HOTĂRÂRE nr. 47 din 21 ianuarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 30 din 26 ianuarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 492 24/05/2001
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 31ABROGA PEHG 408 20/07/1998
ART. 31ABROGA PEHG 742 27/10/1994
ART. 31ABROGA PEHG 336 09/07/1993
ART. 31ABROGA PEHG (R) 498 24/07/1991
ART. 31ABROGA PEHG 498 24/07/1991
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 14 08/02/1991 ART. 4
ART. 31ABROGA PEHG 408 20/07/1998
ART. 31ABROGA PEHG 742 27/10/1994
ART. 31ABROGA PEHG 336 09/07/1993
ART. 31ABROGA PEHG (R) 498 24/07/1991
ART. 31ABROGA PEHG 498 24/07/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEHG 492 24/05/2001

privind salarizarea personalului din Regia Autonomă "Zirom" Giurgiu



În temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea salarizarii nr. 14/1991,Guvernul României hotărăşte: + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Salarizarea personalului angajat pe bază de contract individual de muncă în Regia Autonomă "Zirom" Giurgiu, regie autonomă cu specific deosebit, denumita în continuare regie autonomă, se stabileşte în raport cu specificul activităţii desfăşurate, cu nivelul pregătirii profesionale necesar îndeplinirii sarcinilor de muncă şi cu răspunderea asumată potrivit funcţiei îndeplinite.
 + 
Articolul 2(1) Drepturile salariale ale personalului din regia autonomă cuprind:a) salariile de baza care se stabilesc pe baza următoarelor elemente:– coeficientul de ierarhizare 1,000, cu o valoare de 685.872 lei, care se utilizează ca baza de calcul pentru salariile de baza corespunzătoare grilelor de salarizare specifice;– grilele de intervale compuse din valori minime şi maxime pentru coeficienţii de ierarhizare a salariului de baza pentru fiecare funcţie de execuţie, grad profesional sau treapta profesională;– criteriile de stabilire a salariilor de baza între limite pe baza evaluării performantelor profesionale individuale ale angajaţilor pentru îndeplinirea atribuţiilor şi raspunderilor corespunzătoare postului caracterizat prin cerinţe de ocupare;b) sporuri la salariul de baza: pentru vechime în munca, pentru condiţiile în care se desfăşoară activitatea, pentru exercitarea temporară a unei funcţii suplimentare, pentru utilizarea unor limbi străine de circulaţie internationala, pentru atragerea şi stabilizarea personalului, pentru activitatea de paza, pentru orele prestate peste durata normală a timpului de lucru, pentru activitatea prestată în timpul nopţii;c) premii pentru rezultate deosebite în activitatea individuală, precum şi un premiu anual pentru contribuţia la realizarile pe ansamblu ale regiei autonome.(2) În limita resurselor financiare anuale şi cu aprobarea organului de conducere, personalul regiei autonome poate beneficia şi de alte drepturi sau facilităţi, reglementate prin acte normative specifice.
 + 
Articolul 3Sumele destinate plăţii drepturilor salariale stabilite prin prezenta hotărâre se asigura, în limita fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat anual, conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul 2Stabilirea salariului de baza individual + 
Articolul 4(1) Salariul de baza corespunzător funcţiei de execuţie pentru personalul angajat în regia autonomă se stabileşte între limitele corespunzătoare funcţiei, gradului sau treptei profesionale, pe baza evaluării performantelor profesionale individuale ale angajatului, în raport cu atribuţiile şi cu răspunderile prevăzute în fişa postului.(2) Criteriile de stabilire a salariilor de baza între limite şi normele de evaluare a performantelor profesionale individuale se aproba de consiliul de administraţie al regiei autonome, cu avizul Ministerului Industriei şi Comerţului.(3) Grilele de intervale corespunzătoare fiecărei funcţii de execuţie, fiecărui grad profesional sau fiecărei trepte profesionale sunt prevăzute în anexa nr. 1.(4) Limitele minime şi maxime ale coeficienţilor de ierarhizare, înmulţite cu salariul de baza corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,000, reprezintă limitele între care se stabilesc salariile de baza corespunzătoare funcţiei de execuţie, gradului profesional sau treptei profesionale.
