul 2(1) Plata ajutorului de stat se efectuează în limita bugetului alocat schemei, conform angajamentelor legale emise în baza deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei, până la data de 31 decembrie 2017 inclusiv. … ––––Alin. (1) al art. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(2) Bugetul total maxim estimat al schemei este de 1.971,4 milioane lei, respectiv echivalentul a 416,08 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării, astfel: … a) credite de angajament pentru perioada 2014-2017 în vederea emiterii deciziilor de aprobare a cererilor de restituire a accizei pentru motorina achiziţionată potrivit schemei de ajutor de stat; … b) credite bugetare pentru perioada 2014-2017 în vederea restituirii accizei în baza deciziilor de aprobare a cererilor de restituire emise. … ––––Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(3) Schema de ajutor de stat se finanţează cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pentru Programul «Transferuri în cadrul schemelor de ajutor de stat reprezentând sume restituite la accize pentru motorina utilizată drept combustibil», din cadrul bugetului Ministerului Finanţelor Publice – Acţiuni generale, după cum urmează: … a) pentru anul 2016 bugetul estimat este de 643,2 milioane lei; … b) pentru anul 2017 bugetul estimat este 661,7 milioane lei. … ––––Alin. (3) al art. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(4) Numărul total estimat al operatorilor economici care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 20.114, numărul mediu anual de operatori economici beneficiari fiind de 20.114. … (5) Măsura instituită potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) şi (3) se acordă pentru motorina achiziţionată după data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobată prin Legea nr. 63/2015, şi până la data de 31 decembrie 2016. … ––––Alin. (5) al art. 2 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(6) Ministrul finanţelor publice sau altă persoană împuternicită în acest sens are calitatea de ordonator principal de credite pentru prezenta schemă de ajutor de stat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. … ––––Art. 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 3Aplicarea nivelului diferenţiat de accize stabilit prin diminuarea cu 189,52 lei/1.000 litri, respectiv cu 224,30 lei/tonă a nivelului standard prevăzut pentru motorină se realizează prin restituirea către operatorii economici licenţiaţi în Uniunea Europeană a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor pentru motorină şi nivelul accizelor diferenţiat, pentru cantităţile de motorină aprovizionate de pe teritoriul României.––––Art. 3 a fost modificat de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016. +
Capitolul IICondiţii de eligibilitate +
Articolul 4(1) Sunt eligibili pentru restituirea de accize operatorii economici care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: … a) sunt licenţiaţi în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene; … b) deţin vehicule eligibile; … c) în cazul operatorilor economici stabiliţi în România, dacă: … (i) nu sunt declaraţi inactivi potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală sau nu se află în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii;––––Pct. (i) al lit. c) a alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 6 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(ii) nu beneficiază de alte compensaţii pentru activitatea de transport desfăşurată cu vehiculele eligibile;(iii) atât la momentul depunerii cererii de înregistrare în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize, cât şi la momentul depunerii cererii de restituire de accize, nu înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, astfel cum rezultă din certificatul de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi din certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale. Această condiţie se consideră îndeplinită şi dacă:1. operatorul economic are depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, iar suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit; şi/sau2. în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, dar are înscrise menţiuni cum ar fi eşalonare/plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare, şi/sau, după caz, în certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, însă din conţinutul certificatului ori al altui document eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale reiese că acestea sunt eşalonate, amânate la plată ori există un plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare; şi/sau3. în certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală operatorul economic are înscrise obligaţii de plată, iar conform certificatului acestea sunt mai mici sau egale cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care acesta le are de încasat de la autorităţile contractante;––––Lit. c) a alin. (1) al art. 4 a fost modificată de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.d) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea nu au fost executate conform prevederilor legale în vigoare; … e) sunt înregistraţi în registrul prevăzut la art. 8; … f) alimentează vehiculele eligibile: … (i) de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, utilizând un card de gestiune a alimentărilor sau un inel emiţător/receptor;––––Pct. (i) al lit. f) a alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 7 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(ii) din rezervoarele pentru consum propriu deţinute la punctele lor de alimentare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuţie, în cazul operatorilor economici stabiliţi în România. Operatorii economici trebuie să ţină în format electronic evidenţa intrărilor/ieşirilor de motorină aferente fiecărui rezervor propriu, din care să rezulte cantităţile de motorină cu care au fost alimentate vehiculele eligibile în cursul trimestrului care face obiectul cererii de restituire, să deţină pentru aceste rezervoare certificate de calibrare eliberate de Biroul Român de Metrologie Legală sau de un laborator de metrologie agreat de acesta, iar rezervoarele să fie dotate cu dispersoare electronice pentru distribuţie. Prin dispersor electronic pentru distribuţie se înţelege pompa de motorină care are integrat un debitmetru electronic şi are cel puţin următoarele specificaţii tehnice:1. accesul se realizează prin cheie magnetică sau cod PIN;2. există posibilitatea de a introduce numărul de înmatriculare al vehiculului şi kilometrajul, înainte de a alimenta;3. există posibilitatea înregistrării datei şi orei la care se face alimentarea;4. dispune de o memorie locală care înregistrează alimentările, iar datele se transferă pe unităţi electronice de stocare cu ajutorul unei chei magnetice sau direct prin cablu cu ajutorul unui convertor.g) nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit prevederilor cap. 