HOTĂRÂRE nr. 520 din 26 iulie 1991

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 22 august 1991
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 881 28/10/1999
ART. 3ABROGAT PARTIAL DEHG 334 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 4MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 5MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 6MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 7MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 18MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 21ABROGAT DEHG 334 09/07/1993
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 334 09/07/1993
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 334 09/07/1993
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 881 28/10/1999
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHG 334 09/07/1993
ActulREFERIT DEHG 755 01/11/1991
ART. 3ABROGAT PARTIAL DEHG 334 09/07/1993
ART. 3MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 4MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 5MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 6MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 7MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 18MODIFICAT DEHG 334 09/07/1993
ART. 21ABROGAT DEHG 334 09/07/1993
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 334 09/07/1993
ANEXA 2INLOCUIT DEHG 334 09/07/1993

privind salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galaţi



În baza prevederilor Legii salarizarii,Guvernul României hotaraste: + 
Capitolul IDispozitii generale + 
Articolul 1(1) Salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galaţi se face tinanad seama de specificul activităţii desfăşurate.(2) Pentru munca prestata, fiecare salariat are drepturi la un salariu care se stabileste la incheierea contractului individual de muncă, în limitele prevăzute în prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 2(1) Salariile personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galaţi cuprind:– salariul de baza, care se stabileste în raport cu raspunderea şi complexitatea sarcinilor, precum şi cu nivelul de pregatire necesar functiei ocupate;– sporuri la salariul de baza: pentru vechimea în munca şi în functie de rezultatele obtinute; pentru condiţiile în care se desfăşoară activitatea; pentru munca desfăşurată peste programul normal de lucru; pentru munca în timpul noptii;– premii pentru rezultatele deosebite în activitatea individuala, precum şi un premiu anual pentru contribuţia la realizarile pe ansamblul unităţii.(2) Pe lîngă drepturile de salarii se pot acorda şi alte drepturi şi facilităţi, reglementate prin acte normative specifice.
 + 
Capitolul IISalarii de baza + 
Articolul 3(1) Personalul din cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi cuprinde în structura sa muncitori, personal de specialitate şi administrativ.(2) Salariile de baza pentru personalul de execuţie sînt diferentiate pe functii, pe grade profesionale sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesionala sînt stabilite pe 2-4 gradatii.(3) Salariile de baza pentru personalul de conducere – sef birou, sef atelier, sef serviciu, sef secţie, director şi director general, adjunctii şi asimilatii acestora, prevăzute în anexele la prezenta hotărîre – sînt cele corespunzătoare functiei de execuţie, gradul sau treptei profesionale şi gradatiei deţinute, la care se adauga o indemnizatie de conducere care face parte din salariul de baza, diferentiata în raport cu raspunderea functiei de conducere indeplinite, de marimea subunitatilor sau compartimentelor, precum şi de ponderea muncii de conducere faţă de activitatea de execuţie pe care o realizează. Atribuţiile functiilor de execuţie se stabilesc de consiliul de administratie al Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi sau comitetul director al filialei, după caz. Indemnizatia de conducere se stabileste anual de conducatorul unităţii sau, după caz, al organului care îl numeste în functia de conducere, în raport cu rezultatele obtinute şi cu raspunderea ce revine functiei de conducere.(4) Ponderea functiilor de conducere nu poate depăşi 15 % din totalul personalului regiei şi se stabileste de consiliul de administratie al Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi.(5) Salariile de baza prevăzute în anexele la prezenta hotărîre sînt valabile pentru anul 1991.(6) Diferentierea subunitatilor pe grade de organizare se face în raport cu criteriile stabilite de consiliul de administratie al Administraţiei fluviale a Dunarii de jos Galaţi.(7) Salariul de baza se acordă personalului în raport cu timpul efectiv lucrat pentru realizarea integrală a sarcinilor de serviciu.(8) Pentru rezultatele deosebite obtinute în activitatea desfăşurată, cel mult 5 % din personalul regiei incadrat în functii de specialitate poate primi un salariu de merit mai mare cu pînă la 15 % faţă de salariul de baza prevăzut la gradatia sau treapta la care este incadrat.(9) Persoanele care beneficiaza de astfel de salarii, precum şi nivelul concret al salariului, limitele prevăzute mai sus, se stabilesc de consiliul de administratie, pe baza criteriilor elaborate de către acesta.(10) Activitatea persoanelor respective se analizeaza în fiecare an şi, în raport cu rezultatele obtinute, se stabileste menţinerea sau retragerea salariului de merit.
