pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere(actualizată până la data de 21 februarie 2017*)
–––-În temeiul art. 20 lit. m) şi al art. 71 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator,Consiliul de mediere adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 2Prezenta hotărâre intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 3Se deleagă Cabinetul de avocatură Arin Alexandru Avramescu să îndeplinească toate formalităţile în vederea publicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului de mediere,
Anca Elisabeta CiucăBucureşti, 13 mai 2007.Nr. 5. +
AnexăREGULAMENT 13/05/2007 +
Anexa 1────────la regulament───────────── ORGANIGRAMA Consiliului de mediere ┌─────────────────────────┐ │ Consiliul de mediere – │ │ Preşedinte │ └───────────┬─────────────┘ │ │ ┌─────────────────────────┼──────────────────────────┐ V │ V ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐ │ Vicepreşedinte ││ Comisia permanentă │ └─────────────────┘ │ └─────────────────────┘ │ ┌─────────────┼───────────┐ │ V │ │ │ V V ┌─────────────────────┐ ┌────────────────────────────┐ │ │ │ 1. Registratură │ │ Serviciul juridic ││2. Redactări/Eliberări acte │ │ │ │ 3. Contabilitate │ └─────────────────────┘ │ 4. Resurse umane │ │ 5. Arhivar │ │ 6. Tehnician IT │ │ 7. Administrator │ └────────────────────────────┘–––-Anexa 1 la regulament a fost înlocuită cu anexa din HOTĂRÂREA nr. 2 din 20 ianuarie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 132 din 21 februarie 2017, conform art. I din acelaşi act normativ. +
Anexa 2───────la regulament──────────────CERERE DE AUTORIZARE MEDIATORDomnule preşedinte,Subsemnatul/Subsemnata, ………., domiciliat/domiciliată în …….., identificat/identificată cu CI/BI seria …. nr. …., având CNP ……., adresa de e-mail ……, tel. ………, cetăţean ……., vă rog să-mi aprobaţi prezenta cerere prin care solicit constatarea de către Consiliul de mediere a îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificările şi completările ulterioare, şi autorizarea ca mediator, urmând a-mi desfăşura profesia într-o formă prevăzută de art. 22 din Legea nr. 192/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care fac dovada spaţiului.În vederea constatării îndeplinirii condiţiilor şi autorizării, anexez următoarele documente:– actul de identitate – copie;– certificat de naştere – copie;– certificat de căsătorie – copie (dacă este cazul);– diplomă de licenţă/titlu de studii – copie legalizată;– documente care atestă pregătirea ca mediator – copie;– programa de formare, eliberată de furnizorul de servicii de formare – copie;– adeverinţă medicală cu menţiunea "Apt pentru profesia de mediator", eliberată de medicul de medicina muncii, sau adeverinţă medicală, eliberată de medicul de familie, cu menţiunea "Clinic sănătos", şi cu precizarea că include un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere – original;– cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de mediere – original;– dovada vechimii în muncă – copie;– dovada achitării taxei de autorizare de 880 lei în contul Consiliului de mediere – RO62 BRDE 410S V965 1163 4100, deschis la BRD-GSG, sucursala Calderon;– actele de înfiinţare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasă, în două exemplare originale;– dovada spaţiului pentru sediul profesional, în copie certificată, care poate fi: contract de comodat, contract de închiriere sau subînchiriere, asociere în participaţiune etc.Totodată mă angajez să achit întocmai şi la termen taxele hotărâte de Consiliul de mediere, să îmi îmbunătăţesc pregătirea prin participarea la cursuri de formare continuă în domeniu şi la întâlniri specifice profesiei de mediator, să respect prevederile Legii nr. 192/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, cu modificările ulterioare, şi Codul de etică şi deontologie profesională a mediatorilor.Data Semnătura…………… ……………..Domnului preşedinte al Consiliului de mediereNOTĂ:Cererea, însoţită de documentele solicitate, în ordinea specificată mai sus, se depune în dosar de carton alb cu şină. Toate documentele depuse în copie trebuie să fie certificate "conform cu originalul" şi semnate în original de deponent. Nu se acceptă documente trimise pe fax sau e-mail.Actele depuse şi înregistrate la Consiliul de mediere nu se returnează. Dosarele incomplete nu se înregistrează.