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei, definite potrivit art. 2 alin. (18) din Regulament*); … ––––Lit. g) a alin. (1) al art. 4 a fost introdusă de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.h) nu se află în procedură de executare silită, faliment, orice formă de reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională sau lichidare*); … ––––Lit. h) a alin. (1) al art. 4 a fost introdusă de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(2) În sensul prezentei hotărâri sunt consideraţi operatori licenţiaţi în România: … a) în cazul transportului rutier de mărfuri în cont propriu prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. a), operatorii economici deţinători ai certificatului de transport în cont propriu definit la art. 3 pct. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … b) în cazul transportului rutier de mărfuri pentru alte persoane prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. a), operatorii economici deţinători ai licenţei comunitare definite la art. 3 pct. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … c) în cazul transportului de persoane prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. b), operatorii economici deţinători ai licenţei comunitare definite la art. 3 pct. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare. … (3) În sensul prezentei hotărâri sunt consideraţi operatori licenţiaţi în alte state membre ale Uniunii Europene: … a) în cazul transportului rutier de mărfuri în cont propriu, operatorii care prezintă o declaraţie pe propria răspundere, din care să rezulte că efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu, precum şi o listă a vehiculelor eligibile utilizate în acest scop, care trebuie să conţină cel puţin numărul de înmatriculare al vehiculului şi statul membru în care este înmatriculat; … b) în cazul transportului rutier de mărfuri pentru alte persoane prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. a), operatorii economici deţinători ai licenţei comunitare definite la art. 3 pct. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută de Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri; … c) în cazul transportului de persoane prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. b), operatorii economici deţinători ai licenţei comunitare definite la art. 3 pct. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzută de Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006. … (4) În scopul restituirii de accize operatorii economici licenţiaţi în alt stat membru al Uniunii Europene pot să îşi desemneze un reprezentant în baza unei cereri depuse la Administratorul schemei. Cererea trebuie însoţită de acceptul scris al persoanei propuse ca reprezentant, din care să reiasă îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin conform prezentei proceduri de restituire a accizelor. … (5) În sensul alin. (1) lit. b), prin deţinător al vehiculelor eligibile se înţelege proprietarul, respectiv locatarul acestora, în calitate de titular al unui contract de leasing sau al unui contract de închiriere/subînchiriere a unui vehicul încheiat potrivit art. 3 pct. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare. … (6) În sensul prezentei hotărâri, prin card de gestiune a alimentărilor cu carburant, respectiv inel emiţător/receptor se înţelege dispozitivele electronice personalizate pentru fiecare vehicul, utilizate ca modalitate de alimentare şi care sunt valabile doar pentru alimentarea vehiculului eligibil pentru care sunt utilizate. … ––––Alin. (6) al art. 4 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 5(1) Sunt considerate eligibile în sensul prezentei hotărâri vehiculele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a) care sunt efectiv utilizate pentru transportul de mărfuri şi care deţin documentele prevăzute de lege pentru efectuarea transportului rutier de marfă, după cum urmează: … a) în cazul vehiculelor deţinute de operatorii economici licenţiaţi în România care acţionează în cont propriu, copie conformă a certificatului de transport în cont propriu, definit la art. 3 pct. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare; … b) în cazul vehiculelor deţinute de operatorii economici licenţiaţi în alte state membre ale Uniunii Europene, care acţionează în cont propriu, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 4 alin. (3) lit. a); … c) în cazul vehiculelor deţinute de operatorii economici licenţiaţi în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene care acţionează pentru alte persoane, copie conformă a licenţei comunitare, definită la art. 3 pct. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) În sensul prezentei hotărâri sunt considerate eligibile vehiculele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. b) care sunt efectiv utilizate pentru transportul de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane, şi deţin copia conformă a licenţei comunitare, definită la art. 3 pct. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare. … (3) Pe lângă condiţiile de eligibilitate prevăzute la alin. (1) şi (2), vehiculele trebuie să fie înscrise în registrul prevăzut la art. 8. … +
Capitolul IIIProcedura de restituire de accize +
Articolul 6(1) Perioada de restituire de accize este trimestrul calendaristic. … (2) În cazul operatorilor economici care aprovizionează vehiculele eligibile direct de la operatori economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, prin intermediul unui card de gestiune a alimentărilor, respectiv al unui inel emiţător/receptor, baza pentru restituirea de accize reprezintă cantitatea totală de motorină rezultată prin însumarea cantităţilor alimentate efectiv de fiecare vehicul eligibil în parte. … ––––Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de pct. 8 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(3) În cazul operatorilor economici care alimentează vehiculele eligibile pe care le deţin din rezervoarele proprii de alimentare dotate cu dispersoare electronice pentru distribuţie, baza pentru restituirea de accize reprezintă cantitatea totală de motorină obţinută prin însumarea cantităţilor alimentate efectiv de fiecare vehicul eligibil de la rezervor. … (4) Baza pentru restituire reprezintă mii litri alimentaţi efectiv şi se exprimă sub forma unui număr cu 3 zecimale. … (5) Operatorii economici eligibili pot solicita restituirea de accize pentru toate vehiculele eligibile deţinute în cursul trimestrului pentru care se solicită restituirea şi care sunt înscrise în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize. … +
Articolul 7(1) Suma de restituit, aferentă diferenţei dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat, stabilite pentru motorină potrivit Codului fiscal, reprezintă valoarea exprimată în lei a rezultatului obţinut prin înmulţirea bazei de restituire prevăzute la art. 6 cu 189,52 lei/1.000 litri. … (2) Suma de restituit se stabileşte fără subdiviziuni, prin reducere atunci când fracţiunile în bani sunt mai mici de 50 şi prin majorare atunci când fracţiunile în bani sunt mai mari sau egale cu 50. … ––––Art. 7 a fost modificat de pct. 9 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016. +