 + 
Articolul 4(1) Trecerea personalului în gradatia imediat superioara se face o dată pe an pentru intregul personal, de regula la inceputul anului bugetar, la propunerea sefului compartimentului din care face parte personalul respectiv, cu aprobarea consiliului de administratie sau a comitetului director al filialei, după caz. Pentru persoanele care ocupa functii de conducere, trecerea în gradatia imediat superioara se face de organul care aproba numirea în aceste functii.(2) Vechimea minima necesară pentru trecerea în gradatia imediat superioara este de doi ani. La trecerea în gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile profesionale concretizate prin rezultatele obtinute în activitatea profesionala, notate cu calificativul "bun" sau "foarte bun" în anul precedent.(3) Angajarea şi avansarea în functii, grade, trepte profesionale sau categorii se fac prin concurs, în raport cu competenţa profesionala şi rezultatele obtinute în activitate. Incadrarea la avansarea în functie se face la gradatia 1 sau la o gradatie care să îi asigure o crestere de o clasa de salarizare, iar în categorii, la nivelul minim al categoriei respective.(4) Vechimea minima în grad sau treapta profesional a pentru avansarea în gradul sau treapta imediat superioara este de cel puţin 2 ani. Fac excepţie de la aceasta prevedere persoanele incadrate în functiile în anexele la prezenta hotărîre cu salariul de debutant.(5) În mod excepţional, pentru cadre de o deosebită valoare, consiliul de administratie poate aproba nominal prezentarea la concurs pentru avansarea în gradul sau treapta profesionala imediat superioara, fără indeplinirea condiţiei de vechime de la alineatul precedent.(6) Condiţiile privind angajarea şi avansarea în functii, grade, trepte profesionale sau categorii se stabilesc de consiliul de administratie.
 + 
Articolul 5Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele: "foarte bun", "bun", "satisfacator" sau "slab".
 + 
Capitolul IIISporuri la salariul de baza + 
Articolul 6(1) Pentru vechimea în munca şi rezultatele obtinute salariaţii beneficiaza de un spor de vechime de pînă la 15 % calculat la salariul de baza corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

  Tranşe de vechime în muncă Cota din salariul de bază
  între 3 şi 5 ani 3%
  de la 5 la 10 ani 6%
  de la 10 la 15 ani 9%
  de la 15 la 20 ani 12%
  peste 20 ani 15%

(2) Trecerea intr-o transa superioara de vechime în munca pentru acordarea sporului sa face numai în cazul persoanelor care în ultimii 2 ani au obţinut cel puţin calificativul "bun".(3) În vechimea în munca ce se ia în considerare pentru acordarea sporului de vechime nu se includ perioadele cat persoana respectiva a obţinut calificativul "slab".(4) Sporul corespunzător vechimii în munca calculat potrivit alin. 2 şi 3 se plateste cu incepere de la 1 al lunii urmatoare aceleia în care s-a implinit vechimea în munca, prevăzută în transa respectiva. + 
Articolul 7În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea pot fi acordate urmatoarele categorii de sporuri:1. Sporul pentru condiţii grele de muncă – în procent de pînă la 15 % din salariul de baza al personalului care lucreaza în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scazute, în mediu umed şi alte condiţii de mediu deosebite sau nedorite, trepidatii şi alte asemenea, unde angajarea forţei de muncă se face cu dificultate.Personalul navigat din sala masinilor navelor, pe timpul cat desfăşoară activitatea legata de functionarea navei, precum şi scafandrii, pe timpul imersiunilor, vor beneficia de salarii tarifare mai mari, pentru condiţii grele de muncă, cu pînă la 25 %.2. Sporul de izolare – în procent de pînă la 20 % din salariul de baza corespunzător