 + 
Articolul 5(1) Salariul de baza pentru personalul cu funcţii de conducere este cel corespunzător funcţiei de execuţie, gradului profesional sau treptei profesionale, la care se adauga o indemnizaţie de conducere care face parte din salariul de baza, diferenţiată în raport cu complexitatea şi cu răspunderea ce revin funcţiei de conducere.(2) Indemnizaţiile de conducere sunt stabilite în procente din salariul de baza al funcţiei de execuţie, gradului profesional sau treptei profesionale şi sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 6Salariul de baza şi indemnizaţia de conducere vor fi reevaluate anual, pe baza performantelor individuale realizate în perioada anterioară, cu respectarea limitelor prevăzute pentru gradul profesional sau treapta profesională în care salariatul este încadrat. Reevaluarea se face cu încadrarea, împreună cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat conform reglementărilor legale.
 + 
Articolul 7(1) Pentru rezultatele deosebite obţinute în activitatea desfăşurată, personalul poate primi un salariu de merit, care face parte din salariul de baza.(2) Cuantumul salariului de merit poate fi de până la 15% din salariul de baza şi se aproba de către consiliul de administraţie al regiei autonome.(3) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al regiei autonome, din care cel puţin 50% vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie.(4) Persoanele care beneficiază de salariu de merit se stabilesc de către directorul general al regiei autonome, la propunerea şefului ierarhic al salariatului, o dată pe an, de regula după aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, în raport cu performanţele profesionale individuale obţinute pentru activitatea desfăşurată, şi se aproba de către consiliul de administraţie. Pentru personalul nou-angajat salariul de merit se poate acorda după o perioadă de 6 luni de la angajare.(5) Salariul de merit poate fi retras în cursul anului, dacă nu mai sunt îndeplinite elementele de apreciere avute în vedere la acordarea acestuia.
 + 
Capitolul 3Sporuri la salariul de baza + 
Articolul 8(1) Persoanele salarizate potrivit prezentei hotărâri beneficiază de un spor de vechime în munca de până la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzător timpului efectiv lucrat în programul normal de lucru, astfel:

  Tranşe de vechime în muncă Cota din salariul de bază
  – între 3 şi 5 ani 5%
  – de la 5 la 10 ani 10%
  – de la 10 la 15 ani 15%
  – de la 15 la 20 ani 20%
  – peste 20 ani 25%

(2) În cazul cumulului de funcţii sporul de vechime se acordă numai la funcţia de baza.(3) Sporul de vechime în munca se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care angajatul a împlinit vechimea în munca prevăzută la transa respectiva.(4) Sporul de vechime se ia în calcul la stabilirea pensiilor şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă.(5) Pensionării pentru limita de vârsta care se angajează în munca, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime corespunzător vechimii în munca dobândite după data pensionării. + 
Articolul 9(1) În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, pot fi acordate următoarele categorii de sporuri:a) pentru condiţii grele de muncă, un spor în cuantum lunar de până la 20% din salariul de baza personalului care lucrează în condiţii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scăzute, în mediu umed, care se acordă diferenţiat pe locuri de muncă, pe baza criteriilor stabilite de consiliul de administraţie;b) pentru condiţii vătămătoare sau periculoase, un spor în cuantum lunar de până la 25% din salariul de baza, care se acordă diferenţiat pe locuri de muncă în funcţie de gradul de explozivitate sau nocivitate al substanţelor produse sau vehiculate, pe baza criteriilor stabilite de consiliul de administraţie.(2) Sporurile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se acordă proporţional cu perioada în care personalul a lucrat în condiţiile respective, de la data punerii în funcţiune a capacităţilor de producţie, precum şi pe perioada de probe tehnologice.