Articolul 8(1) Operatorii economici care doresc să solicite restituirea sumelor prevăzute la art. 7 alin. (1) au obligaţia ca, înainte de a efectua prima solicitare, să se înregistreze în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize, denumit în continuare Registru, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1. … ––––Alin. (1) al art. 8 a fost modificat de pct. 10 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(2) Înregistrarea în Registru se face prin depunerea unei cereri la Administratorul schemei, care trebuie să cuprindă informaţiile şi să fie însoţită de documentele prevăzute în anexele nr. 2 şi 3. … (3) Între Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., prin Ministerul Transporturilor, se încheie un protocol de colaborare cu privire la transmiterea: … a) informaţiilor referitoare la operatorii economici din România care nu mai îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (i), lit. d), g) şi h), care se transmit de către Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, către Autoritatea Rutieră Română. Protocolul va conţine prevederi privind frecvenţa cu care se comunică informaţiile către Autoritatea Rutieră Română pentru operatorii deja înregistraţi în Registru; … –––-Lit. a) a alin. (3) al art. 8 a fost modificată de pct. 1 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 15 din 14 ianuarie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 19 ianuarie 2015.b) informaţiilor prevăzute în anexele nr. 2 şi 5, necesare pentru efectuarea controlului ulterior, care se comunică de către Autoritatea Rutieră Română, la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. … ––––Alin. (3) al art. 8 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 9(1) În vederea înregistrării în Registru, Administratorul schemei verifică: … a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) prin confruntarea cu informaţiile referitoare la operatorul economic, pe care le deţine în baza sa de date; … b) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pe baza informaţiilor referitoare la vehicule, pe care le deţine în baza sa de date, şi/sau, după caz, a documentelor anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor; … c) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c), d), g) şi h), pe baza documentelor anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor; … d) îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f) prin analizarea informaţiilor din documentele anexate cererii pentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor. … (2) În urma acestei verificări: … a) cererea se aprobă în situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) referitoare la operatorul economic sunt îndeplinite şi numai pentru vehiculele înscrise în cerere care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5; … b) cererea se respinge în situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) referitoare la operatorul economic nu sunt îndeplinite. … (3) Decizia de aprobare ori de respingere a cererii de înregistrare în Registru este comunicată operatorului economic solicitant în termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii prevăzute la art. 8 alin. (2), cu justificarea corespunzătoare a motivelor care au condus la aceasta. … (4) Cererile aprobate se operează în Registru de către Administratorul schemei. … ––––Art. 9 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 10(1) Documentele şi informaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) se depun o singură dată, cu ocazia primei înregistrări în Registru. … (2) Orice modificare ulterioară a informaţiilor prezentate cu ocazia depunerii cererii iniţiale se notifică Administratorului schemei în maximum 15 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea. Termenul de 15 zile este obligatoriu numai în măsura în care aceste informaţii sunt de natură să afecteze eligibilitatea operatorului economic sau a vehiculelor. În acest sens operatorul economic depune documentele prevăzute la art. 8, corespunzătoare modificărilor intervenite. … (3) Administratorul schemei verifică cererile modificatoare depuse de operatorul economic, urmând procedura prevăzută la art. 9. … (4) Modificările care nu conduc la invalidarea înregistrării în Registru a operatorului economic sau a vehiculului, dar care sunt solicitate conform art. 8, se operează în Registru la data comunicării acestora. … (5) În cazul în care informaţiile comunicate conduc la invalidarea înregistrării în Registru a operatorului economic sau a vehiculului ori la înregistrarea unor noi vehicule, Administratorul schemei operează în Registru: … a) data de la care operatorul economic nu mai este eligibil, respectiv data invalidării sale în Registru: … b) data de la care vehiculele nu mai sunt eligibile, respectiv data invalidării acestora în Registru; ori … c) data de la care se introduc noi vehicule eligibile în Registru. … (6) Administratorul schemei are dreptul de a acţiona din oficiu în ceea ce priveşte invalidarea în Registru a operatorilor economici şi a vehiculelor aflate în evidenţa sa, în situaţia în care constată modificări ulterioare ale informaţiilor comunicate de operatorul economic potrivit art. 8, dar care nu i-au fost comunicate potrivit alin. (2) şi care au drept consecinţă afectarea eligibilităţii operatorului economic sau a vehiculului. … (7) Invalidarea în Registru a operatorului economic se face din oficiu de către Administratorul schemei şi în cazul în care operatorul economic a fost radiat ca urmare a încetării activităţii sale economice, a fost declarat inactiv conform prevederilor Codului de procedură fiscală sau a intrat în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii. În aceste cazuri, invalidarea operează de la data la care operatorul economic nu mai îndeplineşte condiţiile de eligibilitate conform prezentei proceduri. … ––––Alin. (7) al art. 10 a fost modificat de pct. 11 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(8) Invalidarea în Registru a operatorului economic atrage invalidarea din Registru a tuturor vehiculelor deţinute de acesta pe perioada respectivă. … (9) Administratorul schemei revalidează înregistrarea unui operator economic sau a unui vehicul atunci când motivele care au condus la invalidare au încetat. … +
Articolul 11În vederea restituirii accizelor, operatorii economici eligibili depun la Administratorul schemei o cerere, în format electronic sau pe suport hârtie, potrivit modelului din anexa nr. 4. +