timpului lucrat în locurile de muncă respective pentru:a) personalul ce deserveşte statiunile de supraveghere şi dirijare a navigatiei: Ceatal Ismail, ceatal Sfîntu Gheorghe, Izvoarele, Unirea;b) personalul care realizează lucrari de constructii-montaj sau de întreţinere şi reparatii constructii hidrotehnice speciale – inclusiv dirigintii de santier -, situate în afara localitatilor din sectorul Dunarii maritime, aval de mila marina 34;c) personalul care deserveşte farul de aterizare Sulina.3. Sporul pentru condiţii nocive – în cuantumul de pînă la 455 lei pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în locurile de muncă unde sînt depăşite concentratiile de noxe maxime admise de normele de protecţie a muncii.Sporul se acordă pe baza determinarilor efectuate anual de organele de specialitate.Unitatea are obligaţia de a imbunatatii condiţiile de muncă pentru reducerea continua a noxelor de la locurile de muncă.4. Sporul pentru condiţii periculoase – în procent de pînă la 15 % din salariul de baza al personalului de la locurile de muncă la care se menţine un anumit grad de pericol, riscul de accidentare.5. Sporul pentru munca desfăşurată peste programul normal de lucrua) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru se compenseaza cu timp liber corespunzător. Dacă munca astfel prestata nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzător, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza astfel:– 50 % din salariul de baza pentru primele 2 ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;– 100 % din salariul de baza pentru orele urmatoare.Cu spor de 100 % se platesc şi orele lucrate în zilele de repaus saptamanal sau în celelalte zile în conformitate cu reglementarile în vigoare, nu se lucreaza.Munca peste durata normala poate fi prestata şi sporurile prevăzute la alin. 1 se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de conducatorul institutiei respective, fără a depăşi 120 ore anual. În cazuri cu totul deosebite, consiliul de administratie poate aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 ore anual. Aprobarea efectuării orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.b) Munca prestata de personalul navigat şi auxiliar imbarcat pe navele maritime, fluviale, de navigatie interioara, precum şi de personalul din activităţile de reparatii – întreţinere nave, interventii şi salvare navala, în sambata libera, în ziua de duminica sau de sarbatori legale, în cadrul schimbului normal de muncă stabilit potrivit graficului de lucru, se plateste cu un spor de 100 % din salariul tarifar.Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru, precum şi cele efectuate în zilele de sarbatori legale şi în celelalte zile în care, potrivit dispoziţiilor legale, nu se lucreaza, care nu au putut fi compensate cu timp liber corespunzător în urmatoarele 30 de zile sau, prin cumulare, într-o perioadă de cel mult 12 luni de la intoarcerea navei din cursa, se platesc cu un spor de 100 % din salariul tarifar, indiferent de numărul de ore suplimentare efectuate şi fără limitarea acestora.6. Sporul pentru timpul lucrat în cursul noptii – în procent de 25 % din salariul de baza corespunzător timpului efectiv lucrat de personalul care desfăşoară activitate între orele 22-6, dacă timpul astfel reprezinta cel puţin jumătate din programul de lucru.7. Indemnizatia de scufundare – în cuantum de 75 lei/ora de scufundare pentru activitatea în imersiune.
 + 
Articolul 8(1) Categoriile de personal, locurile de muncă, condiţiile concrete de acordare şi cuantumul faţă de salariul de baza pentru toate categoriile de sporuri se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie al Administraţiei fluviale a dunarii de jos Galaţi.
