Guvernul României hotărăște: +
Articolul UNICSe aprobă Regulamentul de desfășurare a activității Consiliului Național de Evaluare Academica și Acreditare, cuprins în anexa nr. 1, și Regulamentul de desfășurare a activității comisiilor de evaluare, cuprins în anexa nr. 2.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează:
Ministrul învățământului,
Liviu Maior
Ministru de stat, ministrul finanțelor,
Florin Georgescu
p. Ministru de stat, ministrul muncii și protecției sociale,
Dorel Mustatea,
secretar de stat +
Anexa nr. 1
REGULAMENTUL
de desfășurare a activității Consiliului Național de Evaluare Academica și Acreditare +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1În conformitate cu Legea nr. 88/1993 privind acreditarea instituțiilor de învățământ superior și recunoașterea diplomelor, activitatea de evaluare academica și acreditare din România este realizată de Consiliul Național de Evaluare Academica și Acreditare (C.N.E.A.A.) și de comisiile de evaluare care funcționează în subordinea acestuia. +
Articolul 2C.N.E.A.A. este un organism independent, de sine statator, cu structura proprie de organizare. +
Articolul 3Activitatea C.N.E.A.A. se desfășoară conform Legii nr. 88/1993 și prezentului regulament. +
Capitolul IIStructura C.N.E.A.A. +
Articolul 4Numirea și revocarea membrilor C.N.E.A.A. (1)Numirea membrilor C.N.E.A.A. se face conform art. 4 și 33 din Legea nr. 88/1993. (2)Orice membru al C.N.E.A.A. poate fi revocat, la propunerea consiliului, de către Parlament, atunci când persoana a încălcat prevederile legii sau ale regulamentului, ori se afla în imposibilitatea de a-și îndeplini atribuțiile. Data revocării se considera a fi data acceptării propunerii de revocare de către Parlament. +
Articolul 5Organele C.N.E.A.A. (1)C.N.E.A.A. este condus de un președinte, un vicepreședinte și un secretar, aleși în condițiile art. 4 alin. (6) din Legea nr. 88/1993, la propunerea ministrului învățământului. (2)Activitatea curenta a C.N.E.A.A. este coordonata de un birou alcătuit din 5 membri, respectiv președintele, vicepreședintele, secretarul și 2 membri ai consiliului, aleși de acesta. (3)În subordinea C.N.E.A.A. se constituie și funcționează, în condițiile art. 4 alin. (7) și (8) din Legea nr. 88/1993, comisiile de evaluare alcătuite din 7-9 membri fiecare. (4)Fiecare comisie de evaluare are un președinte, un vicepreședinte și un secretar. (5)În desfășurarea activității sale, C.N.E.A.A. poate folosi experți români și străini și un aparat tehnic propriu, potrivit art. 4 alin. (9) din Legea nr. 88/1993. +
Articolul 6Atribuțiile C.N.E.A.A. și ale organelor sale (1)C.N.E.A.A. stabilește, în condițiile art. 4 alin. (7) din Legea nr. 88/1993, comisiile de evaluare și numește membrii acestora. (2)După constituire, C.N.E.A.A. stabilește bugetul propriu, conform propriilor sale estimari cu privire la activitatea pe care urmează sa o desfășoare. Anual C.N.E.A.A. hotărăște asupra sumei ce urmează a constitui propriul sau buget. (3)C.N.E.A.A. întocmește standarde de evaluare academica și acreditare pe baza criteriilor stabilite de Legea nr. 88/1993. (4)C.N.E.A.A. stabilește numărul și profilul comisiilor de evaluare și elaborează regulamentul de desfășurare a activității acestora. (5)C.N.E.A.A. numește președintele, vicepreședintele și secretarul fiecărei comisii de evaluare. (6)C.N.E.A.A. primește rapoartele de autoevaluare de la Ministerul Învățământului, în condițiile art. 5 alin. (1) din Legea nr. 88/1993. (7)C.N.E.A.A. elaborează un raport propriu, pe baza rapoartelor de evaluare ale comisiilor de evaluare din subordine, în care propune acordarea sau neacordarea autorizației de funcționare provizorie, pentru fiecare facultate, colegiu sau specializare în parte. (8)C.N.E.A.A. înaintează raportul astfel întocmit Ministerului Învățământului, în vederea avizării, în condițiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 