Articolul 12(1) Cererea de restituire de accize se depune, în format electronic sau pe suport hârtie, pentru un trimestru calendaristic, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită restituirea, dar nu mai târziu de un an de la această dată. … (2) Pot fi depuse simultan cereri de restituire aferente mai multor trimestre calendaristice. … +
Articolul 13(1) Cererea de restituire de accize este însoţită de următoarele documente, prezentate în format electronic sau pe suport hârtie: … a) în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, un borderou centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 5, precum şi copii de pe facturile de achiziţie a motorinei împreună cu anexele la facturi, emise de către staţiile de distribuţie sau de către terţi. Borderoul se întocmeşte pe baza informaţiilor din facturile de achiziţie a motorinei şi din anexele la facturi; … ––––Lit. a) a alin. (1) al art. 13 a fost modificată de pct. 12 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.b) în cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la rezervoarele proprii de alimentare, un borderou centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului din anexa nr. 6, precum şi copii de pe facturile de achiziţie a motorinei. Acest borderou se întocmeşte pe baza informaţiilor stocate pe unităţile electronice de stocare prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f). … ––––Alin. (1) al art. 13 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(2) Facturile de achiziţie a motorinei trebuie să conţină informaţiile prevăzute de Codul fiscal. … ––––Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(3) Facturile pentru alimentările de combustibil şi anexele acestora sunt emise, de regulă, de staţiile de distribuţie, în situaţia în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emiţător/receptor sunt gestionate de către aceste staţii. În cazul în care cardurile de gestiune a alimentărilor sau inelele emiţător/receptor nu sunt gestionate de staţiile de distribuţie, ci de către terţi, aceştia vor emite şi facturile pentru alimentările de combustibil şi anexele acestora. … ––––Alin. (3) al art. 13 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(4) În cazul operatorilor economici care alimentează direct de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice, pe anexele la facturi trebuie să fie înscrise cel puţin următoarele informaţii: staţia de alimentare, data alimentării, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, numărul de identificare al cardului de gestiune a alimentărilor ori, după caz, al inelului emiţător/receptor, cantitatea de motorină alimentată exprimată în litri pe fiecare vehicul, numărul de kilometri înregistraţi la bordul vehiculului la momentul alimentării. … ––––Alin. (4) al art. 13 a fost modificat de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(5) În cazul operatorilor economici care deţin rezervoare proprii din care efectuează alimentarea vehiculelor eligibile pe care le deţin, facturile de achiziţie a motorinei care este depozitată în rezervoarele proprii nu pot constitui prin ele însele o justificare a consumului pentru restituirea de accize. … +
Articolul 14(1) Pentru a fi înregistrate, cererile de restituire trebuie să fie corect şi complet întocmite, să fie depuse în termenele stabilite, să fie semnate de către operatorul economic solicitant sau de reprezentantul acestuia şi să fie însoţite de documentele justificative prevăzute la art. 13. … (2) Cererile care nu corespund condiţiilor prevăzute la alin. (1) se returnează solicitanţilor pentru a fi completate corespunzător. Cererea se consideră valabil depusă în momentul în care operatorul economic furnizează toate informaţiile şi documentele prevăzute la art. 13. … (3) Înregistrarea cererii de restituire angajează răspunderea solicitantului sau a reprezentantului acestuia cu privire la toate informaţiile prezentate în cerere şi în documentele anexate acesteia. … ––––Alin. (3) al art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(4) În vederea soluţionării cererii de restituire, Administratorul schemei are obligaţia să acceseze Registrul şi să verifice dacă în perioada pentru care solicită restituirea operatorul economic este eligibil în Registru, precum şi dacă fiecare vehicul pentru care se solicită restituirea de accize este eligibil în Registru. … (5) De asemenea, Administratorul schemei trebuie să verifice dacă: … a) baza de restituire prevăzută la art. 6 alin. (4) este corect determinată, prin confruntarea datelor şi informaţiilor din borderouri cu celelalte documente şi informaţii prevăzute la art. 13; … b) suma de restituit înscrisă în cererea solicitantului este corect determinată, potrivit algoritmului prevăzut la art. 7, şi se referă numai la alimentări efectuate în perioada în care operatorul economic, precum şi vehiculele sunt eligibile în Registru. … ––––Alin. (5) al art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(6) Cererile de aprobare sau de respingere se soluţionează în ordinea înregistrării acestora. … (7) Suma de restituit determinată conform alin. (5) nu poate depăşi suma solicitată prin cerere. … (8) După aprobarea legilor bugetare anuale şi a celor de rectificare, Ministerul Finanţelor Publice transmite Administratorului schemei plafoane trimestriale, în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare. Administratorul schemei emite decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanţelor Publice. Deciziile de restituire aprobate pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completării unor informaţii eronate se restituie Autorităţii Rutiere Române de către ordonatorul principal de credite. … ––––Alin. (8) al art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(9) Abrogat. … ––––Alin. (9) al art. 14 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014.(10) Plafonul trimestrial alocat şi neconsumat se reportează în trimestrul următor. … ––––Alin. (10) al art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 15(1) Administratorul schemei trebuie să soluţioneze cererile de restituire în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data depunerii. În cazul aprobării cererii se emite o decizie de aprobare a cererii de restituire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, care se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care un exemplar rămâne la Administratorul schemei, un exemplar se comunică solicitantului şi un exemplar se transmite ordonatorului principal de credite, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. Emiterea deciziilor care nu se încadrează în plafonul trimestrial se amână pentru trimestrul următor, în limita bugetului anual alocat schemei. … (1^1) În situaţia în care Administratorului schemei nu i s-au transmis plafoanele trimestriale prevăzute la art. 14 alin. (8), termenul maxim de soluţionare a cererilor de restituire prevăzut la alin. (1) curge de la data primirii de către Administratorul schemei a respectivelor plafoane.––––Alin. (1^1) al art. 15 a fost introdus de pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.