HOTĂRÂRE nr. 475 din 23 mai 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 750 02/10/2013
ActulMODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ART. 1PROROGAT DEHG 521 08/07/2015
ART. 1PROROGAT DEHG 1093 10/12/2014
ART. 1MODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ART. 2COMPLETAT DEHG 750 02/10/2013
ART. 2MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 252 15/04/2015
ART. 4MODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ART. 5MODIFICAT DEHG 252 15/04/2015
ART. 6MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ANEXA 3INLOCUIT DEHG 750 02/10/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 475 23/05/2007
ActulREFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ActulREFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 45
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 3REFERIRE LAHG 217 28/02/2007
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 705 02/07/2008
ART. 9REFERIRE LAHG 327 20/03/2003 ANEXA 1
ART. 10REFERIRE LAHG 217 28/02/2007
ART. 10REFERIRE LASTRATEGIE 28/02/2007
ART. 10REFERIRE LAHG 1265 13/08/2004
ART. 10REFERIRE LAHG 1265 13/08/2004 ART. 43
ART. 10REFERIRE LAHG 1265 13/08/2004 ART. 51
ART. 10REFERIRE LANORMA 13/08/2004
ART. 10REFERIRE LANORMA 13/08/2004 ART. 43
ART. 10REFERIRE LANORMA 13/08/2004 ART. 51
ART. 10REFERIRE LAHG 735 28/08/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 3011 05/01/2015
ActulREFERIT DEORDIN 252 02/06/2014
ActulREFERIT DEREGULAMENT 02/06/2014
ActulMODIFICAT DEHG 750 02/10/2013
ActulMODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ActulREFERIT DERAPORT 04/06/2013
ActulREFERIT DEORDIN 1795 17/09/2012
ActulREFERIT DESCHEMA 17/09/2012
ActulREFERIT DEORDIN 4087 22/04/2011
ActulREFERIT DEREGULAMENT 22/04/2011
ActulREFERIT DEORDIN 5514 04/10/2011
ActulREFERIT DEREGULAMENT 04/10/2011
ActulREFERIT DERAPORT 03/11/2011
ART. 1PROROGAT DEHG 521 08/07/2015
ART. 1PROROGAT DEHG 1093 10/12/2014
ART. 1MODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ART. 2COMPLETAT DEHG 750 02/10/2013
ART. 2MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ART. 4MODIFICAT DEHG 252 15/04/2015
ART. 4MODIFICAT DEHG 1123 18/12/2013
ART. 5MODIFICAT DEHG 252 15/04/2015
ART. 6MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ART. 10MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1244 12/12/2012
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 971 23/09/2014
ANEXA 3REFERIT DEGHID 23/09/2014
ANEXA 3REFERIT DEANEXĂ 23/09/2014
ANEXA 3INLOCUIT DEHG 750 02/10/2013
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 458 06/03/2013
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 452 08/04/2013
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 529 22/04/2013
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 327 17/02/2012
ANEXA 3REFERIT DELISTA 17/02/2012
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 385 22/03/2012
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 189 29/02/2012
ANEXA 3REFERIT DELISTA 22/03/2012
ANEXA 3REFERIT DELISTA 29/02/2012

privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013(actualizată până la data de 10 iulie 2008*)



–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 31 mai 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 10 iulie 2008, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 705 din 2 iulie 2008.În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 45 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013, denumit în continuare Planul naţional II (PN II).
