cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporară a controlului la frontierele interne în circumstanţe excepţionale COM (2011) 560 final
Având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. 257 din 7 noiembrie 2011,în temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,Senatul adoptă prezenta hotărâre. + Articolul 1Senatul constată că propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporară a controlului la frontierele interne în circumstanţe excepţionale încalcă atât principiul subsidiarităţii, cât şi pe cel al proporţionalităţii, pentru următoarele motive:a) Tratatul de la Lisabona a atribuit Uniunii Europene realizarea obiectivului asigurării absenţei oricărui control asupra persoanelor la trecerea frontierelor interne, indiferent de cetăţenie. Scopul emiterii proiectului de regulament îl constituie protejarea dreptului de liberă circulaţie în interiorul spaţiului fără controale la frontierele interne şi stabilirea unor criterii obiective specifice pentru reintroducerea controalelor, în cazuri excepţionale. … b) Baza juridică a propunerii de regulament se regăseşte în Tratat la art. 77 din titlul "Spaţiul de libertate, securitate şi justiţie", iar art. 72 stabileşte că acest titlu nu aduce atingere exercitării responsabilităţilor statelor membre pentru menţinerea ordinii publice şi pentru apărarea securităţii interne. Prin urmare, un element esenţial al principiului subsidiarităţii nu este îndeplinit în cazul noii propuneri de regulament. … c) În forma actuală a Regulamentului (CE) nr. 562/2006, se stabileşte faptul că măsura reintroducerii controalelor la frontierele interne este atributul statelor membre. Condiţiile de exercitare a acestei măsuri sunt: existenţa unei ameninţări serioase la adresa securităţii interne şi a ordinii publice, limitarea măsurii la o perioadă de 30 de zile, care poate fi prelungită cu perioade reînnoite de 30 de zile, şi notificarea celorlalte state membre şi a Comisiei cu cel puţin 15 zile înainte de punerea în aplicare a măsurii. … d) În varianta propusă prin acest proiect de regulament, reintroducerea controalelor la frontierele interne ar fi posibilă: de către statele membre doar pentru o perioadă limitată la 5 zile, pentru cazuri care necesită o acţiune imediată, cu notificarea celorlalte state membre şi a Comisiei, prelungirea acestei măsuri urmând a fi atributul exclusiv al Comisiei; de către Comisie, pentru o perioadă de maximum 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire de până la 6 luni, la solicitarea unuia sau a mai multor state membre, adresată cu cel puţin 6 săptămâni înainte de măsura preconizată, cu justificarea adecvată a motivelor; de către Comisie, în cazul constatării unor deficienţe grave persistente legate de controlul la frontierele externe sau de procedurile de returnare, pentru maximum 6 luni, prelungirea măsurii putând fi decisă tot de Comisie pentru alte 3 perioade de câte 6 luni. … e) Raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind aplicarea titlului III din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane a concluzionat că statele membre nu au abuzat de posibilitatea de a reintroduce controale la frontiere, iar Comisia Europeană, în baza prevederilor în vigoare, nu dispune de suficient timp şi de suficiente informaţii pentru emiterea unui aviz în asemenea cazuri. Dat fiind că însăşi Comisia a stabilit că măsura reintroducerii controalelor este realizată în mod satisfăcător de către statele membre, rezultă că elementul esenţial al principiului subsidiarităţii nu este îndeplinit. … f) Referitor la conţinutul propunerii, prin raportare la obiectivul avut în vedere de proiect, se consideră că statele membre pot acţiona singure pentru a atinge acest obiectiv într-o formă corespunzătoare, Comisia putând interveni, în baza atribuţiilor conferite de tratate, pentru sancţionarea oricăror abateri ale statelor membre, inclusiv în domeniul reintroducerii controalelor. Astfel, acţiunea comunitară nu este justificată în ceea ce priveşte propunerea de reintroducere a controalelor la frontierele interne ale statelor membre. … + Articolul 2Avizul motivat cuprins în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 9 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE SENATULUIMIRCEA-DAN GEOANĂBucureşti, 9 noiembrie 2011.Nr. 51.––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.