 + 
Articolul 10Pentru exercitarea temporară a atribuţiilor unei funcţii de execuţie suplimentară, alta decât funcţia de execuţie de baza a angajatului, se acordă un spor în cuantum de până la 30% din salariul de baza minim al funcţiei suplimentare ale carei atribuţii se preiau, cu aprobarea consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 11Pentru utilizarea unor limbi străine de circulaţie internationala se acordă un spor în cuantum lunar de până la 10% din salariul de baza, în cazul folosirii acestora mai mult de jumătate din programul de lucru, angajaţilor ale căror funcţii nu au ca cerinţa de ocupare a postului respectiv cunoaşterea uneia sau mai multor limbi străine.
 + 
Articolul 12Pentru atragerea şi stabilizarea personalului se acordă un spor în cuantum de până la 30% din salariul de baza pentru personalul specializat în procese tehnologice specifice şi de până la 15% din salariul de baza pentru restul personalului.
 + 
Articolul 13Pentru activitatea desfăşurată, potrivit programului de lucru, în timpul nopţii, între orele 23,00-7,00 sau 22,00-6,00, în funcţie de programul stabilit de consiliul de administraţie, se acordă un spor în cuantum de 25% din salariul de baza, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin jumătate din timpul normal de lucru.
 + 
Articolul 14Personalului de paza al regiei autonome i se acordă un spor în cuantum de 15% din salariul de baza, corespunzător orelor efectiv lucrate în aceasta activitate.
 + 
Articolul 15(1) Sporurile prevăzute la art. 9, 10, 11 şi 14 se acordă pentru timpul efectiv lucrat în condiţiile prevăzute de prezenta hotărâre.(2) Categoriile de personal, locurile de muncă, condiţiile concrete de acordare şi cuantumul sporurilor prevăzute la art. 9-14 se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentanţilor salariaţilor, în limita fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 16(1) Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de către personalul angajat în funcţii de execuţie sunt ore suplimentare şi se compensează cu timp liber corespunzător. Dacă munca astfel prestată nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile calendaristice, orele suplimentare se vor plati cu un spor din salariul de baza, după cum urmează:a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;b) 100% din salariul de baza pentru orele ce depăşesc primele doua ore şi pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal sau în zilele de sărbătoare legală şi în celelalte zile în care, potrivit reglementărilor legale, nu se lucrează.(2) Munca peste durata normală a programului de lucru poate fi prestată şi sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de conducătorul regiei autonome, fără a se depăşi 120 de ore anual. În cazuri cu totul deosebite, consiliul de administraţie al regiei autonome poate aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual.(3) Orele prestate de personalul care lucrează în tura, în zilele de duminica şi în celelalte zile în care, potrivit reglementărilor legale, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de muncă, stabilit potrivit graficului de lucru, se plătesc cu un spor de 100% din salariul de baza şi se aproba de conducătorul unităţii. Munca astfel prestată şi plătită nu se compensează şi cu timp liber corespunzător.(4) Aprobarea efectuării orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.
 + 
Capitolul 4Premii + 
Articolul 17(1) Pentru premierea individuală a personalului angajat care s-a remarcat printr-o activitate deosebită, regia autonomă poate constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de până la 2% asupra fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.(2) Fondul de premiere constituit conform alin. (1) se aproba de conducerea regiei autonome şi se cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli.(3) Sumele neconsumate din acest fond de premiere pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an bugetar.
 + 
Articolul 18(1) Directorul general al regiei autonome va stabili cuantumul premiilor individuale pe baza performantelor profesionale individuale realizate de fiecare angajat în perioada precedenta premierii.(2) Premierea se face la propunerea şefului ierarhic al salariatului, pe baza evaluării performantelor profesionale individuale făcute până la data premierii.