–––-Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 1 din HOTĂRÂREA nr. 2.570 din 24 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 686 din 28 septembrie 2011, conform pct. 33 al art. unic din acelaşi act normativ. +
Anexa 2A──────────────la regulament──────────────DECLARAŢIEÎn atenţia: Consiliului de mediere, str. Piaţa Sf. Ştefan nr. 7, sectorul 2, BucureştiReferitor la: Datele cu caracter personal care vor putea fi înscrise în Tabloul mediatorilorSubsemnatul/Subsemnata, ………, având CNP …….., posesor al/a CI/BI seria …. nr. ….., emis/emisă de ………, în calitate de reprezentant legal al ……./(Birou de mediator X, Societate civilă profesională etc.)….., cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că datele furnizate în această declaraţie sunt conforme cu realitatea.Prezenta declaraţie reprezintă consimţământul meu expres şi sunt de acord ca datele mele, menţionate în rubricile de mai jos, să fie utilizate şi prelucrate de către Consiliul de mediere pentru întocmirea Tabloului mediatorilor, conform prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.Am cunoştinţă de faptul că Tabloul mediatorilor are regim de document public în condiţiile Legii nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificările şi completările ulterioare.┌───┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐│ 1.│Denumirea completă a formei de exercitare a │ ││ │profesiei de mediator │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 2.│Sediul profesional │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 3.│Pregătirea în domeniul medierii │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 4.│Domenii de specializare │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 5.│Experienţa practică în activitatea de mediere │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 6.│Limba străină în care mediatorul este capabil să │ ││ │desfăşoare medierea (dacă este cazul) │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 7.│Asociaţia profesională în care este membru │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 8.│Organizaţii internaţionale din domeniul medierii │ ││ │în care este membru (dacă este cazul) │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 9.│Existenţa unei clauze de suspendare (dacă este │ ││ │cazul) │ │├───┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│10.│Datele de contact ale formei de exercitare a │Telefon: ││ │profesiei pe care Consiliul de mediere le poate ├─────────────────────┤│ │face publice (telefon, fax, e-mail, website) │Fax: ││ │ ├─────────────────────┤│ │ │E-mail: ││ │ ├─────────────────────┤│ │ │Website: │└───┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘Data Semnătura………………….. ………………–––-Anexa 2A a fost introdusă de pct. 34 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 2.570 din 24 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 686 din 28 septembrie 2011, având cuprinsul prevăzut în anexa 2 din acelaşi act normativ. +