88/1993. (9)C.N.E.A.A. întocmește, în condițiile art. 6 din Legea nr. 88/1993, raportul de evaluare în baza căruia Guvernul elaborează proiectul de lege privind înființarea instituției de învățământ superior, cu facultățile, colegiile și specializările propuse spre acreditare. (10)C.N.E.A.A. întocmește, din 5 în 5 ani, în condițiile art. 9 din Legea nr. 88/1993, raportul de evaluare academica periodică pentru facultățile, colegiile și specializările instituțiilor de învățământ superior, pe care-l înaintează Ministerului Învățământului. (11)În condițiile art. 10 din Legea nr. 88/1993, C.N.E.A.A. întocmește raportul de evaluare în baza căruia Guvernul elaborează proiectul de lege privind desființarea instituției de învățământ superior care nu îndeplinește standardele corespunzătoare criteriilor de evaluare academica. (12)C.N.E.A.A. stabilește, în termen util, în condițiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 88/1993, facultățile și colegiile unde urmează a fi susținut examenul de licență sau, după caz, de absolvire, de către primele trei serii de absolvenți ai instituțiilor de învățământ superior autorizate provizoriu. (13)C.N.E.A.A. efectuează, în condițiile art. 24 alin. (6) din Legea nr. 88/1993, controale anuale la instituțiile de învățământ, care au obținut autorizația provizorie de funcționare, pentru verificarea respectării standardelor care au stat la baza acordării autorizației. (14)C.N.E.A.A. asigura publicarea listei cuprinzând facultățile, colegiile și specializările care nu au fost autorizate provizoriu sau acreditate. +
Articolul 7Procedura de autorizare pentru funcționarea provizorie Pentru îndeplinirea procedurii de autorizare pentru funcționarea provizorie, biroul consiliului realizează următoarele activități: – primește de la Ministerul Învățământului raportul de autoevaluare, în vederea acordării autorizației provizorii de funcționare – art. 5 alin. (1) din Legea nr. 88/1993; … – verifica depunerea taxei corespunzătoare în contul C.N.E.A.A., potrivit dispozițiilor art. 13 alin. (2) din Legea nr. 88/1993; … – desemnează, prin rezoluție, comisia de evaluare ce urmează a întocmi raportul, în condițiile art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 88/1993; … – desemnează membrii C.N.E.A.A. care, pe baza rapoartelor primite de la comisiile de evaluare, elaborează proiectul de raport propriu al C.N.E.A.A., prin care se propune acordarea sau neacordarea autorizației de funcționare; … – supune C.N.E.A.A., în plenul sau, discutarea și aprobarea raportului întocmit și a soluției propuse; … – înaintează ministrului învățământului, în vederea avizării, raportul propriu al C.N.E.A.A. … +
Articolul 8Procedura de acreditare (1)Biroul C.N.E.A.A. primește de la Ministerul Învățământului cererile instituțiilor interesate, în vederea declanșării procedurii de acreditare, în condițiile art. 6 din Legea nr. 88/1993. (2)C.N.E.A.A. desemnează, dintre membrii săi, persoanele care, împreună cu comisiile de evaluare din subordine, întocmesc un raport de evaluare. După analiza și aprobarea în plenul C.N.E.A.A., acest raport va fi înaintat Guvernului, în condițiile art. 6 din lege, de către biroul consiliului. +
Articolul 9Procedura de evaluare academica periodică (1)Ministerul Învățământului transmite C.N.E.A.A. dosarele facultăților, colegiilor și specializărilor instituțiilor de învățământ superior ce se supun evaluării academice, din 5 în 5 ani, în condițiile art. 9 din Legea nr. 88/1993. (2)Biroul C.N.E.A.A. desemnează membrii consiliului și comisiile de evaluare ce urmează a întocmi rapoartele de evaluare academica și înaintează rapoartele astfel întocmite Ministerului Învățământului, după aprobarea lor în plen. (3)C.N.E.A.A. propune Guvernului desființarea instituției de învățământ superior supusă evaluării academice periodice care nu mai îndeplinește standardele corespunzătoare criteriilor de evaluare academica conform art. 10 alin. (2) din Legea nr. 88/1993. +