(2) În cazul în care operatorul economic nu îndeplineşte cerinţele prevăzute în sarcina sa de prezenta hotărâre se emite o decizie de respingere a cererii de restituire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8, care se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar rămâne la Administratorul schemei şi un exemplar se comunică solicitantului în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii. … (3) Deciziile emise de Administratorul schemei pot fi contestate potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. … (4) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se realizează de către ordonatorul principal de credite exclusiv în baza deciziei de aprobare a cererii de restituire emise de către Administratorul schemei care constituie document justificativ prin care se atestă realitatea şi modul de determinare a cuantumului obligaţiei de plată. … (5) Plata se efectuează în lei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data comunicării deciziei, astfel: … a) într-un cont bancar din România, în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre ale Uniunii Europene; … b) într-un cont deschis la Trezoreria Statului, în cazul operatorilor economici stabiliţi în România. … (6) Prin ordin al ministrului finanţelor publice se stabileşte procedura de punere în aplicare a prevederilor alin. (4) şi (5). … ––––Art. 15 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 16(1) În cazul în care operatorul economic constată existenţa în cererea sa a unor inexactităţi care ar conduce la diminuarea ori majorarea sumelor de restituit, acesta depune la Administratorul schemei o cerere rectificativă, la care anexează documentele justificative aferente. … (2) Cererea rectificativă se depune nu mai târziu de un an de la data încheierii trimestrului pentru care se solicită rectificarea cererii de restituire. … +
Articolul 17(1) În vederea efectuării controlului ulterior momentului restituirii de accize, operatorii economici au obligaţia să păstreze documentele prevăzute la art. 8 şi 13, precum şi: … a) fişele de magazie pentru fiecare rezervor pentru consum propriu deţinut la punctele sale de alimentare, precum şi bonurile de consum întocmite la fiecare alimentare a vehiculelor eligibile din rezervorul respectiv, pe care în mod obligatoriu să fie înscrise cel puţin următoarele informaţii: data alimentării, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, cantitatea de motorină alimentată exprimată în litri pe fiecare vehicul, numărul de kilometri înregistraţi la bordul vehiculului la momentul alimentării; … b) înregistrările tahografului din prima şi din ultima zi a trimestrului pentru care se depune cererea de restituire; … c) documentele de transport prevăzute la art. 3 pct. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cum ar fi, dar fără a se limita la scrisoarea de transport CMR, avizele de transport, foile de parcurs, care atestă faptul că vehiculele au fost efectiv utilizate pentru transportul de mărfuri, respectiv pentru transportul de persoane, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public local de persoane; … d) documentele care atestă dreptul de deţinere a vehiculelor pentru care se acordă dreptul de restituire; … e) documentele de vânzare, distrugere, export, pentru toate vehiculele ale căror consumuri sunt incluse în cerere; … f) anexele la facturile de achiziţie a carburanţilor; … g) unităţile electronice de stocare prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f). … (2) Documentele menţionate mai sus se arhivează pentru o perioadă de 10 ani de la data depunerii cererii de restituire. … (3) Controlul ulterior al prezentei scheme de ajutor de stat se efectuează potrivit Codului de procedură fiscală, prin organele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. … ––––Alin. (3) al art. 17 a fost modificat de pct. 15 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016. +
Articolul 18(1) În cazul în care în urma controlului ulterior se constată că restituirea a fost obţinută prin fraudă, aceasta constituie ajutor de stat utilizat în mod abuziv şi se aplică în mod corespunzător procedurile de recuperare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, precum şi de Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.133/2008 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a prevederilor art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. … (2) Ajutorul de stat care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 83 din 27 martie 1999, cu modificările ulterioare. … (3) Recuperarea ajutorului de stat, precum şi a accesoriilor aferente se realizează cum urmează: … a) în cazul operatorilor economici licenţiaţi în România, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală; … ––––Lit. a) a alin. (3) al art. 18 a fost modificată de pct. 16 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.b) în cazul operatorilor economici licenţiaţi în alte state membre, potrivit prevederilor referitoare la asistenţa reciprocă în materie de colectare. … +
Articolul 19Constituie contravenţie nerespectarea de către operatorul economic a obligaţiilor de păstrare a documentelor prevăzute la art. 17 alin. (1) în termenul prevăzut la art. 17 alin. (2) şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. +
Articolul 20Prevederile art. 19 se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. +
Articolul 21(1) Administratorul schemei trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele de stat acordate în cadrul schemei pe o perioadă de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor de stat. … (2) Administratorul schemei are obligaţia să raporteze anual Consiliului Concurenţei date şi informaţii privind ajutoarele de stat acordate, în conformitate cu Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 pentru punerea în aplicare a Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat. … +
Articolul 22Administratorul schemei va informa prin site-ul său data de la care va pune la dispoziţia operatorilor economici un sistem informatizat de administrare a schemei, precum şi manualul de utilizare a acestuia. De la data respectivă operatorii economici nu vor mai transmite documentele prevăzute de prezenta hotărâre pe suport hârtie, cu excepţia documentelor solicitate de Administratorul schemei.––––Art. 22 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Articolul 23Textul prezentei scheme de ajutor de stat se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, împreună cu rezumatul informaţiilor legate de aceasta, conform anexei nr. 3 la Regulamentul (CE) al Comisiei de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea art. 107 şi 108 din Tratat, aprobat în data de 21 mai 2014. +
Articolul 24Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.–––-Art. 24 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 15 din 14 ianuarie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 19 ianuarie 2015. +