 + 
Articolul 2(1) Programele componente ale Planului naţional II sunt următoarele:a) Resurse umane, pentru creşterea numărului de cercetători, îmbunătăţirea performanţelor acestora şi creşterea atractivităţii carierei în cercetare;b) Capacităţi, pentru a permite cercetătorilor să lucreze utilizând aparatură performantă, să beneficieze de managementul adecvat şi să menţină o relaţie permanentă cu nevoile socioeconomice;c) Idei, pentru dezvoltarea cunoaşterii, avându-se în vedere importanţa cercetării fundamentale şi faptul că ea asigură o bază solidă cercetării aplicative şi dezvoltării tehnologice, atât prin idei, cât şi prin capacitatea de formare a personalului cu calificare înaltă, necesar acestor activităţi;d) Parteneriate în domeniile prioritare, pentru crearea condiţiilor pentru o mai bună colaborare între diferitele entităţi de cercetare-dezvoltare şi inovare, operatori economici şi/sau unităţi ale administraţiei publice, cu scopul de a oferi soluţii la probleme identificate în cadrul următoarelor direcţii de cercetare:1. tehnologia informaţiei şi comunicaţii;2. energie;3. mediu;4. sănătate;5. agricultură, siguranţă şi securitate alimentară;6. biotehnologii;7. materiale, procese şi produse inovative;8. spaţiu şi securitate;9. cercetare socioeconomică şi umanistă;e) Inovare, pentru susţinerea proiectelor de cercetare precompetitivă şi/sau competitivă, iniţiate de operatori economici şi realizate în colaborare cu entităţi de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi dezvoltarea infrastructurii de inovare;f) Susţinerea performanţei instituţionale, pentru a permite, prin mecanisme bazate pe competiţie, entităţilor de cercetare performante, publice sau nonprofit, să-şi implementeze strategiile proprii de dezvoltare, în acord cu Strategia naţională de cercetare-dezvoltare şi inovare.
 + 
Articolul 3(1) Principiile construcţiei Planului naţional II, descrierea celor 6 programe componente, inclusiv rezultatele consultărilor privind domeniile de cercetare fundamentală cu potenţial din România, cuprinzând obiectivele generale, obiectivele specifice, direcţiile de acţiune şi indicatorii specifici, sunt prevăzute în anexa nr. 1.(2) Implementarea Planului naţional II se realizează prin cele 6 programe componente.(3) Instrucţiunile specifice programelor şi detaliile de implementare, stabilite în acord cu prevederile prezentei hotărâri şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 217/2007 privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul cercetării-dezvoltă rii şi inovării pentru perioada 2007-2013, se cuprind în Pachetul de informaţii al fiecărui program, care se aprobă prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică.
 + 
Articolul 4(1) Suma maximă alocată de la bugetul de stat pentru finanţarea Planului naţional II este de 15.000 milioane lei, repartizată pe programele componente şi domenii prioritare, conform prevederilor anexei nr. 2.(2) Suma stabilită potrivit prevederilor alin. (1) reprezintă plafon de angajare a fondurilor bugetare pentru programele componente ale Planului naţional II în perioada 2007-2013.(3) Plafoanele de angajare a fondurilor bugetare pe programele componente şi domeniile prioritare ale Planului naţional II, pe perioade multianuale, se stabilesc prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică.(4) Bugetele anuale de plăţi se stabilesc prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, în acord cu prevederile alin. (3) şi cu respectarea limitelor de cheltuieli stabilite cu această destinaţie prin legile bugetare anuale.(5) Plăţile aferente angajamentelor asumate pe durata aprobată a Planului naţional II pot fi eşalonate şi după această perioadă, până la finalizarea tuturor acţiunilor cuprinse în plan, cel mai târziu în anul 2015.
 + 
Articolul 5(1) Monitorizarea, evaluarea şi întreprinderea măsurilor corective necesare pentru realizarea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă stabiliţi pentru Planul naţional II se realizează de către Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, denumită în continuare A.N.C.S., utilizându-se inclusiv rapoarte realizate de experţi independenţi.(2) A.N.C.S., pe baza acţiunilor întreprinse potrivit prevederilor alin. (1), va prezenta Guvernului rapoarte intermediare privind stadiul derulării Planului naţional II, conform periodicităţii şi procedurilor prevăzute în anexa nr. 1.(3) A.N.C.S., după finalizarea Planului naţional II, cel mai târziu în anul 2015, va realiza şi prezenta Guvernului propriul raport şi un raport de evaluare realizat de experţi independenţi, privind implementarea şi gradul de realizare a scopului şi obiectivelor propuse pentru Planul naţional II.