Anexa 2B──────────────la regulament──────────────CERERE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN TABLOUL MEDIATORILORDomnule Preşedinte,Subsemnatul(a), …………………………………….., domiciliat(ă) în …………………………………………………….., identificat(ă) cu CI/BI seria …….. nr. ……………………., având CNP ………………………………………., adresa de e-mail ………………………………………………., tel. ……………………………….., cetăţean …………………….., vă rog să îmi aprobaţi prezenta cerere prin care solicit înscrierea în Tabloul mediatorilor, conform art. 40 alin. (9) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotărârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, cu modificările şi completările ulterioare.În vederea înscrierii în Tabloul mediatorilor depun prezenta cerere, însoţită de următoarele documente:a) Declaraţia-tip pe propria răspundere privind înregistrarea în evidenţele fiscale a activităţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator – în original sau certificatul de înregistrare fiscală – în copie; … b) abrogată; … –––-Lit. b) din anexa 2B a fost abrogată de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 24 din 25 aprilie 2015, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 293 din 29 aprilie 2015.c) declaraţia-tip pe propria răspundere (anexa nr. 2A) privind datele de înscriere în Tabloul mediatorilor – în original. … Mă oblig să înştiinţez Consiliul de mediere cu privire la orice modificare intervenită în datele de contact sau referitoare la forma de exercitare a profesiei.Data Semnătura…………… …………….Domnului preşedinte al Consiliului de mediereIMPORTANT!Cererea, însoţită de documentele solicitate, în ordinea specificată mai sus, se depune în dosar de carton alb cu şină.Toate documentele, depuse în copie, trebuie să fie certificate "conform cu originalul" şi semnate de titular.Actele, depuse şi înregistrate la Consiliul de mediere, nu se returnează.––––Anexa 2B a fost introdusă de pct. 31 al art. unic din HOTĂRÂRE nr. 195 din 25 februarie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 4 aprilie 2012 şi are conţinutul anexei 1 din acelaşi act normativ. +
Anexa 2C──────────────la regulament──────────────DECLARAŢIEpe propria răspundere cu privire la înregistrarea în evidenţele fiscale aactivităţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediatorDomnule Preşedinte,Subsemnatul(a), …………………………………….., domiciliat(ă) în …………………………………………………….., identificat(ă) cu CI/BI seria …….. nr. ……………………., având CNP ……………………………………….., adresa de e-mail ………………………………………………., tel. ……………………………….., cetăţean …………………….., în calitate de mediator, mă angajez să depun toate diligenţele pentru a-mi declara activitatea de mediere la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi să înştiinţez Consiliul de mediere despre obţinerea certificatului de înregistrare fiscală (CIF), în cel mai scurt timp, în vederea menţinerii în Tabloul mediatorilor.Data Semnătura…………… …………….Domnului preşedinte al Consiliului de mediere–––-Anexa 2C a fost introdusă de pct. 31 al art. unic din HOTĂRÂRE nr. 195 din 25 februarie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 4 aprilie 2012 şi are conţinutul anexei 2 din acelaşi act normativ. +
Anexa 3─────────la regulament──────────────Domnului preşedinte al Consiliului de mediereCONTRACTde constituire a societăţii civile profesionale de mediatoriÎntre:1. dl/dna ……………………………….;2. dl/dna ……………………………….;3. dl/dna ……………………………….;4. dl/dna ……………………………… .s-a convenit constituirea unei societăţi civile profesionale de mediatori, supusă reglementărilor prevăzute de Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator şi în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere.Art. 1. – Denumirea societăţiiSocietatea civilă profesională de mediatori poartă denumirea de ……….. şi are sediul în ………………….. .Art. 2. – Societatea se constituie pe o durată de …………………. .Art. 3. – Condiţiile de asociere sunt prevăzute în statutul societăţii civile profesionale de mediatori, încheiat potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere şi care face parte integrantă din prezentul contract.Localitatea ………….. Data ……………Semnătura…………….. +