Articolul 25Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 15 iulie 2014.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemnează:
–––––
Ministrul finanţelor publice,
Ioana-Maria Petrescu
p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Ioan Rus
Ministrul economiei,
Constantin Niţă
Ministrul delegat pentru întreprinderi mici şi
mijlocii, mediul de afaceri şi turism,
Florin Nicolae Jianu
p. Ministrul afacerilor externe,
George Ciamba,
secretar de statBucureşti, 26 iunie 2014.Nr. 537. +
Anexa 1REGISTRULvehiculelor şi al operatorilor economici eligibilipentru restituirea de accize*Font 7* ┌────┬────────────┬────────┬────────┬─────────┬──────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬─────────┬────────────┬────────────┐ │Nr. │ Denumirea │ Statul │Codul de│Tipul de │ Data │ Data │ Motivul │Numărul de │Data │Data invali-│Motivul │ │crt.│operatorului│ membru │înregis-│transport│înregistrării │ invalidării│invalidării/│înmatricu- │înregis- │dării în │invalidării/│ │ │ economic │în care │trare │efectuat │în registru │în registru │revalidării │lare al │trării/ │registru a │revalidării │ │ │ │ este │fiscală │ │a operatorului│ a │operatorului│vehiculului│revalidă-│vehiculului │vehiculului │ │ │ │stabilit│ │ │economic/Data │operatorului│ economic │ │rii │ │ │ │ │ │ │ │ │ revalidării │ economic │ │ │vehiculu-│ │ │ │ │ │ │ │ │înregistrării │ │ │ │lui │ │ │ ├────┼────────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ ├────┼────────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ … │ │ │ │ ├────┼────────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ 2 │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ … │ │ │ │ ├────┼────────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │… │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼────────────┼────────┼────────┼─────────┼──────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼─────────┼────────────┼────────────┤ │ n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────┴────────────┴────────┴────────┴─────────┴──────────────┴────────────┴────────────┴───────────┴─────────┴────────────┴────────────┘Instrucţiuni de completare a anexei nr. 1(4) Se înscrie "marfă" sau "persoane", după tipul transportului. … (5) Se înscrie data înregistrării în registru a operatorului economic ori data revalidării în registru a acestuia, dacă motivele care au condus la invalidarea în registru au încetat. … (6) Se înscrie data invalidării în registru a operatorului economic: … – efectuată potrivit art. 10 alin. (2) din hotărâre, în cazul în care operatorul economic comunică informaţii care conduc la invalidarea sa, în situaţii precum: operatorul economic a fost radiat ca urmare a încetării activităţii economice sau îşi încetează activitatea economică care generează dreptul de restituire, certificatul de transport în cont propriu/licenţa comunitară, după caz, a expirat, operatorul economic a fost declarat inactiv, operatorul economic a intrat în inactivitate temporară;– efectuată din oficiu de autoritatea competentă potrivit art. 10 alin. (5) din hotărâre, în cazul în care operatorul economic nu comunică informaţiile care ar conduce la invalidare, dar aceste informaţii sunt cunoscute de către autoritatea competentă.(7) Se înscrie motivul invalidării/revalidării operatorului economic. … (9) Se înscrie data înregistrării în registru a vehiculului ori data revalidării în registru a acestuia, dacă motivele care au condus la invalidarea în registru au încetat. … (10) Se înscrie data invalidării în registru a vehiculului: … – efectuată potrivit art. 10 alin. (2) din hotărâre, în cazul în care operatorul economic comunică informaţii care conduc la invalidarea vehiculului pe care îl deţine, în situaţii precum: copia conformă a certificatului de transport în cont propriu sau copia conformă a licenţei comunitare, după caz, a expirat, vehiculul deţinut de operatorul economic în calitate de proprietar a fost scos din parcul auto ca urmare a faptului că a fost vândut, distrus, retras din circulaţie, dat în locaţie în baza unui contract de leasing sau de închiriere ori exportat în afara Uniunii Europene, vehiculul deţinut de operatorul economic în baza unui contract de închiriere sau a unui contract de leasing a fost distrus, retras din circulaţie ori contractul de închiriere/leasing a expirat, vehiculul nu mai este utilizat pentru activitatea care generează dreptul de restituire;– efectuată din oficiu de autoritatea competentă potrivit art. 10 alin. (5) din hotărâre, în cazul în care operatorul economic nu comunică informaţiile care ar conduce la invalidarea vehiculului, dar aceste informaţii sunt cunoscute de către autoritatea competentă;– în cazul invalidării operatorului economic, toate vehiculele deţinute sunt invalidate în registru cu aceeaşi dată.(11) Se înscrie motivul invalidării/revalidării vehiculului. … +
Anexa 2Nr. ………. din …………CEREREpentru înregistrarea în Registrul vehiculelor şi aloperatorilor economici eligibili pentru restituirea de accizeSocietatea/Reprezentantul*1) ……………………., cu sediul social în localitatea ………………………., str. ………… nr. …, bl. …, sc. …, ap. …, ţara şi, după caz, judeţul/sectorul ………………, cod poştal ……………, cod de înregistrare fiscală/cod de înregistrare în scopuri de TVA ………………., telefon ………….., fax …………….., e-mail …………., reprezentată prin ………………, domiciliat în ………………, str. ………………. nr. …, bl. …, sc. …, et. …, ap. …, judeţul/sectorul ……………………., posesorul buletinului/cărţii de identitate/paşaportului seria … nr. …………., eliberat/ă de ………………….., având funcţia de ………………, solicit înregistrarea în Registrul vehiculelor şi al operatorilor eligibili pentru restituirea accizelor.Societatea desfăşoară activitatea de transport de marfă/persoane*2) în baza Certificatului de transport în cont propriu nr. ……………./Licenţei comunitare nr.*3) …………….Anexez la prezenta cerere, în format electronic/hârtie, următoarele documente:a) copie de pe certificatul de înregistrare fiscală/înregistrare în scopuri de TVA; … b) certificatul de atestare fiscală valabil la data depunerii cererii de înregistrare în registru, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre; … c) certificatul fiscal privind impozitele şi taxele locale valabil la data depunerii cererii de înregistrare în registru, eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura impozitelor şi taxelor locale, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre; … d) copie de pe Contractul/Contractele nr. ……………….., încheiat/încheiate cu emitentul cardului de gestiune a alimentărilor ori cu al inelului emiţător/receptor, după caz; … e) copie de pe dovada deţinerii dispersorului electronic pentru distribuţie prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. f) din hotărâre, în cazul operatorilor economici stabiliţi în România; … f) declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (i) şi (ii) din hotărâre*4); … g) declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. d), g) şi h) din hotărâre; … –––-Lit. g) din anexa 2 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 15 din 14 ianuarie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 19 ianuarie 2015.h) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că nu sunt încadrat în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii; … –––-Lit. h) din anexa 2 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 15 din 14 ianuarie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 19 ianuarie 2015.i) anexa nr. 3 la hotărâre cuprinzând lista vehiculelor eligibile. … Data ………..Numele şi prenumele reprezentantului legal ………..Semnătura şi ştampila …………………………..Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete, iar documentele anexate cererii sunt reale, corecte şi legale.––––*1) Cererea se întocmeşte de către operatorul economic sau de reprezentantul prevăzut la art. 4 alin. (4) din hotărâre.*2) Se bifează transport de mărfuri sau de persoane, după caz.*3) Se menţionează nr. certificatului de transport în cont propriu sau nr. licenţei comunitare, după caz, prevăzute la art. 4 alin. (2) şi (3) din hotărâre. Operatorii licenţiaţi în alte state membre care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu nu au obligaţia menţionării niciunui document.*4) Numai în cazul operatorilor economici stabiliţi în România.––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 1 din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014, conform pct. 16 al art. I din acelaşi act normativ. +
Anexa 3Operatorul economic ……………………………………………………………….Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ………………………………………..Adresa ………………………………….LISTAvehiculelor eligibile deţinute deoperatorul economic menţionat în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele derestituire ca ajutor de stat a sumelorreprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelulaccizelor diferenţiat pentru motorina utilizată dreptcombustibil pentru motor*Font 7* ┌────┬────────────────────────────┬──────────────┬────────────────┬──────────────┬────────────────────┬────────────────────┐ │Nr. │Caracteristicile vehiculului│ Numărul de │Certificatul de │Statul membru │ Documentul care │Licenţe – serie/nr. │ │crt.│ (masa totală maximă │înmatriculare │ înmatriculare │ în care este │ atestă modul de │ pentru fiecare │ │ │ autorizată/ numărul de │al vehiculului│(serie şi număr)│ înmatriculat │ deţinere a │ vehicul în parte │ │ │ locuri) │ │ │ vehiculul │ autovehiculului │(prevăzute la art. 5│ │ │ │ │ │ │(proprietar/locator)│ din hotărâre) │ ├────┼────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────┼────────────────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ ├────┼────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────┼────────────────────┤ │ 1 │ │ │ │ │ │ │ ├────┼────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────┼────────────────────┤ │ 2 │ │ │ │ │ │ │ ├────┼────────────────────────────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┼────────────────────┼────────────────────┤ │ …│ │ │ │ │ │ │ └────┴────────────────────────────┴──────────────┴────────────────┴──────────────┴────────────────────┴────────────────────┘ Data ……………………………. Numele şi prenumele reprezentantului legal ……………………….. Semnătura şi ştampila ……………………………..Cunoscând dispoziţiile art. 326 privind falsul în declaraţii din Codul penal, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete. +
Anexa 4Nr. ………. din ………CERERE*1)de restituire a sumelor reprezentând diferenţadintre nivelul standard al accizelor şi nivelulaccizelor diferenţiat, prevăzute de Codul fiscal––––Denumirea cererii din anexa 4 a fost modificată de pct. 17 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.1. Denumirea operatorului economic/reprezentantului*2) ……………..2. Adresa operatorului economic/reprezentantului: localitatea ……, str. ….. nr. .., ţara şi, după caz, judeţul/sectorul ………, codul poştal …………………………3. Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ………4. Datele contului deschis la Trezorerie pentru operatorii economici stabiliţi în România/Datele contului bancar pentru operatorii economici stabiliţi în alte state membre, cu menţionarea codului IBAN ………..5. Perioada de restituire acoperită de cerere ……………………..6. Cantitatea de motorină pentru care se solicită restituirea: ……… mii litri7. Suma de restituit: ……………….. leiAnexăm la prezenta cerere, în format electronic/hârtie, următoarele documente:a) copii de pe facturile de achiziţie a motorinei împreună cu anexele la facturi, precum şi borderoul centralizator al cantităţilor de motorină alimentate de fiecare vehicul eligibil în parte, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 5*3) la hotărâre; şi/sau, după caz, … b) copii de pe facturile de achiziţie a motorinei, precum şi borderourile de alimentare de la rezervoarele proprii întocmite pentru fiecare vehicul în parte, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6*4) la hotărâre; … c) în cazul operatorilor economici stabiliţi în alte state membre care efectuează transport rutier de mărfuri în cont propriu, copii ale scrisorilor de transport C.M.R. aferente transporturilor pentru care solicită restituirea; … d) certificatul de atestare fiscală, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre; … e) certificatul fiscal privind impozitele şi taxele locale, valabil la data depunerii cererii de restituire, eliberat de organul fiscal competent din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, din care rezultă că nu înregistrez obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura impozitelor şi taxelor locale, în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (iii) din hotărâre; … f) declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) pct. (ii) din hotărâre; … g) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii prevăzută în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că nu sunt încadrat în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii. … Notă …
──────────
*1) Înregistrarea cererii de restituire angajează răspunderea solicitantului sau a reprezentantului acestuia cu privire la toate informaţiile prezentate în cerere şi în documentele anexate acesteia.
*2) Cererea se întocmeşte de către operatorul economic sau reprezentantul acestuia prevăzut la art. 4 alin. (4) din hotărâre.
*3) În cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la staţiile de distribuţie ale operatorilor economici înregistraţi potrivit Codului fiscal în calitate de comercianţi en detail de produse energetice.
–––-
Nota de subsol *3) din anexa 4 a fost modificată de pct. 18 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 961 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.037 din 22 decembrie 2016.
*4) În cazul în care alimentarea vehiculelor se face de la rezervoarele proprii de alimentare pentru consum propriu deţinute la punctele sale de alimentare.