 + 
Articolul 6(1) Conducerea programelor cuprinse în Planul naţional II se realizează în sistem descentralizat, cu excepţia programelor Susţinerea performanţei instituţionale şi Capacităţi, care se conduc direct de către A.N.C.S., astfel:a) programele Resurse umane şi Idei, de către Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare;b) programul Parteneriate în domeniile prioritare, de către Centrul Naţional de Management Programe;c) programul Inovare, de către Agenţia Managerială pentru Cercetare Ştiinţifică, Inovare şi Transfer Tehnologic "Politehnica".(2) În baza caracterului de recurenţă al contractului încheiat de către A.N.C.S. cu instituţiile şi unităţile prevăzute la alin. (1), acestea dobândesc calitatea de autoritate contractantă pentru sumele alocate din bugetul de stat pentru finanţarea de proiecte.
 + 
Articolul 7În cazul existenţei unor contracte de finanţare încheiate în condiţiile legii, din bugetul programului, pe baza prevederilor acestora se vor stabili:a) perioade ştiinţifice şi tehnice, prevăzute în instrumentele de planificare şi programare;––––Litera a) a art. 7 a fost modificată de articolul unic din HOTĂRÂREA nr. 705 din 2 iulie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 521 din 10 iulie 2008.b) posibilităţi de efectuare a unor plăţi în avans pentru realizarea activităţilor contractate pe durata unui an bugetar, în limită de până la 30% din valoarea anuală a programului/proiectului prevăzută în contract, precum şi modalităţile de decontare a cheltuielilor după încheierea fiecărei perioade de raportare ştiinţifică şi tehnică şi cele de efectuare a plăţilor.
 + 
Articolul 8(1) Sumele alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea Planului naţional II şi a programelor componente se repartizează astfel:a) minimum 95% pentru finanţarea activităţilor de derulare a proiectelor selectate, în scopul realizării obiectivelor planului.Finanţarea se realizează prin contracte de finanţare, având ca obiect finanţarea realizării activităţilor din cadrul proiectului.b) maximum 5% pentru conducerea Planului naţional II şi a programelor componente.(2) Pentru conducerea Planului naţional II, A.N.C.S. efectuează cheltuieli pentru:a) promovarea la nivel naţional şi regional a Planului naţional II şi a programelor componente, prin editarea de materiale promoţionale, publicitate, organizarea şi/sau participarea la seminarii dedicate, sesiuni de instruire a evaluatorilor şi altele asemenea;b) tariful aferent serviciilor specifice necesare conducerii programelor componente realizate de către instituţiile şi unităţile stabilite la art. 6 alin. (1);c) participarea la acţiuni şi activităţi organizate de Comisia Europeană şi statele membre, care sunt în acord cu scopul şi obiectivele Planului naţional II şi ale programelor componente, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;d) servicii de consultanţă, expertiză, asistenţă tehnică şi dotări independente necesare pentru coordonarea şi controlul implementării programelor componente şi evaluarea Planului naţional II.(3) Prin decizie a preşedintelui A.N.C.S. se stabilesc modalităţile de plată şi cuantumurile sumelor reprezentând indemnizaţii, cheltuieli de diurnă şi transport, precum şi alte cheltuieli necesare pentru activităţile de evaluare independentă realizate de experţii individuali, inclusiv din străinătate, utilizaţi de A.N.C.S. sau de instituţiile şi unităţile care asigură conducerea programelor componente, în condiţiile legii.(4) Selecţia experţilor individuali se face, conform principiilor şi procedurilor de bună practică utilizate la nivel internaţional, de A.N.C.S. sau de instituţiile şi unităţile care asigură conducerea programelor componente, din rândul persoanelor cuprinse în Registrul de experţi evaluatori înfiinţat şi administrat de A.N.C.S..(5) Anual, A.N.C.S. va face publică lista cuprinzând numele experţilor folosiţi în anul precedent pe fiecare program component.(6) Cheltuielile eligibile care pot fi angajate din bugetul alocat proiectelor finanţate în cadrul programelor componente ale Planului naţional II respectă reglementările în vigoare privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activităţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovării, finanţate de la bugetul de stat.