Articolul 10Termene pentru procedura de autorizare și evaluare academica periodică (1)Rapoartele și dosarele de evaluare academica în vederea autorizării provizorii se analizează în ordinea înregistrării cererilor. Rezultatul evaluării este comunicat Ministerului Învățământului, în termen de cel mult 9 luni de la data primirii acestora. (2)Cererile pentru declanșarea procedurii de acreditare se depun la Ministerul Învățământului, cu cel puțin 3 luni înainte de începerea examenului de licență sau de absolvire de către prima serie de absolvenți. (3)Lista instituțiilor acreditate la care studenții din instituțiile sau specializările autorizate sa funcționeze provizoriu vor susține examenele de licență sau de absolvire va fi stabilită și comunicată instituțiilor interesate în termen de o luna de la data depunerii cererii de declansare a procedurii de acreditare. (4)Cererile de evaluare academica periodică se trimit C.N.E.A.A. cu cel puțin șase luni înainte de începerea anului universitar în care urmează să aibă loc evaluarea periodică. (5)Controalele anuale sau ad-hoc efectuate de către C.N.E.A.A. în instituțiile autorizate sa funcționeze provizoriu se anunta instituțiilor controlate cu cel mult 3 zile înaintea efectuării controlului. +
Capitolul IIIFuncționarea interna a C.N.E.A.A.Adoptarea hotărîrilor +
Articolul 11C.N.E.A.A. se întrunește în ședințe ordinare bilunare prezidate de către președintele sau, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședinte. În cazul în care ambii sunt absenți, se alege de către plen un președinte de ședința. În perioada dintre doua ședințe, membrii C.N.E.A.A. desfășoară activități de evaluare conform programului de lucru stabilit de acesta. +
Articolul 12Ședințele extraordinare ale C.N.E.A.A. se convoacă de către Biroul consiliului sau la inițiativa a cel puțin 1/3 din membrii consiliului. +
Articolul 13Cvorumul necesar pentru orice ședința a C.N.E.A.A. este de 2/3 din membrii săi. La ședințele C.N.E.A.A. pot fi invitați și membrii comisiilor de evaluare. +
Articolul 14Hotărârile privind autorizarea provizorie și acreditarea se iau în ședințele C.N.E.A.A., prin vot secret, fiind necesară majoritatea de jumătate plus unu din totalul membrilor consiliului. +
Articolul 15În cazul în care hotărârea de autorizare provizorie sau acreditare privește instituția în care își desfășoară activitatea unul dintre membrii prezenți, acesta nu are drept de vot în problema considerată particulară și nu este luat în calcul la evaluarea cvorumului. +
Articolul 16Orice hotărâre adoptată în ședința plenara a C.N.E.A.A. devine obligatorie. +
Articolul 17În cazurile speciale, Biroul consiliului poate lua hotărâri curente, nelegate de acordarea autorizației de funcționare provizorie sau a statutului de acreditare, cu obligația informării C.N.E.A.A., în ședința cea mai apropiată, și supunerii hotărârii aprobării acestuia. +
Capitolul IVDrepturile și obligațiile membrilor C.N.E.A.A. +
Articolul 18Drepturile membrilor C.N.E.A.A. (1)Orice membru al C.N.E.A.A. are dreptul de a lua parte la adoptarea hotărîrilor legate de procedurile privind autorizarea, acreditarea și evaluarea academica, precum și a celorlalte hotărâri adoptate în plen. (2)Orice membru al C.N.E.A.A. are dreptul, pe perioada mandatului sau, la o indemnizație stabilită prin hotărâre a Guvernului. (3)Abrogat.(la 14-04-1999,
Alineatul (3) din Articolul 18 , Capitolul IV , Anexa nr. 1 a fost abrogat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 243 din 1 aprilie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 14 aprilie 1999
)
(4)Un membru al C.N.E.A.A. care, datorită absentei din țara sau din alte motive, nu-și poate exercita atribuțiile o perioadă de peste 90 de zile, va fi înlocuit cu o altă persoană, stabilită prin procedura generală de numire. +
