HOTĂRÂRE nr. 52 din 19 mai 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 20 mai 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 161
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și ale art. 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-22/277, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în ședința din 11 mai 2021, Camera Deputaților:1.susține abordarea propusă de comunicarea privind realizarea Spațiului european al educației până în 2025, pentru a construi sisteme de educație reziliente, orientate către viitor;2.consideră necesară sprijinirea educației nonformale, a formării profesionale și a voluntariatului vârstnicilor, printr-un program specific, pentru a răspunde provocărilor legate de îmbătrânirea demografică;3.consideră că răspunsul comunității de educație și formare la pandemia de COVID-19, precum și rezultatele încurajatoare ale Cadrului strategic pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării profesionale au demonstrat valoarea adăugată a abordării armonizate la nivelul Uniunii;4.propune adoptarea ratei de participare la activități antreprenoriale drept criteriu pentru stabilirea de ținte comune ale Uniunii Europene, în vederea orientării învățării și a sprijinirii politicilor din educație;5.susține adoptarea unor recomandări și standarde voluntare la nivelul Uniunii, privind ponderea activităților fizice în educație, în scopul prevenirii și combaterii deteriorării stării de sănătate ca urmare a creșterii timpului petrecut în fața ecranelor;6.recomandă elaborarea unei strategii de sprijinire a investițiilor în infrastructura de educație care să țină seama de extinderea învățării online desfășurate prin colaborare și să valorifice experiența statelor membre;7.recomandă coordonarea sistemelor de învățământ cu educația științifică în afara școlii, astfel încât cei interesați să poată dobândi rapid abilitățile și competențele cerute pe piața muncii;8.recomandă identificarea măsurilor necesare obținerii unor rezultate imediat aplicabile prin programul Erasmus+, încurajarea orientării către cercetare și inovare a participanților din mediul rural și a acțiunilor ce vizează consolidarea învățării nonformale;9.consideră necesară integrarea educației cultural-artistice în Spațiul european al educației, ca factor esențial pentru dezvoltarea personală și stimularea potențialului creativ;10.recomandă sprijinirea schimbului de bune practici între statele membre referitor la reformele educaționale structurale și la politicile educaționale pe termen lung;11.recomandă dezbaterea cu prioritate a aspectelor referitoare la Spațiul comun al educației în Conferința privind viitorul Europei, ținând seama și de rezultatele discuțiilor purtate pe această temă în cadrul celei de-a 61-a reuniuni plenare a COSAC de la București, din iunie 2019;12.recomandă dezvoltarea unui cadru instituțional pentru punerea în practică a perspectivei europene în educație, vizând promovarea valorilor Uniunii și încurajând dezvoltarea competențelor transversale, precum gândirea critică, spiritul întreprinzător, creativitatea și implicarea civică;13.recomandă coordonarea măsurilor prevăzute pentru renovarea clădirilor cu planurile privind creșterea rezilienței la dezastre, din perspectiva pregătirii expertizei și a infrastructurii în educație;14.recomandă finanțarea mai curajoasă a cercetării în științele educației, prin programele Orizont Europa și Erasmus+, derulate de organizații publice sau private, pentru a răspunde cerințelor societății digitale și ale economiei verzi, precum și pentru a încuraja colaborarea dintre organizațiile locale interesate în educație;15.subliniază importanța sprijinului european pentru atingerea țintelor de educație, combaterea analfabetismului funcțional și părăsirii timpurii a școlii, în special în regiunile rurale îndepărtate sau izolate ale Uniunii Europene.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 19 mai 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
LAURENȚIU-DAN LEOREANU
București, 19 mai 2021.Nr. 52.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x