Anexa 4───────la regulament─────────────STATUTULsocietăţii civile profesionale de mediatori ……………..Subsemnaţii:– ………., domiciliat în ………., cod numeric personal ………..,născut în …………, la data de ………………………………,– ………., domiciliat în ………., cod numeric personal ……….., născut în …………, la data de ………………………………,– ………., domiciliat în ………., cod numeric personal ……….., născut în …………., la data de ……………………………..,au convenit, după cum urmează, Statutul societăţii civile profesionale de mediatori ………………………….., înfiinţată conform art. 22 din Legea nr. 192/2006 şi art. 32-34 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere. +
Titlul IForma, obiect, scop, denumirea (forma profesională), sediu, durata +
Articolul 1FormaPrezenta societate este înfiinţată ca o societate profesională de mediatori şi este compusă din subsemnaţii:– ……………………………………. – asociat;– ……………………………………. – asociat;– ……………………………………. – asociat. +
Articolul 2ObiectSocietatea are ca obiect exercitarea în comun a profesiei de mediator conform Legii nr. 192/2006 şi Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere. +
Articolul 3Scop profesional(1) Fiecare asociat şi mediator salarizat în interiorul profesiei îşi angajează răspunderea profesională pentru activitatea desfăşurată în cadrul societăţii. … (2) Societatea este denumită ………….- societate civilă de mediatori. … +
Articolul 4Sediul(1) Sediul principal al societăţii este situat în …………….. . … (2) Societatea îşi poate deschide birouri de lucru în/pe raza judeţului/judeţelor ……………………………. . … +
Articolul 5DurataSocietatea se constituie pentru o durată de ……… ani din momentul înscrierii sale la Consiliul de mediere. +
Titlul IICapitalul social +
Articolul 6Compunerea capitalului social(1) Capitalul social este compus după cum urmează: … – Dl …………………………………………………..:– aport în numerar/natură/clientelă: ……… lei (…….) lei;– Dl …………………………………………………..:– aport în numerar/natură/clientelă: ……… lei (…….) lei;– Dl …………………………………………………..:– aport în numerar/natură/clientelă: ………. lei (…….) lei.(2) Aporturile în natură/clientelă ale asociaţilor sunt constituite din următoarele bunuri: … – ………….., evaluat de către asociaţi/conform raportului de expertiză nr. …… din data de ………. la valoarea de ……………… lei;– ………….., evaluat de către asociaţi/conform raportului de expertiză nr. …… din data de ………. la valoarea de ……………… lei;– ………….., evaluat de către asociaţi/conform raportului de expertiză nr. …… din data de ………. la valoarea de ……………… lei. +
Articolul 7RepartizareCapitalul social este divizat în ………………………… părţi sociale a câte ………………… lei fiecare, integral subscrise şi vărsate de către asociaţi, potrivit aporturilor menţionate la art. 6, astfel:– ………………. – ………………. părţi sociale;– ………………. – ………………. părţi sociale;– ………………. – ………………. părţi sociale. +
Titlul IIIAdunarea generală +
Articolul 8Adunările generale(1) Adunarea generală reprezintă totalitatea asociaţilor şi deciziile luate sunt obligatorii pentru toţi asociaţii. … (2) Fiecare parte socială subscrisă şi vărsată dă dreptul la un vot. … (3) Asociaţii nu pot fi reprezentaţi în adunarea generală decât de alţi asociaţi. … (4) Adunările generale se convoacă de oricare dintre asociaţi prin orice mijloace care să poată proba realizarea convocării cu minimum 5 zile înainte de data ţinerii lor. … (5) Adunarea generală se va întruni la sediul principal al societăţii sau cu acordul unanim al asociaţilor, în orice alt loc. … (6) Hotărârile adunărilor generale se iau prin votul asociaţilor reprezentând majoritatea părţilor sociale. … (7) Pentru hotărârile având ca obiect modificarea actelor de constituire este necesar acordul unanim al asociaţilor. … +
Articolul 9Atribuţiile adunării generalePrincipalele atribuţii ale adunării generale sunt:a) aprobarea bilanţului anual; … b) repartizarea rezultatelor financiare (beneficiul); … c) mărirea sau reducerea capitalului social; … d) fuziunea; … e) schimbarea denumirii societăţii; … f) schimbarea sediului principal, înfiinţarea de birouri de lucru sau sedii secundare; … g) crearea sau anularea părţilor de industrie; … h) primirea de noi asociaţi; … i) excluderea asociatului/asociaţilor; … j) alegerea mediatorului coordonator al societăţii; … k) desemnarea lichidatorului/lichidatorilor; … l) orice modificare a statutului societăţii. … +