Articolul 19Obligațiile membrilor C.N.E.A.A. (1)Membrii C.N.E.A.A. au obligația să respecte, pe tot parcursul mandatului lor, condițiile care au condus la numirea lor în consiliu, expres prevăzute în art. 4 alin. (5) din Legea nr. 88/1993. (2)Orice membru al C.N.E.A.A. care a desfășurat sau desfășoară activități în instituția supusă evaluării sau are un interes personal în activitatea unei instituții supuse evaluării trebuie să informeze în scris Biroul consiliului. În cazul existenței unor conflicte de interese, membrii consiliului nu vor participa la activitatea de evaluare a instituției respective. (3)Nici un membru al C.N.E.A.A., cu sau fără funcție de conducere, nu poate utiliza aceasta calitate sub nici o formă în interes personal și nu are dreptul sa lezeze, prin acțiunile sale, coeziunea și prestigiul C.N.E.A.A. +
Capitolul VBugetul C.N.E.A.A. +
Articolul 20Cheltuielile privind organizarea și funcționarea C.N.E.A.A., precum și ale comisiilor de evaluare din subordine sunt prevăzute în bugetul propriu. +
Articolul 21C.N.E.A.A. stabilește anual bugetul propriu, conform propriilor sale estimari cu privire la activitățile ce urmează a fi desfășurate. +
Articolul 22Resursele financiare ale C.N.E.A.A. constau în: – fonduri constituite din taxele de autorizare și acreditare; … – ajutoare, premii, donații de la organisme internaționale sau interne, pentru perfecționarea activității C.N.E.A.A.; … – alte surse care nu contravin legii și regulamentului C.N.E.A.A. … +
Articolul 23C.N.E.A.A. dispune de cont în banca, în lei și în valută. +
Articolul 24Biroul consiliului tine o evidența contabilă proprie a veniturilor și cheltuielilor și supune bilanțul aprobării C.N.E.A.A. în cel mult 3 luni de la închiderea anului financiar. +
Articolul 25Președintele, vicepreședintele și secretarul C.N.E.A.A. sunt salarizați în raport cu valoarea de referința sectoriala, stabilită pentru autoritățile autonome în Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupa funcții de demnitate publică. La aceasta valoare de referința sectoriala se aplică următorii coeficienți de multiplicare: președinte – coeficientul 12; vicepreședinte – coeficientul 11; secretar – coeficientul 11.(la 14-04-1999,
Articolul 25 din Capitolul V , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 243 din 1 aprilie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 14 aprilie 1999
)
+
Articolul 26Membrii C.N.E.A.A., cu excepția celor prevăzuți la art. 25, beneficiază de o indemnizație lunară, proporțională cu volumul de muncă depus, calculată în raport cu valoarea de referința sectoriala stabilită pentru autoritățile autonome în Legea nr. 154/1998. La aceasta valoare de referința sectoriala se aplică coeficientul de multiplicare 10.(la 14-04-1999,
Articolul 26 din Capitolul V , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 243 din 1 aprilie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 14 aprilie 1999
)
+
Articolul 27Experții și personalul din aparatul tehnic al C.N.E.A.A. sunt remunerați potrivit grilelor de salarizare prevăzute în anexele nr. V*), VIII/1, VIII/2 și IX/1 la Legea nr. 154/1998, cu obligația încadrării în resursele financiare proprii.*) Anexa nr. V la Legea nr. 154/1998 a fost înlocuită prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 28/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 16 octombrie 1998.(la 14-04-1999,
Articolul 27 din Capitolul V , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 243 din 1 aprilie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 14 aprilie 1999
)
+
Articolul 28Experții străini utilizați pentru unele activități de evaluare academica vor fi retribuiți din fonduri de asistența tehnica externa, alocate în acest scop. +
Articolul 29Toate cheltuielile legate de funcționarea C.N.E.A.A. și a comisiilor de evaluare sunt asigurate din bugetul acestuia. +
Articolul 30În situația în care C.N.E.A.A. își încetează activitatea, activul și pasivul sau se transfera Ministerului Învățământului. +
