privind desemnarea Corpului de control al primului-ministru drept instituţie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda (OLAF) al Uniunii Europene
Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 20/1993 pentru ratificarea Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993,în temeiul art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + Articolul 1Se desemnează Corpul de control al primului-ministru, denumit în continuare Corpul de control, ca instituţie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda, denumit în continuare OLAF, având competenţa de a coordona asigurarea protecţiei efective şi echivalente a intereselor financiare ale României şi ale Uniunii Europene. + Articolul 2În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin în calitate de instituţie unica de contact Corpul de control acţionează pe bază de autonomie funcţională, independent de alte instituţii publice. + Articolul 3Pentru îndeplinirea acestei funcţii în cadrul Corpului de control se înfiinţează Direcţia de control al modului de contractare şi utilizare a fondurilor acordate de Uniunea Europeană şi combatere a fraudelor în legătură cu acestea. + Articolul 4Corpul de control primeşte sesizările OLAF referitoare la posibile ilegalitati în utilizarea fondurilor comunitare, efectuează verificările necesare şi pune la dispoziţie OLAF o nota de control cuprinzând cele constatate, precum şi toate datele şi informaţiile cerute. + Articolul 5(1) În vederea întocmirii notei de control Corpul de control va solicita tuturor instituţiilor şi autorităţilor publice implicate, precum şi agenţilor economici cu capital de stat sau privat datele şi informaţiile necesare. Aceste instituţii şi agenţii economici au obligaţia sa răspundă corespunzător şi complet în termen de 30 de zile. … (2) Pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiei prevăzute la alin. (1) toate instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale care derulează sau beneficiază de fonduri comunitare vor desemna una sau mai multe persoane de contact. Acestea vor beneficia de pregătire specifică şi dotare tehnica pentru îndeplinirea corespunzătoare şi operativă a solicitărilor Corpului de control. … + Articolul 6La solicitarea OLAF reprezentanţii acestuia pot participa direct la verificările efectuate de Corpul de control care au ca obiect verificarea sesizarilor OLAF. Reprezentanţii OLAF pot avea acces la datele şi informaţiile care au stat la baza întocmirii notei de control, în condiţiile legii. + Articolul 7În cazul constatării unor elemente de natura infractionala în gestionarea fondurilor comunitare, nota de control este transmisă şi organului de urmărire penală competent, în vederea luării de îndată a măsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la răspundere penală a persoanelor vinovate. + Articolul 8Necomunicarea, comunicarea incompleta sau eronată, cu ştiinţa, a datelor şi informaţiilor solicitate în condiţiile prevăzute la art. 5 atrag răspunderea administrativă sau penală, după caz, în condiţiile legii, a persoanelor cu funcţii de coordonare sau conducere din instituţiile, autorităţile publice ori agenţii economici respectivi. + Articolul 9Direcţia de control al modului de contractare şi utilizare a fondurilor acordate de Uniunea Europeană şi combatere a fraudelor în legătură cu acestea din cadrul Corpului de control poate beneficia din partea Uniunii Europene de asistenţa şi dotare tehnica, precum şi de programe de pregătire specifică a personalului. + Articolul 10(1) Pentru exercitarea funcţiei prevăzute la art. 1 se suplimenteaza cu 10 posturi numărul maxim de posturi atribuit Corpului de control. … (2) Art. 8 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 985/2001 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 15 octombrie 2001, se modifica şi va avea următorul cuprins: … "(1) Numărul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 263, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului."(3) Numărul maxim de posturi prevăzut în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 985/2001 se modifica corespunzător dispoziţiilor alin. (2). … + Articolul 11Structura organizatorică şi numărul maxim de posturi ale Corpului de control, stabilite prin Decizia primului-ministru nr. 265/2001, se modifica în mod corespunzător. Celelalte atribuţii ale Corpului de control rămân neschimbate.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuŞeful Corpului de control al primului-ministru,Victor Ponta,secretar de statMinistrul integrării europene,Hildegard Carola PuwakMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae Tanasescu–––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.