Articolul 10Procedura adunării generale şi procesele-verbale(1) Adunările generale sunt prezidate de mediatorul coordonator sau asociatul desemnat de către acesta. … (2) Procesul-verbal va fi întocmit de secretarul adunării generale, desemnat dintre asociaţi, şi va cuprinde: data, locul, prezenţa, ordinea de zi, rezumatul dezbaterilor, hotărârile luate, voturile exprimate pentru fiecare hotărâre. Procesul-verbal va fi semnat de asociaţii prezenţi. … (3) Lucrările adunării generale se consemnează într-un registru numerotat şi parafat de coordonatorul societăţii. … +
Titlul IVCoordonarea activităţii +
Articolul 11Coordonarea(1) Societatea este coordonată de un mediator coordonator sau asociatul desemnat de acesta. El este numit prin hotărârea asociaţilor ce deţin împreună mai mult de 1/2 din capitalul social. … (2) Mandatul mediatorului coordonator este de 2 ani. … (3) Calitatea de mediator coordonator încetează prin revocare, deces, demisie, retragere voluntară din societate sau pentru motive temeinice, cu aprobarea adunării generale a asociaţilor. … +
Articolul 12Desemnarea mediatorului coordonatorDl(Dna) ………… este desemnat(ă) începând cu data de ……….. mediatorul coordonator al societăţii. +
Articolul 13Drepturile şi obligaţiile mediatorului coordonator(1) Mediatorul coordonator reprezintă societatea în raporturile cu terţii. … (2) Actele de înstrăinare cu privire la drepturile şi bunurile societăţii se încheie numai cu autorizarea prealabilă a asociaţilor conform art. 8. Asociaţii pot fixa un plafon maximal al valorii bunurilor care pot fi înstrăinate de către mediatorul coordonator fără a fi necesară autorizarea prealabilă şi fără ca această valoare să poată depăşi 10% din valoarea capitalului social. … (3) Raporturile dintre mediatorul coordonator şi ceilalţi mediatori ai societăţii nu implică nicio subordonare în plan profesional. … +
Articolul 14RemunerareMediatorul coordonator poate fi remunerat potrivit hotărârii adunării generale. +
Titlul VConturile şi informarea asociaţilor cu privire la rezultatele obţinute de societate +
Articolul 15Exerciţiul financiarExerciţiul financiar începe de la 1 ianuarie şi se sfârşeşte la data de 31 decembrie a fiecărui an, cu excepţia primului an, când începe la data înfiinţării şi durează până la 31 decembrie. +
Articolul 16Conturile şi informarea asociaţilor(1) Operaţiunile în conturile bancare ale societăţii sunt efectuate de mediatorul coordonator singur, alături sau împreună cu alte persoane desemnate prin hotărârea adunării generale. La încheierea exerciţiului financiar, mediatorul coordonator întocmeşte bilanţul, contul de profit şi pierdere şi raportul de activitate, întocmite de coordonator. … (2) Asociaţii pot lua cunoştinţă de bilanţ, de anexele acestuia şi pot consulta orice registru şi document contabil al societăţii. … (3) Societatea poate angaja cenzori şi auditori pentru a verifica evidenţele contabile ale societăţii şi a întocmi raportul asupra gestiunii. … +
Articolul 17Rezultatele financiareAdunarea generală ordinară aprobă conturile, exerciţiul financiar, bilanţul şi hotărăşte cu privire la utilizarea rezultatelor financiare. +
Articolul 18Repartizarea beneficiilor(1) Beneficiul net al societăţii va fi stabilit după scăderea din totalul veniturilor a cheltuielilor deductibile, urmând a fi repartizat către asociaţi. … (2) După deducerea tuturor celorlalte obligaţii şi contribuţii care pot greva profitul net al societăţii, repartizarea rezultatelor financiare rămase se va face astfel: … – cotă alocată deţinătorilor părţilor sociale ……………….;– cotă alocată deţinătorilor părţilor de industrie …………..;– alte alocări (fond de premiere, provizioane de risc, fond de rezervă, fond de investiţii etc.) ……………………………………… . +