 + 
Articolul 19(1) Pentru activitatea desfăşurată personalul angajat poate beneficia de un premiu anual de până la un salariu de baza mediu lunar realizat în anul pentru care se face plata, cu aprobarea consiliului de administraţie şi cu respectarea legislaţiei în vigoare, în limita resurselor financiare anuale.(2) Consiliul de administraţie al regiei autonome, care va stabili premiile individuale, poate reduce sau anula premiul anual în cazul salariaţilor care în cursul anului au obţinut performanţe profesionale individuale care nu corespund sub raport profesional cerinţelor postului pe care îl ocupa, ori au avut abateri pentru care au fost sancţionaţi disciplinar.
 + 
Capitolul 5Alte drepturi + 
Articolul 20Persoana numita temporar în locul unei persoane cu funcţie de conducere care lipseşte din regia autonomă o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiază de salariu pe perioada respectiva primeşte, pe lângă salariul de baza al funcţiei, gradului profesional sau treptei profesionale în care este încadrată, indemnizaţia corespunzătoare funcţiei de conducere pe care o preia.
 + 
Articolul 21(1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare într-o alta munca persoana în cauza îşi păstrează funcţia, gradul profesional sau treapta profesională şi salariul de baza avute anterior.(2) Când detasarea sau trecerea temporară în alta munca se face într-o funcţie pentru care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana detasata sau trecută temporar în alta munca are dreptul la acest salariu în condiţiile prevăzute de lege.(3) Pe perioada detaşării sau trecerii temporare în alta munca salariaţii primesc, pe lângă salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) şi (2), şi celelalte drepturi care se acordă personalului de la locul de muncă respectiv.(4) Drepturile care se acordă pe timpul detaşării sau al trecerii temporare în alta munca se suporta de unitatea în care personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea.
 + 
Articolul 22(1) Personalul cu pregătire superioară sau de specialitate, cu domiciliul în alte judeţe, solicitat să fie transferate la regia autonomă, are dreptul la:a) rambursarea costului transportului pentru el şi pentru membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria sa;b) plata unei indemnizaţii de instalare, care poate fi echivalenta cu până la doua salarii de baza lunare;c) plata unei indemnizaţii egale cu o pătrime din salariul de baza lunar, pentru fiecare membru de familie;d) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.(2) Drepturile băneşti prevăzute la alin. (1) se restituie, pe baza unui titlu executoriu, în condiţiile legii, de către persoanele care le-au primit, dacă acestea nu au lucrat cel puţin 30 de luni în cadrul regiei autonome, întrucât ulterior au demisionat sau li s-a desfăcut contractul individual de muncă din motive imputabile lor. Calculul sumelor ce urmează să fie restituite se face proporţional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de 30 de luni, actualizate în funcţie de rata inflaţiei.(3) Categoriile de personal necesare a fi atrase la regia autonomă se aproba de consiliul de administraţie.
 + 
Capitolul 6Dispoziţii finale + 
Articolul 23(1) Corelat cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli, potrivit competentelor prevăzute de lege, regia autonomă îşi întocmeşte organigrama şi statul de funcţii.(2) Organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi criteriile de evaluare a posturilor se aproba, potrivit legii, de consiliul de administraţie, iar fişele de evaluare a performantelor profesionale individuale se aproba de conducătorul regiei autonome.
 + 
Articolul 24Persoanele încadrate în funcţiile prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, cu salariu de debutant, vor fi salarizate astfel până la expirarea perioadei de proba şi vor fi avansate, pe bază de verificare a cunoştinţelor, în gradul profesional sau în treapta profesională imediat superioară, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 25(1) Angajarea şi/sau avansarea personalului în cadrul regiei autonome se fac/face prin concurs. La concurs pot participa persoane din cadrul regiei autonome sau din afară acesteia, în condiţiile legii.(2) Concursul consta într-o proba scrisă sau orala, interviu şi/sau proba practica, după caz.(3) Angajarea şi/sau avansarea în funcţii se fac/face pe baza evaluărilor profesionale individuale, în raport cu competenţa profesională, cu respectarea limitelor prevăzute pentru gradul profesional sau treapta profesională în care se face încadrarea.
