HOTĂRÂRE nr. 52 din 2 mai 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 11 mai 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și ale art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/174 din 13.04.2022,Senatul adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind abordarea situațiilor de instrumentalizare în domeniul migrației și azilului – COM(2021) 890 final respectă principiile subsidiarității și proporționalității. + 
Articolul 2Senatul României:1.consideră că:a)posibilitatea oferită statelor membre de a solicita sprijin adecvat situației cu care se confruntă, adaptat la nevoile reale ale acestora, va permite gestionarea eficientă a unor situații de acest gen; b)nu este posibil să se estimeze a priori eventualul impact bugetar, având în vedere natura prezentei propuneri legate de o situație de instrumentalizare a migranților. Eventualele costuri generate de punerea în aplicare a prezentei propuneri vor fi acoperite din bugetul instrumentelor de finanțare existente ale UE în perioada 2021-2027 în domeniul migrației și azilului; c)includerea unor norme derogatorii de la acte normative aflate încă în negociere nu este de natură a oferi un orizont de timp rezonabil pentru adoptarea propunerii de regulament și de a oferi astfel un sprijin real statelor care se vor confrunta cu astfel de situații;2.susține:a)și apreciază reacția promptă a Comisiei Europene, care a prezentat pachetul de răspuns la instrumentalizarea migrației susținută de actori statali; b)necesitatea asigurării unui răspuns rapid în situațiile determinate de noul fenomen de instrumentalizare a migranților și abordării structurate a gestionării acestora, care să asigure o aplicare rapidă a procedurilor specifice și apreciază flexibilitatea oferită în aceste cazuri cu caracter excepțional;3.notează că prezenta propunere se bazează pe soluțiile aplicate în contextul măsurilor de sprijin pentru Letonia, Lituania și Polonia, pentru a oferi statelor membre instrumentele juridice necesare pentru a face față viitoarelor situații de instrumentalizare în cazul în care acestea ar apărea. Acest demers ar oferi un cadru stabil și gata de utilizare pentru a aborda orice astfel de situație în viitor și, prin urmare, ar face inutilă recurgerea la măsuri ad-hoc în temeiul articolului 78 alineatul (3) din TFUE pentru a aborda situațiile de instrumentalizare care intră sub incidența prezentei propuneri;4.recomandă:a)evitarea suprapunerilor, ținând cont de faptul că există deja o propunere de Regulament privind situațiile de criză și forță majoră în domeniul migrației și azilului, care stabilește tot norme derogatorii de la procedurile de azil și de returnare, în răspuns la o situație de criză în domeniu; b)prevederi mai clare privind modalitățile practice care ar putea fi folosite pentru a restrânge libertatea de mișcare a migranților care fac obiectul procedurii de azil la frontieră, în contextul unui aflux mare de persoane, în condițiile în care, potrivit considerentelor propunerii, statele membre ar trebui să utilizeze, în principal, măsuri alternative detenției; c)clarificări cu privire la aplicarea practică a prevederilor articolului 4, referitor la returnare; d)clarificări pentru formularea utilizată în cuprinsul articolului 5 alineatul 1 litera d), care este extrem de ambiguă. Expresia „orice altă măsură considerată adecvată“ poate lăsa loc de interpretare, în sensul în care statele membre afectate ar putea solicita la acest capitol măsuri de relocare a migranților instrumentalizați, întregul proces putându-se transforma, în acest fel, într-un factor de atracție.
 + 
Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituțiilor europene.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 2 mai 2022, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE SENATULUI
FLORIN-VASILE CÎȚU
București, 2 mai 2022.Nr. 52.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x