Titlul VICesiunea şi transmiterea părţilor sociale +
Articolul 19Cesiunea părţilor sociale(1) Cesiunea de părţi sociale poate fi făcută numai către mediatori cu drept de exercitare a profesiei, în condiţiile legii. … (2) Cesiunea între asociaţi este liberă. … (3) Părţile sociale pot fi cesionate numai cu acordul unanim şi exprimat în scris al asociaţilor. … (4) Oricare asociat îşi poate exercita dreptul de preempţiune în termen de 30 de zile de la primirea notificării ofertei de cesiune. În caz de concurs între asociaţi, la preţ egal, este preferat asociatul care doreşte să achiziţioneze numărul total de părţi sociale ofertate sau, în lipsă, după caz, asociaţii vor achiziţiona părţile sociale proporţional cu cotele deţinute la capitalul social. … +
Articolul 20Notificarea cesiunii(1) Asociatul care intenţionează să cedeze părţile sociale este obligat să notifice intenţia sa cu minimum 30 de zile anterior transmiterii, către toţi asociaţii. … (2) În caz de neexercitare a dreptului de preempţiune, cesiunea poate fi făcută către mediator/mediatori neasociat/neasociaţi, fără ca ceilalţi asociaţi să se poată opune, dispoziţiile art. 19 alin. (2) nefiind aplicabile. … (3) Oferta notificată este irevocabilă pe toată durata ei de valabilitate. … +
Articolul 21Retragerea asociaţilor(1) Asociatul se poate retrage oricând din societate cu condiţia de a notifica, în scris, celorlalţi asociaţi şi Consiliului de mediere intenţia de retragere cu cel puţin 3 luni înainte. … (2) La împlinirea termenului prevăzut în notificare Consiliul de mediere va lua act de retragerea asociatului, operând modificările corespunzătoare în evidenţele sale. … (3) În caz de neînţelegere cu privire la desocotirea consecutivă a retragerii se aplică în mod corespunzător următoarele prevederi ale prezentului statut: ……………………………………………………… … +
Articolul 22Încetarea calităţii de asociat(1) Asociatul care din orice motiv pierde dreptul de exercitare a profesiei de mediator, asociatul exclus din societate, asociatul care s-a retras din societate sau asociatul pus sub interdicţie are la dispoziţie un termen de 3 luni pentru cesionarea părţilor sociale, în condiţiile prevăzute în prezentul titlu. … (2) În cazul în care la expirarea acestui termen cesiunea nu a avut loc, părţile sociale se vor anula, iar statutul se va modifica în mod corespunzător. … +
Articolul 23Decesul asociatului(1) La data decesului unui asociat, părţile sociale deţinute de acesta se anulează. … (2) Părţile semnatare convin că desocotirea dintre asociaţi şi succesorii asociatului decedat se va face potrivit următoarelor reguli: … ……………………………………………………………….……………………………………………………………….(3) În termen de maximum 3 luni de la data anulării părţilor sociale, asociaţii vor proceda după cum urmează: … a) reducerea corespunzătoare a capitalului social; … b) emiterea de noi părţi sociale în vederea reconstituirii capitalului social la valoarea existentă la momentul decesului; … c) încetarea formei de exercitare a profesiei. … +
Articolul 24Alte dispoziţiiCesionării sunt obligaţi să depună la Consiliul de mediere un exemplar original al actului de cesiune. (Se pot introduce clauze specifice privind retragerea forţată, retragerea voluntară etc.) +
Titlul VIIExercitarea profesiei +
Articolul 25Activitatea şi răspunderea profesională(1) Asociaţii şi mediatorii salarizaţi în interiorul profesiei exercită profesia de mediator în numele societăţii. … (2) Fiecare mediator răspunde pentru actele profesionale pe care le îndeplineşte. … (3) Societatea va încheia contracte de asigurare profesională, în nume propriu şi pentru fiecare mediator care îşi exercită profesia în cadrul acesteia. … +
Articolul 26Suspendarea asociaţilor……………………………………………………………….………………………………………………………………. +