 + 
Articolul 9Totalul sumelor încasate de un salariat pentru orele suplimentare efectuate şi sporurile acordate nu poate depăşi un salariu de baza lunar corespunzător încadrării fiecaruia
 + 
Capitolul IVPremii + 
Articolul 10(1) Pentru premierea în cursul anului salariatilor din cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate valoroase în activitate se poate constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de 2 % asupra fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestora.(2) Sumele neconsumate din aceste fonduri pot fi utilizate în lunile urmatoare, în cadrul aceluiasi an bugetar.
 + 
Articolul 11(1) Pentru activitatea desfăşurată, personalul din cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi beneficiaza la sfîrşitul anului calendaristic de un premiu anual de pînă la un salariu mediu lunar de baza realizat în anul pentru care se face plata.(2) Consiliul de administratie poate reduce sau anula premiul anual în cazul salariatilor care în cursul anului au desfăşurat o activitate profesionala slaba sau necorespunzatoare ori au avut abateri pentru care au fost sanctionati disciplinar.
 + 
Capitolul VForme de salarizare + 
Articolul 12(1) În cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi se aplică formele de salarizare în regie, acord direct sau acord indirect, care se stabilesc de consiliul de administratie sau de comitetul director al subunitatii, după caz.(2) Pot fi salarizati în acord indirect muncitorii a caror activitate influenţează direct şi nemijlocit rezultatele muncitorilor care lucreaza în acord direct, pe care îi deserveşte(3) Tarifarea lucrărilor executate în acord direct se face în functie de normele de muncă pe unitatea de produs sau lucrarea şi de categoria de încadrare a lucrărilor respective prevăzute în indicatoarele tarifare de calificare.(4) Muncitorii care executa, în acord individual, lucrari de categorii superioare încadrării lor sînt salarizati corespunzător tarifelor lucrărilor efectuate.(5) Pentru muncitorii care lucreaza în acord colectiv repartizarea sumelor cuvenite în acord se face în raport cu salariul de baza corespunzător timpului efectiv lucrat.
 + 
Capitolul VIAlte drepturiA. Numirea temporara, delegarea, detasarea sau trecerea temporara în alta munca + 
Articolul 13Persoanele numite temporar într-un post de conducere vacant care nu a putut fi ocupat prin concurs sau în locul unei persoane cu functii de conducere care lipseste temporar din unitate o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lîngă salariu de baza al functiei, gradului sau treptei profesionale în care sînt incadrate, indemnizatia corespunzătoare functiei de conducere pe care o preiau. Numirile temporare pe posturi de conducere vacante se pot face pentru o perioadă de cel mult 6 luni, în cadrul careia se vor organiza noi concursuri pentru ocuparea acestor posturi.
 + 
Articolul 14(1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare intr-o alta munca persoana în cauza îşi păstrează functia, gradul sau treapta profesionala şi salariul avute anterior.(2) Cînd detasarea sau trecerea temporara în alta activitate se face la o munca la care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecuta temporar în alta munca are dreptul la acest salariu, în condiţiile prevăzute de lege.(3) Pe perioada detaşării sau trecerii temporare în alta munca salariaţii primesc, pe lîngă salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) sau (2), şi celelalte drepturi ce se acordă personalului de la locul de muncă respectiv.(4) Drepturile ce se acordă pe timpul detaşării sau trecerii temporare în alta munca se suporta de unitatea unde personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea.
B. Drepturi în cazul mutarii în alta localitate + 
Articolul 15(1) Personalul mutat în cadrul regiei în alta localitate are dreptul la:a) rambursarea costului transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodaria sa;b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza lunar;c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, în vederea mutarii efective, acordat la cererea sa.(2) De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiaza şi persoanele solicitate să fie transferate în alta subordine, intr-o localitate diferita decat cea de domiciliu, dacă în documentul de solicitare a transferului s-a facut aceasta menţiune. Plata drepturilor respective se suporta de unitatea la care se face transferul.