 + 
Articolul 26Angajarea personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii instituţiei sau a agentului economic la care persoana în cauza are funcţia de baza, dacă o parte din programul funcţiei cumulate se suprapune programului funcţiei în care este încadrat. În acest caz se va asigura decalarea programului respectiv.
 + 
Articolul 27La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri compensaţiile acordate prin hotărârile Guvernului de indexare a salariilor sunt incluse în salariul de baza. Fiecărui salariat i se va menţine salariul de baza avut, inclusiv compensaţiile acordate, cu excepţia celor care se situeaza sub nivelul minim al funcţiei şi gradului profesional sau al treptei profesionale avute, care vor fi încadraţi la nivelul minim al intervalului respectiv.
 + 
Articolul 28(1) Salariul de baza corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,000 prevăzut la art. 2 alin. (1) se modifica ori de câte ori prin lege se modifica valoarea de referinţa sectoriala pentru administraţia publică.(2) Acordarea noilor drepturi salariale se va face în limita resurselor financiare disponibile.
 + 
Articolul 29(1) Consiliul de administraţie va elabora, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, regulamentul propriu de acordare a drepturilor salariale şi cuantumul acestora, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentanţilor salariaţilor.(2) Prin regulamentul propriu se vor stabili şi obligaţiile personalului în ceea ce priveşte respectarea instrucţiunilor şi a normelor de exploatare în siguranţa a instalaţiilor, precum şi sancţiunile ce se aplică în caz de încălcare a acestora, potrivit legii.
 + 
Articolul 30Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 31Pe aceeaşi dată se abroga Hotărârea Guvernului nr. 498/1991 privind salarizarea personalului Regiei Autonome „Zirom” Giurgiu, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 din 18 octombrie 1993, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 742/1994 privind îmbunătăţirea coeficienţilor de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul Regiei Autonome „Zirom” Giurgiu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 28 octombrie 1994, Hotărârea Guvernului nr. 408/1998 privind modificarea unor coeficienţi de ierarhizare şi majorarea salariilor de baza pentru personalul Regiei Autonome „Zirom” Giurgiu, regie autonomă cu specific deosebit, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 23 iulie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
 + 
Articolul 32Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu luna ianuarie 2000.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––Ministrul industriei şicomerţului,Radu BerceanuMinistrul muncii şi protecţieisociale,Smaranda DobrescuMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1COEFICIENŢII DE IERARHIZAREpentru funcţiile de execuţie din Regia Autonomă "Zirom" GiurgiuSalariul de baza corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,000 = 685.872 lei

  A. Funcţii de execuţie pe grade profesionale
  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul de ierarhizare
  minim maxim
  1. Consilier, inginer, economist, chimist, fizician, biolog, analist programator, consilier juridic, referent de specialitate; IA S 2,125 4,000
  2. Consilier, inginer, economist, chimist, fizician, biolog, analist programator, consilier juridic, referent de specialitate; I S 1,950 3,700
  3. Inginer, economist, chimist, fizician, biolog, analist programator, consilier juridic, referent de specialitate; II S 1,750 3,300
  4. Inginer, economist, chimist, fizician, biolog, analist programator, consilier juridic, referent de specialitate; III S 1,550 2,900
  5. Inginer, economist, chimist, fizician, biolog, analist programator, consilier juridic, referent de specialitate; debutant S 1,500  