Articolul 27Intervenirea cazurilor de incapacitate de exercitare a profesiei……………………………………………………………….………………………………………………………………. +
Titlul VIIIDizolvarea şi lichidarea +
Articolul 28DizolvareaSocietatea se dizolvă în următoarele situaţii:a) prin hotărârea luată în unanimitate de asociaţi; … b) prin hotărâre judecătorească; … c) prin radierea din profesie a tuturor asociaţilor; … d) prin decesul simultan al tuturor asociaţilor; … e) prin dobândirea tuturor părţilor sociale de către un singur asociat şi păstrarea lor de către acesta o perioadă mai mare de 3 luni; … f) la cererea simultană de retragere din societate formulată de toţi asociaţii. … +
Articolul 29Lichidarea(1) Societatea intră în lichidare din momentul dizolvării sale. În toate actele sale se va menţiona "În lichidare". … (2) Asociaţii vor desemna un lichidator cu votul cerut pentru numirea mediatorului coordonator. În caz contrar acesta va fi numit de către decan. … (3) Asociaţii vor fi convocaţi pentru a decide cu privire la rezultatele obţinute de lichidatori, la repartizarea activului net şi pentru a constata încheierea lichidării. … (4) În situaţiile în care în societate rămâne un singur asociat pentru o perioadă mai mare de 3 luni, societatea intră în lichidare, cu excepţia cazului în care asociatul rămas decide reorganizarea acesteia. … +
Titlul IXCondiţia suspensivă şi publicitate +
Articolul 30Condiţia suspensivă(1) Societatea este constituită între asociaţi de la data semnării statutului, sub condiţia suspensivă a înscrierii sale în Tabloul mediatorilor. … (2) După înscrierea societăţii, mediatorul coordonator va convoca o adunare generală extraordinară pentru a se constata îndeplinirea tuturor condiţiilor cerute pentru începerea activităţii. … +
Articolul 31PublicitateÎn termen de 15 zile de la semnarea statutului, acesta va fi prezentat Consiliului de mediere.Semnături:Mediator …………………………………………..Mediator …………………………………………..Mediator …………………………………………..Avizat în şedinţa Consiliului de mediere din …………….. .Preşedinte,L.S. +
Anexa 5────────la regulament──────────────ACT DE ÎNFIINŢAREa biroului de mediator(i)Subsemnatul/Subsemnaţii, ……………….., persoană/persoane care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 7 lit. a)-f) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator,ÎNFIINŢEZ/ÎNFIINŢĂMbirou de mediator(i) cu:1. denumirea ……………………………………………….;2. sediul profesional al biroului este: ……………………….;3. aportul la constituirea patrimoniului de afectaţiune profesională necesar cabinetului constă în: (se descrie aportul, valoarea, actul sau modalitatea de dobândire) …………………………………………….. .Mă angajez să achit întocmai şi la termen taxele hotărâte de Consiliul de mediere (se fac menţiuni suplimentare).Data ……. Semnătura ……..Depus azi, ……….., la Consiliul de mediere şi copiile certificate ale hotărârilor de autorizare.Secretar,……………….Avizat în şedinţa Consiliului de mediere din …..Preşedinte,L.S. +
Anexa 6────────la regulament─────────────MODELULştampilei formelor de exercitare a profesiei1. Ştampila are formă rotundă.2. Diametrul ştampilei este de 3 cm.3. Conţinutul ştampilei:a) Consiliul de mediere; … b) judeţul sau, după caz, municipiul Bucureşti (în care îşi are sediul forma de exercitare a profesiei); … c) denumirea formei de exercitare a profesiei. … 4. Menţiunile privind Consiliul de mediere şi denumirea judeţului se inscripţionează în interiorul circumferinţei ştampilei, urmărind linia circumferinţei.5. Menţiunea privind forma de exercitare a profesiei se inscripţionează în interiorul circumferinţei ştampilei.Exemple: +
Anexa 7────────la regulament─────────────REGULI 29/07/2011 +
Anexa 8────────la regulament─────────────COD DE ETICA 29/07/2011 +
Anexa 9────────la regulament─────────────COD DE ETICA 06/08/2011 +
Anexa 10────────la regulament─────────────REGULAMENT 06/08/2011 +
Anexa 11la regulamentPROCEDURA 20/12/2014