HOTĂRÂRE nr. 51 din 19 septembrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CAMERA DEPUTATILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 811 din 21 septembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 373 18/12/2013
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAHOTARARE 8 24/02/1994
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 24/02/1994 ART. 160
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 67 și 148 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene și ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare,Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICLuând în considerare Opinia nr. 4c-19/317, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în ședința din 20 iunie 2018, Camera Deputaților:1.Susține inițiativele Comisiei Europene privind inteligența artificială cu potențial în rezolvarea dificultăților globale, pentru a fi dezbătute și adoptate cât mai rapid și pentru a dezvolta un cadru programatic și normativ adaptabil.2.Amintește că potențialul disruptiv al tehnologiilor de inteligență artificială impune o tratare distinctă în planificarea dezvoltării pieței unice digitale, în special în ceea ce privește libera circulație a serviciilor, evitarea abuzului de poziție dominantă și protecția consumatorilor.3.Subliniază importanța cunoașterii și extinderii experienței fermelor care utilizează inteligența artificială pentru a monitoriza mișcarea, temperatura și consumul de hrană pentru animalele lor, de către și în cât mai multe regiuni ale Uniunii care se bazează pe agricultură, în special în zonele mai puțin dezvoltate.4.Atrage atenția asupra necesității de validare a datelor din cercetare și din sectorul public, care pot fi utilizate pentru a alimenta sistemele de inteligență artificială, pentru a evita preluarea de date redundante, imprecise sau eronate.5.Recomandă analiza din timp la nivelul Uniunii a economiilor statelor membre pentru a se determina în ce măsură distribuția teritorială a sectoarelor implicate în dezvoltarea de servicii și produse ce integrează tehnologii de inteligență artificială cunoaște o repartiție echilibrată pe teritoriul Uniunii și a pregăti astfel din timp acțiuni în domeniul politicilor de convergență și coeziune, dacă se dovedește necesar.6.Recomandă orientarea mai puternică spre rezultate, reducerea birocratizării și încurajarea ideilor puternic inovatoare de către programul „Orizont 2020“, sprijinirea proiectelor de acest tip chiar dacă prin natura lor inovatoare sunt riscante și introducerea unei măsuri de găzduire la nivelul Uniunii a căutării de finanțare privată pentru asemenea proiecte, în afara parteneriatelor public-privat existente, din domeniul inteligenței artificiale.7.Își manifestă reținerea cu privire la eficiența utilizării fondurilor publice pentru dezvoltarea platformei de inteligență artificială la cerere, propusă pentru a oferi un punct de acces unic pentru toți utilizatorii la resursele relevante privind inteligența artificială din Uniunea Europeană, având în vedere impactul negativ asupra funcționării pieței produselor și serviciilor bazate pe inteligența artificială și al serviciilor private de intermediere pe această piață.8.Recomandă ca Fondul european pentru investiții strategice să fie mobilizat în continuare pentru a atrage investițiile private cu scopul de a sprijini dezvoltarea și adoptarea inteligenței artificiale, în mod distinct și prioritar cele ale întreprinderilor mici și mijlocii, ale microîntreprinderilor, ale întreprinderilor nou-înființate și ale fermelor de dimensiuni mici și medii.9.Consideră că sprijinirea tehnologiilor mai eficiente din punct de vedere energetic și a infrastructurii, cu scopul sporirii impactului ecologic pozitiv al inteligenței artificiale, ar putea să includă inițiative la scară mică și dedicate autoproducției de energie.10.Își manifestă profunda preocupare cu privire la favorizarea utilizării de către societățile comerciale în scopul slăbirii concurenților a informațiilor din sectorul public ce se vor regăsi în spațiul european de date și solicită informații cu privire la măsurile ce se vor propune pentru a reduce sau înlătura un asemenea risc, crescut tocmai ca urmare a dezvoltării tehnologiilor de inteligență artificială disponibile în special pentru societățile comerciale mari.11.Recomandă ca sprijinirea interdisciplinarității ce include domeniul inteligenței artificiale să cuprindă educația nonformală, pe cea extracurriculară și să fie adaptată și specificului zonelor rurale.12.Recomandă ca sprijinirea stagiilor pentru oportunități digitale în domeniul competențelor digitale avansate pentru studenți și proaspeții absolvenți să fie extinsă și pentru educația pe tot parcursul vieții.13.Recomandă extinderea domeniului Institutului European de Inovare și Tehnologie ce va integra inteligența artificială în programele de învățământ ale cursurilor pe care le susține, pentru a contribui și la formarea de cadre didactice și instructori din educația nonformală în acest domeniu.14.Recomandă încurajarea și sprijinirea sectorului de afaceri din Uniunea Europeană pentru a dezvolta inițiative comune ce vizează standardizarea voluntară și proiectele comune în domeniul inteligenței artificiale.15.Atrage atenția asupra necesității de a derula din timp la nivelul Uniunii acțiuni consultative și analize spre a pregăti Uniunea Europeană pentru efectele disruptive ale aplicării pe scară largă a serviciilor și producției bazate pe inteligența artificială.16.Atrage atenția asupra impactului inegal al tehnologiilor de inteligență artificială asupra numărului de locuri de muncă și în ce privește organizarea la nivelul managementului întreprinderilor, în organizarea lucrului în echipă, relațiile cu clienții și altele asemenea.17.Atrage atenția asupra aspectelor sociale negative ale inteligenței artificiale, printre care se numără descurajarea diversității, inclusiv a opiniilor, încurajarea părerilor preconcepute, sprijinirea știrilor false și restrângerea spațiului privat, fenomene ce au loc prin natura algoritmilor utilizați.18.Propune ca sprijinirea și încurajarea inteligenței artificiale să includă măsurile necesare pentru a menține locul omului întrun mediu natural sănătos, pentru a ocroti sănătatea, în special a copiilor și tinerilor, și pentru a evita virtualizarea excesivă a spațiului social și a comunităților umane.19.Propune adoptarea de acțiuni pentru pregătirea instituțiilor ce supraveghează piața, la nivelul Uniunii și al statelor membre, în scopul creșterii capacității acestora de a supraveghea și ocroti libera concurență pentru serviciile și produsele ce utilizează inteligența artificială.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaților în ședința din 19 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU
București, 19 septembrie 2018.Nr. 51.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x