Capitolul VIDispoziții finale +
Articolul 31Prezentul regulament, după adoptarea în plenul C.N.E.A.A., urmează a fi înaintat Guvernul României, spre aprobare, în termenul prevăzut de lege. +
Articolul 32După aprobarea lui prin hotărâre a Guvernului, regulamentul de fața reprezintă baza legală de desfășurare a activității C.N.E.A.A., pentru realizarea procedurilor de autorizare, acreditare și evaluare academica periodică. +
Articolul 33C.N.E.A.A. stabilește regulamentele de organizare și funcționare pentru activitatea proprie, cît și pentru cea a comisiilor de evaluare. +
Articolul 34C.N.E.A.A. dispune de un birou de contabilitate care asigura execuția bugetară. +
Articolul 35În desfășurarea activității curente, C.N.E.A.A. dispune de un secretariat care tine evidenta lucrărilor. +
Articolul 36Biroul consiliului asigura, printr-o persoană special desemnată în acest scop, informarea opiniei publice cu privire la activitatea desfășurată de C.N.E.A.A. +
Articolul 37C.N.E.A.A. dispune de ștampila cu însemne proprii. +
Anexa nr. 2
REGULAMENTUL
de desfășurare a activității comisiilor de evaluare din cadrul Consiliului Național de Evaluare Academica și Acreditare +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1C.N.E.A.A. își stabilește comisiile de evaluare ca organisme permanente, conform Legii nr. 88/1993. +
Articolul 2Comisiile de evaluare sunt comisii de specialitate și funcționează în subordinea C.N.E.A.A. +
Articolul 3Comisiile de evaluare își desfășoară activitatea pe baza prezentului regulament aprobat de Guvern. +
Articolul 4Regulamentul comisiilor de evaluare este corelat cu cel al C.N.E.A.A. +
Capitolul IIStructura și constituirea comisiilor de evaluare +
Articolul 5Numărul și profilul comisiilor de evaluare se stabilesc de către C.N.E.A.A. +
Articolul 6Fiecare comisie este alcătuită din 7-9 specialiști și este condusă de un birou format din președintele, vicepreședintele și secretarul acesteia. +
Articolul 7În activitatea de evaluare și acreditare comisiile de evaluare folosesc experți români și străini. +
Articolul 8În activitatea lor, comisiile de evaluare beneficiază de aparatul tehnic al C.N.E.A.A. +
Articolul 9Numirea membrilor comisiilor de evaluare se face de către C.N.E.A.A. conform art. 4 alin. (7) din Legea nr. 88/1993, din rindul specialiștilor propuși de consiliile profesorale ale facultăților de profil, precum și din rindul altor specialiști. +
Articolul 10Președintele, vicepreședintele și secretarul fiecărei comisii de evaluare sunt numiți de către C.N.E.A.A. +
Articolul 11Componenta comisiilor de evaluare este publică. +
Articolul 12Comisiile de evaluare se reinnoiesc o dată la patru ani, cu 1/3 din numărul membrilor conform procedurii prezentate anterior. +
Capitolul IIIAtribuțiile comisiilor de evaluare +
Articolul 13Comisiile de evaluare își desfășoară activitatea în domeniile de competența pentru care au fost constituite, conform metodologiei aprobate de C.N.E.A.A. +
Articolul 14Metodologia privind procesul de evaluare și acreditare prevede verificarea raportului de autoevaluare prezentat de către instituțiile de învățământ superior și întocmirea de către comisiile de evaluare a rapoartelor proprii cu concluzii și recomandări privind evaluarea-acreditarea. +
Articolul 15Termenele pentru diferitele activități ale comisiilor de evaluare sunt prevăzute în calendarul de lucru aprobat de C.N.E.A.A. +
Capitolul IVFuncționarea interna a comisiilor de evaluare +
Articolul 16Biroul comisiei de evaluare răspunde în fața C.N.E.A.A. de îndeplinirea atribuțiilor comisiei. +
Articolul 17Orice membru al unei comisii de evaluare poate fi revocat de către C.N.E.A.A. atunci când persoana în cauza a încălcat prevederile legii, ale regulamentelor C.N.E.A.A. sau ale comisiilor de evaluare, sau se afla în imposibilitatea de a-și îndeplini atribuțiile. Data revocării se considera a fi cea specificată în nota de revocare. O persoana revocată nu mai poate candida pentru a fi numita în comisiile de evaluare. +