 + 
Articolul 16(1) La incadrarea în alta localitate decat cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta cu un salariu de baza corespunzător functiei, gradului sau treptei profesionale în care urmeaza a fi incadrat.(2) La încadrare, în primul an de activitate după absolvirea studiilor, în cadrul subunitatii Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos din Sulina, personalul de pregatire superioara beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta cu doua salarii de baza, corespunzător functiei pe care urmeaza a fi incadrat.(3) Persoanele care beneficiaza de indemnizatia de instalare şi care ulterior au demisionat sau li s-a desfacut contractul de muncă din motive imputabile, înainte de implinirea unui an sau doi, după caz, de la instalare vor restitui, în condiţiile legii, indemnizatia primita, calculată proportional cu perioada rămasă pînă la expirarea termenului.
 + 
Articolul 17Personalul care, potrivit reglementarilor specifice, este obligat sa locuiasca în incinta unităţii sau în locuintele de serviciu ale acesteia, este scutit de plată chiriei.
 + 
Capitolul VIIDispozitii tranzitorii şi finale + 
Articolul 18(1) La aplicarea prezentei hotărîri, conducerea unităţii va proceda la reincadrarea personalului pe noile functii, grade şi trepte profesionale, precum şi pe gradatii sau categorii, astfel ca noul salariu de baza sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare, conducerea unităţii va ţine seama de competenţa profesionala reflectata în rezultatele obtinute pînă la data respectiva.(2) Prevederile art. 10 şi 11 se vor aplica începînd cu anul 1992. Pentru 1991 se vor acorda premii anuale în limita unui fond de 3 % din fondul de salarii realizat.
 + 
Articolul 19Sumele necesare pentru plata salariilor de baza stabilite în urma reincadrarii personalului, împreună cu sporurile, premiile şi celelalte drepturi trebuie să se incadreze în alocatia bugetară stabilita cu aceasta destinatie şi în veniturile proprii.
 + 
Articolul 20(1) Solutionarea contestatiilor în legătură cu stabilirea salariilor, acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi care stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotărîri este de competenţa consiliului de administratie.(2) Contestaţiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţa.(3) Organul prevăzut la alin. (1) va lua masurile de solutionare a contestatiilor în termen de 30 de zile.(4) Împotriva masurii unităţii de modificare unilaterala a salariilor, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, cei interesati se pot adresa cu contestaţie la judecatorie, în termen de 30 de zile de la data cînd au luat cunoştinţa de măsura contesta.
 + 
Articolul 21Salariile de baza ale personalului din cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi sînt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 22Salariile din prezenta hotărîre nu cuprind suma fixa acordată sub forma de indexare şi compensatiile pentru cresterea preturilor.
 + 
Articolul 23Incalcarea dispoziţiilor prevăzute în prezenta hotărîre atrage, după caz, raspunderea disciplinara, materiala sau penala, potrivit legii.
 + 
Articolul 24Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărîre.
 + 
Articolul 25(1) Dispozitiile prezentei hotărîri intră în vigoare la 1 aprilie 1991, data pînă la care rămîn aplicabile reglementarile privind salarizarea în vigoare la 1 martie 1991.(2) Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotărîri orice dispozitii contrare se abroga.PRIM-MINISTRUPETRE ROMANBucureşti, 26 iulie 1991.Nr. 520.