  6. Subinginer IA SSD 1,700 3,300
  7. Subinginer I SSD 1,850 2,750
  8. Subinginer II SSD 1,350 2,500
  9. Subinginer debutant SSD 1,250  
  B. Funcţii de execuţie pe trepte profesionale
  Nr. crt. Funcţia Nivelul studiilor Coeficientul de ierarhizare
  minim maxim
  1. Maistru, tehnician, contabil; IA M 1,350 2,450
  2. Maistru, tehnician, contabil; I M 1,250 2,250
  3. Maistru, tehnician, contabil; II M 1,150 2,075
  4. Maistru, tehnician, contabil; III M 1,050 1,900
  5. Tehnician, contabil; debutant M 1,000  
  6. Planificator, casier, merceolog, statistician, desenator tehnic, operator calcul, referent; IA M 1,325 2,400
  7. Planificator, casier, merceolog, statistician, desenator tehnic, operator calcul, referent; I M 1,225 2,225
  8. Planificator, casier, merceolog, statistician, desenator tehnic, operator calcul, referent; II M 1,125 2,025
  9. Planificator, casier, merceolog, statistician, desenator tehnic, operator calcul, referent; III M 1,025 1,850
  10. Planificator, casier, merceolog, statistician, desenator tehnic, operator calcul, referent; debutant M 0,975  
  11. Şef depozit I M 1,225 2,225
  12. Şef depozit II M 1,125 2,025
  13. Funcţionar, dactilograf, arhivar, magaziner, telefonist; I M 1,175 2,125
  14. Funcţionar, dactilograf, arhivar, magaziner, telefonist; II M; G 0,975 1,775
  15. Funcţionar, dactilograf, arhivar, magaziner, telefonist; debutant M; G 0,950  
  16. Şef formaţie pază, P.S.I. M; G 1,075 2,025
  17. Portar, paznic, pompier, curier; I   0,925 1,675
  18. Portar, paznic, pompier, curier; II   0,850 1,550
  19. Muncitor calificat I   1,300 2,350
  20. Muncitor calificat II   1,225 2,225
  21. Muncitor calificat III   1,150 2,075
  22. Muncitor calificat IV   1,075 1,950
  23. Muncitor calificat V   1,000 1,800
  24. Muncitor calificat VI   0,925 1,675
  25. Muncitor necalificat   0,850 1,550
  26. Şofer I   1,250 2,350
  27. Şofer II   1,100 2,000
  28. Mecanic locomotivă   1,300 2,400
  29. Mecanic ajutor locomotivă   1,150 2,075
  30. Impiegat de mişcare   1,225 2,200
  31. Şef manevră, şef echipă întreţinere linii   1,000 1,750
  32. Manevrant vagoane, meseriaş cale, acar   0,850 1,550
  33. Personal operativ cale (revizor tehnician vagoane, operator circulaţie la mişcare)   0,975 1,900

NOTĂ:1. În funcţiile de consilier şi referent de specialitate vor fi încadraţi absolvenţi cu diploma de licenţă sau echivalenta ai instituţiilor de învăţământ superior de specialitate tehnica, economică, universitară sau de alta specialitate, cu durata studiilor de 4-6 ani învăţământ de zi sau 5-6 ani învăţământ seral ori fără frecventa.2. În funcţiile cu SSD vor fi încadraţi absolvenţi cu diploma ai unui institut de învăţământ superior de scurta durata, în specialitate tehnica, cu durata studiilor de 2-3 ani învăţământ de zi sau de 3-4 ani învăţământ seral ori fără frecventa.3. În funcţiile de referent vor fi încadraţi absolvenţi cu diploma de bacalaureat ai învăţământului mediu liceal sau, după caz, ai învăţământului postliceal, tehnic, de maiştri.4. Echivalarea categoriilor de calificare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, în vederea încadrării pe trepte profesionale pentru muncitorii calificaţi, se face de consiliul de administraţie. + 
Anexa 2               INDEMNIZAŢIILE      pentru funcţiile de conducere

  Nr. crt. Funcţia de conducere Limita maximă a indemnizaţiei de conducere, în procente la salariul de bază (%)
  1. Director general 55
  2. Director (tehnic, comercial, mecanoenergetic, asigurarea calităţii), contabil-şef 45
  3. Director uzină, contabil-şef uzină 35
  4. Şef serviciu, şef secţie 30
  5. Şef birou, şef atelier 25
  6. Şef formaţie 15

–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x