Articolul 18Un membru al comisiilor de evaluare care, datorită absentei din țara sau din alte motive, nu-și poate exercita atribuțiile o perioadă de peste 90 de zile, va fi înlocuit cu o altă persoană stabilită prin procedura generală de numire. +
Articolul 19Orice membru al comisiilor de evaluare care acționează de buna-credința pentru îndeplinirea atribuțiilor sale nu poate fi invinuit de neajunsurile apărute în desfășurarea activității, fiind protejat de prevederile Regulamentului C.N.E.A.A. și al comisiilor de evaluare. Astfel de neajunsuri nu afectează coeziunea de acțiune a comisiilor de evaluare și încrederea reciprocă a membrilor săi. +
Articolul 20Nici un membru al comisiilor de evaluare, cu sau fără funcție de conducere, nu poate utiliza aceasta calitate, sub nici o formă, în interes personal și nu are dreptul sa lezeze prin acțiunile sale coeziunea și prestigiul comisiei. +
Articolul 21Orice membru al comisiilor de evaluare care a desfășurat sau desfășoară activități în instituția supusă evaluării sau are un interes personal în activitatea unei instituții supusă evaluării trebuie să informeze în scris biroul comisiei. În cazul existenței unor conflicte de interese, membrii comisiilor de evaluare nu vor participa la activitatea de evaluare a instituției respective. +
Capitolul VModul de adoptare a hotărîrilor +
Articolul 22Comisiile de evaluare se întrunesc în plen, ori de cîte ori este nevoie, la inițiativa președintelui comisiei, care informează și secretarul C.N.E.A.A. +
Articolul 23Votul în ședințele comisiilor de evaluare este supus acelorași reguli ca și votul din ședințele plenare ale C.N.E.A.A. +
Articolul 24Cvorumul pentru orice ședința a comisiei de evaluare este de 2/3 din membrii săi. La ședințele comisiei de evaluare pot fi invitați și experții români și străini care activează pe lângă comisiile de evaluare, fără drept de vot. +
Articolul 25Hotărârile în ședințele comisiilor de evaluare se iau prin vot secret, fiind necesară majoritatea de jumătate plus unu din totalul membrilor comisiei. +
Articolul 26În cazul în carte hotărârea privește pe unul dintre membrii prezenți, acesta nu are drept de vot. +
Articolul 27În cazuri speciale, biroul comisiei poate lua hotărâri curente, nelegate de activitatea de evaluare-acreditare, cu obligația informării comisiei în ședința cea mai apropiată și supunerii hotărârii aprobării acesteia. +
Articolul 28Președintele comisiei are atribuții și responsabilități în organizarea tuturor activităților, pregătirea și păstrarea documentelor, informarea C.N.E.A.A. etc., în condițiile prezentului regulament. +
Articolul 29Membrii comisiilor de evaluare sunt remunerați în raport cu volumul de muncă necesar activităților desfășurate, pe baza unui tarif orar calculat în raport cu valoarea de referința sectoriala stabilită pentru autoritățile autonome înLegea nr. 154/1998. La aceasta valoare de referința sectoriala se aplică coeficientul de multiplicare 6.Fondul de timp lunar luat în calcul pentru determinarea tarifului lunar este de 169,3 ore.Totalul sumelor încasate pentru munca depusa de o persoană nu poate depăși valoarea unei indemnizații lunare.(la 14-04-1999,
Articolul 29 din Capitolul V , Anexa nr. 2 a fost modificat de Articolul II din HOTĂRÂREA nr. 243 din 1 aprilie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 152 din 14 aprilie 1999
)
+
Articolul 30Cheltuielile suplimentare legate de funcționarea tehnica, deplasări etc. sunt asigurate din bugetul C.N.E.A.A. +
Articolul 31Biroul comisiei urmărește cheltuielile efectuate și supuse aprobării C.N.E.A.A. propunerile de finanțare a unor activități specifice. +
Articolul 32Prezentul regulament, după adoptarea în plenul C.N.E.A.A., urmează a fi înaintat Guvernului României, spre aprobare, în termenul prevăzut de lege.