 + 
Anexa 1SALARIILE DE BAZAcorespunzătoare claselor de salarizare şi valoarea coeficientuluide ierarhizare utilizate pentru salarizarea personaluluidin Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galaţi

  Clase de salarizare Salariul de bază – lei – Coeficient de ierarhizare
  1.   3.150 1,000
  2.   3.400 1,079
  3.   3.650 1,158
  4.   3.900 1,238
  5.   4.150 1,317
  6.   4.400 1,397
  7.   4.650 1,476
  8.   4.900 1,555
  9.   5.150 1,635
  10.   5.400 1,714
  11.   5.650 1,793
  12.   5.900 1,873
  13.   6.150 1,952
  14.   6.400 2,032
  15.   6.650 2,111
  16.   6.900 2,190
  17.   7.150 2,270
  18.   7.400 2,349
  19.   7.650 2,428
  20.   7.900 2,508
  21.   8.150 2,587
  22.   8.400 2,666
  23.   8.650 2,746
  24.   8.900 2,825
  25.   9.150 2,904
  26.   9.400 2,984
  27.   9.650 3,063
  28.   9.900 3,143
  29.   10.150 3,222
  30.   10.400 3,301
  31.   10.700 3,397
  32.   11.000 3,492
  33.   11.300 3,587
  34.   11.600 3,682
  35.   11.900 3,777

 + 
Anexa 2SALARIILE DE BAZAA. Functii de execuţie1. Personal navigant

  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Nivelul de complexitate a navei*) Limite de salarizare pe clase Salarii de bază – lei/ lună –
  Gradaţii
  1 2 3 4
  1 2 3 4 5 6 7 8 9
  1. Comandant instructor, şef mecanic instructor S I 30-33 10.400 10.700 11.000 11.300
  2. Comandant instructor, şef mecanic instructor M I 26-29 9.400 9.650 9.900 10.150
  3. Comandant S I 30-33 10.400 10.700 11.000 11.300
        II 26-29 9.400 9.650 9.900 10.150
        III 22-25 8.400 8.650 8.900 9.150
        IV 18-21 7.400 7.650 7.900 8.150
  4. Căpitan M l 26-29 9.400 9.650 9.900 10.150
        II 22-25 8.400 8.650 8.900 9.150
        III 18-21 7.400 7.650 7.900 8.150
        IV 14-17 6.400 6.650 6.900 7.150
        V 10-13 5.400 5.650 5.900 6.150
  5. Şef mecanic S I 28-31 9.900 10.150 10.400 10.700
        II 24-27 8.900 8.950 9.400 9.650
        III 20-23 7.900 8.150 8.400 8.650
        IV 16-19 6.900 7.150 7.400 7.650
  6. Şef mecanic M I 24-27 8.900 9.150 9.400 9.650
        II 20-23 7.900 8.150 8.400 U650
        III 16-19 6.900 7.150 7.400 7.650
        IV 12-15 5.900 6.150 6.400 6.650
        V 8-11 4.900 5.150 5.400 5.650
  7. Căpitan secund, şef mecanic secund, şef electrician S I 24-27 8.900 9.150 9.400 9.650
  8. Ofiţer punte, ofiţer mecanic, ofiţer electrician II S I 21-23 8.150 8.400 8.650
    II 18-20 7.400 7.650 7.900
  9. Ofiţer punte, ofiţer mecanic, ofiţer electrician III Ofiţer RTG S I 18-20 7.400 7.650 7.900
    II 15-17 6.650 6.900 7.150
  10. Ofiţer punte, ofiţer mecanic, ofiţer electrician M I 18-20 7.400 7.650 7.900
    II 15-17 6.650 6.900 7.150
        III 12-14 5.900 6.150 6.400
        IV 9-11 5.150 5.400 5.650
        V 6-8 4.400 4.650 4.900
  11. Dragor şef M, G I 20-23 7.900 8.150 8.400 8.650
        II 16-19 6.900 7.150 7.400 7.650
  12. Dragor M, G I 13-16 6.150 6.400 6.650 6.900
        II 9-12 5.150 5.400 5.650 5.900
  13. Ofiţer RTG M I 12-15 5.900 6.150 6.400 6.650
  14. Şef echipaj M, G I 16-17 6.900 7.150
        II 14-15 6.400 6.650
        III 12-13 5.900 6.150
        IV 10-11 5.400 5.650
        V 8-9 4.900 5.150
  15. Conducător şalupă, şef timonier, ajutor ofiţer mecanic M, G I 15-16 6.650 6.900
      II 13-14 6.150 6.400
        III 11-12 5.650 5.900  
        IV 9-10 5.150 5.400
        V 7-8 4.650 4.900
  Trepte profesionale
  16. Timonier, motorist, electrician, cîrmaci              
  M, G I 9-10 5.150 5.400
        II 7-8 4.650 4.900
        III 5-6 4.150 4.400
        DEB 4 3.900
  17. Marinar, motopompist M, G I 8-9 4.900 5.150
        II 6-7 4.400 4.650