──────────Solicităm restituirea prin virament în contul menţionat la pct. 4.Numele şi prenumele …………………..Semnătura solicitantului ………………Data ………………..––––Anexa 4 a fost înlocuită cu anexa din HOTĂRÂREA nr. 15 din 14 ianuarie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 19 ianuarie 2015, conform pct. 4 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 5Operatorul economic ……………………Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ……………..Adresa …………………………………………..BORDEROUL*)alimentărilor cu motorină de la staţii dedistribuţie în trimestrul ….. din anul ……….*Font 9*┌────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────┬──────────┐│Nr. │ Nr. de │ Nr. cardului de gestiune/ │Cantitatea │ Factura ││crt.│ înmatriculare a vehiculului │ inelului emiţător/receptor │ (litri) │ nr./data │├────┼─────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ 1. │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼──────────┤│ │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │├────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ Total │ │ │├────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ 2. │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼──────────┤│ │ │ │ │ ││ │ │ ├───────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │├────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ Total │ │ │├────┬─────────────────────────────┬─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │├────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┼───────────┼──────────┤│ TOTAL GENERAL: │ │ │└────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────┘ Data …………. Numele şi prenumele reprezentantului legal ……………… Semnătura şi ştampila ……………………………Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi complete, facturile reflectând operaţiuni reale.––––*) Se completează pe baza anexelor la facturi şi trebuie să cuprindă doar alimentările realizate în trimestrul pentru care se solicită restituirea.––––Anexa 5 a fost înlocuită cu anexa 3 din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014, conform pct. 16 al art. I din acelaşi act normativ. +
Anexa 6Operatorul economic ………………………………………………………….Codul de înregistrare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ………………………………………..Adresa ………………………………….BORDEROUL*alimentărilor cu motorină de la rezervoareproprii în trimestrul ….. din anul ……….––-*) Se completează pe baza informaţiilor stocate pe unităţile de stocare prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. f) din hotărâre şi trebuie să cuprindă doar alimentările realizate în trimestrul pentru care se solicită restituirea. ┌────┬────────────────────────┬────────────────────┬──────────┐ │Nr. │ Nr. de identificare/ │Nr. de înmatriculare│Cantitatea│ │crt.│ inventar a rezervorului│ a vehiculului │ (litri) │ ├────┼────────────────────────┼────────────────────┼──────────┤ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ ├────┼────────────────────────┼────────────────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ ├────┼────────────────────────┼────────────────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ ├────┼────────────────────────┼────────────────────┼──────────┤ │ │ │ │ │ ├────┴────────────────────────┴────────────────────┼──────────┤ │ TOTAL: │ │ └──────────────────────────────────────────────────┴──────────┘ Data ……………………………. Numele şi prenumele reprezentantului legal ………….. Semnătura şi ştampila ……………………………..Cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar că datele înscrise în acest formular sunt reale, corecte şi complete.––––Nota de subsol de la anexa nr. 6 a fost modificată de pct. 18 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014. +
Anexa 7MINISTERUL TRANSPORTURILORAutoritatea Rutieră RomânăNr. de înregistrare ……………Data …………………………DECIZIEde aprobare a cererii de restituire a accizeiCătre:Denumirea operatorului economic/reprezentantului fiscal ………………………………..Codul de identificare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ………………………Nr./data înregistrării în Registru*1) …………………………………………………..Adresa: localitate ……………., str. ……………. nr. …, bl. …, ap. …, et. ….., judeţul/sectorul ……….., codul poştal …………..În temeiul art. 15 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că se aprobă cererea de restituire cu nr. de înregistrare ………………….., pentru suma de ……………………. lei, aferentă bazei de restituire de ………… mii litri motorină.1. Modalitate de determinare a sumei:1.1. Acciza solicitată la restituire ………….. lei1.2. Acciza aprobată la restituire …………… lei1.3. Acciza respinsă la restituire …………… lei2. Motivele de fapt ale respingerii………………………………………………………………….………………………………………………………………….………………………………………………………………….3. Temeiul de drept………………………………………………………………….………………………………………………………………….Restituirea sumelor aprobate conform prezentei decizii se efectuează de ordonatorul principal de credite, în contul/cod IBAN comunicat de dumneavoastră în cererea de restituire de accize, respectiv:………………………………………………………………….Împotriva prezentei decizii operatorul economic poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Aprobat, Întocmit, Funcţia ……………………… Funcţia ……………………. Numele şi prenumele …………… Numele şi prenumele …………. Data ………………………… Data ………………………. Semnătura ……………………. Semnătura …………………..–––*1) Prin Registru se înţelege Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize.––––Anexa 7 a fost introdusă de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4 din acelaşi act normativ. +
Anexa 8MINISTERUL TRANSPORTURILORAutoritatea Rutieră RomânăNr. de înregistrare ………….Data……………..DECIZIEde respingere a cererii de restituire a accizeiCătre:Denumirea operatorului economic/reprezentantului fiscal …………………………Codul de identificare fiscală/Codul de înregistrare în scopuri de TVA ……………………..Nr./data înregistrării în Registru*1) ……………………………Adresa: localitate …………………… str. ………………… nr. … bl. …, ap. …, et. ……, judeţul/sectorul ……….., codul poştal ……………În temeiul art. 15 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 537/2014 privind condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferenţa dintre nivelul standard al accizelor şi nivelul accizelor diferenţiat pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm că cererea de restituire cu nr. de înregistrare ………………., pentru suma de …………………. lei, aferentă bazei de restituire de ……………… mii litri motorină se respinge.Motivele de fapt ale respingerii:………………………………………………………………….………………………………………………………………….………………………………………………………………….Temeiul de drept………………………………………………………………….………………………………………………………………….Împotriva prezentei decizii operatorul economic poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Aprobat, Întocmit, Funcţia ……………………… Funcţia ……………………. Numele şi prenumele …………… Numele şi prenumele …………. Data ………………………… Data ………………………. Semnătura ……………………. Semnătura …………………..–––*1) Prin Registru se înţelege Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize.––––Anexa 8 a fost introdusă de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 906 din 15 octombrie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 779 din 27 octombrie 2014, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 5 din acelaşi act normativ.––-