 + 
Articolul 9(1) Plafoanele salariale, aşa cum au fost ele stabilite prin anexa la Hotărârea Guvernului nr. 327/2003 privind plafoanele pe baza cărora se calculează costurile salariale directe la contractele de finanţare încheiate din fonduri bugetare, se înlocuiesc, pentru proiectele şi acţiunile realizate în cadrul Planului naţional II, cu cele prevăzute în anexa nr. 3.(2) Limitele maxime stabilite în cadrul plafoanelor salariale prevăzute la alin. (1) se aplică la suma venitului brut obţinut de o persoană, din participarea la realizarea de proiecte în cadrul Planului naţional II.
 + 
Articolul 10(1) Contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor realizate în cadrul programelor se realizează conform prevederilor prezentei hotărâri, completate cu prevederile normelor metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.265/2004, respectiv prin Hotărârea Guvernului nr. 735/1996 privind aprobarea Regulamentului de acordare a granturilor pentru cercetare ştiinţifică.(2) Prin Pachetul de informaţii al fiecărui program, aprobat prin decizie a preşedintelui A.N.C.S., în acord cu principiile şi procedurile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 217/2007 şi prin prezenta hotărâre, se stabilesc instrumentele şi categoriile de proiecte pentru care evaluarea se desfăşoară conform acestora sau cele pentru care nu este necesară îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 43 şi 51 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.265/2004.
 + 
Articolul 11În aplicarea prevederilor prezentei hotărâri pot fi emise instrucţiuni care se aprobă prin decizie a preşedintelui A.N.C.S. şi care se publică pe pagina de internet a acesteia, precum şi prin alte mijloace de informare specifice domeniului.
 + 
Articolul 12Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul educaţiei,cercetării şi tineretului,Cristian Mihai AdomniţeiMinistrul muncii,familiei şi egalităţii de şanse,Paul PăcuraruMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 23 mai 2007.Nr. 475. + 
Anexa 1PLAN 23/05/2007
 + 
Anexa 2FINANŢAREA PN II DE LA BUGETUL DE STATTotal Plan naţional II – 15.000 milioane lei de la bugetul de stat, din care:I. Resurse umane – 1.350 milioane lei;II. Capacităţi – 2.025 milioane lei;III. Idei – 2.700 milioane lei;IV. Parteneriate în domeniile prioritare – 5.400 milioane lei, din care:1. Tehnologia informaţiei şi comunicaţii 10%2. Energie 10%3. Mediu 14%4. Sănătate 14%5. Agricultură, siguranţă şi securitate alimentară 12%6. Biotehnologii 7%7. Materiale, procese şi produse inovative 15%8. Spaţiu şi securitate 8%9. Cercetare socioeconomică şi umanistă 10%V. Inovare – 2.025 milioane lei;VI. Susţinerea performanţei instituţionale – 1.500 milioane lei.Corectarea bugetului Planului naţional II pe programe şi pe instrumente se va face conform modelului investiţional prevăzut la pct. 3.1 din anexa nr. 1 la hotărâre.
 + 
Anexa 3PLAFOANELEpe baza cărora se calculează costurile salariale directe la contractele de finanţare încheiate începând cu luna mai 2007 din fonduri bugetare alocate Planului naţional II────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Nivelul Funcţia/ Limitacrt. Categoria de activităţi studiilor gradul maximă în                                                 profesional euro/om/                                                                         lună──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Activităţi ce presupun superioare CS I, CS II, IDT I, IDT II, 4.300    nivel înalt al profesor universitar,    creativităţii şi/sau conferenţiar universitar,    experienţă şi abilitate director program/    de conducere proiect──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Activităţi ce presupun superioare CS III, IDT III, CS, IDT, 2.900    cunoaşterea aprofundată lector universitar, asistent    a metodelor de analiză universitar, şef program/    şi sinteză, precum şi proiect, responsabil proiect    abilităţi de utilizare    a acestora──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Activităţi ce presupun superioare Asistent de cercetare, 1.900    cunoaşterea metodelor doctorand, masterand    de analiză şi sinteză şi    a metodologiilor    cercetării, precum şi    abilităţi de utilizare    a acestora──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Activităţi-suport superioare TI, TII, TIII, TS, altele 1.000                               şi/sau                               medii────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────NOTĂ: Limita maximă cuprinde toate taxele şi impozitele datorate de angajat şi se aplică tuturor veniturilor realizate de către o persoană pentru participarea la unul sau mai multe proiecte în cadrul Planului naţional II.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x