        III 4-5 3.900 4.150
        DEB 3 3.650
  18. Macaragiu (macarale plutitoare) M, G I 12-13 5.900 6.150
    II 10-11 5.400 5.650
        III 8-9 4.900 5.150
  19. Bucătar M, G I 3-10 4,900 5.150 5.400
        II 5-7 4.150 4.400 4.650
  20. Scafandru greu M, G I 18-20 7.400 7.650 7.900
  21. Scafandru autonom M, G I 17-19 7.150 7.400 7.650
  22. Scafandru debutant M, G I 14 6.400
  23. Scafandru şef grup M I 22-24 8.400 8.650 8.900
  24. Scafandru şef utilaj M I 21-23 8.150 8.400 8.650

–––Notă *) Diferentierea pe niveluri de complexitate a navelor se va face de către consiliul de administratie2. Personal tehnic, economic, de alta specialitate, administrativ şi de deservire

  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Grad, treaptă profesională Limite de salarizare pe clase Salarii de bază – lei/l una –
  Gradaţii
  1 2 3 4
  1 2 3 4 5 6 7 8 9
  1. Inginer economist, inspector de specialitate, referent de specialitate, jurist S I 32-35 11.000 11.300 11.600 11.900
        II 28-31 9.900 10.150 10.400 10.700
        III 24-27 8.900 9.150 9.400 9.650
        IV 20-23 7.900 8.150 8.400 8.650
        DEB 19 7.650
  2. Subinginer S. ing. I 25-28 9.150 9.400 9.650 9.900
        II 21-24 8.150 8.400 8.650 8.900
        III 17-20 7.150 7.400 7.650 7.900
        DEB 16 6.900
  3. Tehnician, merceolog, contabil, referent, planificator, statistician M I 19-22 7.650 7.900 8.150 8.400
    II 15-18 6.650 6.900 7.150 7.400
        III 11-14 5.650 5.900 6.150 6.400
        IV 7-10 4.650 4.900 5.150 5.400
        DEB 6 4.400
  4. Casier, şef depozit, magazioner, desenator, funcţionar, dactilograf, secretar-dactilo. M, G I 10-13 5.400 5.650 5.900 6.150
   
      II 6-9 4.400 4.650 4.900 5.150
        III 2-5 3.400 3.650 3.900 4.150
  5. Portar, paznic, îngrijitor, manipulant bunuri, curier M, G   2-4 3.400 3.850 3.900
  6. Maiştri M I 19-22 7.850 7.900 8.150 8.400
        II 15-18 6.650 6.900 7.150 7.400
  7. Muncitor calificat*) M, G I 18-20 7.400 7.650 7.900
        II 15-17 6.650 6.900 7.150
        III 12-14 5.900 6.150 6.400
        IV 9-11 5.150 5.400 5.650
        V 6-8 4.400 4.650 4.900
        VI 3-3 3.650 3.900 4.150
  8. Muncitor necalificat M, G   1-3 3.150 3.400 3.650

––Notă *) Echivalarea categoriilor de calificare potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, în vederea încadrării în treptele profesionale pentru muncitorii calificati, se face de către consiliul de administratie.B. Functii de conducere

  Nr. crt. Funcţia Indemnizaţie de conducere maximă – lei –
  1. Director general Salariul de bază corespunzător funcţiei de execuţie 3.600
  2. Director 2.900
  3. Director filială 2.100
  4. Director adjunct filială   2.100
  5. Contabil şef filială   2.100
  6. Şef serviciu   1.900
  7. Şef birou, atelier, laborator   1.500
  8. Consilier juridic   1.000**)

––-Notă *) Se acorda numai în situaţia în care serviciul de contencios este incadrat cu un singur consilier juridic + 
Anexa 3CONDIŢIIprivind angajarea şi avansarea personalului în functii în cadrulAdministraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi1. Angajarea personalului în cadrul Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din cadrul regiei sau din afara acesteia.2. În vederea participării la concurs, persoanele care urmeaza să se angajeze trebuie să indeplineasca cumulativ urmatoarele condiţii:– să fie cetatean român;– sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu functia sau meseria pentru care candideaza;– să prezinte o recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la unitatea de invatamant, pentru absolventii care se angajează prima data. Recomandarea trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei care se angajează;– să prezinte "curriculum vitae" din care să rezulte activitatea desfăşurată.3. În cadrul regiei sau filialelor se constitue o comisie de examinare care verifica indeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi competenţa profesionala a candidaţilor. În comisie participa, în mod obligatoriu, seful compartimentului în care urmeaza să se faca angajarea, conducatorul ierarhic al acestuia şi, dacă este cazul, 2-3 specialisti din învăţămîntul superior de specialitate, din unităţi de cercetare de profil ori din minister. Reprezentantii numiti în comisie din afara Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi vor fi desemnaţi de conducatorul institutiei unde sînt incadrati. Comisia va fi condusa de un presedinte, desemnat de membrii comisiei, şi un secretar, ce va fi numit de conducatorul unităţii. Secretarul raspunde de buna organizare şi desfăşurare a concursului, de respectarea de către fiecare candidat a condiţiilor de studii şi a altor condiţii prevăzute de lege.4. Tematica pentru concurs se va întocmi de către organul de specialitate al regiei şi va fi avizata de comisia de angajare, pregatire şi avansare a personalului ce se organizeza la nivelul regiei.5. Concursul consta intr-o proba scrisa şi o proba orala sau practica, după caz.Probele scrise, orale sau practice vor fi notate cu note de la 1 la 10 de fiecare membru al comisie de examinare. Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie să obţină la fiecare proba cel puţin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna într-un proces-verbal, semnat de toţi membrii comisie de examinare. Pe baza notelor ordinea reusitei la concurs.La medii egale, obtinute la probele scrise şi orale, comisia va stabili candidatul reusit în raport cu datele personale cuprinse în recomandari sau cele referitoare la nivelul studiilor de baza şi suplimentare (doctorat, aspirantura, cursuri postuniversitare şi altele).Pentru functiile de paza, de deservire, de întreţinere a curateniei, stabilite de conducatorul unităţii, concursul va consta dintr-o proba practica.6. Rezultatul verificării se comunică prin afisarea listei candidaţilor admisi la concurs. În termen de 3 zile de la afisare se pot face eventualele contestatii. Contestaţiile se analizeaza şi se solutioneaza de conducerea regiei şi rezultatul se comunică în termen de 5 zile petitionarului.7. Candidatii cărora li s-a aprobat angajarea sînt obligati să se prezinte la post în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţa. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmand să se comunice urmatoarei persoane declarate reusita la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.8. Persoanele angajate pe functii de conducere vor fi supuse unei perioade de proba, potrivit legii.Dacă, la sfîrşitul perioadei de proba, persoana angajata s-a dovedit corespunzătoare, angajarea va fi definitivă de la data începerii perioadei de proba. Definitivarea se acordă pe baza notarilor sefului ierarhic şi ale conducătorului unităţii.După expirarea acestei perioade, dacă persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecuta pe o functie de execuţie potrivit pregatirii şi competentei sau, după caz, i se va desface contractul de muncă, iar postul va deveni vacant.9. Numirea directorului general se face de către consiliul de administratie al Administraţiei fluviale a Dunarii de Jos Galaţi şi se aproba de ministerul de resort.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x